abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179153038
registreer om deze reclame te verbergen
Ben bezig met mijn meest intensieve en beste potje EU4 ooit als Oostenrijk. Het is 1534 en de reformations zijn allemaal kapot, dus het christendom blijft katholiek. Ik heb ook van Zweden tot aan Byzantium in de HRE, Italy is reined in en ik heb de Privilegia Revoked. Dus een vassal zwarm van 70 vassals atm.

Had nog een PU kunnen hebben over Spain, maar mijn prestige was niet hoog genoeg om zijn troon te claimen.

Kijken wat we nu gaan doen. Het doel is nu toch wel die World Conquest en One Faith.
pi_179295489
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:39 schreef TheJanitor het volgende:
Ben bezig met mijn meest intensieve en beste potje EU4 ooit als Oostenrijk. Het is 1534 en de reformations zijn allemaal kapot, dus het christendom blijft katholiek. Ik heb ook van Zweden tot aan Byzantium in de HRE, Italy is reined in en ik heb de Privilegia Revoked. Dus een vassal zwarm van 70 vassals atm.

Had nog een PU kunnen hebben over Spain, maar mijn prestige was niet hoog genoeg om zijn troon te claimen.

Kijken wat we nu gaan doen. Het doel is nu toch wel die World Conquest en One Faith.
Lekker bezig. Als je de vassal swarm hebt in 1534 moet het wel lukken lijkt me!
Hoop dat het beter gaat dan mijn eerste one faith poging :') fucking religious zeal tot 1822 in een fucking provincie (ja ik ben nog steeds salty hierover!)

Als je een keerjte mee wilt doen met een MP die begonnen is via FOK kan dat altijd natuurlijk!
pi_179296330
Stellaris dlc gekocht, volle prijs.
2 dagen later, 50% korting actie...

:')

Is al de tweede keer.
pi_179296564
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Stellaris dlc gekocht, volle prijs.
2 dagen later, 50% korting actie...

:')

Is al de tweede keer.
Misschien niet voor de volle prijs kopen?
Komt altijd wel een keer in de aanbieding.
Some things should be simple; even an end has a start
pi_179296803
quote:
4s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien niet voor de volle prijs kopen?
Komt altijd wel een keer in de aanbieding.
Ja maar ik zat al een tijdje zo van goh zou ik dit nu eens kopen of niet?
Kwam toen ook al heel lang geen aanbieding langs.

Ik speel het regelmatig dus ik denk nou hup kopen dan maar.

2 dagen later.. :')
  maandag 21 mei 2018 @ 13:46:02 #281
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_179300827
Ik wil weer beginnen met EU4. Voor het laatst 3 jaar terug erg veel gespeeld. Ik heb alles tot Common Sense. Welke uitbreidingen zijn belangrijk om te hebben, of kun je ze het beste allemaal kopen?

Ik speelde altijd graag als republics en ging dan altijd wel ergens koloniseren en pakte dan in de Amerika's alle belangrijke trade nodes met 4 provincies maximaal zodat de colonial nations niet gaan spawnen.
Daarna ging ik naar Afrika toe en veroverde daar zoveel mogelijk kustlijn, trade centers en goud provincies om via daar naar Azi te gaan en daar alle trade centers en trade goods provincies te veroveren. Uiteindelijk met het goede sturen van je handel naar je hoofd trade center zat je mid game ergens aan de +500 goud per maand.

Kan dit nog steeds of hebben ze dat onderhand allemaal aangepast?
( ͡ ͜ʖ ͡)
pi_179304602
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:46 schreef Yum-Yum het volgende:
Ik wil weer beginnen met EU4. Voor het laatst 3 jaar terug erg veel gespeeld. Ik heb alles tot Common Sense. Welke uitbreidingen zijn belangrijk om te hebben, of kun je ze het beste allemaal kopen?

Ik speelde altijd graag als republics en ging dan altijd wel ergens koloniseren en pakte dan in de Amerika's alle belangrijke trade nodes met 4 provincies maximaal zodat de colonial nations niet gaan spawnen.
Daarna ging ik naar Afrika toe en veroverde daar zoveel mogelijk kustlijn, trade centers en goud provincies om via daar naar Azi te gaan en daar alle trade centers en trade goods provincies te veroveren. Uiteindelijk met het goede sturen van je handel naar je hoofd trade center zat je mid game ergens aan de +500 goud per maand.

Kan dit nog steeds of hebben ze dat onderhand allemaal aangepast?
Kan nog steeds! Sterker nog je hebt trade compagnies in Azi en Afrika en als je dan meer dan 50% provinciale trade power hebt krijg je een extra merchant! Ook is de autonomie daar 0!

Cossacks, mandaten of heaven, rights of men zou ik zeker aanraden.

Cradle of civilization als je moslims gaat spelen en third Rome als je orthodox gaat spelen. Rule britannia is ook relatief klein.

Geen idee eigenlijk wat mare nostrum toevoegd :p

Al zou ik ze wel allemaal kopen als ze 75% korting zijn.
pi_179305604
Zoveel zin in die nieuwe rome 8-) Schijnt een mooie combo te worden van EU, CK en VIC en dat ook nog eens in de voor-mij meest interessante tijdsperiode.
And I keeps one in the chamber case you ponderin’
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')