Slecht nieuws over VAG blijft naar buiten komen. Het aandeel is (vanaf de top in juni) al 45% van zijn waarde verloren. Hoe gaat VW dit oplossen?quote:www.carros.nl/nieuws/vw-s(...)-vs-aandeel-daalt-18
www.nu.nl/beurs/4129962/d(...)-volkswagen-in-.html
www.telegraaf.nl/dft/nieu(...)wijt_op_beurs__.html
Na toegegeven te hebben de kluit belazerd te hebben mbt nox uitstoot stopt VW met het verkopen van dieselauto's in de VS. Ook de Duitse overheid begint een onderzoek.
Gaan ze ook binnen de EU van de markt?
Wow, dit is hét automotive schandaal van het decennium.
Als jij het overdreven vindt (dus dat je denkt dat VAG eigenlijk meer waard is) dan moet je kopen!quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:19 schreef Dingflofbips het volgende:
45% wat een overdreven reactie van de markt
Ze kunnen misschien nog wat leren van hoe toyota die schandalen in de vs heeft opgelost een paar jaar terug
Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch tekenend dat VW per jaar 11 miljard aan R&D uitgeeft maar er niet in slaagt een dieselmotor te ontwikkelen die aan de milieueisen voldoet.
Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.
Is BMW niet vol voor de AddBlue gegaan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!
Wellicht weten ze bij BMW wel hoe techniek werkt?
Dit. De eisen zijn te zwaar.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het lukt kennelijk de meesten niet. Dus wellicht is de eis te zwaar.
Ik heb overigens gelezen dat tussen de enkele modellen die de norm wel halen ook Volkawagens zitten.
Mogelijk is dat de weg. Ik heb me daar nog niet goed in verdiept.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is BMW niet vol voor de AddBlue gegaan?
Als de eisen te zwaar zijn dan voldoe je er niet aan, je gaat geen bedrog plegen om te doen alsof je toch aan de eisen voldoet.quote:
Dat is een heel ander verhaal. Daar is een technische oplossing gezocht die niet duurzaam blijkt te werken. Dan heb je een product dat niet voldoet aan het conformiteitsvereiste, maar dat is een heel ander probleem dan bedrog.quote:Zo had Audi een andere methode ontdekt: Klooien met de zuigerveren en met name de olieschraapveer om de weerstand te verlagen(minder wrijving en daardoor minder warmte) zodat de motor beter presteerde, zuiniger was en daardoor minder uitstoot.
Dat ging tijdelijk goed.
http://www.autoblog.nl/ni(...)jst-de-pan-uit-76451
Nou ja, als klant van Audi verwacht je dit niet. Dan voel ik me toch wel bedrogen met dit soort prijs kwaliteit verhouding. Dan heeft men niet langdurig getest.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een heel ander verhaal. Daar is een technische oplossing gezocht die niet duurzaam blijkt te werken. Dan heb je een product dat niet voldoet aan het conformiteitsvereiste, maar dat is een heel ander probleem dan bedrog.
Of men heeft het wel getest maar daar niet naar gehandeld, dan gaat het al wel weer snel richting bedrog, maar zelfs dan is het wat anders dan een listige kunstgreep met software. Als ik naar een restaurant ga en ze hebben de ribeye verkloot en zetten hem toch voor dan is dat wat anders dan als ze Wagyu op de kaart zetten en biefstukjes van de kiloknaller serveren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou ja, als klant van Audi verwacht je dit niet. Dan voel ik me toch wel bedrogen met dit soort prijs kwaliteit verhouding. Dan heeft men niet langdurig getest.
Dat is natuurlijk theorie. Helaas zo werkt het niet. Zeker al niet onder tijdsdruk en gegunde ontwikkelingstijd. De auto industrie is niet de enige tak waar dit soort misstanden plaats vinden. U vraagt wij draaien al is dit dan niet volgens de regels.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de eisen te zwaar zijn dan voldoe je er niet aan, je gaat geen bedrog plegen om te doen alsof je toch aan de eisen voldoet.
Sorry, maar ik doe niet mee met we zijn allemaal een beetje schuldig, dus niemand. Zoals het er nu uitziet is er gewoon sprake van opzettelijk bedrog, oplichting. Oplichting die op kleinere schaal voor veel kleinere bedragen wel tot vervolging en zelfs gevangenisstraffen leidt. Dat VW vele tientallen miljoenen heeft gespendeerd om de EU te belobbyen en EU-parlementariers 25% korting op een nieuwe Volkswagen geeft om ze gunstig te stemmen disculpeert ze niet, integendeel.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk theorie. Helaas zo werkt het niet. Zeker al niet onder tijdsdruk en gegunde ontwikkelingstijd. De auto industrie is niet de enige tak waar dit soort misstanden plaats vinden. U vraagt wij draaien als is dit dan niet volgens de regels.
Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sorry, maar ik doe niet mee met we zijn allemaal een beetje schuldig, dus niemand. Zoals het er nu uitziet is er gewoon sprake van opzettelijk bedrog, oplichting. Oplichting die op kleinere schaal voor veel kleinere bedragen wel tot vervolging en zelfs gevangenisstraffen leidt. Dat VW vele tientallen miljoenen heeft gespendeerd om de EU te belobbyen en EU-parlementariers 25% korting op een nieuwe Volkswagen geeft om ze gunstig te stemmen disculpeert ze niet, integendeel.
Het bedrog zelf is gelukkig niet in Nederland gebeurd, ons opportuniteitsbeginsel geeft alle gelegenheid voor klassenjustitie. Maar in Duitsland vervolgt het OM in beginsel elk strafbaar feit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.
Maar dat is wat anders dan dat de eisen te streng zouden zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd ik, ben het geheel met je eens. Maar een kartel en lobby doorbreken is helaas wensdenken. Kon dat maar. Dan waren veel problemen opgelost.
BMW ookquote:Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Waarom lukt het BMW dan wel met hun dieselmotoren? En ze hebben ook nog meer vermogen per liter diesel, en zijn 15% zuiniger ook nog!
Wellicht weten ze bij BMW wel hoe techniek werkt?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-andere-merken.dhtmlquote:Naast Volkswagen en Seat wordt verder ook BMW opgenomen in het rijtje 'vieze auto's'. Het Duitse autotijdschrift Bild meldt, op gezag van de milieuorganisatie International Council on Clean Transportation (ICCT), dat BMW dieselauto's verkoopt waarvan de uitstoot van schadelijke gassen de Europese milieunormen ver overschrijdt.
dat bmw verhaal was al gerectificeerd. Was niet waar maar iedereen neemt het zo overquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
BMW ook
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-andere-merken.dhtml
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |