Zo snel is een Octavia niet voor, gewoon eerder insturen, dan remt ze vanzelf.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Ja baas. Zaterdagklusje.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren.
Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen.
daar heb je een punt, maar als de persoon in kwestie een beetje bezig is met rijden en gewoon kijkt, constateert 'ie ook dat ik overduidelijk vertraag en uiteindelijk linksachter hem blijf hangen en hem een knippertje geef. Dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik kom niet a la duitser met een knipper aanvliegen zonder snelheid te minderen. Ik denk eerder dat het een soort van onzekerheid is ofzo.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 00:13 schreef Light het volgende:
[..]
Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben. Afstand stopstreep-verkeerslicht is gewoon te kort voor de hoogte die ze hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...
Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Ik reed laatst in een auto waar een stoplichtkijkerlens in zat. Die dingen zijn echt verdome handigquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen
Oh ik dacht dat dat aam mij lag omdat ik 2m ben. Maar meer mensen met dat probleem dus.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...
Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Ah ja, klinkt best logischquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.
[..]
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Ja... Gisteravond ook: secundaire N-weg ergens in de achterhoek, 80 km/u, rijdt een vrachtwagen die richting naar rechts aangeeft en afremt tot stilstand omdat die een klein weggetje in moet slaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Mijn auto staat nu dus bij de garage voor precies dit (voor de derde keer). Goeie tip die je geeft, dat steeds iets naar voren rollen, ga es kijken of ik nu een half jaar zonder kromme remschijven doorkomquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
...
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
...
Je kan de automaat ook gewoon in zijn N zetten... Jouw handrem is toch alleen voetbediend bij het vastzetten, het loszetten is toch gewoon een hendel? Wat ik doe is een paar meter voor mijn voorganger al flink langzaam rijden en dan rustig laten rollen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Hier heb ik serieus nog nooit bij nagedacht als ik in een automaat rij. Goeie reden om vaker N + handrem te gebruiken (indien nog ouderwetse handrem).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen .quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen .
Ja, zij zijn indedaad netjes extra file aan het veroorzaken . Net als die gekkies die dan een half gat zien, vol in de ankers gaan en dan half op de baan stilstaan want het paste nog niet helemaal.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
/care. Asfalt is asfalt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |