abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:41:31 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156881614
Als je 'm, zonder de ander enorm in de weg te zitten, op het laatste moment nog ergens tussen kan manouvreren, dan vind ik dat echt geen enkel probleem. Je hebt blijkbaar goed overzicht en die ene scheelt mij geen tijd. Als ik al krap op m'n voorganger zit en jij denkt met je leasebak er wel even tussen te komen.. how about no O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:44:05 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156881689
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_156888229
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156890881
-de Topicpointer bestaat uit lettertjes, doe daar iets mee -

[ Bericht 72% gewijzigd door Sounddragon op 17-10-2015 07:59:32 ]
pi_156892926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.
Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:53:54 #181
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156893088
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
Niet mijn ervaring: men rijdt vol gas door tot het allerlaatste stuk en gaat dan drammen.

Ego zorgt dat men niet kan ritsen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_156893224
In populariteit stijgend, correctie-invoegen. Gisterenavond weer twee ervan gezien: rijdt op de doorgaande rijstrook, besluit toch via de rijstrook-met-vooraankondiging (schuine pijl naar doorgaande rijstrook) in te halen en verderop ertussen te wringen.

Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156893854
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken?
.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:13:22 #184
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156894560
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 08:38 schreef Ridocar het volgende:
Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:09 schreef Fer het volgende:
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken?
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.

Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
pi_156895002
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 06:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.
_O-
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!"
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156895481
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:51 schreef Jihawti het volgende:

[..]

_O-
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!"
*Proest* _O- Ik zie 'm zo voor me.
pi_156895589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:

Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.
Volgens mij klopt dat inderdaad. Geloof dat niet heel lang geleden (jaartje of 2 max denk ik) die regel is ingevoerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:
Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.

Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet.

Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is.

Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:40:08 #188
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156895712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.

Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet.

Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is.

Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig.
Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.
pi_156897552
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.
Het zou idd weer goed zijn als men zelf na moest denken. Van alle kanten word je in de watten gelegd. Omleiding? Als het goed is weet je het een week van tevoren, en hoef je alleen maar gele borden en een letter/cijfer te volgen. Hoeveel mensen in paniek raken bij een gemist omleidingbordje wil ik niet weten.
Hetzelfde met rijbaanversmallingen: 90-pijl-70-kruis-50-kruis. We kunnen al raden wat het volgende portaal ons brengt. Heel handig, maar ook erg voorspelbaar. En dan wordt het lastig als je een keer een afwijkende situatie moet maken als wegbeheerder zijnde. Niet overal kun je het draaiboekje volgen, maar als je afwijkt heb je sneller paniek. Gewoonweg omdat de gemiddelde NL-bestuurder het niet gewend is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156900153
Dat vond ik dus wel cool in Duitsland ergens. Twee stoplichten voor rechtdoor en aan de overkant hielden de strepen op en werd de weg gewoon smaller, totdat er nog maar 1 auto op pastte, met zo'n wegversmalling bordje.

Links en rechts moesten gewoon zelf uitzoeken hoe te ritsen, maar dit ging gewoon. Vooral omdat beide rijen gelijkwaardig waren.

En dan gaat zo'n weg over in een 100km weg, zonder snelheidsreductie of inhaalverboden voor bochten. Gewoon zelf nadenken.
.
pi_156908768
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.

Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.
pi_156910714
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 22:14 schreef deezler het volgende:

[..]

Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.
Als iets dreigt mis te gaan gewoon met beide handen je ogen afdekken en ondertussen plankgas geven. Dan zie je tenminste niet wat wie je raakt.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:21:55 #193
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156911080
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:51:04 #194
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156911863
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden. :o
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:01:54 #195
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156912106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden. :o
Zonder te twijfelen. })
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:04:49 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156912150
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:01 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zonder te twijfelen. })
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
  FOK!fotograaf zondag 18 oktober 2015 @ 00:11:25 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156912285
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Mijn ervaring is anders. Zelfs als je er toeterend langs gaat blijven ze nog links hangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:11:56 #198
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156912293
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Tsja, die kans is erg klein als ik er met 75 voorbij ga, zelf goed opletten ook natuurlijk. Meestal rijdt zo'n sok al minutenlang links omdat hij/zij over een paar km. de afslag naar links moet hebben. 8)7
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156916071
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
Of, op een driebaans ringweg waar je 70 mag van links naar rechts dit hebben: 45-50-60.

Want links moet over drie kilometer linksaf naar de pomp, midden is hersenloos rechtdoor aan het hobbelen en rechts gaat hier zo beschaafd mogelijk rechts langs.

Ceintuurbaan Zwolle, op any given moment *O*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156916651
Op dat soort wegen heb ik toch andere ervaringen. 85 op cc en dan iemand inhalen omdat diegene van gas af gaat voor een flauwe knik.

Dan als ik ernaast zit, gaat diegene speed-matchen en dan verderop wordt het driebaans, opeens vol gas erop, terwijl het nog steeds max 80 is.

En vrijdag reed ik door rood.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 18-10-2015 11:29:45 ]
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')