abonnement Unibet Coolblue
pi_156985595
Same here
  FOK!fotograaf woensdag 21 oktober 2015 @ 10:52:36 #78
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_156987277
Gestemd :)

Moguh allemaal trouwens c_/
pi_156987553
Holy moley :o

Leica presenteert SL Typ 601-systeemcamera met fullframe-sensor
quote:
Vanaf de tweede helft van november is de Leica SL-body te koop bij Leica-dealers in Nederland voor een adviesprijs van 7015 euro. Het 24-90mm-objectief kost 4375 euro, van de andere twee Leica SL-objectieven, die in de loop van 2016 op de markt zullen komen, is nog geen prijs bekend.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:11:06 #80
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_156987673
quote:
Ik mag toch hopen dat die vrouw hele kleine handen heeft :P!
Hmz...
pi_156987752
Als ik de naam Leica hoor moet ik altijd meteen aan Eurotrip denken _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_156987796
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:11 schreef Koelkastje het volgende:
Ik mag toch hopen dat die vrouw hele kleine handen heeft :P!
Nope:
quote:
Met een gewicht van 847 gram en afmetingen van 147x104x39mm is de SL behoorlijk groot en zwaar voor een camera in deze klasse. Leica heeft het toestel voorzien van een metalen behuizing die over afdichtingen tegen stof en vocht beschikt. Het chassis wordt uit een blok solide aluminium gefreesd.




quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik de naam Leica hoor moet ik altijd meteen aan Eurotrip denken _O-
:Y
pi_156987807


Ik vind 'm stiekem wel tof eigenlijk :D

Totaal niet interessant voor de gemiddelde hobbybob.

Dit is een apparaat waarmee je in de stromende regen in de blubber uit een helikopter gedropt wordt, gedurende de dag plaatjes schiet voor National Geographic, en er 's avonds de haringen voor je tent mee in de grond kan beuken.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:30:38 #84
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_156988059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:17 schreef Ener-G het volgende:
[ afbeelding ]

en er 's avonds de haringen voor je tent mee in de grond kan beuken.
:D _O_
Hmz...
pi_156988120
quote:
Inside the Leica SL is a 24-megapixel full-frame CMOS sensor that has a max ISO of 50,000. A low-pass filter is left out for maximum sharpness and contrast.
quote:
The camera is also fast: it boasts what Leica is calling “the fastest autofocus on the market,” and the 2GB buffer lets you shoot at up to 11 full res photos per second and save them to the dual SD memory card slots in both 8-bit JPEG and 14-bit RAW DNG simultaneously.
Dat is D4s/1DX terrein?

quote:
On the back of the Leica SL is an impressive 4.4-megapixel, 0.80x-magnification electronic viewfinder with a new technology called Leica EyeRes. The EVF boasts a refresh rate so high that “it’s always smooth and consistent,” Leica says. Press the shutter halfway, and the EVF will show you a preview of exactly what the resulting shot will look like.
quote:
The Leica SL is built to be a rugged camera. It’s made of solid aluminum, and it’s protected with weather-resistant seals that keep dust, moisture, and splashes out of your camera. The rear LCD’s glass is scratch resistant and has an anti-glare coating.
Not too shabby :9 Gecnc'ed uit een solide blok aluminium ook :o

http://petapixel.com/2015(...)-the-mirrorless-war/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_156988320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:33 schreef Ener-G het volgende:

[..] compete-in-the-mirrorless-war/
Met 12k voor een body lens combinatie zullen ze weinig 'competen' in de spiegelloze oorlog. Zal voornamelijk veel over geluld worden :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 oktober 2015 @ 16:30:17 #87
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_156994546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:42 schreef Uncle het volgende:

[..]

Met 12k voor een body lens combinatie zullen ze weinig 'competen' in de spiegelloze oorlog. Zal voornamelijk veel over geluld worden :')
Dit dus. Je kunt voor dat budget een flinke rij A7's verslijten.

Toch zijn de meeste Leica-liefhebbers zo verknocht aan hun merkje dat ze bijna een klacht naar Leica sturen dat het ding gerust 2x zo duur had mogen zijn :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_157000126
ach, de meeste mensen die lopen te klagen zijn toch niet de doelgroep, als je hem van je prive geld moet betalen is het niets voor jou (tenzij je een puissant rijke patser bent).

Leica stelt zelf ook dat ze het ding tegenover de D4s/1dX dslrs zetten waar de pro's nu over het algemeen mee schieten, en niet de huidige mirrorless consumentenmarkt.

Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat een moderne supercar ook (te) veel geld kost. Of schamperen dat ze die met een getuned golfje ook wel bij kunnen houden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 oktober 2015 @ 20:48:19 #89
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157001075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:22 schreef Ener-G het volgende:
ach, de meeste mensen die lopen te klagen zijn toch niet de doelgroep, als je hem van je prive geld moet betalen is het niets voor jou (tenzij je een puissant rijke patser bent).

Leica stelt zelf ook dat ze het ding tegenover de D4s/1dX dslrs zetten waar de pro's nu over het algemeen mee schieten, en niet de huidige mirrorless consumentenmarkt.

Hierover klagen is hetzelfde als klagen dat een moderne supercar ook (te) veel geld kost. Of schamperen dat ze die met een getuned golfje ook wel bij kunnen houden.
De afgelopen decennia zag je Leica's hoofdzakelijk niet bij professionals om de nek hangen maar meer bij hippe jongens met geld teveel. Leica heeft daarmee een deel markt terug weten te vinden dat ze verloren toen de oorspronkelijke groep Leica M-gebruikers die het ding om zijn kwaliteiten kochten uitstierf.
Hasselblad ging ook op de hipstertour, bracht een omgesmurfde NEX7 uit voor vier keer de prijs van een NEX7 en werd door heel de wereld uitgelachen

Ik ben dan ook benieuwd of Leica met dit ding het profsegment kan terugwinnen, zelf denk ik dat ze een ietsepietsie aan de late kant zijn en dat het ding zelfs voor pro-maatstaven wat aan de prijzige kant is, de S2 (prachtcamera trouwens) wilde ook al niet zo aanslaan.
Daarnaast vraag ik me af of er ook een Panasonic-variant komt die maar een kwart kost.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_157001374
Ik denk het niet, dit is geen gepimpte Panasonic, zoals de gedrochten waar Hasselblad mee kwam. Een NEX7 met een stukje hout.. :')

Ben wel benieuwd of Leica de claim van snelste autofocus waar kan maken, en of ze de lat echt zo hoog hebben gelegd met de viewfinder.

Qua glaswerk zal het wel in Otus gebied zitten (ook qua prijs).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 oktober 2015 @ 21:11:59 #91
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_157002123
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:54 schreef Ener-G het volgende:
Ik denk het niet, dit is geen gepimpte Panasonic, zoals de gedrochten waar Hasselblad mee kwam. Een NEX7 met een stukje hout.. :')

Afgezien van de M-modellen waren alle Leica's van de afgelopen jaren Panasonics waar nog niet eens een stuk hout bij aangeschroefd was maar alleen een rooie stip toegevoegd wat ineens de waarde moet verdubbelen.
Leica zou compleet waus zijn als ze voor die zoeker en de AF Panasonic niet zouden hebben benaderd, die kunnen EVF's bouwen als geen ander en zijn bijzonder handig met electronica.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_157003637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:11 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Afgezien van de M-modellen waren alle Leica's van de afgelopen jaren Panasonics waar nog niet eens een stuk hout bij aangeschroefd was maar alleen een rooie stip toegevoegd wat ineens de waarde moet verdubbelen.
Leica zou compleet waus zijn als ze voor die zoeker en de AF Panasonic niet zouden hebben benaderd, die kunnen EVF's bouwen als geen ander en zijn bijzonder handig met electronica.
Nope, ik gok dat ze de sensor en het AF systeem van de Q ook in de SL gebruiken, en de Q is in zijn geheel in Duitsland ontwikkeld.

Wel schijnt de video encoding in samenwerking met Panasonic te zijn, en dat is opzich geen slechte zaak.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_157003651
Ben bezig met foto albums maken van vakanties van de afgelopen jaren. Ben nu bij de vakantie waar ik mijn camera net een maand had ofzo. Ik kan oprecht zeggen er flink op vooruit te zijn gegaan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157008139
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ben bezig met foto albums maken van vakanties van de afgelopen jaren. Ben nu bij de vakantie waar ik mijn camera net een maand had ofzo. Ik kan oprecht zeggen er flink op vooruit te zijn gegaan _O-
Leuk om terug te kijken altijd *O* ik wil eigenlijk ook nog eens fotoboeken laten printen.

Maar ook mooi dat je je vooruitgang ziet :D motiveert om lekker bezig te blijven
pi_157009256
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:07 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Leuk om terug te kijken altijd *O* ik wil eigenlijk ook nog eens fotoboeken laten printen.

Maar ook mooi dat je je vooruitgang ziet :D motiveert om lekker bezig te blijven
Fotoalbums zijn awesome heb er nu 3 thuis. 4 is bijna klaar en daarna ga ik verder met 5. Dat is van de foto's die ik vandaag uitzocht.

Ik vind het digitaal samenstellen van zo'n album echt kei leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 20:35:58 #96
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157025745
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_157027488
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_157035993
quote:
Nou voor uit dan maar weer ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:15:47 #99
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_157037777
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Gestemd. ^O^
Awesome *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Nou voor uit dan maar weer ;)
Ik bof maar weer B-) O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 26 oktober 2015 @ 11:56:49 #100
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_157108548
Vrije maandag en mooi weer c_/!

Wandelschoenen: Check
Camera: Check

Loat goan *O*!
Hmz...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')