abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:33:32 #101
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_156986953
Shitty zeg Guppyfriend :{
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 20:51:30 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_157001221
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:27 schreef Worteltjestaart het volgende:
Sterkte Guppyfriend.
Misschien moest het bij mij zo zijn, ik werk er inmiddels ruim 7 jaar dus in dat opzicht is een carrièreswitch nog wel te overwegen...
Jij ook sterkte... Over een jaar kijken we er vast op terug en lachen we erom.

Het is aardig shitty ja. Ik werk hier nu bijna twee jaar, maar ik heb wel een contract voor onbepaalde tijd. Dat contract kreeg ik na 6 maanden. Nou is dat achteraf ook een aardig wassen neus, maar soit.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat had ik ook met mijn plekkie waar ik al 3,5 jaar op tijdelijke contracten werkte (en geen verlenging/vast contract kreeg en ik weet, dat had ik aan kunnen vechten). Ik mis die collega's nog steeds, want het was gewoon echt leuk om naar het werk te gaan. Nu is er wel behoorlijk wat gerommeld in die organisatie daar waardoor meerdere erg leuke collega's ontslagen dan wel verplaatst zijn binnen de organisatie, maar toch.

Ik had alleen op de dag dat ik het nare bericht kreeg alweer ander werk :X Dus ik heb het toen niet aangevochten. En ik ben er qua uren, reistijd en geld op vooruit gegaan. Maar ik mis die leuke collega's nog steeds wel ;)
Wel herkenbaar ja. Het is ook het complete pakketje, niet alleen het werk zelf, maar ook de mensen, de omgeving, de klanten, alles...

Ik hoop echt dat ik snel weer doorrol in iets anders. De eerste brief is de deur uit, dus de eerste stap is gezet :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157012059
JAAAAA! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week! :D *O*
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 10:36:38 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_157012194
Gefeliciteerd!! :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157012225
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:28 schreef Elvi het volgende:
JAAAAA! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week! :D *O*
*G*! Leuke vacature?
pi_157012248
Succes!
Hier voorlopig alleen afwijzingen helaas.. Het begint me ook op te vallen dat veel functies open blijven staan of nu weer terug komen. Geef mij gewoon die baan mensen 8-)
pi_157012355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:28 schreef Elvi het volgende:
JAAAAA! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week! :D *O*
Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_157015631
Wat zouden jullie aanraden als je in 2 redelijk verschillende functies (wel in je vakgebied) bij een zelfde bedrijf (wel verschillende vestigingen) interesse heb. Toch op 1 van de 2 functies gaan richten?
pi_157015768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:26 schreef Matedeor het volgende:
Wat zouden jullie aanraden als je in 2 redelijk verschillende functies (wel in je vakgebied) bij een zelfde bedrijf (wel verschillende vestigingen) interesse heb. Toch op 1 van de 2 functies gaan richten?
Als je goed kan onderbouwen dat je voor beiden geschikt bent, voor beiden gaan.
Anders idd focussen op 1 van de 2.
pi_157016758
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Als je goed kan onderbouwen dat je voor beiden geschikt bent, voor beiden gaan.
Anders idd focussen op 1 van de 2.
Lastig, ga denk toch maar voor beide dan ;) .
pi_157017412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:28 schreef Elvi het volgende:
JAAAAA! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek volgende week! :D *O*
Yeey gefeliciteerd! *O*
pi_157017431
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:39 schreef Dragonberry het volgende:
Succes!
Hier voorlopig alleen afwijzingen helaas.. Het begint me ook op te vallen dat veel functies open blijven staan of nu weer terug komen. Geef mij gewoon die baan mensen 8-)
Dat gevoel heb ik ook inderdaad. Ik zie vacatures waar ik een afwijzing voor heb gehad (omdat er andere kandidaten waren die beter pasten), opnieuw open komen te staan..

Laat ons dan gewoon werken mensen :P
pi_157020876
Ik had een tijdje terug een sollicitatiegesprek van 3 uur gehad, 1 uur een gesprek en 2 uur testen.
Die testen waren IQtesten, gedrag en duplicatietesten.
Ben het uiteindelijk niet geworden, maar de vacature staat nu al een paar maandjes open :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_157025887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 07:16 schreef quickstepster het volgende:
Sterkte allemaal! jammer dat het einde van het jaar opeens ook het einde van veel banen betekend!

Ik ga nu naar m'n 2e gesprek, eens kijken hoe dat gaat...
En?

Ik mag me afmelden hier, joepie! Over een paar weekjes beginnen bij het UWV.
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 20:45:36 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_157026038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:40 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

En?

Ik mag me afmelden hier, joepie! Over een paar weekjes beginnen bij het UWV.
Nice! Goed bezig *O*

Ik heb een superleuke functie gevonden, staat er alleen "richt je sollicitatie aan hr@bedrijf.nl", verder geen naam of wat erbij. Morgen dus maar eens bellen om een naam te achterhalen, want als je opent met "geachte heer/mevrouw" sta je voor mijn gevoel al met 2-0 achter...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:26:28 #116
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157035423
Ik vind het zo'n lastig dilemma...
Mijn ontslag is nog niet officieel, op zijn vroegst pas in de loop van december waarna ik nog 3mnd doorbetaald word in een interne herplaatsingsperiode.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad, wil eigenlijk helemaal niet weg, en ik krijg steun uit onverwachte hoek: collega's "hoog op de bok" die persoonlijk mijn ontslag willen aanvechten.

Maar moet ik daar wat van verwachten? De historie leert dat er vaak in de praktijk maar weinig details veranderen in de plannen als ze definitief worden.
Nu heb ik al een leuke vacature gezien, sterker nog, één die mij echt heel goed zou passen gezien de omschrijving en mijn CV.
Wel op grotere reisafstand, en verhuizen is geen optie tenzij er geen enkel alternatief is.

Moet ik nou reageren op die vacature?
Of ben ik te snel terwijl ik tijd genoeg heb (vooralsnog), en er nog niks definitief is?

Zo'n lastig dilemma...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_157035447
Ugh lastig is dat ja! Ik heb ervoor gekozen om in de maanden voor m'n ontslag alleen te solliciteren op vacatures die me echt 100% lagen. Pas in de laatste maand actiever gaan solliciteren omdat het ontslag toen al zeker was.

Hoeveel vacatures komen er langs die je zo goed liggen in je vakgebied?

Straks arbeidsvoorwaardengesprek. Toch wel weer nerveus :+
pi_157035468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het zo'n lastig dilemma...
Mijn ontslag is nog niet officieel, op zijn vroegst pas in de loop van december waarna ik nog 3mnd doorbetaald word in een interne herplaatsingsperiode.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad, wil eigenlijk helemaal niet weg, en ik krijg steun uit onverwachte hoek: collega's "hoog op de bok" die persoonlijk mijn ontslag willen aanvechten.

Maar moet ik daar wat van verwachten? De historie leert dat er vaak in de praktijk maar weinig details veranderen in de plannen als ze definitief worden.
Nu heb ik al een leuke vacature gezien, sterker nog, één die mij echt heel goed zou passen gezien de omschrijving en mijn CV.
Wel op grotere reisafstand, en verhuizen is geen optie tenzij er geen enkel alternatief is.

Moet ik nou reageren op die vacature?
Of ben ik te snel terwijl ik tijd genoeg heb (vooralsnog), en er nog niks definitief is?

Zo'n lastig dilemma...
Bekijk voor jezelf waar je je energie in wil stoppen. In een baan die zo goed als zeker spoedig eindigt, of in een nieuwe kans/mogelijkheid/uitdaging?

Hoe kijk je zelf naar je mogelijke ontslag? staat dat 100% vast of heb je nog hoop dat er iets verandert. Als dat laatste het geval is zou ik niet solliciteren, dan zit je nog te veel in je huidige baan vast.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_157035650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het zo'n lastig dilemma...
Mijn ontslag is nog niet officieel, op zijn vroegst pas in de loop van december waarna ik nog 3mnd doorbetaald word in een interne herplaatsingsperiode.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad, wil eigenlijk helemaal niet weg, en ik krijg steun uit onverwachte hoek: collega's "hoog op de bok" die persoonlijk mijn ontslag willen aanvechten.

Maar moet ik daar wat van verwachten? De historie leert dat er vaak in de praktijk maar weinig details veranderen in de plannen als ze definitief worden.
Nu heb ik al een leuke vacature gezien, sterker nog, één die mij echt heel goed zou passen gezien de omschrijving en mijn CV.
Wel op grotere reisafstand, en verhuizen is geen optie tenzij er geen enkel alternatief is.

Moet ik nou reageren op die vacature?
Of ben ik te snel terwijl ik tijd genoeg heb (vooralsnog), en er nog niks definitief is?

Zo'n lastig dilemma...
Even op gesprek gaan kan altijd natuurlijk. Doorgaans duurt zo'n procedure toch al minimaal een paar weken. Dan kun je ook rustig op je gemak kijken of de vacature daadwerkelijk is wat je zoekt. Enkel een omschrijving op papier wil nog wel eens misleidend zijn. ;)
Daarbij geeft een serieuze sollicitatie of zelfs een aanbod je ook nog wat onderhandelingsmateriaal bij je huidige werkgever. Je kunt bij de mensen die zeggen er alles aan te willen doen om je te behouden dan aangeven dat je erg graag wilt blijven en hun toezeggingen erg waardeert, maar dat je ook niet tot het einde kan gaan wachten op duidelijkheid en dat enige haast geboden is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:21:15 #120
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_157037862
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:35 schreef Essebes het volgende:
Bekijk voor jezelf waar je je energie in wil stoppen. In een baan die zo goed als zeker spoedig eindigt, of in een nieuwe kans/mogelijkheid/uitdaging?
Goede vraag, ik weet gewoon niet hoe groot de kans is dat mijn ontslag helemaal niet doorgaat...

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:56 schreef Monolith het volgende:
Even op gesprek gaan kan altijd natuurlijk. Doorgaans duurt zo'n procedure toch al minimaal een paar weken. Dan kun je ook rustig op je gemak kijken of de vacature daadwerkelijk is wat je zoekt. Enkel een omschrijving op papier wil nog wel eens misleidend zijn. ;)
Da's wel een goed idee. Eerst eens bellen om meer te polsen, de vacature wordt door een recruiter aangeboden dus weet niet welk bedrijf de eigenlijke vrager is...

quote:
Daarbij geeft een serieuze sollicitatie of zelfs een aanbod je ook nog wat onderhandelingsmateriaal bij je huidige werkgever. Je kunt bij de mensen die zeggen er alles aan te willen doen om je te behouden dan aangeven dat je erg graag wilt blijven en hun toezeggingen erg waardeert, maar dat je ook niet tot het einde kan gaan wachten op duidelijkheid en dat enige haast geboden is.
Goed punt. Ik probeer alles in te zetten wat ik kan :) ik wil niet van mijn huidige werkgever afhankelijk zijn maar zoveel mogelijk de regie in eigen hand hebben.
Maar niet precies weten waar ik aan toe ben helpt niet echt :'(
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:25:19 #121
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_157037933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 08:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het zo'n lastig dilemma...
Mijn ontslag is nog niet officieel, op zijn vroegst pas in de loop van december waarna ik nog 3mnd doorbetaald word in een interne herplaatsingsperiode.

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad, wil eigenlijk helemaal niet weg, en ik krijg steun uit onverwachte hoek: collega's "hoog op de bok" die persoonlijk mijn ontslag willen aanvechten.

Maar moet ik daar wat van verwachten? De historie leert dat er vaak in de praktijk maar weinig details veranderen in de plannen als ze definitief worden.
Nu heb ik al een leuke vacature gezien, sterker nog, één die mij echt heel goed zou passen gezien de omschrijving en mijn CV.
Wel op grotere reisafstand, en verhuizen is geen optie tenzij er geen enkel alternatief is.

Moet ik nou reageren op die vacature?
Of ben ik te snel terwijl ik tijd genoeg heb (vooralsnog), en er nog niks definitief is?

Zo'n lastig dilemma...
Ik zou even afwachten, zeker als het toch niet je droombaan lijkt te zijn gezien de afstand.
Wie weet ook wat welke voorwaarden er zitten aan je eventuele ontslagvergoeding.

En hecht niet te veel waarde aan collega's wat hoger op de boom die het wel zullen gaan aanvechten. Zou ik ook zeggen als je een fijne collega was. Maar je moet wel een HELE fijne collega zijn als ik mijn nek ga uitsteken bij een reorganisatie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_157038674
Zo, arbeidsvoorwaardengesprek ging goed! *O* Ik start half november *G*
pi_157038965
Weet iemand of ik nog sollicitatieplicht heb tot die tijd?
pi_157039295
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:12 schreef GotC het volgende:
Zo, arbeidsvoorwaardengesprek ging goed! *O* Ik start half november *G*
Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:01:54 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_157039523
Sollicitatieplicht... Daar zeg je me wat.

Tot mijn grote schrik realiseer ik me ineens iets. Stel dat alles zo gaat zoals het me van de week voorgespiegeld is. Dan ben ik per 1 december werkloos en dus in de WW. Maar we hebben al maanden een vakantie gepland in december! Deze vakantie is al helemaal betaald en al. Ik had er nooit rekening mee gehouden dat ik zo ineens m'n baan zou verliezen...

Het is een vakantie van 10 dagen in het buitenland. Allemaal niet vreselijk schokkend en ik kom sowieso ruim aan de sollicitatieplicht. Maar ik ben natuurlijk op dat moment niet per direct beschikbaar voor werk...

Wat nu? Op de site van het UWV kan ik hier geen antwoord op vinden...

Natuurlijk trek ik op dit moment alle registers open en hoop ik voor die tijd iets nieuws gevonden te hebben. Maar ik maak me ook geen illusies en dit is dus wel iets om rekening mee te houden... F*ckzooi!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')