abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:03:39 #26
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156624939
Voot het eerst sinds lange tijd op maandag morgen een buiten Schengen vlucht gemaakt. Wat is die centrale security op Schiphol een ramp zeg. De helft van de koffertjes ging rechtdoor voor een nadere inspectie, de mijne incluis. En vanwat ik kon zien ook de 3 dames voor me mochten na een extra inspectie gewoon door. Klopt iets niet met de check en het gevolg was ellelange rijen voor de security. Niet dat je daar vanaf FB Silver :) echt last van hebt maar ook daat een onbehoorlijke rij. Nog nooit zo meegemaakt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156625463
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:03 schreef buzz1291 het volgende:
Voot het eerst sinds lange tijd op maandag morgen een buiten Schengen vlucht gemaakt. Wat is die centrale security op Schiphol een ramp zeg. De helft van de koffertjes ging rechtdoor voor een nadere inspectie, de mijne incluis. En vanwat ik kon zien ook de 3 dames voor me mochten na een extra inspectie gewoon door. Klopt iets niet met de check en het gevolg was ellelange rijen voor de security. Niet dat je daar vanaf FB Silver :) echt last van hebt maar ook daat een onbehoorlijke rij. Nog nooit zo meegemaakt.
Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.

En als er een nieuwe werknemer met weinig ervaring die Xray-beelden aan het beoordelen is, is dat nog een stuk meer ;)

Overigens is er nu niet echt verschil tussen de schengen en niet-schengen checks, toch?
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:40:16 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156626039
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Vervelend, maar een groot deel van koffers die eruit worden gehaald voor inspecties bevatten dingen die geen probleem zijn, maar gewoon niet goed te herkennen zijn op het scherm. Dan moet dat even visueel bekeken worden.

En als er een nieuwe werknemer met weinig ervaring die Xray-beelden aan het beoordelen is, is dat nog een stuk meer ;)

Overigens is er nu niet echt verschil tussen de schengen en niet-schengen checks, toch?
Ik begrijp het wel, en op piektijden kun je nu eenmaal niet bouwen, maar het was een ongelofelijk lange rij. En wanneer het dan 45 minuten voor departure tijd wordt, sta je daar niet echt lekker relaxed denk ik. Schengen vluchten probeer ik altijd in de avonduren te maken, en dan valt de drukte altijd erg mee. Maar vandaag was helemaal een pech dag. Eerst al lang zoeken naar een plek op P3, bus die er bij het stoplicht na de tunnel mee uitschee, vliegtuig wat veel te laat binnen kwam en dus een uur later vertrok, in Istanboel bijna geen taxi te krijgen en aan de andere kant van de Bosporus één ellelange rij op de taxi stand waar geen taxi te bekennen was. Einde verhaal was dat de taxi chauffeur mijn hotel niet kon vinden. Was me het dagje wel. 11 uur van door to door naar Istanboel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:40:37 #29
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156630172
Wat gebeurd er met KLM als het dadelijk helemaal fout gaat bij AF?
pi_156630353
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Wat gebeurd er met KLM als het dadelijk helemaal fout gaat bij AF?
Dat weet niemand. Er zijn zoveel factoren en mogelijke uitkomsten. Dat het spannende tijden zijn is in ieder geval zeker..
  maandag 5 oktober 2015 @ 23:04:39 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156630935
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 02:59:53 #32
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_156633601
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
Eens *O*
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_156636895
quote:
6s.gif Op maandag 5 oktober 2015 16:04 schreef Blistering het volgende:
Antonov AN-124! Eindelijk gespot! Net boven Nederland @ 32.000ft :)

[ afbeelding ]
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:57:02 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156637038
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef Sunri5e het volgende:
Zou mooi zijn als AF kapot gaat en KLM verder zou kunnen.
Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156637104
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Als ze voor die tijd geen afstand van elkaar nemen wel.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:01:18 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156637121
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zal KLM er niet achteraan gaan als AF kapot gaat?
Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
pi_156637214
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Volgens de media heeft de Nederlandse overheid daar niet echt goed over nagedacht.
pi_156638277
Even een geschiedenislesje over een Boeing 747-200:

Gemaakt in 1981 en op 26 maart 1981 geleverd aan Royal Jordanian (toen nog Alia) als JY-AFS, zien we hier de 514de 747-200 die van de band is gerold op Schiphol:


Na een korte leaseperiode aan Garuda Indonesia begin 1987 werd de kist in september 1987 overgenomen door British Caledonian Airways, met als reg: G-CITB zoals hier te zien op Londen Gatwick in 1988:


Heel lang heeft deze livery niet rondgevlogen, want British Caledonian werd in 1988 overgenomen door British Airways:


Na 2 jaar onder Britse vlag te hebben gevlogen was het wel weer tijd voor een nieuwe eigenaar. Dit keer was het de beurt aan All Nippon Airways om te proeven van deze Queen. Onder de reg JA8192 zien wij haar hier te Hong Kong Kai Tak International:


ANA heeft deze PAX 747-2 dik 7 jaar laten vliegen, waarna een freight convert volgde en de JA8192 voortaan voor Nippon Cargo Airlines (NCA) zou vliegen:


Van augustus 1997 tot en met maart 2007 heeft deze kist voor NCA gevlogen, waarna het einde in zicht begon te komen... ware het niet dat Jett8 Airlines Cargo wel heil zag in deze kist en ze in april 2007 weer de lucht in mocht onder haar nieuwe reg 9V-JEA:


Jett8 heeft dik 5 jaar mogen genieten van deze inmiddels oude dame, en in augustus 2012 was het echt uit met de pret. Ze werd neergezet te Singapore Changi Airport, waar ze in april van 2015 is gesloopt:


Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 13:34:32 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156639425
Ik vind het zeker leuk zulke posts ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 13:35:45 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156639447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze dat wel goed afgedicht hebben.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:12:49 #41
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_156641262
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Blistering het volgende:
Even een geschiedenislesje over een Boeing 747-200:

Gemaakt in 1981 en op 26 maart 1981 geleverd aan Royal Jordanian (toen nog Alia) als JY-AFS, zien we hier de 514de 747-200 die van de band is gerold op Schiphol:
[ afbeelding ]

Na een korte leaseperiode aan Garuda Indonesia begin 1987 werd de kist in september 1987 overgenomen door British Caledonian Airways, met als reg: G-CITB zoals hier te zien op Londen Gatwick in 1988:
[ afbeelding ]

Heel lang heeft deze livery niet rondgevlogen, want British Caledonian werd in 1988 overgenomen door British Airways:
[ afbeelding ]

Na 2 jaar onder Britse vlag te hebben gevlogen was het wel weer tijd voor een nieuwe eigenaar. Dit keer was het de beurt aan All Nippon Airways om te proeven van deze Queen. Onder de reg JA8192 zien wij haar hier te Hong Kong Kai Tak International:
[ afbeelding ]

ANA heeft deze PAX 747-2 dik 7 jaar laten vliegen, waarna een freight convert volgde en de JA8192 voortaan voor Nippon Cargo Airlines (NCA) zou vliegen:
[ afbeelding ]

Van augustus 1997 tot en met maart 2007 heeft deze kist voor NCA gevlogen, waarna het einde in zicht begon te komen... ware het niet dat Jett8 Airlines Cargo wel heil zag in deze kist en ze in april 2007 weer de lucht in mocht onder haar nieuwe reg 9V-JEA:
[ afbeelding ]

Jett8 heeft dik 5 jaar mogen genieten van deze inmiddels oude dame, en in augustus 2012 was het echt uit met de pret. Ze werd neergezet te Singapore Changi Airport, waar ze in april van 2015 is gesloopt:
[ afbeelding ]

Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe :)
Praktische elke post van jouw in dit topic is leuk
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_156641394
quote:
Vond het wel leuk om zo'n post te maken. Als anderen dit ook leuk vinden om te lezen kan ik het ook wel van andere vliegtuigen doen af en toe :)
_O_
--
pi_156641547
Eerste vlucht KLM 787 op 9 oktober
quote:
De eerste Dreamliner voor KLM, de PH-BHA, maakt op 9 oktober de eerste testvlucht. Dit meldt het twitteraccount Woodys Aeroimages.

Volgens het account stond de eerste 787 gistermiddag (lokale tijd) bij het brandstofdock voor een aantal brandstoftests. Het toestel zou volgens de oorspronkelijke planning op 15 oktober op Schiphol aankomen, dat is uitgesteld doordat de productie vertraging heeft opgelopen.

PH-BHC

De tweede Dreamliner, de PH-BHC krijgt ook al vorm. Gisteren doken op Twitter de eerste foto’s op. Inmiddels heeft Woodys Aeroimages nieuwe foto’s van de BHC op Twitter geplaatst. De 787 werd gisteravond verplaatst naar een andere hangaar.

De 787’s krijgen geen opvolgende Nederlandse registratie; het eerste toestel is de PH-BHA, de tweede PH-BHC. Dat komt doordat de PH-BHB al vergeven is aan een luchtballon.
pi_156641550
Top, bedankt :) Volgende keer heel wat anders dan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:25:10 #45
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156641576
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:23 schreef Blistering het volgende:
Top, bedankt :) Volgende keer heel wat anders dan.
Is erg leuk. :Y Zou ook wel wat willen zien over vliegvelden. Hoe wat en zulks.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156643998
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Is erg leuk. :Y Zou ook wel wat willen zien over vliegvelden. Hoe wat en zulks.
Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad! :Y Of een bepaalde maatschappij.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:57:40 #47
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_156644750
Haha best grappig dat zo'n vliegtuig zo'n lange geschiedenis heeft. 😃
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_156651703
Deze oude AF/KLM Cargo kist doet fotogeniek zijn...

  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:12:29 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156652812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
Deze oude AF/KLM Cargo kist doet fotogeniek zijn...

[ afbeelding ]
Vet :D Is dat een 100,200 of 300?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:14:07 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156652905
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:20 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat kan ik ook wel een keertje doen inderdaad! :Y Of een bepaalde maatschappij.
derLudolf vindt Rusland wel interessant :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')