abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156855502
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon ^O^ .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Zo snel is een Octavia niet voor, gewoon eerder insturen, dan remt ze vanzelf.
.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:50 #152
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156864173
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren.
Ja baas. Zaterdagklusje. :7
pi_156866976
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Sounddragon het volgende:

en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen.
Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.
pi_156868176
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:31:46 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156869549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:13 schreef Light het volgende:

[..]

Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.
daar heb je een punt, maar als de persoon in kwestie een beetje bezig is met rijden en gewoon kijkt, constateert 'ie ook dat ik overduidelijk vertraag en uiteindelijk linksachter hem blijf hangen en hem een knippertje geef. Dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik kom niet a la duitser met een knipper aanvliegen zonder snelheid te minderen. Ik denk eerder dat het een soort van onzekerheid is ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:45:12 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156869694
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156869761
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:54:40 #158
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156869804
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben. Afstand stopstreep-verkeerslicht is gewoon te kort voor de hoogte die ze hebben.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:06:18 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156869937
Ja, top, trut in je Skoda. Aan komen rijden en een uitrit gewoon even vol blokkeren, want jij moet een brief in de brievenbus doen. En mij nog schaapachtig aankijken. Wat had je dan verwacht, dat er uit een bewoond gedeelte van een wijk geen auto's kunnen komen? :|W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:17:30 #160
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_156870788
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen :')
pi_156871082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Ik reed laatst in een auto waar een stoplichtkijkerlens in zat. Die dingen zijn echt verdome handig _O_

http://www.dewitschijndel.nl/carpoint-stoplichtkijker/
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:38:29 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156871122
Godsamme, al die linksrijders wanneer de spitsstrook open is. Het wordt zowat een plaag. Vanmorgen ook, rij je op de A13, Rotterdam - Den Haag, spitsstrook open, 4 stroken dus, het is vrijdag, dus voor de verandering geen file, en iedereen rijdt alsnog op strook 1 en 2 zowat. Strook 3 is vrijwel leeg, en strook 4 (spitsstrook) rijden alle vrachtwagens. En als je dan rechts inhaalt met een gangetje van 103 op de GPS en CC, dan kijken ze je allemaal glazig aan om vervolgens met groot licht te seinen als je er weer voor voegt. Ga dan verdomme naar rechts, stelletje randdebielen, je had een halve minuut de tijd om terug te voegen. |:(
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:42:38 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156871183
Op de A13 mag je allang blij zijn als je een keer 103 kunt rijden.

Behalve 's ochtends heul vroeg dan. Even inhouden in de trajectcontrole en dan gas erop :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:48:31 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156871273
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:17 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen :')
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:43 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156871354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Oh ik dacht dat dat aam mij lag omdat ik 2m ben. Maar meer mensen met dat probleem dus.

Nu je het zegt, in Duitsland nog nooit last van gehad
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:58 #166
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_156871357
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.

[..]

doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Ah ja, klinkt best logisch :@
Het irriteert me overigens niet, want het heeft 0 invloed op mij, maar vond het vooral merkwaardig en koppelde het aan ongeduld. Niet helemaal terecht dus :P
pi_156871374
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Ja... Gisteravond ook: secundaire N-weg ergens in de achterhoek, 80 km/u, rijdt een vrachtwagen die richting naar rechts aangeeft en afremt tot stilstand omdat die een klein weggetje in moet slaan.
Als auto uit tegenliggende richting voorbij is gaat die eerst de linkerrijstrook op om daarna rechtsaf te slaan (krappe bocht, die haalt die nooit zonder op de verkeerde weghelft uit te komen). Alleen had de automobilist voor me z'n hersens thuis gelaten en dacht die "ow, daar kan ik best rechts wel snel even langs" |:( Ging echt maar net goed...

Echt he, die vrachtwagen had al een halve minuut z'n knipperlicht naar rechts uit. Wat mankeert je dan! :N
pi_156873825
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
...
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
...
Mijn auto staat nu dus bij de garage voor precies dit (voor de derde keer). Goeie tip die je geeft, dat steeds iets naar voren rollen, ga es kijken of ik nu een half jaar zonder kromme remschijven doorkom ^O^
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53:13 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156874886
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Je kan de automaat ook gewoon in zijn N zetten... Jouw handrem is toch alleen voetbediend bij het vastzetten, het loszetten is toch gewoon een hendel? Wat ik doe is een paar meter voor mijn voorganger al flink langzaam rijden en dan rustig laten rollen.

Overigens worden je schijven niet echt krom, maar is er door de druk en de hitte een uitwisseling van deeltjes tussen blok en schijf waardoor je schijf op het punt waar je blok zat een andere samenstelling krijgt en dus ongelijkmatig zal gaan slijten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:01:01 #170
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156875073
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Hier heb ik serieus nog nooit bij nagedacht als ik in een automaat rij. Goeie reden om vaker N + handrem te gebruiken (indien nog ouderwetse handrem).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:19:53 #171
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156875487
Gisteren eerst een domme koe die dr hond aan het uitlaten is en de auto op het fietspad laat staan op zo'n manier dat er links niks langs kon en rechts de deur open houden, en op dr dooie gemak blijven staan ook. Onbegrijpelijk.

Daarna een mongool die zijn auto voor mijn fiets gooit terwijl ik voorrang heb, om daarna op de rem te moeten voor verkeer dat hij al had moeten kunnen zien. Uitwijken en bijna op een achterliggende paal knallen, maar meneer was wel drie tellen eerder bij zijn rij om aan te sluiten.

Om op de terugweg iemand te hebben die braaf naar links te kijken maar mij bij het oversteken niet van rechts aan (wil) te zien komen. Slof slof slof naar de overkant en dan ook nog eens een eind over het fietspad blijven lopen zonder zichtbare reden, pal naast het trottoir.

Mensen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:41:51 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156878304
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon ^O^ .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen :{.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_156880373
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen :{.
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:14:38 #174
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156880989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
Ja, zij zijn indedaad netjes extra file aan het veroorzaken :'). Net als die gekkies die dan een half gat zien, vol in de ankers gaan en dan half op de baan stilstaan want het paste nog niet helemaal.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:37:18 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156881502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
/care. Asfalt is asfalt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')