abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:51:15 #1
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156628513
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:39 schreef livelink het volgende:
Mijn vader zou vandaag geopereerd worden. Moest zich vanochtend vroeg al melden en kreeg om 18.00 te horen dat het niet meer door ging. Er was een transplantatie tussendoor gekomen.
Nou moet hij woensdag weer opnieuw. Je doet er niks aan, logisch dat een transplantatie altijd tussendoor kan komen, maar het is wel zenuwslopend en vermoeiend.
Oei, moest hij ook tot die tijd nuchter blijven?
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:13 schreef laziness het volgende:
Jawel hoor. Na jaren hier in OUD klagen over wonen op 60m2 krijgen we volgende week de sleutel van ons grote mensen huis *O*
Voelt heel erg als later als ik groot ben is nu :P
Gefeliciteerd!!!!
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:52:35 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156628565
Hij moest inderdaad tot 18.00 nuchter blijven. Toen ze hem naar huis stuurden hebben ze hem wel eerst een maaltijd gegeven, dat wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:53:44 #3
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156628605
Oh wel fijn dat ze daarover hadden nagedacht. Was hij erg zenuwachtig voor de operatie?
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:00:10 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156628834
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:53 schreef Gaoxing het volgende:
Oh wel fijn dat ze daarover hadden nagedacht. Was hij erg zenuwachtig voor de operatie?
Hij zei van niet, maar ik denk toch van wel. Ik kan me ook eigenlijk niet herinneren dat hij ooit eerder is geopereerd of zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:02:35 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156628921
Ik woon trouwens al heel lang in een grotemensenhuis, maar stiekem verlang ik naar een appartement. Ik ben geen type voor een grotemensenhuis. In mijn dromen woon ik ook altijd weer op mijn studentenkamer. Heerlijk, alles bij de hand op een kleine ruimte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 oktober 2015 @ 22:07:46 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156629117
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:02 schreef livelink het volgende:
Ik woon trouwens al heel lang in een grotemensenhuis, maar stiekem verlang ik naar een appartement. Ik ben geen type voor een grotemensenhuis. In mijn dromen woon ik ook altijd weer op mijn studentenkamer. Heerlijk, alles bij de hand op een kleine ruimte.
zo erg dat ik af en toe serieus overweeg om de boel te koop te zetten en er een appartementje voor terug te kopen. En van al het geld dat er dan aan het eind van de maand overblijft allemaal leuke dingen te doen... Ipv zorgen dat het huis op orde is, de tuin winter/lenteklaar, alle shit die we niet meer gebruiken niet in de garage/logeerkamer/op zolder staat en stress vanwege lekkende daken en meer van zulke ongein. Ik vind volwassen zijn vreselijk stom, soms :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156629185
Ik huur nog steeds O+

En ook dat heeft nadelen :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:12:17 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156629272
He Livelink, wat naar voor je vader (en voor jullie ook). :{ Sterkte woensdagin de herkansing.
in de haak.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:12:36 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156629279
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik huur nog steeds O+

En ook dat heeft nadelen :Y
Ja dat :Y :)

Ik hoop dat we komend jaar een huis gaan kopen. Na alle verhuizingen ben ik daar best aan toe.
pi_156629307
En natuurlijk een -O- voor livelinks vader, ziekenhuis hangen is niet tof.

En *O* lazi, spannend.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156629460
Grotemensenhuizen O+
Al zou de tuin me wel gestolen kunnen worden, gewoon een groot onderhoudsarm balkon zou ook prima zijn :D
(al vind ik het ook wel onwijs fijn dat ze gewoon zo naar buiten kunnen hoor)
As we speak ben ik bezig met het laten doen van de "voortuin". Dat is een strookje van 1 meter bij 5,5, dus stelt niks voor. Maar zelf hebben we geen zin om het te doen, dus ben een hovenier aan het zoeken. Eens kijken wat dat ongeveer gaat kosten...

Oh das vervelend Livelink! Zolang nuchter blijven voor niks... Hopelijk gaat het woensdag gewoon door!
pi_156629699
ik vind het juist heerlijk om alles in eigen handen te hebben, geen stomme woningbouw meer die verzuimd om fatsoenlijk onderhoud te doen. zoveel stress als we daar om lekkages hadden zal met een eigen huis niet gebeuren.
hier ook al een "grotemensenhuis" met nog lege slaapkamers waarbij we proberen te voorkomen dat we daar rommel opslaan. zolder daarentegen :')

livelink, vervelend dat je vader zo lang nuchter op de operatie moest wachten. hoop dat woensdag alles in 1x goed gaat.
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:23:41 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_156631387
Ik woon in een keet. Als het daar lekt zet ik gewoon een nieuwe neer :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:25:16 #14
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_156631442
Livelink wat vervelend dat je vader zo lang moest wachten voor niets. Hopelijk is hij woensdag `s ochtends direct aan de beurt.
Laziness gefeliciteerd met je grotemensenhuis
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 00:10:27 #15
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156632509
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:07 schreef Sjeen het volgende:

Ik vind volwassen zijn vreselijk stom, soms :@
+1
T is gewoon kut.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 07:00:12 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156633810
Als je een kind hebt is een appartement gewoon niet ideaal wat mij betreft.
En die moet je ook onderhouden al is er een VVE dat ook wat zaken oppakt.
Ook is er altijd wel iemand aan het boren in zo'n complex :P

Het lijkt ook ideaal om minder spullen te hebben als je minder ruimte hebt maar als de ruimte te klein is voor de items die je wel echt nodig hebt/wilt bewaren dan is dat ook niet zo leuk meer.

Het gras is altijd groener aan de overkant denk ik.
Ik kijk enorm uit naar de ruimte en een tuin.
En mijn kind eindelijk een eigen kamer.
Het was niet zo leuk toen mijn kind voor zijn verjaardag een kast wilde om zijn auto's in te doen op een eigen kamer en ik hem dat niet kon bieden :'(
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 07:01:25 #17
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156633814
Livelink wat rot van je vader. Nuchter blijven de hele dag sucks en dan nog voor niks ook -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156633867
Een tuin mis ik ook enorm :Y
Maar de kinderen hebben wel allebei een eigen kamer en dan is er nog een over. Voor wat ik nu betaal, krijg ik dat bij koop nooit terug, zeker niet met tuin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156636124
dat ligt er denk ik ook aan waar je woont? In het noorden (buiten de stad) is dat verschil tussen huur en koop best groot. Huren zijn in verhouding hoog.
pi_156636148
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:16 schreef Vanyel het volgende:
Een tuin mis ik ook enorm :Y
Maar de kinderen hebben wel allebei een eigen kamer en dan is er nog een over. Voor wat ik nu betaal, krijg ik dat bij koop nooit terug, zeker niet met tuin.
Dat ligt eraan waar je gaat wonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156636259
Ja, als ik in the middle of nowhere ga wonen zal t best een stuk goedkoper kunnen (maar nog steeds weet ik niet of ik snel ver onder mijn huurprijs kom).
Maar aangezien ik een baan heb waarvoor ik met de trein praktisch t hele land in kan worden gestuurd, is omgeving Utrecht wel handig.

Uren extra reistijd wegen m.i. niet op tegen meer geld overhouden. En een andere baan is voorlopig geen optie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156636319
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 07:16 schreef Vanyel het volgende:
Een tuin mis ik ook enorm :Y
Maar de kinderen hebben wel allebei een eigen kamer en dan is er nog een over. Voor wat ik nu betaal, krijg ik dat bij koop nooit terug, zeker niet met tuin.
Wij zijn van een woningbouwappartement naar een koopwoning gegaan en de maandlasten zijn toch echt lager na de belastingteruggave. Alleen jammer dat er 15 jaar niks aan het huis is gedaan dus er gaat wel een riant budget naar klussen.

Oh ja, in Utrecht gaat dat idd lastig worden :+ Vrienden van me hebben er net een huis gekocht en die hebben 4x boven de vraagprijs moeten bieden voor ze iets hadden. Te idioot voor woorden.
pi_156636363
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Wij zijn van een woningbouwappartement naar een koopwoning gegaan en de maandlasten zijn toch echt lager na de belastingteruggave. Alleen jammer dat er 15 jaar niks aan het huis is gedaan dus er gaat wel een riant budget naar klussen.
Tof. Groter ook?

Huizen waar wij naar kijken zijn (volgens de fundaberekening) netto altijd minimaal 400 euro duurder dan wat we nu betalen.
Maar eerlijk gezegd doe ik het ook niet voor hetzelfde. Als het van mij is, wil ik ook wat meer ruimte en vooral een fatsoenlijke tuin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156636403
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:17 schreef Dot. het volgende:
Oh ja, in Utrecht gaat dat idd lastig worden :+ Vrienden van me hebben er net een huis gekocht en die hebben 4x boven de vraagprijs moeten bieden voor ze iets hadden. Te idioot voor woorden.
:o
Ik dacht even dat er stond 4x de vraagprijs :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:23:28 #25
5428 crew  miss_sly
pi_156636416
Zeker met de huidige zeer lage hypotheekrente kun je best met lage lasten uitkomen, zelfs bruto.

Wij zijn nog steeds erg blij dat we de overstap hebben gemaakt van appartement naar huis. O, wat genieten we er van O+ Iedere dag nog is het een genot om die ruimte te hebben, trappen op en af te lopen, een zolder te hebben, en een heerlijke tuin O+

He, livelink, wat rot van je vader, zeg. Allemaal nare dingen bij elkaar, nuchter blijven, moeten wachten, geopereerd moeten worden, en dan alles voor niets. Ik hoop dat het morgen voorspoedig gaat!

Ik heb gisteren geboekt voor de meivakantie :D We gaan 5 dagen naar Disney, met mijn ouders, zusje, schoonzusje en de neven. Zo'n zin in! We hebben twee huisjes in Davy Crocketts ranch; iemand van hier al eens in zo'n huisje gezeten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:32:32 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156636562
Meivakantie? :o De Sint is nog niet eens in 't land :P.
(Ik snap wel dat als je aan schoolvakanties gebonden bent, je wat verder vooruit moet kijken ;) ).
KuikenGuppy
pi_156636578
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Tof. Groter ook?

Huizen waar wij naar kijken zijn (volgens de fundaberekening) netto altijd minimaal 400 euro duurder dan wat we nu betalen.
Maar eerlijk gezegd doe ik het ook niet voor hetzelfde. Als het van mij is, wil ik ook wat meer ruimte en vooral een fatsoenlijke tuin.
Ja, van een appartement met 2 slaapkamer naar een huis met 4 slaapkamers :) Eigenlijk 5, maar we hebben van een kamer een badkamer gemaakt. Met O+ bad O+

Haha, 4x de vraagprijs zou wel erg zijn :D Nee, ze hebben wel echt met envelopjes moeten bieden ed. Dat er 20 man tegelijk komt kijken en diegene met het hoogste bod mag het hebben. En dan moet je dus ook meteen bellen als het online komt, anders zit je niet eens bij die eerste 20. Ik zou het niet kunnen hoor :X
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:40:29 #28
5428 crew  miss_sly
pi_156636710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:32 schreef Burdie het volgende:
Meivakantie? :o De Sint is nog niet eens in 't land :P.
(Ik snap wel dat als je aan schoolvakanties gebonden bent, je wat verder vooruit moet kijken ;) ).
Ja, i know :D
Maar gebonden aan schoolvakanties, een aanbieding waarbij je voor 14 oktober moet boeken, vakantiedagen die ruim van tevoren moeten worden aangevraagd en 10 personen waarmee rekening gehouden moet worden. Dan kun je er beter maar op tijd bij zijn :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156636756
Ik heb niet het gevoel in the middle of nowhere te wonen maar vergeleken met utrecht voelt dat misschien wel zo :p

Wij zijn idd van 2kamer appartement naar grotenmensenwoning gegaan. Veel groter en netto niet veel duurder. de huur ging elk jaar maximaal omhoog dus op termijn wonen we goedkoper.

Woning waar we nu wonen konden we ook via de woningbouw huren, 200 tot 300 euro meer per maand. :o
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:43:28 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156636764
Wij zijn ook afgelopen mei geweest (en daarna weer in juli)
En dat was ook maanden van te voren geboekt.
Wij zaten trouwens in explorers hotel.
pi_156636767
Wat gaaf Sly!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:45:18 #32
43556 miss_dynastie
pi_156636798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:42 schreef Elleska het volgende:
Ik heb niet het gevoel in the middle of nowhere te wonen maar vergeleken met utrecht voelt dat misschien wel zo :p

Wij zijn idd van 2kamer appartement naar grotenmensenwoning gegaan. Veel groter en netto niet veel duurder. de huur ging elk jaar maximaal omhoog dus op termijn wonen we goedkoper.

Woning waar we nu wonen konden we ook via de woningbouw huren, 200 tot 300 euro meer per maand. :o
Dat klopt dan op zich toch ook? Eigen woningen moet je onderhouden en daar gaat dat bedrag wel in zitten, gemiddeld genomen.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:48:05 #33
5428 crew  miss_sly
pi_156636847
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:43 schreef Vicky het volgende:
Wat gaaf Sly!
Ja!
Iedereen is een beetje hyper :D
We waren al met z'n allen aan het sparen, maar er was telkens onzekerheid, bijvoorbeeld of mijn zusje haar baan zou houden (reorganisatie, zorg), maar daar was het verlossende woord over gekomen en deze aanbieding kreeg ik diezelfde dag in de mail.

Nu op zoek naar alle tips :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:50:01 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156636898
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja!
Iedereen is een beetje hyper :D
We waren al met z'n allen aan het sparen, maar er was telkens onzekerheid, bijvoorbeeld of mijn zusje haar baan zou houden (reorganisatie, zorg), maar daar was het verlossende woord over gekomen en deze aanbieding kreeg ik diezelfde dag in de mail.

Nu op zoek naar alle tips :D
Super leuk ook dat jullie met z'n allen gaan!
KuikenGuppy
pi_156636933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat klopt dan op zich toch ook? Eigen woningen moet je onderhouden en daar gaat dat bedrag wel in zitten, gemiddeld genomen.
daar is een potje voor onderhoud al in meegenomen. Anders is het appels met peren vergelijken.
pi_156637125
Wij zijn 2 keer verhuisd binnen een jaar. Eerst in april 2014 van huurflat naar huurhuis, daarna in april 2015 van huurhuis naar koopwoning. Was totaal niet de planning om zo kort in de huurwonong te wondn, maar mijn man werkt bij de bank en kon korting krijgen op de afsluitkosten van de hypotheek en op de (toch al lage) rente. Hij hoorde oktober 2014 dat dat nog kon tot eind 2015. Daarna ging de korting eraf. Nu houdt ie de korting zolang hij bij de bank werkt.

We hebben nog gebeld met de woningbouw of ze het huis dat we huurden wilden v er kopen, maar daar stonden ze niet voor open. Dus toch maar verder gaan kijken.
Sofie, vroeg pas al of we nu volgend jaar weer zouden gaan verhuizen.
*poef* nu is het weg
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:09:43 #37
43556 miss_dynastie
pi_156637308
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

daar is een potje voor onderhoud al in meegenomen. Anders is het appels met peren vergelijken.
Aha, dat scheelt dan inderdaad fors.

Wij hebben ons (particuliere) huurhuis na een hoop gedoe en wisseling van eigenaren kunnen kopen. Wel met bijna veertig jaar achterstallig onderhoud, maar goed, nu hebben we wat te doen de komende jaren 8-)
pi_156637362
Dat hebben wij trouwens ook bekeken, of we via de wwoningbouw konden kopen. Maar dan werd wonen ook een stukkie duurder en onze schuur werd niet meeverkocht, die huren ze blijkbaar van de gemeente. Al met al echt niet de moeite.

Nu gaan we ze vragen of we een dakterras mogen bouwen :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156637456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Aha, dat scheelt dan inderdaad fors.

Wij hebben ons (particuliere) huurhuis na een hoop gedoe en wisseling van eigenaren kunnen kopen. Wel met bijna veertig jaar achterstallig onderhoud, maar goed, nu hebben we wat te doen de komende jaren 8-)
Was het daardoor ook wel veel goedkoper?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156637517
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:23 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb gisteren geboekt voor de meivakantie :D We gaan 5 dagen naar Disney, met mijn ouders, zusje, schoonzusje en de neven. Zo'n zin in! We hebben twee huisjes in Davy Crocketts ranch; iemand van hier al eens in zo'n huisje gezeten?
Ja in 2011 zijn wij daar geweest. Het was wel schoon maar laten we zeggen dat het zijn langste tijd wel had gehad. Dat je met tandenpoetsen de kraan in je hand hebt, dat soort dingen. Maar ik heb vernomen dat er gerenoveerd is of zou worden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:20:42 #41
5428 crew  miss_sly
pi_156637616
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja in 2011 zijn wij daar geweest. Het was wel schoon maar laten we zeggen dat het zijn langste tijd wel had gehad. Dat je met tandenpoetsen de kraan in je hand hebt, dat soort dingen. Maar ik heb vernomen dat er gerenoveerd is of zou worden.
De huisjes zijn kennelijk allemaal vernieuwd, dus dat zou in orde moeten zijn. Ik geloof ook wel dat dat goed zit als ik de recensies lees.
Ik vroeg me af hoe het zit met eventueel zelf wat boodschappen doen en het vervoer met de eigen auto naar het park. Heb je dan files? Kun je goed parkeren daar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:22:39 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156637671
De parkeerplaats is mega met veel poortjes. Dat zou geen probleem op moeten leveren.
Verder zitten er genoeg hypermarches in de omgeving.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156637688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De huisjes zijn kennelijk allemaal vernieuwd, dus dat zou in orde moeten zijn. Ik geloof ook wel dat dat goed zit als ik de recensies lees.
Ik vroeg me af hoe het zit met eventueel zelf wat boodschappen doen en het vervoer met de eigen auto naar het park. Heb je dan files? Kun je goed parkeren daar?
Je kan prima parkeren. Nee dat is allemaal dik in orde. Wel hadden wij steeds korte file om het parkeerterrein van park op te komen. Beetje zoals de Efteling, gaat allemaal goed georganiseerd is mijn herinnering. Moet je Vicky eens vragen, die gaat geloof ik ieder jaar wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:26:02 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156637749
Ik betaal voor het dubbele aan oppervlakte woning + nog een tuin maar 200 euro per maand meer.
En we lossen ook nog binnen 30 jaar af :+
Onze flat had een rente van bijna 2% meer en bijna geheel aflossingsvrij.
De lage rente was voor ons zeer gunstig.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156637760
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Aha, dat scheelt dan inderdaad fors.

Wij hebben ons (particuliere) huurhuis na een hoop gedoe en wisseling van eigenaren kunnen kopen. Wel met bijna veertig jaar achterstallig onderhoud, maar goed, nu hebben we wat te doen de komende jaren 8-)
ik reken wel alleen basis/groot onderhoud wat de woningbouw ook zou doen. niet het klussen/verbouwen wat we nu zelf doen.
scheelt ook er geen jarenlang achterstallig onderhoud is, we hebben de komende jaren geen groot onderhoud op de planning staan. we reserveren nu dus iets meer geld voor klussen (waarbij eigenlijk ook onderhoud zal worden gedaan zoals het vervangen van alle leidingen in de kruipruimte) en sparen iets minder hard voor de onderhoudspot.

lekker trouwens dat jullie het huurhuis konden kopen. geen verhuiskosten en je kent het huis al goed.
dat vond ik met kopen wel een nadeel. het is toch een gok die je neemt waar je jaren aan vast zit.
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:34:01 #46
43556 miss_dynastie
pi_156637995
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Was het daardoor ook wel veel goedkoper?
Jep. Ik zou hier voor dat geld net een appartement kunnen scoren van 50m2. Nu heb ik een tweekapper met een leuke tuin en balkon op vijf minuten wandelen van het centrum. Maar goed, het heeft de afgelopen jaren heel veel (juridische) strijd en tijd gekost, dus al met al is het fijnste dat er nu gewoon rust is, je je hypotheek betaalt en verder geen gezeur en gedoe O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:26 schreef Elleska het volgende:

[..]

ik reken wel alleen basis/groot onderhoud wat de woningbouw ook zou doen. niet het klussen/verbouwen wat we nu zelf doen.
scheelt ook er geen jarenlang achterstallig onderhoud is, we hebben de komende jaren geen groot onderhoud op de planning staan. we reserveren nu dus iets meer geld voor klussen (waarbij eigenlijk ook onderhoud zal worden gedaan zoals het vervangen van alle leidingen in de kruipruimte) en sparen iets minder hard voor de onderhoudspot.

lekker trouwens dat jullie het huurhuis konden kopen. geen verhuiskosten en je kent het huis al goed.
dat vond ik met kopen wel een nadeel. het is toch een gok die je neemt waar je jaren aan vast zit.
Jep, je kent het huis inderdaad helemaal, dat gaf ook wel een onderhandelingsvoordeel bij de aankoop: sommige dingen leken heel erg, maar vielen per saldo wel mee- maar dat hebben we natuurlijk niet gezegd :P Maar zelfs dan loop je nog tegen dingen aan- we hadden na overleg met deskundigen het idee dat het dak nog wel een aantal jaar mee zou kunnen na een aantal noodreparaties, maar dat bleek niet het geval. Toen bleken ook de dakplaten heel erg slecht te zijn en toen hebben we besloten alles eraf te halen en voor een geheel nieuw dak te gaan. Het wordt supermooi, maar het kost 'ietsje' meer dan gepland 8-)

Ik denk dat wij overigens toe gaan naar 1% van de WOZ-waarde sparen per jaar voor alle vormen van huisonderhoud. Ik weet dat eigen huis ietsje hoger zit, maar die gaat ervanuit dat je alles laat doen volgens mij en we kunnen een hoop zelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_dynastie op 06-10-2015 12:40:37 ]
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:35:19 #47
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_156638045
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De huisjes zijn kennelijk allemaal vernieuwd, dus dat zou in orde moeten zijn. Ik geloof ook wel dat dat goed zit als ik de recensies lees.
Ik vroeg me af hoe het zit met eventueel zelf wat boodschappen doen en het vervoer met de eigen auto naar het park. Heb je dan files? Kun je goed parkeren daar?
De huisjes zijn keurig, bijna nieuw en soms schoon ;)
En je hebt een keukentje met koelkast. Je kan dus prima wat boodschappen meenemen, en er is in de buurt ook vast wel een supermarche o.i.d. Het rijden naar het park is ook goed te doen. En idd mega parkeerplaatsen.

Super leuk! Heel veel plezier alvast.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:51:04 #48
5428 crew  miss_sly
pi_156638537
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:35 schreef Baby_Girl het volgende:

[..]

De huisjes zijn keurig, bijna nieuw en soms schoon ;)
En je hebt een keukentje met koelkast. Je kan dus prima wat boodschappen meenemen, en er is in de buurt ook vast wel een supermarche o.i.d. Het rijden naar het park is ook goed te doen. En idd mega parkeerplaatsen.

Super leuk! Heel veel plezier alvast.
Ach ja, schoon boeit niet zo :D
Het ligt een beetje in een bosrijk gebied, klopt dat?

Dank je! We hebben er heel veel zin in, alle tien :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156638550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]

Jep, je kent het huis inderdaad helemaal, dat gaf ook wel een onderhandelingsvoordeel bij de aankoop: sommige dingen leken heel erg, maar vielen per saldo wel mee- maar dat hebben we natuurlijk niet gezegd :P Maar zelfs dan loop je nog tegen dingen aan- we hadden na overleg met deskundigen het idee dat het dak nog wel een aantal jaar mee zou kunnen na een aantal noodreparaties, maar dat bleek niet het geval. Toen bleken ook de dakplaten heel erg slecht te zijn en toen hebben we besloten alles eraf te halen en voor een geheel nieuw dak te gaan. Het wordt supermooi, maar het kost 'ietsje' meer dan gepland 8-)
lekkages zijn ook een van de ergste dingen qua achterstallig onderhoud denk ik. lapmiddelen helpen maar tijdelijk, goed aanpakken is duur. en heeft zoveel gevolgenschade, zowel in het huis als eigen gezondheid.
pi_156639561
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

Je kan prima parkeren. Nee dat is allemaal dik in orde. Wel hadden wij steeds korte file om het parkeerterrein van park op te komen. Beetje zoals de Efteling, gaat allemaal goed georganiseerd is mijn herinnering. Moet je Vicky eens vragen, die gaat geloof ik ieder jaar wel.
ging ik maar elk jaar 😉

Ik ben nog nooit in Davy Crocket geweest. Wij kiezen altijd voor Cheyenne.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:44:23 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156640690
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:22 schreef laziness het volgende:
De parkeerplaats is mega met veel poortjes. Dat zou geen probleem op moeten leveren.
Verder zitten er genoeg hypermarches in de omgeving.
Aantal poortjes valt wel mee. Het is vooral nog een stuk lopen naar het park.
Parkeren gaat prima. Overigens. Al is het niet heel duidelijk aangegeven, vonden wij.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:26:48 #52
5428 crew  miss_sly
pi_156641607
Nou ja, lopen doe je toch al de hele tijd en als we moe zijn, gaan we zitten :P

maar goed, dit is pas over 5 maanden. Eerst morgen een dagje Efteling *O*
S heeft Raveleijn de serie ontdekt en wil nu ook de show zien. Misschien ook lunchen of dineren in dat restaurant daar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:43:51 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156641946
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Aantal poortjes valt wel mee. Het is vooral nog een stuk lopen naar het park.
Parkeren gaat prima. Overigens. Al is het niet heel duidelijk aangegeven, vonden wij.
Je moet het parc zelf blijven volgen ipv de hotels e.d.
Dat kan wel verwarrend zijn inderdaad.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:56:56 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156642257
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Je moet het parc zelf blijven volgen ipv de hotels e.d.
Dat kan wel verwarrend zijn inderdaad.
Ja, dat dus. Er staat niet heel duidelijk aangegven dat het de parkeerplaats bij het park betreft.
Vonden wij.
pi_156642477
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:26 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, lopen doe je toch al de hele tijd en als we moe zijn, gaan we zitten :P

maar goed, dit is pas over 5 maanden. Eerst morgen een dagje Efteling *O*
S heeft Raveleijn de serie ontdekt en wil nu ook de show zien. Misschien ook lunchen of dineren in dat restaurant daar.
Raveleijn de serie? Waar heb je die vandaan? Leuk?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:16:08 #56
5428 crew  miss_sly
pi_156642671
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Raveleijn de serie? Waar heb je die vandaan? Leuk?
Heel erg leuk! Ze heeft hem gekeken via kindertube.nl
Later nog even de parkshow opgezocht op Youtube, en ze is fan!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156642702
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Raveleijn de serie? Waar heb je die vandaan? Leuk?
Ik heb m een tijdje geleden bij de Hema gekocht. Weet niet of ze m nog hebben.
Mijn meiden kijken het regelmatig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156642843
Miss wij zijn ooit met zijn tweetjes naar euro Disney geweest en daar geslapen. Was een weekendje. Nog geen kinderen dus ruim voor 2011 iig. Het zijn een soort stacaravans waar ze halve boomstammen tegenaan bevestigd hebben waardoor je het blokhut-effect krijgt. En inderdaad tussen de bomen.
We hadden zelf ook wat boodschappen meegenomen, kon prima en was goed op te bergen. Het park is verdeeld in allemaal kleine hofjes. Aan de ingang van ieder hofje staat een 'kraampje/bushokje'-idee. Daar kon je iedere ochtend je ontbijt ophalen. Dat kreeg je in zo'n happy meal doos mee. Zat een ruim ontbijt in. Meestal bleef er wel wat over wat we dan als lunch in de tas stopten.
Maar dan moet je uiteraard wel ontbijt hebben bijgeboekt ;)

Files kan ik me niet herinneren, maar wij gingen dan ook niet in een vakantieperiode.

Heel veel plezier iig, jullie gaan veel plezier hebben denk ik.
pi_156645105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel erg leuk! Ze heeft hem gekeken via kindertube.nl
Later nog even de parkshow opgezocht op Youtube, en ze is fan!
Hij is echt heel leuk.

Als ze straks wat ouder is dan is het leuk om zo'n lange avond te gaan. Dan heb je special effects die de show nog veel mooier (en soms enger) maken O+

O+ Joost O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156647186
Houdt een tweejarige het ook vol met al t spektalel of moet je dat niet willen proberen?
Overdag dan he, niet 's avonds.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:43:11 #61
5428 crew  miss_sly
pi_156647492
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Hij is echt heel leuk.

Als ze straks wat ouder is dan is het leuk om zo'n lange avond te gaan. Dan heb je special effects die de show nog veel mooier (en soms enger) maken O+

O+ Joost O+
Ze vindt Joost wel erg schattig, zei ze O+ :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:52:48 #62
240917 Mula
pi_156647830
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:35 schreef Baby_Girl het volgende:

[..]

De huisjes zijn keurig, bijna nieuw en soms schoon ;)
En je hebt een keukentje met koelkast. Je kan dus prima wat boodschappen meenemen, en er is in de buurt ook vast wel een supermarche o.i.d. Het rijden naar het park is ook goed te doen. En idd mega parkeerplaatsen.

Super leuk! Heel veel plezier alvast.
Op 5 minuten rijden van het park zit een groot winkelcentrum met foodcourt. In de kelder zit een grote Auchan!

Veel plezier Miss Sly. Disney is geweldig!
pi_156648292
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:32 schreef Vanyel het volgende:
Houdt een tweejarige het ook vol met al t spektalel of moet je dat niet willen proberen?
Overdag dan he, niet 's avonds.
Mijn 2 jarige vond het eng. De show ging aardig tot de draak vuur ging spuwen. Toen was het voor haar einde feestje :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156649899
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:32 schreef Vanyel het volgende:
Houdt een tweejarige het ook vol met al t spektalel of moet je dat niet willen proberen?
Overdag dan he, niet 's avonds.
Mijn 2 jarige vind het fantastisch. Die roept ook om joost. Met 1,5 was zijn spanningsboog net iets te kort, maar nu doen we onze jongens geen groter plezier dan de Ravelijn show.
pi_156673966
Gaan we het denk ik gewoon proberen.
Mijn bijna tweejarige houdt wel van spektakel ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_156674065
Ja hoi. Wij hebben een nieuw dakraam in ons grote mensen huis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 19:57:43 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156674164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:54 schreef Ticootje het volgende:
Ja hoi. Wij hebben een nieuw dakraam in ons grote mensen huis.
Altijd fijn!
Een extra of eentje vervangen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156675359
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:54 schreef Ticootje het volgende:
Ja hoi. Wij hebben een nieuw dakraam in ons grote mensen huis.
Fijn.
Wij sparen voor een dakkapel. Toen we in ons grotemensen huis kwamen wonen had ik 1 kind, nu 4. Hard sparen om de zolder op te delen in 2 kamers en een extra badkamer.
Met een meidenkwartet
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:47:19 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156675637
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Fijn.
Wij sparen voor een dakkapel. Toen we in ons grotemensen huis kwamen wonen had ik 1 kind, nu 4. Hard sparen om de zolder op te delen in 2 kamers en een extra badkamer.
Dat heeft mijn schoonzus ook laten maken om twee meiden kwijt te kunnen.
Nu de oudste 12 is plukt ze de vruchten met dat getut daar :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 21:01:34 #70
5428 crew  miss_sly
pi_156676035
Onze dame heeft genoten van Raveleijn! Wij ook, trouwens. Echt een toffe show.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156676267
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 19:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Altijd fijn!
Een extra of eentje vervangen?
Vervangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:44:01 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156695130
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vervangen.
Kan het weer lang mee ^O^

Ik heb voor een tweede dakraam op zolder gekozen en dat geeft me toch een hoop licht. Echt heel fijn :Y

Er stond vandaag opeens 60k op mijn rekening. Ik dacht even dat ik de staatsloterij gewonnen had maar die trekking is nog niet geweest.
Ik was even vergeten dat manlief facturen bij het bouwdepot had ingediend :') -O-
Nou ja het is ook zo saai als al je dromen in 1x uitkomen niet waar ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156695352
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:37 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Fijn.
Wij sparen voor een dakkapel. Toen we in ons grotemensen huis kwamen wonen had ik 1 kind, nu 4. Hard sparen om de zolder op te delen in 2 kamers en een extra badkamer.
+1 alleen heb ik die extra badkamer er nog niet doorheen bij manlief. Sowieso eerst maar eens dakkapellen erop, dan zien we weer verder. :)
pi_156695683
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:51 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1 alleen heb ik die extra badkamer er nog niet doorheen bij manlief. Sowieso eerst maar eens dakkapellen erop, dan zien we weer verder. :)
Straks 4 pubermeiden in huis en ooit ook zelf rustig willen douchen. Ze krijgen hun eigen badkamer. Volgende week komt er iemand voor een offerte. Ik heb echt totaal geen idee hoeveel we moeten sparen :)
Met een meidenkwartet
pi_156695875
Mijn puberzoon houdt iedere ochtend al een half uur de badkamer bezet. Maar goed, twee badkamers zit er hier toch echt niet in.
Plannen dus maar hier.
pi_156696051
In ons vorige huis hadden we twee badkamers nu maar 1 helaas.
pi_156696165
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Straks 4 pubermeiden in huis en ooit ook zelf rustig willen douchen. Ze krijgen hun eigen badkamer. Volgende week komt er iemand voor een offerte. Ik heb echt totaal geen idee hoeveel we moeten sparen :)
Wij hebben van een slaapkamer een badkamer met bad gemaakt en waren zo'n 10k kwijt. Er zit alleen geen toilet in, want daar hebben we een mooi apart kamertje voor, waar ook een uitgebreide wastafel is. Daarmee hoop ik puberrijen enigszins te voorkomen later :)
pi_156696624
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Straks 4 pubermeiden in huis en ooit ook zelf rustig willen douchen. Ze krijgen hun eigen badkamer. Volgende week komt er iemand voor een offerte. Ik heb echt totaal geen idee hoeveel we moeten sparen :)
Mijn man timmert, dus hij kan alles zelf of heeft er 'mannetjes' voor.

Wij houden rekening met 8-9k voor twee zelfgemaakte dakkapellen en indeling maken op zolder. Daar zit nog geen badkamer in, maar dat moet te doen zijn voor 2-3k. Het wordt wat mij betreft namelijk alleen een douche en wastafel in een ruimte van ongeveer 1.5 bij 2 meter, dus niet heel uitgebreid.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:54:17 #79
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156696860
Beetje luxeprobleem of niet. 2 badkamers..... Persoonlijk vind ik zoiets onzin en zonde van t geld. Dan douchen ze maar wat sneller ofzo.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:00:23 #80
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156697067
Nou als je vier pubers hebt en je moet zelf naar je werk. Al is ieder maar 10-15 minuten bezig dan ben je ruim een uur verder.
Dat vergt nogal wat planning elke dag jarenlang en dan nog wisselende schooltijden etc.
Een simpele douche en wastafel is het geld wel waard tov de frustraties lijkt mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156697136
Ik vind dat het zeker het geld waard is. Ook omdat het ook een positief effect zal hebben op de waarde van ons huis. :Y
pi_156697196
Zeker luxe! Ook geen absolute noodzaak. Maar als het haalbaar is gaan we het doen. En met badkamer bedoel ik veredeld douchehok.
Met een meidenkwartet
  donderdag 8 oktober 2015 @ 21:05:29 #83
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_156697222
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:00 schreef laziness het volgende:
Nou als je vier pubers hebt en je moet zelf naar je werk. Al is ieder maar 10-15 minuten bezig dan ben je ruim een uur verder.
Dat vergt nogal wat planning elke dag jarenlang en dan nog wisselende schooltijden etc.
Een simpele douche en wastafel is het geld wel waard tov de frustraties lijkt mij.
Hier wassen/douchen we in alleen in de badkamer en verder haren fohnen/make up etc etc op eigen kamer. Nooit geen problemen gehad(vier vrouwen waarvan 3 pubers (
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_156697230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:00 schreef laziness het volgende:
Nou als je vier pubers hebt en je moet zelf naar je werk. Al is ieder maar 10-15 minuten bezig dan ben je ruim een uur verder.
Dat vergt nogal wat planning elke dag jarenlang en dan nog wisselende schooltijden etc.
Een simpele douche en wastafel is het geld wel waard tov de frustraties lijkt mij.
Dit idd!
Ik kan me van vroeger best de ellende herinneren als mijn zus en ik rond dezelfde tijd op moesten (en mijn ouders toevallig dan ook allebei die dag moesten werken).
Mijn zus was nooit zo snel :') (gelukkig moest ze meestal vroeger op :P)
pi_156697242
ik ging bij mijn ouders altijd savonds douchen en nog was het sochends dringen met de ochtendspits. heeft weinig met snel douchen te maken, met meerdere mensen tegelijk de deur uit is gewoon druk. we hadden een extra wastafel+spiegel buiten de badkamer, dat hielp wel.
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 21:11:01 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156697401
Wij hebben in augustus ons huurhuis gekocht. We betalen 250 euro per maand meer (we hadden echt een bizar lage huur :D) maar daarin zit wel een bouwdepot waarvoor we een nieuwe keuken, badkamer en een grotere woonkamer terug krijgen. Bovendien is het een goede investering op een toplocatie (tegen het centrum van Utrecht). Dus al met al de hogere prijs meer dan waard *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_156697730
Tof MaJo!

De badkamer zie ik overigens ook echt als luxe en niet als must. Voorlopig douchen de kinderen toch nog 's avonds dus we hebben er nog geen haast mee. :)
pi_156698021
Grotemensenhuis! Whoot! Wij hebben heel spontaan afgelopen zaterdag een optie genomen op een nieuwbouwhuis. Waarschijnlijk maandag al het koopcontract tekenen. Het is een mooie hoekwoning die wij op de begane grond 2,40m laten uitbouwen. Ons eerste huisje die wij samen gaan inrichten en waar we hopelijk ons gezinnetje in mogen stichten.. mooie tijd dit.

Over pubers, badkamers en ruzie wil ik nog niet nadenken ;)
pi_156699241
Twee badkamers lijkt mij ook heerlijk met 2 pubers en een peuter in huis. Helaas niet genoeg plek in huis om het te realiseren -O- ,nu heeft de oudste wel een eigen wastafelmeubel in haar kamer, dat is ook wel erg handig moet ik zeggen!!
pi_156699383
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:54 schreef PureEvil het volgende:
Beetje luxeprobleem of niet. 2 badkamers..... Persoonlijk vind ik zoiets onzin en zonde van t geld. Dan douchen ze maar wat sneller ofzo.
Het is ook een luxeprobleem, maar als je het kan betalen, waarom niet.
Wij niet, dus wij gaan beter plannen ;)
pi_156699512
Wij hebben van onze oude grote badkamer, een slaapkamer gemaakt. Voor onze dochter.
Dus we zijn met nu z'n vijven aangewezen op een klein hok (van de kleine babykamer een badkamer gemaakt).

Het moet maar.

We hebben wel de wastafel op de oude badkamer (dus nu slaapkamer van jongste) laten staan.

Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
Heb je hem weer.
pi_156700412
Nou idd ja! Wij hebben dit huis gekocht in Januari 2011, echt alles ver,uit en opgebouwd wat we wilden. Eindelijk klaar in Oktober dat jaar,helemaal top joh, met inloopkast, mijn grote droom. Heb ik dus begin 2012 letterlijk een verrassingsei, zwanger. De inloopkast is eruit gesloopt, en daar slaapt nu een pracht van een kindersurprise. Dat was nog een veel grotere droom als dat de kast ooit geweest is, maar die niet haalbaar leek.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:53:18 #93
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_156705450
Als wij ooit een groter huis hebben wil ik voor de meiden ook een eigen badkamer. Nu hebben we daar geen ruimte voor, we komen al een slaapkamer te kort. Maar goed, nu staan er ook 5 personen onder de douche 's morgens en dat gaat ook. Het is een soort doorschuifsysteem, maar dat willen ze op puberleeftijd waarschijnlijk niet meer....;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_156706608
Kent iemand hier het bedrijf 'Beveiligd Nederland'?
Ze liepen gisteravond in onze wijk de huizen langs, om een compleet beveiligssysteem voor woonhuizen aan te bieden, "bijna gratis" etc etc. Prima verhaal, stukken goedkoper ook dan oorspronkelijk, met meldkamer, dus ook een soort abonnement. Uiteindelijk vonden wij het toch te duur, zeker voor zo'n 'onverwachte' uitgave, dus hebben we het afgewezen.

Maar nu bekruipt mij zo'n heel naar gevoel dat er dus mensen zijn die wéten dat wij niet zo'n superdeluxe beveilingssysteem hebben, en dat er binnenkort wel eens ongeoorloofd bezoek langs zou kunnen komen...
pi_156707144
Ik ken het bedrijf niet. Wat zegt google over ze?
pi_156707236
Weinig. Sowieso een lastige naam om op te zoeken. Ik kom vooral bij hun eigen site uit, en dat is uiteraard erg positief allemaal ;)
pi_156707373
Heb je een buren/buurt app groep of FB? Zet het daar even. Altijd fijn als iedereen wat alerter is.
Met een meidenkwartet
pi_156707743
zou het ook even melden bij de wijkagent ofzoiets. misschien kunnen zij vertellen of het zuivere koffie is. en mochten er wel opvallende inbraken komen dan zijn ze op de hoogte van deze deur-aan-deur actie.

hier in de buurt zijn de laatste tijd ook weer meer inbraken. er viel zojuist een brief op de mat van een bedrijf dat al het hang en sluitwerk komt controleren in opdracht van de woningbouw. beetje raar alleen dat onze woning al een paar jaar niet meer onder de woningbouw valt. ook maar ff achteraan bellen. (al vermoed ik een foutje van de woningbouw, net zoals de schilders die langs kwamen voor onderhoud... in dat geval zeg ik natuurlijk geen nee tegen een gratis controle van alle sloten :P )
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:38:06 #99
43556 miss_dynastie
pi_156707866
Het is in elk geval een bij de KVK ingeschreven bedrijf dat ook al twee jaarrekeningen heeft gedeponeerd. Geen idee hoe ze hun werk doen, maar een groep inbrekers lijkt het me toch niet :P
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:10:05 #100
403253 Meke
after all this time? always.
pi_156708385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:18 schreef Shandaly het volgende:
Kent iemand hier het bedrijf 'Beveiligd Nederland'?
Ze liepen gisteravond in onze wijk de huizen langs, om een compleet beveiligssysteem voor woonhuizen aan te bieden, "bijna gratis" etc etc. Prima verhaal, stukken goedkoper ook dan oorspronkelijk, met meldkamer, dus ook een soort abonnement. Uiteindelijk vonden wij het toch te duur, zeker voor zo'n 'onverwachte' uitgave, dus hebben we het afgewezen.

Maar nu bekruipt mij zo'n heel naar gevoel dat er dus mensen zijn die wéten dat wij niet zo'n superdeluxe beveilingssysteem hebben, en dat er binnenkort wel eens ongeoorloofd bezoek langs zou kunnen komen...
Het lastige is ook nog dat mensen zich kunnen voordoen als een bedrijf dat ze niet zijn ;) Sowieso wellicht een optie om het bedrijf te bellen of het klopt dat ze inderdaad deur-aan-deur promotie doen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_156708396
dat zegt ook niet altijd iets.

2jaar geleden was er hier in de buurt zoiets met een schoonmaakbedrijf. bestaand bedrijf wat goed staat aangeschreven, maar de mensen die aan de deur kwamen werkten heulemaal niet bij dat bedrijf.

edit: wat Meke zegt
pi_156708861
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:10 schreef Meke het volgende:

[..]

Het lastige is ook nog dat mensen zich kunnen voordoen als een bedrijf dat ze niet zijn ;) Sowieso wellicht een optie om het bedrijf te bellen of het klopt dat ze inderdaad deur-aan-deur promotie doen?
Gezien hun facebook acties, was dat wel precies de aanbieding die ze ons ook deden.

Die buurt-app/fb groep ga ik idd maar eens inzetten. Goed idee!
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:48:21 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156708898
Voor colportage hebben ze een vergunning nodig, je kunt altijd (eerst) vragen of ze die kunnen laten zien :Y.

Overigens hebben wij sinds een tijdje een 'wij kopen niet aan de deur' sticker, en nu is het heerlijk rustig O+.
KuikenGuppy
pi_156708972
Ik dacht eerst dat het er weer één was van een energiemaatschappij, die zien we veel. Maar dat beveiligingssysteem hebben we gisteravond echt wel serieus overwogen. Dat nare gevoel kwam pas later ;)
pi_156709510
zo'n sticker hebben wij ook en een donatie sticker dat we online doneren. rust :D
alleen de oxxio verkopers kunnen blijkbaar niet lezen, is ook een vreemd slag volk. een enkele keer een collectant die de sticker niet heeft gezien maar dat vind ik minder erg dan de verkopers.
  † In Memoriam † vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:37:11 #106
43556 miss_dynastie
pi_156709733
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:48 schreef Burdie het volgende:
Voor colportage hebben ze een vergunning nodig, je kunt altijd (eerst) vragen of ze die kunnen laten zien :Y.
Gek genoeg zijn ze meestal snel weg als je die vraag stelt :')

Ik had laatst een meneer aan de deur die mijn dakgoten schoon wilde maken. Ik heb op dit moment geen dakgoten, want die worden ook nieuw geplaatst. Dus ik vroeg: 'Wélke dakgoten, meneer?' en toen zei 'ie: 'Ieder huis heeft dakgoten, mevrouw!' Ik heb gezegd dat 'ie nog eens mocht kijken en weer mocht aanbellen als 'ie ze gevonden had. Niks meer gehoord :+
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:08:16 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156710282
je had juist moeten zeggen: ga uw gang maar, meneer! :)
in de haak.
pi_156711161
Haha, ja, ik had zijn gezicht wel willen zien dan.
pi_156712704
Wij hebben jaren terug eens iemand aan de deur gehad van een of ander beveiligingsbedrijf, die begon het verhaal met: weet je wat een inbreker eerst doet... naar de keuken om een mes te pakken.

En daarna dus een verhaal over hun beveiligingssysteem afsteken e.d. :{

Wij hebben tegenwoordig een briefje dat we geen deur een deur verkoop willen en geen geloofsovertuigers. Die 2e groep heb ik niet meer gezien sinds het er hangt, die eerste groep kan blijkbaar niet lezen.
Collectanten heb ik nog wel aan de deur, maar dat vind ik niet zo heel erg...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:51:59 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156719492
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Gek genoeg zijn ze meestal snel weg als je die vraag stelt :')

Ik had laatst een meneer aan de deur die mijn dakgoten schoon wilde maken. Ik heb op dit moment geen dakgoten, want die worden ook nieuw geplaatst. Dus ik vroeg: 'Wélke dakgoten, meneer?' en toen zei 'ie: 'Ieder huis heeft dakgoten, mevrouw!' Ik heb gezegd dat 'ie nog eens mocht kijken en weer mocht aanbellen als 'ie ze gevonden had. Niks meer gehoord :+
_O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:54:31 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156719565
Ik heb hier wel eens van die deurverkopers om 21:00 's avonds, die krijgen van mij de wind van voren of ze dat een normaal tijdstip vinden om nog aan de deur te komen. Idioot vind ik dat.
Hoe kom je aan die stickers?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156719785
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:54 schreef Susie het volgende:
Ik heb hier wel eens van die deurverkopers om 21:00 's avonds, die krijgen van mij de wind van voren of ze dat een normaal tijdstip vinden om nog aan de deur te komen. Idioot vind ik dat.
Hoe kom je aan die stickers?
Kun je op internet bestellen.
Ik doe s avonds niet open als ik niemand verwacht. Bekijk het maar. Als er per ongeluk een bekende voor de deur staat bellen ze wel op de telefoon.
:)
pi_156719943
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kun je op internet bestellen.
Ik doe s avonds niet open als ik niemand verwacht. Bekijk het maar. Als er per ongeluk een bekende voor de deur staat bellen ze wel op de telefoon.
Ik ook niet, zeker niet na 20/21 uur. Een tijd geleden hadden we drie mensen om donateurs te werven in nog geen kwartier tijd. Precies in de avondspits. :( Toen was ik ook niet heel vriendelijk meer.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:10:06 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156720057
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kun je op internet bestellen.
Ik doe s avonds niet open als ik niemand verwacht. Bekijk het maar. Als er per ongeluk een bekende voor de deur staat bellen ze wel op de telefoon.
Ik dacht je plaatst wel ff een linkje ;) :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156720241
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:10 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik dacht je plaatst wel ff een linkje ;) :P
Neuh ik zit mobiel dus zoek onhandig. En heb zelf niet van die stickers, weet alleen dat ze te bestellen zijn :+
:)
pi_156720473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:54 schreef Susie het volgende:

Hoe kom je aan die stickers?
Zelf een blaadje gemaakt ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_156721708
http://www.geenreclameont(...)/colportage-sticker/

Wij hebben deze bij de bel hangen, collectanten zien hem vaak te laat en bellen dan alsnog aan... :')
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:02:25 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156726092
Ik loop wel eens collectes, en weet dus hoe het van de andere kant voelt om ze tegen te komen. Ik zou zelf nooit zo'n sticker nemen, erg onsympathiek vind ik ze.
in de haak.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:08:37 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156726140
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:02 schreef trui het volgende:
Ik loop wel eens collectes, en weet dus hoe het van de andere kant voelt om ze tegen te komen. Ik zou zelf nooit zo'n sticker nemen, erg onsympathiek vind ik ze.
Collectes zijn hier van harte welkom :Y. Ik heb zelf iets gemaakt waar op staat 'wij kopen niet aan de deur', ongeveer zoiets:

KuikenGuppy
pi_156726160
Heel onsympathiek, maar dat aanbellen terwijl mijn kind slaapt word ik toch net wat minder vrolijk van ;)

Maar hier hebben we hem vooral ook opgeplakt tegen die energieverkopers die dagelijks langs kwamen. En aangezien ons adres ook is gekoppeld aan een KvK inschrijving kregen we het nog eens dubbel.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:14:23 #121
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156726186
Collectanten heb ik hier geen last van. We krijgen 1X per jaar een brief in.de bus, waar dan een aantal goede doelen op staan. Dan kan je invullen wat je per goede doel wil geven en dan doe je dat geld en het brief in de envelop. Dus er komt maar 1 collectant aan de deur, om die envelop op te halen. Ideaal 👍
pi_156726217
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:14 schreef PureEvil het volgende:
Collectanten heb ik hier geen last van. We krijgen 1X per jaar een brief in.de bus, waar dan een aantal goede doelen op staan. Dan kan je invullen wat je per goede doel wil geven en dan doe je dat geld en het brief in de envelop. Dus er komt maar 1 collectant aan de deur, om die envelop op te halen. Ideaal 👍
Dat is een mooie oplossing. Ik heb ook weleens collecte gelopen hier in de wijk maar de hoeveelheid nee die ik kreeg was echt opvallend. Op een gegeven moment zie je dan toch liever een sticker denk ik. Nou moet ik zeggen het komt bij mij ook vaak voor dat ik geen kleingeld in huis heb. Dan denk ik iedere keer ik zou een potje moeten hebben. Maar dat vergeet ik steeds.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156726279
Dat is idd slim zeg!

Ik vind vaak eigenlijk ook dat de directeuren wel wat geld mogen inleveren van die goede doelen, terwijl de collectanten vrijwilligers zijn. Scheef gedoe.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:41:02 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156726428
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:02 schreef trui het volgende:
Ik loop wel eens collectes, en weet dus hoe het van de andere kant voelt om ze tegen te komen. Ik zou zelf nooit zo'n sticker nemen, erg onsympathiek vind ik ze.
Collectanten vind ik geen probleem. Die komen doorgaans ook niet om 21:00 ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:41:48 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156726435
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Neuh ik zit mobiel dus zoek onhandig. En heb zelf niet van die stickers, weet alleen dat ze te bestellen zijn :+
:P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156730621
voor de collectanten heb ik deze sticker: http://www.goededoelensticker.nl/
daar kan je een online donatie doen en ontvang je de sticker.

die van vorig jaar hangt nog maar dat werkt blijkbaar nog steeds.
pi_156730871
Ja heel sympathiek zijn de stickers misschien niet,maar de doelen die ik steunen wil die steun ik dmv maandelijkse donatie.
Ik snap dat het niet leuk is om mee te horen maar op deze manier is t wel gewoon duidelijk.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:10:16 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_156730927
Collectanten zijn altijd welkom en krijgen altijd iets, ik heb wel zo'n sticker tegen colporteurs en geloofsovertuigers.
Het is wel irritant dat die memisa-studenten die donateurs werven niet begrijpen dat ze geen collectanten zijn :') en dan gaan ze ook nog eens de discussie met je aan :')
disclaimer
pi_156731024
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Collectanten zijn altijd welkom en krijgen altijd iets, ik heb wel zo'n sticker tegen colporteurs en geloofsovertuigers.
Het is wel irritant dat die memisa-studenten die donateurs werven niet begrijpen dat ze geen collectanten zijn :') en dan gaan ze ook nog eens de discussie met je aan :')
JA! omg :X

Collecte geef ik altijd idd granted, t ene doel wat meer dan t andere maar de studenten die dan aan de deur komen om donaties te werven gaat alsjeblieft heen. En nog brutaal ook.
"Nee danku ik heb geen interesse"
>> oh dus u gunt arme kinderen geen goede toekomst?
"Inderdaad, goedenavond" *deur dicht*
Lazer alsjeblieft een eind op :')
:)
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:17:39 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_156731043
"Al uw buren doen mee, wilt u dan echt de enige zijn die niet mee doet?"

"Maar u heeft zelf dieren zie ik, dan houdt u toch van dieren?"
disclaimer
pi_156731091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
"Al uw buren doen mee, wilt u dan echt de enige zijn die niet mee doet?"

"Maar u heeft zelf dieren zie ik, dan houdt u toch van dieren?"
Mijn moeder maakte daar altijd een sport van :P Dat was in de tijd dat er nog rond etenstijd gebeld werd op de vaste lijn voor dat soort dingen. In de tijd dat de groene stroom in opkomst was enzo.

"Maar meneer, legt u mij nu eens uit hoe die stroom weet dat hij wel míjn stopcontact in moet en niet dat van mijn buurman?" "En mijn man is kleurenblind, hij hoeft helemaal geen groene stroom want hij ziet het toch niet"

_O-
:)
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:23:48 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_156731164
Hahaha mignonne, dat is ook altijd leuk ja _O- Doet me denken aan die "stinkende stroom" reclame :P

Ik heb ooit een half jaar noodgedwongen callcenterwerk gedaan overigens, en ik ging soms bijna huilend naar mijn werk omdat ik het zo verschrikkelijk vond om te doen :')
disclaimer
pi_156731278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha mignonne, dat is ook altijd leuk ja _O- Doet me denken aan die "stinkende stroom" reclame :P

Ik heb ooit een half jaar noodgedwongen callcenterwerk gedaan overigens, en ik ging soms bijna huilend naar mijn werk omdat ik het zo verschrikkelijk vond om te doen :')
B. ook :Y
Het is dat ie het toen echt nodig had maar oh wat baalde hij van die baan :')
:)
pi_156731346
Ik heb weleens gehad dat ik zei geen interesse te hebben, vroegen ze of de hoofdbewoner van het huis ook thuis was. OW ja wacht ik zal mijn moeder even roepen. :')

En tegen de overbuurvrouw hoorde ik een keer, toen ze zei geen interesse te hebben in kliko schoonmaak: wanneer komt uw man thuis?
Mijn man heeft daar ook geen interesse in :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:37:21 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_156731418
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:33 schreef Estrys het volgende:
Ik heb weleens gehad dat ik zei geen interesse te hebben, vroegen ze of de hoofdbewoner van het huis ook thuis was. OW ja wacht ik zal mijn moeder even roepen. :')

En tegen de overbuurvrouw toen ze zei geen interesse te hebben in kliko schoonmaak: wanneer komt uw man thuis?
Mijn man heeft daar ook geen interesse in :(
Je hebt de eeuwige jeugd jij :D
Maar inderdaad :') Ik kreeg laatst: bent u hoofdkostwinner? Ik: We werken allebei. Kruist die student "Nee" aan. _O- :') :'(
disclaimer
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:40:00 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_156731487
Maar goed, misschien was het te verwarrend. Wat doet dat eigenlijk met de statistiek? En wanneer ben je hoofdkostwinner? Is dat bij 1 euro meer maandsalaris al?
disclaimer
pi_156731677
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja heel sympathiek zijn de stickers misschien niet,maar de doelen die ik steunen wil die steun ik dmv maandelijkse donatie.
Ik snap dat het niet leuk is om mee te horen maar op deze manier is t wel gewoon duidelijk.
ik heb 1x een collecte ronde van iemand overgenomen. en ik vond zo'n sticker veel sympathieker. dan staat de collectant niet voor niets te wachten en loopt de bewoner niet voor niets naar de deur. al helemaal bij boze/agressieve reacties, dat is voor beide niet leuk.
(1 man flipte echt compleet omdat hun kind eindelijk lag te slapen. hoe kan ik dat ruiken? inmiddels snap ik zijn reactie iets beter maar toen als 18jarige ben ik heel hard weggefietst)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:51:03 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156731769
Ik kan de bel uitzetten, geweldige optie als je kind eindelijk slaapt (of als iemand in huis nachtdiensten draait).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:51:54 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_156731781
nou dat lijkt me ook Sjeen. Ik vind niet dat je iemand kan verwijten dat je kind wakker wordt omdat ze aanbellen. Dan moet je je bel maar uitschakelen ;)
disclaimer
pi_156732144
De mijne worden niet wakker van de bel :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156732229
of een briefje ophangen ofzo.
ik hoorde later dat ze een heel ziek kindje hadden. valt nog steeds niet goed te praten maar kan me nu ergens wel voorstellen dat de bel dan de druppel kan zijn. ik hou mezelf maar voor dat hij vooral boos op zichzelf was dat hij de bel was vergeten uit te zetten.

bel uitzetten werkt hier trouwens niet bij bepaalde hardnekkige verkopers, dan gaan ze op de ramen kloppen :X
pi_156732304
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:12 schreef Elleska het volgende:
of een briefje ophangen ofzo.
ik hoorde later dat ze een heel ziek kindje hadden. valt nog steeds niet goed te praten maar kan me nu ergens wel voorstellen dat de bel dan de druppel kan zijn. ik hou mezelf maar voor dat hij vooral boos op zichzelf was dat hij de bel was vergeten uit te zetten.

bel uitzetten werkt hier trouwens niet bij bepaalde hardnekkige verkopers, dan gaan ze op de ramen kloppen :X
Ik heb 1 keer gehad dat ik niet open deed omdat ik aan het voeden was gingen ze via de voortuin door mijn keukenraam loeren en op het raam kloppen :X zooooo toen was ik pissig
ti amo più di ieri ma meno di domani
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:39:23 #143
43556 miss_dynastie
pi_156735985
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:51 schreef Sjeen het volgende:
Ik kan de bel uitzetten, geweldige optie als je kind eindelijk slaapt (of als iemand in huis nachtdiensten draait).
Kloppen ze gewoon aan. Heel hard en heel vaak tot je open doet.
Althans, hier wel. De pakketbezorger ook, trouwens, maar dat vond ik dan wel weer prima :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer gehad dat ik niet open deed omdat ik aan het voeden was gingen ze via de voortuin door mijn keukenraam loeren en op het raam kloppen :X zooooo toen was ik pissig
Middelvingertje??? :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:53 schreef Elleska het volgende:
voor de collectanten heb ik deze sticker: http://www.goededoelensticker.nl/
daar kan je een online donatie doen en ontvang je de sticker.

die van vorig jaar hangt nog maar dat werkt blijkbaar nog steeds.
Deze kende ik niet :o Maar dit vind ik wel heel sympathiek en ik zie dat je niet alleen aan de 'grote' doelen kunt geven, dus dit ga ik zeker doen!

[ Bericht 23% gewijzigd door miss_dynastie op 10-10-2015 17:44:34 ]
pi_156745433
Er is een groot voordeel aan boven wonen en een intercom hebben...

Ik haat dat gebedel aan de deur. Ik geef aan een doel als ik dat wil en niet tijdens collectes. Jehovas komen hier sws niet meer. We staan op de lijst van mensen die niet geïnteresseerd zijn.

Van de week stond er weer een energie mannetje aan de deur en als je dan door de intercom zegt dat je niet geïnteresseerden worden ze boos...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 11 oktober 2015 @ 00:12:08 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156748887
Bedankt voor de tip, zojuist de geen colportage maar wel collectes sticker aangeschaft ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_156752931
Ik ben een keer via zo'n colporteur bijna overgestapt van energieleverancier. Toen ik na een paar dagen belde dat ik ervan af zag (wet koop op afstand) vroeg de jongen aan de telefoon waarom. Logische vraag hoor.
Toen ik aangaf dat ik er geen goed gevoel bij had en het idee had dat er iets niet klopte, kreeg ik heel snerend 'u heeft geen goed gevoel bij energie, da's raar'.
Echt gozer :{w
Je bevestigd precies wat ik al dacht.....
Dit was van Nuon trouwens :+
  zondag 11 oktober 2015 @ 09:08:16 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156753012
Ik vind bij kabelmaatschappijen en energieleveranciers sowieso de verkopers aan de deur of telefoon erg fanatiek. Ik bel meestal naar de klantenservice, bij sommige maatschappijen mogen zij ook dingen afsluiten maar op de een of andere manier kunnen zij beter wel luisteren.
  zondag 11 oktober 2015 @ 09:41:20 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156753225
Hier komen ze zelden aan de deur.
Laatst waren er kinderen aan de deur voor een sponsorloop. Die heb ik dan maar gesponsord.

(Geen verzoek tot fokwet :@ )
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2015 @ 10:03:28 #149
43556 miss_dynastie
pi_156753411
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2015 09:08 schreef Kyara het volgende:
Ik vind bij kabelmaatschappijen en energieleveranciers sowieso de verkopers aan de deur of telefoon erg fanatiek. Ik bel meestal naar de klantenservice, bij sommige maatschappijen mogen zij ook dingen afsluiten maar op de een of andere manier kunnen zij beter wel luisteren.
Ik vind het wel vervelend wanneer ik de klantenservice bel met een klacht, ze ook proberen om me dingen te verkopen. Ik ben even niet blij met het bedrijf om wat voor reden dan ook, zo'n medewerker kan toch niet serieus verwachten dat ik de diensten ga uitbreiden? Nou ja, wel dus :+
pi_156754465
Hier belde gisteren de kpn. Over het resetten van de experiabox en de brief die wij daarover gekregen hadden.
Wij hebben helemaal geen brief ontvangen bleek hij naar ons 1e adres samen gestuurd te zijn. Ze hadden toch ook wel kunnen zien dat telefoonnummer en adres niet konden kloppen (vaste telefoon)
  zondag 11 oktober 2015 @ 11:54:14 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_156754733
Dat gaan ze echt niet voor elke mailing naar zes miljoen klanten op individueel niveau controleren, gok ik :+
disclaimer
pi_156755044
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 08:56 schreef danic het volgende:
Ik ben een keer via zo'n colporteur bijna overgestapt van energieleverancier. Toen ik na een paar dagen belde dat ik ervan af zag (wet koop op afstand) vroeg de jongen aan de telefoon waarom. Logische vraag hoor.
Toen ik aangaf dat ik er geen goed gevoel bij had en het idee had dat er iets niet klopte, kreeg ik heel snerend 'u heeft geen goed gevoel bij energie, da's raar'.
Echt gozer :{w
Je bevestigd precies wat ik al dacht.....
Dit was van Nuon trouwens :+
Hahaha, herkenbaar. Hier ooit Greenpeace aan de lijn, waar we al donateur waren notabene. Of we meer geld wilden geven, want 'het gaat niet goed met de bijen'. Ik bedankte vriendelijk. 'Nou, u heeft blijkbaar geen enkel idee van de ernst van deze situatie mevrouw' :') :D

Een kwartier later waren wij geen donateur meer, ik kan er echt heel slecht tegen :@
pi_156755445
Niet uit de catagorie colporteurs en goede doelen maar wel een uit de schsldalige bedrijven.

Mijn vader had een aantal.jaar gleden informatie aangevraagd bij Prominent (stoelen voor oudere mensen). Hij werd gebeld om hij nog interesse had. Mijn vader had aangegeven voorlopig nog geen nieuwe meubels te willen omdat er nog een kat in huis was.

Enige tijd later werd hij gebeld door Prominent met de vraag of de kat ondertussen al dood was... o|O
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156757318
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:37 schreef Vicky het volgende:
Niet uit de catagorie colporteurs en goede doelen maar wel een uit de schsldalige bedrijven.

Mijn vader had een aantal.jaar gleden informatie aangevraagd bij Prominent (stoelen voor oudere mensen). Hij werd gebeld om hij nog interesse had. Mijn vader had aangegeven voorlopig nog geen nieuwe meubels te willen omdat er nog een kat in huis was.

Enige tijd later werd hij gebeld door Prominent met de vraag of de kat ondertussen al dood was... o|O
Srsly? :o
pi_156757893
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:37 schreef Vicky het volgende:
Niet uit de catagorie colporteurs en goede doelen maar wel een uit de schsldalige bedrijven.

Mijn vader had een aantal.jaar gleden informatie aangevraagd bij Prominent (stoelen voor oudere mensen). Hij werd gebeld om hij nog interesse had. Mijn vader had aangegeven voorlopig nog geen nieuwe meubels te willen omdat er nog een kat in huis was.

Enige tijd later werd hij gebeld door Prominent met de vraag of de kat ondertussen al dood was... o|O
Dat vind ik opzich wel grappig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:36:54 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156771165
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:33 schreef Estrys het volgende:
Ik heb weleens gehad dat ik zei geen interesse te hebben, vroegen ze of de hoofdbewoner van het huis ook thuis was. OW ja wacht ik zal mijn moeder even roepen. :')

En tegen de overbuurvrouw hoorde ik een keer, toen ze zei geen interesse te hebben in kliko schoonmaak: wanneer komt uw man thuis?
Mijn man heeft daar ook geen interesse in :(
Ik had een paar jaar geleden (toen ik nog alleenstaande moeder was met een nog minderjarige zoon), een bedrijf aan de telefoon die naar meneer Achternaam vroegen, dus ik "die is er niet" waarop ze vroegen wanneer hij er wel was :')
Maar goed, toen ging ik dus eerst het nieuwsgierige vrouwtje uithangen "Waar gaat het over?"
Het was iets financieels.... "Ik regel hier thuis de financiën", maar ze moesten toch echt meneer Achternaam hebben.
Toen ben ik het jaloerse vrouwtje gaan uithangen "Wat moet u van mijn man?" "Waar kent u mijn man van?" enz.
Toch wel een paar minuten heel dwars gedaan :')

Als ik in een goede bui ben maak ik er een sport van... zoals toen ik nog in een huurwoning woonde en de banken de hypotheken nog weggaven alsof ze aan de bomen groeiden, dat je gebeld wordt of je je hypotheek niet wilt oversluiten.... ja joh, waarom niet, doe eens een leuk voorstel.
Nou mevrouw, hoe hoog is uw hypotheek? ¤ 625.000
Hoe hoog is uw bruto jaarinkomen? ¤ 25.000
Wanneer heeft u de woning gekocht? Niet.... :') :') :')

Mijn oudste heeft wel eens een discussie gehad met een telefonische verkoper, en hem er tijdens het gesprek 3 keer op gewezen dat hij minderjarig was en dus niet handelingsbekwaam, en toch bleven ze proberen hem een energiecontract aan te smeren (voor een huis waar hij dus ook nog eens niet handelingsbevoegd was....).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 oktober 2015 @ 22:39:49 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_156771286
Maar even wat anders.... wij hebben geen tablet, maar ik zit er aan te denken een tablet te kopen zodat Soneal die kan gebruiken voor Squla.
Iemand suggesties voor een leuke 10" tablet die niet te duur is en wel aardige specs heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156775596
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier belde gisteren de kpn. Over het resetten van de experiabox en de brief die wij daarover gekregen hadden.
Wij hebben helemaal geen brief ontvangen bleek hij naar ons 1e adres samen gestuurd te zijn. Ze hadden toch ook wel kunnen zien dat telefoonnummer en adres niet konden kloppen (vaste telefoon)
Waarom niet? Tegenwoordig kun je je telefoonnummer gewoon meenemen naar je nieuwe adres. Ook als het netnummer anders wordt....
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:02:08 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156783797
Over bellen....
Moreel dilemma.... Ik heb een aanrijding gehad. Alleen materiële schade die ik zonder tussenkomst van verzekering (tenzij hele hoge kosten) zou vergoeden.
Ik zou afgelopen woensdag wat horen. Maar, het is nu maandag en nog niks gehoord.
De goede burger in mij zegt. Bel zelf. De duivel op m'n schouder zegt. Hij moet zelf maar bellen.
Ik snap ook niet waarom hij niet gebeld heeft.
Hij kan toch bellen en zeggen.... Het gaat langer duren, of.... Wat de reden dan ook is.
Mijn morele dilemma is dan ook. Zelf bellen, of afwachten tot hij mij belt?
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:12:57 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156783998
Ik zou zelf bellen, Amaranta. Al was het alleen maar omdat ik het dan af kon ronden.
Vervelend trouwens. Zit je ook niet op te wachten, op die extra kosten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156784142
Ik zou niet bellen. Alleen al omdat het me zou irriteren dat iemand zegt te bellen en dat vervolgens niet doet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2015 @ 17:21:18 #162
43556 miss_dynastie
pi_156784160
Was het niet slimmer geweest om het gewoon door je verzekering te laten taxeren en alsnog zelf te betalen? Voor hetzelfde geld maakt 'ie er een paar deuken bij en zie het dan nog maar eens te bewijzen.... ik zou in elk geval zelf bellen om z.s.m. de schade vast te hebben staan.
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:24:40 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156784212
Het is een fiets. Hij heeft enkel een slag in z'n wiel.
Ik ben mee geweest naar de fietsenmaker.
Die zei dat het in ieder geval een nieuw wiel was.
Verder was er op het eerste gezicht niks te zien. Maar dat moest hij dus nog meten (vork ofzoiets) en dat zou uiterlijk vorige week woensdag dus horen.

De reden dat ik het vooralsnog niet opgeef is dus dat ik er qua premie meer op achter uit ga, dan de kosten van een nieuw wiel
Mocht de schade toch meer zijn, dan geef ik het alsnog nog.
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:25:19 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156784224
Ik zou er zeker zelf achteraan bellen, al is het maar om de boel enigszins in eigen hand te houden.
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2015 @ 17:26:34 #165
43556 miss_dynastie
pi_156784253
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:24 schreef amaranta het volgende:
Het is een fiets. Hij heeft enkel een slag in z'n wiel.
Ik ben mee geweest naar de fietsenfabriek.
Die zei dat het in ieder geval een nieuw wiel was.
Verder was er op het eerste gezicht niks te zien. Maar dat moest hij dus nog meten (vork ofzoiets) en dat zou uiterlijk vorige week woensdag dus horen.

De reden dat ik het vooralsnog niet opgeef is dus dat ik er qua premie meer op achter uit ga, dan de kosten van een nieuw wiel
Mocht de schade toch meer zijn, dan geef ik het alsnog nog.
Maar je kan de schade toch door je verzekeraar laten taxeren en dan alsnog zelf betalen? Je hoeft het de verzekeraar niet te laten betalen, maar je hebt dan wel het voordeel dat je niet zomaar vanalles in je mik geschoven krijgt. Nou zal het bij een fiets wel meevallen, maar toch...
  maandag 12 oktober 2015 @ 17:29:07 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156784308
Ik wist niet dat dát ook kon MissD.
En ik heb mijn verzekeraar 2x aan de lijn gehad.
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 18:35:34 #167
5428 crew  miss_sly
pi_156785402
O, ik denk dat ik zou bellen, amaranta. Gewoon, omdat het me mateloos zou irriteren om erop te moeten wachten en het anders maar niet afgerond zou voelen.

Over verzekeren gesproken: kun je je bril verzekeren? En waarvoor is hij dan verzekerd? Kapotvallen? Verbuigen? Kwijtraken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:43:02 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156785550
Ik heb nog nooit een bril verzekerd, Miss_Sly, maar ik heb ook nog nooit een rekening gehad voor reparatie. Ik heb in mijn woonplaats een opticien (gewoon een kleine zelfstandige, dus niet onderdeel van een keten) en zij repareren mijn bril altijd kosteloos. Ik weet niet hoe dat met die ketens als Pearle, Specsavers en Hans Anders is eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 18:50:53 #169
5428 crew  miss_sly
pi_156785766
Mijne komt ook van een onafhankelijke opticien. Het is een behoorlijk dure bril ook, door de mutlifocale glazen. En ik ben echt redelijk hulpeloos zonder. En een nieuwe, vergelijkbare bril even snel tussendoor moeten kopen, dat zou echt een behoorlijke aderlating zijn.
Repareren met kleinigheidjes doen ze als service sowieso wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156785992
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:35 schreef miss_sly het volgende:
O, ik denk dat ik zou bellen, amaranta. Gewoon, omdat het me mateloos zou irriteren om erop te moeten wachten en het anders maar niet afgerond zou voelen.

Over verzekeren gesproken: kun je je bril verzekeren? En waarvoor is hij dan verzekerd? Kapotvallen? Verbuigen? Kwijtraken?
ik heb mijn bril "verzekerd " bij de Pearl. Kost 30 euro en dan wordt ie gemaakt als je kapot is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156786100
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb mijn bril "verzekerd " bij de Pearl. Kost 30 euro en dan wordt ie gemaakt als je kapot is.
Heb die van mijn dochter ook verzekerd bij aankoop. Loopt 2 jaar als je het niet gebruikt krijg je het als korting op een volgende bril.
Met een meidenkwartet
pi_156786585
de bril van mijn man is verzekerd bij hans anders. in het verleden raakte zijn bril met het werk nog wel eens beschadigd. duur grapje om ff tussendoor een bril te kopen.
sinds de verzekering nog niet dus geen idee hoe de afhandeling daarmee gaat.
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 19:22:25 #173
5428 crew  miss_sly
pi_156786680
Dat is dus verzekerd bij de leverancier van de bril? Geen idee of mijn opticien dat aanbiedt. Kan er altijd even naar informeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156786759
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Dat is dus verzekerd bij de leverancier van de bril? Geen idee of mijn opticien dat aanbiedt. Kan er altijd even naar informeren.
Ja, bij ons bij eye wish.
400,- voor haar bril vond ik wel een verzekering waard.
Met een meidenkwartet
pi_156787066
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:43 schreef livelink het volgende:
Ik heb nog nooit een bril verzekerd, Miss_Sly, maar ik heb ook nog nooit een rekening gehad voor reparatie. Ik heb in mijn woonplaats een opticien (gewoon een kleine zelfstandige, dus niet onderdeel van een keten) en zij repareren mijn bril altijd kosteloos. Ik weet niet hoe dat met die ketens als Pearle, Specsavers en Hans Anders is eigenlijk.
ook grote glasbeschadigingen of als de bril zo erg kapot is dat er een nieuwe montuur moet komen?
kan me niet voorstellen dat een opticien dat kosteloos kan doen. kleine reparaties natuurlijk wel, maar dat gebeurd bij de grotere ketens ook is mijn ervaring.
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:58:27 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156787601
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

ook grote glasbeschadigingen of als de bril zo erg kapot is dat er een nieuwe montuur moet komen?
kan me niet voorstellen dat een opticien dat kosteloos kan doen. kleine reparaties natuurlijk wel, maar dat gebeurd bij de grotere ketens ook is mijn ervaring.
Tja, ik heb nog nooit zulke erge beschadigingen gehad dat mijn bril zo erg kapot was dat hij niet gratis gerepareerd werd. En dat terwijl mijn bril met mijn zoon echt wel te lijden heeft. Ik ga er vanuit dat als het glas kapot is, dat ik dat wel moet betalen, ja.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156787992
dan is een verzekering misschien niet nuttig nee. als je veel langer dan 2jaar met een bril doet is het ook minder nuttig, dan heb je niets meer aan de korting. door die korting is de verzekering bijna/helemaal gratis als er geen schade is geweest.
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 20:18:50 #178
5428 crew  miss_sly
pi_156788116
Ik moest er aan denken omdat ik vorige week in de Efteling was, en iemand anders zijn bril in Joris en de Draak af deed. Ik heb de mijne toen ook afgedaan en omdat ik geen koker bij me had, werd ie daar op een brillenplankje gelegd. Het was echt mijn schrikbeeld dat ie dan alsnog zou vallen :X

Voor zoiets, kun je je daarvoor verzekeren, of zeggen ze dan sowieso: jammer, had u het maar anders op moeten lossen/ding niet af moeten zetten/ niet in een achtbaan moeten gaan.
Of wat als ik mijn bril wil poetsen en ik laat hem vallen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 oktober 2015 @ 20:24:06 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156788237
Tja, ik zou het niet snel doen, een verzekering voor mijn bril. Ik heb al sinds de lagere school een bril en nog nooit meegemaakt dat er iets dusdanig kapot was dat ik het niet snel en gratis kon laten repareren. En ik draag mijn bril echt altijd. Zonder bril zie ik niks.

Ik zou in ieder geval als ik jou was goed uitzoeken wat er verzekerd is aan de glazen, Miss_Sly. De glazen zijn toch de grootste kostenpost (zeker bij multicfocale glazen). Dat montuur is bijna altijd wel te repareren, tenzij hij echt helemaal doormidden is misschien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156789538
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:18 schreef miss_sly het volgende:
Ik moest er aan denken omdat ik vorige week in de Efteling was, en iemand anders zijn bril in Joris en de Draak af deed. Ik heb de mijne toen ook afgedaan en omdat ik geen koker bij me had, werd ie daar op een brillenplankje gelegd. Het was echt mijn schrikbeeld dat ie dan alsnog zou vallen :X

Voor zoiets, kun je je daarvoor verzekeren, of zeggen ze dan sowieso: jammer, had u het maar anders op moeten lossen/ding niet af moeten zetten/ niet in een achtbaan moeten gaan.
Of wat als ik mijn bril wil poetsen en ik laat hem vallen?
verschilt per verzekering wat er allemaal is verzekerd. zelfs diefstal kan meeverzekerd zijn. even navragen bij je eigen opticien is het makkelijkste denk ik.
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:03:40 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156789714
Hij belde net :-)
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:04:27 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156789758
Dus ik weet waar ik aan toe ben nu :-)
Geen nieuwe schoenen in ieder geval.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:34:07 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156799476
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:24 schreef amaranta het volgende:
Het is een fiets. Hij heeft enkel een slag in z'n wiel.
Ik ben mee geweest naar de fietsenmaker.
Die zei dat het in ieder geval een nieuw wiel was.
Verder was er op het eerste gezicht niks te zien. Maar dat moest hij dus nog meten (vork ofzoiets) en dat zou uiterlijk vorige week woensdag dus horen.

De reden dat ik het vooralsnog niet opgeef is dus dat ik er qua premie meer op achter uit ga, dan de kosten van een nieuw wiel
Mocht de schade toch meer zijn, dan geef ik het alsnog nog.
mijn man heeft ook een keer een aanrijding met een auto gehad toen hij zelf op de fiets zat, dat is toen wel door de verzekering van die automobilist afgehandeld. Het leek bij hem eerst ook alleen om de fiets te gaan maar uiteindelijk heeft hij ook nog best een tijd last van z'n rug gehad, en als ik het me goed herinner werden de dokterskosten en de dagen dat hij niet kon werken (was niet veel maar toch) ook op die verzekering verhaald.

maar schrikken lijkt me? Met jou alles ok?
in de haak.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:52:05 #184
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156869773
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:34 schreef trui het volgende:

[..]

mijn man heeft ook een keer een aanrijding met een auto gehad toen hij zelf op de fiets zat, dat is toen wel door de verzekering van die automobilist afgehandeld. Het leek bij hem eerst ook alleen om de fiets te gaan maar uiteindelijk heeft hij ook nog best een tijd last van z'n rug gehad, en als ik het me goed herinner werden de dokterskosten en de dagen dat hij niet kon werken (was niet veel maar toch) ook op die verzekering verhaald.

maar schrikken lijkt me? Met jou alles ok?
Ik maak het prima dankje. Ik baal vooral. Ik had hem nl gewoon echt niet gezien.
Hij maakt het ook prima. Tenminste dat is wat hij aan de telefoon zei.
Ik ben inderdaad allang blij dat er geen lichamelijk letsel is/was.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:42:29 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_156871181
Ik had vorige week een scooter op m'n bumper hangen. Ze namen de rotonde verkeerd om. Gestolen scooter en daarna gingen de 'heren' er vandoor. Dankzij m'n gedeeltelijke signalement en een gedeeltelijk signalement van een getuige zijn ze uren later door een motoragent gepakt. Hij moest een achtervolging inzetten en de agent is er nog bij gewond geraakt ook. Hoe ernstig weet ik niet.
Inmiddels is m'n auto weer gemaakt maar elke keer als ik eraan denk zit meteen de schrik weer in m'n benen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:11:21 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156871735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:42 schreef Saffier het volgende:
Ik had vorige week een scooter op m'n bumper hangen. Ze namen de rotonde verkeerd om. Gestolen scooter en daarna gingen de 'heren' er vandoor. Dankzij m'n gedeeltelijke signalement en een gedeeltelijk signalement van een getuige zijn ze uren later door een motoragent gepakt. Hij moest een achtervolging inzetten en de agent is er nog bij gewond geraakt ook. Hoe ernstig weet ik niet.
Inmiddels is m'n auto weer gemaakt maar elke keer als ik eraan denk zit meteen de schrik weer in m'n benen.
Jeetje snap ik! Dat is echt super schrikken.
Wat knap van je dat je een signalement kon geven. Maar ik heb zelf gemerkt dat je eerst handelt en dat de schrik later komt.
Hopelijk kun je het snel verwerken.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:12:54 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156871763
Ik had net een afspraak bij een osteopaat voor de pijn in mijn hand. Kom ik daar, kan ik in me ondergoed + behaarde benen gaan staan. :(
Dus.... volgende afspraak ben ik echt wel geschoren en heb ik niet mijn hema onderbroek aan -O-
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:49:42 #188
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_156872495
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:12 schreef amaranta het volgende:
Ik had net een afspraak bij een osteopaat voor de pijn in mijn hand. Kom ik daar, kan ik in me ondergoed + behaarde benen gaan staan. :(
Dus.... volgende afspraak ben ik echt wel geschoren en heb ik niet mijn hema onderbroek aan -O-
Dikke kans dat je de volgende keer niet helemaal uit de kleren hoeft!

Ik had zelfs nog bedacht dat ik de nummerplaat moest onthouden maar die zat er niet op. Gestolen hè....
En verder ben ik ook blij dat het alleen blikschade was. Ik ben gewoon snel over m'n toeren met dit soort dingen 😳 Slijt vanzelf! En jij?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_156872679
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:12 schreef amaranta het volgende:
Ik had net een afspraak bij een osteopaat voor de pijn in mijn hand. Kom ik daar, kan ik in me ondergoed + behaarde benen gaan staan. :(
Dus.... volgende afspraak ben ik echt wel geschoren en heb ik niet mijn hema onderbroek aan -O-
:'(

Da's wel zuur idd. Wilde ie je lichaamshouding zien of zo?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:00:40 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_156872705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:42 schreef Saffier het volgende:
Ik had vorige week een scooter op m'n bumper hangen. Ze namen de rotonde verkeerd om. Gestolen scooter en daarna gingen de 'heren' er vandoor. Dankzij m'n gedeeltelijke signalement en een gedeeltelijk signalement van een getuige zijn ze uren later door een motoragent gepakt. Hij moest een achtervolging inzetten en de agent is er nog bij gewond geraakt ook. Hoe ernstig weet ik niet.
Inmiddels is m'n auto weer gemaakt maar elke keer als ik eraan denk zit meteen de schrik weer in m'n benen.
jee, heftig zeg Saffier!
in de haak.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:34:46 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_156873402
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:59 schreef -Spring het volgende:

[..]

ondergoed + behaarde benen gaan staan. :(
Dus.... volgende afspraak ben ik echt wel geschoren en heb ik niet mijn hema onderbroek aan -O-
:'(

Da's wel zuur idd. Wilde ie je lichaamshouding zien of zo?
[/quote]

Oh haha, nu zie ik dat ik me heb geschreven. Ik ben besmet!
Ja, hij wilde alles even checken.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:21:44 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_157038806
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

:'(

Da's wel zuur idd. Wilde ie je lichaamshouding zien of zo?
Oh haha, nu zie ik dat ik me heb geschreven. Ik ben besmet!
Ja, hij wilde alles even checken.
[/quote]

Dat blijkt..... ;-)

Is er hier iemand die weet wat ik hiermee kan? Ik heb een kapotte usb-stick. Heeft nogal een klap gemaakt. Buitenkant is stuk maar kan nog wel in laptop maar doet niks meer. Er staan voor mij belangrijke dingen op en ik zou willen kijken of hij nog gerepareerd/ bestanden achterhaald kunnen worden. Maar ik weet niet hoe en ik ken niemand die het weet. Google vertelt me alleen maar dingen die ik niet begrijp.
pi_157038880
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 12:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oh haha, nu zie ik dat ik me heb geschreven. Ik ben besmet!
Ja, hij wilde alles even checken.
Dat blijkt..... ;-)

Is er hier iemand die weet wat ik hiermee kan? Ik heb een kapotte usb-stick. Heeft nogal een klap gemaakt. Buitenkant is stuk maar kan nog wel in laptop maar doet niks meer. Er staan voor mij belangrijke dingen op en ik zou willen kijken of hij nog gerepareerd/ bestanden achterhaald kunnen worden. Maar ik weet niet hoe en ik ken niemand die het weet. Google vertelt me alleen maar dingen die ik niet begrijp.
[/quote]
Al de computer de stick niet meer ziet is er niks meer te doen. Je kan het opsturen naar een datarecover bedrijf, kost je dikke centen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:36:02 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_157039030
Ja dat vreesde ik. Ik baal wel want er staan foto´s en schrijfsels op uit een tijd die voor mij niet meer helder is. Maar ja, dat wordt ws gewoon even janken en daarna weer klaar. Thanks.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:37:58 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157039053
Naar een computerwinkel gaan?

quote:
Repareren van een kapotte USB-stick
De kans is groot dat er sprake is van fysieke schade wanneer de stick helemaal niet wordt erkend. De kans is dan groot dat het controlemechanisme in de stick zelf is beschadigd. Vaak is de flashchip dan nog wel intact waardoor de informatie op de stick nog wel te achterhalen is. U kunt bijvoorbeeld met een zogeheten NAND flash reader de flashchip lezen. De meeste computerwinkels hebben een NAND flash reader, dus daar kunt u terecht om de informatie van uw usb-stick te laten lezen.
bron
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157039407
even bij een plaatselijke computerzaak informeren?
ik geef zelf de voorkeur aan een klein zaakje en niet zo'n grote keten. daar weten ze vaak wel een oplossing of kennen iemand die je verder kan helpen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:50:34 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_157040576
Ja misschien maar doen. Bedankt. Ik moet even uitzoeken waar dat kan in rare stad waar ik woon.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:50:27 #198
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157041905
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:12 schreef amaranta het volgende:
Ik had net een afspraak bij een osteopaat voor de pijn in mijn hand. Kom ik daar, kan ik in me ondergoed + behaarde benen gaan staan. :(
Dus.... volgende afspraak ben ik echt wel geschoren en heb ik niet mijn hema onderbroek aan -O-
:D Ik heb een paar jaar geleden trombose gehad, en daarom een steunkous gedragen. Als ik haast had wilde ik dus wel eens alleen m'n 'goede been' ontharen. Maar ja... als je dan voor controle naar de dokter moet, moet die kous dus wel uit :@
pi_157046961
Ik moest bij iedere behandeling bij de osteopaat uit de kleren. Ze kijken naar je hele lijf en hoe alles zich tot elkaar verhoudt. Dus het kan best zijn dat ze je kleine teen rechtzetten om je van je oorpijn af te helpen (bij wijze van hè ;) ). En als er allerlei kleding overheen zit dan is dat niet te zien. Hou er maar rekening mee dat alle sessies in ondergoed zijn.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:03:14 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_157049836
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 19:26 schreef danic het volgende:
Ik moest bij iedere behandeling bij de osteopaat uit de kleren. Ze kijken naar je hele lijf en hoe alles zich tot elkaar verhoudt. Dus het kan best zijn dat ze je kleine teen rechtzetten om je van je oorpijn af te helpen (bij wijze van hè ;) ). En als er allerlei kleding overheen zit dan is dat niet te zien. Hou er maar rekening mee dat alle sessies in ondergoed zijn.
Inderdaad. Dus de volgende keer ga ik tip top
pi_157107038
Yoho!

Alles goed hier?

Ik moet studeren. MAAR IK KOM TOT NIKS.... Zucht.
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:33:53 #202
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157107065
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:32 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Yoho!

Alles goed hier?

Ik moet studeren. MAAR IK KOM TOT NIKS.... Zucht.
Gefeliciteerd!
Alles goed met je? Hoe voel je je?

Ik moet werken en kom ook niet echt verder :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157107106
Dank! :D

Ik voel me ehm, erg onder invloed van hormonen? :+

Geen herfstvakantie Saffier? -O-
pi_157107120
Na elke zin een smiley!
pi_157107121
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dank! :D

Ik voel me ehm, erg onder invloed van hormonen? :+

Geen herfstvakantie Saffier? -O-
Die is hier net voorbij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157107157
Ai jammer. Het gaat altijd veel te snel, dat soort weekjes.
pi_157107247
Zijn jullie ook altijd zo streng voor jezelf? Is dat vrouw-eigen? Ik vraag me oprecht af of ik nou milder voor mezelf mag/ moet zijn... :')
pi_157107269
Ik ga als de was klaar is, maar even lekker in een cafeetje zitten werken, gaat me meestal beter af dan thuis.
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:58:27 #209
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157107478
Waarmee streng? :*

Na elke zin een smiley kan geen kwaad :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157107495
Gewoon.Zoveel moeten van jezelf. Nooit mogen opgeven, nooit mogen laten, nooit mogen... falen.
pi_157107516
Zoiets. Kinkt groter dan het is hoor. Gewoon nooit een dag helemaal verspillen, een week, een maand, een periode. Altijd toch weer oppakken, altijd doorgaan.
pi_157108514
Vraagje.
Kleuter, 5 jaar, vanaf de zomer zonder luier slapen. tijd lang goed gegaan, laatste weken drama, met als toppunt afgelopen week elke dag in bed, en de overtreffende trap vannacht 2x in 1 nacht.

Stapje terug doen en opnieuw beginnen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 12:01:37 #213
5428 crew  miss_sly
pi_157108653
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Vraagje.
Kleuter, 5 jaar, vanaf de zomer zonder luier slapen. tijd lang goed gegaan, laatste weken drama, met als toppunt afgelopen week elke dag in bed, en de overtreffende trap vannacht 2x in 1 nacht.

Stapje terug doen en opnieuw beginnen?
Ja, zou ik wel doen. Bij S ook gehad dat het eerst een tijd goed ging, toen weer een tijd niet. Luiers aan gedaan en na een tijdje zei ze zelf weer dat ze zonder wilde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157108703
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, zou ik wel doen. Bij S ook gehad dat het eerst een tijd goed ging, toen weer een tijd niet. Luiers aan gedaan en na een tijdje zei ze zelf weer dat ze zonder wilde.
Ja ik heb hetzelfde idee..

Ik denk dat ze nu toch een sort gestresst naar bed gaat met het idee, zal ik weer in bed plassen...

Ondanks dat haar broertje dus wel gewoon droog is, dat het voor haar misschien even extra vervelend is dat het haar nog niet lukt, maar elke nacht wakker worden in een koud vies bed lijkt me ook niet de bedoeling.

Hoe lang hebben jullie een stapje terug gedaan? Moet ik dan denken even een weekje / 2 weekjes rust en dan weer proberen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157108722
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 10:45 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Zijn jullie ook altijd zo streng voor jezelf? Is dat vrouw-eigen? Ik vraag me oprecht af of ik nou milder voor mezelf mag/ moet zijn... :')
Herkenbaar :Y ik neem ook bewust even gas terug nu, eerst de baby dan de rest van de wereld weer.
:)
pi_157108769
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik heb hetzelfde idee..

Ik denk dat ze nu toch een sort gestresst naar bed gaat met het idee, zal ik weer in bed plassen...

Ondanks dat haar broertje dus wel gewoon droog is, dat het voor haar misschien even extra vervelend is dat het haar nog niet lukt, maar elke nacht wakker worden in een koud vies bed lijkt me ook niet de bedoeling.

Hoe lang hebben jullie een stapje terug gedaan? Moet ik dan denken even een weekje / 2 weekjes rust en dan weer proberen?
R is steeds een paar mnd lang zindelijks nachts en dan ineens gaat het weer een tijdje mis, en ook vrijwel meteen elke nacht mis. Hij wil persé geen luiers aan, maar voor mijn nachtrust is de afspraak dat ik op een gegeven moment mag zeggen dat het genoeg is geweest en dan koop ik een klein pak luiers. Als die op zijn, probeert hij dan weer zonder. Soms gaat het dan meteen weer maanden goed, soms koop ik een week later nog een pak ;-)
pi_157108783
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y ik neem ook bewust even gas terug nu, eerst de baby dan de rest van de wereld weer.
Ja precies.
Op zich wel een beetje lastig als je zelf alles draaiende moet houden, maar toch. genoeg punten waar ik eigenlijk gas terug zou moeten kunnen nemen.
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 12:09:10 #218
5428 crew  miss_sly
pi_157108799
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik heb hetzelfde idee..

Ik denk dat ze nu toch een sort gestresst naar bed gaat met het idee, zal ik weer in bed plassen...

Ondanks dat haar broertje dus wel gewoon droog is, dat het voor haar misschien even extra vervelend is dat het haar nog niet lukt, maar elke nacht wakker worden in een koud vies bed lijkt me ook niet de bedoeling.

Hoe lang hebben jullie een stapje terug gedaan? Moet ik dan denken even een weekje / 2 weekjes rust en dan weer proberen?
Je kunt haar uitleggen dat het niet een kwestie is van grote meid of dat haar broertje dan beter is, maar dat het voor sommige kindjes nou eenmaal moeilijker is om wakker te worden als ze moeten plassen en dat zij daar nu even last van heeft.

Bij ons heeft het echt wel een tijd geduurd, hoor, maar wij hebben het helemaal bij haar gelaten. Zonder gedoe iedere avond die luier aan, alleen zo nu en dan gezegd dat als zij het gevoel heeft dat ze zonder kan, we het zonder gaan doen. Heeft denk ik wel een jaar geduurd (sorry), maar ineens wilde ze zonder en nooit meer een ongelukje gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157109365
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt haar uitleggen dat het niet een kwestie is van grote meid of dat haar broertje dan beter is, maar dat het voor sommige kindjes nou eenmaal moeilijker is om wakker te worden als ze moeten plassen en dat zij daar nu even last van heeft.

Bij ons heeft het echt wel een tijd geduurd, hoor, maar wij hebben het helemaal bij haar gelaten. Zonder gedoe iedere avond die luier aan, alleen zo nu en dan gezegd dat als zij het gevoel heeft dat ze zonder kan, we het zonder gaan doen. Heeft denk ik wel een jaar geduurd (sorry), maar ineens wilde ze zonder en nooit meer een ongelukje gehad.
Nou ja, gewoon even pas op de plaats. Ze loopt eigenlijk met alles in de ontwikkeling wel wat achter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 12:49:09 #220
5428 crew  miss_sly
pi_157109551
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, gewoon even pas op de plaats. Ze loopt eigenlijk met alles in de ontwikkeling wel wat achter.
Ik weet niet of het daadwerkelijk te linken is aan ontwikkeling op andere gebieden. Het kan ook fysiek zijn, dat het antidiuretisch hormoon nog niet voldoende aangemaakt wordt, bijvoorbeeld.

Maar goed, waar het ook vandaan komt, wij hebben er vooral weinig aandacht aan geschonken en gewacht tot ze er klaar voor was. Mocht het nou erg lang duren voor ze dat aangeeft of mocht het alsnog niet lukken in de toekomst, kun je altijd eens bij de huisarts langsgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157109596
Goede tips om te lezen. A van vijf slaapt ook nog elke nacht met een luier, wil niet zonder. Maar ja, zoveel andere dingen aan de hand dat die luier onder op mijn prioriteitenlijstje staat. Ze zegt zelf zonder luier te kunnen als ze tien is. Ehm, dat gaat me toch iets te ver geloof ik :+
pi_157109657
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet of het daadwerkelijk te linken is aan ontwikkeling op andere gebieden. Het kan ook fysiek zijn, dat het antidiuretisch hormoon nog niet voldoende aangemaakt wordt, bijvoorbeeld.

Maar goed, waar het ook vandaan komt, wij hebben er vooral weinig aandacht aan geschonken en gewacht tot ze er klaar voor was. Mocht het nou erg lang duren voor ze dat aangeeft of mocht het alsnog niet lukken in de toekomst, kun je altijd eens bij de huisarts langsgaan.
Volgens mij wordt het ook pas echt als problem gezien vanaf een jaar of 7...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 12:54:51 #223
5428 crew  miss_sly
pi_157109670
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het ook pas echt als problem gezien vanaf een jaar of 7...
Precies, dus ze heeft echt nog wel een tijdje. En bij de meerderheid van de kinderen komt het ook voor die tijd wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157109792
Ik zou de luier ook weer even aandoen. Spanning eraf en kijken of ze het zelf oppakt. Anders over een poos (eerder maanden dan weken) weer vragen.
Ik weet dat het bij Chris zijn vorige school met kamp ook wel een ding was. Er was nog wel eens een groep 3 kindje nog niet nachtzindelijk. In Chris zijn klas eentje die het 2 weken ervoor "eindelijk" kon. Dat jochie was 6j3mnd denk ik.

(ik probeer eerst mijn peuter van bijna 4 nu maar eens dagzindelijk te krijgen. de nacht komt ooit wel :P
pi_157110274
decembermaand komt er ook weer aan, dat is ook extra spannend.
pi_157111412
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij ons heeft het echt wel een tijd geduurd, hoor, maar wij hebben het helemaal bij haar gelaten. Zonder gedoe iedere avond die luier aan, alleen zo nu en dan gezegd dat als zij het gevoel heeft dat ze zonder kan, we het zonder gaan doen. Heeft denk ik wel een jaar geduurd (sorry), maar ineens wilde ze zonder en nooit meer een ongelukje gehad.
hier hetzelfde. Tess was een hele tijd droog 's nachts maar ineens begon ze weer met bedplassen. We hebben toen een maand of wat weer een luier aan gedaan en op een gegeven moment waren die steeds droog. Toen zijn we weer gestopt met de luier.
Het gaat nu eigenlijk heel goed.
Maandje of wat geleden moest ze waarschijnlijk zo ontzettend nodig plassen en was ze nog niet helemaal wakker. Ze had een spoor getrokken van de trap van haar bed tot aan de badkamer.
Maar op 1 of 2 ongelukjes na is ze nog steeds droog.

Bij Amber duurde het veel langer. Die was volgens mij ruim 7.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:29:37 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_157119460
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het ook pas echt als problem gezien vanaf een jaar of 7...
En ook dát is relatief. :)
Zoon is nu net 9 en sinds een aantal maanden vrijwel elke nacht droog. Nooit een probleem van gemaakt, door niemand.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 5 november 2015 @ 21:40:45 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157347172
Vandaag zag ik een klasgenootje van mijn oudste roken. Ik was echt flabbergasted. 10 jaar.... Met de oudste heb ik een goed gesprek gehad over wat roken doet met je lijf, verslaving en dat je dat überhaupt gewoon beter niet kan doen.
Maar nu.
Melding maken bij de leerkracht is denk ik het enige? De ouders zijn nooit op school (althans, niet als ik er ben) dus die zelf aanspreken kan ik niet.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157347302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:40 schreef Saffier het volgende:
Vandaag zag ik een klasgenootje van mijn oudste roken. Ik was echt flabbergasted. 10 jaar.... Met de oudste heb ik een goed gesprek gehad over wat roken doet met je lijf, verslaving en dat je dat überhaupt gewoon beter niet kan doen.
Maar nu.
Melding maken bij de leerkracht is denk ik het enige? De ouders zijn nooit op school (althans, niet als ik er ben) dus die zelf aanspreken kan ik niet.
Melden bij de docent ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157347396
Als het op school(plein) was, melden bij leerkracht, maar anders...ik weet niet, zou wat mij betreft afhankelijk zijn van band met kind en ouders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2015 @ 21:56:48 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157347701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:47 schreef miss_sly het volgende:
Als het op school(plein) was, melden bij leerkracht, maar anders...ik weet niet, zou wat mij betreft afhankelijk zijn van band met kind en ouders.
Het was net buiten het schoolplein. Oplopend met nog wat schoolgenootjes. Ik heb geen band met dit kind, als in; mijn kind speelt er niet mee. Ik weet wel dat er problemen zijn rondom dit knulletje. (Hoe groot of heftig weet ik ook het fijne niet van, vind ik ook niet nodig btw.)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157347756
Maakt niet uit of het op het schoolplein was of niet, gewoon melden bij de docent. Dit zijn dingen die je moet weten als je een kind begeleidt/opvoedt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 5 november 2015 @ 21:58:52 #233
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157347776
Kans is natuurlijk best aanwezig dat mijn kinderen op school zeggen dat ze X hebben zien roken. Dan kan de leerkracht dat denk ik beter van een volwassene horen om indianen verhalen te voorkomen toch?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157347848
Melden. Gewoon doen. We hebben het over een kind van 10 dat probeert een statement te maken waarschijnlijk. Het is op die leeftijd de manier om je af te zetten, misschien is het een roep om hulp.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157347907
Leerkracht is geen opvoeder in deze, vind ik.
Ik vind het lastig, hoor, want van één kant denk ik 'niet mee bemoeien, dat zijn je zaken niet en ook nie die fan de leerkracht', van de andere kant, een kind van tien op de basisschool....

Lastig dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 5 november 2015 @ 22:02:42 #236
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157347945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:00 schreef Ticootje het volgende:
Melden. Gewoon doen. We hebben het over een kind van 10 dat probeert een statement te maken waarschijnlijk. Het is op die leeftijd de manier om je af te zetten, misschien is het een roep om hulp.
Tnx. Morgen meteen de leerkracht even vangen en anders de ib-er.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 5 november 2015 @ 22:06:45 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157348090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Leerkracht is geen opvoeder in deze, vind ik.
Ik vind het lastig, hoor, want van één kant denk ik 'niet mee bemoeien, dat zijn je zaken niet en ook nie die fan de leerkracht', van de andere kant, een kind van tien op de basisschool....

Lastig dus.
Maar ja. Hij zit wel met zo'n 30 anderen in de klas. Ik denk dat er op zijn minst een lesje verslaving aan te pas moet komen. Mijn kinderen zijn iig niet de enige kinderen die het gezien hebben vandaag.
Met 10 jaar (9) vind ik dit toch geen normaal gedrag.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_157348219
Leraar is wel degelijk een opvoeder, en heeft ook als taak het welzijn van leerlingen in de gaten te houden en bijvoorbeeld contact op te nemen met ouders als er dingen gesignaleerd worden die een ouder zou moeten weten of waar zorg over is.

Zo heb ik bijvoorbeeld signalen gekregen dat een mentorleerling zichzelf snijdt. Daar moet ik dus ook iets mee, want is schadelijk voor het kind en het wijst op problemen. Dus: contact met leerling, ouders, en als ouders het ermee eens zijn, hulp inschakelen. Dit hoort allemaal bij je taak als docent.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:51:07 #239
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157355307
Ik kon de ib-er aanspreken vanmorgen op het schoolplein. Ze schrok er van en zou het vanmiddag (vanmorgen zou niet lukken ivm vergaderingen) opnemen met de leerkracht. Ze was blij dat ik het kwam melden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 6 november 2015 @ 10:57:36 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157355415
Mooi!

Ik zou het als ouder trouwens ook willen weten, en dus blij zijn dat iemand het gemeld had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 6 november 2015 @ 12:01:07 #241
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_157356623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 10:57 schreef Leandra het volgende:
Mooi!

Ik zou het als ouder trouwens ook willen weten, en dus blij zijn dat iemand het gemeld had.
Ik ook.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 12:02:08 #242
5428 crew  miss_sly
pi_157356645
Nou ja, misschien wel, ik weet het gewoon niet.
Ik ben blij dat jullie er zo duidelijk een mening over hebben en naar kunnen handelen. Ik zou daar denk ik meer moeite mee hebben.

Ik hoop dat het jochie de aandacht en hulp krijgt die hij nodig heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157357068
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, misschien wel, ik weet het gewoon niet.
Ik ben blij dat jullie er zo duidelijk een mening over hebben en naar kunnen handelen. Ik zou daar denk ik meer moeite mee hebben.

Ik hoop dat het jochie de aandacht en hulp krijgt die hij nodig heeft.
dat dus...

School weet wellicht of er meer speelt en of het knulletje hulp nodig heeft. Of dat het gewoon stoerdoenerij is..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:58:12 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157358910
ik vind 't ook goed dat je het gemeld hebt, Saffier.
in de haak.
pi_157437604
Dit weekend groot feest bij ons (2x3jaar) en ik heb veel eters. Maar ik ben ook alleen, manlief is heel de week weg en komt pas rond etenstijd tijdens t feest thuis. Dus, weinig tijd om te koken en ik moet alles alleen doen.
Wat gaan we eten? Geen friet of pizza. Dacht aan saté/nasi/bami. Dat kan ik makkelijk aankleden met atjar, kroepoek etc.

Iemand nog andere handige lekkere ideeën?
Met een meidenkwartet
  maandag 9 november 2015 @ 22:45:02 #246
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_157438019
Waarom kook je niet gewoon soep?
  Licht Ontvlambaar maandag 9 november 2015 @ 22:48:36 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_157438161
Saté, sajoerboontjes en stokbrood, aangekleed met kroepoek, komkommer in azijn, seroendeng, gebakken uitjes, augurkjes en atjar. Jum!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_157438180
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:45 schreef PureEvil het volgende:
Waarom kook je niet gewoon soep?
Ja zou ook kunnen! Maar ik heb geen standaard recept of zo. Nasi/bami schud ik wel zo uit m'n mouw. Snap je?
Met een meidenkwartet
pi_157438248
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:48 schreef Sjeen het volgende:
Saté, sajoerboontjes en stokbrood, aangekleed met kroepoek, komkommer in azijn, seroendeng, gebakken uitjes, augurkjes en atjar. Jum!
Ja leek me ook leuk. Toch? En kan ook allemaal avond van te voren gemaakt worden.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 10 november 2015 @ 10:03:30 #250
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_157443341
Een grote pan chili? En dan veel rauwkost erbij en van die tacoschelpen of -kuipjes? Dat eet ook altijd lekker weg :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_157443396
Soep, kun je de dag van tevoren al maken, broodje erbij, klaar ben je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 november 2015 @ 11:51:52 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157445054
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2015 22:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja leek me ook leuk. Toch? En kan ook allemaal avond van te voren gemaakt worden.
:Y Yum! Eventueel kun je ook nog rendang van rundvlees erbij maken, dat kan dagen van tevoren en wordt alleen maar lekkerder als het even staat.
pi_157455883
Iemand nog een eendags knutsel idee voor een lampion?
In onze oude stad deden ze niet aan Sint Maarten, maar hier blijkbaar wel. Hij mag met een vriendje meelopen. Gelukkig morgen studiedag, dus wel een hele dag om te knutselen ;)

* Deepfreeze gaat maar een rondje pinterest doen :P
  dinsdag 10 november 2015 @ 20:47:45 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157456204
Twee jaar geleden maakten Ollie en ik deze. Waarbij hij vooral veel lijm smeerde :+

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157456266
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:47 schreef laziness het volgende:
Twee jaar geleden maakten Ollie en ik deze. Waarbij hij vooral veel lijm smeerde :+

[ link | afbeelding ]
Leuk uiltje!

De jongste heeft gelukkig een paddestoellampion geknutsel op de PSZ. Alleen die 8-jarige nog. Die kan zelf grotendeels aan de slag (hoop ik)
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:07:31 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157456770
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Iemand nog een eendags knutsel idee voor een lampion?
In onze oude stad deden ze niet aan Sint Maarten, maar hier blijkbaar wel. Hij mag met een vriendje meelopen. Gelukkig morgen studiedag, dus wel een hele dag om te knutselen ;)

* Deepfreeze gaat maar een rondje pinterest doen :P
Leuk :) Ik zag pakweg een maand geleden een mevrouw Halloweensnoep kopen bij de supermarkt, dus ik heb het maar gewoon gevraagd: "Hallo, wordt er hier Halloween gedaan? En Sint Maarten dan?" Sint Maarten bleek ze niet te kennen, waar ik dus van af kon leiden dat het niet gevierd werd. Waarop de meneer achter mij vertelde dat het bij Scouting wel gevierd werd. De cassière werd er helemaal zenuwachtig van, al die gesprekken in de rij :)

Halloween was wel heel gezellig in onze buurt, trouwens. Er waren papiertjes door de brievenbus gedaan met de aankondiging dat er gevierd werd, en dat degenen die niet mee wilden doen het bijgevoegde plaatje op de deur konden plakken zodat ze niet gestoord werden. Ik heb me kostelijk vermaakt, want ik zat geschminkt voor de deur, en dat bleken ze niet gewend >:)

Nu moet ik er nog achter komen of 'we' aan Driekoningen doen :)
pi_157457301
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Iemand nog een eendags knutsel idee voor een lampion?
In onze oude stad deden ze niet aan Sint Maarten, maar hier blijkbaar wel. Hij mag met een vriendje meelopen. Gelukkig morgen studiedag, dus wel een hele dag om te knutselen ;)

* Deepfreeze gaat maar een rondje pinterest doen :P
Op ons linksdraaiende kdv lopen ze met een pompoen, dus die ga ik morgen maar slachten...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:25:39 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157457386
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Iemand nog een eendags knutsel idee voor een lampion?
In onze oude stad deden ze niet aan Sint Maarten, maar hier blijkbaar wel. Hij mag met een vriendje meelopen. Gelukkig morgen studiedag, dus wel een hele dag om te knutselen ;)

* Deepfreeze gaat maar een rondje pinterest doen :P
Wij hebben zo'n oude rijstpapieren lamp van xenos of ikea beschilderd/beplakt. Gaat ook lekker snel. Je kunt ook zo'n plastic melkfles als basis nemen en daar stukjes gekleurd vliegerpapier op plakken.
in de haak.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:26:59 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157457429
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Op ons linksdraaiende kdv lopen ze met een pompoen, dus die ga ik morgen maar slachten...
dat lijkt me behoorlijk zwaar!
in de haak.
pi_157457641
Valt mee hoor, ik kies een kleine en hij wordt uitgehold. Ging de afgelopen jaren prima :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 11 november 2015 @ 06:50:22 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157463603
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..] Ik heb me kostelijk vermaakt, want ik zat geschminkt voor de deur, en dat bleken ze niet gewend >:)
Haha ik kan me er iets bij voorstellen. :)
in de haak.
  woensdag 11 november 2015 @ 08:25:31 #262
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157464056
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 06:50 schreef trui het volgende:

[..]

Haha ik kan me er iets bij voorstellen. :)
Bij het laatste groepje hadden we al opgeruimd. Maar het was een leuk stel meiden - ik had ze al gezien toen ze begin van de avond de andere kant waren opgelopen - dus ik ben even achter de boom gaan staan >:) Zij waren geconcentreerd op de deur, want ze vonden me vroeg op de avond al eng, dus ze schrokken zich dood toen ze me opeens uit een ooghoek zagen. Gillen! En eentje sprintte in een paar seconden 100 m verder :D
pi_157466170
Zo, geregeld. Met wat karton, restjes vliegerpapier/crêpe papier en dikke zwarte tape uit papa's gereedschapskist een Mondriaan style lampion geknutseld.

Lijkt hier op:
pi_157467225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Leuk :) Ik zag pakweg een maand geleden een mevrouw Halloweensnoep kopen bij de supermarkt, dus ik heb het maar gewoon gevraagd: "Hallo, wordt er hier Halloween gedaan? En Sint Maarten dan?" Sint Maarten bleek ze niet te kennen, waar ik dus van af kon leiden dat het niet gevierd werd. Waarop de meneer achter mij vertelde dat het bij Scouting wel gevierd werd. De cassière werd er helemaal zenuwachtig van, al die gesprekken in de rij :)

Halloween was wel heel gezellig in onze buurt, trouwens. Er waren papiertjes door de brievenbus gedaan met de aankondiging dat er gevierd werd, en dat degenen die niet mee wilden doen het bijgevoegde plaatje op de deur konden plakken zodat ze niet gestoord werden. Ik heb me kostelijk vermaakt, want ik zat geschminkt voor de deur, en dat bleken ze niet gewend >:)

Nu moet ik er nog achter komen of 'we' aan Driekoningen doen :)
en luilak, vergeet luilak niet ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_157467238
Luilak kennen ze bij gao in de stad niet gok ik.
  woensdag 11 november 2015 @ 13:27:08 #266
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157468445
Nee hoor, hier geen luilak :)
  woensdag 11 november 2015 @ 13:38:17 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157468651
Vraagje, onze koelkast staat op stand 5 (van de 7). Nu moet 'ie wat kouder. Zet ik 'm dan op 7 of op 3?
Ik vergeet dat altijd :@.
KuikenGuppy
  woensdag 11 november 2015 @ 13:41:38 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157468718
Bij mij staat de koelkast op 2 en das aangenaam ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157469316
meestal is hoger kouder.
geen thermometer in de koelkast om te controleren?
pi_157469965
Hoger cijfer is meer koeling toch?
Maar ik heb er nu eentje die de graden aangeeft. Dat is handiger ;)
  woensdag 11 november 2015 @ 15:26:11 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_157470554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:13 schreef Elleska het volgende:
meestal is hoger kouder.
geen thermometer in de koelkast om te controleren?
Serieus? Oh...Ik heb altijd het idee dat wanneer ik hem hoger zet, de koelkast ook "warmer" is.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_157470661
hoger is een standje harder werken, dus harder koelen.
tenminste bij de koelkasten en vriezers die ik heb gehad, ik weet niet of dat bij allemaal zo is. met een thermometer in de koelkast weet je het zeker.
  woensdag 11 november 2015 @ 16:24:33 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157471574
Dus de verwarring ligt iig niet alleen aan mij :').
KuikenGuppy
pi_157475490
Als ik mn koelkast op 6 zet heb ik ijs in mn melk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 november 2015 @ 20:30:51 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157477423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Bij het laatste groepje hadden we al opgeruimd. Maar het was een leuk stel meiden - ik had ze al gezien toen ze begin van de avond de andere kant waren opgelopen - dus ik ben even achter de boom gaan staan >:) Zij waren geconcentreerd op de deur, want ze vonden me vroeg op de avond al eng, dus ze schrokken zich dood toen ze me opeens uit een ooghoek zagen. Gillen! En eentje sprintte in een paar seconden 100 m verder :D
:D _O- _O- _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 november 2015 @ 20:31:46 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157477454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 13:38 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, onze koelkast staat op stand 5 (van de 7). Nu moet 'ie wat kouder. Zet ik 'm dan op 7 of op 3?
Ik vergeet dat altijd :@.
Heeft je koelkast standen of graden?
Die van mij staat ook op 5 maar dat is 5 graden....

Overigens zou ik gewoon even testen door de knop beide kanten op naar het eind te draaien, als hij uit staat is het lampje waarschijnlijk ook uit, dus dat is dan minder koel :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157479355
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, geregeld. Met wat karton, restjes vliegerpapier/crêpe papier en dikke zwarte tape uit papa's gereedschapskist een Mondriaan style lampion geknutseld.

Lijkt hier op: [ afbeelding ]
Klinkt leuk! Maarrrr, waar koop jij van dat vliegerpapier/vloeipapier? Ben al een tijdje op zoek maar kan niks vinden :(
pi_157479508
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:07 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Leuk :) Ik zag pakweg een maand geleden een mevrouw Halloweensnoep kopen bij de supermarkt, dus ik heb het maar gewoon gevraagd: "Hallo, wordt er hier Halloween gedaan? En Sint Maarten dan?" Sint Maarten bleek ze niet te kennen, waar ik dus van af kon leiden dat het niet gevierd werd. Waarop de meneer achter mij vertelde dat het bij Scouting wel gevierd werd. De cassière werd er helemaal zenuwachtig van, al die gesprekken in de rij :)

Halloween was wel heel gezellig in onze buurt, trouwens. Er waren papiertjes door de brievenbus gedaan met de aankondiging dat er gevierd werd, en dat degenen die niet mee wilden doen het bijgevoegde plaatje op de deur konden plakken zodat ze niet gestoord werden. Ik heb me kostelijk vermaakt, want ik zat geschminkt voor de deur, en dat bleken ze niet gewend >:)

Nu moet ik er nog achter komen of 'we' aan Driekoningen doen :)
Volgens mij niet.
pi_157479593
3 koningen is meer duits of oostenrijks. Nog niet gehoord dat het hier in nl gevierd werd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 november 2015 @ 21:44:51 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157479719
3-koningen werd door ons thuis vroeger wel gevierd. Maar dan met het bakken van een taart met een boon erin. Degene die de boon heeft is voor een dag de koning. Ik ken het niet van langs de deuren gaan.

En mijn moeder hield zich altijd heilig aan de regel dat de kerstboom na driekoningen pas weg ging. Ik heb me daar ook een tijd aan gehouden, maar nu gaat hij al veel eerder de deur uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157479957
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Klinkt leuk! Maarrrr, waar koop jij van dat vliegerpapier/vloeipapier? Ben al een tijdje op zoek maar kan niks vinden :(
Ik heb een half jaar geleden eens iets gehaald bij de hema, met korting ivm uit assortiment.
Heeft een goede boekhandel het ook niet?
pi_157479994
hier erg weinig kinderen aan de deur gehad in vergelijking met voorgaande jaren.
maar 4x de deur open gedaan . voorgaande jaren kon ik bij de deur blijven zitten zoveel, zelfs vorig jaar met de regen. we hebben dus heeel veel snoep en mandarijntjes over.
pi_157480074
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:51 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar geleden eens iets gehaald bij de hema, met korting ivm uit assortiment.
Heeft een goede boekhandel het ook niet?
ja, heb wel bij pipoos gezien maar dat zijn meteen grote vellen in 1 kleur (en daarmee dus vrij duur). Ik kan me nog van die vierkante vloeipapiertjes herinneren van vroeger maar die zie ik dus nergens meer.
  woensdag 11 november 2015 @ 22:02:07 #284
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_157480298
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2015 21:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, heb wel bij pipoos gezien maar dat zijn meteen grote vellen in 1 kleur (en daarmee dus vrij duur). Ik kan me nog van die vierkante vloeipapiertjes herinneren van vroeger maar die zie ik dus nergens meer.
Kyara http://puurspeelgoed.nl/c(...)er/zijdevloei-papier
pi_157480392
thanx! mooi!
  woensdag 11 november 2015 @ 22:10:59 #286
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_157480582
Geen dank. Mijn dochter knutselt nog vaak vanuit haar Vrije School knutselgedachte waar ze 100 jaar gelden op zat dus ik zag ze pas weer voorbij komen.
pi_157482950
Action heeft het ook bij ons, dat zijdevloeipapier. Het lag bij ons bij zo'n beetje bij de scrapbook spullen.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:35:26 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157502292
Ik kom net thuis na een afdelingsuitje en de kinderen zijn allebei nog op en wakker en manlief ligt op bed te slapen. Ik had het eigenlijk andersom verwacht :s)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157831306
Wat zakken we ver weg hier!

Ik zoek sinterkerst kado tips voor mijn oppas. Iemand nog iets van een leuk plan dat geen kaars, cosmetica of eten is? Budget ongeveer 20 euro.
Met een meidenkwartet
  donderdag 26 november 2015 @ 11:48:00 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157831368
wat voor type is het? en hoe oud? waar houdt ze van?
in de haak.
pi_157831379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Wat zakken we ver weg hier!

Ik zoek sinterkerst kado tips voor mijn oppas. Iemand nog iets van een leuk plan dat geen kaars, cosmetica of eten is? Budget ongeveer 20 euro.
Ik wilde roepen scentchips... maar dat valt wel onder de noemer kaars..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157831557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Wat zakken we ver weg hier!

Ik zoek sinterkerst kado tips voor mijn oppas. Iemand nog iets van een leuk plan dat geen kaars, cosmetica of eten is? Budget ongeveer 20 euro.
Boek, tijdschrift(en), bioscoopbon?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157831587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Wat zakken we ver weg hier!

Ik zoek sinterkerst kado tips voor mijn oppas. Iemand nog iets van een leuk plan dat geen kaars, cosmetica of eten is? Budget ongeveer 20 euro.
Spelletje?
pi_157832766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Wat zakken we ver weg hier!

Ik zoek sinterkerst kado tips voor mijn oppas. Iemand nog iets van een leuk plan dat geen kaars, cosmetica of eten is? Budget ongeveer 20 euro.
fashion cheque?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_157832993
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

fashion cheque?
Oeh, ook leuk ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157833494
Ja, leuk een fashion cheque. Of een bon. Dat moet het worden denk ik. Soms probeer ik nog eens origineel te zijn, maar daar zit zij waarschijnlijk niet op te wachten :D
Met een meidenkwartet
pi_157833865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:50 schreef Cathmar het volgende:
Ja, leuk een fashion cheque. Of een bon. Dat moet het worden denk ik. Soms probeer ik nog eens origineel te zijn, maar daar zit zij waarschijnlijk niet op te wachten :D
chocolade letter erbij en klaar 😁
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_157836303
Ik vind bij bonnen altijd zo onpersoonlijk dat je ziet hoeveel hij heeft gekost. Wat is dan de toegevoegde waarde van de bon tegenover gewoon 20 euro in een envelop doen en erbij zeggen dat ze er iets leuks voor zichzelf van moet kopen? Als ik een bon geef doe ik dat liever voor iets waarbij de prijs er niet bij staat, zoals een Bongo bon oid.
pi_157961575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:05 schreef Dot. het volgende:
Ik vind bij bonnen altijd zo onpersoonlijk dat je ziet hoeveel hij heeft gekost. Wat is dan de toegevoegde waarde van de bon tegenover gewoon 20 euro in een envelop doen en erbij zeggen dat ze er iets leuks voor zichzelf van moet kopen? Als ik een bon geef doe ik dat liever voor iets waarbij de prijs er niet bij staat, zoals een Bongo bon oid.
Ik vind een bon toch uitstralen dat je er iets meer moeite voor hebt gedaan.

Hoe is het verder met sint stress hier? Wij hebben vorige week al sint gedaan want toen was man thuis. Zo heerlijk, de stress is er helemaal af. Nog even een kleinigheidje zaterdag en dan is het helemaal goed.
Met een meidenkwartet
  woensdag 2 december 2015 @ 13:39:52 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157963713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:05 schreef Dot. het volgende:
Ik vind bij bonnen altijd zo onpersoonlijk dat je ziet hoeveel hij heeft gekost. Wat is dan de toegevoegde waarde van de bon tegenover gewoon 20 euro in een envelop doen en erbij zeggen dat ze er iets leuks voor zichzelf van moet kopen? Als ik een bon geef doe ik dat liever voor iets waarbij de prijs er niet bij staat, zoals een Bongo bon oid.
Mee eens! Mijn nichtje wilde graag IKEA bonnen omdat ze op zichzelf ging wonen, daar heb ik het bedrag niet op laten zetten. Vond ik net iets minder stom om te geven zo :').
KuikenGuppy
  woensdag 2 december 2015 @ 13:43:05 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157963765
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik vind een bon toch uitstralen dat je er iets meer moeite voor hebt gedaan.

Hoe is het verder met sint stress hier? Wij hebben vorige week al sint gedaan want toen was man thuis. Zo heerlijk, de stress is er helemaal af. Nog even een kleinigheidje zaterdag en dan is het helemaal goed.
Wij hebben ook zaterdag al Sint gevierd met de schoonfamilie, komende zaterdag nog eens thuis met beide opa's en oma's.
Heb ik net zes chocoladeletters zitten inpakken ("OPA" en "OMA"), zegt m'n moeder dat ze liever geen letter willen ivm dat die zo hard zijn ;( :').
Verder weet ik maar weinig cadeaus te verzinnen, en desgevraagd hebben ze geen verlanglijstje :').
Maar verder geen stress, we hebben bijna alles in huis en de meeste cadeaus staan al ingepakt klaar in de kast. Heb er wel veel zin in O+.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')