abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 september 2015 @ 09:30:52 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156416186
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 27 september 2015 @ 09:32:52 #2
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156416210
Nog effe over dat wilde drinken...
Zou ze dan echt al genoeg hebben? Maar waarom hapt ze dan nog aan? Ik wil haar ook niet overvoeren natuurlijk... Gister is mn man maar rondjes gaan lopen met haar op zn arm en zijn pink in haar mond, toen viel ze in slaap.
Pfff, voeden op verzoek is leuk hoor, maar de helft van de tijd heb ik geen idee wat ze verzoekt ;( Zoals trappelen met haar benen, dat doet ze bij krampjes, maar ook als ze overstuur is, dus tja, wat is het dan?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 27 september 2015 @ 09:37:49 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156416264
L wilt heel vaak sabbelen als hij krampjes heeft of sip is en vaak ook omdat hij het gewoon lekker vindt geloof ik. Pink volstaat dan. Serieus: hij zou echt nooit niet aanhappen tenzij hij slaapt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156424818
Wolk wil ook altijd wel aanhappen (mijn autocorrect wil er aanvallen van maken, hoe toepasselijk) maar als ze geen honger heeft wordt ze steeds bozer ervan. Ik denk dat het een soort instinct is.

Ik heb zelf zoiets van: als ze in slaap kan vallen dan zal ze wel niet echt honger hebben. Dat is hoe ik het doe. Als Wolk echt honger heeft dan valt ze niet in slaap voordat ze gegeten heeft en is ze op geen andere manier te troosten.

Het is een kwestie van door uitproberen erachter komen wat er aan de hand is. Dat is tenminste wat wij doen. Soort checklist afgaan tot we datgene hebben gevonden waardoor ze stil wordt.
pi_156425035
N. dronk zo wild als de melkstroom haar niet snel genoeg (meer) ging. Ze heeft echt zo'n 0,1 seconde geduld. :')

Nu ze wat groter (20 weken bijna :o ) is wordt het wel makkelijker. Ze geeft nu echt heel duidelijk aan wanneer ze wel en wanneer ze niet meer wil drinken, terwijl ik eerder hetzelfde had als jullie. Wat wil ze nu eigenlijk en wanneer weet ik dat ze genoeg heeft? Hopelijk wordt het bij jullie ook snel duidelijker.
  zondag 27 september 2015 @ 19:12:36 #6
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_156428261
Help. Hielke beet mij net flink. 2x in beide tepels.. Hij bleef ook maar mopperen en klokt dus nu in notime een 180/6 leeg bij manlief. Wat nu? Kan het kwaad? Ik geef wel vaker een fles als hij blijft mopperen. En dat 'vaker' is dan 1x per maand ofzo. Hij is nu vijf maanden en heeft al 2 ondertanden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 27 september 2015 @ 19:14:24 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_156428333
Hij slaapt nu eindelijk. Fles is leeg.. Had vandaag ook nog niet geslapen. Sjonge, ben ff in de war. Wat is dit nu? Ik ga iig nu aan de kolf hangen. Opkrikken die handel.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_156430623
Ik kom even ongegeneerd een update doen, want ons plan heeft uitgepakt zoals we voor ogen hadden: Sticker is in een midweekje alleen met papa compleet gereset en ook nu ik weer in beeld ben maalt hij niet om de borst: hij laat zich door papa naar bed brengen, valt rustig in slaap, wordt 's nachts soms even wakker maar valt ook dan vanzelf weer in slaap met wat geknuffel en gekroel, en vanmorgen werd hij zelfs pas om 8 uur (!!) wakker, ongekend :)

Het is me heel zwaar gevallen om hem uit handen te nemen waar we juist wilden dat de regie bij hem zou liggen, zoals we dat met alles binnen de opvoeding doen, maar jeetje, wat ziet de wereld er anders uit als je kan slapen 's nachts. Dus al met al heel bemoedigend voor alle moeders die zich afvragen: Komt mijn kind er oooooooit vanaf? Het komt goed, zonder kleerscheuren ;)
pi_156430863
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:13 schreef L-E het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een update doen, want ons plan heeft uitgepakt zoals we voor ogen hadden: Sticker is in een midweekje alleen met papa compleet gereset en ook nu ik weer in beeld ben maalt hij niet om de borst: hij laat zich door papa naar bed brengen, valt rustig in slaap, wordt 's nachts soms even wakker maar valt ook dan vanzelf weer in slaap met wat geknuffel en gekroel, en vanmorgen werd hij zelfs pas om 8 uur (!!) wakker, ongekend :)

Het is me heel zwaar gevallen om hem uit handen te nemen waar we juist wilden dat de regie bij hem zou liggen, zoals we dat met alles binnen de opvoeding doen, maar jeetje, wat ziet de wereld er anders uit als je kan slapen 's nachts. Dus al met al heel bemoedigend voor alle moeders die zich afvragen: Komt mijn kind er oooooooit vanaf? Het komt goed, zonder kleerscheuren ;)
:* wat fijn!!
Slapen O+ en papa's die kindjes in slaap krijgen!
♥ J & S
pi_156431082
Wat goed, L-E! Ja, het goed kunnen (door)slapen is echt zo belangrijk voor je hele functioneren, zowel fysiek als mentaal. Dat weet je natuurlijk wel, maar als je daadwerkelijk het verschil voelt, besef je het eens te meer. Knap dat jullie dat zo hebben gedaan.

Wij hebben ook al een tijd geleden afgesproken dat mijn vriend I naar bed brengt 's avonds om ook het gaan slapen = borst krijgen patroon te doorbreken. En dat werkt zo fijn en het is voor mij zo'n opluchting geweest.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156432159
L-E, wat fijn :*
pi_156442497
quote:
5s.gif Op zondag 27 september 2015 19:12 schreef Vlindur het volgende:
Help. Hielke beet mij net flink. 2x in beide tepels.. Hij bleef ook maar mopperen en klokt dus nu in notime een 180/6 leeg bij manlief. Wat nu? Kan het kwaad? Ik geef wel vaker een fles als hij blijft mopperen. En dat 'vaker' is dan 1x per maand ofzo. Hij is nu vijf maanden en heeft al 2 ondertanden.
Wij hadden ook een periode van alleen bijten en trekken en verder echt borstweigeren. Dat kwam door tandjespijn en ging na 2 dagen vanzelf over. Paar keer fles gegeven idd en ik merkte dat hij wel de borst pakte als hij eerst even op een speen kon zuigen. En dan een snelle wisseltruc. Sterkte, vaak komt het vanzelf weer goed :*.

LE, wat super dat hij nu slaapt!! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156442679
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:13 schreef L-E het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een update doen, want ons plan heeft uitgepakt zoals we voor ogen hadden: Sticker is in een midweekje alleen met papa compleet gereset en ook nu ik weer in beeld ben maalt hij niet om de borst: hij laat zich door papa naar bed brengen, valt rustig in slaap, wordt 's nachts soms even wakker maar valt ook dan vanzelf weer in slaap met wat geknuffel en gekroel, en vanmorgen werd hij zelfs pas om 8 uur (!!) wakker, ongekend :)

Het is me heel zwaar gevallen om hem uit handen te nemen waar we juist wilden dat de regie bij hem zou liggen, zoals we dat met alles binnen de opvoeding doen, maar jeetje, wat ziet de wereld er anders uit als je kan slapen 's nachts. Dus al met al heel bemoedigend voor alle moeders die zich afvragen: Komt mijn kind er oooooooit vanaf? Het komt goed, zonder kleerscheuren ;)
Wat ontzettend fijn! :*
pi_156443008
Wat fijn L-E. :*

Vlindur, hadden wij laatst ook (met ook twee ondertandjes), duurde anderhalve dag dat ze eigenlijk alleen 's nachts niet ging bijten. Misschien helpt dat, voeden als hij heel moe is? Het ging vanzelf over, even laten bijten hielp ook nog (deed ze wel minder hard dan eerst dan), daarna ging ze weer drinken. Dus herkenbaar en komt goed denk ik!
  maandag 28 september 2015 @ 09:42:34 #15
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_156443265
Thnx. Hij beet wel vaker, maar toen had hij nog geen tanden. Dit voelt echt alsof hij scheermesjes als tanden heeft ;( Ik moest er van huilen zelfs. Hij heeft na de fles een uur geslapen en wilde toen weer drinken. Dat ging toen weer goed. Heeft nog niet gebeten en alleen maar goed gedronken. Ik hoop dat dit het was!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 28 september 2015 @ 09:43:46 #16
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_156443277
Wat fijn L-E, lijkt me ontzettend zwaar ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 28 september 2015 @ 11:53:50 #17
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_156445397


Kijk nou dan! Nóg een tand. Die aan de andere kant komt straks ook al door :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_156445923
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:13 schreef L-E het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een update doen, want ons plan heeft uitgepakt zoals we voor ogen hadden: Sticker is in een midweekje alleen met papa compleet gereset en ook nu ik weer in beeld ben maalt hij niet om de borst: hij laat zich door papa naar bed brengen, valt rustig in slaap, wordt 's nachts soms even wakker maar valt ook dan vanzelf weer in slaap met wat geknuffel en gekroel, en vanmorgen werd hij zelfs pas om 8 uur (!!) wakker, ongekend :)

Het is me heel zwaar gevallen om hem uit handen te nemen waar we juist wilden dat de regie bij hem zou liggen, zoals we dat met alles binnen de opvoeding doen, maar jeetje, wat ziet de wereld er anders uit als je kan slapen 's nachts. Dus al met al heel bemoedigend voor alle moeders die zich afvragen: Komt mijn kind er oooooooit vanaf? Het komt goed, zonder kleerscheuren ;)
Dan zeg ik, lekker slapen en vooral kroelen en knuffelen. Klinkt fijn zoals gegaan O+
pi_156445939
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:53 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk nou dan! Nóg een tand. Die aan de andere kant komt straks ook al door :o
Omg wat gaat hij rap!
  maandag 28 september 2015 @ 14:34:38 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156448493
Kuiken liet gisteren tijdens het drinken los, en zei: "aunne" terwijl hij mijn andere borst aanwees. Zó leuk, een dreumesje aan de borst O+.
KuikenGuppy
pi_156448528
Mijn dreumes probeerde me net te overtuigen om ook een slok te nemen. "Haphap!" :D
pi_156448957
Dat doet I ook, Burdie. En ze probeert dan de borst die ze net gehad heeft ook netjes weer op te bergen. Ik vind het wel heel grappig. Ze is er echt heel stellig in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156456750
Ik breek even in voor een vraag.
Ro gaat overdag naar het kdv.
Daar drinkt ze 1x 180, 1x 160 En 1x 130. Ik krijg dit niet aangekolfd :@
Mijn opbrengst is niet meer zo veel. Als ik geluk heb kolf ik 3x 100 ml op een dag.
Soms komt er echt maar een bodempje ondanks lang kolven.
Ik ga morgen bellen voor de neusspray. Eens kijken of dat uitmaakt, maar mis ik soms iets?

Hoe vaak dronken jullie baby's met 6 maanden en wat eten/drinken zij er dan nog naast?

Ro drinkt
Borst om 04:00
Borst om 07:20
09:30 fruithapje
11:00 fles
-af en to brood. Zit nog niet in m'n systeem :@
14;00 fles
16:30 fles of 17:00 live
18:30 groenten
19:00 live -slaap

Tips?
pi_156457002
Ik vraag me af hoe lang ik mijn dreumes nog aan de borst heb. Overdag krijgt ze kv (2 of 3 flessen, omdat ik sinds haar eerste verjaardag niet meer op werk kolf) en ze kreeg altijd 's ochtends en voor het slapengaan (en evt 's nachts als ze wakker werd) bv. Nu op vakantie is door het andere ritme hier de avondvoeding vervallen. Ze wordt 's nachts wakker en krijgt dan 1 borst, en 's ochtends de andere. Dat is wel erg weinig.. Als ze thuis 's nachts weer doorslaapt blijft er nauwelijks meer iets over natuurlijk. Wat zouden jullie doen? Thuis oude ritme weer oppakken met de avond erbij (want als ik aanbied drinkt ze heus wel, ze vraagt er nu alleen niet uit zichzelf om) of het op z'n beloop laten?

Ik vind het idee van stoppen (of naar stoppen toewerken) moeilijk :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 28 september 2015 @ 21:02:37 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_156458282
dat is heel persoonlijk Amsel. Ik heb het op zijn beloop gelaten, vond dat ook moeilijk maar nu het echt is gedaan vind ik het heerlijk. Ze drinkt alleen nog 's morgens nu, meer voor de gezelligheid. En het is goed zo. Maar wat voor jullie goed is kan een ander natuurlijk niet bepalen. Wat zegt je hart? :*

L-E, wat ontzettend fijn dat het zo soepel is gegaan. En wat een mooie periode hebben jullie gehad zeg! En slaap O+

Faptist, Mauw heeft ook nog best lang drie flesjes gedronken. Meestal dronk ze 3x150 op het kdv. Als je het niet bijgekolfd krijgt kun je eventueel altijd 1 flesje kv bij laten geven he? Ze zal binnenkort vanzelf wat minder melk gaan drinken, als de bijvoeding meer gaat worden :)
disclaimer
pi_156461179
KV....
*huivert.. Op de een of andere manier denk ik dan "dit is het begin van het einde"..

Maar Het is natuurlijk een goede optie.
Een van jullie die dat zo gedaan heeft?
  maandag 28 september 2015 @ 22:27:04 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_156461293
ja, ik ;)
En inderdaad, dat is "afbouwen". Maar dat kun je nog maanden zo volhouden natuurlijk.
Fulltime borstvoeding blijven geven met een vierdaagse werkweek is gewoon ontzettend moeilijk, zeker als je niet voldoende kolft. En natuurlijk kun je dan nóg vaker kolven, maar je moet er zelf ook nog wel een beetje wel bij varen. Maar ook dit is weer erg persoonlijk ;)
disclaimer
pi_156461780
Ja, ik ook.

En ook een vierdaagse werkweek met zo weinig tijd om te kolven dat ik daar heel snel mee ben gestopt. Op vrije dagen krijgt I een ochtendvoeding, vaak een voeding na het middagslaapje, en 's avonds na het avondeten nog. Het is hier eigenlijk heel gemakkelijk gegaan, met een periode, van 7 maanden (het moment dat ik weer ging werken) tot 12 maanden, dat de bv werd gecombineerd met kv.

Amsel, wat ik me afvraag: weet even niet precies hoe oud ze nu is, maar in plaats van kv zou ze nu toch ook gewone melk kunnen drinken?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156463695
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2015 22:43 schreef Franny_G het volgende:

Amsel, wat ik me afvraag: weet even niet precies hoe oud ze nu is, maar in plaats van kv zou ze nu toch ook gewone melk kunnen drinken?
Ja klopt, ze is 14 maanden, maar gewone melk blieft ze niet :')

Maar ze heeft wel behoefte aan een fles bv/kv-melk overdag, anders wordt ze heel verdrietig en chagrijnig. Ik verdun het wel steeds meer trouwens, meet het nu op vakantie niet eens meer precies af, en daarnaast drinkt ze ook gewoon water en soms sap. Het voelt alsof we een beetje in een prutsfase zitten wat drinken betreft waarin we weer een beetje zoekende zijn naar een nieuwe modus, maar die vinden we vast vanzelf :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Amsel op 28-09-2015 23:53:58 ]
pi_156466231
Ja, dat herken ik wel, Amsel. Ik vond het rond 1 jaar ook een lastige overgangsfase.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156466317
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef faptist het volgende:
KV....
*huivert.. Op de een of andere manier denk ik dan "dit is het begin van het einde"..

Maar Het is natuurlijk een goede optie.
Een van jullie die dat zo gedaan heeft?
:Y ik ben wel gewoon blijven kolven maar dan voor de vorm en niet voor de opbrengst. Gaf een boel rust. Ik sluit me aan bij SQ en Franny, ik heb het maanden volgehouden zo en het was ook niet de reden dat ik gestopt ben met de borstvoeding.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_156466370
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef faptist het volgende:
KV....
*huivert.. Op de een of andere manier denk ik dan "dit is het begin van het einde"..

Maar Het is natuurlijk een goede optie.
Een van jullie die dat zo gedaan heeft?
Yup! Ik had maar 2 werkdagen, en kreeg het niet goed voor elkaar om dan 3x te kolven, dus gaf kv bij. Nog een poos bv gegeven, ook na het bewust afbouwen van de overdag-voedingen nog een aantal maanden 's nachts & 's ochtends bv.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156466446
Hier ook Fap :Y

Met 7 maanden gestopt met kolven en alleen nog de ochtend- en avondvoeding gehouden. Dit gaat nu al 9 maanden goed :) De eerste maanden dronk hij er overdag ook KV naast, nu alleen nog in de avond omdat de avondvoeding niet altijd genoeg is om hem de hele nacht op te laten doortrekken. Als hij wakker wordt krijgt hij nog een fles, anders niet :)
pi_156467850
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
ja, ik ;)
En inderdaad, dat is "afbouwen". Maar dat kun je nog maanden zo volhouden natuurlijk.
Fulltime borstvoeding blijven geven met een vierdaagse werkweek is gewoon ontzettend moeilijk, zeker als je niet voldoende kolft. En natuurlijk kun je dan nóg vaker kolven, maar je moet er zelf ook nog wel een beetje wel bij varen. Maar ook dit is weer erg persoonlijk ;)
Hier ga ik volgende week aan beginnen... misschien naïef maar wat is er zwaar aan? Ik kan genoeg tijd maken en kolven levert tot nu toe een goede opbrengst op. Of wordt het minder doordat het niet live/je echte baby voeden is? Mij leek het wel een moment waarop ik even relaxt kan Fokken (8>
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:17:17 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_156467913
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:13 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hier ga ik volgende week aan beginnen... misschien naïef maar wat is er zwaar aan? Ik kan genoeg tijd maken en kolven levert tot nu toe een goede opbrengst op. Of wordt het minder doordat het niet live/je echte baby voeden is? Mij leek het wel een moment waarop ik even relaxt kan Fokken (8>
omdat je kolfrecht ophoudt na negen maanden en je baby gaat sowieso andere dingen erbij eten. En niet iedereen heeft dus voldoende kolfopbrengst om volledig bv te kunnen blijven geven. Met vier dagen werken krijg je dat niet bijgetrokken in de overgebleven dagen.

Voor jou is het meeste nu gelukkig nog niet van toepassing ;) ik heb tot 8,5 maand gekolfd, daarna was ik het zo kotsbeu dat ik ben gestopt, maar niet iedereen vindt het zo vervelend als ik het vond :D :')
disclaimer
pi_156468138
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:13 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Hier ga ik volgende week aan beginnen... misschien naïef maar wat is er zwaar aan? Ik kan genoeg tijd maken en kolven levert tot nu toe een goede opbrengst op. Of wordt het minder doordat het niet live/je echte baby voeden is? Mij leek het wel een moment waarop ik even relaxt kan Fokken (8>
Ik vond het niet zwaar want precies genoeg opbrengst, maar ik vond het wel heel irritant dat ik steeds mijn werk moest onderbreken om te gaan kolven als ik net lekker bezig was. En de kolfkamer zat vlakbij het koffieapparaat dus ik kwam steeds collega's tegen. Dat bleef awkward.
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:46:42 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156468380
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:31 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik vond het niet zwaar want precies genoeg opbrengst, maar ik vond het wel heel irritant dat ik steeds mijn werk moest onderbreken om te gaan kolven als ik net lekker bezig was. En de kolfkamer zat vlakbij het koffieapparaat dus ik kwam steeds collega's tegen. Dat bleef awkward.
Hier zit de kolfruimte op de afdeling van het callcenter! |:( moet je via een deur achter het bureau van een senior naar binnen en binnen hoor je al die bellende mensen. :{ ik denk dat ik maar wat leuke muziek ga uitzoeken voor op m'n telefoon....
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156468935
Ik kolf nu af en toe een keer, om iets achter de hand te hebben en omdat ze twee keer langer bij oma is geweest en daar moest drinken. Vanaf nu wil ik iets structureler gaan kolven om wat voorraad te hebben als ik weer ga werken (over twee weken).

Alleen nu gaan we over zes weken een weekendje weg (vrijdagavond tot zondagmiddag), in principe zonder baby, maar dan moet ik dus best veel voedingen op voorraad hebben (iets minder dan 2x24 uur, dus pak 'm beet 15/16?). Voor m'n gevoel gaat dat nooit lukken, om naast het normale drinken en kolven tijdens het werk (wat misschien niet meteen voldoende is) ook nog zoveel extra te verzamelen. Teveel extra kolven lijkt me ook niet goed, want ik wil niet het hele vraag/aanbod in de war schoppen.

Klopt mijn gevoel of valt dat wel mee? Op het moment kolf ik ca 70cc per keer, dus nog niet voldoende voor een voeding, maar dat is dan dus extra tussen voedingen en niet omdat er een voeding wegvalt omdat ze niet bij me is.
pi_156469111
Kolven }:| ik ben er nu al klaar mee als ik eerlijk ben.
Mijn kolfruimte ;( ik had een mooie ruimte, maar dat is een vergaderruimte geworden. Daarnaast lopen er constant bouwvakkers die ruimte in en uit. Ik kolf nu staand in een doucheruimte. Naast de uitgang.
Mijn kolfopbrengst :'(
Ik moest gisteren melk uit de vriezer pakken omdat ik niet genoeg had gekolfd voor vandaag. Ik weet dat KV niet het einde van de wereld is, maar ik heb helemaal geen zin om me daar in te moeten verdiepen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:21:45 #40
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156469122
Ik kolf ook weinig; bovenop de normale voedingen die ik geef kolf ik hoogstens 100 ml per dag extra en vaak nog minder. Maar in 5-6 weken zou je dat wel bij elkaar moeten kunnen kolven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:23:54 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156469158
Wanneer kolven jullie dan tussen de voedingen? Ik vind kolven niet erg, maar wel tussen de voedingen. Heb ik ook eens tijd voor mezelf, moet ik weer met dat apparaat in de weer...

Cho: wat ontzettend kut. Hoe lang gaat die situatie duren? :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:25:18 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_156469189
Mauw dronk altijd maar 1 borst, dus dan kolfde ik gewoon de andere meteen daarna :)
disclaimer
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:26:13 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156469206
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Mariposas het volgende:
Wanneer kolven jullie dan tussen de voedingen? Ik vind kolven niet erg, maar wel tussen de voedingen. Heb ik ook eens tijd voor mezelf, moet ik weer met dat apparaat in de weer...

Cho: wat ontzettend kut. Hoe lang gaat die situatie duren? :{
Na de ochtendvoeding komt er meestal nog wel wat extra uit. Maar idd, het kost weer extra tijd, dus ik heb er nu al een flinke hekel aan...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156469225
Ik heb voordat ik weer aan het werk ging vaak 's ochtends gekolfd. Baby ging ineens doorslapen, dus mijn borsten stonden 's ochtends vaak op springen en dat werd met de eerste ochtendvoeding niet helemaal weggedronken. Zo kon ik een voorraadje opbouwen. Was daar de eerste twee weken van werken wel blij mee, want ik kolfde nog niet meteen genoeg. Inmiddels zit ik redelijk in het ritme en is de opbrengst doorgaans genoeg voor de opvang de volgende dag.

Ik werk voornamelijk thuis, zo relaxed kolven op mijn eigen bank zonder vreemden erbij. ^O^ Bij mijn tweede baan ben ik de eerste en enige die moet kolven en doe ik dat in een magazijn. Merk dat ook meteen aan de opbrengst, dan kolf ik meteen de helft minder ofzo.
pi_156469237
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw dronk altijd maar 1 borst, dus dan kolfde ik gewoon de andere meteen daarna :)
Dat doe ik nu ook. Maar dat kun je niet onbeperkt doen toch? Dan maak je de vraag groter dan ie in werkelijkheid is.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:31:10 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156469322
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Mariposas het volgende:
Wanneer kolven jullie dan tussen de voedingen? Ik vind kolven niet erg, maar wel tussen de voedingen. Heb ik ook eens tijd voor mezelf, moet ik weer met dat apparaat in de weer...

Ik kolfte altijd tussen de twee ochtendvoedingen in. Dan werd kuiken wakker, wilde drinken, daarna aankleden, naar beneden, ontbijten, koffie zetten en een leuke serie op TV terwijl kuiken zich vermaakte in de box of nog een slaapje deed. Dan was het ongeveer een uur of anderhalf na de eerste voeding en had ik de meeste opbrengst.
Nu ik het zo opschrijf mis ik die relaxte momentjes wel een beetje. Ik heb ook nooit zoveel TV gekeken als toen :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:31:52 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_156469336
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat doe ik nu ook. Maar dat kun je niet onbeperkt doen toch? Dan maak je de vraag groter dan ie in werkelijkheid is.
nee, niet onbeperkt, gewoon alleen 's morgens doen!
disclaimer
pi_156469857
Het is mij nooit gelukt om extra of vooruit te kolven. Op werk kolfde ik wat ik de volgende dag nodig had en ik had echt maar heel weinig vriezervoorraad. Ik begrijp het goed als je niet aan de kv wil als het niet hoeft, maar mij gaf het enorm veel rust en een gevoel van vrijheid om kv als achtervang te hebben.
pi_156471082
Ik kolfde ook de borst waar Frits niet uit gedronken had in de ochtend.

Mariposas die bouwvakkers zouden twee weken geleden weg zijn, dat gaan ze niet redden. Ik hoorde van de week dat ze er nog twee weken zijn, maar dat zou ook best wat langer kunnen duren.
pi_156471421
Jeetje wat rot Cholula. Staand ook echt! Geen wonder dat je opbrengst minder is.

Ik kolf ook in de ochtend. Nadat Wolk tussen 6 en 7 gedronken heeft. Ze drinkt dan niet zoveel en ik heb dan 2 keien van de stuwing op het moment. Dus ik kan dan in 1 keer 2 voedingen afkolven.

Maar dat zal vast niet lang zo blijven, afgelopen nacht heeft ze zoveel gedronken dat er niks meer af te kolven viel vanochtend.
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:36:57 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156471522
Ik krijg dat echt niet voor elkaar, kolven na een voeding. L zuigt in de ochtend mijn cupmaat van E naar B ofzo. _O-

Ik heb ongeveer 5 voedingen in de koelkast, ik ga het maar laten aanvullen met fv als we over 4 weken een weekendje weggaan. Ik moet zoveel moeite doen om 50 ml te kolven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156474325
Ik kolf ongeveer 60 ml extra tussen de twee ochtendvoedingen door. De opbrengst van 2 dagen vries ik samen in in kleine flesjes. Ik merk dat mijn productie ook echt is afgestemd op die 60 extra. Edit: en in het begin was het veel minder, dus het is geleidelijk aan meer geworden.

Tot nu toe vind ik het kolven niet erg, maar ik zit dan ook nog thuis. Kolven gaat heel snel bij mij, misschien scheelt dat ook. (Net 110 cc in nog geen 10 minuten met enkelzijdig kolven. M. was naar het kdv dus ik had melk 'over'.)

Ik ben wel benieuwd straks op mijn werk. Ze hebben 2 kolfruimtes in een gebouw met 3000+ medewerkers en je kunt de kamers niet reserveren. Ik hoop dus dat ik niet te vaak gestoord word door medekolvende collega's.
pi_156475302
Wat lees ik vaak dat t voor veel mensen best wat moeite kost om wat tekolven.
pi_156475432
Had ik afgelopen week de spectra borstkolf binnengekregen.. Zaten daar veel te grote borstschelpen bij.
Ik dus kleinere besteld. Krijg ik die net binnen.. Zijn t gewoon weer die grote
Net gebeld. Krijg ik te horen dat kleinere niet bestaan! Euhm volgens jullie site wel!

Ik stuur de hele handel maar terug.. o|O koop wel n andere
pi_156475544
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:37 schreef gestreeptestoel het volgende:
Had ik afgelopen week de spectra borstkolf binnengekregen.. Zaten daar veel te grote borstschelpen bij.
Ik dus kleinere besteld. Krijg ik die net binnen.. Zijn t gewoon weer die grote
Net gebeld. Krijg ik te horen dat kleinere niet bestaan! Euhm volgens jullie site wel!

Ik stuur de hele handel maar terug.. o|O koop wel n andere
Ja irritant he, dat ze van die grote schelpen erbij doen!

Ik heb de kolf bij Vos medisch gehaald en gisteren nieuwe schelpen bij moederenbaby.nl besteld. Heb ze net binnen.
pi_156475687
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja irritant he, dat ze van die grote schelpen erbij doen!

Ik heb de kolf bij Vos medisch gehaald en gisteren nieuwe schelpen bij moederenbaby.nl besteld. Heb ze net binnen.
Mijne komt ook bij vos medisch vandaan. Heb je ook de spectra? En dan passende kleinere schelpen via die andere site?
pi_156475778
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:48 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Mijne komt ook bij vos medisch vandaan. Heb je ook de spectra? En dan passende kleinere schelpen via die andere site?
Ja, ik heb ook de spectra. Bij die andere site passende kleinere schelpen besteld inderdaad. Ze hebben er een lactactiekundige aan de lijn zitten, die had ik gebeld voor info over die schelpen (of je ze per 1 of per 2 koopt want dat vond ik wat verwarrend, maar het is per stuk dus je moet er 2 bestellen). Ik dacht eerst dat ik te kleine schelpen had maar ze had gelijk met dat ik juist te grote had.
pi_156476824
Spectra heeft wel van die siliconendingen voor in de schelpen toch, die maken het ook kleiner? Heb ik er nog 2 van liggen, 1x gebruikt maar het zat beter zonder, dus wie wil kan ze zo overnemen :)
pi_156477951
Ludann is die schelp dan v een ander merk?

Amsel, bij vos medisch hadden ze ook due siliconen inzet stukken, maar ze had er nog maar 1.

En ze wist niet zeker of ik dan op de goede maat zou komen

Ik heb nu 24 mm. (vd de set voor bij de medela Symphony) bij de spectra zit 28 mm
pi_156478107
Is de spectra een beetje goed? En qua geluid?
pi_156478275
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Is de spectra een beetje goed? En qua geluid?
Ik heb m dus nog niet getest, maar t is wel n klein apparaatje en de Symphony maakt meer lawaai denk ik
pi_156478330
Ik zat ook te kijken voor n conversie set v medela, omdat ik due set al heb vd huurkolf.

Maar volgens mij bestaat t alleen om de medela swing enkelzijdig te maken. Niet de dubbele
pi_156479510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:46 schreef Amsel het volgende:
Spectra heeft wel van die siliconendingen voor in de schelpen toch, die maken het ook kleiner? Heb ik er nog 2 van liggen, 1x gebruikt maar het zat beter zonder, dus wie wil kan ze zo overnemen :)
Ja klopt, maar ik zag op deze site staan dat ze alleen op de kleinste maat dan nog kleiner gemaakt kunnen worden. Ik weet niet of dat klopt maar ik wilde het risico niet nemen het verkeerde te bestellen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ludann is die schelp dan v een ander merk?

Amsel, bij vos medisch hadden ze ook due siliconen inzet stukken, maar ze had er nog maar 1.

En ze wist niet zeker of ik dan op de goede maat zou komen

Ik heb nu 24 mm. (vd de set voor bij de medela Symphony) bij de spectra zit 28 mm
Nee hoor, is ook van Spectra.

http://www.moederenbaby.n(...)or-spectra-afkolfset

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Is de spectra een beetje goed? En qua geluid?
Ik ben er erg tevreden over. Hij is klein en licht, maakt niet veel herrie en gaat best lang mee op de accu (in ieder geval 5 keer kolven verspreid over een week, toen was hij half leeg en heb ik hem opnieuw opgeladen).

[ Bericht 5% gewijzigd door LuDann op 29-09-2015 21:16:57 ]
pi_156480243
Nouzeg Cholula, staand kolven, dat is wel heel rot.

En IMA, je hebt dan twee weken om voorraad op te bouwen voor je werk en daarna nog vier weken
voor het weekendje weg, dan moet je denk ik wel dagelijks een keer extra kolven om het voor elkaar te krijgen, maar dan lukt het wel makkelijk.

Amsel, geen extra tips, maar wel benieuwd hoe het je vergaat!

Zelfde voor faptist! Niks mis met kv, maar ik snap je weerstand ook wel een beetje, het is zo'n stap.

Mijn vriezervoorraad slinkt hard, dus ik moet daar ook aan denk ik. Eerst dacht ik, waar doet iedereen zo moeilijk over, en nu zit ik er zelf tegenaan te hikken.
pi_156480556
Ludann, Oh die zag ik straks helemaal niet op de site. Dan ga ik die morgen ook ff bestellen denk ik.. en hou ik misschien toch gewoon de kolf. Hoef ik alleen die te grote schelpen terug te doen.
pi_156483717
Leuk stukje, BE. Wat is het goed geregeld daar. En wat is het daarbij vergeleken toch slecht geregeld op andere plekken. :')
pi_156483816
Ik heb ook in een voorraadhok met een briefje op de deur gezeten.

Die kolfhokken uit het stukje vind ik ook niet echt fijn. Je hoort mensen in en uit lopen. Andermans filmpje/ kolfgeluiden en gerommel.
Maarjah, het is beter dan niets
(Heb daar ook gekolfd dus is ervaring)
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:59:53 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156483893
Dat ziet er leuk uit! Ik vind het wel klein, ik word bijna claustrofobisch van zo'n hokje, bij ons op werk ook zo'n formaat. Niet dat je nou zoveel ruimte nodig hebt, maar prettig vind ik het niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156483949
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:46 schreef coccinelle het volgende:
Is de spectra een beetje goed? En qua geluid?
Fijn ding :Y
Klein, geen opstijgend vliegtuig, kolft de tiet leeg/leger.
pi_156483976
Zijn wel kleine hokjes ja. Maar ik zou ervoor tekenen hoor! Ik doe het nog steeds in een minuut of 7 op de wc in een drukbezochte toiletruimte.

Of nou ja, ik heb 15 minuten, maar met erheen lopen en alles klaarzetten kan ik 7 minuten effectief kolven. Zit een timer op die Spectra, vandaar dat ik het precies weet. :7
pi_156484122
Ik las laatst de tip om een sok om de kolfflesjes te doen. Dan zie je niet wat je kolft om niet te 'stressen'
pi_156485572
Denken jullie trouwens dat ik mijn productie nog opgekrikt krijg?

Ben nu ondertussen al 4,5 weken aan het aanmodderen en mijn productie gaat erggggg traag omhoog. Mijn zoon krijg ik niet tevreden aan de borst, maar ik wil ook niet stoppen met borstvoeding. Hij krijgt nu zo'n 1 volledige borstvoeding (afgekolfd) per dag/1,5 dag, meer krijg ik er niet uit. De lactatiekundige heeft mij tips gegeven welke niet werken. Zoals 48-uurs marathon voeden op bed, maar dat idee benauwd mij. Dit lijkt op hoe de kraamweek is gegaan en dat was een van de redenen dat ik bijna een PND te pakken had. Ik wil niet dat het de boel triggerd, aangezien ik nog enkele keren per week een kleine terug slag heb mentaal gezien. Ook gaf ze de tip om iedere dag een fles voeding eraf te halen door een voeding volledig te vervangen door borstvoeding. Maximaal 3 borsten aanbieden a 20 minuten per borst. Maar onze zoon is dan écht niet tevreden te krijgen.

Mijn hoop heb ik een beetje gevestigd op het elektrisch kolven (ipv hand), maar als dat niet werkt is het wel zonde van het geld.

Ik ben zo bang dat het einde verhaal is wat betreft borstvoeding :'( . Ik moet er zo ontzettend van huilen. Ik wil zó graag mijn zoon borstvoeding geven!
pi_156485802
En als je die maximaal 3 borsten a 20 minuten nou even weglaat en er onbeperkte hoeveelheid borsten zo lang als hij eraan wil van maakt?

Tijdslimiet maak je een baby dat langer nodig heeft om de borst leeg te krijgen en zo voldaan te zijn niet blij mee.
pi_156486066
Je kunt ook een elektrische kolf huren, cocci. Bij de thuiszorg. De Medela Symphony is dat meestal, die is bedoeld om je borstvoeding op gang te helpen.
pi_156486427
Hoe groot is een voeding nu? Hoe vaak kolf je om die te krijgen, krijg je aan de kolf wel een (of meerdere) toeschietreflex(en)? Is de LK bij je thuis geweest?

Is het een idee om de VBN of LLL te bellen? Dat zijn vrijwillige, maar geschoolde moeders, met borstvoedingservaring. (Dat is bij een LK niet altijd zo)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156486963
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:43 schreef Skittles het volgende:
En als je die maximaal 3 borsten a 20 minuten nou even weglaat en er onbeperkte hoeveelheid borsten zo lang als hij eraan wil van maakt?

Tijdslimiet maak je een baby dat langer nodig heeft om de borst leeg te krijgen en zo voldaan te zijn niet blij mee.
Dan ligt hij er 24-uur aan te lurken. Hij drinkt dan vast niet continu, maar zodra ik afkoppel is het huilen en zoeken naar eten. Speentje helpt niet (janken!), alleen de fles of weer de borst aanbieden.

Ik moest net erg huilen, en ik krijg blijkbaar geen steun van mijn man. Mijn lichaam faalt en ik voel mij zo afgewezen. Man die mij raar aankijkt, en mijn zoon die alleen maar huilt na de borst.

In de kraamweek gaf ik 100% borstvoeding met bijvoeding kv (3 dagen) ivm het snel doorspoelen omdat hij zo geel werd. Er werd ook gevreesd voor een bloedgroepziekte aangezien hij een uur na de geboorte al geel zag. Zijn gele kleur was indrukwekkender dan de bloeduitslagen. Hij hoefde net niet opgenomen te worden, maar alles moest wel snel doorgespoeld worden.
Direct na de kraamweek kwamen de PND-achtige klachten en had ik besloten om te stoppen en begonnen met afbouwen. Met 50% afbouwen wist ik dat dit niet is wat ik wou en ben ik gestart met het proberen verhogen van mijn productie. En nu zit ik op zo'n 10-15% borstvoeding :'( . Hoezo verhogen.

Ik geef mijn zoon nu de borst, geef hem de fles (120cc aanbieden, hij drinkt tussen de 60-120cc op) en na afloop kolven en tussen de voedingen door ook nog kolven.

Meerdere malen contact gehad met de lactatiekundige, inclusief consult. Niks helpt.

Morgen ga ik inderdaad kijken naar een huurkolf.
pi_156487220
Poeh, wat een traject al Cocci... Ik vind trouwens dat je je zoon erg veel aanbiedt per keer in de fles.. 120 cc is de voeding van een 6-maander ongeveer.
Hoe is hij als hij drinkt? Drinkt hij goed door, hoe drinkt hij 2,3,4 borsten als je hem laat? Wordt hij gefrustreerd aan de borst, valt hij in slaap, hoor je hem ook echt slikken, wordt het drinkpatroon anders?
Hoe vaak per 24u voed je hem nu?
Biedt je de fles op therapeutische wijze aan? Dan moet hij meer moeite doen dan wanneer je de fles "leeggiet" (slechte omschrijving maar het gaat om de positie vd fles), dan drinkt hij misschien minder uit de fles, waarmee hij mogelijk meer en vake ruit de borst drinkt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156487856
120cc is op advies van CB. Volgens de verpakking mag hij volgens zijn gewicht 5x 150/5 hebben. Hij mag gemiddeld zo'n 645cc hebben per 24 uur volgens het CB (max 775cc) en hij drinkt zo'n 450-500cc.
Qua voedingen krijgt hij 6x de fles, met daarvoor dus ook de borst en tussendoor bij verdriet of om mijn borsten te stimuleren. Volgens de lactatiekundige drinkt hij goed door en hoorde ze hem slikken. En hij krijgt ook wel melk binnen. Iedere keer als hij een big smile aan de borst doet stroomt er een lading melk uit zijn mondje. De laatste week is hij wel vaker gefrustreerd aan de borst met vaak loslaten en dan weer als een uitgehongerd vogeltje met wijdopengesperde mond haastig een tepel zoeken. Dit doet hij sinds zijn eerste vaccinaties.

TSR krijgt ik nu wel sinds ik syntocinon gebruik. Nu krijg ik het ook wel eens zonder de neusspray. De zoogcompressen zijn weer in gebruik :P .
pi_156488757
Mijn baby is 7 weken en krijgt ook 110-130 in de fles (afgekolfde bv) op de dagen dat ik van huis ben. Gaat niet altijd op maar is wel wat we aanbieden.

Wat een gedoe allemaal cocci. Veel sterkte, ik hoop dat het je lukt alles weer op het spoor te krijgen. Borstvoeding laten slagen is hard werken.
pi_156490964
Begrijp ik nou goed dat je met je handen kolft?
pi_156491165
Fuck!
Ik ben die vacuümdingetjes vergeten voor mijn kolf.
  woensdag 30 september 2015 @ 08:29:14 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_156491273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:19 schreef Cholula het volgende:
Fuck!
Ik ben die vacuümdingetjes vergeten voor mijn kolf.
uhoh. Dat wordt afzien ;( sterkte!
Je mag overigens hier wel een setje oppikken. Heb ardo ventielen.
disclaimer
pi_156491422
Dat zou voor mij reden zijn om naar huis te gaan (als dat kan) om ze te halen of om thuis te werken. Heb wel eens tegen m'n leidinggevende gezegd "m'n kolf is stuk dus ik moet naar huis anders gaat het pijn doen" en dat begreep ze meteen ;)
pi_156491528
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

uhoh. Dat wordt afzien ;( sterkte!
Je mag overigens hier wel een setje oppikken. Heb ardo ventielen.
Echt?
Ik ga je even pm'en!
  woensdag 30 september 2015 @ 09:01:53 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_156491685
Tuurlijk. Kom maar.
disclaimer
pi_156491756
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:44 schreef coccinelle het volgende:
120cc is op advies van CB. Volgens de verpakking mag hij volgens zijn gewicht 5x 150/5 hebben. Hij mag gemiddeld zo'n 645cc hebben per 24 uur volgens het CB (max 775cc) en hij drinkt zo'n 450-500cc.
Qua voedingen krijgt hij 6x de fles, met daarvoor dus ook de borst en tussendoor bij verdriet of om mijn borsten te stimuleren. Volgens de lactatiekundige drinkt hij goed door en hoorde ze hem slikken. En hij krijgt ook wel melk binnen. Iedere keer als hij een big smile aan de borst doet stroomt er een lading melk uit zijn mondje. De laatste week is hij wel vaker gefrustreerd aan de borst met vaak loslaten en dan weer als een uitgehongerd vogeltje met wijdopengesperde mond haastig een tepel zoeken. Dit doet hij sinds zijn eerste vaccinaties.

TSR krijgt ik nu wel sinds ik syntocinon gebruik. Nu krijg ik het ook wel eens zonder de neusspray. De zoogcompressen zijn weer in gebruik :P .
De hoeveelheid die op een pak kunstvoeding staat is ook maar door de fabrikant bedacht he. In een periode waarin vrouwenemancipatie heel erg belangrijk was, en zo kregen vrouwen meer "eigen" tijd. Baby's hebben meer behoefte aan vaker voeden dan grote hoeveelheden per keer. In je buik kregen ze immers constant kleine beetjes. Als je wilt dat je baby vaker aan de borst drinkt, zou ik beginnen met minder in de fles doen, en vaker voeden. Acht keer voeden in de beginperiode is al een minimum. Bij het opkrikken van productie is vaker vooral van belang.

http://www.lalecheleague.be/wat-is-lll.html?id=171 Hier staat heel veel info over hoeveel in de fles, manier van voeden etc.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 30 september 2015 @ 09:11:08 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156491803
Cocci, ik zou zsm een lactatiekundige inschakelen en niet langer aanmodderen.
KuikenGuppy
  woensdag 30 september 2015 @ 09:21:30 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_156491927
Zo, cholula kan weer kolven _O-
disclaimer
pi_156491982
*O*

Cho, kan je niet in ieder geval een stoel in die ruimte zetten om het wat dragelijker te maken?

Fap :* Ik kolf ook niet genoeg op mijn werk. N. krijgt nu bij de GO 1x op een dag kv. Ik ga mijn kind geen honger laten lijden en mezelf niet gigantisch in de stress werken door koste wat kost extra te kolven. Als ik bij haar ben krijgt ze gewoon 100% bv, dus aan mijn productie ligt het niet. Neusspray gebruik ik sinds gisteren en ik kolfde toen iets meer, maar nog niet echt genoeg.

Cocci :* Alles is al gezegd, sterkte!
  woensdag 30 september 2015 @ 09:33:59 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156492151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:11 schreef Burdie het volgende:
Cocci, ik zou zsm een lactatiekundige inschakelen en niet langer aanmodderen.
Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.

Lastig cocci. Ik vind het wel knap van je dat je zo gemotiveerd bent om toch bv te geven. Ik herken het 24/7 aan de borst willen wel, en daar wordt je niet blij van. Was hier de enige manier om 'm stil te houden. Maar het ging bij L om de zuigbehoefte voornamelijk, ging dan over op sabbelen (je zag dat hij dan niet meer slikte).
Ik vrees dat alleen marathonvoeden of intensief kolven met een professionele kolf je productie weer op gang krijgt. Ik snap wel dat je kindje niet tevreden is na een voeding als je per dag/1,5 dag één volledige voeding kolft.

Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156492333
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik lees dat ze dat al heeft gedaan, meerdere malen, maar dat het advies (marathonvoeden of 1 fv voeding laten vallen voor de borst) niet iets is waar ze wat mee kan.

Lastig cocci. Ik vind het wel knap van je dat je zo gemotiveerd bent om toch bv te geven. Ik herken het 24/7 aan de borst willen wel, en daar wordt je niet blij van. Was hier de enige manier om 'm stil te houden. Maar het ging bij L om de zuigbehoefte voornamelijk, ging dan over op sabbelen (je zag dat hij dan niet meer slikte).
Ik vrees dat alleen marathonvoeden of intensief kolven met een professionele kolf je productie weer op gang krijgt. Ik snap wel dat je kindje niet tevreden is na een voeding als je per dag/1,5 dag één volledige voeding kolft.

Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.
Er zijn nog wel meer dingen te bedenken hoor, maar als de voedingen in de fles nu al groot zijn, wordt het wel heel moeilijk gemaakt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156492381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:33 schreef Mariposas het volgende:

Wupwup ik neem aan dat ze een handkolf bedoelt.
Met de handen of handkolf zet geen zoden aan de dijk als je een productie moet (her)starten. Geef de dubbele elektrische kolf, ja dat bakbeest, de medela symphony even een goede kans. Je wilt zó graag, probeer hem vandaag nog in huis te halen.
  woensdag 30 september 2015 @ 09:51:48 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_156492428
fulltime kolven met een handkolf zou ik ook niet aanraden eigenlijk. Voor je polsen ook niet :D
disclaimer
pi_156492439
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, cholula kan weer kolven _O-
O+ mijn held! O+
pi_156492500
Haha, kolf ze cholula :D
pi_156495612
Omg..M gaat straks wennen op het KDV. Ik had gister al een halve voeding ongeveer gekolft, meer kwam er niet. Dus vanochtend voor de tweede helft, valt 't flesje om, daar weer de helft van weg ;( dus met een karig flesje naar het KDV. Lekkere moeder ben ik :')
pi_156510836
Cocci,
Heb je geen elek kolf?
Ik heb nog een defecte medela freestyle. Nouja.. Defect. Hij werkt alleen wanneer hij in de acculader zit en ik kocht liever een nieuwe dan een nieuwe accu..

Achteraf vraag ik me af waarom.. Maar dat terzijde ;-)

Als je die wilt lenen mag dat hoor!
Snoer erin en gaaaaaaaaaaaan!
pi_156511073
Interessante info, Morretje.

En ik vind het een beetje apart dat de LK je zo laat aanmodderen met een handkolf eerlijk gezegd, cocci. Daarmee je productie opkrikken lijkt me vrijwel onmogelijk.
pi_156523183
Ooh Ima.. Zul je net zien.. Valt het flesje om..

Net als ik net.. Wilde ff de nieuwe kolf testen (ludann bedankt voor de site, deze schelpen passen wel)
Heb ik de boel niet uitgekookt. Vond ik ook niet zo fris, dus heb ook de melk weggegooid.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:19:50 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_156532461
Even een update van mijn kant.

We zijn inmiddels zes weken geleden gestopt. Na een enkele woede uitbarsting ging het prima. Een paar dagen geleden nog een moeilijk momentje. Ze was heel erg verkouden, en zonder moedermelk duurt dat langer. Arm schaap snapte er dus niets meer van. Ik heb nogmaals gezegd dat het niet meet gaat, dat het op is. Ze had dus nog wel hoop, maar dat is nu duidelijk.
En vandaag heeft ze een wiebeltand! Dus dat verklaart waarom ik het niet meer fijn vond en weer last kreeg van Raynaud. Haar mond is gegroeid. Is wel een fijn idee, dat het ook echt een natuurlijk moment is geweest om te stoppen. Fijn.
Op naar de volgende fase! 💖
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:52:48 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_156533822
Divinia, dat zal nog wel wennen zijn, zeker? Geweldig dat je zo lang hebt kunnen voeden!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_156534013
Blijven de borsten zo gevoelig de hele dag door? Boven de tepelhof zeg maar.. De oudste stoot er zo vaak tegenaan als hij op schoot wil bijv. Is niet zo prettig.
pi_156542792
Ik heb al ruim 1,5 mnd niet gekolft en nu na m'n nachtdienst zet ik de kolf er op want sinds gisteren 19u niet meer geleegd.
Zit gewoon binnen 10 minuten al op 150ml :o

Het Guppie heeft weer netjes doorgeslapen (mag hij ook heus doen als ik thuis ben }:| ) en wil ook geen ontdooide bv.
Heb nu nog een vriezer voorraad vanaf april tm juli geloof ik.
Geen idee wat ik er mee moet doen, want drinken wil hij het niet meer
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41:13 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156543227
Volgende week heb ik twee dagen cursus op locatie... Kuiken blijft met papa thuis. Zou ik dan nog moeten kolven? Kuiken is (vandaag *O*) 19 maanden.
KuikenGuppy
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:58:58 #106
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156543508
Ik krijg er echt weinig meer uit net kolven... hoogstens 40 ml per dag nog maar... Vooral mijn rechterborst is niet zo kolfbaar, daar komt zelden wat uit, ook niet als ie vol is.
ik heb echt wel een voorraadje nodig, anders moet er kv aan te pas komen :{ ;(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156543607
Wat vervelend Saskia! Helaas geen tips, N. krijgt ook 1x kv bij de GO sinds twee weken. De vriezer is nu echt helemaal leeg, er staat alleen nog 1 flesje in de koelkast dat ik vandaag gekolfd heb. Alle tips die ik heb gekregen hebben niks uitgehaald helaas. Zelfs nu we al bijna weer een week op 2 à 3 nachtvoedingen zitten komt er niet meer uit.

Helaas. :(
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:06:48 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_156543661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:58 schreef SaskiaR het volgende:
Ik krijg er echt weinig meer uit net kolven... hoogstens 40 ml per dag nog maar... Vooral mijn rechterborst is niet zo kolfbaar, daar komt zelden wat uit, ook niet als ie vol is.
ik heb echt wel een voorraadje nodig, anders moet er kv aan te pas komen :{ ;(
heb je al om die oxytocine spray gevraagd bij je huisarts?
disclaimer
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:17:23 #109
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156543809
Nee, dat ga ik nog wel ff doen; eerst leek het nl. wel goed te gaan, maar de laatste paar dagen echt niet. Ik merk nu wel een duidelijkere tsr, van die steken op willekeurige momenten. Heb ik alleen bij het kolven niks aan.
en nu gooi ik ook nog mn flesje om, met de 40 ml die ik er eindelijk uit had :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156544248
He Saskia, wat jammer dat het zo lastig gaat. Wel herkenbaar helaas.
Uiteindelijk lukte het me met synto (en uiteindelijk domperidon) om 1 en soms zelfs 2 voedingen per dag te kolven. Na 3 tot 6 keer kolven :(
Echte tips heb ik niet helaas.

En $&#%(@($&%&% voor je omgevallen flesje. Dat is zo pijnlijk :*

Hier ondertussen ruim 22 maanden en begin het weer zat te worden. Het doet ook vaak pijn en als hij dan drinkt wil ik het t liefst zo snel mogelijk afkappen. Hij drinkt normaal gesproken bij het wakker worden en in de avond voor het slapen gaan standaard. Voor het middagslaapje soms ook, alleen als we thuis zijn. Anders is hij te druk met andere dingen.
Gisteren had ik een keiharde pijnlijke koude tepel rechts :X dus wilde ik die niet geven en zei toen dat die op was.
En vanmorgen toen hij wakker werd zei hij:'Pap maken mama. Boobie melk op!' En kroop uit bed. :o
Ik ben benieuwd of dit eenmalig is. Stiekem, ergens diep binnenin, zou ik het niet erg vinden als dit het begin van het einde is. Vooral niet als hij het zo zelf gaat regelen.
Ik moest en zou de 2 jaar halen maar de ergernis is zo flink aanwezig op het moment dat dat niet meer perse hoeft.
pi_156544272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:41 schreef Burdie het volgende:
Volgende week heb ik twee dagen cursus op locatie... Kuiken blijft met papa thuis. Zou ik dan nog moeten kolven? Kuiken is (vandaag *O*) 19 maanden.
Ik was toen M iets van 17 maanden was bijna 48 uur weg. Had voor de zekerheid een kolf mee en 1x gekolfd. Niet omdat het nodig was op dat moment maar als preventie. Wilde geen pijnlijke boobs op een beursdag.
Meenemen en kijken of het nodig is?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:12:11 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156545907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:49 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ik was toen M iets van 17 maanden was bijna 48 uur weg. Had voor de zekerheid een kolf mee en 1x gekolfd. Niet omdat het nodig was op dat moment maar als preventie. Wilde geen pijnlijke boobs op een beursdag.
Meenemen en kijken of het nodig is?
Ja, denk dat ik dat maar ga doen. Ik had alleen heel overmoedig de beide kolven al naar de opslag gebracht, dus daar moet ik nog maar weer even langs dan :').
KuikenGuppy
pi_156546427
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:07 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb al ruim 1,5 mnd niet gekolft en nu na m'n nachtdienst zet ik de kolf er op want sinds gisteren 19u niet meer geleegd.
Zit gewoon binnen 10 minuten al op 150ml :o

Het Guppie heeft weer netjes doorgeslapen (mag hij ook heus doen als ik thuis ben }:| ) en wil ook geen ontdooide bv.
Heb nu nog een vriezer voorraad vanaf april tm juli geloof ik.
Geen idee wat ik er mee moet doen, want drinken wil hij het niet meer
Pannenkoeken van maken?
pi_156547048
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

Pannenkoeken van maken?
Ik kan een heel weeshuis van pannenkoeken voorzien :D
pi_156547148
Wat houden sommige van jullie het toch Lang vol, ondanks dat het ook zo'n pijn doet. Petje af! _O_
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:15:11 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_156547197
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:12 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat houden sommige van jullie het toch Lang vol, ondanks dat het ook zo'n pijn doet. Petje af! _O_
het doet niet bij iedereen pijn he ;)
Heb jij er zo veel last van?
disclaimer
pi_156547257
Ik heb op bijtfestijnen en borstontsteking gelukkig nooit pijn gehad.
pi_156547284
Het is bij mij gewoon onderdeel van het leven op dit moment. daar zit geen 'volhouden' bij ;)
pi_156547294
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het doet niet bij iedereen pijn he ;)
Heb jij er zo veel last van?
Dat begrijp ik ;)

Maar ik lees toch al meerdere keren dat t bij sommige nog steeds (soms) pijn doet. En sommigen daarvan toch al n tijdje borstvoeding geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 02-10-2015 13:28:30 ]
pi_156547416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:19 schreef WupWup het volgende:
Het is bij mij gewoon onderdeel van het leven op dit moment. daar zit geen 'volhouden' bij ;)
Dat heb ik dus ook.

Vandeweek een gesprek er over gehad met mijn vriend.
Die vroeg zich af hoe het toch komt dat F bij hem zo zonder drinken lekker gaat en bij mij de bv er nog bij zit.
Omdat F de bv niet nodig lijkt te hebben verder als ik er niet ben.
Het is de gewoonte die F en ik hebben, het zit in de handeling van het naar bed gaan of even einde van de dag bij me komen drinken.
Het hoort er bij als ik thuis ben en dat vind ik prima, vind het als ik er over nadenk serieus nog fijn ook die momentjes samen.

Van ik hoop dat ik bv geven kan naar de grens van 3 mnd willen voeden, naar minimaal 6 mnd, tot kolf recht, naar een jaar willen voeden tot het punt van ohja ik voed en ik zie het wel hoelang nog, F bepaalt (tot op zekere hoogte) O+
pi_156547500
+1 op dat laatste O+

Eerst snapte ik niet waarom sommige vrouwen zo vasthouden aan de borstvoeding. Daar kom ik nu op terug, het is zo fijn O+
ook al mag de wel in de nacht iets langer er tussen laten O-)
pi_156547575
Het doet hier al wat wat minder zeer na 3 weken. Het aanhappen is soms wat pijnlijk, maar daarna gaat het wel. Mijn tepels gaan wel steeds een beetje stuk.

De vorige keer heb ik maar 2 dagen aan de borst geprobeerd en daarna overgegaan op fulltime kolven.. Tot 6 weken. Dus ik vind t al heel wat dat ik nu 3 weken fulltime bv aan de borst geef..

Ik heb wel continue supergevoelige borsten. ZE voelen een beetje bont en blauw ofzo boven de tepels.

Ik heb nog steeds niet zoiets van "dit gaan we doen!", maar meer "weer 1 dag erbij.."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:42:46 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_156547754
Ja, de eerste weken zijn bijna altijd een beetje afzien. En jullie moeten het natuurlijk allebei nog "leren"!

Ik heb alleen nog een ochtendvoeding, maar die koester ik wel. Dan is ze echt nog even mn kleine baby O+
disclaimer
pi_156550247
Maar stoel, als je tepels steeds stukgaan, dan gaat er gewoon iets niet goed. Problemen zijn er om op te lossen. Pijn hoort er echt niet meer bij na drie weken.
pi_156550391
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
Het doet hier al wat wat minder zeer na 3 weken. Het aanhappen is soms wat pijnlijk, maar daarna gaat het wel. Mijn tepels gaan wel steeds een beetje stuk.

De vorige keer heb ik maar 2 dagen aan de borst geprobeerd en daarna overgegaan op fulltime kolven.. Tot 6 weken. Dus ik vind t al heel wat dat ik nu 3 weken fulltime bv aan de borst geef..

Ik heb wel continue supergevoelige borsten. ZE voelen een beetje bont en blauw ofzo boven de tepels.

Ik heb nog steeds niet zoiets van "dit gaan we doen!", maar meer "weer 1 dag erbij.."
Dat is al heel wat, toch stoel? Bij mij doet het aanhappen ook nog steeds pijn. Zo'n pijn dat ik het liefst m'n borst weg wil trekken. Dat duurt drie seconden, daarna gaat het goed.

Bij mij zijn vooral m'n tepels de hele tijd gevoelig. Ze blijven ook altijd stijf, en met alles wat ze in contact komen doet zeer. Zal wel over gaan...
pi_156550412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is al heel wat, toch stoel? Bij mij doet het aanhappen ook nog steeds pijn. Zo'n pijn dat ik het liefst m'n borst weg wil trekken. Dat duurt drie seconden, daarna gaat het goed.

Bij mij zijn vooral m'n tepels de hele tijd gevoelig. Ze blijven ook altijd stijf, en met alles wat ze in contact komen doet zeer. Zal wel over gaan...
Zo herkenbaar. Zelfs de douche deed pijn :X
pi_156550507
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:08 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Zo herkenbaar. Zelfs de douche deed pijn :X
yup. En T. heeft nogal de neiging om met z'n armen te maaien voor hij aanhapt, en dan flink de tepel mee te pakken. Ook erg prettig..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:16:46 #128
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156550547
Yup. Na acht weken niog steeds zo hier. Heb me er maar bij neergelegd, maar echt leuk is het niet. Volgens de lk was de techniek wel goed, dus geen idee wat ik er nog aan kan doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:24:36 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156550686
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:33 schreef gestreeptestoel het volgende:
Het doet hier al wat wat minder zeer na 3 weken. Het aanhappen is soms wat pijnlijk, maar daarna gaat het wel. Mijn tepels gaan wel steeds een beetje stuk.

De vorige keer heb ik maar 2 dagen aan de borst geprobeerd en daarna overgegaan op fulltime kolven.. Tot 6 weken. Dus ik vind t al heel wat dat ik nu 3 weken fulltime bv aan de borst geef..

Ik heb wel continue supergevoelige borsten. ZE voelen een beetje bont en blauw ofzo boven de tepels.

Ik heb nog steeds niet zoiets van "dit gaan we doen!", maar meer "weer 1 dag erbij.."
Herkenbaar hoor, die laatste zin. Ik vond het een week of zes afzien en daarna werd het snel beter.
Misschien kunnen gelpads je wat verlichting geven? Rite aids bijvoorbeeld?
KuikenGuppy
pi_156551699
Zal s kijken naar gel pads.

Wupwup, ze gaan stuk doordat y loslaat. ZE zuigt er dan n puntje aan zeg maar :o

Geen idee wat ik daar aan moet doen.

Douchestraal doet idd ook zeer en afdrogen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:58:45 #131
409579 LuDann
All the way
pi_156552515
Stoel, je kunt proberen het vacuum te verbreken met je vinger in plaats van dat ze er een puntje aan zuigt.

https://www.borstvoeding.(...)-goed-aanleggen.html

''Afkoppelen doe je door een vinger in de mondhoek te doen, zodat je het vacuüm verbreekt. je baby laat dan vanzelf los.''

[ Bericht 62% gewijzigd door LuDann op 02-10-2015 18:04:15 ]
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:07:33 #132
409579 LuDann
All the way
pi_156552711
Ik heb vooral last gehad van mijn borsten zelf. En nog wel. Alsof mijn borsten bont en blauw zijn, mijn man moet me niet te hard knuffelen, zeg maar. Vooral 's nachts en in de ochtend, als de stuwing op zijn ergst is en ik twee keien heb in plaats van borsten. Wat een opluchting is het dan als ze flink drinkt zeg.
pi_156553149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:58 schreef LuDann het volgende:
Stoel, je kunt proberen het vacuum te verbreken met je vinger in plaats van dat ze er een puntje aan zuigt.

https://www.borstvoeding.(...)-goed-aanleggen.html

''Afkoppelen doe je door een vinger in de mondhoek te doen, zodat je het vacuüm verbreekt. je baby laat dan vanzelf los.''
Dat weet ik, maar ze doet dat zelf soms zo ineens. En dan is t al te laat
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:12:01 #134
409579 LuDann
All the way
pi_156554131
Ah ja, lastig. Het staat er inderdaad ook wel alsof loslaten altijd op initiatief van de moeder gaat, maar Wolk laat ook regelmatig los tussendoor. Ze hapt dan heel dramatisch naar adem. :P
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:10:24 #135
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156555628
Ik wacht meestal tot N. vanzelf loslaat, maar dat doet ze wel subtiel. Vinger ertussen is voor als ze al 3 kwartier bezig is en ik moet plassen of er wordt aangebeld ofzo :')

Ze is trouwens sinds en paar dagen gestopt met headbangen als ze honger heeft, is dat de leeftijd (8 weken?) Maakt het nog wel iets lastiger om te zien of ze nu wel of niet wil eten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156555640
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:30 schreef Skittles het volgende:
+1 op dat laatste O+

Eerst snapte ik niet waarom sommige vrouwen zo vasthouden aan de borstvoeding. Daar kom ik nu op terug, het is zo fijn O+
ook al mag de wel in de nacht iets langer er tussen laten O-)
+1 absoluut. Precies hetzelfde gevoel. Ik dacht altijd dat vrouwen van te voren dit zo gepland hadden om lang te voeden :') Het kost me nu zo ontzettend weinig energie, het is zo makkelijk. En wat deden de eerste 6 weken pijn :'( Op tijd loskoppelen was wel iets wat hielp.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:32:14 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156556235
Ja, de eerste zes weken vond ik het ook echt niet leuk. Het deed pijn en ik had het idee dat ik alleen maar aan het voeden was. Ik zag op tegen de voeding. Ik snapte toen wel waarom mensen afhaken. Maar ik was wel super gemotiveerd dus opgeven was echt geen optie voor mij. Ik lees wel eens dat sommigen het als een opluchting ervaren, dat zou voor mij echt niet zijn opgegaan. Nu gaat het echt zo gemakkelijk, en ondertussen eet ik of fok ik. Handsfree voeden gaat me best aardig af ook.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156556279
+2! Hier ook veel pijn in het begin en blij met elke dag erbij, naar streven naar 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden en nu zie ik wel hoe lang het ons lukt zo samen. Het is zo fijn, knus, snel en makkelijk.
Het wordt echt beter. :*
pi_156556372
Poe, die eerste zes weken ja. ;( Pijn bij aanhappen, overproductie, mega-tsr waardoor hysterisch kind. Ik heb echt op het punt van stoppen gestaan, was al twee dagen aan het afbouwen toen ik ineens zo'n spijt kreeg. Gelukkig productie weer op peil kunnen krijgen en nu geniet ik er zo van. O+ Lachjes aan de borst of als ze weer eens op mijn arm in slaap valt. O+
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:37:13 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156556414
Ben trouwens benieuwd hoe het nu met cocci gaat!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:01:10 #141
409579 LuDann
All the way
pi_156557480
Ik heb met 3 weken tegen mijn man gezegd dat ik het nog een week vol zou houden en dan zou stoppen. Maar dat was vooral omdat ik toen weer naar college moest en niet zag hoe ik het kon combineren.

Nu is Wolk 8 weken en ik durf eigenlijk nu pas te zeggen dat ik denk dat de borstvoeding geslaagd is; als in; ik denk dat we het nog wel even volhouden zo. Omslagpunt was daarbij dat het zonder tepelhoedje nu lukt (behalve 's nachts, vanwege stuwing lukt het aanhappen anders niet).

Ik heb geen idee hoe lang ik wil borstvoeden. Ik mik op 6 maanden, als dat lukt zal ik erg tevreden zijn. Of het langer kan hangt ook af van wat voor veldwerk ik straks ga doen. Als ik 5 dagen van huis ben dan zal het allemaal een heel stuk lastiger worden.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:01:43 #142
409579 LuDann
All the way
pi_156557503
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:37 schreef Mariposas het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoe het nu met cocci gaat!
Ja, ik ook.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:22:35 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156558368
Heb je al Reverse Pressure Softening geprobeerd, Lu?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:31:22 #144
409579 LuDann
All the way
pi_156558749
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:22 schreef Mariposas het volgende:
Reverse Pressure Softening
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vind het er best pijnlijk uitzien, maar ik ga het zeker proberen! Bedankt.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:32:36 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156558813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had er nog nooit van gehoord. Ik vind het er best pijnlijk uitzien, maar ik ga het zeker proberen! Bedankt.
Valt wel mee, de kraamverzorgster heeft het mij uitgelegd toen ik stuwing had, ik heb het toen toegepast en het werkte goed!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156559975
Ik heb besloten om deels te stoppen met borstvoeding. Dus niet meer kolven en niet meer proberen de productie te verhogen. Ik ben nu een paar dagen verkouden waardoor mijn productie nog dramatischer is geworden. Gisteren een paar keer 5cc gekolfd :'( . S. drinkt nu alleen live aan de borst voor troost, geborgenheid en toetjes voor zolang er nog iets uit komt.

Hopelijk krijg ik er ooit vrede mee. Voor nu voelt het als falen. Mijn doel was minimaal een jaar borstvoeding geven ;( . Hopelijk kan ik hem nog minimaal een jaar voorzien van mamamelktoetjes

(Vanmiddag nog wel gekolfd ivm harde pijnlijke bulten in de borst. Toen kolfde ik natuurlijk weer 70cc :') )
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:59:17 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156560016
En dat is met een professionele elektrische kolf, cocci?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:14:12 #148
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156600971
Ik heb in de vriezer nog 80 cc colostrum liggen. Kan ik dat nog geven of is dat qua samenstelling niet meer geschikt voor mijn baby (bijna 11 weken oud)?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156607550
Ja hoor, kun je gewoon geven. Zitten veel antistoffen in en relatief weinig vet, dus het kan goed zijn dat baby er meer van wil drinken of sneller weer voor voeding komt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 oktober 2015 @ 22:38:16 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156608325
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:58 schreef coccinelle het volgende:
Ik heb besloten om deels te stoppen met borstvoeding. Dus niet meer kolven en niet meer proberen de productie te verhogen. Ik ben nu een paar dagen verkouden waardoor mijn productie nog dramatischer is geworden. Gisteren een paar keer 5cc gekolfd :'( . S. drinkt nu alleen live aan de borst voor troost, geborgenheid en toetjes voor zolang er nog iets uit komt.

Hopelijk krijg ik er ooit vrede mee. Voor nu voelt het als falen. Mijn doel was minimaal een jaar borstvoeding geven ;( . Hopelijk kan ik hem nog minimaal een jaar voorzien van mamamelktoetjes

(Vanmiddag nog wel gekolfd ivm harde pijnlijke bulten in de borst. Toen kolfde ik natuurlijk weer 70cc :') )
hoe gaat het nu ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_156614888
Voor het eerst kolven op het werk vandaag. Hoe houden jullie je koelelement koel? Ik heb hem vanochtend om 8 uur thuis uit de vriezer gehaald en hij ligt hier (in tasje met melk erbij) in de koelkast, maar aan het einde van de dag is hij natuurlijk niet meer ijskoud. Ik moet wel een uur reizen dus dat is niet zo handig. Is er een gouden tip? (werk vier dagen dus ik ga proberen het zo efficiënt mogelijk te doen...)
pi_156614945
Er is geen klein vriesvakje? Dan zou hij daar in kunnen overdag.

En hoe erg is het dat het even niet ijskoud is eigenlijk? (Vraag ik mezelf nu af) Maakt dat uur veel uit voor melk die koud uit de koelkast komt en bij een koud element staat? Dat is na een uur nog niet weer op kamertemperatuur toch?
pi_156615204
Dat vroeg ik me ook al af IMA.

Ik begrijp dat vers gekolfde melk op kamertemperatuur ong 6-8 uur houdbaar is en gekoelde melk een paar dagen in de koelkast, maar wat als je de gekoelde melk meeneemt op kamertemperatuur? Ik kon niet terug vinden hoe dat zit.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:20:58 #154
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156615268
Van gekoeld naar kamertemp is ook opwarmen :) . Heeft vgm meer met temperatuurswisselingen en bacteriën te maken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156615824
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:54 schreef Minarosa het volgende:
Voor het eerst kolven op het werk vandaag. Hoe houden jullie je koelelement koel? Ik heb hem vanochtend om 8 uur thuis uit de vriezer gehaald en hij ligt hier (in tasje met melk erbij) in de koelkast, maar aan het einde van de dag is hij natuurlijk niet meer ijskoud. Ik moet wel een uur reizen dus dat is niet zo handig. Is er een gouden tip? (werk vier dagen dus ik ga proberen het zo efficiënt mogelijk te doen...)
Ik doe het ook zo, op het werk alleen in de koeling, en mijn elementen zijn altijd nog goed bevroren bij thuiskomst. Ik heb er 3 in zitten (er zitten handige elastiekjes in om de elementen op hun plek te houden aan de zijkanten en onderkant).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156616012
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:20 schreef AwayTL het volgende:
Van gekoeld naar kamertemp is ook opwarmen :) . Heeft vgm meer met temperatuurswisselingen en bacteriën te maken.
Thanks! Eigenlijk heel logisch dus :)
pi_156616144
Ik vries mijn koelelementen niet in dus ze zijn onderweg alleen op koelkasttemperatuur. Reistijd tussen de 30-60 minuten en dat gaat prima. Warmt wel iets op tov koelkasttemperatuur maar het wordt echt niet snel kamertemperatuur.
pi_156617824
Dames ik heb een vraagje. Ik ben de BV aan het afbouwen omdat ik exclusief kolven niet meer zag zitten. Nu voelde ik net dat ik weer even moest kolven om de druk er van af te halen. En heb nu toch 50cc. Nu krijgt E. Straks een voeding maar heeft sinds gisteren morgen alleen nog maar KV gehad. Kan het kwaad om haar nu toch die 50cc te geven met 30 cc KV. Of kan ik dat beter niet doen? Weggooien vind ik zonde. En voor gisteren heb ik ook 5 dagen lang gemengd.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156618291
Oeps :@ .
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:23:00 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_156618395
Ik hou zo van deze tijd van het jaar O+
disclaimer
pi_156618406
*O* het is wel veel missers al zo vroeg he?
pi_156618435
Waarom niet, Joycie?
pi_156618462
Oké dus beetje opwarmen is geen probleem. Meestal zal het de volgende dag meegaan naar kdv, maar aan het einde van de week vries ik het in voor maandag. Helaas geen vriesvak hier.
pi_156618483
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:25 schreef WupWup het volgende:
Waarom niet, Joycie?
Dat weet ik niet. Omdat ze al een dag excl. KV krijgt en ik bang ben dat haar darmpjes het straks niet meer snappen ;)
Ze heeft sinds gisterenochtend al niet meer gepoept. Dat ging toch een stuk soepeler met de BV.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156618578
If anything zal wat moedermelk het alleen maar makkelijker maken voor die darmpjes. Lekker geven dus.
pi_156626700
Wij geven nu deels rechtstreeks bv en deels afgekolfde melk. Dit is zo gedaan omdat onze kleine erg klein was en niet sterk genoeg was om de bv op gang te brengen (en daardoor dus ook steeds minder energie had).

Nu zijn we een tweeënhalve week verder en de productie is al een tijd prima (als ze vergeet dat ze aan het kolven is kolft ze zomaar 100-120 cc). We willen nu graag terug naar enkel bv maar dat wil naar ons idee nog niet zo goed lukken. Hij drinkt dan wel actief voor 20-30 minuten en valt dan in slaap maar wordt bij het verplaatsen naar zijn wiegje wakker en is dan boos omdat hij nog honger lijkt te hebben of hij wordt erg snel (na 30 minuten) weer wakker en heeft dan honger.

Geef je dan de fles dan valt hij aan alsof hij uitgehongerd is. Geef je enkel bv een paar keer achter elkaar dan lijkt het erop dat hij meer slaperig is en maar een beetje drinkt en meteen in slaap valt - maar natuurlijk heeft hij dan niet genoeg gegeten.

Is dit iets waar je doorheen moet - omdat borstvoeding sowieso meer kalmerend is en hij daardoor sneller in slaap valt - of betekent dit dat hij wellicht nog niet klaar is voor enkel bv? Ik maak me zelf dan een beetje zorgen dat hij wellicht weer zou terugvallen op het eerste issue: Dat hij niet genoeg energie heeft om goed te drinken en daardoor ook niet genoeg melk krijgt om die energie op te bouwen.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_156626894
Nightsleeper, als hij vaak aan de borst drinkt, wordt de productie alleen maar beter. En je zou je kind een of twee keer per week kunnen wegen, zodat je een eventuele terugval ziet (maar dat merk je ook aan gedrag: levendig kind is een gevoed kind).
Professioneel gifmenger.
pi_156627239
Hoe vaak drinkt je zoon aan de borst, hoe vaak krijgt hij nog een fles en hoeveel zit daar dan in?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156627408
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Morretje het volgende:
Hoe vaak drinkt je zoon aan de borst, hoe vaak krijgt hij nog een fles en hoeveel zit daar dan in?
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:01 schreef Buurpoes het volgende:
Nightsleeper, als hij vaak aan de borst drinkt, wordt de productie alleen maar beter. En je zou je kind een of twee keer per week kunnen wegen, zodat je een eventuele terugval ziet (maar dat merk je ook aan gedrag: levendig kind is een gevoed kind).
Dat levendige lijkt er dus een beetje af te gaan als hij enkel maar de borst krijgt. Dat gebeurt dan voor mijn gevoel niet na de eerste keer, maar na een keer of twee a drie. Dit kan ook een vals gevoel zijn omdat hij ook net klaar is met een periode van clustervoeding waarop hij rustig een half uur aan de borst dronk en dan nog 100cc uit de fles dronk. In die periode zijn ze sowieso wat actiever en onrustiger.

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Morretje het volgende:
Hoe vaak drinkt je zoon aan de borst, hoe vaak krijgt hij nog een fles en hoeveel zit daar dan in?
We geven ongeveer elke drie uur. 's Nachts iets minder (soms zit er dan 4 a 5 uur tussen). Vaak geeft hij ook al iets eerder aan honger te hebben (denk aan overdag na 2 tot 2,5 uur al).

Normaal drinkt hij dan 20 tot 30 minuten aan de borst en drinkt daarna nog rustig 60cc op.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_156628124
Een fles stroomt wel he, op zich hoeft dat niet te betekenen dat hij niet genoeg drinkt. Vaker aan de borst is wel raadzaam, elke 3 u is eigenlijk wel een minimum.
Je zou ervoor kunnen kiezen om de hoeveelheid in de fles te verminderen per dag, zodat hij eerder weer honger krijgt, en aan de borst meer moet gaan drinken?
Het allerbeste advies wat ik je kan geven is om een goede laktatiekundige IBCLC te zoeken, die komt bij je thuis, kijkt met een voeding mee en kan ook beoordelen wat normaal drinkgedrag is en wat niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_156634315
Gister voor t eerst met Y naar t cb geweest!
Die arts zei: Nou mama. U geeft dr wel enorm goede voeding!

ZE vond dat ze wel enorm goed gegroeid was in 3 weken.

49 --> 52,3 cm
3110 --> 3865 gram

Toen dacht ik voor t eerst: Ja maar dat komt gewoon door mijn bortstvoeding! :+
pi_156641651
Groeit goed stoel!

Hoeveel kolven jullie op een werkdag? Ik heb nu twee dagen achter elkaar in totaal 3 x 150 ml. Opbrengst van twee kolfmomenten (ik ga iets eerder naar huis zodat ik de voeding aan het einde van de middag zelf kan geven ipv derde keer kolven). Hij drinkt overdag ongeveer 2 x 150 ml (is bijna 14 weken) en is dus als het goed is een beetje hongerig als ik thuiskom, kan ik hem mooi 'live' voeden. Of geven jullie veel meer overdag? (Baby zit bovenaan de groeicurve)

Wel een geplan dat kolven vier dagen in de week :{
pi_156648722
Dat gaat goed stoel!

Wat kolf je goed Minarosa, wel wennen he. Hoeveelheid verschilt erg per baby en is een beetje uitproberen. 150 ml per voeding klinkt mij wel logisch in de oren op die leeftijd, en 3x geven zou ik ook logisch vinden maar als je die laatste voeding thuis doet gaat dat niet echt op. Kortom ik weet het niet echt, beetje uitproberen, een keertje drie keer meegeven?

Ik val ook even binnen met een vraagje. Baby is nu 10.5 maand en ik kolf nog maar 1x per dag, ze drinkt twee (kleine gekolfde) flessen in mijn werktijd. Min of meer uit gewoonte, maar als ik thuis ben drinkt ze ook zo vaak en ze gaan altijd op. Niet eerder geprobeerd om er eentje minder te geven. Ik overweeg een overdagvoeding te vervangen door yoghurt of koemelk (liever dan vervangen voor kunstvoeding). Ervaringen daarmee? Voor/nadelen?
pi_156669411
Ik weet het niet Helio, mijn baby is nog wat kleiner.

Volgens mij zit ik mijn productie gigantisch te stimuleren door het kolven overdag :X Ik heb vandaag al twee keer drie uur na het kolven flinke stuwing, dat had ik tot nu toe alleen 's ochtends na het slapen :'(. Doe ik iets verkeerd? Misschien moet ik ze niet helemaal leegkolven? Ik ben bang dat ik hierdoor nog een keer borstontsteking krijg.
pi_156674795
Zou ik nog niet doen, Helio. Moedermelk is voorlopig nog de hoofdvoeding waar ze van groeien en bloeien. Andere producten, bijvoeding, is alleen extra.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:20:06 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156674852
Waarom geef je een fles als je thuis bent, helio?
Vervangen zou ik idd niet doen, maar een bakje yoghurt zal ze vast al wel heel lekker vinden!
KuikenGuppy
pi_156678414
Ik geef geen flessen als ik thuis ben hoor, ik bedoel als ik werk. Ik werk 4 dagen en kolf nog 1x per dag, kolf niet genoeg voeding om haar in mijn afwezigheid twee flessen per werkdag te laten drinken zoals nu. Vriezer raakt nu snel leeg. Dus moedermelk gaat me niet lukken, het is een afweging tussen kunstvoeding en koemelk/yoghurt. Heeft ze kunstvoeding nog echt nodig met 10.5 als ze buiten werktijd op verzoek gevoed wordt? is dat beter dan koemelk/yoghurt? Wanneer zaten jullie aan een 'normale' hoeveelheid zuivel zoals je die na 12 maanden geeft?

Minarosa, klinkt inderdaad een beetje zo maar je kolft maar twee keer toch? Hoe lang kolf je? Ik zou idd wel helemaal leegkolven ivm kans op borstontsteking, maar extra lang doorgaan is ook weer niet nodig. Lastig!
pi_156684779
Tot zeker een jaar zou ik kunstvoeding geven. Wat bedoel je met een 'normale hoeveelheid zuivel zoals je die na 12 maanden geeft'? Mijn dreumes van 19 maanden krijgt soms na het eten een bakje yoghurt en elke dag voor het slapen een fles volle koemelk waar ze 100-150ml van drinkt. Verder drinkt ze een aantal keer aan de borst.
pi_156684820
Mina, het zou ook kunnen dat je je borsten juist niet helemaal leegkolft en daardoor stuwing krijgt? Een baby kan immers effectiever drinken. Ik herken het zelf trouwens wel, dat na een tijdje weer flinke stuwing krijgen op het werk. Vooral níet aan je baby denken :') Ben je gevoelig voor borstontstekingen?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:31:04 #180
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156684981
Heeft iemand tips tegen verstopte melkkanaaltjes? Ik heb er steeds een op dezelfde plek (hoog in mn linkerborst). Meestal krijg ik het wel weg met masseren en een warme pittenzak, maar hij zit er nu weer en het lukt me niet. Wat doe ik als ik het niet weg krijg???
En hoe voorkom ik dat het steeds terugkomt?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:15:10 #181
409579 LuDann
All the way
pi_156686702
Hoe lang heb je dat al Saskia? Ik heb het ook een tijdje op dezelfde plek gehad, dat het telkens terugkwam. Na een week of 3 van telkens wegmasseren bleef het uiteindelijk gewoon weg.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 13:28:38 #182
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156688126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Hoe lang heb je dat al Saskia? Ik heb het ook een tijdje op dezelfde plek gehad, dat het telkens terugkwam. Na een week of 3 van telkens wegmasseren bleef het uiteindelijk gewoon weg.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Ik ha het vorige week al, en afgelopen dinsdag weer, toen lukte het me het weg te masseren. Nu weer sinds vanochtend, maar ik krijg het echt niet weg. Is ook groter dan eerst.
En goed zo!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156688669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:28 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik ha het vorige week al, en afgelopen dinsdag weer, toen lukte het me het weg te masseren. Nu weer sinds vanochtend, maar ik krijg het echt niet weg. Is ook groter dan eerst.
En goed zo!
Hier heb ik zojuist de lactatiekundige voor gebeld. Ik moet nu elk uur kolven tot t weg is. Heb er dan ook mega last van. Zo erg dat y niet kan drinken
pi_156688760
Oh wat vervelend! Helpt andere voedingshouding en warme douche hier misschien ook voor (geen ervaring mee)?

Wupwup, ik weet ook niet zo goed wat ik bedoel :+ ik denk een beetje te rigide dat je tot 12 maanden kv geeft en daarna wat anders, dus dat dat bij bv ook zo zou moeten, wat natuurlijk niet zo is. We hebben het gisteren geprobeerd en van yoghurt ipv een fles werd ze erg mopperig, dus meteen duidelijk dat ze het nog nodig heeft.
pi_156688820
Ludann, goed dat je dat hebt aangekaart. Ik vind t absurd dat jij op de wc kolft. Daar zit je toch totaal niet ontspannen.
pi_156688884
@ helio

Ik heb al warmte kompressen geprobeerd, masseren (met olie zei lk). Voor t aanleggen de ergste druk afkolven.. Onder de douche met de hand..

Mijn vooral linkerborst lijkt wel n harde bal.

Heb jij er ook zoveel last v Saskia?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:16:03 #187
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156689096
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ helio

Ik heb al warmte kompressen geprobeerd, masseren (met olie zei lk). Voor t aanleggen de ergste druk afkolven.. Onder de douche met de hand..

Mijn vooral linkerborst lijkt wel n harde bal.

Heb jij er ook zoveel last v Saskia?
Het is gelukkig niet mn hele borst, maar er zit wel een heel hard stuk in; je voelt precies waar de verstopping zit, en vandaar verder naar boven loopt zo'n dikke harde streep. En ik kan knijpen en masseren wat ik wil, maar hij blijft zitten. Net ook al ondersteboven gevoed, maar nog geen resultaat. Zo maar weer eens kolven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:22:14 #188
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156689209
Ik heb ooit eens de tip gehoord er een elektrische tandenborstel (of je vibrator ;) ) tegen de verstopping houden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156689297
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:22 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ooit eens de tip gehoord er een elektrische tandenborstel (of je vibrator ;) ) tegen de verstopping houden.
:D Dat vind ik een hele dubieuze samenkomst van dingen :+
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:28:48 #190
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156689339
nouja, ik sprak net de lk en die zei het ook :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:32:05 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156689391
Ook de vibrator? :D :D :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:34:05 #192
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156689424
Uhhmmmm... Nee... Maar t werkt vast ! :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156690281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mina, het zou ook kunnen dat je je borsten juist niet helemaal leegkolft en daardoor stuwing krijgt? Een baby kan immers effectiever drinken. Ik herken het zelf trouwens wel, dat na een tijdje weer flinke stuwing krijgen op het werk. Vooral níet aan je baby denken :') Ben je gevoelig voor borstontstekingen?
Ik heb zelf het gevoel dat ik ze te hard leegkolf ('even het flesje volmaken' :') ) maar tegelijkertijd is dat zelden langer dan 7 à 8 minuten per borst. Het wordt vanaf een minuut of 6 al minder.

Tot nu toe heb ik twee borstontstekingen gehad in 15 weken, weet niet of ik er bijzonder gevoelig voor ben.

Ik probeer vandaag iets langer te kolven, kijken of de stuwing langer wegblijft.
pi_156690388
Hmm Saskia de grote vraag is dus wat je nu precies tegen je borst gaat leggen? Wel lastig hoor, ik weet het ook niet. Bij mij duurde het wel heel lang voordat de harde plek in mijn borst helemaal weg was na borstontsteking (twee weken, zonder antibiotica. Andere keer met antibiotica was het in twee dagen weg).
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:26:19 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156691531
Elektrische tandenborstel werkte hier wel altijd prima :Y.
KuikenGuppy
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:56:27 #196
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156692017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:26 schreef Burdie het volgende:
Elektrische tandenborstel werkte hier wel altijd prima :Y.
Heb t geprobeerd, maar nog geen resultaat...
Ik zag trouwens op veel sommige sites dat een verstopt kanaaltje ook binnden 24-48 uur weer 'vanzelf' overgaat. Al dat gehannes lijkt weinig te helpen, dus zou ik ook gewoon kunnen afwachten?
Ik ga vannacht ook gewoon slapen natuurlijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:41:19 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156705315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Goed zo. Je zou het ook nog bij Melkpunt kunnen aankaarten.
pi_156705429
Hier hielp t gister wel om elk uur kort te kolven.

Y wil niet meer aan de borst drinken, t lukt niet meer. Uit de fles drinkt ze prima.

Ga zo de lk nog s bellen over t afbouwen. Ik heb besloten t niet meer aan de borst te geven, maar te kolven. Ik kolf maar 6 min en heb dan 100cc in totaal voor beide kanten.

Ik word hier helemaal onrustig van
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 08:54:59 #199
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156705474
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier hielp t gister wel om elk uur kort te kolven.

Y wil niet meer aan de borst drinken, t lukt niet meer. Uit de fles drinkt ze prima.

Ga zo de lk nog s bellen over t afbouwen. Ik heb besloten t niet meer aan de borst te geven, maar te kolven. Ik kolf maar 6 min en heb dan 100cc in totaal voor beide kanten.

Ik word hier helemaal onrustig van
Waar wordt je precies onrustig van? Maar wat een kolfopbrengst!
Hier nog steeds verstopt, zit maar weer met warme pittenzak op mn borst... Vannacht gewoon geslapen, en het viel me nog mee, heb geen plofvolle borst.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156705580
Ik word gefrustreerd dat t ineens niet meer lukt.
En kolven en in de fles geven vind ik erg intensief. Bij zoon 6 wkn gedaan, dat wil ik niet nog s.

Daarbij zit ik ermee dat ik dalijk waarschijnlijk met t werk bij cliënten thuis moet kolven.

Ik sta er vanaf t begin al niet 100% achter.. Maar wilde perse het begin wel bv geven. Dat heb ik nu gedaan.
pi_156705633
Ohh die 100 cc klopt niet. 50 cc bedoel ik. Minimaal.

(was net 50 cc van andere keer erbij aan t gieten)
pi_156705658
Borstontsteking :( Ik heb er ook eentje te pakken, wat superpijnlijk zeg.
Alleen: een rode harde plek, die heb ik dus niet. De borst voelde overal redelijk soepel (zeg maar normaal) maar was gewoon overal pijnlijk en warm. Kan het zijn dat de verstopping erg diep zit waardoor je die van buitenaf niet kunt voelen? Hoe krijg je zo'n diepe verstopping dan weg?
Nadat kind goed had leeggedronken merkte ik dat de rechterhelft pijnlijker dan de linkerhelft, waaruit ik afleid dat daar de verstopping wel zal zitten, dus ik heb daar steeds gemasseerd. Ook na het leegdrinken voel ik daar nog geen harde plek.
En klopt het dat aanhappen en drinken zelf ook pijnlijk is met borstontsteking?
pi_156705679
Wat rot mineola
pi_156705697
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:08 schreef Mineola het volgende:
Borstontsteking :( Ik heb er ook eentje te pakken, wat superpijnlijk zeg.
Alleen: een rode harde plek, die heb ik dus niet. De borst voelde overal redelijk soepel (zeg maar normaal) maar was gewoon overal pijnlijk en warm. Kan het zijn dat de verstopping erg diep zit waardoor je die van buitenaf niet kunt voelen? Hoe krijg je zo'n diepe verstopping dan weg?
Nadat kind goed had leeggedronken merkte ik dat de rechterhelft pijnlijker dan de linkerhelft, waaruit ik afleid dat daar de verstopping wel zal zitten, dus ik heb daar steeds gemasseerd. Ook na het leegdrinken voel ik daar nog geen harde plek.
En klopt het dat aanhappen en drinken zelf ook pijnlijk is met borstontsteking?
Ahh balen, zo vervelend! Bij mij was die plek later te zien en te voelen, ik had eerst koorts, hoofdpijn en algehele beroerdheid en pas na een dag was het duidelijk dat het borstontsteking was. Aanhappen en drinken was idd pijnlijk maar ik dacht eerst dat het kwam door de koorts, dan doet alles pijn. De tweede keer was er trouwens wel direct een harde plek voelbaar.

Beterschap!
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:15:29 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156705743
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:04 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ik word gefrustreerd dat t ineens niet meer lukt.
En kolven en in de fles geven vind ik erg intensief. Bij zoon 6 wkn gedaan, dat wil ik niet nog s.

Daarbij zit ik ermee dat ik dalijk waarschijnlijk met t werk bij cliënten thuis moet kolven.

Ik sta er vanaf t begin al niet 100% achter.. Maar wilde perse het begin wel bv geven. Dat heb ik nu gedaan.
Ah zo ja... Dat is idd jammer!
Ik vind de bv zelf heel fijn en N. groeit er super op, maar het gedoe eromheen gaat me steeds meer tegenstaan... Zere tepels, verstopte borsten, proberen te kolven wat niet zo goed lukt, etc... Ik zit nu echt nog in het stadium van volhouden, en hoop dat het voor mezelf leuker wordt.

Sterkte Mineola... Ik denk dat het wel diep kan zitten ja.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156705750
Ik had ook een hele vervelende pijn in 1 borst en pas na twee dagen een herkenbare verstopping. Heel diep idd. Maar waarchijnlijk ook door de pijn niet goed genoeg doorgevoeld. Neem ibuprofen op schema, zorg dat je borsten echt goed worden geleegd en als dat na 24uur niet verbetert, dan bel je de huisarts voor antibiotica.
pi_156705761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
Hoe lang heb je dat al Saskia? Ik heb het ook een tijdje op dezelfde plek gehad, dat het telkens terugkwam. Na een week of 3 van telkens wegmasseren bleef het uiteindelijk gewoon weg.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij mijn universiteit. Ik wil dat studenten ook toegang krijgen tot de kolfruimte die voor medewerkers is ingericht. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Ben benieuwd of je iets bereikt ermee :Y ik hoop het, zou tijd worden zeg...
Ik begrijp dat niet zo van universiteiten en hogescholen. Het is nu toch bepaald niet zo alsof er honderden studenten per jaar per instelling zijn die er gebruik van maken zeg maar.

Een troost... zelfs bij mijn opleiding was er aanvankelijk geen kolfruimte beschikbaar voor mij en kreeg ik van een van de docenten te horen "je kunt toch op het invalidentoilet gaan zitten?"
Okay in mijn geval leverde dat wel een schuimbekkende tweede docente op die het een schande voor de opleiding vond :P maar toch :') mensen denken te makkelijk over kolfruimtes vaak.
:)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 11:08:10 #208
409579 LuDann
All the way
pi_156707404
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Goed zo. Je zou het ook nog bij Melkpunt kunnen aankaarten.
Ik heb ze gisterochtend gemaild, een bericht gestuurd op FB en ze zijn nog getagd in een FB post van me. Ze zullen dus vast op de hoogte zijn. :+ Heb nog niets gehoord, maar er is ook niet zoveel wat ze kunnen doen nu denk ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je iets bereikt ermee :Y ik hoop het, zou tijd worden zeg...
Ik begrijp dat niet zo van universiteiten en hogescholen. Het is nu toch bepaald niet zo alsof er honderden studenten per jaar per instelling zijn die er gebruik van maken zeg maar.

Een troost... zelfs bij mijn opleiding was er aanvankelijk geen kolfruimte beschikbaar voor mij en kreeg ik van een van de docenten te horen "je kunt toch op het invalidentoilet gaan zitten?"
Okay in mijn geval leverde dat wel een schuimbekkende tweede docente op die het een schande voor de opleiding vond :P maar toch :') mensen denken te makkelijk over kolfruimtes vaak.
Het zou inderdaad tijd worden. Stomme is dat iedereen die ik er tot nu toe over heb gesproken heel hard roept dat het echt niet kan zo en dat ze het gaan aankaarten. En vervolgens gebeurt er helemaal niks. Radiostilte. Ik hoop dat Melkpunt er wat aandacht aan wil schenken straks. Een oud-studiegenote die in een of andere commissie zit las mijn post ook en die gaat het ook aankaarten. Ze is vrij fel, dus wie weet. :P

Fijn dat je iemand had die achter je stond! Ik had vroeger eerlijk gezegd ook nooit nagedacht over kolven en wat daarvoor nodig was enzo. En in principe zou ik ook best met weinig genoegen kunnen nemen, maar als er een speciale kolfruimte is dan wil ik daarvan gebruik maken ook! Potverdikkie.

De kolfruimte (of ruimtes, eigenlijk, er zitten er twee, eentje op de begane grond en eentje op de bovenste verdieping) waar het om gaat zit in een nieuw gebouw dat sinds dit jaar volop draait. Het leeuwendeel van de opleidingen zit nu op deze locatie wat betekent dat maar liefst 21.000 studenten op deze plek hun basis hebben. Het zullen er in de praktijk minder zijn, maar met deze aantallen zal ik bij lange na niet de enige zijn, dat geloof ik nooit.
pi_156707643
Heel bizar dat het zo gaat LuDann, goed dat je actie onderneemt. Ben benieuwd wat voor reactie er gaat komen, ze moeten er nu wel wat mee lijkt me.

En belachelijk dat uitgerekend bij jouw opleiding het zo ging mignonne.. Jullie verhalen zijn echt een wereld van verschil vergeleken met mijn universiteit: er is een oudergroep, voor tijdens de zwangerschap is er een rustruimte, er zijn meerdere kolfruimtes beschikbaar voor medewerkers én studentes, indien nodig financiële tegemoetkomingen, etc. Ik ben pas 16 weken dus wie weet wat ik nog tegenkom :+, maar het kán dus wel, wil ik maar zeggen :)
pi_156707718
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:23 schreef onomatopee het volgende:
Heel bizar dat het zo gaat LuDann, goed dat je actie onderneemt. Ben benieuwd wat voor reactie er gaat komen, ze moeten er nu wel wat mee lijkt me.

En belachelijk dat uitgerekend bij jouw opleiding het zo ging mignonne.. Jullie verhalen zijn echt een wereld van verschil vergeleken met mijn universiteit: er is een oudergroep, voor tijdens de zwangerschap is er een rustruimte, er zijn meerdere kolfruimtes beschikbaar voor medewerkers én studentes, indien nodig financiële tegemoetkomingen, etc. Ik ben pas 16 weken dus wie weet wat ik nog tegenkom :+, maar het kán dus wel, wil ik maar zeggen :)
Welke uni is dat dan?

Toen ik nog in Leiden studeerde hadden ze ook niet zulke faciliteiten hoor :N het is dat ik op een gegeven moment aan de uni daar werkte en dus een eigen kamer had waar ik kon kolven. Daarom ben ik er ook niet verder achteraan gegaan, maar de faciliteiten voor zwangeren/moeders waren toen (2009) ook niet veel soeps. En de HRO blijft dus ook bedroevend achter op dat front. Ik kreeg op persoonlijke titel van die ene docente toegang tot een ruimte waar ik kon kolven, eentje die afgeschermd en afgesloten was; maar ik geloof dat er verder niets structureels geregeld is, laat staan vastgelegd.
En ik weet zeker dat ik in beide gevallen, zowel bij de uni van Leiden als bij de HRO zeker niet de enige zwangere/moeder was.
:)
pi_156707933
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb ze gisterochtend gemaild, een bericht gestuurd op FB en ze zijn nog getagd in een FB post van me. Ze zullen dus vast op de hoogte zijn. :+ Heb nog niets gehoord, maar er is ook niet zoveel wat ze kunnen doen nu denk ik.

[..]

Het zou inderdaad tijd worden. Stomme is dat iedereen die ik er tot nu toe over heb gesproken heel hard roept dat het echt niet kan zo en dat ze het gaan aankaarten. En vervolgens gebeurt er helemaal niks. Radiostilte. Ik hoop dat Melkpunt er wat aandacht aan wil schenken straks. Een oud-studiegenote die in een of andere commissie zit las mijn post ook en die gaat het ook aankaarten. Ze is vrij fel, dus wie weet. :P

Fijn dat je iemand had die achter je stond! Ik had vroeger eerlijk gezegd ook nooit nagedacht over kolven en wat daarvoor nodig was enzo. En in principe zou ik ook best met weinig genoegen kunnen nemen, maar als er een speciale kolfruimte is dan wil ik daarvan gebruik maken ook! Potverdikkie.

De kolfruimte (of ruimtes, eigenlijk, er zitten er twee, eentje op de begane grond en eentje op de bovenste verdieping) waar het om gaat zit in een nieuw gebouw dat sinds dit jaar volop draait. Het leeuwendeel van de opleidingen zit nu op deze locatie wat betekent dat maar liefst 21.000 studenten op deze plek hun basis hebben. Het zullen er in de praktijk minder zijn, maar met deze aantallen zal ik bij lange na niet de enige zijn, dat geloof ik nooit.
Wat is de reden van weigering tot nu toe?
pi_156708294
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Welke uni is dat dan?

Toen ik nog in Leiden studeerde hadden ze ook niet zulke faciliteiten hoor :N het is dat ik op een gegeven moment aan de uni daar werkte en dus een eigen kamer had waar ik kon kolven. Daarom ben ik er ook niet verder achteraan gegaan, maar de faciliteiten voor zwangeren/moeders waren toen (2009) ook niet veel soeps. En de HRO blijft dus ook bedroevend achter op dat front. Ik kreeg op persoonlijke titel van die ene docente toegang tot een ruimte waar ik kon kolven, eentje die afgeschermd en afgesloten was; maar ik geloof dat er verder niets structureels geregeld is, laat staan vastgelegd.
En ik weet zeker dat ik in beide gevallen, zowel bij de uni van Leiden als bij de HRO zeker niet de enige zwangere/moeder was.
DM :)

Ik verbaas me er echt over, dat het blijkbaar vaker niet dan wel voorkomt dat er voor studenten voorzieningen zijn. Ik dacht heel naïef eigenlijk dat er vaak toch al een kolfruimte aanwezig is (gezien een werkgever verplicht is daarin te voorzien voor medewerkers, en er bij universiteiten/hogescholen vaak zoveel medewerkers zijn dat het rendabeler is om daar gewoon een vaste ruimte voor te maken ipv steeds een tijdelijke oplossing), en dat die dan ook beschikbaar is voor studenten..
pi_156708351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Welke uni is dat dan?

Toen ik nog in Leiden studeerde hadden ze ook niet zulke faciliteiten hoor :N het is dat ik op een gegeven moment aan de uni daar werkte en dus een eigen kamer had waar ik kon kolven. Daarom ben ik er ook niet verder achteraan gegaan, maar de faciliteiten voor zwangeren/moeders waren toen (2009) ook niet veel soeps. En de HRO blijft dus ook bedroevend achter op dat front. Ik kreeg op persoonlijke titel van die ene docente toegang tot een ruimte waar ik kon kolven, eentje die afgeschermd en afgesloten was; maar ik geloof dat er verder niets structureels geregeld is, laat staan vastgelegd.
En ik weet zeker dat ik in beide gevallen, zowel bij de uni van Leiden als bij de HRO zeker niet de enige zwangere/moeder was.
In mijn tijd aan jouw opleiding was er ook niks geregeld voor de kolvers. Docenten deden dat aan hun bureau en studenten moesten een ruimte reserveren... Wat erg dat het nu zoveel jaar later nog niks verbeterd is.
pi_156708520
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:03 schreef onomatopee het volgende:

[..]

DM :)

Ik verbaas me er echt over, dat het blijkbaar vaker niet dan wel voorkomt dat er voor studenten voorzieningen zijn. Ik dacht heel naïef eigenlijk dat er vaak toch al een kolfruimte aanwezig is (gezien een werkgever verplicht is daarin te voorzien voor medewerkers, en er bij universiteiten/hogescholen vaak zoveel medewerkers zijn dat het rendabeler is om daar gewoon een vaste ruimte voor te maken ipv steeds een tijdelijke oplossing), en dat die dan ook beschikbaar is voor studenten..
Nouja daar zit het probleem denk ik. Medewerkers/studenten. Veel universiteiten zijn blijkbaar van mening dat het een medewerkers-faciliteit is en dat studenten daar (dus?) geen gebruik van mogen maken. Gemiste kans denk ik.
:)
pi_156708526
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

In mijn tijd aan jouw opleiding was er ook niks geregeld voor de kolvers. Docenten deden dat aan hun bureau en studenten moesten een ruimte reserveren... Wat erg dat het nu zoveel jaar later nog niks verbeterd is.
Er is wel meer niet verbeterd in die jaren :') :+
:)
pi_156708720
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:16 schreef WupWup het volgende:
Ik had ook een hele vervelende pijn in 1 borst en pas na twee dagen een herkenbare verstopping. Heel diep idd. Maar waarchijnlijk ook door de pijn niet goed genoeg doorgevoeld. Neem ibuprofen op schema, zorg dat je borsten echt goed worden geleegd en als dat na 24uur niet verbetert, dan bel je de huisarts voor antibiotica.
Thanks! En de anderen ook!

Wat zijn de gevolgen van ibuprofen met bv? Want ik lees in de bijsluiter alleen op advies van een arts, omdat het overgaat in de melk. Bv.com zegt dat het wel mag? Hoe zit dat, weet iemand dat? Ik was daarom gisteren met PCM begonnen, maar dat is natuurlijk niet ontstekingsremmend.

Oh en hoi rode plek. Fokwet hoor.
pi_156708821
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Thanks! En de anderen ook!

Wat zijn de gevolgen van ibuprofen met bv? Want ik lees in de bijsluiter alleen op advies van een arts, omdat het overgaat in de melk. Bv.com zegt dat het wel mag? Hoe zit dat, weet iemand dat? Ik was daarom gisteren met PCM begonnen, maar dat is natuurlijk niet ontstekingsremmend.

Oh en hoi rode plek. Fokwet hoor.
Mag!

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html

Ramde iets te snel op plaatsen, sorry!

Maar ik vind die lijst zelf erg prettig en ga daar vanuit bij medicatie innemen tegen mijn hoofdpijn ook
pi_156709291
Fabrikanten dekken zichzelf in tegen claims en zullen daarom heel snel roepen dat iets niet mag. Ibuprofen kan wel goed tijdens borstvoeding, de moleculen zijn te groot om de bloed-melkbarriere te passeren. Ibuprofen is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend. Je mag het ook naast paracetamol gebruiken, het is niet of/of. Paracetamol komt weer wel in je melk terecht, maar is niet schadelijk voor je kind.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:18:26 #219
409579 LuDann
All the way
pi_156709411
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 11:42 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Wat is de reden van weigering tot nu toe?
Het is niet zo zeer een weigering als dat ze het gewoon niet willen regelen. De kolfruimtes moeten gereserveerd worden via een systeem in Outlook. Studenten hebben geen toegang tot dat systeem, medewerkers wel. Ik wil dat studenten ook toegang tot dat systeem krijgen. Er is me wel gezegd dat ik dan maar een medewerker moet charteren om elke keer voor mij te reserveren maar dat is ontzettend onhandig met wisselende roosters.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:20:05 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156709431
Ik was gisteren met Michael bij de kinderfysio, ze is zelf onlangs bevallen van haar derde. Ze vroeg om de hoeveel uur ik michael nog voedde. Euh.. weet ik het, hij krijgt volledig op verzoek. Zij: oh, nou naar begin ik niet aan hoor, dan ben ik de hele dag bezig met hem (kind is drie weken oud) en die moet dus maar wachten tot mama zin heeft om te geven :X ik maakte nog een opmerking dat als ik dorst heb, ik ook gewoon wat te drinken pak, maar dat leek niet echt te landen bij d'r :'(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:23:41 #221
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156709496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:20 schreef DJMO het volgende:
Ik was gisteren met Michael bij de kinderfysio, ze is zelf onlangs bevallen van haar derde. Ze vroeg om de hoeveel uur ik michael nog voedde. Euh.. weet ik het, hij krijgt volledig op verzoek. Zij: oh, nou naar begin ik niet aan hoor, dan ben ik de hele dag bezig met hem (kind is drie weken oud) en die moet dus maar wachten tot mama zin heeft om te geven :X ik maakte nog een opmerking dat als ik dorst heb, ik ook gewoon wat te drinken pak, maar dat leek niet echt te landen bij d'r :'(
Als ik thuis ben geef ik haar wel wanneer ze wil ja :) Alleen als ik weg ben moet ze wachten tot ik terug ben, maar k ben tot nu toe niet langer dan 3 uur achter elkaar weg geweest. En als ze het echt niet redt kan mijn man een zakje uit de vriezer halen (maar liever niet, ik probeer een voorraad op te bouwen, maar dat gaat zoooo langzaam).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:28:39 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156709576
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:23 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Als ik thuis ben geef ik haar wel wanneer ze wil ja :) Alleen als ik weg ben moet ze wachten tot ik terug ben, maar k ben tot nu toe niet langer dan 3 uur achter elkaar weg geweest. En als ze het echt niet redt kan mijn man een zakje uit de vriezer halen (maar liever niet, ik probeer een voorraad op te bouwen, maar dat gaat zoooo langzaam).
het was geen aanval op iemand hier hoor! Ik vond het alleen zo sneu voor dat kind en ontzettend jammer dat iemand die werkt met jonge baby's toch de opvatting heeft dat baby's om de drie uur moeten drinken en niet vaker ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:29:22 #223
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156709585
Het meest bizarre van dit verhaal vind ik dat ze drie weken na de bevalling alweer aan het werk is. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:31:23 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156709631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:29 schreef Mariposas het volgende:
Het meest bizarre van dit verhaal vind ik dat ze drie weken na de bevalling alweer aan het werk is. :?
ze runt een eigen praktijk, ik geloof dat ze alleen voor een vergadering op de zaak was (en om even mee te kijken met de fysio in opleiding die michael behandelt)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 13:32:28 #225
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156709646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:28 schreef DJMO het volgende:

[..]

het was geen aanval op iemand hier hoor! Ik vond het alleen zo sneu voor dat kind en ontzettend jammer dat iemand die werkt met jonge baby's toch de opvatting heeft dat baby's om de drie uur moeten drinken en niet vaker ;)
Zo vatte ik het ook niet op hoor :) maar idd, het is toch zo langzamerhand wel bekend dat bv op verzoek betekent wanneer het kind maar wil.
Ik vond trouwens het babyboekjevan mijn moeder uit 1951 terug - daar kon je van tevoren in een voorgedrukt schema invullen hoeveel het kind per voeding gedronken had. Precies iedere 3 uur moest je borstvoeding geven, maar niet 'snachts (!!). En daarvoor en daarna moest je het kind wegen om te zien hoeveel het gedronken had.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156709770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja daar zit het probleem denk ik. Medewerkers/studenten. Veel universiteiten zijn blijkbaar van mening dat het een medewerkers-faciliteit is en dat studenten daar (dus?) geen gebruik van mogen maken. Gemiste kans denk ik.
Oh, ik las het verkeerd denk ik, ik dacht dat je bedoelde dat er op de HRO en in Leiden überhaupt geen kolfruimte aanwezig was, vandaar dat ik zei dat ik verbaasd was dat die ruimtes er niet waren :) Als er überhaupt geen faciliteiten zijn snap ik wel dat er lastig over gedaan wordt (wat het niet goed praat hoor, maar ik kan me dan het praktische probleem dan goed voorstellen), maar als de faciliteit er wel is en er onderscheid tussen medewerker/student gemaakt wordt, is het een ander verhaal ja.
pi_156709837
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:42 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mag!

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html

Ramde iets te snel op plaatsen, sorry!

Maar ik vind die lijst zelf erg prettig en ga daar vanuit bij medicatie innemen tegen mijn hoofdpijn ook
Thanks! Die lijst zocht ik idd!
pi_156709898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:38 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Oh, ik las het verkeerd denk ik, ik dacht dat je bedoelde dat er op de HRO en in Leiden überhaupt geen kolfruimte aanwezig was, vandaar dat ik zei dat ik verbaasd was dat die ruimtes er niet waren :) Als er überhaupt geen faciliteiten zijn snap ik wel dat er lastig over gedaan wordt (wat het niet goed praat hoor, maar ik kan me dan het praktische probleem dan goed voorstellen), maar als de faciliteit er wel is en er onderscheid tussen medewerker/student gemaakt wordt, is het een ander verhaal ja.
Hoe het met de uni zit weet ik niet. Toen ik er naar vroeg werd er botweg gezegd dat kolven mijn probleem was en dat ik dat zelf maar uit moest zoeken, dat studerende moeders verder geen aanspraak konden maken op faciliteiten en zulks. En omdat ik dus mijn eigen kamer had (die welliswaar niet op slot kon van binnenuit maar soit) was het niet zo'n punt.

De HRO, althans mijn afdeling, is onlangs in een geheel vernieuwd gebouw gekomen. Alles is verbouwd en aan de gemakken van deze tijd aangepast, kan me niet voorstellen dat daar geen kolfruimte in is opgenomen voor werknemers iig.
:)
pi_156709916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:11 schreef WupWup het volgende:
Fabrikanten dekken zichzelf in tegen claims en zullen daarom heel snel roepen dat iets niet mag. Ibuprofen kan wel goed tijdens borstvoeding, de moleculen zijn te groot om de bloed-melkbarriere te passeren. Ibuprofen is behalve pijnstillend ook ontstekingsremmend. Je mag het ook naast paracetamol gebruiken, het is niet of/of. Paracetamol komt weer wel in je melk terecht, maar is niet schadelijk voor je kind.
Ah fijn! Dank voor je antwoord.
Zelf zoeken is vandaag even teveel van het goeie :@

Nakolven is trouwens in meerdere opzichten gunstig, ik had net bedacht dat ik wat voorraad wilde gaan opbouwen, maar had geen zin om tussen voedingen door ook nog te kolven. Nu heb ik toch mooi 70 ml staan al 8-)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:17:17 #230
409579 LuDann
All the way
pi_156712429
@mignonne; erg is dat eigenlijk toch. Dat je het maar gewoon lekker zelf uit moet zoeken als studerende moeder.

Mij is niet recht in mijn gezicht gezegd dat ik het maar zelf uit moet zoeken, maar het is me zo moeilijk gemaakt allemaal... Geen enkele uitzondering kon er voor me gemaakt worden. Dat vond (vind) ik best oneerlijk af en toe. Zo weet ik nog dat er vorig jaar iemand een week of 4 later kon instromen omdat ze in haar thuisland haar opleiding nog af moest ronden. Maar voor mij konden ze toen 3 weken na mijn ks de eerste les begon geen uitzondering maken hoor, nee, stel je voor, dan miste ik veel te veel! En dat ik die lessen vorig jaar al had gedaan maakte geen verschil.

Ik vind het belachelijk dat op de combo studeren en zwangerschap/moederschap zo wordt neergekeken en dat er zo star met de regels omgegaan wordt. En waarom eigenlijk? Want met kinderopvang is het prima te doen! Beter zelfs dan werken misschien, omdat je meer tijd met je baby door kunt brengen, thuis kunt studeren. Het gaat erom dat je aan kunt tonen dat je competent bent in de dingen die je leert. En als dat door ziekte of handicap niet op de manier kan zoals in de OER staat is er van alles mogelijk, daar heb ik zelf ervaring mee. Verlenging, mondelinge in plaats van schriftelijke tentames, werken vanuit huis, you name it. Maar als het vanwege zwangerschap is slaan opeens alle deuren dicht.

Stomme is dat er een stichting voor studerende moeders bestaat die zich hiervoor inzet, maar die strijdt alleen voor gelijke rechten op het MBO en HBO. Niet op WO, want die zouden mondig genoeg zijn om voor zichzelf op te komen. Nou, ik zou het best fijn vinden als er eens iemand voor mij opkwam eigenlijk. Want het kost me verdomde veel tijd en energie zo allemaal. }:|

En dan te bedenken dat mijn universteit (UvA) een links bolwerk zou zijn. :')

/rant. :)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:19:17 #231
409579 LuDann
All the way
pi_156712468
Fijn om te weten van die medicatielijst trouwens! Mineola, ik hoop dat je borstonteking snel over is en Saskia, ik hoop dat die van jou ook gewoon wegblijft straks.
pi_156712919
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:29 schreef Mariposas het volgende:
Het meest bizarre van dit verhaal vind ik dat ze drie weken na de bevalling alweer aan het werk is. :?
Dat is inderdaad wettelijk verboden in de eerste 42 dagen, ook als je een eigen bedrijf hebt.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:59:36 #233
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156712929
Verboden?? Wut? Nou, geef me dan maar een boete...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156713027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:59 schreef SaskiaR het volgende:
Verboden?? Wut? Nou, geef me dan maar een boete...
Ik zou niet weten bij welke instantie ik je zou moeten verraden. _O-

Maar zo is de wet. De eerste zes weken zijn voor moeder en kind.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:08:20 #235
409579 LuDann
All the way
pi_156713032
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:07 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar zo is de wet. De eerste zes weken zijn voor moeder en kind.
Behalve als je studeert, dan gaat dat niet op. :')
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:10:01 #236
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_156713054
Sterkte Mineola! Helpt een andere houding misschien nog?
pi_156713056
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:08 schreef LuDann het volgende:

[..]

Behalve als je studeert, dan gaat dat niet op. :')
Dan schrijf je je een blok niet in voor vakken. Of je komt gewoon niet opdagen.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:13:36 #238
409579 LuDann
All the way
pi_156713095
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:10 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan schrijf je je een blok niet in voor vakken. Of je komt gewoon niet opdagen.
Soms is dat geen optie. Maar goed, ik houd al op. Ik heb vandaag ook gewoon een zeurdag geloof ik. :')
pi_156713409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:13 schreef LuDann het volgende:

[..]

Soms is dat geen optie. Maar goed, ik houd al op. Ik heb vandaag ook gewoon een zeurdag geloof ik. :')
Nee hoor, je hebt gewoon gelijk. Het is debiel hoe moeilijk het wordt gemaakt voor studerende zwangeren en moeders.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:25:44 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156713944
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:58 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wettelijk verboden in de eerste 42 dagen, ook als je een eigen bedrijf hebt.
In welke wet staat dit (met artikel erbij nog beter)?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156716580
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

In welke wet staat dit (met artikel erbij nog beter)?
Nergens. Het is een recht, geen plicht. De wet omtrent zwangerschapsverlof heet Wet arbeid en zorg als je geïnteresseerd bent.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:39:23 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156716858
http://www.hr-kiosk.nl/ho(...)erschap-en-bevalling
Hier staat het duidelijk uitgelegd. Die 42 dagen staan er idd ook in, je moet minimaal 42 dagen zwangerschapsverlof opnemen.

Anyway, we dwalen af!
Hier nog steeds een harde plek in mn borst, masseren enz. helpt nog niks...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:43:47 #243
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156717016
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nergens. Het is een recht, geen plicht. De wet omtrent zwangerschapsverlof heet Wet arbeid en zorg als je geïnteresseerd bent.
Nee, dat de werkgever de werknemer niet 42 dagen na de bevalling mag laten werken staat is de Arbeidstijdenwet (daar staat ook bv kolfrecht in). :) Maar voor zelfstandigen is bij mijn weten niets geregeld. Het is immers zoals je zegt een recht. Als zelfstandige mag je bv ook gerust 20 uur per dag werken, aangezien er geen werknemer-werkgever-relatie is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:47:25 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156717153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.hr-kiosk.nl/ho(...)erschap-en-bevalling
Hier staat het duidelijk uitgelegd. Die 42 dagen staan er idd ook in, je moet minimaal 42 dagen zwangerschapsverlof opnemen.

Anyway, we dwalen af!
Hier nog steeds een harde plek in mn borst, masseren enz. helpt nog niks...
Sorry, juristentrekje, te weinig uitdaging nu ik al weer zo lang verlof heb.
Balen dat die harde plek niet weggaat! :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:09:30 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_156725819
Mauw pakt deze ochtend de borst niet. Ze lacht er naar en aait ze, maar hapt niet aan. Precies 1 jaar borstvoeding en wat bizar dat ze gewoon de dag na dr verjaardag stopt :o :D alsof ze wil zeggen: zo, nu ben ik geen kleine melkbaby meer hoor!
disclaimer
pi_156725906
Saskia, had jij al geprobeerd om elk uur kort te kolven? Dat hielp hier wel. Wel een tijdrovend klusje.

Ik heb gister en eergister de lk gesproken.

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga de bv afbouwen. In ieder geval overdag. Tot die tijd zal ik proberen zo veel mogelijk bv te blijven geven. (vh kolven en vriezer voorraad.)
pi_156725910
1 jaar! Netjes Stormqueen!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:35:09 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156725937
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:27 schreef gestreeptestoel het volgende:
Saskia, had jij al geprobeerd om elk uur kort te kolven? Dat hielp hier wel. Wel een tijdrovend klusje.

Ik heb gister en eergister de lk gesproken.

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga de bv afbouwen. In ieder geval overdag. Tot die tijd zal ik proberen zo veel mogelijk bv te blijven geven. (vh kolven en vriezer voorraad.)
Ik heb donderdag erg veel gekolfd; niet elk uur, want N. drinkt natuurlijk ook steeds. Maar als ik kolf, wordt mn borst prima leeg, behalve dat ene stukje.
Is het bij jou nu over?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 08:53:22 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156726042
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw pakt deze ochtend de borst niet. Ze lacht er naar en aait ze, maar hapt niet aan. Precies 1 jaar borstvoeding en wat bizar dat ze gewoon de dag na dr verjaardag stopt :o :D alsof ze wil zeggen: zo, nu ben ik geen kleine melkbaby meer hoor!
Heb je wel een foto gemaakt? :7 :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156726056
Wauw Stormqueem, wat bijzonder, precies een jaar O+
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:06:37 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156726125
Ben je wel 1 dag langvoedster geweest ;)
KuikenGuppy
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:23:49 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_156726259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:06 schreef Burdie het volgende:
Ben je wel 1 dag langvoedster geweest ;)
jeuj!

Ik vind 1 jaar helemaal prachtig! Ben er blij mee!
disclaimer
pi_156726627
Wat goed sq. Een jaar bv. Nog gefeliciteerd met je dreumesjes
pi_156727587
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 09:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jeuj!

Ik vind 1 jaar helemaal prachtig! Ben er blij mee!
Terecht!
pi_156728190
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:35 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb donderdag erg veel gekolfd; niet elk uur, want N. drinkt natuurlijk ook steeds. Maar als ik kolf, wordt mn borst prima leeg, behalve dat ene stukje.
Is het bij jou nu over?
Zoals t vd week was, dat heb ik gelukkig niet meer. Kan nu ook weer op m'n zij slapen. (het deed zo'n zeer, dat ik alleen plat op de rug Kon slapen)
De borsten zijn wel nog erg gevoelig steeds. De lk adviseerde mij dan ook om nu per keer iets langer te kolven, zodat de borst nog meer soepel aan gaat voelen. Maar jij hebt maar last v 1 plekje.. Bij mij is 3/4 borst nog steeds zo gevoelig.

De enorme knoop is in ieder geval weg.
pi_156728215
En kolf jij enkel of dubbelzijdig? De lk zei dat ik dan beter enkelzijdig Kon kolven, zodat ik met de andere hand die plek goed kon masseren.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:08:36 #257
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156728679
Ik doe altijd enkel, en idd met de andere hand masseren.
Sterkte, het klinkt of t bij jou echt erg is !
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:14:54 #258
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156728803
Mauw houdt van symboliek O+

Ludann zei het op Facebook al maar wat ik hier nog allemaal lees: belachelijk in het kwadraat! :(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:06:12 #259
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156729770
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer een weigering als dat ze het gewoon niet willen regelen. De kolfruimtes moeten gereserveerd worden via een systeem in Outlook. Studenten hebben geen toegang tot dat systeem, medewerkers wel. Ik wil dat studenten ook toegang tot dat systeem krijgen. Er is me wel gezegd dat ik dan maar een medewerker moet charteren om elke keer voor mij te reserveren maar dat is ontzettend onhandig met wisselende roosters.
http://www.mensenrechten.nl

Trek daar anders even aan de bel?

Was eerder de commissie gelijke behandeling, vind dat ze nu de drempel wat hoger leggen door de naam.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:26:19 #260
409579 LuDann
All the way
pi_156741637
Vind het fijn dat jullie achter me staan. O+

Dat is een idee, Away, maar misschien een beetje drastisch? De naam van die website klinkt wel heel heftig meteen ja. :+ Ik weet het niet zo goed. Ik wil eerst even afwachten of er iets met mijn klacht gaat gebeuren. Ik zal maandag even mailen om te vragen hoe het ermee staat.

Ik heb nog niets van Melkpunt gehoord, dat had ik eigenlijk wel verwacht. Nog een mailtje sturen staat wat opdringerig misschien, geen idee, kan zijn dat ze het druk hebben ofzo. Met melkgerelateerde dingen. :P Of ze hebben niet het idee dat ze hier verder wat mee kunnen.
pi_156763424
Dat ze tijdens het drinken even stopt met drinken om naar je te lachen O+ O+

Deze week beginnen te werken, wel spannend! Ben benieuwd hoe het kolven gaat. Begin met twee dagen deze week (wo-do) en heb nu iets meer dan 600cc in de diepvries. Morgen en dinsdag nog, dan heb ik denk ik 750-800cc. In ieder geval genoeg voor deze twee dagen (maar wo heb ik als het goed is ook weer voor do). Dus ben erg benieuwd!

Eerder dacht ik dat ik nooit aan kolven zou beginnen :+
pi_156765790
Leuk he dat lachen, IMA O+ Spannend weer werken, succes! Hopelijk valt het kolven je mee.

Oh een jaar borstvoeding voor Hilmo las ik. *O*
pi_156775871
Succes IMA! Ik vind het wel een lekker rustpuntje, dat kolven :+
pi_156776301
Op t werk kan ik me indenken dat kolven misschien n rust momentje is. Maar thuis met 2 kinderen om je heen vind ik het maar passen en meten wat tijd betreft
pi_156776306
Succes IMA
pi_156785972
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Sorry, juristentrekje, te weinig uitdaging nu ik al weer zo lang verlof heb.
Ha dus toch een medejurist. Ik dacht het al eerder aan bepaalde posts te zien :D Te weinig uitdaging tijdens verlof: check! (Ik mag vanaf morgen weer gaan nadenken O+)

SQ: wat typisch dat ze nu precies niet meer wil! Wel mooi, 1 jaar voeden.

IMA heerlijk he dat lachen aan de borst O+

Mijn doelstelling is nog steeds minimaal 6 maanden exclusief bv. Ben benieuwd hoe lang het uiteindelijk wordt.
pi_156786549
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 09:30 schreef gestreeptestoel het volgende:
Op t werk kan ik me indenken dat kolven misschien n rust momentje is. Maar thuis met 2 kinderen om je heen vind ik het maar passen en meten wat tijd betreft
Dat lijkt me inderdaad minder ontspannen! Ik heb het vandaag als excuus gebruikt toen ik weg wilde uit social talk waar ik geen zin in had. "Ik moet nu echt kolven, zie je later!" O-)

Opbrengst is vandaag een stuk hoger dan een week geleden; volgens mij stimuleert het inderdaad de productie maar is nog wel vroeg om te concluderen. Vandaag twee keer gekolfd, in totaal 4 x 150 ml. Genoeg om voorraad op te bouwen, dat is wel handig want moet af en toe ook naar het buitenland (zonder baby) en dan ligt er genoeg melk klaar.

Kazy succes morgen, spannend! En IMA ook.
pi_156787194
Wat heerlijk dat het kolven zo goed gaat Mina. Ik ben echt een kolfsukkel, ik krijg nog geen 250cc per dag bij elkaar en dan heb ik de trukendoos al volledig geleegd zeg maar. :')

Succes IMA!
pi_156787342
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:13 schreef L-E het volgende:
Ik kom even ongegeneerd een update doen, want ons plan heeft uitgepakt zoals we voor ogen hadden: Sticker is in een midweekje alleen met papa compleet gereset en ook nu ik weer in beeld ben maalt hij niet om de borst: hij laat zich door papa naar bed brengen, valt rustig in slaap, wordt 's nachts soms even wakker maar valt ook dan vanzelf weer in slaap met wat geknuffel en gekroel, en vanmorgen werd hij zelfs pas om 8 uur (!!) wakker, ongekend :)

Het is me heel zwaar gevallen om hem uit handen te nemen waar we juist wilden dat de regie bij hem zou liggen, zoals we dat met alles binnen de opvoeding doen, maar jeetje, wat ziet de wereld er anders uit als je kan slapen 's nachts. Dus al met al heel bemoedigend voor alle moeders die zich afvragen: Komt mijn kind er oooooooit vanaf? Het komt goed, zonder kleerscheuren ;)
Wilde hier nog even op reageren. Wat ontzettend fijn voor jullie dat het zo goed is gegaan! Ondanks dat je het misschien liever anders had zien lopen is het toch een hele goede zet geweest dus :). Daarna ook echt niet meer gedronken?

Hier is het inmiddels ook al bijna 2 weken geleden dat ze voor het laatst gedronken heeft :o. Ik zag er heel erg tegenop om het af te bouwen maar ik trok het gewoon niet meer. Het was zo'n irritant gevoel en ik produceer ook helemaal niets meer nu halverwege de zwangerschap.
Heb uiteindelijk simpelweg de borst geweigerd, uitgelegd dat het echt niet meer kan nu. Uiteraard was er wel verdriet maar het viel me eigenlijk erg mee. Ze vraagt er nog wel om af en toe maar accepteert ook dat het niet meer kan. Het is gek maar ook een opluchting dat ik niet meer voed. Vind het wel jammer dat ik geen idee heb wanneer de laatste keer nou was en er ook niet bewust bij stil heb gestaan.
Al met al bijna 2,5 jaar gevoed dus, van tevoren echt nooit nooit verwacht :).
pi_156789682
Even een vraagje over de Avent bewaarbekers, ik heb geen kolf van Avent maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het bewaren en invriezen van de melk. Misschien een domme vraag maar kun je deze bekers net zo goed gebruiken voor het invriezen van babymaaltijden?
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:13:53 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156790149
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:02 schreef Rawedni het volgende:
Even een vraagje over de Avent bewaarbekers, ik heb geen kolf van Avent maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het bewaren en invriezen van de melk. Misschien een domme vraag maar kun je deze bekers net zo goed gebruiken voor het invriezen van babymaaltijden?
Ja :Y, het zijn gewoon bakjes natuurlijk :P
  maandag 12 oktober 2015 @ 21:17:13 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_156790296
Inderdaad, hier zit er inmiddels nasi en lasagne in :D

Lot, fijn dat het bij jullie ook relatief rustig is gestopt! 2,5 jaar _O_
disclaimer
pi_156791375
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:02 schreef Rawedni het volgende:
Even een vraagje over de Avent bewaarbekers, ik heb geen kolf van Avent maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het bewaren en invriezen van de melk. Misschien een domme vraag maar kun je deze bekers net zo goed gebruiken voor het invriezen van babymaaltijden?
Deden wij altijd wel
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:23:31 #274
409579 LuDann
All the way
pi_156792592
SQ, weet niet of ik het al gezegd had, maar wat een fijn einde zo. Echt heel goed van Mauw. O+

L0t, wat goed, 2,5 jaar. Ik begin nu echt de leuke en fijne kanten van borstvoeding mee te krijgen en kan me nu helemaal voorstellen om lang te voeden.

Oh jongens, mijn man heeft toch zo'n mooie foto van ons gemaakt tijdens het wandelen, ik moet hem gewoon even spammen hier. Ik word helemaal blij als ik ernaar kijk. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet quoten graag. :)
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:25:27 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_156792651
Oh ludann O+
disclaimer
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:28:39 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156792713
Mnoooohhhh O+!
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:56:04 #277
409579 LuDann
All the way
pi_156793344
Ik vind het zo'n heerlijke foto juist omdat het allemaal niet perfect is. Ik een beetje verfomfaaid, schoentje van Wolk half uit, helemaal op elkaar gefocused... ik weet niet wat het is maar het doet meer met me dan al mijn mooiste geposeerde make-up foto's bij elkaar.
pi_156793678
Wat een mooi moment! O+
Prachtige foto! O+
Trotse mama van 2 :)
pi_156797307
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y, het zijn gewoon bakjes natuurlijk :P
^O^
pi_156797349
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:43 schreef Selvaria het volgende:
Wat heerlijk dat het kolven zo goed gaat Mina. Ik ben echt een kolfsukkel, ik krijg nog geen 250cc per dag bij elkaar en dan heb ik de trukendoos al volledig geleegd zeg maar. :')

Succes IMA!
Mijn borsten hebben gewoon last van werkontwijkend gedrag :') Als ik aan het werk ben heb ik veel meer last van stuwing dan in het weekend /thuis. Oke één week is natuurlijk niet echt overtuigend, maar blijft gek.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:57:04 #281
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156797351
Ohhh Lu O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156797354
En mooie foto LuDann! Lekker herfstig.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:59:19 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156797363
Ik krijg tsr van die foto :D :'( :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156797474
Ooh dat koppie Ludann, wat is ze nog klein zo O+ (dat is ze ook natuurlijk, maar ze lijkt bijna newborn nu). Mooie foto, snap dat je er blij mee bent!

Lot 2,5 jaar, wow!

Mijn borstontsteking is over, of in elk geval afgewend voor het echt fout ging, hoera! Ik kreeg nog een melkblaar erachteraan waardoor baby niet goed meer goed leegdronk, dus ik was wel een beetje bang voor een backfire, maar gelukkig ging het goed.

Voeden (met name aanhappen) is nog wel pijnlijk, en sowieso is mijn linkerborst nog erg gevoelig. Hoort dat er bij, dat dat nog even aanhoudt?
pi_156797481
Oh ja, gestreepte stoel, hoe gaat het nu bij jou? Las ik nou over afbouwen?
pi_156798117
Ik lees iets over een 4 maanden dip, wie heeft daar ervaring mee? Mijn dochter komt al een tijdje niet heel wow aan, de afgelopen 2 weken maar 100 gram. Ik zit een beetje in de stress (zou mijn melk niet genoeg voedingsstoffen bevatten) of heeft ze niet genoeg eetlust (ik voed op mijn verzoek, anders drinkt ze amper). Ik zat al te denken te switchen naar kv, dan weet je tenminste wat er naar binnen gaat maar dat wil ik eigenlijk ook weer helemaal niet.
En toen las ik over een 4 maanden dip (dochter is 5 maanden nu), hoe lang zou dat duren? Is het normaal dat ze in die periode zo weinig aankomen? Ze is verder vrolijk en happy.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:21:56 #287
409579 LuDann
All the way
pi_156798323
Dankewel jullie wel. En pinq :D O+ Vind ik wel een compliment hoor! O+

Wat fijn dat je borstontsteking over is, Mineola. *O*

Ik vond gister een goed artikel voor een vriendin die er ook mee worstelt, over die 4 maanden dip.

http://eurolactatie.net/2015/03/05/dip/
pi_156798457
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:21 schreef LuDann het volgende:
Dankewel jullie wel. En pinq :D O+ Vind ik wel een compliment hoor! O+

Wat fijn dat je borstontsteking over is, Mineola. *O*

Ik vond gister een goed artikel voor een vriendin die er ook mee worstelt, over die 4 maanden dip.

http://eurolactatie.net/2015/03/05/dip/
Hartelijk bedankt! ^O^ (Ik zie nu je foto, boh O+)
pi_156798720
Pinq haha. Dat had ik vh weekend. Was op kraamvisite, hou de baby vast en poef...

Mineola, fijn dat t nu niet erger is geworden. Borstontsteking is niet grappig.

Ja ik ben aan t afbouwen. Ik zat op 6x kolven, maar vd week ging y ineens naar 5 voedingen.

Dus 5x kolven. Dat ging goed. Nu ben ik de kolfbeurt v begin vd aaf aan t inkorten en als die weggaay zit ik op 4x kolven.

Tot nu toe hoef ik er geen kv bij te doen. Ik kolf steeds net iets minder dan 1 voeding en heb vriezer voorraad
pi_156801315
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:07 schreef Rawedni het volgende:
Ik lees iets over een 4 maanden dip, wie heeft daar ervaring mee? Mijn dochter komt al een tijdje niet heel wow aan, de afgelopen 2 weken maar 100 gram. Ik zit een beetje in de stress (zou mijn melk niet genoeg voedingsstoffen bevatten) of heeft ze niet genoeg eetlust (ik voed op mijn verzoek, anders drinkt ze amper). Ik zat al te denken te switchen naar kv, dan weet je tenminste wat er naar binnen gaat maar dat wil ik eigenlijk ook weer helemaal niet.
En toen las ik over een 4 maanden dip (dochter is 5 maanden nu), hoe lang zou dat duren? Is het normaal dat ze in die periode zo weinig aankomen? Ze is verder vrolijk en happy.
vanaf een maand of vier groeien baby's wat gestager dan in het begin. Gelukkig maar, als ze een kilo per maand blijven aankomen houden we olifantjes over ;) Als je een app download met who groeicurves, kun je de groei even goed bekijken. Het is de bedoeling dat een kindje met de curve meegroeit, het maakt daarbij niet uit of hij onderin of bovenin de curve zit. En als je een screenshot wil posten, kunnen we evt met je meekijken?
Overigens hoef je je geen zorgen te maken over te weinig voedingsstoffen. Dat bestaat vrijwel niet in de Westerse wereld. Zolang jij zelf niet ernstig ondervoed bent, is je melk helemaal dikke prima!
pi_156801354
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

vanaf een maand of vier groeien baby's wat gestager dan in het begin. Gelukkig maar, als ze een kilo per maand blijven aankomen houden we olifantjes over ;) Als je een app download met who groeicurves, kun je de groei even goed bekijken. Het is de bedoeling dat een kindje met de curve meegroeit, het maakt daarbij niet uit of hij onderin of bovenin de curve zit. En als je een screenshot wil posten, kunnen we evt met je meekijken?
Overigens hoef je je geen zorgen te maken over te weinig voedingsstoffen. Dat bestaat vrijwel niet in de Westerse wereld. Zolang jij zelf niet ernstig ondervoed bent, is je melk helemaal dikke prima!
Bedankt voor je reactie. Een kilo hoeft uiteraard ook niet maar 100 gram per 2 weken is veel te weinig lijkt me. Ik heb de curve niet online maar ze zit onder de middenlijn.. 6.5 kilo bij 68cm en 5 maanden..
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:16:12 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_156801405
De groei gaat niet altijd lineair. De ene week groeit ze 50 gram en de week daarop 150. Op 1 meting kun je in ieder geval geen conclusies trekken. Ik zou even afwachten hoe de trendlijn gaat lopen. Ondervoed is ze denk ik niet ;)
disclaimer
pi_156801413
Gewicht zegt niks. Het gaat om de groei over langere periode.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:18:26 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_156801443
Volgens mijn groeicurve is 6,5 kilo bij vijf maanden ongeveer P48 ;) dikke vette prima. Volgt ze haar lijn?
disclaimer
pi_156801445
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
De groei gaat niet altijd lineair. De ene week groeit ze 50 gram en de week daarop 150. Op 1 meting kun je in ieder geval geen conclusies trekken. Ik zou even afwachten hoe de trendlijn gaat lopen. Ondervoed is ze denk ik niet ;)
Het is niet 1 meting, we sukkelen al sinds dat ze 11 weken oud was :(
pi_156801472
We willen je graag helpen met goede informatie en tips, maar daar hebben we wel wat meer inzicht voor nodig dan je nu geeft. Wat vervelend dat het al een langere tijd niet lekker loopt.
pi_156801475
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mijn groeicurve is 6,5 kilo bij vijf maanden ongeveer P48 ;) dikke vette prima. Volgt ze haar lijn?
Ze duikt er nu onder.. De kinderarts vond haar aan de magere kant en volgens het cb moet ik nog vaker dan elk wakker moment aanleggen }:|
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:21:07 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_156801479
Maar hoezo dan? Is ze afgevallen? Vertoont ze tekenen van ondervoeding? Een kind hoeft niet op de +2 lijn te zitten om gezond te zijn en goed te groeien. Waar ligt je zorg?
disclaimer
pi_156801492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:20 schreef WupWup het volgende:
We willen je graag helpen met goede informatie en tips, maar daar hebben we wel wat meer inzicht voor nodig dan je nu geeft. Wat vervelend dat het al een langere tijd niet lekker loopt.
Sorry, wat wil je weten?
pi_156802102
Kun je de groei plotten in de who curve?
pi_156802449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:21 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Sorry, wat wil je weten?
Gewicht bij geboorte, 1 maand, 2 maanden, 3 maanden, 4 maanden. Bijvoorbeeld :)
Handigst als je t zelf ff plot in een curve. Op die manier kun je er tenminste iets over zeggen want wat je nu vertelt/aangeeft zegt eigenlijk helemaal niets. Het verloop van het gewicht en de groei enzo is niet duidelijk zo.

Voorbeeldje... als Wup en ik nu allebei zeggen dat we 20 kilo afgevallen zijn, dan zegt dat in feite helemaal niets op zo'n forum zonder beeld en startgewicht erbij. Voor mij zou dat iets positiefs zijn, voor wup bepaald niet. :)
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')