VW had als enige een auto doe ambtenaren blij maakte tijdens hun testjes waarbij ze de fabrikanten controleren op naleving van hun dictaten en blije klanten want die willen een auto met een behoorlijke gasrespons.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Schade voor VW kan oplopen tot 78.000.000.000 euro
http://www.rtlz.nl/busine(...)en-78-miljard-kosten
Men stopt ook in Australië met de verkoop van Diesels
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)iet-langer-verkocht/
Volkswagen is in zijn voortbestaan bedreigd
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)wagen-wordt-bedreigd
Frankrijk en Italië beginnen onderzoek naar VW
http://www.volkskrant.nl/(...)volkswagen~a4154994/
Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Zo klopt iequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
VW had als enige een auto zonder bluetec die ambtenaren blij maakte tijdens hun testjes waarbij ze de fabrikanten controleren op naleving van hun dictaten en blije klanten want die willen een auto met een behoorlijke gasrespons.
Hey zal mij niet verbazen als ze niet de enige zijn.
Dat zou ik niet doen. Je ziet dat er nog allerlei slecht nieuws blijft binnenkomen. Ook dat er schadevergoedingen geeist worden, dat dealers aansprakelijk gesteld worden. Het imago van VW staat onder druk. Voordat dit voorbij is zijn we zo 2 jaar verder.quote:
quote:Car emissions test body receives 70% of cash from motor industry | Business | The Guardian
Vehicle Certification Agency accused of a conflict of interest after VW scandal
The body examining the practices of the car industry following the Volkswagen emissions scandal has been accused of a major conflict of interest after it emerged that nearly three quarters of its funding comes from the companies it is investigating.
According to its latest annual report, the Vehicle Certification Agency receives 69.91% of its income from car manufacturers, who pay it to certify that their vehicles are meeting emissions and safety standards.
The transport secretary, Patrick McLoughlin, said last month that the VCA, which also receives government funding, would be responsible for re-running tests on a variety of makes of diesel cars and investigating their real-world emissions.
The announcement followed the revelation from the US Environmental Protection Agency last month that Volkswagen had installed illegal software to cheat emission tests, allowing its diesel cars to produce up to 40 times more pollution than is permitted.
However, the apparent conflict of interest raised by VCA’s funding has prompted lawyers to demand a truly independent investigation into the industry, and will raise fresh concerns over the government’s handling of the issue of air pollution.
Last week the Observer revealed how the government has been seeking to block EU legislation that would force member states to carry out surprise checks on car emissions. It has also been accused of ignoring a supreme court ruling that the government needed to urgently draw up significant plans to tackle the air pollution problem, which has been in breach of EU limits for years and is linked to thousands of premature deaths each year.
Alan Andrews, a lawyer at ClientEarth, said the VCA’s funding sources made it an inappropriate body to investigate the car industry. He said: “These figures show the agency relies for funding on the very industry it is meant to be investigating. We need a robust, transparent and independent investigation into whether the use of so-called ‘defeat devices’ are widespread in the UK car industry.
“Transport secretary Patrick McLoughlin must act now to ensure an outside body investigates this scandal. We cannot continue to risk the health of thousands of people a year by allowing watchdogs to have a too cosy and too close relationship with polluters.”
The scandal has wiped more than a third off Volkswagen’s share price, forced the resignation of its chief executive and been the source of huge embarrassment for the German chancellor, Angela Merkel, who was accused of being too close to Europe’s biggest car manufacturer.
Volkswagen has revealed that 1.2m vehicles in the UK are involved in the emissions scandal, which means that more than one in 10 diesel cars on the road are affected. It said the diesel vehicles include 508,276 Volkswagen cars, 393,450 Audis, 76,773 Seats, 131,569 ¦kodas and 79,838 Volkswagen commercial vehicles.
According to research compiled by Adac, Europe’s largest motoring organisation, diesel cars from Renault, Nissan, Hyundai, Citroën, Fiat, Volvo and other manufacturers have also been found to emit substantially higher levels of pollution under more realistic driving conditions. There is no suggestion of cheating, but only a quarter of the 79 cars Adac tested matched official results on the existing EU test.
A Department for Transport spokesman said: “To help provide value for taxpayers, the VCA cover their operating costs by charging manufacturers for the services they provide. This is the case with many regulators, including the ORR. Whilst the VCA charges the industry for its services, its governance framework is set by Government.”
Bron: www.theguardian.com
Toch is de vooruitgang van accu's totaal onvergelijkbaar met die van micro-electronica. Daarvan verdubbelt de capaciteit iedere drie jaar. Als accu's in die tijd weer 10% beter worden, dan is dat al heel wat.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een studiegenoot van me had een 20MB externe SCSI harde schijf, het ding was zowat zo groot als een schoenendoos.
Accu capaciteit was nooit zo een echt belangrijk item voor Laptops, meer een nice to have. Voor smartphones en tablets wel, en als gevolg daarvan nu ook belangrijk voor autos. Er wordt nu enorm in geïnvesteerd, en dat gaat resultaat geven.
Net zoals bij de ontwikkeling van de geheugenchip, de SSD, de HDD, de processoren, beeldschermen, etc etc.
Als er eenmaal een belangrijke economische driver achter zit loopt de ontwikkeling goed op stoom.
Alleen voor de bijtellingquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Schade voor VW kan oplopen tot 78.000.000.000 euro
http://www.rtlz.nl/busine(...)en-78-miljard-kosten
Men stopt ook in Australië met de verkoop van Diesels
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)iet-langer-verkocht/
Volkswagen is in zijn voortbestaan bedreigd
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)wagen-wordt-bedreigd
Frankrijk en Italië beginnen onderzoek naar VW
http://www.volkskrant.nl/(...)volkswagen~a4154994/
Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Nee, weinig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar zou ... het mensen nu echt wat kunnen schelen ... wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Het maakt mensen wel wat uit, zolang het maar niet in hun achtertuin gebeurt, oftewel, het liefste hebben ze als bij de auto van alle anderen bloemetjes uit de uitlaat komt, zolang ze zelf maar lekker goedkoop (een vervuilend dieseltje of wat dan ook het goedkoopst is) kunnen rijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
...
Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Er werken nogal wat mensen voor Volkswagenquote:Op zondag 4 oktober 2015 20:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee, weinig.
Maar het maakt mensen ook net zo min wat uit als VW failliet gaat.
Shit happens, andere auto's genoeg
Andere mensen werken bij Volvo, Toyaota, BMW... die zullen meer auto's bouwen en zekerder zijn van hun baan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Er zullen niet minder auto's door worden verkocht, dus in het grotere geheel maakt het niet zoveel uit. Voor de mensen waar het om gaat is het natuurlijk triest.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Wat voor een auto rij jij, klopkoek?quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:11 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen met geweten en besef voor maatschappelijke schade (meer onrendabelen) kan het best wat schelen.
Mensen zonder moreel kompas niet.
Als ik vw was zou ik de boetes in de vs niet betalen en dan maar volledig terugtrekken van die markt, waarschijnlijk is dat goedkoper dan meegaan in die claimcultuur. In europa is de schade waarschijnlijk te overzien.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Klopt , want dit gedrag is voor een groot deel gestimuleerd door het achterlijke fiscale beleid op basis van ondeugdelijke tests.. Denk hier vooral ook aan gedrochten zoals de mitsubishi outlander. Voor het vw echec geldt voor een groot deel hetzelfde...quote:
En jij denkt dat het zo werktquote:Op maandag 5 oktober 2015 08:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als ik vw was zou ik de boetes in de vs niet betalen en dan maar volledig terugtrekken van die markt, waarschijnlijk is dat goedkoper dan meegaan in die claimcultuur. In europa is de schade waarschijnlijk te overzien.
Waarom niet? De amerikanen hebben buiten hun grondgebied niets te zeggen.quote:
Polls laten toch echt zien dat (gelukkig) mensen het wél wat kan schelen.quote:
Dat zou de handelsbetrekkingen naar heel Duitsland dermate onder druk zetten dat de duitse regering die boete zelf wel komt halen bij Volkswagen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Waarom niet? De amerikanen hebben buiten hun grondgebied niets te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |