abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156730033
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:06 schreef hiddit het volgende:
01: Bedrijfstak:Transport
02: Functie:Matroos
03: Opleiding:VMBO-rijn&binnenvaart
04: Leeftijd:22
05: Aantal uren per week: 2 weken werken/ 2 weken vrij
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: geen
08: Bruto maand salaris: 1475
09: Netto maand salaris: 1255
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4/5 jaar
12: Goodies: half jaar vrij
13: Tevreden?: mwa
Nog een beetje toekomst perspectief, qua functie/salaris?
Kapitein ooit?

Dacht dat de binnenvaart zo goed verdiende, of moet je dan echt de schipper zijn?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:35:03 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156730271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:20 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nog een beetje toekomst perspectief, qua functie/salaris?
Kapitein ooit?

Dacht dat de binnenvaart zo goed verdiende, of moet je dan echt de schipper zijn?
De beste stuurlui staan aan wal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:43:31 #103
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_156738167
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:20 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nog een beetje toekomst perspectief, qua functie/salaris?
Kapitein ooit?

Dacht dat de binnenvaart zo goed verdiende, of moet je dan echt de schipper zijn?
op dit schip waar ik nu zit alleen om te leren maar verder geen functie, maar op andere schepen worden wel mensen gezocht.
tjaa als ik naar een ander schip ga verdien ik zowiezo meer waar ik nu zit heb ik wel een hele gezellige ploeg en dat telt ook mee aangezien we 2 weken met elkaar zitten.
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

De beste stuurlui staan aan wal.
dat zowiezo haha
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:57:03 #104
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156742688
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft dezelfde ambities. En ook niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten.

Dan is de 1450 Euro netto per maand voor 40 uur per week werken je deel denk ik dan met een HBO diploma op zak waarvoor je niet je capaciteit hebt benut(?) maar wel de ambitie hebt gehad of toch niet, ik ben confuus. Oei oei oei...is het misschien dan gek te horen dat de politiek er over denkt een gesponsorde opleiding door de oud student te laten terug betalen? Ik zie het om me heen dat 'jeugd' vaak weinig ambitie heeft, nog de kennis of kunde heeft om zelfs maar een lekke fietsband te plakken of een gebruiksaanwijzing te kunnen lezen, laat staan hoofdrekenen 8-) Grasmaaien is ook een probleem en het rijbewijs halen wil ook maar niet lukken. :? Maar ja, die (mijn buurjongens) hebben dan ook nog geen HBO diploma....
Common knowledge but important nonetheless.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:07:23 #105
230491 Zith
pls tip
pi_156743061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:43 schreef hiddit het volgende:
waar ik nu zit heb ik wel een hele gezellige ploeg en dat telt ook mee aangezien we 2 weken met elkaar zitten.
Er bestaan misschien ook ploegen die gezellig zijn en goed betalen.. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156743631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:43 schreef hiddit het volgende:

[..]

op dit schip waar ik nu zit alleen om te leren maar verder geen functie, maar op andere schepen worden wel mensen gezocht.
tjaa als ik naar een ander schip ga verdien ik zowiezo meer waar ik nu zit heb ik wel een hele gezellige ploeg en dat telt ook mee aangezien we 2 weken met elkaar zitten.

[..]

dat zowiezo haha
Sowieso.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_156746451
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:57 schreef Ozoo het volgende:

[..]

Dan is de 1450 Euro netto per maand voor 40 uur per week werken je deel denk ik dan met een HBO diploma op zak waarvoor je niet je capaciteit hebt benut(?) maar wel de ambitie hebt gehad of toch niet, ik ben confuus. Oei oei oei...is het misschien dan gek te horen dat de politiek er over denkt een gesponsorde opleiding door de oud student te laten terug betalen? Ik zie het om me heen dat 'jeugd' vaak weinig ambitie heeft, nog de kennis of kunde heeft om zelfs maar een lekke fietsband te plakken of een gebruiksaanwijzing te kunnen lezen, laat staan hoofdrekenen 8-) Grasmaaien is ook een probleem en het rijbewijs halen wil ook maar niet lukken. :? Maar ja, die (mijn buurjongens) hebben dan ook nog geen HBO diploma....
Zo bijzonder is alleen het hebben van een diploma niet, hbo niet, maar WO ook niet. Het gaat erom wat je doet met je talenten en capaciteiten. En ja, er zijn best wel veel hbo geschoolde mensen die niet veel verder zullen komen dan starten met 2200 en dan langzaam groeien naar 3500 en nooit verder. Daar is niets mis mee. Niet iedereen heeft ambitie zoals ik al zei. Of heeft iemand vooral in zijn hoofd ambitie maar doet verder niets. Of hij/zij steekt zijn ambitie in een hobby, gezin, kinderen, postzegelverzameling.

Bovendien is in mijn optiek een diploma zeker geen garantie voor succes. Waar mensen niet in worden opgeleid maar die volgens mij cruciaal zijn voor succes zijn de volgende zaken:

1. Zelfstandig denken, zelfstandig, dus geen boekjes napraten, analyses uitvoeren op echte zaken waar niemand ook zomaar een keihard antwoord op heeft.
2. Creativiteit, op originele manier zaken aanpakken. Echt lastige problemen luisteren niet naar de staande boekjestheorieen, of de analyse is niet goed gedaan. Is uiteraard gelinkt aan zelfstandig nadenken.
3. Ondernemerschap, kansen zien en benutten.
4. Stand houden, niet opgeven, slim zaken regelen als je vindt dat het echt nodig is. Niet zomaar opgeven, beetje eigenwijs zijn.

Echt eigenaar zijn van wat je doet. Er is geen meester of juf die je zegt wat je moet doen, een baas doet dat ook maar gedeeltelijk, voor de leuke banen kan niemand echt zeggen wat er exact gebeuren moet... dat moet je juist zelf bedenken.

Ik mis gewoon veel mensen die echt iets zelf willen/kunnen. Al die jaknikkers die braaf gaan doen wat iedereen altijd al deed. Doe nou gewoon eens iets waarvan je zelf denkt dat het het beste is. Of stel het op zijn minst voor. Dit in plaats van te zeiken over managers, de koffie, collega's of een willekeurige andere die je de schuld kunt geven van je falen.

'Je kunt problemen niet oplossen met dezelfde manier van denken die je gebruikte toen je ze creeerde'

Heeft verder ook niets met de jeugd te maken. Er wordt al vele eeuwen geklaagd over 'de jeugd'. Er zit tussen de jeugd zat volk met ambitie. En met talent. En met beiden. Ik maak me niet zoveel zorgen om de jeugd. Jongeren zijn lui, dat is normaal. Jongeren zijn hedonistisch, is normaal. Laat ze het leven lekker leren kennen. Een beetje rustiger worden en wat meer aan de toekomst werken komt ook wel weer.

Mijn dochters hoeven niet met 4 jaar engels te leren spreken, al mag dat best als ze dat willen. Ik heb liever dat ze ze lang mogelijk nieuwsgierig zijn, buiten spelen, de wereld leren kennen, zelf leren nadenken, streetwise te worden, maar ook scherp en analytisch. Dus niet zoveel tv maar samen de natuur in. NIet zoveel tablets maar ook lekker met vriendjes buiten spelen. Niet alleen braaf schoolboeken, maar vooral ook lezen wat hun interesseert.
Whatever...
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:59:39 #108
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156747258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 22:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo bijzonder is alleen het hebben van een diploma niet, hbo niet, maar WO ook niet. Het gaat erom wat je doet met je talenten en capaciteiten. En ja, er zijn best wel veel hbo geschoolde mensen die niet veel verder zullen komen dan starten met 2200 en dan langzaam groeien naar 3500 en nooit verder. Daar is niets mis mee. Niet iedereen heeft ambitie zoals ik al zei. Of heeft iemand vooral in zijn hoofd ambitie maar doet verder niets. Of hij/zij steekt zijn ambitie in een hobby, gezin, kinderen, postzegelverzameling.

Bovendien is in mijn optiek een diploma zeker geen garantie voor succes. Waar mensen niet in worden opgeleid maar die volgens mij cruciaal zijn voor succes zijn de volgende zaken:

1. Zelfstandig denken, zelfstandig, dus geen boekjes napraten, analyses uitvoeren op echte zaken waar niemand ook zomaar een keihard antwoord op heeft.
2. Creativiteit, op originele manier zaken aanpakken. Echt lastige problemen luisteren niet naar de staande boekjestheorieen, of de analyse is niet goed gedaan. Is uiteraard gelinkt aan zelfstandig nadenken.
3. Ondernemerschap, kansen zien en benutten.
4. Stand houden, niet opgeven, slim zaken regelen als je vindt dat het echt nodig is. Niet zomaar opgeven, beetje eigenwijs zijn.

Echt eigenaar zijn van wat je doet. Er is geen meester of juf die je zegt wat je moet doen, een baas doet dat ook maar gedeeltelijk, voor de leuke banen kan niemand echt zeggen wat er exact gebeuren moet... dat moet je juist zelf bedenken.

Ik mis gewoon veel mensen die echt iets zelf willen/kunnen. Al die jaknikkers die braaf gaan doen wat iedereen altijd al deed. Doe nou gewoon eens iets waarvan je zelf denkt dat het het beste is. Of stel het op zijn minst voor. Dit in plaats van te zeiken over managers, de koffie, collega's of een willekeurige andere die je de schuld kunt geven van je falen.

'Je kunt problemen niet oplossen met dezelfde manier van denken die je gebruikte toen je ze creeerde'

Heeft verder ook niets met de jeugd te maken. Er wordt al vele eeuwen geklaagd over 'de jeugd'. Er zit tussen de jeugd zat volk met ambitie. En met talent. En met beiden. Ik maak me niet zoveel zorgen om de jeugd. Jongeren zijn lui, dat is normaal. Jongeren zijn hedonistisch, is normaal. Laat ze het leven lekker leren kennen. Een beetje rustiger worden en wat meer aan de toekomst werken komt ook wel weer.

Mijn dochters hoeven niet met 4 jaar engels te leren spreken, al mag dat best als ze dat willen. Ik heb liever dat ze ze lang mogelijk nieuwsgierig zijn, buiten spelen, de wereld leren kennen, zelf leren nadenken, streetwise te worden, maar ook scherp en analytisch. Dus niet zoveel tv maar samen de natuur in. NIet zoveel tablets maar ook lekker met vriendjes buiten spelen. Niet alleen braaf schoolboeken, maar vooral ook lezen wat hun interesseert.
Geen talent (?), geen ambitie, geen doorzettingsvermogen in het beroep back office bij luxe automerk voorbeeld wellicht en wel een HBO diploma scoren (waarom?) en 1450 Euro bij een profit instelling vergaren en het allemaal wel best vinden. Gezond van lijf en leden en er zo voorstaan als je 30 bent? En het okay vinden...Thuis wonend wellicht ook nog? HBO pretopleiding misschien? Daar klopt ergens iets niet.

Als beide kinderen hier in deze huishouding een studie of vakopleiding willen gaan volgen krijgen ze dat vol betaald van hun ouders maar dan is de kous ook af en gaan ze het volle leven in. Met 24 of 25 jaar zitten ze niet in ons huis omdat ze anders niet weten wat ze moeten doen of omdat ze het allemaal wel best vinden zo. Hotel mama en papa zeg maar, dan zou ik ernstig gefaald hebben in de opvoeding van mijn kroost. Het is altijd wel leuk dat gefladder en dat je in het voortgezet onderwijs leert om je 'naam te dansen' maar de Nederlandse maatschappij verlangt nu eenmaal een zekere aanpassing en kent maar weinig plaats voor de excellente buitenbeentjes en als je die ambitie hier als jeugd niet kunt verwezenlijken dan zul je wellicht je grens moeten verleggen en letterlijk elders rond gaan kijken. Op eigen benen staan heet dat en je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Je moet het wel aan je kinderen meegeven natuurlijk, als je vrij gezapig door het leven gaat....voorbeeld doet volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ozoo op 10-10-2015 23:46:11 (...voorbeeld doet volgen..) ]
Common knowledge but important nonetheless.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:05:51 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_156747419
01: Bedrijfstak: Verhuur
02: Functie: chauffeur
03: Opleiding: MAVO
04: Leeftijd:39
05: Aantal uren per week: gemiddeld 44
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: _O- Geintje natuurlijk!!
08: Bruto maand salaris: 1953 euro
09: Netto maand salaris: tussen de 1600 en 1700 euro
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: personeelskorting, omzetbonus, reiskostenvergoeding, cursussen worden betaald, ze zijn wel attent (met Sinterklaas, Pasen en je verjaardag krijg je een kleinigheidje.
13: Tevreden?: Ja wat betreft de collega's en natuurlijk omdat je bij deze werkgever nog gewoon een vast contract krijgt.. Nee, wat betreft salaris, het materiaal en de logheid van de organisatie.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:20:53 #110
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_156747767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Er bestaan misschien ook ploegen die gezellig zijn en goed betalen.. :)
Zoals ik het hier en daar een beetje mee krijg valt dat tegen, vooral met gezellig mensen. Ik heb zo iets van zie wel hoe het loopt eerst wil ik me papieren hebben en dan is opzoek naar een betere werkplek.
pi_156747969
Tijd voor een updateje!

01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: docent eerstegraads
03: Opleiding: doctoraal Engels, master docent VO, gepromoveerd taalkundige
04: Leeftijd:32
05: Aantal uren per week:32 (0,8 fte)
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3058
09: Netto maand salaris:2209
10: Overuren betaald: nee, tenzij op papier aan taken/lessen meer dan 24 overuren per jaar (meeste gemaakte overuren staan echter niet op papier)
11: Werkervaring:9 jaar
12: Goodies: geen, nou ja, professionalisering wordt betaald, cao gebonden.
13: Tevreden?: ja, zit nu in de LD schaal en die groeit sneller per trede naar een hoger maximum. Ons taakbeleid is ook een stuk verbeterd.
Kwak
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:41:06 #112
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156748199
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:29 schreef kwakz0r het volgende:
Tijd voor een updateje!

01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: docent eerstegraads
03: Opleiding: doctoraal Engels, master docent VO, gepromoveerd taalkundige
04: Leeftijd:32
05: Aantal uren per week:32 (0,8 fte)
06: Aantal vakantiedagen: 60
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3058
09: Netto maand salaris:2209
10: Overuren betaald: nee, tenzij op papier aan taken/lessen meer dan 24 overuren per jaar (meeste gemaakte overuren staan echter niet op papier)
11: Werkervaring:9 jaar
12: Goodies: geen, nou ja, professionalisering wordt betaald, cao gebonden.
13: Tevreden?: ja, zit nu in de LD schaal en die groeit sneller per trede naar een hoger maximum. Ons taakbeleid is ook een stuk verbeterd.
Ik had bijna gezegd wat hou je weinig over maar de 60 echte en betaalde vakantiedagen maakt dat wel weer goed. Altijd goed uitgerust aan het werk zeker? :)
Common knowledge but important nonetheless.
pi_156748395
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:41 schreef Ozoo het volgende:

[..]

Ik had bijna gezegd wat hou je weinig over maar de 60 echte en betaalde vakantiedagen maakt dat wel weer goed. Altijd goed uitgerust aan het werk zeker? :)
Niet bepaald :+

Op papier werk ik 32 uur per week, in feite ben ik 4 * 9 uur op school en werk ik zeker een avond of twee of een weekenddag. Om van de verplichte avonden of activiteiten op vrije dagen maar niet te spreken.

Maar goed, bij een kantoorbaan op mijn niveau zou ik ook overuren maken natuurlijk. :+

Wat ik wel echt zwaar vind is dat je nooit een 'loos' moment hebt of kunt nemen. Je dag wordt geheel bepaald door het ritme van de lessen, je staat de hele dag op spanning als je je werk goed wilt doen en je vakanties liggen vast door het ritme van het jaar (dus ook altijd duurrrr). Weinig eigen controle. Maar daar staat tegenover dat ik werken met kinderen/tieners heel erg leuk vind.

Bruto netto is idd groot verschil, dat hangt niet samen met vakantiedagen oid volgens mij :? Ik zit qua inkomen wel bijzonder ongunstig voor toeslagen en belastingvoordelen, overal de volle mep betalen.
Kwak
pi_156748578
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet bepaald :+

Op papier werk ik 32 uur per week, in feite ben ik 4 * 9 uur op school en werk ik zeker een avond of twee of een weekenddag. Om van de verplichte avonden of activiteiten op vrije dagen maar niet te spreken.

Maar goed, bij een kantoorbaan op mijn niveau zou ik ook overuren maken natuurlijk. :+

Wat ik wel echt zwaar vind is dat je nooit een 'loos' moment hebt of kunt nemen. Je dag wordt geheel bepaald door het ritme van de lessen, je staat de hele dag op spanning als je je werk goed wilt doen en je vakanties liggen vast door het ritme van het jaar (dus ook altijd duurrrr). Weinig eigen controle. Maar daar staat tegenover dat ik werken met kinderen/tieners heel erg leuk vind.

Bruto netto is idd groot verschil, dat hangt niet samen met vakantiedagen oid volgens mij :? Ik zit qua inkomen wel bijzonder ongunstig voor toeslagen en belastingvoordelen, overal de volle mep betalen.
Bruto-netto valt bij jou nog mee hoor... Dat wordt steeds erger. In Nederland verdien je al veel als je meer dan 40k verdient... dus tjsa....dan mag je de volle mep belasting betalen...
Whatever...
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:22:52 #115
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156749179
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet bepaald :+

Op papier werk ik 32 uur per week, in feite ben ik 4 * 9 uur op school en werk ik zeker een avond of twee of een weekenddag. Om van de verplichte avonden of activiteiten op vrije dagen maar niet te spreken.
Wij, de anderen, hebben dat bij dienstreizen, o zo spannend maar je kunt na werktijd niet doen wat je wilt, de omgeving waar je vertoeft bepaalt wat je kunt doen. Ramen lappen gaat even niet lukken.

quote:
Maar goed, bij een kantoorbaan op mijn niveau zou ik ook overuren maken natuurlijk.
Overuren, daar went een werkgever snel aan vooral als ze onbetaald zijn. Ik zeg altijd maar efficiënt werken tijdens kantooruren en op tijd weer weg.

quote:
Wat ik wel echt zwaar vind is dat je nooit een 'loos' moment hebt of kunt nemen. Je dag wordt geheel bepaald door het ritme van de lessen, je staat de hele dag op spanning als je je werk goed wilt doen en je vakanties liggen vast door het ritme van het jaar (dus ook altijd duurrrr). Weinig eigen controle. Maar daar staat tegenover dat ik werken met kinderen/tieners heel erg leuk vind.
In het bedrijfsleven zijn sowieso weinig loze momenten en ja dat ontneemt de creativiteit. Dat was vroeger anders kan ik mij herinneren.Vakanties zijn bijna altijd duur voor ouders met nog schoolgaande kinderen. Het is een grote kunst om kinderen/tieners te verleiden te laten doen wat goed voor ze is.

quote:
Bruto netto is idd groot verschil, dat hangt niet samen met vakantiedagen oid volgens mij :? Ik zit qua inkomen wel bijzonder ongunstig voor toeslagen en belastingvoordelen, overal de volle mep betalen.
Ik werk in het buitenland en ik zie dat de belasting op loon in Nederland er flink inhakt. Ik betaal wel hoge premies maar er blijft netto meer over. Tip: spaar in je 'gouwe tijd' zoveel mogelijk zodat je in magere tijden de vruchten ervan plukt. Hoe ouder je wordt hoe minder flexibel je in de regel bent en hoe afhankelijker je wordt als je niet als expert in je organisatie wordt gezien. Onafhankelijkheid is een groot goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ozoo op 11-10-2015 00:35:54 (save money or currency for that matter....) ]
Common knowledge but important nonetheless.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:36:21 #116
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156749582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:51 schreef Van_Poppel het volgende:
01: Bedrijfstak: Industriële automatisering
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV
07: 13e maand: nee, wel een winstdeling. Dit leverde de laatste jaren circa 1500 euro netto op
08: Bruto maand salaris: 2850
09: Netto maand salaris: 1950, met reiskostenvergoeding, reisurenvergoeding, structureel veel overuren en overnachtingstoeslagen komt het in de praktijk op 2400/2500 euro ofzo neer.
10: Overuren betaald: Mag ik zelf bepalen: tijd voor tijd of uitbetalen
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Geen, laptop en telefoon heb ik gewoon voor werk nodig.
13: Tevreden?: Enerzijds ontevreden met het salaris, heb het idee een paar honderd euro te weinig te verdienen. Hopelijk komt er straks in januari iets bij. Anderzijds wel een toffe baan met leuke collega's en veel vrijheid. Mag in principe mijn eigen agenda vullen. Als ik maandagochtend om 11 uur op mijn werk kom opdagen, is er niemand die gaat zeiken. Verder relatief veel inbedrijfstellingen (ook in het buitenland) waardoor je toch een leuk netto salaris hebt.
Een update:
01: Bedrijfstak: Industriële automatisering
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV
07: 13e maand: nee, wel een winstdeling. Dit leverde de laatste jaren circa 1500 euro netto op
08: Bruto maand salaris: 2950
09: Netto maand salaris: 2000. Met buitenland reisjes richting de 3000/3500 netto (overuren, reisuren, overnachtingstoeslagen etc.), maargoed daar maak je de uren ook naar.
10: Overuren betaald: Mag ik zelf bepalen: tijd voor tijd of uitbetalen
11: Werkervaring: bijna 8 jaar
12: Goodies: Geen, laptop en telefoon heb ik gewoon voor werk nodig.
13: Tevreden?: Nog steeds een beetje ontevreden over het (netto)salaris. Denk dat 3200/3300 heel redelijk zou zijn. Voor de rest is er niks mis met mijn baan. Leuke collega's en werk en genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen (cursussen/opleidingen enzo).
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:44:33 #117
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156749834
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:36 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Een update:
01: Bedrijfstak: Industriële automatisering
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV
07: 13e maand: nee, wel een winstdeling. Dit leverde de laatste jaren circa 1500 euro netto op
08: Bruto maand salaris: 2950
09: Netto maand salaris: 2000. Met buitenland reisjes richting de 3000/3500 netto (overuren, reisuren, overnachtingstoeslagen etc.), maargoed daar maak je de uren ook naar.
10: Overuren betaald: Mag ik zelf bepalen: tijd voor tijd of uitbetalen
11: Werkervaring: bijna 8 jaar
12: Goodies: Geen, laptop en telefoon heb ik gewoon voor werk nodig.
13: Tevreden?: Nog steeds een beetje ontevreden over het (netto)salaris. Denk dat 3200/3300 heel redelijk zou zijn. Voor de rest is er niks mis met mijn baan. Leuke collega's en werk en genoeg kansen om jezelf te ontwikkelen (cursussen/opleidingen enzo).
Denk je serieus dat 3200 netto als vast salaris redelijk zou zijn voor een 33 jarige hbo'er die ook nog eens zijn overuren en reisuren betaald krijgt en een winstdeling krijgt?

Ik denk dat je salaris prima marktconform is en je blij mag zijn dat die extra uren betaald worden.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:45:30 #118
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156749863
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Denk je serieus dat 3200 netto als vast salaris redelijk zou zijn voor een 33 jarige hbo'er die ook nog eens zijn overuren en reisuren betaald krijgt?

Ik denk dat je salaris prima marktconform is en je blij mag zijn dat als die extra uren betaald worden.
Ik heb het over 3200 bruto ;) Dat is dus 2100 netto.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:46:28 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156749887
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik heb het over 3200 bruto ;) Dat is dus 2100 netto.
Ohhh haha sorry. Ja dat is vast heel redelijk :) verder wel top voor jou dat alles doorbetaald wordt. Dat heb ik nooit gehad helaas.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:48:38 #120
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156749919
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ohhh haha sorry. Ja dat is vast heel redelijk :) verder wel top voor jou dat alles doorbetaald wordt. Dat heb ik nooit gehad helaas.
Maar wel waarschijnlijk een hoger vast salaris (waarbij er vanuit wordt gegaan dat je 4 of 5 uur per week "gratis" werkt. :P
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:53:30 #121
416965 Ozoo
Better when bad......
pi_156750029
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:45 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik heb het over 3200 bruto ;) Dat is dus 2100 netto.
www.intermediair.nl/testen-tools/intermediair-salariskompas

Ik blijf het weinig vinden. Ik vraag me af hoe je daarvan een beetje normaal zelfstandig kan leven, ik bedoel een normaal 1 of 2 persoons-huishouden ofwel met kinderen.
Common knowledge but important nonetheless.
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:01:00 #122
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156750189
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:53 schreef Ozoo het volgende:

[..]

www.intermediair.nl/testen-tools/intermediair-salariskompas

Ik blijf het weinig vinden. Ik vraag me af hoe je daarvan een beetje normaal zelfstandig kan leven, ik bedoel een normaal 1 of 2 persoons-huishouden ofwel met kinderen.
Met 2000 euro netto per maand kun je prima rondkomen hoor. Ik hoef niet naar de voedselbank ofzo. :P
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:01:09 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156750190
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Maar wel waarschijnlijk een hoger vast salaris (waarbij er vanuit wordt gegaan dat je 4 of 5 uur per week "gratis" werkt. :P
Ik had 3200 ongeveer en reisde regelmatig (1x per 2 maanden) al op zondag. En terugvluchten konden best 's avonds zijn ook. En op reis natuurlijk altijd lange dagen, maar ook veel casual geneuzel als uit eten gaan en/of stappen met agenten/collega's/klanten etc.

Ik vond het dusdanig leuk dat ik er eigenlijk weinig om kon geven dat er niet extra voor betaald werd.
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:04:23 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156750265
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:53 schreef Ozoo het volgende:

[..]

www.intermediair.nl/testen-tools/intermediair-salariskompas

Ik blijf het weinig vinden. Ik vraag me af hoe je daarvan een beetje normaal zelfstandig kan leven, ik bedoel een normaal 1 of 2 persoons-huishouden ofwel met kinderen.
Lukt makkelijk.
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:07:35 #125
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_156750321
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:22 schreef Ozoo het volgende:

[..]

Wij, de anderen, hebben dat bij dienstreizen, o zo spannend maar je kunt na werktijd niet doen wat je wilt, de omgeving waar je vertoeft bepaalt wat je kunt doen. Ramen lappen gaat even niet lukken.

[..]

Overuren, daar went een werkgever snel aan vooral als ze onbetaald zijn. Ik zeg altijd maar efficiënt werken tijdens kantooruren en op tijd weer weg.

[..]

In het bedrijfsleven zijn sowieso weinig loze momenten en ja dat ontneemt de creativiteit. Dat was vroeger anders kan ik mij herinneren.Vakanties zijn bijna altijd duur voor ouders met nog schoolgaande kinderen. Het is een grote kunst om kinderen/tieners te verleiden te laten doen wat goed voor ze is.

[..]

Ik werk in het buitenland en ik zie dat de belasting op loon in Nederland er flink inhakt. Ik betaal wel hoge premies maar er blijft netto meer over. Tip: spaar in je 'gouwe tijd' zoveel mogelijk zodat je in magere tijden de vruchten ervan plukt. Hoe ouder je wordt hoe minder flexibel je in de regel bent en hoe afhankelijker je wordt als je niet als expert in je organisatie wordt gezien. Onafhankelijkheid is een groot goed.
Helaes, klein kind hier en twee mensen die een studieschuld aflossen. Vette tijden misschien over twintig jaar?

Ik heb nog groeiruimte op mijn werk, en word gewaardeerd in de organisatie. Ze schatten daar wel in dat ik veel bagage heb waar ze blij mee mogen zijn. Maar ik houd mijn ogen wel open voor een functie bijvoorbeeld bij het ministerie of in de managementlaag over een jaar of vijf-tien gok ik zo.
Kwak
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')