abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:58:39 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156574712
Schade voor VW kan oplopen tot 78.000.000.000 euro
http://www.rtlz.nl/busine(...)en-78-miljard-kosten
Men stopt ook in Australië met de verkoop van Diesels
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)iet-langer-verkocht/
Volkswagen is in zijn voortbestaan bedreigd
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)wagen-wordt-bedreigd
Frankrijk en Italië beginnen onderzoek naar VW
http://www.volkskrant.nl/(...)volkswagen~a4154994/


Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:21:13 #127
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156575077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Schade voor VW kan oplopen tot 78.000.000.000 euro
http://www.rtlz.nl/busine(...)en-78-miljard-kosten
Men stopt ook in Australië met de verkoop van Diesels
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)iet-langer-verkocht/
Volkswagen is in zijn voortbestaan bedreigd
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)wagen-wordt-bedreigd
Frankrijk en Italië beginnen onderzoek naar VW
http://www.volkskrant.nl/(...)volkswagen~a4154994/


Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
VW had als enige een auto doe ambtenaren blij maakte tijdens hun testjes waarbij ze de fabrikanten controleren op naleving van hun dictaten en blije klanten want die willen een auto met een behoorlijke gasrespons.

Hey zal mij niet verbazen als ze niet de enige zijn.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:28:48 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156575240
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

VW had als enige een auto zonder bluetec die ambtenaren blij maakte tijdens hun testjes waarbij ze de fabrikanten controleren op naleving van hun dictaten en blije klanten want die willen een auto met een behoorlijke gasrespons.

Hey zal mij niet verbazen als ze niet de enige zijn.
Zo klopt ie
Ze hebben een 200 euro per auto willen besparen door geen ureum injectie in te bouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:33:46 #129
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156576443
Ve zou wel eens failliet kunnen gaan. Ben benieuwd!
pi_156578764
Nog geen aandelen VW kopen dus ? ;) :?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:28:47 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156579456
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Nog geen aandelen VW kopen dus ? ;) :?
Dat zou ik niet doen. Je ziet dat er nog allerlei slecht nieuws blijft binnenkomen. Ook dat er schadevergoedingen geeist worden, dat dealers aansprakelijk gesteld worden. Het imago van VW staat onder druk. Voordat dit voorbij is zijn we zo 2 jaar verder.

Dit soort schandalen kan echt heel lang na-etteren. VW ligt nu ook onder de loep, dus alles wat er maar aan slecht nieuws gemeld kan worden staat meteen in de krant. Ik zou pas kopen in de lage 40. Als het dan verder allemaal wat beter gaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:09:06 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156600841
quote:
Car emissions test body receives 70% of cash from motor industry | Business | The Guardian

Vehicle Certification Agency accused of a conflict of interest after VW scandal

The body examining the practices of the car industry following the Volkswagen emissions scandal has been accused of a major conflict of interest after it emerged that nearly three quarters of its funding comes from the companies it is investigating.

According to its latest annual report, the Vehicle Certification Agency receives 69.91% of its income from car manufacturers, who pay it to certify that their vehicles are meeting emissions and safety standards.

The transport secretary, Patrick McLoughlin, said last month that the VCA, which also receives government funding, would be responsible for re-running tests on a variety of makes of diesel cars and investigating their real-world emissions.

The announcement followed the revelation from the US Environmental Protection Agency last month that Volkswagen had installed illegal software to cheat emission tests, allowing its diesel cars to produce up to 40 times more pollution than is permitted.

However, the apparent conflict of interest raised by VCA’s funding has prompted lawyers to demand a truly independent investigation into the industry, and will raise fresh concerns over the government’s handling of the issue of air pollution.

Last week the Observer revealed how the government has been seeking to block EU legislation that would force member states to carry out surprise checks on car emissions. It has also been accused of ignoring a supreme court ruling that the government needed to urgently draw up significant plans to tackle the air pollution problem, which has been in breach of EU limits for years and is linked to thousands of premature deaths each year.

Alan Andrews, a lawyer at ClientEarth, said the VCA’s funding sources made it an inappropriate body to investigate the car industry. He said: “These figures show the agency relies for funding on the very industry it is meant to be investigating. We need a robust, transparent and independent investigation into whether the use of so-called ‘defeat devices’ are widespread in the UK car industry.

“Transport secretary Patrick McLoughlin must act now to ensure an outside body investigates this scandal. We cannot continue to risk the health of thousands of people a year by allowing watchdogs to have a too cosy and too close relationship with polluters.”

The scandal has wiped more than a third off Volkswagen’s share price, forced the resignation of its chief executive and been the source of huge embarrassment for the German chancellor, Angela Merkel, who was accused of being too close to Europe’s biggest car manufacturer.

Volkswagen has revealed that 1.2m vehicles in the UK are involved in the emissions scandal, which means that more than one in 10 diesel cars on the road are affected. It said the diesel vehicles include 508,276 Volkswagen cars, 393,450 Audis, 76,773 Seats, 131,569 ¦kodas and 79,838 Volkswagen commercial vehicles.

According to research compiled by Adac, Europe’s largest motoring organisation, diesel cars from Renault, Nissan, Hyundai, Citroën, Fiat, Volvo and other manufacturers have also been found to emit substantially higher levels of pollution under more realistic driving conditions. There is no suggestion of cheating, but only a quarter of the 79 cars Adac tested matched official results on the existing EU test.

A Department for Transport spokesman said: “To help provide value for taxpayers, the VCA cover their operating costs by charging manufacturers for the services they provide. This is the case with many regulators, including the ORR. Whilst the VCA charges the industry for its services, its governance framework is set by Government.”

Bron: www.theguardian.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_156601460
Misschien wat voor Gerard van der Aast om orde op zaken te gaan stellen daar?

Net zoals hij zo succesvol bij Imtech heeft gedaan :') :')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:47:49 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156601872
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een studiegenoot van me had een 20MB externe SCSI harde schijf, het ding was zowat zo groot als een schoenendoos.
:D

Accu capaciteit was nooit zo een echt belangrijk item voor Laptops, meer een nice to have. Voor smartphones en tablets wel, en als gevolg daarvan nu ook belangrijk voor autos. Er wordt nu enorm in geïnvesteerd, en dat gaat resultaat geven.
Net zoals bij de ontwikkeling van de geheugenchip, de SSD, de HDD, de processoren, beeldschermen, etc etc.
Als er eenmaal een belangrijke economische driver achter zit loopt de ontwikkeling goed op stoom.
Toch is de vooruitgang van accu's totaal onvergelijkbaar met die van micro-electronica. Daarvan verdubbelt de capaciteit iedere drie jaar. Als accu's in die tijd weer 10% beter worden, dan is dat al heel wat.
Van de andere kant, met 10% per drie jaar heb je over 15 jaar al een 70% betere accu. Dan is het break-even punt wel bereikt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:48:41 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156601901
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Schade voor VW kan oplopen tot 78.000.000.000 euro
http://www.rtlz.nl/busine(...)en-78-miljard-kosten
Men stopt ook in Australië met de verkoop van Diesels
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)iet-langer-verkocht/
Volkswagen is in zijn voortbestaan bedreigd
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)wagen-wordt-bedreigd
Frankrijk en Italië beginnen onderzoek naar VW
http://www.volkskrant.nl/(...)volkswagen~a4154994/

Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Alleen voor de bijtelling
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:11:38 #136
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156602606
Mensen met geweten en besef voor maatschappelijke schade (meer onrendabelen) kan het best wat schelen.

Mensen zonder moreel kompas niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:14:33 #137
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156602714
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar zou ... het mensen nu echt wat kunnen schelen ... wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Nee, weinig.
Maar het maakt mensen ook net zo min wat uit als VW failliet gaat.
Shit happens, andere auto's genoeg
Wie dit leest is gek
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:29:42 #138
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_156603226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
...
Het regent slecht nieuws in Wolfsburg.
Maar zouden behalve Politici en Journalisten het mensen nu echt wat kunnen schelen, behalve wat verstokte treinreizers en Priusfanaten wat er uit de uitlaat komt bij de keuze van een auto?
Het maakt mensen wel wat uit, zolang het maar niet in hun achtertuin gebeurt, oftewel, het liefste hebben ze als bij de auto van alle anderen bloemetjes uit de uitlaat komt, zolang ze zelf maar lekker goedkoop (een vervuilend dieseltje of wat dan ook het goedkoopst is) kunnen rijden.
pi_156604020
quote:
99s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, weinig.
Maar het maakt mensen ook net zo min wat uit als VW failliet gaat.
Shit happens, andere auto's genoeg
Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:02:44 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156606992
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:45:23 #141
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156608596
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Andere mensen werken bij Volvo, Toyaota, BMW... die zullen meer auto's bouwen en zekerder zijn van hun baan.
Wie dit leest is gek
pi_156608601
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Er zullen niet minder auto's door worden verkocht, dus in het grotere geheel maakt het niet zoveel uit. Voor de mensen waar het om gaat is het natuurlijk triest.
pi_156608613
Spuit 11.
  maandag 5 oktober 2015 @ 06:25:59 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156612733
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:11 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen met geweten en besef voor maatschappelijke schade (meer onrendabelen) kan het best wat schelen.

Mensen zonder moreel kompas niet.
Wat voor een auto rij jij, klopkoek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 08:30:36 #145
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156613174
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Er werken nogal wat mensen voor Volkswagen
Als ik vw was zou ik de boetes in de vs niet betalen en dan maar volledig terugtrekken van die markt, waarschijnlijk is dat goedkoper dan meegaan in die claimcultuur. In europa is de schade waarschijnlijk te overzien.
  maandag 5 oktober 2015 @ 08:34:06 #146
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156613194
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen voor de bijtelling
Klopt , want dit gedrag is voor een groot deel gestimuleerd door het achterlijke fiscale beleid op basis van ondeugdelijke tests.. Denk hier vooral ook aan gedrochten zoals de mitsubishi outlander. Voor het vw echec geldt voor een groot deel hetzelfde...
pi_156613455
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als ik vw was zou ik de boetes in de vs niet betalen en dan maar volledig terugtrekken van die markt, waarschijnlijk is dat goedkoper dan meegaan in die claimcultuur. In europa is de schade waarschijnlijk te overzien.
En jij denkt dat het zo werkt :P
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:11:40 #148
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156613533
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:03 schreef 1299 het volgende:

[..]

En jij denkt dat het zo werkt :P
Waarom niet? De amerikanen hebben buiten hun grondgebied niets te zeggen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:45:13 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156613918
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen voor de bijtelling
Polls laten toch echt zien dat (gelukkig) mensen het wél wat kan schelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156614006
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Waarom niet? De amerikanen hebben buiten hun grondgebied niets te zeggen.
Dat zou de handelsbetrekkingen naar heel Duitsland dermate onder druk zetten dat de duitse regering die boete zelf wel komt halen bij Volkswagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')