abonnement Unibet Coolblue
pi_156644607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:47 schreef redboyke het volgende:
gebeurd niet veel dat ik iets 2 keer terugkijk. ik heb spotify en gebruik youtube niet voor muziek.
ik zou echt niet kunnen zonder internet. ik durf niet buiten te komen en internet is dan het enige contact dat ik heb met de wereld. ik kijk geen tv want is toch altijd geweld in het nieuws
liever series <3

toen ik 18 was pas eigen computer gekocht dus da's wel laat. en heb nu het gevoel dat ik de schade moet inhalen haha :P

snachts haal ik wel 1MB/s maar da's om 01.00 dus dan zet ik sabnzbd dan open voor toch mijn wekelijkse series te volgen.
Tsja, gezien vetgedrukte, is downloaden voor jou idd een veel mindere optie.
Ik vind internet ook superbelangrijk, het is zeg maar de smeer-olie in m'n sociale leven geworden (telefoon is gewoon een middel voor erbij, maar ik zit liever zonder telefoon dan zonder internet :P )

Ik betaal dan ook wel aardig voor m'n internet, maar het is voor mijn doeleinden wel rete-snel! :D ( ALS het werkt.... :P )
pi_156644720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tsja, gezien vetgedrukte, is downloaden voor jou idd een veel mindere optie.
Ik vind internet ook superbelangrijk, het is zeg maar de smeer-olie in m'n sociale leven geworden (telefoon is gewoon een middel voor erbij, maar ik zit liever zonder telefoon dan zonder internet :P )

Ik betaal dan ook wel aardig voor m'n internet, maar het is voor mijn doeleinden wel rete-snel! :D ( ALS het werkt.... :P )
telenet in belgie is wel duur 78euro (maar de snelste)voor alles in 1 pakket en je kan als je enkel internet wilt betaal je bijna evenveel als het alles in 1 pakket. ik heb een smartphone galaxy S4 maar het enige dat ik gebruik is mobile hotspot. bellen doe ik zo goed als nooit. alleen mijn moeder belt soms voor de rest belt niemand mij.
ik kan ook zonder mijn smartphone. maar de vorige keer was hier lichtpanne en niemand had internet en toch kunnen verder surfen met mijn 3G modem was wel cool :P

wij mannen houden van gadgets he dat zit gewoon in ons DNA :P
pi_156645374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:56 schreef redboyke het volgende:

[..]

telenet in belgie is wel duur 78euro (maar de snelste)voor alles in 1 pakket en je kan als je enkel internet wilt betaal je bijna evenveel als het alles in 1 pakket. ik heb een smartphone galaxy S4 maar het enige dat ik gebruik is mobile hotspot. bellen doe ik zo goed als nooit. alleen mijn moeder belt soms voor de rest belt niemand mij.
ik kan ook zonder mijn smartphone. maar de vorige keer was hier lichtpanne en niemand had internet en toch kunnen verder surfen met mijn 3G modem was wel cool :P
Wow, das wel erg duur dan :o

Ik betaal echt een end minder (goedkoopste abo bij upc nam ik toen, maar evengoed snel zat voor mij)
quote:
wij mannen houden van gadgets he dat zit gewoon in ons DNA :P
Niet alleen mannen hoor :P
Wel zolang er aan de apparatuur gesleuteld kan worden, dat zie ik vooral mannen doen, maar zolang het gewoon werkt en "cool" is, haalt "de vrouw" ons zo in hoor :P

En sowieso, wat "mannelijk" is en wat "vrouwelijk" is, daar kan je eindeloos discussies over voeren (was recentelijk nog een aantal topics over iets soortgelijks, maar dan meer tokkie-niveau) en het is uiteindelijk toch niet zo relevant?

Dan kan je net zo goed discussies gaan voeren over wat "echt Nederlands" is (en vooral waar de grens ligt...figuurlijke grens bedoel ik dan he? :P ).
pi_156645655
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je vriendschappen wilt sluiten, dan moet je mensen ontmoeten.
Dat kan via fok!meets, maar ik kan wel begrijpen dat dat niet voor iedereen gelijk bergen nieuwe leuke contacten oplevert.

Het kan zijn dat je gewoon niet genoeg gelijkgestemden tegenkomt. In dat geval kan ik wel aanraden om die zelf op te gaan zoeken.
Ik weet niet meer precies waar ik het gelezen had, maar ik meen te hebben begrepen dat jij *Deezertje) juist geen autisten wou ontmoeten? Als dat zo is, dan weet ik niet of je hier wel aan het juiste adres bent.
Ik kan je geen tips geven hoe vriendschappen te sluiten met mensen die totaal anders zijn (en dan doel ik deels, echter niet uitsluitend op vriendschappen met mensen die zelf ook autistisch zijn). Ik prefereer zelf mensen die op mij lijken, omdat de omgang dan op een natuurlijkere manier gaat (waar ik eigenlijk best wel groot voorstander van ben :P ). De vrienden die ik heb, interesseert het geen hol dat ik autistisch ben, maar weten het wel allemaal. Ik loop er verder ook niet mee te koop, ze zijn met me bevriend om wie ik ben, niet vanwege m'n labels :P
Maar evengoed, het zijn allemaal mensen die zelf ook autistische trekjes hebben, dus voor jou Deezertje is het jammer dat je autisten bij voorbaat al wou uitsluiten.

Nou zijn er ook andere manieren om aan gelijkgestemden te komen en dat is via bijvoorbeeld je hobby's (weet niet in hoeverre je die hebt).

Deezertje, mag ik je vragen wat je precies van ons verlangt? :)

[..]

Ah, nog een vluchteling uit het nu gesloten AVNZMG-topic :P
Jou ken ik nog wel van de meets van een aantal jaar terug, wees welkom :P

[..]

Allo :P
Het is niet dat ik andere autisten haat of uitsluit, maar ik ben zelf niet blij met mijn diagnose, maar daar doe je niks meer aan. Het sociale klopt wel, want daar ben ik niet sterk in, althans contact maken. Wanneer dat er eenmaal is functioneer ik zoals ieder ander wanneer je een bekende tegenkomt.Het is meer dat ik me in de weekenden steeds eenzamer voel, terwijl anderen juist uitkijken naar het weekend en gezellig samen dingen ondernemen... Veel dingen doe ik alsnog, maar wel alleen. En wat iedereen ook kan roepen mbt vrienden maken: het is en blijft lastig om ergens tussen te komen. De meeste mensen maken toch vrienden tijdens hun schooltijd en misschien wat hobby's, maar als ze die eenmaal hebben maken ze niet zo snel nieuwe vriendschappen.
pi_156645823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wow, das wel erg duur dan :o

Ik betaal echt een end minder (goedkoopste abo bij upc nam ik toen, maar evengoed snel zat voor mij)

[..]

Niet alleen mannen hoor :P
Wel zolang er aan de apparatuur gesleuteld kan worden, dat zie ik vooral mannen doen, maar zolang het gewoon werkt en "cool" is, haalt "de vrouw" ons zo in hoor :P

En sowieso, wat "mannelijk" is en wat "vrouwelijk" is, daar kan je eindeloos discussies over voeren (was recentelijk nog een aantal topics over iets soortgelijks, maar dan meer tokkie-niveau) en het is uiteindelijk toch niet zo relevant?

Dan kan je net zo goed discussies gaan voeren over wat "echt Nederlands" is (en vooral waar de grens ligt...figuurlijke grens bedoel ik dan he? :P ).
probleem bij die goedkope pakket is de datalimiet maar 100GB en bij de middelste 150GB
en de duurste heeft 500GB tijdens de piekuren en onbeperkt daarbuiten.

dusja 150GB zit je makkelijk aan tegenwoordig
dus kan kon ik niks anders dan het duurste pakket te nemen. anders moet je verder surfen op 1Mbit de rest van de maand als je over je limiet zit.

maar ik merk dat mijn zus 100 euro voor kleren geen probleem vind maar 100euro voor een micro sd kaartje voor in haar telefoon dat dat precies veel te duur was ook al heeft ze der meer aan want dan kan ze zoveel fotos trekken dat ze wil 128GB is moeilijk om vol te krijgen op smartphone.
vrouwen worden vlugger verleid door wat er in de boekjes staat of op tv. ze wou al bijna een S6 kopen maar heb haar toch moeten zeggen dat ze dan haar micro sd kaartje dan nietmeer kan gebruiken of batterij verwisselen. dat zijn dingen waar vrouwen dan niet op letten alleen maar megapixels.
pi_156645875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is niet dat ik andere autisten haat of uitsluit, maar ik ben zelf niet blij met mijn diagnose, maar daar doe je niks meer aan. Het sociale klopt wel, want daar ben ik niet sterk in, althans contact maken. Wanneer dat er eenmaal is functioneer ik zoals ieder ander wanneer je een bekende tegenkomt.Het is meer dat ik me in de weekenden steeds eenzamer voel, terwijl anderen juist uitkijken naar het weekend en gezellig samen dingen ondernemen... Veel dingen doe ik alsnog, maar wel alleen.
En juist daarom moet je zelf op zoek gaan naar nieuwe mensen om te leren kennen. Je hebt nu wel wat dingetjes verteld, maar je gaat eigenlijk niet in op de eigenlijke vraag "wat voor soort mensen wil je ontmoeten?".
Zodra die beantwoord is, is de volgende vraag waar dit soort mensen uithangen en daar zelf gaan rondhangen. Fok!meets zijn daar vrij geschikt voor, maar er zijn vast ook andere manieren te vinden.
quote:
En wat iedereen ook kan roepen mbt vrienden maken: het is en blijft lastig om ergens tussen te komen. De meeste mensen maken toch vrienden tijdens hun schooltijd en misschien wat hobby's, maar als ze die eenmaal hebben maken ze niet zo snel nieuwe vriendschappen.
Zie bovenstaande. Je zit niet meer op school waar je letterlijk honderden potentiële vrienden tegen het lijf loopt, je zal (net zoals vrijwel alle anderen die volwassen zijn geworden) meer je best moeten doen om mensen tegen te komen met wie het klikt.
pi_156645919
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is niet dat ik andere autisten haat of uitsluit, maar ik ben zelf niet blij met mijn diagnose, maar daar doe je niks meer aan. Het sociale klopt wel, want daar ben ik niet sterk in, althans contact maken. Wanneer dat er eenmaal is functioneer ik zoals ieder ander wanneer je een bekende tegenkomt.Het is meer dat ik me in de weekenden steeds eenzamer voel, terwijl anderen juist uitkijken naar het weekend en gezellig samen dingen ondernemen... Veel dingen doe ik alsnog, maar wel alleen. En wat iedereen ook kan roepen mbt vrienden maken: het is en blijft lastig om ergens tussen te komen. De meeste mensen maken toch vrienden tijdens hun schooltijd en misschien wat hobby's, maar als ze die eenmaal hebben maken ze niet zo snel nieuwe vriendschappen.
enige wat ik soms mis is een player 2 om co-op games te spelen maar voor de rest voel ik me niet echt eenzaam. sommige mensen zoals ik zijn gewoon blij dat ze alleen zijn.
niet constant mensen die bellen om af te spreken of die zeggen dat ze teleurgesteld bent dat je weer niet mee gaat enzo en je schuldgevoelens proberen in te spreken.
pi_156645946
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:44 schreef redboyke het volgende:

[..]

probleem bij die goedkope pakket is de datalimiet maar 100GB en bij de middelste 150GB
en de duurste heeft 500GB tijdens de piekuren en onbeperkt daarbuiten.

dusja 150GB zit je makkelijk aan tegenwoordig
dus kan kon ik niks anders dan het duurste pakket te nemen. anders moet je verder surfen op 1Mbit de rest van de maand als je over je limiet zit.

maar ik merk dat mijn zus 100 euro voor kleren geen probleem vind maar 100euro voor een micro sd kaartje voor in haar telefoon dat dat precies veel te duur was ook al heeft ze der meer aan want dan kan ze zoveel fotos trekken dat ze wil 128GB is moeilijk om vol te krijgen op smartphone.
vrouwen worden vlugger verleid door wat er in de boekjes staat of op tv. ze wou al bijna een S6 kopen maar heb haar toch moeten zeggen dat ze dan haar micro sd kaartje dan nietmeer kan gebruiken of batterij verwisselen. dat zijn dingen waar vrouwen dan niet op letten alleen maar megapixels.
Oké, ik begrijp best dat vrouwen bepaalde trekjes hebben enzo en dat je je zus daarin wel herkenbaar vindt, maar ik vind dit zo'n gegeneraliseer...ik kan daar gewoon niks mee -O-
Elke vrouw is weer anders...net zoals elke man....net zoals een autist verschilt van een niet autist...maar dit is per persoon ook weer anders.

Er zijn altijd verschillen, maar ik vind persoonlijk die man/vrouw discussies gewoon niet zo erg boeiend meer.
pi_156645963
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

enige wat ik soms mis is een player 2 om co-op games te spelen maar voor de rest voel ik me niet echt eenzaam. sommige mensen zoals ik zijn gewoon blij dat ze alleen zijn.
niet constant mensen die bellen om af te spreken of die zeggen dat ze teleurgesteld bent dat je weer niet mee gaat enzo en je schuldgevoelens proberen in te spreken.
Ik had afgelopen weekend nog LAN-party bij mij thuihuis! :D *O*

En wij gamen alleen maar in co-op 8-)
pi_156646082
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:47 schreef redboyke het volgende:

[..]

enige wat ik soms mis is een player 2 om co-op games te spelen maar voor de rest voel ik me niet echt eenzaam. sommige mensen zoals ik zijn gewoon blij dat ze alleen zijn.
niet constant mensen die bellen om af te spreken of die zeggen dat ze teleurgesteld bent dat je weer niet mee gaat enzo en je schuldgevoelens proberen in te spreken.
Sterker nog, de games die wij lannen, die mod ik ook zelf, heb er een heel topic over gemaakt een poos terug (inclusief screenshots :P )
GAM / Battlefield 2, wie doen hier aan games modden?
pi_156646187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had afgelopen weekend nog LAN-party bij mij thuihuis! :D *O*

En wij gamen alleen maar in co-op 8-)
nice! heb nog nooit lan party gedaan maar als je zo video game highschool kijkt lijkt het me wel tof.
maar ja ik woon dan ook niet groot enzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sterker nog, de games die wij lannen, die mod ik ook zelf, heb er een heel topic over gemaakt een poos terug (inclusief screenshots :P )
GAM / Battlefield 2, wie doen hier aan games modden?
ja die heb ik gezien maar co-op =/ multiplayer

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2015 18:59:26 ]
pi_156646508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:56 schreef redboyke het volgende:

[..]

nice! heb nog nooit lan party gedaan maar als je zo video game highschool kijkt lijkt het me wel tof.
maar ja ik woon dan ook niet groot enzo.
Soms hebben we de LAN-party bij 1 van m'n andere vrienden, alleen meestal doen we het bij mij omdat ik van ons 3 het meest centraal woon

Die serie een hele tijd geleden wel gevolgd, vond het wel komisch en soms ook grappig, maar net niet helemaal :P (evengoed best veel afleveringen gezien, het was iets -te- stereotyp voor mijn smaak :P )
quote:
[..]

ja die heb ik gezien maar co-op =/ multiplayer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Co-op-modus
Co-op-modus, vaak afgekort tot co-op, is een spelmodus voor computerspellen waarin meerdere spelers samen missies kunnen spelen.

Het is een beetje rekken van deze betekenis, maar vaak wordt co-op ook gezien als multiplayer...maar dan met extra bots erbij (zoals BF2 en Balanced Annihilation).
Balanced Annihilation doen we uitsluitend via internet en altijd met bots erbij...maar het is ook absoluut geen singleplayer want 2 spelers of meer in dezelfde game :P
pi_156646844
ik vind co-op meer iets dat je samen een campagne speelt
zoals bij rainbow six vegas 2
of metal slug <3
of Trine
zo van die dingen

arcade spellen zijn daar ideaal voor.
pi_156647106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:19 schreef redboyke het volgende:
ik vind co-op meer iets dat je samen een campagne speelt
zoals bij rainbow six vegas 2
of metal slug <3
of Trine
zo van die dingen

arcade spellen zijn daar ideaal voor.
Ah oké.

Naja, de exacte definitie van "co-op" is ook niet zo belangrijk hier :P

En wij vinden het co-oppen van missies wel leuk, maar na 10x dezelfde missies gedaan te hebben, heb je dat spel ook alweer gezien.

Bijkomend probleem is dat zelf co-op content maken (zelf missies maken) zo'n beetje de meest tijdrovende manier is om nieuwe content toe te voegen.

Met BF2 en BA (en andere multiplayer games met bot support) kost dat veel minder tijd, omdat wat wapens van een bestaand voertuig veranderen veel sneller gaat dan een map maken om daar vervolgens een (meestal scripted) missie te maken...iets wat weken werk is als je er goed in bent...maar dat levert na vele weken van ploeteren, errors en test-runs uiteindelijk hooguit een paar uurtjes gameplezier op. Niet de moeite waard us.

Mede omdat het zoveel werk kost, is het aantal bestaande co-op missies dat te downloaden is, ook veel beperkter.

Maar als ik bijvoorbeeld 1 nieuw vliegtuig toevoeg aan BF2, dan kan ik datzelfde vliegtuig aan 20 verschillende maps toevoegen. Het kan soms wel een pleureswerk zijn om dat ding werkend te krijgen (als ik hem uit een hele andere mod port vooral dan) maar zit ie er eenmaal in en wil ik hem in een 2e map hebben...en een 3e map, en een 4e, dan is het gewoon een kwestie van copy+paste.

Veel sneller en makkelijker zo en het gameplezier wordt daardoor evengoed vergroot.

Dit is zo'n beetje ook de reden waarom we dus multiplayergames doen met bot-support...omdat (door de jaren heen) dat veel langer leuk blijft daar waar co-op missies sneller gaan vervelen.

edit: De co-op die wij jaren terug nog het vaakst gedaan hebben, is trouwens de co-op mod van FEAR 1!! Die heette iets met co-op warfare 0.7 ofzo? Maar ik heb jaren terug iets kapot gemaakt in die mod en sindsdien werkt ie niet meer en sowieso zijn we naar andere games verdergetrokken
pi_156661885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 18:44 schreef redboyke het volgende:

[..]

probleem bij die goedkope pakket is de datalimiet maar 100GB en bij de middelste 150GB
en de duurste heeft 500GB tijdens de piekuren en onbeperkt daarbuiten.

dusja 150GB zit je makkelijk aan tegenwoordig
dus kan kon ik niks anders dan het duurste pakket te nemen. anders moet je verder surfen op 1Mbit de rest van de maand als je over je limiet zit.

maar ik merk dat mijn zus 100 euro voor kleren geen probleem vind maar 100euro voor een micro sd kaartje voor in haar telefoon dat dat precies veel te duur was ook al heeft ze der meer aan want dan kan ze zoveel fotos trekken dat ze wil 128GB is moeilijk om vol te krijgen op smartphone.
vrouwen worden vlugger verleid door wat er in de boekjes staat of op tv. ze wou al bijna een S6 kopen maar heb haar toch moeten zeggen dat ze dan haar micro sd kaartje dan nietmeer kan gebruiken of batterij verwisselen. dat zijn dingen waar vrouwen dan niet op letten alleen maar megapixels.
Iedere vrouw haar eigen voorkeur. Het is maar wat je belangrijk vindt, ook als man. Ik zou er bijvoorbeeld wel op letten of ik m'n batterij kon wisselen. Ik kijk nooit televisie, reclames zijn meestal voor mensen die zelf niet na kunnen denken.

Ik doe ook al jaren met dezelfde smartphone, vind het een beetje onzin om ieder jaar een nieuwe te kopen. Als deze stuk gaat, koop ik ook gewoon een nieuwe zonder abonnement, kan ik tenminste kiezen. En heb ik een toestel wat volledig naar wens is.

Bij computers ook... Ik spaar liever wat langer zodat ik een goede kan bouwen of kopen in plaats van dat ik me laat verleiden door de folder van de Mediamarkt.
pi_156982025
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké..hoest met jullie allemaal? :P
pi_156985317
Kreeg van de week telefoon van de dame die hier het keukentafel gesprek is komen doen, gemeente neemt het advies niet over. Ze willen eerst dat ik nog wat anders probeer...
Bij dezelfde organisatie waar we nu al zijn... en dat moeten we dan een half jaar gaan proberen, als ik dan nog steeds denk dat ik pgb nodig heb moet ik een voorstel schrijven.

Laat ik daar nou echt waardeloos in zijn, die dames hebben toch al een verslag geschreven waarom het nodig is. Er is hier uit het aanbod van de gemeente tot nu toe geen hulp gerold waar ik wat mee kan. Als het goed is, komt er deze week een brief... (zal nog wel wat langer duren) en dan kan ik bezwaar aantekenen.

Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik hier absoluut niet blij mee ben, dat er hulp moet komen waar we wat aan hebben, want dit werkt niet...

Pappen en nathouden he...
We hebben toen voor dochter hulp gehad met de aanvraag, we gaan diegene ook vragen of die wil helpen met het bezwaar. Maar ik ben op zn zachtst gezegd, teleurgesteld... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_156985411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 08:46 schreef Nijna het volgende:
Kreeg van de week telefoon van de dame die hier het keukentafel gesprek is komen doen, gemeente neemt het advies niet over. Ze willen eerst dat ik nog wat anders probeer...
Bij dezelfde organisatie waar we nu al zijn... en dat moeten we dan een half jaar gaan proberen, als ik dan nog steeds denk dat ik pgb nodig heb moet ik een voorstel schrijven.

Laat ik daar nou echt waardeloos in zijn, die dames hebben toch al een verslag geschreven waarom het nodig is. Er is hier uit het aanbod van de gemeente tot nu toe geen hulp gerold waar ik wat mee kan. Als het goed is, komt er deze week een brief... (zal nog wel wat langer duren) en dan kan ik bezwaar aantekenen.

Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik hier absoluut niet blij mee ben, dat er hulp moet komen waar we wat aan hebben, want dit werkt niet...

Pappen en nathouden he...
We hebben toen voor dochter hulp gehad met de aanvraag, we gaan diegene ook vragen of die wil helpen met het bezwaar. Maar ik ben op zn zachtst gezegd, teleurgesteld... :{
De overheid wil van pgb's af. Dus maken ze het zo lastig mogelijk. Ik heb nog wel een verlenging gekregen, maar ga er wel flink op achteruit qua budget en kan dus minder zorg inkopen... Vrees dat het volgend jaar gedaan is.
pi_157003223
Het is jammer dat er zoveel jaren flink misbruik gemaakt is van de pgb's, volgens mij een van de redenen dat ze er vanaf willen...
En als ze nou vanuit de gemeente een fatsoenlijk aanbod hadden... maar helaas...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157009776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 21:39 schreef Nijna het volgende:
Het is jammer dat er zoveel jaren flink misbruik gemaakt is van de pgb's, volgens mij een van de redenen dat ze er vanaf willen...
En als ze nou vanuit de gemeente een fatsoenlijk aanbod hadden... maar helaas...
eerder excuusjes. Als er geen misbruik van gemaakt was, dan hadden ze het ook wel afgeschaft (hadden ze wel een andere reden bedacht of gevonden).
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 08:46 schreef Nijna het volgende:
Kreeg van de week telefoon van de dame die hier het keukentafel gesprek is komen doen, gemeente neemt het advies niet over. Ze willen eerst dat ik nog wat anders probeer...
Bij dezelfde organisatie waar we nu al zijn... en dat moeten we dan een half jaar gaan proberen, als ik dan nog steeds denk dat ik pgb nodig heb moet ik een voorstel schrijven.

Laat ik daar nou echt waardeloos in zijn, die dames hebben toch al een verslag geschreven waarom het nodig is. Er is hier uit het aanbod van de gemeente tot nu toe geen hulp gerold waar ik wat mee kan. Als het goed is, komt er deze week een brief... (zal nog wel wat langer duren) en dan kan ik bezwaar aantekenen.

Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik hier absoluut niet blij mee ben, dat er hulp moet komen waar we wat aan hebben, want dit werkt niet...

Pappen en nathouden he...
We hebben toen voor dochter hulp gehad met de aanvraag, we gaan diegene ook vragen of die wil helpen met het bezwaar. Maar ik ben op zn zachtst gezegd, teleurgesteld... :{
Oké, that sucks -O-

Ik heb in de tussentijd ook (eindelijk) dat briefje gekregen (weet niet meer of ik dat hier al gemeld had btw), ik ga er in uren in elk geval nauwelijks op achteruit. Hoe het volgend jaar zal zijn, moet ik maar even aankijken.
pi_157074690
Ik vergeet dit topic bijna zo stil is het :o
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 25 oktober 2015 @ 00:25:24 #72
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_157074957
Kan ik me voorstellen, aiciu. Ik kijk hier af en toe, maar meestal heb ik geen tijd de gesprekken te volgen. Ondertussen zit ik met mijn eigen dilemma's, zoals collega's die ik leuk vind maar moeilijk mee uit durf te vragen :@
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_157133008
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 00:25 schreef Blind_Guardian het volgende:
Kan ik me voorstellen, aiciu. Ik kijk hier af en toe, maar meestal heb ik geen tijd de gesprekken te volgen. Ondertussen zit ik met mijn eigen dilemma's, zoals collega's die ik leuk vind maar moeilijk mee uit durf te vragen :@
Peil of ze jou ook leuk vinden!
Als ze je leuk vinden dan is het makkelijk en moet je gewoon vragen of ze zin heeft iets leuks te gaan doen.

Belangrijk om te weten:
- is ze vrijgezel
- lacht ze om je grappen
- zijn jullie graag samen
- glimlacht ze als ze naar je kijk (dit hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar je bent in ieder geval een positief beeld voor haar)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157139068
Ik heb vandaag de gesprekken rond mijn diagnose autisme afgerond en ik heb het verslag van het onderzoek mee gekregen. Ik ben behoorlijk geschrokken van hoe veel dingen ik op sociaal gebied fout doe, en ik schaam me daar best wel voor. Ik ben 25 en heb dus 25 jaar zonder diagnose en zonder me bewust te zijn van het probleem geleefd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hebben gereageerd op jullie diagnose?
sup
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:21:33 #75
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_157139750
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:11 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Peil of ze jou ook leuk vinden!
Als ze je leuk vinden dan is het makkelijk en moet je gewoon vragen of ze zin heeft iets leuks te gaan doen.

Belangrijk om te weten:
- is ze vrijgezel
- lacht ze om je grappen
- zijn jullie graag samen
- glimlacht ze als ze naar je kijk (dit hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar je bent in ieder geval een positief beeld voor haar)
Ik heb geen flauw benul hoe je moet peilen of iemand je leuk vindt _O-. Ze is volgens mij wel vrijgezel, ik heb 'r vorige week al gevraagd om een keer mee uit te gaan, maar de komende 2 weken heeft ze geen tijd. Daarna lijkt het haar wel een keer leuk om mee te gaan.

Ik heb totaal geen humor, dus grappen maken laat ik maar achterwege. Ze lacht continu naar iedereen dus da's geen indicatie, net als dat ik geen idee heb of ze graag in mijn buurt is. We hebben elkaar pas 2 avonden op het werk gesproken...
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_157153544
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:21 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw benul hoe je moet peilen of iemand je leuk vindt _O-. Ze is volgens mij wel vrijgezel, ik heb 'r vorige week al gevraagd om een keer mee uit te gaan, maar de komende 2 weken heeft ze geen tijd. Daarna lijkt het haar wel een keer leuk om mee te gaan.

Ik heb totaal geen humor, dus grappen maken laat ik maar achterwege. Ze lacht continu naar iedereen dus da's geen indicatie, net als dat ik geen idee heb of ze graag in mijn buurt is. We hebben elkaar pas 2 avonden op het werk gesproken...
Ik wou je vragen hoe dit is afgelopen, maar je post is nog geen etmaal oud :P

edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:51 schreef mejust het volgende:
Ik heb vandaag de gesprekken rond mijn diagnose autisme afgerond en ik heb het verslag van het onderzoek mee gekregen. Ik ben behoorlijk geschrokken van hoe veel dingen ik op sociaal gebied fout doe, en ik schaam me daar best wel voor. Ik ben 25 en heb dus 25 jaar zonder diagnose en zonder me bewust te zijn van het probleem geleefd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hebben gereageerd op jullie diagnose?
Het voelde eerst als een veroordeling, maar ik kreeg direct na m'n diagnose geen aansluitende behandeling totdat ik daar zelf achteraan ging. Daarna een (groeps)cursus gevolgd en ongeveer een jaar na m'n diagnose pas m'n diagnose geaccepteerd (was ook beter zo, anders vecht je tegen jezelf en dan ben je zelf altijd de verliezer). In de loop van de jaren er steeds beter mee leren omgaan, nu ken ik m'n makkes wel, maar moet wel zeggen dat het wel aanpoten blijft, ook al is mijn leven nu op zich wel leuk en interessant (denk ik :P ).
pi_157153814
Volgende week vrijdag een gesprek met een of andere psychiater :')

Zit nu op n MBO met een klas voor auti's, net wat extra begleiding. Wwaar Yulius Autisme ook actief is.

Kreeg ik opeens een brief op de mat. :') T zal best maar ik zie niet waarom ik een gesprek nodig heb _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2015 07:58:01 ]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:37:51 #78
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_157154143
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 06:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik wou je vragen hoe dit is afgelopen, maar je post is nog geen etmaal oud :P
Ik zie d'r pas maandag weer, we werken niet op hetzelfde project maar eens in de week 's avonds bij een soort van bedrijfsstudie op kantoor.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_157166144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:21 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw benul hoe je moet peilen of iemand je leuk vindt _O-. Ze is volgens mij wel vrijgezel, ik heb 'r vorige week al gevraagd om een keer mee uit te gaan, maar de komende 2 weken heeft ze geen tijd. Daarna lijkt het haar wel een keer leuk om mee te gaan.

Ik heb totaal geen humor, dus grappen maken laat ik maar achterwege. Ze lacht continu naar iedereen dus da's geen indicatie, net als dat ik geen idee heb of ze graag in mijn buurt is. We hebben elkaar pas 2 avonden op het werk gesproken...
Het begin is er ^O^
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157166231
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:51 schreef mejust het volgende:
Ik heb vandaag de gesprekken rond mijn diagnose autisme afgerond en ik heb het verslag van het onderzoek mee gekregen. Ik ben behoorlijk geschrokken van hoe veel dingen ik op sociaal gebied fout doe, en ik schaam me daar best wel voor. Ik ben 25 en heb dus 25 jaar zonder diagnose en zonder me bewust te zijn van het probleem geleefd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hebben gereageerd op jullie diagnose?
In het begin schrok ik wel, maar ik ben blij dat ik duidelijkheid heb nu.
Al duurt het wel lang voordat je eindelijk geholpen wordt :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:21:06 #81
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_157199674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:59 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Het begin is er ^O^
Na wat heen er weer geapp wil ze in de toekomst best een keer uit, maar meer dan collega's / vrienden zullen we niet worden want ze heeft een vriend. Waarom tref ik toch altijd alleen bezette leuke vrouwen _O-
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_157200206
Mejust, ik denk niet dat je het moet zien als iets wat je "op sociaal gebied fout doet". Misschien doe je het "anders", of onhandig ofzo, maar fout klinkt zo hard.

Ik kreeg een diagnose toen ik 33 was... nadat al diverse diagnoses voorbij gekomen waren, die het allemaal (behalve de depressie) ook niet helemaal waren.
En 4 jaar geleden trof ik een hulpverlener die het wel zag, waar wel het kwartje viel.
Toen ik ging lezen vielen er zoveel stukjes op zn plek, wat een herkenning!
Ik moet ook zeggen dat er nog steeds af en toe een stukje op zn plek valt.

Het was vooral een opluchting, maar misschien scheelt het ook wel dat ik al zo lang onderweg was zeg maar, ik weet niet hoe dat voor jou was.

De grootste kunst vind ik om nu een manier te vinden waarop ik fatsoenlijk kan functioneren en bij te sturen zodat ik niet meer zo diep kon te zitten als ik we heb gezeten.

En dat is een hele uitdaging, want we zijn dus alweer meer dan een half jaar op zoek naar begeleiding, overgestapt naar een andere instantie omdat ze beter zouden kunnen helpen... en daar steeds aangeven dat het me niet goed lukt om thuis de boel zodanig op de rit te krijgen dat we vooruit kunnen.
Inmiddels zijn we op een punt aangeland dat er echt wat moet gaan gebeuren, want ik ben weer aan het afglijden en ik wil koste wat kost voorkomen dat we op een punt komen dat er opname nodig is (zijn we geweest en eigenlijk is het zaak om te voorkomen dat we weer op dat punt komen, maar dan moet er wel wat gebeuren).
Blijkbaar heb ik van de week de noodzaak toch redelijk duidelijk aan kunnen geven, we hebben nu een plan. Dat eerst maar eens zien... of we dat op de rit kunnen krijgen en dan hoop ik dat we vanuit een stuk rust weer verder kunnen!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157202679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:21 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Na wat heen er weer geapp wil ze in de toekomst best een keer uit, maar meer dan collega's / vrienden zullen we niet worden want ze heeft een vriend. Waarom tref ik toch altijd alleen bezette leuke vrouwen _O-
Herkenbaar :')

Zit je de hele tijd te flirten, en dan kom je er na een half jaar achter dat ze al een vriend heeft :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157228538
Ik weet dat dit het autismetopic is en zo, maar heeft iemand hier verder ervaring met autisme gecombineerd met stemmingswisselingen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand ervaring met deze combinatie? Ik ben nu de laatste tijd toch al bezig met mezelf, dus kan dit net zo goed ook gelijk bekijken.
pi_157268249
Wisselingen beide kanten op of depressief?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157268917
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 13:58 schreef Nijna het volgende:
Wisselingen beide kanten op of depressief?
Beide kanten op.
Sowieso heb ik er vrijdag al met m'n spv even over gesproken.
pi_157279487
Ik ga (gelukkig) niet naar de euforische/manische kant. Ass en depressie wel ervaring mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157282824
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:48 schreef Nijna het volgende:
Ik ga (gelukkig) niet naar de euforische/manische kant. Ass en depressie wel ervaring mee.
Ik weet niet of ik het manisch zou kunnen noemen, het lijkt meer alsof ik gewoon sterke(re) en soms (en soms vaak) sterk wisselende gevoelens ervaar. De meeste andere mensen lijken voor mij juist relatief emotieloos/gevoelloos, alsof dingen ze gewoon minder raakt.

Het wisselt zeg maar heftiger, alsof de "emotiegrafiek" die iedereen heeft (gebeurt er wat slechts, dan gaat ie omlaag en gebeurt er wat goeds dan gaat ie terug omhoog) bij mij harder op en neer gaat. Maar als ik happy ben, dan ben ik gewoon euforisch en gaat het slecht, dan gaat het eeecht slecht. Ik kan me daardoor ontzettend slecht voelen (dan ga ik vaker een "escape" zoeken) maar ook heel intens goed (ook van hele kleine dingetjes die de meeste anderen niet boeit).

Ik weet niet precies wat ik ermee moet, maar accepteer wel dat dit nu de status quo is. Ik hoef er niet per se wat mee te doen (in de zin van wat eraan doen), maar dan moet ik er wel rekening mee houden. Misschien ben ik gewoon voorbestemd om een hectisch leven te leiden, ik weet het niet..

Ik heb alleen op 't moment koppijn, dus ga ik m'n nest maar eens opzoeken, zo gaat het typen en denken niet zo lekker, dank :P
pi_157294532
Ik heb echt een hekel aan daten. Als we samen zijn gaat het goed, maar als we niet samen zijn ga ik te geforceerd op zoek naar contact :')
Ik sla die fase liever over.

Verder veel stress omdat ik geen stage kan vinden en ook werk kut gaat qua diensten :|W

Ja, het is weer een rommeltje in mijn hoofd. :%

Oja, wel besloten om op mezelf te gaan. Zodat ik kan leven zoals IK vind hoe het hoort.
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 4 november 2015 @ 00:00:51 #90
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_157306248
Vanavond mijn eerste avond met een uitstekend humeur gehad in meer dan een half jaar tijd, door een avondje karten met mede-auti's via een jobcoachorganisatie. Snelste tijd gereden en tiende snelste van de dag, vandaar :)

Over anderhalve week ga ik weer speeddaten met pakweg 20 vrouwen, is als de 5e keer en betwijfel of het wat oplevert, maar is de enige datingvorm die mij aanspreekt. Iemand anders ervaring mee?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  woensdag 4 november 2015 @ 00:19:46 #91
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_157306479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:51 schreef mejust het volgende:
Ik heb vandaag de gesprekken rond mijn diagnose autisme afgerond en ik heb het verslag van het onderzoek mee gekregen. Ik ben behoorlijk geschrokken van hoe veel dingen ik op sociaal gebied fout doe, en ik schaam me daar best wel voor. Ik ben 25 en heb dus 25 jaar zonder diagnose en zonder me bewust te zijn van het probleem geleefd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hebben gereageerd op jullie diagnose?
Je kan even informeren of er ergens de mogelijkheid is om psycho-educatie te volgen.
pi_157308797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:19 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je kan even informeren of er ergens de mogelijkheid is om psycho-educatie te volgen.
Dit 14.gif

Ik had al op zijn reactie gereageerd (is van een week geleden), maar niet alle "sociale fouten" van autisme komen door het autisme en daarop aansluitend ben ikzelf van mening dat niet alle sociale fouten waarbij autisme een rol speelt, de "schuld" van het autisme zijn, ook al wordt dit "ons" wel zo ingeprent
  woensdag 4 november 2015 @ 10:12:24 #93
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_157309075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit [ afbeelding ]

Ik had al op zijn reactie gereageerd (is van een week geleden), maar niet alle "sociale fouten" van autisme komen door het autisme en daarop aansluitend ben ikzelf van mening dat niet alle sociale fouten waarbij autisme een rol speelt, de "schuld" van het autisme zijn, ook al wordt dit "ons" wel zo ingeprent
Ik had gezien dat het een oude reactie was en ik ben het met je eens dat sociale kennis heel divers kan zijn. Maar omdat ik zelf ook 24 was toen ik de diagnose kreeg en het zelf als heel nuttig heb ervaren om eventuele vragen te beantwoorden (ook op andere vlakken) leek het me een goede tip mocht hij nog twijfelen.
pi_157309083
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:12 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik had gezien dat het een oude reactie was en ik ben het met je eens dat sociale kennis heel divers kan zijn. Maar omdat ik zelf ook 24 was toen ik de diagnose kreeg en het zelf als heel nuttig heb ervaren om eventuele vragen te beantwoorden (ook op andere vlakken) leek het me een goede tip mocht hij nog twijfelen.
Ik vind het een geweldige tip ;)
pi_157323720
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het manisch zou kunnen noemen, het lijkt meer alsof ik gewoon sterke(re) en soms (en soms vaak) sterk wisselende gevoelens ervaar. De meeste andere mensen lijken voor mij juist relatief emotieloos/gevoelloos, alsof dingen ze gewoon minder raakt.

Het wisselt zeg maar heftiger, alsof de "emotiegrafiek" die iedereen heeft (gebeurt er wat slechts, dan gaat ie omlaag en gebeurt er wat goeds dan gaat ie terug omhoog) bij mij harder op en neer gaat. Maar als ik happy ben, dan ben ik gewoon euforisch en gaat het slecht, dan gaat het eeecht slecht. Ik kan me daardoor ontzettend slecht voelen (dan ga ik vaker een "escape" zoeken) maar ook heel intens goed (ook van hele kleine dingetjes die de meeste anderen niet boeit).

Ik weet niet precies wat ik ermee moet, maar accepteer wel dat dit nu de status quo is. Ik hoef er niet per se wat mee te doen (in de zin van wat eraan doen), maar dan moet ik er wel rekening mee houden. Misschien ben ik gewoon voorbestemd om een hectisch leven te leiden, ik weet het niet..

Ik heb alleen op 't moment koppijn, dus ga ik m'n nest maar eens opzoeken, zo gaat het typen en denken niet zo lekker, dank :P
Ok, zo snap ik wat je bedoeld. Ik weet ook niet wat je ermee moet. Ik denk dat het goed is dat je het hebt besproken met je SPV-er en ik zou het een beetje in de gaten houden denk ik.
Wat zei je spv ervan?


Ik heb weer een sterkt staaltje van onze gemeente mogen ervaren... want nu lijkt het erop dat er wellicht toch wel pgb toegekend is... Ik wacht eerst maar de brief af, want ik wil nu wel graag eerst zwart op wit weten waar ik aan toe ben...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157327190
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 21:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ok, zo snap ik wat je bedoeld. Ik weet ook niet wat je ermee moet. Ik denk dat het goed is dat je het hebt besproken met je SPV-er en ik zou het een beetje in de gaten houden denk ik.
Wat zei je spv ervan?

Ik heb weer een sterkt staaltje van onze gemeente mogen ervaren... want nu lijkt het erop dat er wellicht toch wel pgb toegekend is... Ik wacht eerst maar de brief af, want ik wil nu wel graag eerst zwart op wit weten waar ik aan toe ben...
Ik heb het eigenlijk alleen maar indirect erover gehad, maar wil het komende keer nog even apart gaan aankaarten :)

En ja, zulke spanning is om te snijden :')
pi_157442035
Autismestruggles weer hoor :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157450309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:51 schreef mejust het volgende:
Ik heb vandaag de gesprekken rond mijn diagnose autisme afgerond en ik heb het verslag van het onderzoek mee gekregen. Ik ben behoorlijk geschrokken van hoe veel dingen ik op sociaal gebied fout doe, en ik schaam me daar best wel voor. Ik ben 25 en heb dus 25 jaar zonder diagnose en zonder me bewust te zijn van het probleem geleefd.

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie hebben gereageerd op jullie diagnose?
Bij mij heeft het geduurd tot mijn 17e(ben nu 24) Maar heb behoudens wat hulp van het UWV ivm werk er nooit echt wat mee gedaan. Heb me wel ingelezen en ik herkende toch wel wat dingen dus toen was het voor mij wel duidelijk.

Nu probeer ik de dingen die ik juist het liefst zou mijden(Telefoon gesprekken met vreemde, nieuwe/ongemakkelijke situaties toch gewoon regelmatig te doen, als ik aan mezelf merk dat ik geen zin heb en geneigd ben nee te zeggen, doe ik het meestal toch. Daardoor gaan sommige dingen wel iets makkelijker...maar echt wennen doet het nooit.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_157463032
Ik ga zo naar bed, maar heb net een wellicht interessante term aangeboord.
"Perception gap", zegt iemand dit wat?

Ik heb o.a. deze pagina gevonden, het is een pagina, iets met managers of zo, maar het gaat om de communicatie.

Er staat o.a. volgende:
quote:
There are seven different forms of human communication: spatial, linguistic, intrapersonal, interpersonal, musical, bodily-kinesthetic, and logical-mathematic.
Ik weet niet of (en in hoeverre) dit waar is, maar ik vind het wel interessant om hiernaar verder te gaan graven en kijken of ik nog wat interessants vind. Op wiki vond ik er in elk geval zo snel niks over.

Op diezelfde pagina over managers stond ook een interessanter stukje:
quote:
How to Deal with a Perception Gap

When it comes to a Perception Gap, clarity is the best defense.
en
quote:
Tips for Preventing a Perception Gaps

Managers can take the following steps BEFORE they start communicating in order to lessen the likelihood of a potential Perception Gap.

- At the beginning of a call or meeting, state: "My intention for this meeting/call is X." That way, the team or team member can frame the meeting content within the stated intentions.
- At the end of the meeting or call, ask for feedback by saying "My intention for this meeting/call was X. How did I do?" This reiterates your intention to the team, and creates a welcoming environment for clarifying questions.
- Listen carefully to the reply to see if there is a Perception Gap.
Dit zou iedereen moeten leren, zou dingen voor mij in elk geval een stuk helderder maken :P

edit: Ik kwam erop te gaan spitten over dit onderwerp toen ik een link naar deze tweet las:
NewHorizons2015 twitterde op woensdag 07-10-2015 om 20:02:02 There is a false rumor going around that there will be a BIG New Horizons science announcement tomorrow. Completely false. reageer retweet
Hier het hele artikel (wel de telegraaf helaas, maar kon zo snel niets anders vinden waar ik via google op durfde te klikken :P ).

Er staat o.a. dit:
quote:
Alan Stern liet via het twitteraccount NewHorizons2015 weten: "Geen idee hoe dit zo verkeerd geinterpreteerd is."
Ik snap het ook niet, maar ik begin steeds meer te twijfelen over de zogenaamd superieure communicatieskills van niet-autisten t.o.v. autisten (wat maanden terug over getikt, over mijn ervaringen met communicatie en misverstanden met autisten en niet-autisten, dat bij autisten onderling er juist minder misverstanden zijn wat mij vertelt dat autisme geen communicatie-stoornis zou kunnen zijn. Dat was wel logisch geweest als communicatie bij autisten onderling nog slechter gaat dan bij een mix van autisten en niet-autisten, maar zelf merk ik zelfs eerder het tegendeel dus).

Ook merk ik al langer dat niet-autisten moeite hebben om te accepteren dat er ergens in een boodschap missende info is...niet-autisten geven de schijn dat ze de gaten vervolgens zelf maar gaan invullen en velen maken daarna de fout deze zelfingevulde gaten daadwerkelijk niet als zelf ingevuld te beschouwen, maar als daadwerkelijke info (zelfingevulde aannames veranderen in hun perceptie in waarheid).
Worden ze erop gewezen, dan worden ze boos. Dit kan iets te maken hebben met het gevoel dat ze klem zitten/dat ze klem worden gezet of geluld, tenminste, dat is me bij het LKH verteld.

Meestal gaat dit goed, maar vaak gaan dit juist compleet de mist in en krijg je dit soort communicatieve missers. Heel raar, maar ik denk dat ik heel langzaam het eindelijk een beetje begin te begrijpen.

[ Bericht 41% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-11-2015 02:43:34 ]
pi_157467660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:27 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik leuk vind om als opleiding te gaan doen... ik zit al een paar weken te wachten om ingeroosterd te worden bij werk waar ik in principe voor aangenomen ben. Ik ben heel bang dat al die moeite gewoon voor niets is geweest en dat ik binnen een paar weken me ga ergeren aan mijn werk. Het is wel betaald, maar het is niet iets wat ik leuk vind. Soms breekt nood gewoon wet.

En ik vind dat ik nergens echt mijn passie echt in kwijt kan. En dat ik mezelf in te weinig dingen goed vind. En als ik ergens goed in ben, is de uitdaging er te snel af, omdat ik gewoon heel snel leer als ik iets leuk vind. En dan verveel ik me. Dan denk ik: 'Tja, is dit nou alles? Pfft...'
Heb je er al eens aan gedacht dat je hoogbegaafd zou kunnen zijn?

Edit: ik zie nu dat ik uit een oud topic aan het quoten ben :')
twijfelgeval?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')