abonnement Unibet Coolblue
pi_156837457
Hulp gevraagd bij aanschaf motor.

Ben van plan om snel mijn eerste motor aan te schaffen, maar ik twijfel eigenlijk nog tussen een aantal modellen, misschien is er iemand die aan kan geven wat de voor en nadelen zijn van volgende modellen.

Kawasaki ER6N (2008) (2 cilinder)
Suzuki GSF650 Bandit (2007)
Honda Hornet (2007)
Yamaha Fazer (2004 of jonger)

Ben van plan om redelijk wat kilometers te gaan maken, zowel voor woon-werkverkeer, als voor plezierritten. Hierbij is voor mij de zithouding het belangrijkst. Heb al een aantal keer proefgereden op een Fazer, en die houding beviel me wel moet ik zeggen. Verder twijfel ik nog tussen naked of kuip. Naked vind ik an sich mooier, maar lijkt me weer erg onpraktisch met wind.

Wie kan er meer info geven over bovenstaande modellen?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_156837600
Waarom wil je snel kiezen? Ik zou geen overhaaste beslissing nemen en kijken of je op alle 4 de motoren kan proefrijden.

Was je van plan in de winter door te rijden?
pi_156837873
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:06 schreef Vinniiee het volgende:
Waarom wil je snel kiezen? Ik zou geen overhaaste beslissing nemen en kijken of je op alle 4 de motoren kan proefrijden.

Was je van plan in de winter door te rijden?
Ben wel van plan om op sommige dagen te gaan rijden ja. En ik wil gewoon graag een motor in de schuur hebben staan. Heb ook wel het idee dat het momenteel de beste periode is om redelijk goedkoop een motor op de kop te tikken, of is het beter om nog te wachten tot het echt winter is?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_156838043
Hoeveel km denk je te gaan rijden en waarvoor? Ik heb een FZ6n (de naakte Fazer dus). Voor plezierritjes (mooi weerrijder) vind ik het ideaal. Met de huidige weersomstandigheden had ik toch liever een kuip. Denk dat nu wel een goed moment is, ken een hoop mensen die de motor nu toch al wegzetten voor de winter.
pi_156838234
Woon werk is ongeveer 30 a 40 km per dag. Verder wil ik af en toe ritten maken van ongeveer 250 km (zal alleen in de zomer zijn) dus per jaar kom ik rond de 5 a 10k kilometer denk ik.

Waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf van een motor? Is de km stand bijvoorbeeld een belangrijk punt?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_156839038
30 - 40 ww per dag kan wel op een naked, ook in de winter. Maar leuk is anders. Ik ga ook voor de winter een tweede fiets aanschaffen mét tupperware. In de zomer vind ik naked heerlijk. Lekker de wind in je bakkes, prefect zo na het werk O+

Ik heb een Bandit 600 trouwens. Twee jaar terug nog twee keer per week 200km enkele reis op gedaan in de winter, maar daar word je écht niet vrolijk van.

Onderhoud is trouwens belangrijker dan km-stand. Zoek de bekende gebreken op van de motoren die je gaat bekijken en controleer dat. Neem indien mogelijk ook iemand mee met wat meer ervaring. :)

Enneh, nu niet snel die oranje K75 van Speurders pakken he, dat wordt de mijne.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_156839317
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:03 schreef BlackLining het volgende:
30 - 40 ww per dag kan wel op een naked, ook in de winter. Maar leuk is anders. Ik ga ook voor de winter een tweede fiets aanschaffen mét tupperware. In de zomer vind ik naked heerlijk. Lekker de wind in je bakkes, prefect zo na het werk O+

Ik heb een Bandit 600 trouwens. Twee jaar terug nog twee keer per week 200km enkele reis op gedaan in de winter, maar daar word je écht niet vrolijk van.

Onderhoud is trouwens belangrijker dan km-stand. Zoek de bekende gebreken op van de motoren die je gaat bekijken en controleer dat. Neem indien mogelijk ook iemand mee met wat meer ervaring. :)

Enneh, nu niet snel die oranje K75 van Speurders pakken he, dat wordt de mijne.
Thanks! Ben sowieso van plan om de motor bij een plaatselijke dealer te halen, dus qua gebreken e.d. zal het wel goed zitten. Zat net even te kijken naar die K75, onverwoestbare motoren heb ik vaak gehoord.

Is het overigens moeilijk om zelf een 12v aansluiting op de motor te monteren? Lijkt me wel handig om te hebben voor navigatie oid.
Abracadabra, tapate guarra!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:16:25 #133
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_156839369
Ik doe momenteel 60km enkele reis woon-werk op een naked. Dat is opzich niet heel erg chill.
#26 || Luciano da Silva
pi_156839613
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:16 schreef joppie_saus het volgende:
Ik doe momenteel 60km enkele reis woon-werk op een naked. Dat is opzich niet heel erg chill.
Zeker niet als je de eerste kilometer doet over het aanrennen van dat hok nee _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Thanks! Ben sowieso van plan om de motor bij een plaatselijke dealer te halen, dus qua gebreken e.d. zal het wel goed zitten. Zat net even te kijken naar die K75, onverwoestbare motoren heb ik vaak gehoord.

Is het overigens moeilijk om zelf een 12v aansluiting op de motor te monteren? Lijkt me wel handig om te hebben voor navigatie oid.
K-serie is inderdaad onverwoestbaar, maar ook lomp zwaar, totaal karakterloos en puur en alleen gemaakt om rechtdoor over de snelweg te kachelen met wat klassieke muziek op de radio, zeg maar. :7

Ik zou trouwens niet teveel vertrouwen op de kunde van motordealers.. Lees dit topic maar eens door :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:55:49 #135
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_156840635
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zeker niet als je de eerste kilometer doet over het aanrennen van dat hok nee _O-

[..]

Ach, spring je wel lekker warm op de motor :7
#26 || Luciano da Silva
pi_156840667
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:49 schreef Salatrel het volgende:
Lief dagboek,

De XT heeft me weer niet laten staan.

Xoxo Salatrel
Ha! :D

Nou inderdaad ja. Hier ook niks te klagen. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_156841019
Ik sta toch wel te kijken van al die jongens in de bloei van hun leven hier, die lopen te verkondigen dat een naked afzien is. Kom op zeg! oO<
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_156841284
Geen problemen met mijn motor gelukkig. Wel met mijn hoeveelheid vrije tijd om te rijden. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_156841664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:14 schreef Sarasi het volgende:
Geen problemen met mijn motor gelukkig. Wel met mijn hoeveelheid vrije tijd om te rijden. ;(
Herkenbaar :')
pi_156842234
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:08 schreef mjan het volgende:
Ik sta toch wel te kijken van al die jongens in de bloei van hun leven hier, die lopen te verkondigen dat een naked afzien is. Kom op zeg! oO<
Nouja, nu ik zo'n badkuip voor me heb merk je het verschil wel ineens. Naked is niet absurd zwaar ofzo, maar flink uit de wind zitten is op zich niet vervelend :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_156842256
zorgt ervoor dat de gashendel niet zo lang open blijft staan
pi_156844055
Die van mij vindt koud starten toch niet meer zo leuk.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:00:12 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156855714
Geen DC lader op de 2016 Zero -O- Moet ik nog een jaar op de K cruisen :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:40:08 #144
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_156858005
Ik moet ook maar eens een voorziening treffen tegen koude handjes. Brrrr koud man.
Als tijdelijke oplossing verwarm ik mijn handen aan mijn motorblok maar ja dat is ook niet echt een structurele oplossing :) Maar ja, bij gebrek aan beter :P
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_156858612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:40 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik moet ook maar eens een voorziening treffen tegen koude handjes. Brrrr koud man.
Als tijdelijke oplossing verwarm ik mijn handen aan mijn motorblok maar ja dat is ook niet echt een structurele oplossing :) Maar ja, bij gebrek aan beter :P
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:16:47 #146
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_156858981
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:00 schreef Nero22 het volgende:

[..]


Thanks voor de tip :) Ik was idd al van plan om eens te orienteren voor handvatverwarming. Mijn lesmotor had dit ook.
Heb je een aanrader?
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_156861081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:16 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Thanks voor de tip :) Ik was idd al van plan om eens te orienteren voor handvatverwarming. Mijn lesmotor had dit ook.
Heb je een aanrader?
Oxford is geloof ik wel de meest gebruikte, maar je kunt ook goedkope uit China laten komen. Ik geloof dat Erasmo daar ervaring mee heeft. Ik heb er zelf geen ervaring mee, at all.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_156865254
die oxford haal je voor 6 tientjes, ik heb em ook
pi_156865543
Net stuk gereden. Manman, dat doet ook niemand voor zn lol
  donderdag 15 oktober 2015 @ 23:32:49 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156866034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net stuk gereden. Manman, dat doet ook niemand voor zn lol
jarenlang gedaan, sissy :{w Enige geldige reden om niet te rijden is ijzel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')