abonnement Unibet Coolblue
pi_156704917
quote:
Woerden treft topvoetballer onder vluchtelingen

Eindelijk kon Mohammed Fahd Ahmed gisteravond weer onbezorgd tegen een bal trappen. Niet in Syrië, waar hij in het nationale elftal speelde en bij club Al-Ittihad in Aleppo, maar met het eerste elftal van Sportclub Woerden.
Na een zwerftocht van vier jaar arriveerde Ahmed in de nacht van woensdag op donderdag in de sporthal Snellerpoort, waar Woerden 150 vluchtelingen tijdelijk opvangt. 's Ochtends klampte hij een vrijwilliger aan dat hij een topvoetballer is en graag mee zou willen trainen bij de voetbalclub die zich toevallig naast de sporthal bevindt.

Nadat was uitgezocht dat hij inderdaad een Syrische topvoetballer is, was het contact met de club snel gelegd. Trainer Roy Versluis: ,,Dit is toch het minste dat we kunnen doen. De trainer van het derde elftal was meteen bereid hem mee te laten trainen. Ik schatte in dat hij het leuker vindt als hij op een hoger niveau kan meedoen.''

Ahmed: ,,Toen ik vanmiddag hoorde dat ik mee kon trainen, kon ik bijna niet wachten.'' Aan het begin van de avond meldt hij zich in de kleedkamer. Versluijs geeft hem trainingskleding en een nieuw paar voetbalschoenen. Vijf minuten later is hij omgekleed en kan hij het veld op voor een training.

Droom
De Syrische topvoetballer verliet in 2011 zijn woonplaats Aleppo en verbleef in 2012 korte tijd in Turkije. ,,Daar kreeg ik bij een club een contract aangeboden, maar Turkije beviel me niet. Toen ik in Syrië voetbalde, was mijn droom om voor een club in Spanje, Frankrijk of Nederland te voetballen.''

Ahmed, geboren in 1985, speelde in 2007 zijn laatste wedstrijd als profvoetballer. ,,Ik voel me nog goed genoeg om zeker tien jaar te kunnen voetballen. Ik zou het leuk vinden als ik nog een contact bij een club kan krijgen. Ik ben tweebenig en heb altijd als spelverdeler op het middenveld gespeeld.''

Hij is nu tien dagen in Nederland. Hij heeft zijn dochter van 10 jaar, vrouw en ouders in Syrië achtergelaten.

Geen 'toppertje'
Na afloop van de training, moest de trainer wel bekennen dat het geen 'toppertje' was. ,,Hij deed mee in de spits, maar we hebben geen ster in huis gehaald. Dat komt ook omdat hij al drie jaar niet heeft kunnen voetballen. Bij de warming-up was ie al bekaf. Maar zolang hij hier hier, mag hij het meedoen hoor. Volgende week is hij weer van harte welkom op de training.''

Bron: AD
Eerst dacht ik: ach gos, sport verbroedert, wat leuk voor die man. Maar toen ik verder las nam de irritatie even toe: deze man heeft dus vier jaar overal gewoond, kon gewoon in Turkije leven "maar dat beviel hem niet" dus is hij via een x aantal landen waar hij ook veilig was hier gekomen.

Verder heeft hij zijn kind en vrouw achtergelaten. Nu zijn er natuurlijk vliegende nood- en rampscenario's waarin het kan gebeuren dat je gescheiden wordt van je familie, maar hij is er dus in vier jaar tijd niet in geslaagd om herenigd te worden met hen, wat wellicht ook wat moeilijk gaat als je in plaats van probeert ze te vinden vier jaar lang overal rondhangt.

Hij was zelfs zo gesetteld in Turkije dat ie een profcontract aangeboden kreeg. Dat kon ie dus wel regelen en blijkbaar heeft hij daar dus ook goed gefunctioneerd daar anders blijf je geen topsporter.

Schande als hij een verblijfsvergunning krijgt. En maar even de disclaimer: ik ben niet per se tegen het opnemen van vluchtelingen of het hulp bieden aan mensen in nood, maar dit is gewoon één van de "vlucht"verhalen die nergens op slaat. Je mag toch hopen dat de IND deze zelf ook in kan koppen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:00:42 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156704985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 07:46 schreef Jihawti het volgende:
Maar toen ik verder las nam de irritatie even toe: deze man heeft dus vier jaar overal gewoond, kon gewoon in Turkije leven "maar dat beviel hem niet" dus is hij via een x aantal landen waar hij ook veilig was hier gekomen.
Tja, dat is bij heel veel Syriërs het geval. Die vader van dat aangespoelde jongetje woonde ook al lange tijd in Istanboel dacht ik. Die gaan zo'n gouden ticket naar de EU natuurlijk niet verspillen.
pi_156705003
Tja, in turkije is geen gratis geld.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_156705543
Nou, profcontract :') . Blijkbaar is die kerel niet eens goed genoeg voor Woerden, dus hoeveel Turkse profclubs warm zijn gelopen voor deze man vraag ik me ook af.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:20:34 #5
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156705824
Nederland is de Gekke Henkie van Europa.

Voor iedereen die het niet meer ziet zitten: Kom maar hier! Alles gratis en voor niets en de rest van je leven hoef je geen reet meer uit te voeren, behalve het ophouden van je hand.
pi_156706353
quote:
,,Daar kreeg ik bij een club een contract aangeboden, maar Turkije beviel me niet. Toen ik in Syrië voetbalde, was mijn droom om voor een club in Spanje, Frankrijk of Nederland te voetballen.''
:')

Mijn droom is het om de hele dag maagden te neuken. Onbegrijpelijk dat men 't niet voor elkaar krijgt om dat mij te bieden. U hoort nog van mijn advocaat!!!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_156706516
Goed voor hem.
Ура для россии
pi_156707897
Meteen opstellen in het Nederlands elftal, als hij ons dan op het EK weet te krijgen is alle commotie om de vluchtelingen voorbij _O_
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:44:55 #9
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_156707969
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:40 schreef disasterbutton het volgende:
Meteen opstellen in het Nederlands elftal, als hij ons dan op het EK weet te krijgen is alle commotie om de vluchtelingen voorbij _O_
Onze Danny is er al mee bezig:

VBL / Extra asielzoekers al naar Oranje
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_156726453
Het artikel was om onduidelijke reden al aangepast zonder een noot van de redactie op de AD.nl site. En is nu zelfs verwijderd? Dat lijkt mij geen zuivere journalistiek...
pi_156892558
Hebben ze wel nagetrokken of het echt zo is?

Iedereen kan dat roepen natuurlijk.
En dan zo belabberd voetballen, een prof houdt het denk ik bij.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 03:00:32 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156892691
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 02:29 schreef Godshand het volgende:
Hebben ze wel nagetrokken of het echt zo is?

Iedereen kan dat roepen natuurlijk.
En dan zo belabberd voetballen, een prof houdt het denk ik bij.
Zal wel wat wedstrijdritme missen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156892748
Slechts een voetballer? Dat steekt wel af bij al die artsen en ingenieurs.
pi_156893154
Ze kijken wat er te halen valt, en krijgen ze niet wat ze willen dan zijn ze weer weg.
pi_156893173
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 02:29 schreef Godshand het volgende:
Hebben ze wel nagetrokken of het echt zo is?

Iedereen kan dat roepen natuurlijk.
En dan zo belabberd voetballen, een prof houdt het denk ik bij.
Slechter dan Oranje kan het in ieder geval niet zijn. En ben je een Duits wereldkampioen blijkt ineens het toernooi te zijn gekocht. Voetbal het is vreemd spelletje. 8)7
pi_156894672
Dit geloven.

Wel een leuk grapje van die vluchteling die gewoon wilde voetballen.

Gevlucht, maar je kind en vrouw achterlaten. :')
pi_156896013
Dit niet geloven :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_156897614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 13:02 schreef Aiciu het volgende:
Dit niet geloven :')
Natuurlijk niet. Als het echt zo'n wonderprof was, was hij allang door Galatasaray aangenomen. Hij is vast goedkoper dan meneer Sneijder...

Het is gewoon een lul 1e klas. Heeft niets met vluchten te maken. Eerder met oplichten. Ook weer de zoveelste die zijn vrouw en kinderen achterlaat voor de bommen van Assad en Poetin :') Tenminste, als dat ook waar is. Zou mij niets verbazen als het een Palestijn of Jordaniër is. Een van de velen die op de bandwagon naar Europa gesprongen is. Kortom, een economische vluchteling.

Terugsturen naar Turkije, daarna mag hij uitzoeken of hij terug naar Syrië oid gaat.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156897923
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:51 schreef Godshand het volgende:
Ook weer de zoveelste die zijn vrouw en kinderen achterlaat voor de bommen van Assad en Poetin
Er zijn wel vaker mannen die moeten vluchten terwijl vrouw en kinderen veilig achter kunnen blijven. In oorlogsgebieden worden jongere mannen nog wel eens gedwongen te vechten voor bijv. een dictator.
pi_156899256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn wel vaker mannen die moeten vluchten terwijl vrouw en kinderen veilig achter kunnen blijven. In oorlogsgebieden worden jongere mannen nog wel eens gedwongen te vechten voor bijv. een dictator.
In oorlogsgebieden worden vrouw en kinderen vaak ingezet als dwangmiddel. In de zin van, je doet wat ik wil, of je vrouw en kinderen...

Een vluchteling die vrouw en kinderen achterlaat, vlucht niet omdat zijn leven in gevaar is. Als je vrouw en kinderen in veiligheid achter kunt laten, kun je zelf ook in veiligheid blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')