abonnement Unibet Coolblue
pi_156570740
quote:
Duitse dominee luidt noodklok: ‘‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’

'Christenen voelen zich alsof ze naar het land zijn teruggestuurd waar ze onderdrukt werden'

De Duitse predikant Gottfried Martens, die in zijn kerk veel tot het christendom bekeerde moslims heeft, luidt de noodklok over de onderdrukking van christenen en bekeerde moslims in asielzoekerscentra. In een interview met het Reformatorisch Dagblad vertelt de predikant inmiddels ‘radeloos’ te zijn. “In veel Duitse opvangcentra geldt inmiddels de sharia”.

Het verhaal van de predikant is niet nieuw. Eerder al waarschuwden zowel christelijke als niet christelijke organisaties voor toenemende problemtiek met de islam in asielzoekerscentra. Steeds vaker ook klinkt de roep om naar religie gescheiden opvang.

De predikant worstelt met deze problematiek: hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.

In de Duitse krant Die Welt am Sonntag deed de predikant al eerder zijn verhaal, samen met de uit Iran gevluchtte asielzoeker Saïd, een christen die vanwege zijn geloof werd onderdrukt. Maar eenmaal aangekomen in Duitsland werd hij wederom geconfronteerd met onderdrukking: “Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”

De predikant kan inmiddels talloze voorbeelden van problemen met de islam in azc’s noemen. “In veel azc’s geldt inmiddels de sharia, de leiding is zelf vaak ook moslim”, aldus Martens in het RD.
“Ze dwingen christenen, jezidi’s en gematigde moslims vaak op gewelddadige wijze om mee te doen met hun religie. Christenen zijn geschokt. Ze dachten dat hier godsdienstvrijheid was, maar voelen zich alsof ze zijn teruggestuurd naar het land waar ze vervolgd werden”.

Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.

Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.

Ook is Martens inmiddels voorstander van het naar religie gescheiden opvangen van asielzoekers. Daar was hij lang tegen maar volgens hem “gaat het niet anders. Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets.”
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/

Krijgen we dit in Nederland ook of is het er al?
pi_156570851
Ik ben ongelovig, en nu?
pi_156570886
Dit kon je zien aankomen natuurlijk, helemaal met de houding van veel (christelijke) politici hebben moslims daar vrij spel. Verder proberen christenen wel moslims te bekeren tot het christendom, maar laten ze de al christelijke personen door een hel gaan.

Ik ben benieuwd wanneer het grootste opvangkamp in Nederland, die in Nijmegen, in het nieuws komt met soortgelijke toestanden.
pi_156570889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef hoas het volgende:
Ik ben ongelovig, en nu?
Een afvallige bekeerling is erger dan een ongelovige dacht ik. Je hebt nog wat krediet dus.
pi_156570905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef hoas het volgende:
Ik ben ongelovig, en nu?
Door onze verlichte christenen mag je dit nog zijn, onder die import moslims ben je slechter af.
pi_156570913
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
God is love
pi_156570943
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Deze user :') !
pi_156570950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder
:')

De eerste is binnen hoor.
pi_156570955
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Onderdrukking en niet jezelf kunnen zijn is al erg genoeg toch. Of wil je eerst bloed zien vloeien?
pi_156570959
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Odaiba het volgende:
Dit kon je zien aankomen natuurlijk, helemaal met de houding van veel (christelijke) politici hebben moslims daar vrij spel. Verder proberen christenen wel moslims te bekeren tot het christendom, maar laten ze de al christelijke personen door een hel gaan.

Ik ben benieuwd wanneer het grootste opvangkamp in Nederland, die in Nijmegen, in het nieuws komt met soortgelijke toestanden.
Nadeel is dat Heumensoord militair terrein is.
pi_156571018
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
-1 :{
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_156571023
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
8-)
pi_156571037
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Aha, dus er moeten eerst mensen vermoord worden voor dat jij het te ver vindt gaan?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:50:20 #14
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571082
Ach, ik hoop eerlijk gezegd dat het eens lekker fout loopt.

En ja, echt waar! Dan zullen de ogen van een groot deel van onze medemensen misschien ook eindelijk eens opengaan. Want wat je het ook zegt, het zijn die arme getraumatiseerde vluchtelingen. Stelen, mensen bijten, vechten, auto stelen allemaal geen probleem. Opvang weigeren en een op korte termijn een huis eisen? Check. Wat gaat de volgende eis zijn? Villa met zwembad, snelle sportauto en een seksslavin oid? :')

Men moet die 'vluchtelingen' eens goed de les lezen. Ze krijgen wat ze nodig hebben, en als dat niet goed genoeg is kunnen ze zeggen waarom niet. Zwaaien met een foto van een huis en zeggen dat ze dat willen is geen goede argumentatie. Wie geen opvang wilt kan meteen opvliegen. Dan is er meer plaats voor echte vluchtelingen die al lang blij zijn met goede opvang. Een dak boven het hoofd, goed eten, fatsoenlijke kledij is wat ik versta onder basisbehoeften. Geen snellere Wi-Fi voor de smartphone of privileges in de supermarkt.

Ik ben blij op te merken dat steeds meer mensen zich tegen wereldvreemde types zoals Frau Merkel en de COA-directeur verzetten.

Aanvulling: en maak ook eens werk van het weigeren van types die nog vrouw en kinderen in Syrië of welk land dan ook hebben achtergelaten. Dat is een typisch fenomeen bij economische 'vluchtelingen' namelijk. Als het daar echt zo gevaarlijk is dan hadden ze die wel meegepakt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:53:36 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_156571158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef love7 het volgende:
Worden homo's van gebouwen afgeflikkerd, worden vrouwen gestenigd, krijgen alcoholistische mannen zweepslagen, kom op zeg, waar is zijn bewijs dat er sharia heerst in Duitse azc's. Ik denk dat we hier te maken hebben met overdreven gejank van een extremistische christen predikant, een moderne kruisvaarder.
Is dat waar de sharia voor staat dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_156571173
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Lothiriel het volgende:

(...)

Aanvulling: en maak ook eens werk van het weigeren van types die nog vrouw en kinderen in Syrië of welk land dan ook hebben achtergelaten. Dat is een typisch fenomeen bij economische 'vluchtelingen' namelijk. Als het daar echt zo gevaarlijk is dan hadden ze die wel meegepakt.
Daar sta je dan als fatsoensmens met een zak knuffels voor een groep mannen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:54:52 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156571184
quote:
Behold the never-ending cycle of Islamic thinking: Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State → Live in Islamic State → Get persecuted → Move to secular country → Claim persecution and desire to establish Islamic State → Create Islamic State...
pi_156571194
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
pi_156571209
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat..
pi_156571217
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:57:36 #21
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_156571229
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
Huilen joh.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:57:54 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156571233
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
Vreemd dat in Duitsland de Duitse wet niet geldt of weet die dominee niet waar hij het over heeft.
Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:58:18 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156571235
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker relevant wel.
Post jij ooit nog iets relevants btw?
pi_156571238
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
Dat is in Duitsland wel aan de orde inderdaad.
pi_156571248
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:57 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een (of 'de') wet is betekenisloos als hij niet gerespecteerd/gevolgd wordt.
Dus eigenlijk bedoelt die man gewoon dat er onvoldoende personeel is en de regels niet worden nageleefd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')