abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:46:37 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156823632
Mogguh.

Een paar weken terug gesolliciteerd op de functie chauffeur Bezorgen.
Gisteren een wel bekende afwijzing gekregen...vervelend...kandidaten die beter aansluiten...succes verder...

Maar wat mij opviel, en heb ik hier over duidelijkheid gevraagd, s dat ik blijkbaar met mijn contracturen geen kans maakte op deze baan omdat die minimaal 20 uur per week bedragen en ik een 12-uren contract heb.
WTF!?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:47:13 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156823634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:48 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Omdat de pakketten al niet in het land van bestemming aankomen en waarschijnlijk het land nog niet eens uit zijn gok ik.
Via postnl word ik helaas niet wijzer want bedrijven geven nooit zichzelf de schuld.
Op andere fora's en twitter regent het klachten met pakketten die niet aankomen.
Wat zijn de volgende stappen om deze zaak verder aan het rollen te brengen?
Geen idee.
Je krijgt ze terug, bent niet tevreden.
DHL proberen zou ik zeggen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156825018
Bij ons klagen helpt altijd :)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:54:19 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156825128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:47 schreef zombo het volgende:
Bij ons klagen helpt altijd :)
PostNL Psychiatrie Webcare schrijft nog net geen rustgevende medicatie uit :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156825160
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:46 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Een paar weken terug gesolliciteerd op de functie chauffeur Bezorgen.
Gisteren een wel bekende afwijzing gekregen...vervelend...kandidaten die beter aansluiten...succes verder...

Maar wat mij opviel, en heb ik hier over duidelijkheid gevraagd, s dat ik blijkbaar met mijn contracturen geen kans maakte op deze baan omdat die minimaal 20 uur per week bedragen en ik een 12-uren contract heb.
WTF!?
Dus je mag er zelf niet op vooruit gaan. Waarom denken ze anders dat iemand een andere functie zou willen :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:03:01 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156825253
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dus je mag er zelf niet op vooruit gaan. Waarom denken ze anders dat iemand een andere functie zou willen :')
PostNL-Logica denk ik.
Ik heb gevraagd om uitleg, maar zoals PostNL beaamt: beslissen en bepalen zij wanneer een discussie is gesloten.

Overigens hoorde ik al via diverse kanalen dat het postbezorger per scooter niet zo rooskleurig is dan ingeschat (JOH!!??). Rooskleurig als in: kortere bezorgtijd.
Landelijk zijn deze tijden ERG krap(lees veel te kort) ingecalculeerd.
Als voorbeeld mijn route op piekdagen. Daar staat 2.75 voor, maar is rond de 4.00. Kan je nagaan wat dat landelijk voor cijfers brengt.
Ook vallen regelmatig de pbz's per scooter uit, en worden sommige wijken niet meer met de scooter bezorgd (JOH!!??)

Ook nu weer hier in de buurt een pbz per scooter gevraagd.
Dit is voor zo ver ik weet al de 3de keer. De eerste 2 redenen zijn mij bekend en de 3de reden is voor zover ik weet dat de route nu of gesplitst is omdat het gewoonweg niet haalbaar is.
Per toeval is de pbz per scooter in deze wijk de relatie van een TC/TL die heeft aangegeven dat het niet haalbaar is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156825312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:46 schreef Pietertje71 het volgende:

Maar wat mij opviel, en heb ik hier over duidelijkheid gevraagd, s dat ik blijkbaar met mijn contracturen geen kans maakte op deze baan omdat die minimaal 20 uur per week bedragen en ik een 12-uren contract heb.
Inmiddels begin ik de PostNL-taal te begrijpen, vacature betekent: we willen alleen maar van mensen/contracturen af.
pi_156825342
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:

Per toeval is de pbz per scooter in deze wijk de relatie van een TC/TL die heeft aangegeven dat het niet haalbaar is.
Je moet er wat voor over hebben om dat duidelijk te maken :)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:14:02 #209
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156825405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:07 schreef zombo het volgende:

[..]

Inmiddels begin ik de PostNL-taal te begrijpen, vacature betekent: we willen alleen maar van mensen/contracturen af.
Zo was dat dus ook met een andere sollicitatie als chauffeur Bezorgen parttime in Leeuwarden.
Het betrof hier ook een interne sollicitatie.
Wat bleek: het was een oprotmethode voor postbodes die fulltime (als chauffeur) werken en dus zo via deze achterdeur van hun uren af moesten en via de voordeur met een parttime contract aan de gang konden.
Ook om duidelijkheid gevraagd (zonder bovenstaande aan te kaarten ;) ) en ik kreeg een mooi ...antwoord dat het om een interne chauffeurs!-vacature ging.
Die vereiste werd er later aan toegevoegd ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:14:28 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156825413
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:09 schreef zombo het volgende:

[..]

Je moet er wat voor over hebben om dat duidelijk te maken :)
Gleufcontact....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156825571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:46 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Een paar weken terug gesolliciteerd op de functie chauffeur Bezorgen.
Gisteren een wel bekende afwijzing gekregen...vervelend...kandidaten die beter aansluiten...succes verder...

Maar wat mij opviel, en heb ik hier over duidelijkheid gevraagd, s dat ik blijkbaar met mijn contracturen geen kans maakte op deze baan omdat die minimaal 20 uur per week bedragen en ik een 12-uren contract heb.
WTF!?
Chauffeursdiensten zijn toch sowieso niet bedoeld voor postbezorgers? Die diensten/ vacatures zijn voornamelijk bedoeld voor mensen die overcompleet zijn/ dreigen te raken. Als postbezorger val je daar niet onder. Dacht eigenlijk dat dat wel algemeen bekend was.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:37:15 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156825776
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Chauffeursdiensten zijn toch sowieso niet bedoeld voor postbezorgers? Die diensten/ vacatures zijn voornamelijk bedoeld voor mensen die overcompleet zijn/ dreigen te raken. Als postbezorger val je daar niet onder. Dacht eigenlijk dat dat wel algemeen bekend was.
Nee, deze functie is/was voor ALLE medewerkers van PostNL...volgens de vacature. En geen HUB, wat ook wel eens wordt vermeld.
Dat je in die vacature moet aangeven of je overcompleet bent of niet, zei mij ook al genoeg.
Kom niet, ik doel op PostNL, met een slap excuus mbt een afwijzing.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156826202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:03 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

PostNL-Logica denk ik.
Ik heb gevraagd om uitleg, maar zoals PostNL beaamt: beslissen en bepalen zij wanneer een discussie is gesloten.

Overigens hoorde ik al via diverse kanalen dat het postbezorger per scooter niet zo rooskleurig is dan ingeschat (JOH!!??). Rooskleurig als in: kortere bezorgtijd.
Landelijk zijn deze tijden ERG krap(lees veel te kort) ingecalculeerd.
Als voorbeeld mijn route op piekdagen. Daar staat 2.75 voor, maar is rond de 4.00. Kan je nagaan wat dat landelijk voor cijfers brengt.
Ook vallen regelmatig de pbz's per scooter uit, en worden sommige wijken niet meer met de scooter bezorgd (JOH!!??)

Ook nu weer hier in de buurt een pbz per scooter gevraagd.
Dit is voor zo ver ik weet al de 3de keer. De eerste 2 redenen zijn mij bekend en de 3de reden is voor zover ik weet dat de route nu of gesplitst is omdat het gewoonweg niet haalbaar is.
Per toeval is de pbz per scooter in deze wijk de relatie van een TC/TL die heeft aangegeven dat het niet haalbaar is.
Ik heb serieus overwogen om te solliciteren voor scooter pbz toen ze mensen opriepen dat te doen, maar ik zie er eigenlijk alleen maar nadelen in. Te veel extra verantwoordelijkheid voor, zover ik weet, hetzelfde geld.
En dan uiteraard ook moeten rijden bij weertypes waarbij ik mijn eigen scooter niet eens uit de garage durf te halen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:02:12 #214
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156827205
Waarschijnlijk adresseer je ze niet goed. Ik heb nooit problemen met pakketten naar het buitenland sturen. Elke week gaan hier zo' 5 a 10 pakketten naar engeland/belgie/duitsland/frankrijk. Nooit 1 terug gekregen. Dit jaar slechts 1 klacht dat een pakket beschadigd is.

Ligt dus niet aan de postnl.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156827230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:37 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee, deze functie is/was voor ALLE medewerkers van PostNL...volgens de vacature. En geen HUB, wat ook wel eens wordt vermeld.
Dat je in die vacature moet aangeven of je overcompleet bent of niet, zei mij ook al genoeg.
Kom niet, ik doel op PostNL, met een slap excuus mbt een afwijzing.
Ik heb eigenlijk nog nooit vacatures zien staan waarin dan staat "We nodigen alle medewerkers van postnl uit om te solliciteren." Maar als er wel zoiets stond zal het een fout geweest zijn. Want laten we wel zijn: het zou natuurlijk wel heel raar zijn als ze jou voor die functie zouden aannemen, op basis van een contract voor onbepaalde tijd, terwijl er aan de andere kant allemaal mensen overcompleet worden verklaard en gedwongen het bedrijf moeten verlaten. Ze willen juist van die mensen af, dan is het wel erg onlogisch om er een nu nog postbezorger weer voor aan te nemen. Als postbezorger is een contract voor onbepaalde tijd immers geen probleem, die hebben ook niet met afspiegelen te maken, als postbode/chauffeur is dat een heel ander verhaal.
pi_156827386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:02 schreef V__L_N het volgende:
Waarschijnlijk adresseer je ze niet goed. Ik heb nooit problemen met pakketten naar het buitenland sturen. Elke week gaan hier zo' 5 a 10 pakketten naar engeland/belgie/duitsland/frankrijk. Nooit 1 terug gekregen. Dit jaar slechts 1 klacht dat een pakket beschadigd is.

Ligt dus niet aan de postnl.
Ik kopieer het adres en print het uit en plak het op de doos, het is niet te klein dat het erop staat.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:56:57 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156828208
Maar hou je wel het format aan dat in het land waar het naar toe moet gebruikelijk is? En je moet natuurlijk altijd het land er opschrijven waar het heen moet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:59:15 #218
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156828247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit vacatures zien staan waarin dan staat "We nodigen alle medewerkers van postnl uit om te solliciteren." Maar als er wel zoiets stond zal het een fout geweest zijn. Want laten we wel zijn: het zou natuurlijk wel heel raar zijn als ze jou voor die functie zouden aannemen, op basis van een contract voor onbepaalde tijd, terwijl er aan de andere kant allemaal mensen overcompleet worden verklaard en gedwongen het bedrijf moeten verlaten. Ze willen juist van die mensen af, dan is het wel erg onlogisch om er een nu nog postbezorger weer voor aan te nemen. Als postbezorger is een contract voor onbepaalde tijd immers geen probleem, die hebben ook niet met afspiegelen te maken, als postbode/chauffeur is dat een heel ander verhaal.
Maar ik zou dat duidelijk(er) graag willen zien/horen.
Het betrof een interne vacature voor alle! PostNL-medewerkers. Geen overcompleet oid.
Dan moet men dit niet op de vacaturesite van PostNL zetten.
De vorige keer was het intern (HUB).

Deze keer betrof het zowel parttime als fulltime functies te Heerenveen.

Beste Pietertje

Hartelijk dank voor jouw sollicitatie op de interne vacature Chauffeur Bezorgen in bezorggebied Friesland (fulltime en parttime).

Hierbij bevestig ik dat jouw CV in goede orde is ontvangen. Indien je op het sollicitatieformulier `send me a copy` hebt aangevinkt, dan tref je de kopie van jouw sollicitatie als bijlage bij deze e-mail.

Je wordt binnenkort geïnformeerd over het verdere verloop van jouw sollicitatie.

Mocht je voor die tijd nog vragen hebben, dan kan je contact opnemen met de onderstaande contactpersoon.

Met vriendelijke groet,

Elma van der Sar
PostNL

PS: De vacature waar je op hebt gereageerd staat alleen open voor interne medewerkers. Werk je momenteel niet bij TNT of PostNL, dan wordt jouw sollicitatie niet in behandeling genomen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156828368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:59 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar ik zou dat duidelijk(er) graag willen zien/horen.
Het betrof een interne vacature voor alle! PostNL-medewerkers. Geen overcompleet oid.
Dan moet men dit niet op de vacaturesite van PostNL zetten.
De vorige keer was het intern (HUB).

Deze keer betrof het zowel parttime als fulltime functies te Heerenveen.

Beste Pietertje

Hartelijk dank voor jouw sollicitatie op de interne vacature Chauffeur Bezorgen in bezorggebied Friesland (fulltime en parttime).

Hierbij bevestig ik dat jouw CV in goede orde is ontvangen. Indien je op het sollicitatieformulier `send me a copy` hebt aangevinkt, dan tref je de kopie van jouw sollicitatie als bijlage bij deze e-mail.

Je wordt binnenkort geïnformeerd over het verdere verloop van jouw sollicitatie.

Mocht je voor die tijd nog vragen hebben, dan kan je contact opnemen met de onderstaande contactpersoon.

Met vriendelijke groet,

Elma van der Sar
PostNL

PS: De vacature waar je op hebt gereageerd staat alleen open voor interne medewerkers. Werk je momenteel niet bij TNT of PostNL, dan wordt jouw sollicitatie niet in behandeling genomen.

Je hoeft ook niet persé overcompleet te zijn om in aanmerking te komen denk ik, maar je moet in ieder geval geen postbezorger zijn. Het stond er misschien niet bij, maar op zich is het wel een soort van logisch. Ze moeten van mensen met dat soort contracten (postbodecontracten) af (dus geen postbezorgerscontracten maar contracten van mensen die onder die normale cao vallen) dus ja, dan moeten ze uiteraard geen mensen aan gaan nemen die daar nu nog niet onder vallen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:10:53 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156828465
Daahaag blauwe brief:
http://kassa.vara.nl/actu(...)d-jaar-met-pensioen/
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:05 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet persé overcompleet te zijn om in aanmerking te komen denk ik, maar je moet in ieder geval geen postbezorger zijn. Het stond er misschien niet bij, maar op zich is het wel een soort van logisch. Ze moeten van mensen met dat soort contracten af (dus geen postbezorgerscontracten maar contracten van mensen die onder die normale cao vallen) dus ja, dan moeten ze uiteraard geen mensen aan gaan nemen die daar nu nog niet onder vallen.
Inderdaad. Ik vroeg ook aan hen om duidelijkheid mbt de sollicitaties, en niet met aannames dat je als b.v. PBZ zijnde, niet op deze functie zou kunnen solliciteren.
Maar daar zijn ze niet zo heel duidelijk/eerlijk over.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar PostNL is gewoon wat mij betreft niet echt open en eerlijk hier in ;)
Vreemd genoeg, nou eigenlijk niet, geldt dat blijkbaar ook voor pakketbezorger.
Je mag neit overstappen, maar beiden doen, mag ook niet ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156828626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Daahaag blauwe brief:
http://kassa.vara.nl/actu(...)d-jaar-met-pensioen/

[..]

Inderdaad. Ik vroeg ook aan hen om duidelijkheid mbt de sollicitaties, en niet met aannames dat je als b.v. PBZ zijnde, niet op deze functie zou kunnen solliciteren.
Maar daar zijn ze niet zo heel duidelijk/eerlijk over.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar PostNL is gewoon wat mij betreft niet echt open en eerlijk hier in ;)
Vreemd genoeg, nou eigenlijk niet, geldt dat blijkbaar ook voor pakketbezorger.
Je mag neit overstappen, maar beiden doen, mag ook niet ;)
Vallen pakketbezorgers niet onder dezelfde cao als postbodes dan? Hier wel een aantal collega's die zijn overgestapt naar pakketten, als postbode kan dat wel. Ik denk dat voor pakketten gewoon hetzelfde geldt als voor chauffeur bezorgen.
pi_156828671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:56 schreef V__L_N het volgende:
Maar hou je wel het format aan dat in het land waar het naar toe moet gebruikelijk is? En je moet natuurlijk altijd het land er opschrijven waar het heen moet.
Jazeker uiteraard.
Het ene pakket komt wel aan en de andere niet terwijl het hetzelfde pakket is + inhoud.
Het spreekt natuurlijk vanzelf dat je land er ook op staat.
Ik heb al meer dan 15 jaar ervaring met pakketten versturen, echter sinds een jaar heeft postnl deze ernstige problemen.
pi_156828742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:43 schreef 0108daniel het volgende:
PostNL heeft nog steeds ernstige problemen met pakketten bezorgen....
Vorige week dacht ik laat ik eens een pakket versturen, kijken of het deze keer wel aan komt.
Ongeveer 3 kwart jaar geleden voor het laatst gedaan omdat bijna alle pakketten retour bij mij kwamen en niet bezorgd konden worden.
Helaas heeft PostNL dit probleem blijkbaar nog niet opgelost want WEER komt het pakket niet aan bij de ontvanger.
Volgens PostNL zijn er geen problemen bekend....(uhu)
Iemand die de echte oorzaak weet?
Je krijgt ze tenminste nog retour, dus luie dieven zijn 'we' niet (allemaal) :)
Wij zijn hier niet van de pakketten. Bij briefpost zie ik dat sommige bedrijven grote moeite hebben met het versturen van post doordat de sorteermachine het adres van de afzender eruit pikt, ipv dat van de geadresseerde. Hoeveel herstelstickers ik er ook op plak, het blijft bij mij in de tas terecht komen (de wijk van de afzender dus). Ik heb dat al eens aangegeven bij de leidinggevende (het gebruikelijke antwoord: los het zelf maar op), heb de verzender erop gewezen wat er fout gaat, maar het blijft gebeuren. Als bezorger kan ik er niet meer aan doen dan de brieven er steeds weer uit pikken en nogmaals te herstellen naar geadresseerde. (En wellicht ziet een andere bezorger het niet en bezorgt die het alsnog bij de afzender...pfff)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:43:07 #224
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156829189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Vallen pakketbezorgers niet onder dezelfde cao als postbodes dan? Hier wel een aantal collega's die zijn overgestapt naar pakketten, als postbode kan dat wel. Ik denk dat voor pakketten gewoon hetzelfde geldt als voor chauffeur bezorgen.
Ik mag als pbz zijnde niet als pakketbezorger aan de gang(bijvoorbeeld in de avonduren of op de maandag), naast een baan als pbz.
Overstappen zal wellicht wel kunnen, maar helaas geen directe vacatures vrij ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:27:34 #225
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156831448
quote:
Daahaag blauwe brief:
http://kassa.vara.nl/actu(...)d-jaar-met-pensioen/
Hebben we daar zelf ook nog wat over te zeggen? Die inbox van de belastingdienst is een ramp. Bovendien, dat soort dingen wil ik gewoon op papier.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')