abonnement Unibet Coolblue
pi_156654337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:40 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bedoel je die ene naast de Kijkshop? :)
Exact dezelfde. _O_ Al hun vis is knetter vers en verschrikkelijk lekker. Wel duur, maar dat boeit me dan niet meer.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:46:22 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156654554
AH, mooie guilty pleasure op de radio. Genieten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:49:24 #28
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156654689
Ik moet in het kader van een colloquium doctum procedure drie eerstejaars bachelorvakken halen.

Perspectieven op het recht is verplicht en verder mag ik kiezen tussen:

Staatsrecht of Bestuursrecht.
Strafrecht of privaatrecht.

Ik heb zelf veel interesse in politiek dus staatsrecht lijkt me op zich wel leuk en strafrecht wil ik het liefst zo min mogelijk mee te maken hebben dus privaatrecht heeft wat dat betreft de voorkeur maar aangezien er toch wel veel afhangt van deze test zou ik graag willen weten welke vakken jullie het beste te doen vonden want vakken halen is belangrijker dan een leuk vak kiezen en het niet of nauwelijks halen.
pi_156654706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:49 schreef CaryAgos het volgende:
Ik moet in het kader van een colloquium doctum procedure drie eerstejaars bachelorvakken halen.

Perspectieven op het recht is verplicht en verder mag ik kiezen tussen:

Staatsrecht of Bestuursrecht.
Strafrecht of privaatrecht.

Ik heb zelf veel interesse in politiek dus staatsrecht lijkt me op zich wel leuk en strafrecht wil ik het liefst zo min mogelijk mee te maken hebben dus pribaatrecht heeft wat dat betreft de voorkeur maar aangezien er toch wel veel afhangt van deze test zou ik graag willen weten welke vakken jullie het beste te doen vonden want vakken halen is belangrijker dan een leuk vak kiezen en het niet of nauwelijks halen.
Bestuurs en straf :)
pi_156654725
Maar iedereen vindt bestuursrecht kut dus misschien onverstandig
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:50:47 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156654739
Staats en straf.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156654789
Staats en straf.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:53:03 #33
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156654817
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:50 schreef Paxcon het volgende:
Maar iedereen vindt bestuursrecht kut dus misschien onverstandig
Kut als in saai? Daar kan ik me wat bij voorstellen maar als het duidelijk makkelijker is dan heb ik daar geen problemen mee aangezien je ze uiteindelijk toch moet halen.

Zijn er overigens dingen waar je echt voor moet oppassen waar wel meer eerstejaars zich op verkijken?
pi_156654823
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:49 schreef CaryAgos het volgende:
Ik moet in het kader van een colloquium doctum procedure drie eerstejaars bachelorvakken halen.

Perspectieven op het recht is verplicht en verder mag ik kiezen tussen:

Staatsrecht of Bestuursrecht.
Strafrecht of privaatrecht.

Ik heb zelf veel interesse in politiek dus staatsrecht lijkt me op zich wel leuk en strafrecht wil ik het liefst zo min mogelijk mee te maken hebben dus privaatrecht heeft wat dat betreft de voorkeur maar aangezien er toch wel veel afhangt van deze test zou ik graag willen weten welke vakken jullie het beste te doen vonden want vakken halen is belangrijker dan een leuk vak kiezen en het niet of nauwelijks halen.
Staats en privaat voor mij. :Y Bestuurs vind ik niet boeiend. Straf dan weer wèl (uitermate zelfs) door de uiteenlopende casus maar de systematiek ligt me niet. Staats is tof zeker als je de politiek leuk vindt en privaat vind ik persoonlijk ook leuker dan bestuurs en straf bij elkaar.
mag het weten
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:53:48 #36
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156654851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Bestuurs en straf :)
pi_156654858
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:53 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Kut als in saai? Daar kan ik me wat bij voorstellen maar als het duidelijk makkelijker is dan heb ik daar geen problemen mee aangezien je ze uiteindelijk toch moet halen.

Zijn er overigens dingen waar je echt voor moet oppassen waar wel meer eerstejaars zich op verkijken?
Ja saai

Staats is ook wat interessanter als algemene kennis dan bestuursrecht, maar persoonlijk vind ik bestuursrecht leuker. Maar staats is ook wel leuk om mee bezig te zijn hoor.
pi_156654883
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:53 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Kut als in saai? Daar kan ik me wat bij voorstellen maar als het duidelijk makkelijker is dan heb ik daar geen problemen mee aangezien je ze uiteindelijk toch moet halen.

Zijn er overigens dingen waar je echt voor moet oppassen waar wel meer eerstejaars zich op verkijken?
Bestuursrecht is vaak vrij star en onrechtvaardig. De af te wegen belangen zijn lang niet altijd die je zelf zou afwegen als je een besluit moet nemen. Tegelijk is het heel casuïstisch. Die dingen samen maken dat het een lastig rechtsgebied is tenzij het je goed ligt.
pi_156654886
Zou in ieder geval sowieso strafrecht boven privaatrecht kiezen. Al zijn sommige mensen extreem slecht in strafrecht, terwijl ik altijd de indruk heb dat er bij privaat nooit zo'n tweedeling tussen studenten is.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:55:07 #40
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156654912
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:52 schreef Tchock het volgende:
Staats en straf.
Ooh interessant, jij studeerd nu toch strafrecht? Ik hoorde dat strafrecht best lastig kan zijn maar dat het eerste strafrechtvak vooral schema's stampen en toepassen is, in hoeverre klopt dit?
pi_156654941
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:55 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ooh interessant, jij studeerd nu toch strafrecht? Ik hoorde dat strafrecht best lastig kan zijn maar dat het eerste strafrechtvak vooral schema's stampen en toepassen is, in hoeverre klopt dit?
Studeerd :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156654971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:54 schreef Paxcon het volgende:
Zou in ieder geval sowieso strafrecht boven privaatrecht kiezen. Al zijn sommige mensen extreem slecht in strafrecht, terwijl ik altijd de indruk heb dat er bij privaat nooit zo'n tweedeling tussen studenten is.
Privaatrecht is toch eigenlijk ook veel te "breed" voor zo'n makkelijke scheiding? Strafrecht is strafrecht, met wat kleine subdisciplines. Daarentegen omvat privaatrecht contracten-, goederen-, erf-, personen- en familierecht, ondernemingsrecht en dán nog een zee van subdisciplines.
pi_156655007
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:55 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ooh interessant, jij studeerd nu toch strafrecht? Ik hoorde dat strafrecht best lastig kan zijn maar dat het eerste strafrechtvak vooral schema's stampen en toepassen is, in hoeverre klopt dit?
Ga je Y naar de troon steken? :+ Straf kan inderdaad lastig zijn, maar als je alles stapje voor stapje bij langs loopt en de boel goed uit elkaar houdt is het eerstejaarsvak strafrecht wel te doen.
mag het weten
pi_156655034
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:55 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Ooh interessant, jij studeerd nu toch strafrecht? Ik hoorde dat strafrecht best lastig kan zijn maar dat het eerste strafrechtvak vooral schema's stampen en toepassen is, in hoeverre klopt dit?
Dat klopt inderdaad. Tevens: de volgende keer dat je een persoonsvorm in de tweede persoon tegenwoordige tijd op een d laat eindigen vierendeel ik je :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:57:45 #45
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156655053
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Studeerd :'(
Oké slecht excuus maar het was echt autocorrectie (net als het streepje op de e).
pi_156655090
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:57 schreef CaryAgos het volgende:

[..]

Oké slecht excuus maar het was echt autocorrectie (net als het streepje op de e).
Dat is inderdaad een slecht excuus want "studeerd" is nóóit correct, onder geen enkele omstandigheid.
pi_156655191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Privaatrecht is toch eigenlijk ook veel te "breed" voor zo'n makkelijke scheiding? Strafrecht is strafrecht, met wat kleine subdisciplines. Daarentegen omvat privaatrecht contracten-, goederen-, erf-, personen- en familierecht, ondernemingsrecht en dán nog een zee van subdisciplines.
Tis ook een oneerlijk vergelijk. Beter kan je de keuze geven: publiek of privaatrecht. Zoals je bij publiek een scala aan gebieden hebt (staatsrecht, bestuurs, belasting, strafrecht) heb je dat zoals je al aangeeft bij privaat ook.
mag het weten
pi_156655205
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tis ook een oneerlijk vergelijk. Beter kan je de keuze geven: publiek of privaatrecht. Zoals je bij publiek een scala aan gebieden hebt (staatsrecht, bestuurs, belasting, strafrecht) heb je dat zoals je al aangeeft bij privaat ook.
Eens.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:01:44 #49
433555 CaryAgos
graag verwijderen
pi_156655218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:54 schreef Paxcon het volgende:
Zou in ieder geval sowieso strafrecht boven privaatrecht kiezen. Al zijn sommige mensen extreem slecht in strafrecht, terwijl ik altijd de indruk heb dat er bij privaat nooit zo'n tweedeling tussen studenten is.
Enig idee waar dat door komt, doen die er gewoon te weinig voor of moet het je echt een beetje liggen? Overigens heb ik in tegenstelling tot veel andere studenten 0.0 interesse in strafrecht en in procesvoering in het algemeen eigenlijk.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 23:01:59 #50
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156655228
If i was is echt een topmeezinger. Als je niet rookt uiteraard. Anders is het te hoog.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')