abonnement Unibet Coolblue
pi_156707006
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het grote voordeel van acht jaar over je P doen. Elk jaar weer opnieuw genieten van de colleges van Du Perron. _O_
Zou dat stiekem de ware reden zijn voor Y? :+ Dat ie het te gezellig vindt bij Du Perron? :D
mag het weten
pi_156707415
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:22 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Met het gerel bedoelde ik het openen van een topic alleen bedoeld om de OU af te kraken ;) Ik dacht dat je wellicht rechten had gedaan aan de OU omdat je hier kwam klagen over de juridische arbeidsmarkt en dat je zo slecht een stage/baan kon vinden. Het lag in de lijn der verwachting dat je dan rechten zou hebben gestudeerd. Als dit niet het geval is snap ik wel dat het moeilijk is om een baan te vinden, zonder een studie rechten :P

Voor wat betreft de combinatie met IT, ik zit nu in het derde jaar van de bachelor IT-recht, en als we de propaganda van de vakgroep IT-recht moeten geloven staan alle kantoren voor afgestudeerde IT-juristen in de rij :+ Niettemin is het een erg interessant onderwerp :)
Dat is wat ik wilde doen.

IT-recht.

:X

Hoeveel IT-gerichte vakken heb je? En zit dat al in een bachelor?
pi_156707729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:09 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Dat is wat ik wilde doen.

IT-recht.

:X

Hoeveel IT-gerichte vakken heb je? En zit dat al in een bachelor?
7 van de ongeveer 24 vakken zijn specifiek IT-gericht. Waarom niet meer? Omdat de opleiding ook nog civiel effect heeft, met afronding van ofwel de master Nederlands recht ofwel de master IT-recht.
Voor het bachelorprogramma, zie

https://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=5549
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:12:33 #129
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_156708425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:11 schreef Keyos het volgende:
Nou, straks mijn eerste dagvaarding ooit schrijven (op dag 5 van de stage), ben benieuwd hoeveel dagen ik bezig zal zijn :'( .
Succes vent, loopt wel los! Zorg voor een heldere structuur, dat is het halve werk.
Ik heb tijdens m'n stage ook een paar dagvaardingen geschreven, maar gelukkig had ik dat tijdens mijn studie ook al gedaan met oefenrechtbank. Voor verzoekschriften conservatoir beslag en memoires van grieven moest ik echter ook even kijken. Maar eens zal de eerste keer zijn! En schroom het niet om voorbeelden te vragen of sowieso feedback te vragen aan je begeleider. En kijk een beetje in 111 Rv. En verplaats jezelf ook in de wederpartij (en dus waar je je juridisch niet zo houdbare punten zo goed mogelijk moet onderbouwen).

Tot zover de bemoedigende woorden en tips van een kwaliteit user
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:34:36 #130
263417 Keyos
Like a Boss
pi_156708730
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Succes vent, loopt wel los! Zorg voor een heldere structuur, dat is het halve werk.
Ik heb tijdens m'n stage ook een paar dagvaardingen geschreven, maar gelukkig had ik dat tijdens mijn studie ook al gedaan met oefenrechtbank. Voor verzoekschriften conservatoir beslag en memoires van grieven moest ik echter ook even kijken. Maar eens zal de eerste keer zijn! En schroom het niet om voorbeelden te vragen of sowieso feedback te vragen aan je begeleider. En kijk een beetje in 111 Rv. En verplaats jezelf ook in de wederpartij (en dus waar je je juridisch niet zo houdbare punten zo goed mogelijk moet onderbouwen).

Tot zover de bemoedigende woorden en tips van een kwaliteit user
Hahaha, dankjewel. Ik ben er net mee begonnen. Eerste maar even door de dossierstukken wurmen, na het weekend maar beginnen met schrijven.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:27:07 #131
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_156709551
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:34 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hahaha, dankjewel. Ik ben er net mee begonnen. Eerste maar even door de dossierstukken wurmen, na het weekend maar beginnen met schrijven.
Gewoon in een dag afmaken, kwaliteit leveren en zo facking goede indruk achterlaten. Dat is mijn werkwijze, maar ik kick dan ook ass.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_156709863
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het grote voordeel van acht jaar over je P doen. Elk jaar weer opnieuw genieten van de colleges van Du Perron. _O_
betrapt
pi_156713857
8 jaar? wtf
pi_156713924
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:18 schreef Rickertman96 het volgende:
8 jaar? wtf
Niet écht acht jaar. Zes of zeven. Valt reuze mee.
pi_156714024
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet écht acht jaar. Zes of zeven. Valt reuze mee.
:D
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:38:12 #136
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156714134
Ooit zal Y. rechtsgeschiedenis trotseren *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:41:08 #137
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156714178
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:38 schreef Blistering het volgende:
Ooit zal Y. rechtsgeschiedenis trotseren *O*
Een belangrijk moment binnen de rechtsgeschiedenis.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:41:48 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156714186
Denk dat de Folia daar dan wel een momentje bij stilstaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156714462
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:38 schreef Blistering het volgende:
Ooit zal Y. rechtsgeschiedenis trotseren *O*
Gaan we die dag nog meemaken of is Fok dan inmiddels geschiedenis? :P
mag het weten
pi_156714478
Voor de niet-ex-vwo'ers hier (en de wel-ex-vwo'ers die het antwoord weten):

In hoeverre hebben jullie last gehad van het feit dat jullie niet rechtstreeks van het vwo afkwamen bij het vinden van stages of zelfs banen of op welke manier dan ook for that matter?
Ik weet dat sommige consulting bedrijven alleen mensen aannemen met vwo en wo maar geen idee hoe dat zit in de juridische sector.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:22:41 #141
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_156715000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:59 schreef Sefarad het volgende:
Voor de niet-ex-vwo'ers hier (en de wel-ex-vwo'ers die het antwoord weten):

In hoeverre hebben jullie last gehad van het feit dat jullie niet rechtstreeks van het vwo afkwamen bij het vinden van stages of zelfs banen of op welke manier dan ook for that matter?
Ik weet dat sommige consulting bedrijven alleen mensen aannemen met vwo en wo maar geen idee hoe dat zit in de juridische sector.
Als je havo en/of hbo hebt gedaan ben je eigenlijk per definitie minder dan een wo student. Daarbij in aanmerking genomen dat wo studenten eigenlijk ook vrij slecht zijn op een select aantal na, is het gewoon geen verstandige keus.

Ik vind het ook verschrikkelijk onverstandig om boven je niveau te willen uitstijgen. Je bent eenmaal wat praktischer ingesteld en weinig intelligent, accepteer dat gewoon. Het is voor ons ook niet leuk om met al die premaster scholieren te moeten dealen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_156715110
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:22 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als je havo en/of hbo hebt gedaan ben je eigenlijk per definitie minder dan een wo student. Daarbij in aanmerking genomen dat wo studenten eigenlijk ook vrij slecht zijn op een select aantal na, is het gewoon geen verstandige keus.

Ik vind het ook verschrikkelijk onverstandig om boven je niveau te willen uitstijgen. Je bent eenmaal wat praktischer ingesteld en weinig intelligent, accepteer dat gewoon. Het is voor ons ook niet leuk om met al die premaster scholieren te moeten dealen.
Zit wat in maar ik wil het toch proberen, voornamelijk omdat ik wel vwo heb gedaan maar af moest stromen vanwege bepaalde vakken die niet verplicht zijn in de bovenbouw. Overigens heb ik geen hbo daarna gedaan en wil gewoon vanaf het eerste jaar beginnen op het wo. Is de situatie dan anders denk je?
pi_156715712
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:27 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Zit wat in maar ik wil het toch proberen, voornamelijk omdat ik wel vwo heb gedaan maar af moest stromen vanwege bepaalde vakken die niet verplicht zijn in de bovenbouw. Overigens heb ik geen hbo daarna gedaan en wil gewoon vanaf het eerste jaar beginnen op het wo. Is de situatie dan anders denk je?
niks van bb aantrekken, zijn moeder heeft hem op zijn hoofd laten vallen.
pi_156716256
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

niks van bb aantrekken, zijn moeder heeft hem op zijn hoofd laten vallen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:33:37 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156716700
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:27 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Zit wat in maar ik wil het toch proberen, voornamelijk omdat ik wel vwo heb gedaan maar af moest stromen vanwege bepaalde vakken die niet verplicht zijn in de bovenbouw. Overigens heb ik geen hbo daarna gedaan en wil gewoon vanaf het eerste jaar beginnen op het wo. Is de situatie dan anders denk je?
Ik denk dat het wel losloopt joh. Ga lekker studeren en zorg voor wat nevenactiviteiten. In de master rond de 7,5 en het komt wel goed. En ook gewoon genieten van het studeren he, werken komt later.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:04:37 #146
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156717814
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel losloopt joh. Ga lekker studeren en zorg voor wat nevenactiviteiten. In de master rond de 7,5 en het komt wel goed. En ook gewoon genieten van het studeren he, werken komt later.
Deze post O+ O+ Alle hoop in 1x weer terug, lekker strafrecht doen _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156719214
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

niks van bb aantrekken, zijn moeder heeft hem op zijn hoofd laten vallen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel losloopt joh. Ga lekker studeren en zorg voor wat nevenactiviteiten. In de master rond de 7,5 en het komt wel goed. En ook gewoon genieten van het studeren he, werken komt later.
Oké dank jullie wel, deze posts doen me serieus goed. Is Boterbartje dan gewoon iets te negatief wat dat betreft of?

Yreal, hoe heb jij de overstap van hbo naar wo ervaren, was het echt een schok of meer een kwestie van wennen en een andere manier van studeren?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:55:04 #148
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156719580
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:44 schreef Sefarad het volgende:

[..]

[..]

Oké dank jullie wel, deze posts doen me serieus goed. Is Boterbartje dan gewoon iets te negatief wat dat betreft of?

Yreal, hoe heb jij de overstap van hbo naar wo ervaren, was het echt een schok of meer een kwestie van wennen en een andere manier van studeren?
Boterbartje is een beetje een mafklapper af en toe, maar daar prik je vanzelf wel doorheen als je hier een tijdje hebt gepost. ^O^

Wat betreft de overstap hbo > wo: daar kan ik ook nog wel over meepraten. Ik heb na het behalen van mijn propedeuse op het hbo de overstap gemaakt naar de uni. Mij is het heel goed bevallen, omdat praktijkgericht opgeleid worden gewoon niet zo in mijn straatje ligt.

Dat merkte ik al op het mbo (ja, ik heb ook mbo gedaan :* ), en ik heb tegen beter weten in toch nog hbo geprobeerd (het was of dat of volwassenen VWO in 2 jaar), maar uiteindelijk is het toch de universiteit geworden.

In het begin is dat even wennen. Het gaat sneller (meer stof per week), het niveau is wat hoger en alles is wat minder ''schools''. Maar als jij gewoon braaf je opdrachtjes maakt, de boel leest en tijdig begint met leren voor de tentamens dan is het allemaal prima te behappen.

Mocht je alle zojuist genoemde zaken doen en alsnog dikke onvoldoendes halen, dan is wo wellicht wat te hoog gegrepen voor jou en kun je beter op 't hbo blijven.

Dus om op je vraag antwoord te geven: het was vooral een kwestie van wennen en iets meer aanpoten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156720105
Hoe belangrijk is het dat die kluwer wetbundels actueel zijn voor burgelijk procesrecht? kan ik ook die van vorig jaar gebruiken?
pi_156720497
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:44 schreef Sefarad het volgende:

[..]

[..]

Oké dank jullie wel, deze posts doen me serieus goed. Is Boterbartje dan gewoon iets te negatief wat dat betreft of?

Yreal, hoe heb jij de overstap van hbo naar wo ervaren, was het echt een schok of meer een kwestie van wennen en een andere manier van studeren?
Boterbartje loopt altijd over dezelfde vaste onderwerpen te zaniken en het belachelijk maken van iedereen die geen vwo + wo heeft gedaan is daar één van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')