abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:51:42 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157288782
Toch opvallend dat de autopers dit schandaal niet onthulde, noch de clubjes als de ANWB of de ADAC.
Altijd allerlei testen in de bladen, maar dit ging ff aan ze voorbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:52:58 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157288814
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Analisten verwachten dat de affaire Volkswagen 30 tot 35 miljard gaat kosten.

Ach, Griekenland overeind houden heeft de Duitsers meer gekost.
Lol reken maar dat Duitsland goed gaat boeren met alle belangen in griekenland die voor een habbekrats verkocht moeten worden.

Mede mogelijk gemaakt door onze pensioenpot die verdampt dankzij het geld pompen van de ECB *O*.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:00:58 #203
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157288982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch opvallend dat de autopers dit schandaal niet onthulde, noch de clubjes als de ANWB of de ADAC.
Altijd allerlei testen in de bladen, maar dit ging ff aan ze voorbij
Ik denk niet dat de gemiddelde journalist hard kon maken dat er daadwerkelijk sjoemelsoftware gebruikt is. Er zullen vast vermoedens zijn geweest, maar ff code van een ECU reverse-engineeren doe je niet in een paar uurtjes tussen de koffiepauze en de lunch.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157289227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch opvallend dat de autopers dit schandaal niet onthulde, noch de clubjes als de ANWB of de ADAC.
Altijd allerlei testen in de bladen, maar dit ging ff aan ze voorbij
De autopers en andere autovriendjes zijn natuurlijk niet zo geneigd om hun speeltjes in een kwaad daglicht te stellen. Dat leidt maar tot vervelende bemoeienis van de overheid.

Dus die nemen braaf de cijfertjes uit de officiële tests over en mompelen dan hoogstens nog wat dat het verbruik wel érg veel verschilt van de opgegeven cijfers maar over uitstoot gaan die zich echt geen zorgen maken. Dat doet hun achterban namelijk ook niet of nauwelijks.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:27:04 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157289457
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de gemiddelde journalist hard kon maken dat er daadwerkelijk sjoemelsoftware gebruikt is. Er zullen vast vermoedens zijn geweest, maar ff code van een ECU reverse-engineeren doe je niet in een paar uurtjes tussen de koffiepauze en de lunch.
Maar je kan wel aantonen dat een auto zich geheel anders gedraagt op de testbank dan IRL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:31:33 #206
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157289554
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je kan wel aantonen dat een auto zich geheel anders gedraagt op de testbank dan IRL
Dat hangt er maar vanaf hoe ingenieus de software is. Hoe herkent de software bijv. dat er een test aan de gang is? Bovendien zijn de testen niet bepaald praktijkgericht. Ik zou het knap vinden als journalist om zoiets bovenwater te krijgen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157289741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je kan wel aantonen dat een auto zich geheel anders gedraagt op de testbank dan IRL
Daar heb ik genoeg artikelen over gelezen. Dus het is onjuist dat de autobladen daar stilletjes over waren.
pi_157290338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar je kan wel aantonen dat een auto zich geheel anders gedraagt op de testbank dan IRL
Dat is op zich ook geen probleem. Je moet immers een norm stellen en de wijze van meting is onderdeel daarvan. Een auto die op de rollenbank in de voorgeschreven testsituatie een bepaalde uitstoot heeft, zal in het dagelijks verkeer een uitstoot hebben die daarmee rechtstreeks in verband staat. Dus met die norm maximeer je dan ook de feitelijk uitstoot.

Het probleem ontstaat wanneer er op die norm inclusief meetmethode ontwikkeld gaat worden omdat die heel belangrijk is en jaren en jaren zo staat, zodat het verband tussen de norm en de feitelijke uitstoot vervaagt. Als je je auto's ontwikkelt op de feitelijke uitstoot, en daarmee en daardoor dan de rollenbank norm haalt, is er niets aan de hand. Dat eerste is natuurlijk het geval geweest, maar ja, de auto-industrie geeft EU-medewerkers natuurlijk niet voor niks 25% korting op een nieuwe auto.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:17:58 #209
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_157290521
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch opvallend dat de autopers dit schandaal niet onthulde, noch de clubjes als de ANWB of de ADAC.
Altijd allerlei testen in de bladen, maar dit ging ff aan ze voorbij
Ik heb eigenlijk het idee dat dit al jaren een soort publiek geheim was. Vaak zat op feestjes gepraat over software die detecteerde of een testcyclus werd gereden en aan de hand daarvan allerlei dingen ging aanpassen. In autobladen is dat volgens mij wel een keer langs gekomen. Zeker bij verbruik, vrijwel iedere test van de afgelopen decennia had wel een opmerking over 'opgegeven verbruik' en hoe veel daar in de parktijk van overblijft, en Autoweek heeft in ieder geval vaak een 'real life' verbruikscijfer bij de specificaties staan.
Dat de NOx uitstoot specifiek niet gemeten is bij 'de pers' kan ik me best voorstellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_157290788
Waar is Greenpeace?
Bestaat het nog?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 3 november 2015 @ 14:43:45 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157292416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk het idee dat dit al jaren een soort publiek geheim was. Vaak zat op feestjes gepraat over software die detecteerde of een testcyclus werd gereden en aan de hand daarvan allerlei dingen ging aanpassen. In autobladen is dat volgens mij wel een keer langs gekomen. Zeker bij verbruik, vrijwel iedere test van de afgelopen decennia had wel een opmerking over 'opgegeven verbruik' en hoe veel daar in de parktijk van overblijft, en Autoweek heeft in ieder geval vaak een 'real life' verbruikscijfer bij de specificaties staan.
Dat de NOx uitstoot specifiek niet gemeten is bij 'de pers' kan ik me best voorstellen.
Komt ook omdat die verbruikstesten bij lange na niet een realistische situatie nabootsen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:12:19 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_157300690
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Komt ook omdat die verbruikstesten bij lange na niet een realistische situatie nabootsen.
Als elders en vaker gezegd, de industrie (en indirect de consument) heeft helemaal geen belang bij al die milieutesten. Het is alom bekend dat wat staat in de reclame, niet klopt.

Hetgeen nu gebeurd qua proces vind ik wel interessant al weet ik nog niet waarom, VW moet (kennelijk, en stevig ook) hangen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:18:37 #213
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157303257
quote:
Onregelmatigheden ontdekt bij CO2-uitstoot 800.000 auto's Volkswagen

Uit intern onderzoek van Volkswagen blijkt dat er nog eens 800.000 auto's ''onverklaarbare tegenstrijdigheden" vertonen met betrekking tot de uitstoot van koolstofdioxide.
Het eigen onderzoek van het Duitse autobedrijf begon na het uitbreken van het dieselschandaal, de affaire met sjoemelsoftware om emissietesten te manipuleren.

Toen bleken 11 miljoen auto's besmet. Het gaat ook nu voornamelijk om diesels, maar er is ook een onregelmatigheid in de uitstootwaarden gezien bij benzineauto's.

Golf, Polo, Passat
Modellen die worden genoemd zijn de Golf, Polo en Passat, bij dochter Audi de A1 en A3, bij Skoda gaat het om de Octavia en bij Seat om de modellen Leon en Ibiza.

Een ander verschil is de stof waarvan de waarde niet klopt. Nu gaat het om het belangrijkste broeikasgas koolstofdioxide.

Bij de eerder naar boven gekomen affaire betrof het stikstofdioxide. En juist van koolstofdioxide zijn de afgelopen jaren de regels in Europa flink aangescherpt. Ook is de uitstoot van belang voor belastingvoordelen, niet alleen in Duitsland, maar bijvoorbeeld ook in Nederland.

2 miljard
Volkswagen schat de ''economische risico's'' van de nieuwe zaak op ongeveer 2 miljard euro. Het concern benadrukte dat een betrouwbare omvang nog niet kon worden gegeven.

De automaker zegt dat het samen met de autoriteiten zo snel mogelijk zal zorgen voor de juiste CO2-classificaties voor de betrokken voertuigen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 22:44:05 #214
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_157304417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

VW kan er wel mee gaan stoppen, gaan ze deze testen ook doen bij andere concerns zoals GM & Renault?
Welk bedrijf wil Volkswagen trouwens zo neerhalen?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  dinsdag 3 november 2015 @ 23:46:51 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157306034
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:44 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

VW kan er wel mee gaan stoppen, gaan ze deze testen ook doen bij andere concerns zoals GM & Renault?
Welk bedrijf wil Volkswagen trouwens zo neerhalen?
Ik heb waarschijnlijk zo'n auto die dus ook sjoemelsoftware heeft. Wat kan ik verwachten? Ik heb deze auto oa op basis van zijn verbruik gekocht. Dit blijkt dus niet te kloppen.
  woensdag 4 november 2015 @ 08:05:16 #216
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157307651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 23:46 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb deze auto oa op basis van zijn verbruik gekocht. Dit blijkt dus niet te kloppen.
Dat had je al vanaf het begin moeten opvallen als je bijvoorbeeld bijhoudt wat het verbruik is na een tankbeurt. dat zou dus geen nieuws voor je hoeven zijn.

Overigens is het al jaren zo dat verbruikswaardes in de folder overdreven optimistisch zijn dus dat is ook geen nieuws

Heb zelf een benzine-variant uit de VAG stal. Volgens de folder waar ik de auto uit besteld heb zou het gecombineerde verbruik hebben 1:19,6. zelf haal ik over 40 tankbeurten een gemiddelde van 1:17. I

[ Bericht 20% gewijzigd door Gunner op 04-11-2015 08:11:28 ]
  woensdag 4 november 2015 @ 08:13:21 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157307704
Waarom gebruiken Nederlanders de 1 op X en de rest van de wereld Y op 100 Km?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 november 2015 @ 08:17:50 #218
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_157307737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gebruiken Nederlanders de 1 op X en de rest van de wereld Y op 100 Km?
Ons bent zuunig. Afstanden in NL zijn kort.
  woensdag 4 november 2015 @ 08:18:34 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157307742
Ik vind dat persoonlijker prettiger interpreteren.
  woensdag 4 november 2015 @ 09:10:54 #220
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157308235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 22:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Uit eigen onderzoek. VW doet gewoon damage control dus. Alles in 1x afrekenen en weer verder gaan.
pi_157308313
Het begint wel hilarische vormen aan te nemen.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:43:17 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_157315205
quote:
19s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat had je al vanaf het begin moeten opvallen als je bijvoorbeeld bijhoudt wat het verbruik is na een tankbeurt. dat zou dus geen nieuws voor je hoeven zijn.

Overigens is het al jaren zo dat verbruikswaardes in de folder overdreven optimistisch zijn dus dat is ook geen nieuws
Daarnaast is volgens mij het verbruik hier niet zo zeer het probleem. De uitstoot van NOx overschrijdt de norm, en een van de manieren om die uitstoot terug te dringen verbruikte juist méér brandstof dan 'normaal'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 4 november 2015 @ 17:51:41 #223
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157318012
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:18 schreef 1299 het volgende:
Het begint wel hilarische vormen aan te nemen.
Kan me niet voorstellen dat ze hier met een paar miljard mee vanaf komen.
pi_157319785
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 08:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gebruiken Nederlanders de 1 op X en de rest van de wereld Y op 100 Km?
Officieel is het in NL natuurlijk ook Y op 100km, maar 1 op X is nog stevig ingeburgerd, net als bijvoorbeeld kW en pk.

Zelf vind ik 1 op X makkelijker rekenen, als je bijvoorbeeld wil weten wat een tripje aan brandstof gaat kosten.....
pi_157321000
Volgens het journaal gaat de RDW zelf nieuwe tests doen. Eerst buiten en dan binnen in het lab waarbij ze proberen dezelfde omstandigheden als buiten na te bootsen. Als er dan een verschil in uitstoot wordt gemeten zou dat betekenen dat er gemanipuleerde software aanwezig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')