Of een liberale zwervert die graag door Mark Rutte wordt geplukt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind heel veel omschrijvingen erg accuraat, al heb ik vaak bij de VVD ook het gevoel dat het gewoon een jan-met-de-pet is, die denkt dat 'ie toch zeker wel goed verdient en het dus status verwerft als je VVD stemt.
Dat, of het zijn masochisten.
http://www.adformatie.nl/(...)-van-de-verkiezingenquote:Ik geef toe dat het voelt als een begrip uit de oude doos. De relevantie ervan is alles behalve versleten. Wat zien we ? Politieke merken met een heldere meerwaarde propositie (PMC) zijn de winnaars.
50 Plus: doelgroep ouderen. Propositie : al jaren worden ouderen verwaarloosd door de politiek ( dat zijn ouderen vervolgens ook gaan geloven). Wij van 50 Plus gaan dat veranderen. Heldere en relevante PMC.
Denk: doelgroep: Moslims. Propositie : behoud van de eigen identiteit. Wel economisch integreren, niet cultureel. Helder en voor Islamieten relevant.
Partij voor de Dieren: doelgroep zijn mensen die zich bezorgd maken over de ratrace en haar gevolgen. Propositie : een menswaardiger bestaan voor dier en mens ( Plan B).
Helder en voelt oprecht.
D66: Doelgroep sociale carrièrejagers in (semi) overheidsgeledingen. Ik ken geen leraar of rechter die niet op D66 stemt. Propositie: voor wie een balans zoekt tussen persoonlijke welstand en een duurzame wereld. Ook helder en relevant.
SP: doelgroep…..? Vind ik heel lastig. Ook sociale carrièrejagers maar dan buiten de Randstad? Propositie? De partij voor de Zorg? Opvallend want verre de meeste mensen (76 procent) zijn tevreden over de gezondheidszorg. De zorg voor ouderen? Relevant maar wel een mini-niche. Rommelig verhaal. Niet helder in haar PMC.
VVD: Doelgroep: voor iedereen met een hoge belangstellig voor de economie. De propositie: het eigen succes eerst. Dit ondanks de tirade van Rutte van enige tijd geleden over de Dikke Ik. Helder en voor de economisten onder ons ook relevant.
CDA: Zie VVD maar dan met een christelijk randje waarmee het de indruk wekt dat men net een fractie menselijker en socialer is. Behoorlijk helder en relevant.
Forum voor Democratie: Doelgroep oud-corpsleden. Propositie : het eigen succes eerst en Nederland eerst. Lijkt in veel opzichten op de PVV maar voelt beschaafder. Helder verhaal voor echte rechtse mensen die toch sociaal willen overkomen.
PvdA: Doelgroep ? Onduidelijk. De ex-voorzitter heeft het over de arbeider en identificeert zich daar ook zeer sterk mee. Maar met 38 zetels in de vorige ronde moet je ook een fors deel van de middenklasse hebben aangesproken. Asscher positioneert zich als een vriendelijke regent voor deze middenklasse. De allochtonen en de arbeiders, beide stevige pilaren onder de PvdA herkennen zich daar totaal niet in. Een belangrijk deel van die middenklasse zijn ZZP-ers. Die heeft Asscher wel heel erg in de steek gelaten. Conclusie is een rommelig verhaal. Geen strakke PMC.
Of je gaat voor een beweging
En dan resten nog de PVV en Groen Links. Deze hebben een belangrijke overeenkomst, ze positioneren zich niet als een partij maar als een beweging. Een movement. Net als Trump dat doet, eigenlijk is hij partijloos. Hij leidt een movement genaamd America First. Net als Bernie Sander dat deed door zich te positioneren als de anti-politicus. En Beppe Grillo dat doet met zijn 5 sterrenbeweging.
De PVV is een beweging gericht op een grote groep die zich ongerust maakt over de toekomst en niet zelden angstig is. Oorzaak ? De teloorgang van Nederlandse identiteit. Het is een protestbeweging die het Nederland van de vorige eeuw als ideaal schetst. Helder verhaal, hoewel Wilders wel wat steekjes heeft laten vallen in de campagne.
Groen Links heeft zichzelf geherpositioneerd van een burgerlijke grachtengordelpartij (Femke H) tot een beweging die jonge mensen met de ambitie om de wereld te veranderen sterk aanspreekt. Knap gedaan, heldere PMC.
Ha, topartikeltje.quote:Op maandag 20 maart 2017 23:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.adformatie.nl/(...)-van-de-verkiezingen
Zelfbenoemde kosmopolieten/wereldburgers, pro-immigratie, pro-vluchtelingen, anti-patriottistisch, marxistisch, elitair, sympathisant van o.a. krakers/antifa/occupy-hobbyisten, pacifistisch,quote:Op maandag 20 maart 2017 16:59 schreef Pg_up het volgende:
[..]
Nou vertel, hoe zie jij de typische GroenLinkser voor je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. OV-jaarkaart, vouwfiets, drie (met harde belastingeuro's gesubsidieerde) zonnepanelen op het dak, AH bonuskaart. Verder: moestuin-aanharkende, sperzieboon-knagende, biologische rode-bieten-smoothie-drinkende grachtengordel bewoners.paypal.me/taaladvies
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 00:17 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Zelfbenoemde kosmopolieten/wereldburgers, pro-immigratie, pro-vluchtelingen, anti-patriottistisch, marxistisch, elitair, sympathisant van o.a. krakers/antifa/occupy-hobbyisten, pacifistisch,O, en niet te vergeten antisemitisch:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. OV-jaarkaart, vouwfiets, drie (met harde belastingeuro's gesubsidieerde) zonnepanelen op het dak, AH bonuskaart. Verder: moestuin-aanharkende, sperzieboon-knagende, biologische rode-bieten-smoothie-drinkende grachtengordel bewoners.
paypal.me/taaladvies
quote:Op maandag 20 maart 2017 23:50 schreef youngdavid het volgende:
Waarom zijn er mensen die denken dat hun subjectieve mening toestemming geeft om anderen hun vrijheden te beperken?
Neem wiet als voorbeeld. Ik rook zelf geen wiet en zou het waarschijnlijk ook niet gaan doen maar ik zou het een onjuist argument vinden om voor anderen te bepalen wat zij moeten doen.
Klacht: mensen die de vrijheden van anderen het liefst willen ontnemen.
Wanneer komt de documentaire huilen met kuzu uit? ben wel benieuwd naar de hoogtepunten, mijn idee is:quote:Op dinsdag 21 maart 2017 00:18 schreef Atak het volgende:
PVV:
•Tokkies gone wild
•Crimineel verleden
•Ikke ikke ikke en de rest kan...
•Plassen in de brievenbus en daarna janken als ze gepakt worden
•Weglopen voor problemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |