abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:00:34 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156395234


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroďden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting Goals 31-12-2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mensen die in de 2015 doelstellingen willen worden toegevoegd kunnen tot 30 maart Snakey DM-en
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156395246
En weer verder
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:05:00 #3
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156395308
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

En ik heb internationale atleten met 240kg zien squaten, point being?
Point being stond lager in die post:

"Een gewicht wegzetten is echt heel wat anders dan gericht een spiergroep aan t werk zetten. Bij het laatste staat zoveel mogelijk vezels aanspreken en hard aanspannen centraal waarbij gewicht een hulpmiddel is.

Bij gewichten wegzetten is het gewicht verplaatsen het doel, en spieren een hulpmiddel."

Over het algemeen zie je mensen die trainen voor een goede fysiek met lichtere gewichten bezig. En alhoewel ze met 8x 60kg squat veel meer resultaat boeken voor hun fysiek, zal iemand die 2x 140kg kan verplaatsen op papier er 'beter' uit komen. :)

Verder heeft Modus een goed punt. Tijd voor 1 topic voor Powerlifting (voor al uw 1rm en chocomel vragen ;) ) en 1 topic voor Bodybuilding (eventueel met fitness samen).

Dan heeft iedere groep zijn eigen plekje en zullen we zien of een Bodybuild topic zonder de huidige groep levensvatbaar is. Best kan op nieuwe aanwas die nu deze reeks links laten liggen.

Ik gooi een balletje op in t feedback topic later vandaag.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156395465
Net een roll of shame moeten doen bij de bench press ;( Kwam net 1 rep te kort op 81kg.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:14:21 #5
69994 seto
-|||--------|||-
pi_156395478
Ik vind 1 topic wel best. Er is tegenwoordig inderdaad veel meer een nadruk op kracht maar de meeste mensen trainen nog steeds voor een beter fysiek.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_156395528
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Point being stond lager in die post:

"Een gewicht wegzetten is echt heel wat anders dan gericht een spiergroep aan t werk zetten. Bij het laatste staat zoveel mogelijk vezels aanspreken en hard aanspannen centraal waarbij gewicht een hulpmiddel is.

Bij gewichten wegzetten is het gewicht verplaatsen het doel, en spieren een hulpmiddel."

Over het algemeen zie je mensen die trainen voor een goede fysiek met lichtere gewichten bezig. En alhoewel ze met 8x 60kg squat veel meer resultaat boeken voor hun fysiek, zal iemand die 2x 140kg kan verplaatsen op papier er 'beter' uit komen. :)

Je doet alsof het een het ander uitsluit.

Zo zijn er nog wel een ton aan anderen, waaronder het voorbeeld Yates, die gewoon hoog aan kgs en met een krachtachtergrond aan het liften zijn. 99% van de Finse en Russische bodybuilders zitten relatief hoog in intensiteit. Marko Savolainen is er nog zo een. Je lichaam heeft nou eenmaal prikkels nodig. Ik zou niet eens weten hoe je op < 100kg 10 rep squats zou kunnen haken als je als een bodybuilder eet. Daar groei je toch binnen een jaar gemakkelijk doorheen? Zou mij eerder zorgen maken hoe je lichaam blijkbaar niet voldoende stimulans krijgt om verder te groeien qua kracht.

-

Waar ik mij wel aan erger aan de (voornamelijk) PL'ers hier is dat gezeik over halve ROM dingen bij bodybuilders. Alsof je een volledige rom nodig hebt in 1 oefening. Je kan 'halve' rom squats doen voor de voorkant van je dijen, en apart wat bottom half squats voor de rest. Altijd van die retards die dan gaan lopen klagen "omg geen ass to grass squat zoals starting strength voorschrijft!".

Voorkant quads
Half squats

Ja, halve rom, maar hij pakt wel degelijk alles binnen een gehele workout.

Die gast is 80kg arnold europe kampioen 2015 bodybuilding. Werkt prima zo te zien. :D
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:32:26 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156395783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:17 schreef Faeroer het volgende:

[..]

-

Waar ik mij wel aan erger aan de (voornamelijk) PL'ers hier is dat gezeik over halve ROM dingen bij bodybuilders. Alsof je een volledige rom nodig hebt in 1 oefening. Je kan 'halve' rom squats doen voor de voorkant van je dijen, en apart wat bottom half squats voor de rest. Altijd van die retards die dan gaan lopen klagen "omg geen ass to grass squat zoals starting strength voorschrijft!".

Voorkant quads
Half squats

Ja, halve rom, maar hij pakt wel degelijk alles binnen een gehele workout.

Die gast is 80kg arnold europe kampioen 2015 bodybuilding. Werkt prima zo te zien. :D
Dat geklaag is vooral omdat 90% van de mensen die halve rom niet doen om de voorkant van de quads te pakken, maar gewoon niet flexibel/sterk genoeg zijn om de hele rom te doen met dat gewicht.

Bovendien gaat dat half-reppen vaak gepaard met een hoop gepoch dat ze juist x kilo hebben gesquat. Als je dat eerlijk wilt kunnen zeggen, zul je toch minstens onder parallel moeten gaan.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:15:00 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156396458
Mja, nu hebben we twee mensen in dit topic waarvan de één hier heel af en toe komt, en de ander eigenlijk nooit, die vinden dat er een afscheiding moet komen. Dat vind ik niet genoeg.

Daarbij, als je naar de views kijkt in deze reeks, die ver boven gemiddeld liggen, dan denk ik dat er best veel mensen zijn die hier info vandaan halen waar ze wat aan hebben. Als die mensen uit de verf wilen komen met een mening zijn ze uiteraard welkom, maar eerder zie ik geen directe reden om te gaan splitsen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:26:00 #9
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156396642
Gewoon lekker 1 topic, PL'ers moeten stoppen met zeiken op lage gewichten en mirren op ons fysiek. BB'ers moeten zware squats en DL mirren. Gr gr BB'er.
Deathlift or Die.
pi_156396652
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:26 schreef Ethanolic het volgende:
Gewoon lekker 1 topic, PL'ers moeten stoppen met zeiken op lage gewichten en mirren op ons fysiek. BB'ers moeten zware squats en DL mirren. Gr gr BB'er.
+1
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:33:02 #11
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156396800
We all brotha's of iron.
Deathlift or Die.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:49:32 #12
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156397152
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:15 schreef Snakey het volgende:
Mja, nu hebben we twee mensen in dit topic waarvan de één hier heel af en toe komt, en de ander eigenlijk nooit, die vinden dat er een afscheiding moet komen. Dat vind ik niet genoeg.
Oorzaak --> gevolg.

Als er meer bb wordt besproken, zoals voeding, supps, gericht bepaalde punten in een fysiek verbeteren zal ik ook meer posten. En misschien weer een aantal anderen ook.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156397185
Beter, gym krijgt 2e cable station erbij en een nieuwe hacksquat + powerrack :)

Maar nogmaals, iemand een goede isolatie oefening voor de voorkant quads? Dus zoiets als leg extension alleen dan iets anders
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:52:51 #14
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156397213
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Beter, gym krijgt 2e cable station erbij en een nieuwe hacksquat + powerrack :)

Maar nogmaals, iemand een goede isolatie oefening voor de voorkant quads? Dus zoiets als leg extension alleen dan iets anders
Bij front squats kan ik altijd mooi de nadruk op quads leggen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:12:24 #15
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_156397534
Ik vind splitsen eigenlijk wel goed. Vooral voor mijn eigen discipline :@

Het BB gedeelte kan dan met het ter ziele gegane fitness. Daar komen alleen de eerste helft van januari en in de zomer mensen. Net als de BB vragen hier. Het PL gedeelte loopt eigenlijk het hele jaar door wel.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_156397707
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Beter, gym krijgt 2e cable station erbij en een nieuwe hacksquat + powerrack :)

Maar nogmaals, iemand een goede isolatie oefening voor de voorkant quads? Dus zoiets als leg extension alleen dan iets anders
Squats
pi_156397753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:22 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Squats
Die doe ik vooraf, legday is:

Squats 4x 12/10/8/6
Leg Press/ Lunges 3x8
Leg Extension 2x8
Leg curl 3x10
Stiff legged deadlift 2x8
Calf raises 3x10
Seated calf raises 3x10

Alleen voorkant wordt niet echt heel hard aangepakt

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:52 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Bij front squats kan ik altijd mooi de nadruk op quads leggen.
Front squats ook veel hamstring involved, die is dan al naar de klote
pi_156397765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Die doe ik vooraf, legday is:

Squats 4x 12/10/8/6
Leg Press/ Lunges 3x8
Leg Extension 2x8
Leg curl 3x10
Stiff legged deadlift 2x8
Calf raises 3x10
Seated calf raises 3x10

Alleen voorkant wordt niet echt heel hard aangepakt
Meer squatten, of een variatie squat. Zie video's hierboven. Als je daar geen quads mee traint, kan je beter stoppen.

Hack squat kan je ook nog toevoegen, en waarom dubbele calves?

[ Bericht 4% gewijzigd door Faeroer op 26-09-2015 13:36:42 ]
pi_156397767
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Oorzaak --> gevolg.

Als er meer bb wordt besproken, zoals voeding, supps, gericht bepaalde punten in een fysiek verbeteren zal ik ook meer posten. En misschien weer een aantal anderen ook.
daar ben je uiteraard zelf bij
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:37:34 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156397967
@modus

Beginners worden vaak richting Starting Strength/stronglifts gewezen omdat het een makkelijk beginnersprogramma is om de basis te leren. Of moet iemand die nog nooit een barbell heeft aangeraakt in een 3 of 4day split geduwd worden waar diegene verzuipt in de oefeningen en er na 4 weken de brui aangeeft omdat er weinig progressie is.

Als je de basis beheerst (die iedere krachtsporter moet kennen imho) kun je van daaruit verder op onderzoek en zelf je trainingen gaan samenstellen.

Voor de rest kom je wel heel erg over als een betweterig wijsneus met je :'). Voor iemand die hier praktisch nooit post kom je niet heel sympathiek over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156398023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Die doe ik vooraf, legday is:

Squats 4x 12/10/8/6
Leg Press/ Lunges 3x8
Leg Extension 2x8
Leg curl 3x10
Stiff legged deadlift 2x8
Calf raises 3x10
Seated calf raises 3x10

Alleen voorkant wordt niet echt heel hard aangepakt

[..]

Front squats ook veel hamstring involved, die is dan al naar de klote
Leg press met een narrow stance?
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:41:50 #22
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_156398036
Ik denk dat het probleem sowieso niet is dat er twee disciplines in 1 topic posten. Het probleem is dat we op het internet zitten en mensen elkaar graag afzeiken en trollen en moeite hebben met serieus antwoorden, maar liever gewoon er een paar :') smileys inflikkeren.
WFPB!
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:45:49 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156398111
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:41 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat het probleem sowieso niet is dat er twee disciplines in 1 topic posten. Het probleem is dat we op het internet zitten en mensen elkaar graag afzeiken en trollen en moeite hebben met serieus antwoorden, maar liever gewoon er een paar :') smileys inflikkeren.
Het troll en :') gehalte is hier anders behoorlijk laag.

En afzeiken gebeurt hier oom niet, tenzij je met brosciemce van de bovenste plank komt misschien. Maar dan zijn er altijd nog wel een aantal users die de moeite nemen om uit te leggen hoe het wel zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:50:17 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156398180
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:41 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat het probleem sowieso niet is dat er twee disciplines in 1 topic posten. Het probleem is dat we op het internet zitten en mensen elkaar graag afzeiken en trollen en moeite hebben met serieus antwoorden, maar liever gewoon er een paar :') smileys inflikkeren.
Meh, de toon is wel vaak wat hard, maar dat komt allicht ook omdat het een beetje een machowereldje is. Dat zal nergens anders zijn. Echt afzeiken en trollen zie ik hier toch weinig gebeuren.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:51:09 #25
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156398207
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Oorzaak --> gevolg.

Als er meer bb wordt besproken, zoals voeding, supps, gericht bepaalde punten in een fysiek verbeteren zal ik ook meer posten. En misschien weer een aantal anderen ook.
Oorzaak gevolg is niet helemaal waar. Er waren al een hoop users weg, deze reeks lag in de sloot door het getroll en gebagger. Ik heb er destijds een hoop werk ingestoken om het weer op de rails te krijgen, en volgens mij is dat goed gelukt.

BB'rs zijn nog steeds welkom hier. Ik zie het probleem niet zo dat er twee disciplines bij elkaar posten. We kunnen een hoop van elkaar leren.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:53:28 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156398251
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:41 schreef Dizorn het volgende:
Ik denk dat het probleem sowieso niet is dat er twee disciplines in 1 topic posten. Het probleem is dat we op het internet zitten en mensen elkaar graag afzeiken en trollen en moeite hebben met serieus antwoorden, maar liever gewoon er een paar :') smileys inflikkeren.
Als dat gebeurt zit ik er gelijk bovenop. Ik kijk eerder in dit topic zodra ik FOK! open dan in crew fora. Ik hoef bijna nooit wat weg te halen. Er gebeurt heel af en toe wel eens wat, maar ik ga er ook weer niet met een te strakke panty bovenop zitten. Als je op een forum kan posten kan je ook wel een beetje weerbaarheid opbrengen.
pi_156398317
Ben het met je eens Snakey.
Ik post zelf niet zoveel, lees wel regelmatig. En over het algemeen is dit gewoon een prima krachttraining/bb thread. Sfeer is gewoon oke, inhoud ook vind ik.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:56:36 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156398319
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg is niet helemaal waar. Er waren al een hoop users weg, deze reeks lag in de sloot door het getroll en gebagger. Ik heb er destijds een hoop werk ingestoken om het weer op de rails te krijgen, en volgens mij is dat goed gelukt.

BB'rs zijn nog steeds welkom hier. Ik zie het probleem niet zo dat er twee disciplines bij elkaar posten. We kunnen een hoop van elkaar leren.
Welke kwark heb jij :?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:57:06 #29
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156398326
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg is niet helemaal waar. Er waren al een hoop users weg, deze reeks lag in de sloot door het getroll en gebagger. Ik heb er destijds een hoop werk ingestoken om het weer op de rails te krijgen, en volgens mij is dat goed gelukt.
Het is een goed lopende reeks, dat zeker. Dat heb je idd goed op de rails gekregen. ^O^

quote:
BB'rs zijn nog steeds welkom hier. Ik zie het probleem niet zo dat er twee disciplines bij elkaar posten. We kunnen een hoop van elkaar leren.
Het is ook niet zo dat BB niet welkom is, ik heb alleen het idee dat de nadruk zo erg ligt op PL dat BB ondergesneeuwd raakt en daarmee een doelgroep niet meer wordt aangesproken. De momenten dat ik in deze reeks kijk moet ik meerdere paginas teruglezen om ook maar iets niet gerelateerd aan krachtstats te vinden.

Wat zou het grote probleem zijn om 90% van de posters naar een nieuw te open PL topic te verwijzen en deze reeks te gebruiken voor BB en fitness. Misschien even een maandje of 2 aankijken of er daardoor nieuwe aanwas ontstaat. Indien niet, voeg je over 2 maanden weer de reeksen samen tot BB, PL en fitness. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156398394
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Het is een goed lopende reeks, dat zeker. Dat heb je idd goed op de rails gekregen. ^O^

[..]

Het is ook niet zo dat BB niet welkom is, ik heb alleen het idee dat de nadruk zo erg ligt op PL dat BB ondergesneeuwd raakt en daarmee een doelgroep niet meer wordt aangesproken. De momenten dat ik in deze reeks kijk moet ik meerdere paginas teruglezen om ook maar iets niet gerelateerd aan krachtstats te vinden.

Wat zou het grote probleem zijn om 90% van de posters naar een nieuw te open PL topic te verwijzen en deze reeks te gebruiken voor BB en fitness. Misschien even een maandje of 2 aankijken of er daardoor nieuwe aanwas ontstaat. Indien niet, voeg je over 2 maanden weer de reeksen samen tot BB, PL en fitness. :)
Maar wat is nou het echte probleem in de huidige situatie? Soms wordt er meer op het één gefocust, soms wat meer op het ander. Ik gok dat de meesten hier trainen voor BB, maar de 3 grote lifts gewoon leuk en mooie mijlpalen vinden en een beetje ego-streling om mee te schermen uiteraard.
pi_156398437
Vandaag eens een rustdagje.
ps no1 die 180 ga ik niet halen hoor
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 26 september 2015 @ 14:27:10 #32
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156398824
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Het is een goed lopende reeks, dat zeker. Dat heb je idd goed op de rails gekregen. ^O^

[..]

Het is ook niet zo dat BB niet welkom is, ik heb alleen het idee dat de nadruk zo erg ligt op PL dat BB ondergesneeuwd raakt en daarmee een doelgroep niet meer wordt aangesproken. De momenten dat ik in deze reeks kijk moet ik meerdere paginas teruglezen om ook maar iets niet gerelateerd aan krachtstats te vinden.

Wat zou het grote probleem zijn om 90% van de posters naar een nieuw te open PL topic te verwijzen en deze reeks te gebruiken voor BB en fitness. Misschien even een maandje of 2 aankijken of er daardoor nieuwe aanwas ontstaat. Indien niet, voeg je over 2 maanden weer de reeksen samen tot BB, PL en fitness. :)
Thanks.

Het is een beetje zo gegroeid door de tijd heen. Steeds meer mensen raakten geinteresseerd in PL, waaronder ikzelf.

Ik wil best eea proberen, ik moet er even over nadenken.
  zaterdag 26 september 2015 @ 15:10:30 #33
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156399534
Punt is dat je straks twee slecht lopende reeksen hebt, ipv één goedlopende reeks. Er zijn gewoon ontzettend veel raakvlakken en hoewel ik voor BB train, vind ik het heerlijk om af en toe gewoon kneiterzwaar te gaan.
Deathlift or Die.
pi_156399616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:10 schreef Ethanolic het volgende:
Punt is dat je straks twee slecht lopende reeksen hebt, ipv één goedlopende reeks. Er zijn gewoon ontzettend veel raakvlakken en hoewel ik voor BB train, vind ik het heerlijk om af en toe gewoon kneiterzwaar te gaan.
Tot nu toe gaat BB en PL redelijk samen toch qua onderwerpen.
Toch heel wat anders dan het fitnesstopic.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 26 september 2015 @ 15:29:52 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156399948
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:10 schreef Ethanolic het volgende:
Punt is dat je straks twee slecht lopende reeksen hebt, ipv één goedlopende reeks. Er zijn gewoon ontzettend veel raakvlakken en hoewel ik voor BB train, vind ik het heerlijk om af en toe gewoon kneiterzwaar te gaan.
Dat is de overweging ja. De kans dat we met twee slechtlopende reeksen blijven zitten. Daarnaast denk ik ook dat als er aanwas zou zijn die toch wel mee gaan posten, denk ik. Per deel zitten rond en soms over de 10 duizend views per topic. Probeer maar eens een andere reeks die over iets specifieks gaat te vinden met zoveel views. Er lezen dus enorm veel mensen mee hier zonder te posten.

Als daar zelfs maar een kwart van mee zou gaan posten zou er misschien meer/een betere reden zijn om de boel te splitsen. Ik twijfel nog in ieder geval.
pi_156400737
Wel verstandig om daadwerkelijk aan te geven waarover je advies geeft en wat iemand qua doel heeft. Ik heb persoonlijk weinig verstand van BB (doelen meer richting PL/strongman, hoewel ik voor die laatste nog te weinig massa en kracht heb helaas ;) ) maar vind het zeker wel leuk om te volgen en over mee te lezen. Zou jammer zijn als wij inderdaad twee halve reeksen hebben, of dat het BB topic vervuild wordt met fitness dingen ipv BB wat in mijn optiek toch écht andere users met zich meebrengt.
  zaterdag 26 september 2015 @ 16:52:42 #37
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156401282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:20 schreef Faeroer het volgende:
Wel verstandig om daadwerkelijk aan te geven waarover je advies geeft en wat iemand qua doel heeft.
En andersom. Bij vragen even aangeven of het over PL of BB gaat.
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:03:52 #38
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:06:51 #39
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156401539
Dit is wat hij er zelf over te zeggen heeft.

quote:
Here it is 472.5kg, looked like a paused squatt from the video ! Depth looks solid I guess! Anyway good day ! Still hoping to hit more than this, since this was very confortable and easy !
pi_156402322
Vandaag iemand tegengekomen die bezig was met die 8 uur workout van Rich Piana :'), hij was al 2 uur bezig en nam ieder uur een scoop pre workout. :')
pi_156402560
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:49 schreef Snorrenbaard het volgende:
Vandaag iemand tegengekomen die bezig was met die 8 uur workout van Rich Piana :'), hij was al 2 uur bezig en nam ieder uur een scoop pre workout. :')
:')
pi_156402676
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:49 schreef Snorrenbaard het volgende:
Vandaag iemand tegengekomen die bezig was met die 8 uur workout van Rich Piana :'), hij was al 2 uur bezig en nam ieder uur een scoop pre workout. :')
had hij de mensheid al achter zich gelaten?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156402725
Zal lekker zijn voor je lever...
pi_156402754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:13 schreef WHATSHESAID het volgende:
Zal lekker zijn voor je lever...
Ik snap sowieso niet hoe je dat trekt. Ik zou na 2 uur al flink naar eten snakken en kort daarna te weinig energie meer hebben om nog iets nuttigs te doen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:31:59 #45
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156403055
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:49 schreef Snorrenbaard het volgende:
Vandaag iemand tegengekomen die bezig was met die 8 uur workout van Rich Piana :'), hij was al 2 uur bezig en nam ieder uur een scoop pre workout. :')
Jezus. Doorgeslagen fitnesser ofzo? :')
pi_156403285
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:31 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jezus. Doorgeslagen fitnesser ofzo? :')
Brosience typ, geloofde ook dat je door iedere dag borst te trainen een grotere borst krijgt.
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:46:39 #47
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156403324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:44 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Brosience typ, geloofde ook dat je door iedere dag borst te trainen een grotere borst krijgt.
Ah okee. Nog een langeweg te gaan dus.
pi_156403335
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:44 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Brosience typ, geloofde ook dat je door iedere dag borst te trainen een grotere borst krijgt.
niet dan?
  zaterdag 26 september 2015 @ 21:27:41 #49
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156407636
Ik ben flink aan het lezen over mobility training. De massages die ik nu krijg voor mijn schouders wil ik nooit meer hebben. :D

Dit is een goede. Ook voor BBrs trouwens. ;)

http://www.elitefts.com/e(...)o-drive-performance/
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:53:28 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156410492
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:44 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Brosience typ, geloofde ook dat je door iedere dag borst te trainen een grotere borst krijgt.
Niets mis met broscience. :(
pi_156411441
Is geen koolhydraten voor het slapen ook broscience? helpt bij mij wel
  zaterdag 26 september 2015 @ 23:38:51 #52
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156411704
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:29 schreef Henrys het volgende:
Is geen koolhydraten voor het slapen ook broscience? helpt bij mij wel
Neem zelf altijd wat vetten en eiwitten voor t slapen gaan.

Vetten; Pindakaas of wat nootjes. Eiwitten; Whey shake.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156412063
Iemand die nog een plaatsvervangende oefening heeft voor hammer curls of reverse cable curls
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 27 september 2015 @ 15:17:35 #54
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156422010
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:52 schreef Nelvalhil het volgende:
Iemand die nog een plaatsvervangende oefening heeft voor hammer curls of reverse cable curls
squats
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156422031
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 15:17 schreef VASND het volgende:

[..]

squats
Wat? :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 27 september 2015 @ 15:33:54 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156422513
quote:
Zo zou ik hem nog wel kunnen proberen :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 27 september 2015 @ 15:43:45 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156422625
quote:
99s.gif Op zondag 27 september 2015 15:39 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Zo zou ik hem nog wel kunnen proberen :P
Ik las laatst dat als je het langzaam uitvoert je de brachialis beter activeert. De brachialis geeft je arm meer volume, meer dan dat je alleen je biceps zou trainen.
pi_156422818
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2015 15:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik las laatst dat als je het langzaam uitvoert je de brachialis beter activeert. De brachialis geeft je arm meer volume, meer dan dat je alleen je biceps zou trainen.
Misschien dat dat bij de hammer curls misgaat, heb altijd het gevoel dat ik zo meer m'n biceps train dan m'n brachs. Zal de oefening 's (langzaam) proberen die jij net linkte
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 27 september 2015 @ 15:53:52 #60
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156422876
WTF, mensen die tijdens hun workout even buiten een sigaretje gaan roken... :')
pi_156423294
quote:
99s.gif Op zondag 27 september 2015 15:18 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Wat? :')
Door te squatten gaat je lichaam superveel extra testosteron aanmaken, waardoor al je spieren merkbaar harder gaan groeien.
pi_156424656
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 23:29 schreef Henrys het volgende:
Is geen koolhydraten voor het slapen ook broscience? helpt bij mij wel
Werkt voor iedereen anders denk ik ;) Zelf eet ik aan het begin van de dag voornamelijk vetten en eiwitten. Na het trainen de meeste koolhydraten en voor het slapen gaan voornamelijk eiwitten.
  zondag 27 september 2015 @ 17:21:19 #63
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156425429
quote:
99s.gif Op zondag 27 september 2015 15:18 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Wat? :')
Beetje fucken met de BB/PL discussie hier. Ikzelf maak na mijn pulldag de biceps af met ez-curls. Eerst 2x10 en dan 2x10 reps dropsetje. Ben (nog) niet toe aan dit soort isolaties.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zondag 27 september 2015 @ 18:39:21 #64
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156427281
Ik doe tegenwoordig ez curls, hammer curls en rope curls.
Deathlift or Die.
pi_156448382
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 14:04 schreef Beach het volgende:
Vandaag eens een rustdagje.
ps no1 die 180 ga ik niet halen hoor
ik ook niet maat, beetje 'sloppy' geweest met trainen in de zomer
pi_156453449
Huhu die goals ik ik gesteld had :'), BP ben ik blij als ik de 100 haal dit jaar. Deadlift moet zeker kunnen(nu 190) en squat zal hem wss ook niet gaan worden(nu 145).
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:38:55 #67
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156466292
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:26:58 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156469227
Vandaag betere warm-up gedaan, onder meer die hyperextensions, en pijnloos 1x210 gedeadlift. Wel was de form nog niet optimaal.
pi_156470282
Wanneer ik max gewicht ga deadliften is mijn form ook nooit optimaal, behalve bij sumo dan.
Volgens mij bij niemand die max 1 rep gaat, wanneer ik de video's bekijk.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156470320
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:30 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Wanneer ik max gewicht ga deadliften is mijn form ook nooit optimaal, behalve bij sumo dan.
Volgens mij bij niemand die max 1 rep gaat, wanneer ik de video's bekijk.
Dan ga je simpelweg te zwaar. Tuurlijk kan je altijd nog wel iets meer liften, maar dan moet je compenseren.
pi_156473177
Er is natuurlijk een groot verschil tussen:
-net niet optimale form bij 1rm's
En:
-fuck mijn vorm boeit me niks ik probeer een 1rm PR neer te zetten.

Als je vorm echt erg slecht wordt (vooral bolling van rug), dan ga je gewoon te zwaar.
Bolling van de (onder)rug is nooit goed te praten...
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:23:48 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156473837
Met een 1RM let ik juist heel goed op m'n form. Het zal er hoogstens niet uitzien omdat het traag gaat, maar niet omdat ik met een katterug aan de bar sta te trekken. :P
pi_156480870
Hoe zit het met zulke maaltijdvervangers?

http://www.bodyenfitshop.(...)th%20gainer&#gebruik

Ik merk dat ik in de middag altijd weinig tijd/zijn heb om een complete lunch te maken inclusief kwark/kip/broodjes etc. hier zitten 400kcal in (per shake/maaltijd) maar wat ik me voornamelijk afvraag is of ik er niet te veel van aankom. Ik wil uiteraard m'n bf% zo laag mogelijk houden. Lukt dat met 56 gram koolhydraten waarvan 22 gram op suikerige basis. Iemand ervaringen/andere suggesties?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_156480916
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:23 schreef Snakey het volgende:
Met een 1RM let ik juist heel goed op m'n form. Het zal er hoogstens niet uitzien omdat het traag gaat, maar niet omdat ik met een katterug aan de bar sta te trekken. :P
De brachs oefeningen die je het gesuggereerd (traag uitgevoerd) bevallen een stuk beter :P
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:57:22 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156481609
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe zit het met zulke maaltijdvervangers?

http://www.bodyenfitshop.(...)th%20gainer&#gebruik

Ik merk dat ik in de middag altijd weinig tijd/zijn heb om een complete lunch te maken inclusief kwark/kip/broodjes etc. hier zitten 400kcal in (per shake/maaltijd) maar wat ik me voornamelijk afvraag is of ik er niet te veel van aankom. Ik wil uiteraard m'n bf% zo laag mogelijk houden. Lukt dat met 56 gram koolhydraten waarvan 22 gram op suikerige basis. Iemand ervaringen/andere suggesties?
Als ik een snelle lunch wil maak ik dit in 15 minuten.

1/2 cup rijst, ~360 kcal
400 gram kip in stukjes, ~400 kcal
400 gram mixed veggies. ~200 kcal

Denk dat dat kwartiertje werk een stuk beter is voor je.
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:57:59 #76
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156481640
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe zit het met zulke maaltijdvervangers?

http://www.bodyenfitshop.(...)th%20gainer&#gebruik

Ik merk dat ik in de middag altijd weinig tijd/zijn heb om een complete lunch te maken inclusief kwark/kip/broodjes etc. hier zitten 400kcal in (per shake/maaltijd) maar wat ik me voornamelijk afvraag is of ik er niet te veel van aankom. Ik wil uiteraard m'n bf% zo laag mogelijk houden. Lukt dat met 56 gram koolhydraten waarvan 22 gram op suikerige basis. Iemand ervaringen/andere suggesties?
Je kan toch ook savonds FF 5 minuten de tijd nemen om je eten voor te bereiden.

En of je er dik van wordt is afhankelijk van de rest van je kcal inname en verbruik. 400kcal weightgainer of 400 kcal normale lumch zal niet een wezenlijk verschil maken. Of je moet in voor bereiding zijn voor de Mr O.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156483797
Ik zal in het vervolg, wat ik mezelf al een tijdje beloof. Maar vanaf nu toch écht maar zal doen; even iets de avond van te voren klaarmaken oid. verder heb ik toch even zo'n pot gehaald. Zal hoe dan ook wel opkomen voordat de tht datum verloopt. Verder zal ik zo'n shakje toch even eerder pakken dan een snelle vette hap.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:57:58 #78
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156483823
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Hoe zit het met zulke maaltijdvervangers?

http://www.bodyenfitshop.(...)th%20gainer&#gebruik

Ik merk dat ik in de middag altijd weinig tijd/zijn heb om een complete lunch te maken inclusief kwark/kip/broodjes etc. hier zitten 400kcal in (per shake/maaltijd) maar wat ik me voornamelijk afvraag is of ik er niet te veel van aankom. Ik wil uiteraard m'n bf% zo laag mogelijk houden. Lukt dat met 56 gram koolhydraten waarvan 22 gram op suikerige basis. Iemand ervaringen/andere suggesties?
Idee: http://musclemeat.nl/

Bijv kant en klare kipblokjes. Lekkerder dan zo een shake.

En B&F kan je beter skippen: http://www.supplementlabtest.com/
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156484113
Het is toch een kleine moeite om je eten voor de volgende dag te bereiden? Als je het in grotere porties doet kan je het zelfs voor meerdere dagen maken.

Ik maak eten voor 2 dagen en bereid dat tijdens het avondeten, aangezien ik dan toch al bezig ben. Enige extra moeite is wat meer vaat in de vaatwasser zetten en er de volgende dag weer wat meer uitruimen :+

Tevens kan je ook het beste je voeding uit natuurlijke producten halen i.p.v. supplementen :)
pi_156484449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Idee: http://musclemeat.nl/

Bijv kant en klare kipblokjes. Lekkerder dan zo een shake.

En B&F kan je beter skippen: http://www.supplementlabtest.com/
Oh, :D musclemeat kende ik nog niet, even op rond wezen kijken. Goed concept! Zal het in m'n achterhoofd houden :)
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_156484774
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:05 schreef sandertjuh het volgende:
Het is toch een kleine moeite om je eten voor de volgende dag te bereiden? Als je het in grotere porties doet kan je het zelfs voor meerdere dagen maken.

Ik maak eten voor 2 dagen en bereid dat tijdens het avondeten, aangezien ik dan toch al bezig ben. Enige extra moeite is wat meer vaat in de vaatwasser zetten en er de volgende dag weer wat meer uitruimen :+

Tevens kan je ook het beste je voeding uit natuurlijke producten halen i.p.v. supplementen :)
Tja, tot dusver nog nooit enige vorm van supplementen gehad. Had er veel mensen, niet alleen via het internet, positief over gehoord. Zo ook van wat maaltijdvervangers. Verder heb ik het zo nu en dan nogal wat druk met school/werk en 'vergeet' ik zo wel 's om een goede maaltijd klaar te maken. De avond van te voren een maaltijd klaarmaken zou eventueel kunnen maar dat is ook zo'n gedoe om mee te nemen naar school of m'n werk. Dan is zo'n shake wel handig, helemaal als het alternatief een patat'je zou zijn :+
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  dinsdag 29 september 2015 @ 22:33:02 #82
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156485302
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:22 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Tja, tot dusver nog nooit enige vorm van supplementen gehad. Had er veel mensen, niet alleen via het internet, positief over gehoord. Zo ook van wat maaltijdvervangers. Verder heb ik het zo nu en dan nogal wat druk met school/werk en 'vergeet' ik zo wel 's om een goede maaltijd klaar te maken. De avond van te voren een maaltijd klaarmaken zou eventueel kunnen maar dat is ook zo'n gedoe om mee te nemen naar school of m'n werk. Dan is zo'n shake wel handig, helemaal als het alternatief een patat'je zou zijn :+
meuk is gewoon vergelijkbaar met iets als chocomel
Het zijn calorieën maar daar houdt het ook op. Als je je eiwit en vetgoals voor de dag al hebt gehaald dan prima joh.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156492189
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als dat gebeurt zit ik er gelijk bovenop. Ik kijk eerder in dit topic zodra ik FOK! open dan in crew fora. Ik hoef bijna nooit wat weg te halen. Er gebeurt heel af en toe wel eens wat, maar ik ga er ook weer niet met een te strakke panty bovenop zitten. Als je op een forum kan posten kan je ook wel een beetje weerbaarheid opbrengen.
jij bent er behoorlijk scherp op ja, maar toch kan ik je als buitenstaander melden dat het hier echt een ons-kent-ons clubje is... wel met regelmaat nuttige info, maar helaas steeds meer PL ipv BB. En als er dan weer eens vers bloed binnen probeert te komen wordt die persoon meestal gelijk de hoek in geschopt. Begrijpelijk, maar wel jammer!
pi_156492248
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:14 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Oh, :D musclemeat kende ik nog niet, even op rond wezen kijken. Goed concept! Zal het in m'n achterhoofd houden :)
die kip is een stuk droger dan de verhalen op MM je willen doen geloven... viel me echt tegen. Ja, het is handig verpakt per 200g en is makkelijk mee te nemen, maar het is gortdroog en als je het ergens doorheen bakt valt het echt compleet uit elkaar.
De diepvriesgroenten zijn ook echt van mindere kwaliteit dan bijv Iglo... boontjes met draden, broccoli zonder smaak... maar goed, het blijft natuurlijk wel behoorlijk clean voedsel...
pi_156492931
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

die kip is een stuk droger dan de verhalen op MM je willen doen geloven... viel me echt tegen. Ja, het is handig verpakt per 200g en is makkelijk mee te nemen, maar het is gortdroog en als je het ergens doorheen bakt valt het echt compleet uit elkaar.
De diepvriesgroenten zijn ook echt van mindere kwaliteit dan bijv Iglo... boontjes met draden, broccoli zonder smaak... maar goed, het blijft natuurlijk wel behoorlijk clean voedsel...
Hmm apart ik heb deze ervaring helemaal niet. Overigens is het niet de bedoeling om de kip te bakken. Het is namelijk al gaar. Even opwarmen in de magnetron is genoeg. (of gewoon koud eten)

Het (rauwe) vlees is trouwens van goede kwaliteit. Dat is eigenlijk het enige wat ik de laatste tijd bestel. En de broccoli overigens.
pi_156493022
Zit er over te denken om een deel van mn brood "in te gaan ruilen" voor rijst met kip/rund en groente. Hoop alleen dat ik het me niet te snel ga tegen eten. Volgende week weer voorzichting deadliften oppakken, de last in mn rug is volledig weg dus mocht ie terugkomen na het deadliften dan weet ik in ieder geval wat de last veroorzaakt :)
  woensdag 30 september 2015 @ 10:29:52 #87
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_156493141
Ik had de kip van musclemeat besteld (die huge verpakking van 4-5kg), vond het veel betere kip dan wat je in de supermarkt koopt, voor een vergelijkbare prijs. Enige nadeel is dat je vriezer meteen helemaal volzit :p
WFPB!
  woensdag 30 september 2015 @ 10:46:01 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156493473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

die kip is een stuk droger dan de verhalen op MM je willen doen geloven... viel me echt tegen. Ja, het is handig verpakt per 200g en is makkelijk mee te nemen, maar het is gortdroog en als je het ergens doorheen bakt valt het echt compleet uit elkaar.
De diepvriesgroenten zijn ook echt van mindere kwaliteit dan bijv Iglo... boontjes met draden, broccoli zonder smaak... maar goed, het blijft natuurlijk wel behoorlijk clean voedsel...
Ga naar de markt haal daar 2 kilo broccoli en kook die. Vervolgens gooi je het in porties in de vriezer en haal je er dagelijks een portie uit.

RaymondK had een mooi filmpje hoe hij op woensdag boodschappen deed voor de hele week en praktisch al z'n maaltijden voorbereidde in een uurtje tijd. Helaas staat die neit meer online volgens mij :(.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 30 september 2015 @ 10:49:25 #89
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156493531
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga naar de markt haal daar 2 kilo broccoli en kook die. Vervolgens gooi je het in porties in de vriezer en haal je er dagelijks een portie uit.

RaymondK had een mooi filmpje hoe hij op woensdag boodschappen deed voor de hele week en praktisch al z'n maaltijden voorbereidde in een uurtje tijd. Helaas staat die neit meer online volgens mij :(.
Moet je wel een vriezer hebben, en ook nog eentje die groot genoeg is.
  woensdag 30 september 2015 @ 10:57:02 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156493683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moet je wel een vriezer hebben, en ook nog eentje die groot genoeg is.
Dan koop je er één.

Of je kookt iedere avond gewoon.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 30 september 2015 @ 11:00:59 #91
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156493786
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Dan koop je er één.

Of je kookt iedere avond gewoon.
Ja, ff vriezer kopen. Moet ik er alleen nog plaats voor vinden op mijn studentenkamer.

Kan ik trouwens een paar honderd euro van je lenen?
pi_156493815
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:46 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga naar de markt haal daar 2 kilo broccoli en kook die. Vervolgens gooi je het in porties in de vriezer en haal je er dagelijks een portie uit.

RaymondK had een mooi filmpje hoe hij op woensdag boodschappen deed voor de hele week en praktisch al z'n maaltijden voorbereidde in een uurtje tijd. Helaas staat die neit meer online volgens mij :(.
ja ik snap wel hoe je je eten regelt hoor... maar heb MM geprobeerd om te zien of dat wat was, en ik vond het minder dan zelfgemaakt. Ik kook meestal gewoon rijst en broccoli of boontjes, bak mijn kipfilet zonder vet in de grillpan en maak daar maaltijd porties van. Momenteel trouwens niet, het eten komt me de laatste tijd een beetje de neus uit.
  woensdag 30 september 2015 @ 11:03:46 #93
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156493849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, ff vriezer kopen. Moet ik er alleen nog plaats voor vinden op mijn studentenkamer.

Kan ik trouwens een paar honderd euro van je lenen?
Sjongejongejonge moet alles van voor tot achter voorgekauwd worden? Moet iedere hypothetische hobbel in de weg in 3-voud uitgeschreven worden? Plan van aanpak dr bij?

genoeg cheapass vriezers op Marktplaats bijv.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156494070
Ben je net t laat, onlangs onze oude vriezer op laten halen. Voor noppes. Was te beroerd om dat ding zelf af te voeren :+

Duurde nog geen minuut of dat ding was 'verkocht' op marktplaats.
pi_156495479
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:57 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik zal in het vervolg, wat ik mezelf al een tijdje beloof. Maar vanaf nu toch écht maar zal doen; even iets de avond van te voren klaarmaken oid. verder heb ik toch even zo'n pot gehaald. Zal hoe dan ook wel opkomen voordat de tht datum verloopt. Verder zal ik zo'n shakje toch even eerder pakken dan een snelle vette hap.
gewoon whey met melk en Brinta... heb je een maaltijdshake voor als dat nodig is en whey voor als je alleen eiwitten nodig hebt...
pi_156495651
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:38 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

gewoon whey met melk en Brinta... heb je een maaltijdshake voor als dat nodig is en whey voor als je alleen eiwitten nodig hebt...
Oeh, dat is ook nog wel een goede. Vandaag zou m'n pakketje van bodyfit binnen komen maar ik heb ze gemist, dan morgen maar. Als het niks is dan is dat van jou misschien wel een goed idee :+
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  woensdag 30 september 2015 @ 16:26:30 #97
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156499979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef botje_bouwer het volgende:

[..]

die kip is een stuk droger dan de verhalen op MM je willen doen geloven... viel me echt tegen. Ja, het is handig verpakt per 200g en is makkelijk mee te nemen, maar het is gortdroog en als je het ergens doorheen bakt valt het echt compleet uit elkaar.
De diepvriesgroenten zijn ook echt van mindere kwaliteit dan bijv Iglo... boontjes met draden, broccoli zonder smaak... maar goed, het blijft natuurlijk wel behoorlijk clean voedsel...
Dat is ook niet mijn ervaring. De kip al voorgekookt vind ik niet droog, al heb ik nu even een tijdje gewone kipfilet die je nog moet bakken.

Ook de brocoli is prima. Ik kook het direct uit de vriezer een minuutje met de rijst mee.

Zelf ook tevreden met de gehakt voor in de pasta.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156516680
Welke site is het meest betrouwbaar m.b.t. het berekenen van je voedsel inname kcal/eiwitten etc etc gelet op leeftijd/gewicht/doel etc etc?


http://www.wbbf-wff.com/wedstrijden.html

Volgende maand dicht in de buurt een wedstrijd, denk dat ik wel ga kijken :)
pi_156517197
ik eet gewoon zoveel als ik kan altijd, wel gezond natuurlijk en zo weinig mogelijk suikers.
Ik begrijp mensen niet zoals hierboven.
mijn principe is : eet zoveel je kan, train zoveel als je kan
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156517305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ik begrijp mensen niet zoals hierboven.
mijn principe is : eet zoveel je kan, train zoveel als je kan
Dat is alleen voor ecto's goed advies. :')
pi_156517361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik eet gewoon zoveel als ik kan altijd, wel gezond natuurlijk en zo weinig mogelijk suikers.
Ik begrijp mensen niet zoals hierboven.
mijn principe is : eet zoveel je kan, train zoveel als je kan
als ik zoveel eet als ik kan zak ik nooit in vet%, veel vreten is leuk als je veel massa wilt aanzetten. De massa heb ik al nu wil ik via een goed voedingspatroon mn vet% iets lager krijgen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 14:12:11 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156521738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:08 schreef Questular het volgende:
Welke site is het meest betrouwbaar m.b.t. het berekenen van je voedsel inname kcal/eiwitten etc etc gelet op leeftijd/gewicht/doel etc etc?

http://www.wbbf-wff.com/wedstrijden.html

Volgende maand dicht in de buurt een wedstrijd, denk dat ik wel ga kijken :)
Harris-Benedict formule is bij mijn weten de minst onnauwkeurige. Begin van daaruit en ga alles bijhouden. Na 2 weken nog geen dalende trend? kcal verminderen (of je cardio wat opschroeven).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:31:55 #103
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156524585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:08 schreef Questular het volgende:
Welke site is het meest betrouwbaar m.b.t. het berekenen van je voedsel inname kcal/eiwitten etc etc gelet op leeftijd/gewicht/doel etc etc?

http://www.wbbf-wff.com/wedstrijden.html

Volgende maand dicht in de buurt een wedstrijd, denk dat ik wel ga kijken :)
Bijna alle websites gebruiken dezelfde formule(s). De meest gebruikte is de Harris Benedict zoals vette Henk al aangaf. Een andere simpele formule voor onderhoud is je lichaamsgewicht maal ~30 tot 35 kcals (of 14-16 kcals/pond). De actieve medemens gebruikt 35 kcals/kg, iemand die passiever is kan 30kcals/kg gebruiken. Maar het zijn allemaal gemiddeldes. Je eigen verbruik zal rond dit getal liggen en het dieet pas je aan n.a.v. wat de weegschaal zegt. Dagelijks wegen is hierbij wenselijk, zodat je een mooie grafiek krijgt over een maand die variabelen eruit filtert.

Voor de macro's zou ik zelf het volgende aanhouden.

Minstens het volgende behalen per dag.
Eiwit: 1,6-2 gram per kg lichaamsgewicht.
Vet: 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Koolhydraten: Gaan de overige kcals naar toe.

Dus als voorbeeld met mijn stats op het moment.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:50:58 #104
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156524965
Iemand die ook de Youtube van Mark Bell volgt (supertraining06)?
Geen gezeik over fake natties, shakes en youtubefitties maar gewoon goede verhalen over vroeger, duidelijke tips en zwaar liften (met oa George Leeman).
Heeft oa mijn deadlift veel goed gedaan.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:34:54 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156525837
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:50 schreef VASND het volgende:
Iemand die ook de Youtube van Mark Bell volgt (supertraining06)?
Geen gezeik over fake natties, shakes en youtubefitties maar gewoon goede verhalen over vroeger, duidelijke tips en zwaar liften (met oa George Leeman).
Heeft oa mijn deadlift veel goed gedaan.
Ik kom het af en toe tegen, altijd leuk om naar te kijken inderdaad. Er is er ook een met Ed Coan over de squat, die is erg leerzaam.
pi_156542890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:31 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Bijna alle websites gebruiken dezelfde formule(s). De meest gebruikte is de Harris Benedict zoals vette Henk al aangaf. Een andere simpele formule voor onderhoud is je lichaamsgewicht maal ~30 tot 35 kcals (of 14-16 kcals/pond). De actieve medemens gebruikt 35 kcals/kg, iemand die passiever is kan 30kcals/kg gebruiken. Maar het zijn allemaal gemiddeldes. Je eigen verbruik zal rond dit getal liggen en het dieet pas je aan n.a.v. wat de weegschaal zegt. Dagelijks wegen is hierbij wenselijk, zodat je een mooie grafiek krijgt over een maand die variabelen eruit filtert.

Voor de macro's zou ik zelf het volgende aanhouden.

Minstens het volgende behalen per dag.
Eiwit: 1,6-2 gram per kg lichaamsgewicht.
Vet: 1 gram per kg lichaamsgewicht.
Koolhydraten: Gaan de overige kcals naar toe.

Dus als voorbeeld met mijn stats op het moment.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als uitgangspositie zou dit een goed meetpunt moeten zijn?

102x32,5 – 3315 kcal
102x1.8 eiwitten - 183,6 x 4 = 734 kcals
Vet 102 gram x 9 = 918 kcal
Koolhydraten : ~415 gram (3315- (734+918) = 1663 kcals)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:40:11 #107
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156545271
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:15 schreef Questular het volgende:

[..]

Dus als uitgangspositie zou dit een goed meetpunt moeten zijn?

102x32,5 – 3315 kcal
102x1.8 eiwitten - 183,6 x 4 = 734 kcals
Vet 102 gram x 9 = 918 kcal
Koolhydraten : ~415 gram (3315- (734+918) = 1663 kcals)
Ja dat klopt. Eventueel kan je nog wat spelen met de macro's in je dieet. De eiwit+vet range is een minina wat je wil hitten. Dus meer ervan binnen krijgen en wat minder koolhydraten is ook geen probleem. Maar als richtlijn kan je dit aanhouden.

Hou het voor 2 weken bij en kijk wat er met je gewicht gebeurd. Aan de hand daarvan kan je bepalen of je goed zat qua kcals voor onderhoud. Daarna een bulk/cut inzetten afhankelijk van jouw doelen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156545340
Top, wederom bedankt ^O^
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:28:00 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:28:59 #110
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156570652
Boys, heb even jullie hulp nodig.

Laatste tijd redelijk veel getraind, ook behoorlijk consequent. Aardig wat massa aangezet. Maar ook veel gegeten, de love-handles zijn iets zichtbaarder dan gewenst en voornamelijk op kracht gefocust, weinig cardio. Daarnaast zijn mijn wangetjes ook wat dikker geworden.

Je voelt 'm misschien al aankomen, nu wil ik dus meer cardio gaan doen. Uiteraard wil ik mijn spiermassa niet kwijt.

Nu wil ik eigenlijk vijf keer in de week gaan sporten. Twee keer krachttraining, twee keer cardio (traplopen, roeien, fietsen etc) en één keer kickboksen.

Hoe kan de tweekrachttrainingen per week het beste invullen volgens jullie? Gewoon twee keer full-body, maar twee keer dezelfde training? Of verdelen in under- en upperbody? Heb echt geen flauw idee, heb altijd gewoon 3/4-daysplit getraind. Wil gewoon de compounds meepakken en af en toe armen isoleren.

Heb nog niet op Google gekeken, omdat ik dan vaak door de bomen het bos niet meer zie...

Edit: het gaat dus puur om spierbehoud, hoef de komende tijd (zes weken ongeveer) geen spiermassa aan te zetten (zal ook lastig worden)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:29:41 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156573066
Ik zou 20-30 minuutjes cardio na je krachtraining doen. Combineren dus, 4 dagen kracht waarvan 2 a 3 cardio erbij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:06:50 #112
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156573777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef ZuidGrens het volgende:
Boys, heb even jullie hulp nodig.

Laatste tijd redelijk veel getraind, ook behoorlijk consequent. Aardig wat massa aangezet. Maar ook veel gegeten, de love-handles zijn iets zichtbaarder dan gewenst en voornamelijk op kracht gefocust, weinig cardio. Daarnaast zijn mijn wangetjes ook wat dikker geworden.

Je voelt 'm misschien al aankomen, nu wil ik dus meer cardio gaan doen. Uiteraard wil ik mijn spiermassa niet kwijt.

Nu wil ik eigenlijk vijf keer in de week gaan sporten. Twee keer krachttraining, twee keer cardio (traplopen, roeien, fietsen etc) en één keer kickboksen.

Hoe kan de tweekrachttrainingen per week het beste invullen volgens jullie? Gewoon twee keer full-body, maar twee keer dezelfde training? Of verdelen in under- en upperbody? Heb echt geen flauw idee, heb altijd gewoon 3/4-daysplit getraind. Wil gewoon de compounds meepakken en af en toe armen isoleren.

Heb nog niet op Google gekeken, omdat ik dan vaak door de bomen het bos niet meer zie...

Edit: het gaat dus puur om spierbehoud, hoef de komende tijd (zes weken ongeveer) geen spiermassa aan te zetten (zal ook lastig worden)
Je hebt in ieder geval niet het idee dat je zonder concessies 3 dagen cardio kan toevoegen, dat is een heel goed uitgangspunt.
Wil je puur cardio voor de cardio, of ga je daar ook proberen doelen in te zetten? Zonder concrete doelen (trainen voor een lokaal loopje bv) zou ik het idd na je krachttraining doen en rustdagen echt rustdagen houden (ook mentaal fijn is mijn ervaring).
Fullbody rustig opbouwen is dan niet verkeerd. Geeft je lichaam ook de tijd om aan de nieuwe stimulus van cardio te wennen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:21:46 #113
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156581175
Bedankt voor de reacties!

Ik heb geen heel concreet doel, wil gewoon vet kwijtraken en toch zoveel mogelijk spieren behouden.Heb wel een doel met betrekking tot het eindresultaat, is alleen lastig te verwoorden aangezien ik ongeveer weet hoe ik wil dat het er over een maandje uit gaat zien.

20-30 minuten cardio na de training vind ik te weinig, zat meer aan sessies van een uur te denken. Dat houd ik makkelijk vol, zeker wanneer ik verschillende onderdelen meeneem.

Het mentale aspect heb ik inderdaad ook afgewogen. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik slechts een uurtje per dag naar school moet en de sportschool om de hoek is. Wanneer ik bijvoorbeeld een uur wil fietsen/hardlopen/roeien etc. hoef ik hier in totaal maar een uur en een kwartier voor uit te trekken (incl omkleden en evt douchen). Daarna kan ik weer op de bank liggen.

Daarnaast vind ik cardio in de komende periode zeker zo belangrijk als BB (of krachttraining, hoe je het noemen wilt).

Qua voeding ga ik wel eea schrappen, zat toch boven onderhoud. Wel hoog in de eiwitten blijven.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en mocht iemand anders tips hebben dan hoor ik het graag.
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:25:56 #114
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156587513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:21 schreef ZuidGrens het volgende:

20-30 minuten cardio na de training vind ik te weinig, zat meer aan sessies van een uur te denken. Dat houd ik makkelijk vol, zeker wanneer ik verschillende onderdelen meeneem.
Je wilt geen spiermassa verliezen maar wel een dik uur cardio doen?

Ik zou het rustig aan doen.

quote:
Daarnaast vind ik cardio in de komende periode zeker zo belangrijk als BB (of krachttraining, hoe je het noemen wilt).

Qua voeding ga ik wel eea schrappen, zat toch boven onderhoud. Wel hoog in de eiwitten blijven.
Je doel (vet verliezen) moet belangrijk zijn, niet de gereedschappen (kracht of cardio).

Qua voeding misschien even doen wat je nu ook doet? Anders ga je erg veel aanpassingen doorvoeren en heb je aan het eind van de rit geen overzicht wat van al die aanpassingen nu echt resultaat brengt. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:55:28 #115
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156587727
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:25 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je wilt geen spiermassa verliezen maar wel een dik uur cardio doen?

Ik zou het rustig aan doen.

[..]

Je doel (vet verliezen) moet belangrijk zijn, niet de gereedschappen (kracht of cardio).

Qua voeding misschien even doen wat je nu ook doet? Anders ga je erg veel aanpassingen doorvoeren en heb je aan het eind van de rit geen overzicht wat van al die aanpassingen nu echt resultaat brengt. :)
Ik wil zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom wil ik nog twee in de week fullbody blijven doen.

Het is inderdaad lastig en misschien wil ik te veel, vandaar dat ik hier hulp zoek.

Wat bedoel je precies met die vetgedrukte zin? Hoe kan ik volgens jou het beste vet verliezen en zoveel mogelijk spier behouden? Ik vond zelf een soort cut met wat (extra) cardio eigenlijk wel een aardige optie.

Ik heb voor mezelf wel een concreet beeld in mijn hoofd van hoe ik er uit wil zien (en hoe ik er nu uitzie).
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:44:00 #116
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156588873
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:55 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik wil zo min mogelijk spiermassa verliezen. Daarom wil ik nog twee in de week fullbody blijven doen.

Het is inderdaad lastig en misschien wil ik te veel, vandaar dat ik hier hulp zoek.

Wat bedoel je precies met die vetgedrukte zin? Hoe kan ik volgens jou het beste vet verliezen en zoveel mogelijk spier behouden? Ik vond zelf een soort cut met wat (extra) cardio eigenlijk wel een aardige optie.

Ik heb voor mezelf wel een concreet beeld in mijn hoofd van hoe ik er uit wil zien (en hoe ik er nu uitzie).
Je denkt in gereedschappen; "Daarnaast vind ik cardio in de komende periode zeker zo belangrijk als BB (of krachttraining, hoe je het noemen wilt). "

Je moet juist in een doel denken en daar de tools voor vinden.

Dus mijn advies, 4 dagen gewoon lekker normaal je krachttraining doen en daarna cardio. Eventueel kleine aanpassing in voeding.

Dat even aankijken voor 4 tot 6 weken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 4 oktober 2015 @ 15:27:40 #117
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_156594447
Kijk, je valt alleen af als je minder calorieen binnenkrijgt dan dat je verbruikt. Je kan dus meer verbruiken en/of minder binnen krijgen.

Ik durf niet te zeggen welke methode je het meeste spiermassa laat behouden. Zolang je je lichaam genoeg blijft prikkelen en je genoeg eten/eiwitten binnenkrijgt zal je sowieso wel je meeste massa behouden (massa niet verwarren met kracht).

Zou zelf zeggen: doe wat je het makkelijkst vol kan houden/je het leukste vindt om te doen, dat geeft op lange termijn de beste resultaten (want dat kan je volhouden).

Sidenote: cardio is wel gezond om te doen ;)
WFPB!
  zondag 4 oktober 2015 @ 15:40:37 #118
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156594823
Wat cardio is sowieso goed voor je inderdaad. Maar ik ben toch meer fan van complexes of wat KB swings training. Je verbruikt een hoop calorieen en werkt aan je spieren.
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:44:43 #119
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156616718
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:44 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je denkt in gereedschappen; "Daarnaast vind ik cardio in de komende periode zeker zo belangrijk als BB (of krachttraining, hoe je het noemen wilt). "

Je moet juist in een doel denken en daar de tools voor vinden.

Dus mijn advies, 4 dagen gewoon lekker normaal je krachttraining doen en daarna cardio. Eventueel kleine aanpassing in voeding.

Dat even aankijken voor 4 tot 6 weken.
Dus jij zou het bijvoorbeeld verstandig vinden om mezelf als doel een bepaald vetpercentage te stellen? Van wat ik nu heb en van waar ik naartoe wil?

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:27 schreef Dizorn het volgende:
Kijk, je valt alleen af als je minder calorieen binnenkrijgt dan dat je verbruikt. Je kan dus meer verbruiken en/of minder binnen krijgen.

Ik durf niet te zeggen welke methode je het meeste spiermassa laat behouden. Zolang je je lichaam genoeg blijft prikkelen en je genoeg eten/eiwitten binnenkrijgt zal je sowieso wel je meeste massa behouden (massa niet verwarren met kracht).

Zou zelf zeggen: doe wat je het makkelijkst vol kan houden/je het leukste vindt om te doen, dat geeft op lange termijn de beste resultaten (want dat kan je volhouden).

Sidenote: cardio is wel gezond om te doen ;)
Daarom vind ik cardio ook best lekker, voel me meestal goed daarna. Alleen de eerste tien minuten zijn klote, maar daar eenmaal doorheen vind ik het altlj wel goed te doen.

En over massa verwarren met kracht, kracht interesseert me niet zo gek veel. Natuurlijk is het leuk om te zien dat je daarin vooruit gaat, maar ik zie eerlijk gezegd liever resultaat wanneer ik in de spiegel kijk. Dan maar een beachboy.

quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:40 schreef Snakey het volgende:
Wat cardio is sowieso goed voor je inderdaad. Maar ik ben toch meer fan van complexes of wat KB swings training. Je verbruikt een hoop calorieen en werkt aan je spieren.
Zal me er eens in gaan verdiepen, ziet er interessant uit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 oktober 2015 @ 13:01:08 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156616968
Misschien iets voor jullie:
SPT / fitnes abo opzeggen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:30:51 #121
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156617464
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:44 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dus jij zou het bijvoorbeeld verstandig vinden om mezelf als doel een bepaald vetpercentage te stellen? Van wat ik nu heb en van waar ik naartoe wil?
Yep.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:18:45 #122
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156619390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef ZuidGrens het volgende:
Hoe kan de twee krachttrainingen per week het beste invullen volgens jullie? Gewoon twee keer full-body, maar twee keer dezelfde training? Of verdelen in under- en upperbody? Heb echt geen flauw idee, heb altijd gewoon 3/4-daysplit getraind. Wil gewoon de compounds meepakken en af en toe armen isoleren.
Oke... dus je wil afvallen met spierbehoud als voornaamste doel. Vanwaar dat je dan van 3/4 dagen trainen terug gaat naar 2 dagen trainen waar je een upper/lower body van wil maken? Dus eigenlijk ga je van terug in de hoeveelheid die je traint en pak je alles slechts 1x mee in de week.

Wat was jou gedacht hierachter? Want je vult de training nu in op je gevoel en extra tijd die je over hebt door de studie.
quote:
Heb nog niet op Google gekeken, omdat ik dan vaak door de bomen het bos niet meer zie...

Edit: het gaat dus puur om spierbehoud, hoef de komende tijd (zes weken ongeveer) geen spiermassa aan te zetten (zal ook lastig worden)
Bij spierbehoud is intensiteit een vereiste voor een natural. Dus sets van 12 trage reps voor 5 sets is dan niet handig. Beter wat minder reps en meer gewicht. Lange cardio sessie zijn ook nadelig als je wil afvallen met spierbehoud als doel.

Beter voer je gewoon een 3/4 day split uit of 3 full body workouts met wat meer focus op intensiteit. Daarnaast zoals Mr.J al aangaf wat korte cardio sessie er achteraan plakken. Hoog in eiwitten, carbs ook relatief hoog houden om het sporten te ondersteunen en vetten wat beperken.
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:44 schreef ZuidGrens het volgende:
Daarom vind ik cardio ook best lekker, voel me meestal goed daarna. Alleen de eerste tien minuten zijn klote, maar daar eenmaal doorheen vind ik het altlj wel goed te doen.

En over massa verwarren met kracht, kracht interesseert me niet zo gek veel. Natuurlijk is het leuk om te zien dat je daarin vooruit gaat, maar ik zie eerlijk gezegd liever resultaat wanneer ik in de spiegel kijk. Dan maar een beachboy.
Hier zit je weer met je gevoel te denken i.p.v. te kijken wat je vooruit helpt om het doel te behalen. Oftewel je gooit nu je trainingsschema,cardio en dieet in een keer om met als gedachte erachter dit voelt goed.

Kijk eerst wat er nodig is om tot het resultaat te komen wat je voor ogen hebt. Dan hoef je niet eens alles zo om te gooien, Focus wat meer op intensiteit tijdens je trainingschema, voeg 30 minuten cardio toe na de workout en let erop dat je hoog in eiwitten zit. Kijk hoe dat verloopt en schrap eventueel een paar honderd kcals. Zal meer resultaat bieden en hoef je ook nog eens minder aan te passen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:09:31 #123
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156621374
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:18 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Oke... dus je wil afvallen met spierbehoud als voornaamste doel. Vanwaar dat je dan van 3/4 dagen trainen terug gaat naar 2 dagen trainen waar je een upper/lower body van wil maken? Dus eigenlijk ga je van terug in de hoeveelheid die je traint en pak je alles slechts 1x mee in de week.

Wat was jou gedacht hierachter? Want je vult de training nu in op je gevoel en extra tijd die je over hebt door de studie.

[..]

Bij spierbehoud is intensiteit een vereiste voor een natural. Dus sets van 12 trage reps voor 5 sets is dan niet handig. Beter wat minder reps en meer gewicht. Lange cardio sessie zijn ook nadelig als je wil afvallen met spierbehoud als doel.

Beter voer je gewoon een 3/4 day split uit of 3 full body workouts met wat meer focus op intensiteit. Daarnaast zoals Mr.J al aangaf wat korte cardio sessie er achteraan plakken. Hoog in eiwitten, carbs ook relatief hoog houden om het sporten te ondersteunen en vetten wat beperken.

[..]

Hier zit je weer met je gevoel te denken i.p.v. te kijken wat je vooruit helpt om het doel te behalen. Oftewel je gooit nu je trainingsschema,cardio en dieet in een keer om met als gedachte erachter dit voelt goed.

Kijk eerst wat er nodig is om tot het resultaat te komen wat je voor ogen hebt. Dan hoef je niet eens alles zo om te gooien, Focus wat meer op intensiteit tijdens je trainingschema, voeg 30 minuten cardio toe na de workout en let erop dat je hoog in eiwitten zit. Kijk hoe dat verloopt en schrap eventueel een paar honderd kcals. Zal meer resultaat bieden en hoef je ook nog eens minder aan te passen.
Heb nog even zitten zoeken en her en der wat nagevraagd, maar dit gaat het hem inderdaad worden.

Ik ben totaal niet bekend met het fenomeen vet verliezen, heb juist altijd mijn best gedaan om flink aan te komen. Vandaar dat ik er weinig verstand van heb.

Iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval!
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:25:59 #124
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156621694
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Misschien iets voor jullie:
SPT / Fitness abo opzeggen
Had net zo goed tegen de muur kunnen praten...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156640172
Begonnen met alles in een app bij te houden qua voeding, ik kom netjes op 3k Kcal uit. Maar de verhoudingen lijken me alles behalve goed.

360 gram Koolhydraten 37%
Vet 106 gram 25%
Eiwit 363 gram 38%

Qua eiwitten zit ik dus veel te hoog. Ik pak normaal 1 shake (2 scoops) + halve liter melk en een bak kwark per dag, Maar ik had helemaal niet door dat ik uit mn gewone eten zo veel eiwit haal.

Totaal aan eten vandaag:

3x volkoren boterham met pindakaas
4x volkeren boterham met kaas (normaal is dit kipfilet of rundvlees)
1x appel
1x banaan
1x Eiwitshake met Melk
200 gram Kipfilet
1 portie noedels
200 gram wokgroente
500 gram kwark.
Qua drinken is het de rest van de dag water.

Ik moet echt eens aan mn voeding werken :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:24:20 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156640277
Daarmee al op 363 gr eiwitten?

shake + melk 60 gr eiwit ofzo?
bak kwark 45 gr
200 gr kip 40 gr

Mis ik nog ~200 gr eiwitten

Dat broodbeleg pak em beet 30 gr? Mis ik nog ~170 gr.

Ik denk dat je je porties in je app nog eens even goed moet controleren en ook de voedingswaarden vergelijken met 't etiket.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156640442
Dr klopt iets niet met de voedingswaarde in de app, de eiwitten in de melk/kip/shake kloppen wel, maar bij mn kwark heeft ie 186,8 gram eiwitten staan voor 5x 100 gram kwark :')
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:41:38 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156640625
Om er een beetje gevoel bij te krijgen zou ik het een tijdje handmatig bijhouden. Is even wat meer werk, maar krijg je een veel beter inzicht ipv dom een barcode scannen en invullen maar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156640816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:33 schreef Questular het volgende:
Dr klopt iets niet met de voedingswaarde in de app, de eiwitten in de melk/kip/shake kloppen wel, maar bij mn kwark heeft ie 186,8 gram eiwitten staan voor 5x 100 gram kwark :')
Myfitnesspal zeker. Daar voeren onbenullen die niet rekenen kunnen ook dingen in die jij vervolgens in je lijsten te zien krijgt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:52:21 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156640866
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Myfitnesspal zeker. Daar voeren onbenullen die niet rekenen kunnen ook dingen in die jij vervolgens in je lijsten te zien krijgt.
Dat zijn powerlifters die doen dat om bodybuilders te pesten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156640876
Dat wordt alles fijn handmatig invoeren :)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:53:09 #132
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156640885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:16 schreef Questular het volgende:
Begonnen met alles in een app bij te houden qua voeding, ik kom netjes op 3k Kcal uit. Maar de verhoudingen lijken me alles behalve goed.

360 gram Koolhydraten 37%
Vet 106 gram 25%
Eiwit 363 gram 38%

Qua eiwitten zit ik dus veel te hoog. Ik pak normaal 1 shake (2 scoops) + halve liter melk en een bak kwark per dag, Maar ik had helemaal niet door dat ik uit mn gewone eten zo veel eiwit haal.

Totaal aan eten vandaag:

3x volkoren boterham met pindakaas
4x volkeren boterham met kaas (normaal is dit kipfilet of rundvlees)
1x appel
1x banaan
1x Eiwitshake met Melk
200 gram Kipfilet
1 portie noedels
200 gram wokgroente
500 gram kwark.
Qua drinken is het de rest van de dag water.

Ik moet echt eens aan mn voeding werken :)
En wat eet je s avonds?
pi_156642410
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156642485
Ik zat gisteravond wat te surfen op Youtube en kwam deze links tegen van een kerel genaamd Rich Piana. Is hij nog wat of een zoveelste bodybuilder die alleen een internet sensatie is.
pi_156642495
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik zat gisteravond wat te surfe op Youtube en kwam deze links tegen van een kerel genaamd Rich Piana. Is hij nog wat of een zoveelste bodybuilder die een internet sensatie is.
ONE DAY YOU MAY
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:14:40 #136
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156642644
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik zat gisteravond wat te surfen op Youtube en kwam deze links tegen van een kerel genaamd Rich Piana. Is hij nog wat of een zoveelste bodybuilder die alleen een internet sensatie is.
je moet er van houden zeg maar
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:43:37 #137
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156643268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:53 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

En wat eet je s avonds?
Wat denk je zelf? Geef je alvast een kleine tip ;)
quote:
Totaal aan eten vandaag:

3x volkoren boterham met pindakaas
4x volkeren boterham met kaas (normaal is dit kipfilet of rundvlees)
1x appel
1x banaan
1x Eiwitshake met Melk
200 gram Kipfilet
1 portie noedels
200 gram wokgroente

500 gram kwark.
Qua drinken is het de rest van de dag water.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:46:09 #138
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156643321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:16 schreef Questular het volgende:
Begonnen met alles in een app bij te houden qua voeding, ik kom netjes op 3k Kcal uit. Maar de verhoudingen lijken me alles behalve goed.

360 gram Koolhydraten 37%
Vet 106 gram 25%
Eiwit 363 gram 38%
--
Ik moet echt eens aan mn voeding werken :)
Stereotype voorbeeld van iemand die shakes helemaal niet nodig heeft imo tenzij een keer per ongeluk een maaltijd wegvalt ofzo. Vervang die 2 scoops whey door een handje vol noten, eventueel wat carbs en klaar.
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik zat gisteravond wat te surfen op Youtube en kwam deze links tegen van een kerel genaamd Rich Piana. Is hij nog wat of een zoveelste bodybuilder die alleen een internet sensatie is.
Houd je van olie? Kerel is over 5/10 jaar totaal op en kan dan al zijn organen laten transplanteren.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:57:38 #139
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156643557
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:46 schreef VASND het volgende:

[..]

Stereotype voorbeeld van iemand die shakes helemaal niet nodig heeft imo tenzij een keer per ongeluk een maaltijd wegvalt ofzo. Vervang die 2 scoops whey door een handje vol noten, eventueel wat carbs en klaar.

[..]

Houd je van olie? Kerel is over 5/10 jaar totaal op en kan dan al zijn organen laten transplanteren.
Kijk eens goed naar het lijstje....
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:08:15 #140
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156643784
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:57 schreef fathank het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar het lijstje....
oh de reacties ff gemist :') vond het al veel eiwit
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156644337
God, gister een rep abwheel een beetje verkeerd gedaan. Wordt vandaag wakker, beweeg mn rug een beetje en het voelt alsof er een mes in is gestoken :')
  woensdag 7 oktober 2015 @ 08:22:47 #142
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_156660719
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik zat gisteravond wat te surfen op Youtube en kwam deze links tegen van een kerel genaamd Rich Piana. Is hij nog wat of een zoveelste bodybuilder die alleen een internet sensatie is.
8 hour arm workout :')
-edit-

Zag trouwens laatst een filmpje van iemand die dat ook echt heeft na zitten doen:

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:30:14 #143
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156661517
8 uur arm workout :') x oneindig
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:32:39 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156662434
quote:
"Puts an inch on your arms in a day" Yeah right.

Volgens mij vergeet hij ook het belangrijkste ingrediënt bij zijn shakes: zooi.
pi_156663809
Het enige positieve aan die compleet losgeslagen mongool, is dat hij open is over zijn gebruik van steroids.
Dat is ook wel eens verfrissend...
pi_156672083
Heeft iemand een complete set aan stretch oefenen voor je gehele lichaam? Tot op heden deed ik dit eigenlijk nooit. Deed er laatst een paar en het voelt goed na afloop. Denk dat m'n houding er gunstig onder zal veranderen.

Edit: Het liefst één die je zelf waardeert. Dus niet een willekeurig plaatje van internet.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:15:27 #147
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156678617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:51 schreef MrGuma het volgende:
Heeft iemand een complete set aan stretch oefenen voor je gehele lichaam? Tot op heden deed ik dit eigenlijk nooit. Deed er laatst een paar en het voelt goed na afloop. Denk dat m'n houding er gunstig onder zal veranderen.

Edit: Het liefst één die je zelf waardeert. Dus niet een willekeurig plaatje van internet.
Nog specifieke spieren/gebieden waarvan je weet dat die strak/stijf zijn?

Zit nu mobiel, maar zal zo ff wat posten.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156679537
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nog specifieke spieren/gebieden waarvan je weet dat die strak/stijf zijn?

Zit nu mobiel, maar zal zo ff wat posten.
Geregeld rondom m'n trapezius. Ben mijn onderlichaam ook gaan strekken, heb het idee dat mijn onderbenen rechter zijn gaan staan. Maar dat kan ook illusie zijn.

Maar ik vermoed dat mijn gehele lichaam wat strekking kan gebruiken.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:13:43 #149
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156686668
in het PSV-topic zit er een met 8% en een met 10% BF en beide 100kg+

Kunnen zo Mr. Olympia worden....
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:48:22 #150
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156687388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:57 schreef DjMark het volgende:
Het enige positieve aan die compleet losgeslagen mongool, is dat hij open is over zijn gebruik van steroids.
Dat is ook wel eens verfrissend...
Hij is open over zijn gebruik, daar is ook wel alles mee gezegd. Hij raadt de meest idiote dingen aan.

Brb iedere week een andere roids injecteren om je hormoonspiegels 'te shocken'.

Rich Piana is ongeveer de grootste clown die in het hele wereldje rondloopt. Oké, we hebben Kali 'tuna & top ramen' Muscle nog.



[ Bericht 30% gewijzigd door Ethanolic op 08-10-2015 12:53:33 ]
Deathlift or Die.
pi_156689928
Het gewricht van mijn grote teen rechts is al ruim 2 weken gaar van het liften. Ik snap het niet echt want ik zet toch echt af met mijn hakken.

Maar een tip: vandaag 25% korting op adidas.nl. Ik heb zojuist de Powerlift 2.0 besteld. Ik train op blote voeten normaal. Misschien dat dit helpt.
pi_156690892
Heb sinds een week of 2 nogal wat last van m'n achterwerk als ik zit. Vooral bij harde stoelen, maar het komt ook als ik lang genoeg op een zachte stoel zit. Alsof er binnenin mn glutes richting de hamstrings een soort druk- of knelpunten zitten, vooral rechts.
Iets langer dan 2 weken terug merkte ik bij BOR en SLDL al wel wat stijfheid en kramp in mn hamstrings, vooral rechts ook.
Ik geloof niet dat fysio in mn pakket zit en ben sowieso nog niet door mn eigen risico heen dus ben niet van plan daar stel op sprong heen te gaan.
Iemand hier toevallig bekend met deze klachten? Het is niet ondraaglijk maar wel een vervelende zeurende pijn.
pi_156690939
Dat probleem heb ik dus ook zo merk ik dat ik mn rechterbeen niet lekker gezet krijg tijdens het benchen door een vreemde spanning bij mn hamstrings, daarbij heb ik vaker een brandend gevoel in mn scheenbeen/enkel. Alle dingen die mn vriendin ook had toen ze een beginnende hernia had.....
pi_156691121
Hm dat klinkt weinig geruststellend.. al een dokter bezocht?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:06:55 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156691238
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Heb sinds een week of 2 nogal wat last van m'n achterwerk als ik zit. Vooral bij harde stoelen, maar het komt ook als ik lang genoeg op een zachte stoel zit. Alsof er binnenin mn glutes richting de hamstrings een soort druk- of knelpunten zitten, vooral rechts.
Iets langer dan 2 weken terug merkte ik bij BOR en SLDL al wel wat stijfheid en kramp in mn hamstrings, vooral rechts ook.
Ik geloof niet dat fysio in mn pakket zit en ben sowieso nog niet door mn eigen risico heen dus ben niet van plan daar stel op sprong heen te gaan.
Iemand hier toevallig bekend met deze klachten? Het is niet ondraaglijk maar wel een vervelende zeurende pijn.
Die heb ik ook wel eens. Het is volgens mij een aanhechting in je glutes. Het gaat bij mij weg als ik even wat rustiger aan doe met oefeningen waar de glutes in betrokken zijn. En stretchen door gewoon voorover te stretchen (staand of op de grond met je benen recht vooruit) helpt ook.

Wel voorzichtig stretchen, het kan pijnlijk zijn als je er wat te snel spanning op zet.
pi_156691925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 12:13 schreef BeamofLight het volgende:
in het PSV-topic zit er een met 8% en een met 10% BF en beide 100kg+

Kunnen zo Mr. Olympia worden....
Vraag eens waar ze trainen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:55:15 #157
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_156691987
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 16:52 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Vraag eens waar ze trainen.
zit op voetbal.....

Denk dat men zich een tien procentjes vergist
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:15:20 #158
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156692226
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Heb sinds een week of 2 nogal wat last van m'n achterwerk als ik zit. Vooral bij harde stoelen, maar het komt ook als ik lang genoeg op een zachte stoel zit. Alsof er binnenin mn glutes richting de hamstrings een soort druk- of knelpunten zitten, vooral rechts.
Iets langer dan 2 weken terug merkte ik bij BOR en SLDL al wel wat stijfheid en kramp in mn hamstrings, vooral rechts ook.
Ik geloof niet dat fysio in mn pakket zit en ben sowieso nog niet door mn eigen risico heen dus ben niet van plan daar stel op sprong heen te gaan.
Iemand hier toevallig bekend met deze klachten? Het is niet ondraaglijk maar wel een vervelende zeurende pijn.
Probeer eens een foamroller. Hoeveel pijntjes ik daar mee wegkrijg _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156692608
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Probeer eens een foamroller. Hoeveel pijntjes ik daar mee wegkrijg _O_
Heb je nog aanraders qua model? Zie er een paar met verschillende patronen
  donderdag 8 oktober 2015 @ 17:53:10 #160
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156692749
Im heb zelf een gladde maar in MN gym hebben ze ook rollers met een soort terreinbandenpatroon. Ze doen allebei hun ding prima. T kan wel verrot pijn doen :X.

Gozer in MN gym is ook erg te spreken over The Stick. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Thestick.EU is de website dacht ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156693660
Heeft Snakey niet The Stick?
pi_156693741
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 17:45 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Heb je nog aanraders qua model? Zie er een paar met verschillende patronen
http://www.blackroll.com/
  donderdag 8 oktober 2015 @ 19:36:47 #163
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156694943
quote:
Deze heb ik ook. Qua hardheid ook goed voor een beginner met veel steun en de ervaren krachtsporter met geen/weinig steun.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156696766
Dank voor de adviezen, foamroller is wel het proberen waard ja. Kan zoiets anytime of moet dat ook vooral rondom de workout gebeuren?
pi_156697624
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Dank voor de adviezen, foamroller is wel het proberen waard ja. Kan zoiets anytime of moet dat ook vooral rondom de workout gebeuren?
Heb zelf wat issues rondom tight hams/glutes, waardoor deadliften niet zo fijn is, dus ik doe het er in ieder geval voor maar kan natuurlijk beiden. Is maar net wat jij nodig hebt.
pi_156698368
Hoeveel vit D kan het lichaam per uur opnemen?, ik zie nl 2000 of zelfs 5000 tabs, maar als je het gros weer uit pist is het gewoon verloren geld.
pi_156698834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:40 schreef THEFXR het volgende:
Hoeveel vit D kan het lichaam per uur opnemen?, ik zie nl 2000 of zelfs 5000 tabs, maar als je het gros weer uit pist is het gewoon verloren geld.
Het is vetoplosbaar.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:01:44 #168
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156699099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 21:40 schreef THEFXR het volgende:
Hoeveel vit D kan het lichaam per uur opnemen?, ik zie nl 2000 of zelfs 5000 tabs, maar als je het gros weer uit pist is het gewoon verloren geld.
Per uur weet ik zo niet. Maar Vitamine D wordt over een langere periode opgenomen. Het is zelfs mogelijk om een shot van 50.000 tot 300.000 te UI te krijgen bij een groot tekort. Tot 10.000 UI per dag is niet schadelijk. ~2.000 UI per dag is genoeg om op een normale waarde te komen voor 95% van de bevolking. Voor een optimale waarde heb je zelfs nog meer nodig.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156699312
Wat eten jullie om hongergevoel tegen te gaan maar toch weinig kcals? Heb 's avonds vaak een hongergevoel maar wil niet gaan snaaien
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:12:27 #170
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156699419
Vit D wordt in de lever opgeslagen. Bovendien kost t geen drol
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 8 oktober 2015 @ 22:38:47 #171
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_156700246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat eten jullie om hongergevoel tegen te gaan maar toch weinig kcals? Heb 's avonds vaak een hongergevoel maar wil niet gaan snaaien
Gemeentepils.
pi_156700482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:08 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat eten jullie om hongergevoel tegen te gaan maar toch weinig kcals? Heb 's avonds vaak een hongergevoel maar wil niet gaan snaaien
Kwark
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:02:30 #173
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156700924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Geregeld rondom m'n trapezius. Ben mijn onderlichaam ook gaan strekken, heb het idee dat mijn onderbenen rechter zijn gaan staan. Maar dat kan ook illusie zijn.

Maar ik vermoed dat mijn gehele lichaam wat strekking kan gebruiken.
Gebruik zelf altijd een foamroller, pvc buis of stok en powerbands voor de warming-up.

Fiets altijd op hoog tempo erheen ~5 . Daarna begin ik aan wat lichaamsoefeningen als verdere warming-up en waar je ook al dynamisch aan het rekken bent eigenlijk. Let hierbij op volledige ROM en goede vorm. Dus lunges ver uitstappen, squats ATG, Push-ups raakt de borst de grond en pull ups volledig uithangen en zo hoog mogelijk. Als laatste één ring dip waarbij ik zo diep mogelijk ga en wat rol/leun van links/rechts/voor en naar achter.

2 Sets van:
quote:
10x Squat
10x Push-up
10 meter Walking Lunges
8x Pull-up.
1x Ring dip
Daarna foamrollen van IT-band,adductoren quadriceps, piriformis, traps. (Zijn de spieren die bij mij pijnlijk zijn/werk kunnen gebruiken. Kijk wat voor jou werkt.)

Als laatste zowel statisch als dynamisch stretchen/mobiliteit, kijk wat voor jou lastig is en waar je een goede stretch voelt. Pas dat vervolgens toe in een zelf samengestelde warming-up. Kan wel weer opnoemen waar ik profijt van heb(vooral enkel,heup,quads,rug en schouder), maar dit zijn niet perse gebieden waar jij ook aan moet werken.

Om ideeën op te doen:
Lower body:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Upper body:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna begin ik met mijn warm-up sets van mijn eerste oefening.

Al met al ben ik dus 5 minuten bezig met warm fietsen, 3 minuten voor de lichaamsgewicht oefeningen, 5 minuten foamrollen en 10 minuten aan stretchen en mobiliteit.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:13:49 #174
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156701340
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:49 schreef gekkewiebel het volgende:
Heb sinds een week of 2 nogal wat last van m'n achterwerk als ik zit. Vooral bij harde stoelen, maar het komt ook als ik lang genoeg op een zachte stoel zit. Alsof er binnenin mn glutes richting de hamstrings een soort druk- of knelpunten zitten, vooral rechts.
Iets langer dan 2 weken terug merkte ik bij BOR en SLDL al wel wat stijfheid en kramp in mn hamstrings, vooral rechts ook.
Ik geloof niet dat fysio in mn pakket zit en ben sowieso nog niet door mn eigen risico heen dus ben niet van plan daar stel op sprong heen te gaan.
Iemand hier toevallig bekend met deze klachten? Het is niet ondraaglijk maar wel een vervelende zeurende pijn.
Kan inderdaad de hamstring zijn, maar een andere mogelijkheid is de piriformis.

Stretchen/foamrollen kan helpen. Probeer eens de volgende stretch of foam roll oefening en kijk of de pijn herkenbaar is. Mocht je geen foam roller hebben is het ook mogelijk met een tennisbal. Een tennisbal is zachter, maar werkt ook gerichter en met een kleiner oppervlak a.k.a. meer druk.

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156701485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:01 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Per uur weet ik zo niet. Maar Vitamine D wordt over een langere periode opgenomen. Het is zelfs mogelijk om een shot van 50.000 tot 300.000 te UI te krijgen bij een groot tekort. Tot 10.000 UI per dag is niet schadelijk. ~2.000 UI per dag is genoeg om op een normale waarde te komen voor 95% van de bevolking. Voor een optimale waarde heb je zelfs nog meer nodig.
gezien de herfst/winter, zal het dus meer dan 2000 moeten zijn?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:20:27 #176
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156701595
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gezien de herfst/winter, zal het dus meer dan 2000 moeten zijn?
Is wel de periode dat je minder binnenkrijgt via de zon. De zomer krijg je inderdaad meer binnen tenzij je veel insmeert wat weer averechts werkt voor je vitamine D opname.

5k per dag moet voldoen om een optimale waarde te behalen:
quote:
A target of 75nmol/L has been considered to as optimal for bone health in older individuals[48] and bone-related conditions such as dental health or reducing the risk of falls and fractures in the elderly.[49] This also appears to be a target for colorectal cancer prevention.[49]

Even in studies that recommend higher oral intakes (5,000IU), the end goal still appears to be around 75-80nmol/L.[11]
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 23:24:24 #177
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156701711
Volgende vraag! :D
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156702604
quote:
3s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:24 schreef Verbosity het volgende:
Volgende vraag! :D
Do you even lift bro? >:)

Klopt trouwens als een bus wat je verteld over vit d. Ik had zelf een tekort, en kreeg van de doker tabletjes. Moest er 2 van 500 oid per dag nemen. Na 2 maanden slikken was mijn vit d. van 42 naar 50 gegaan. De onderwaarde was 50 dus dan moest het nu wel goed zijn.

Vervolgens ben ik zelf vit d. gaan kopen en een tijd lang 10k per dage genomen. Na een maand of 4 was de waarde nu tegen de 100 aan. Dat vind ik wel prima eigenlijk. Ik slik nu ongeveer elke dag 5000. Ik zal het binnenkort nog eens laten prikken.
pi_156704319
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gezien de herfst/winter, zal het dus meer dan 2000 moeten zijn?
Verschilt per persoon. Ideaal zou zijn als je het even laat testen.

Ik woon zelf in Brisbane en na een erg zonnige zomer had ik nog steeds een tekort. Neem nu zelf 5000 per dag het hele jaar door.
pi_156704711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 22:01 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Per uur weet ik zo niet. Maar Vitamine D wordt over een langere periode opgenomen. Het is zelfs mogelijk om een shot van 50.000 tot 300.000 te UI te krijgen bij een groot tekort. Tot 10.000 UI per dag is niet schadelijk. ~2.000 UI per dag is genoeg om op een normale waarde te komen voor 95% van de bevolking. Voor een optimale waarde heb je zelfs nog meer nodig.
Je zegt wel vaker dat 5.000 UI per dag niet schadelijk is, maar dat is gewoonweg niet zo. Sommige mensen reageren veel sterker op 5.000 UI dan anderen. Mijn calciumgehalte werd te hoog door 5.000 UI per dag en hierdoor heb ik meerdere nierstenen gekregen. Ik had ook een belachelijk hoge hoeveelheid vitamine D3 in mijn lichaam. 1.000 UI per dag is voor mij al voldoende voor een optimale hoeveelheid in mijn lichaam.

Mijn oom is er ook zo een die iedereen maar 5.000 UI per dag ging aanraden, maar die is er ook goed ziek van geworden. Begin laag of laat je testen zou ik zeggen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:39:36 #181
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156706075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 06:57 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Je zegt wel vaker dat 5.000 UI per dag niet schadelijk is, maar dat is gewoonweg niet zo. Sommige mensen reageren veel sterker op 5.000 UI dan anderen. Mijn calciumgehalte werd te hoog door 5.000 UI per dag en hierdoor heb ik meerdere nierstenen gekregen. Ik had ook een belachelijk hoge hoeveelheid vitamine D3 in mijn lichaam. 1.000 UI per dag is voor mij al voldoende voor een optimale hoeveelheid in mijn lichaam.

Mijn oom is er ook zo een die iedereen maar 5.000 UI per dag ging aanraden, maar die is er ook goed ziek van geworden. Begin laag of laat je testen zou ik zeggen.
Puur door de vitamine D of gebruikte je nog een calcium supplement? Bij een combi is het bekend dat de kans op nierstenen groter wordt. Ben wel benieuwd hoe hoog je vitamine D bloedwaarde was.

Sowieso is testen voor supplementeren aan te raden. Dan kan er bepaald worden wat iemand nodig heeft.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156706380
Tegen verwachting in is basic fit in Tilburg goed opgeleukt. Dumbells tot 50 kg, 2 squatrekken. Alleen zijn die Matrixbankjes ff wennen met benchpress. Nieuwe apparatuur motiveert toch best wel.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 10:22:33 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_156706663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:03 schreef 1299 het volgende:
Het gewricht van mijn grote teen rechts is al ruim 2 weken gaar van het liften. Ik snap het niet echt want ik zet toch echt af met mijn hakken.

Maar een tip: vandaag 25% korting op adidas.nl. Ik heb zojuist de Powerlift 2.0 besteld. Ik train op blote voeten normaal. Misschien dat dit helpt.
erug leuk als je een 20-plaat laat vallen :X
pi_156707421
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

erug leuk als je een 20-plaat laat vallen :X
Ik denk niet dat een (sport)schoen daarbij gaat helpen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:13:18 #185
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156708435
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:43 schreef Questular het volgende:
Heeft Snakey niet The Stick?
Yep, erg handig. Vooral voor je benen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:24:49 #186
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156708591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 23:02 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Gebruik zelf altijd een foamroller, pvc buis of stok en powerbands voor de warming-up.

Fiets altijd op hoog tempo erheen ~5 . Daarna begin ik aan wat lichaamsoefeningen als verdere warming-up en waar je ook al dynamisch aan het rekken bent eigenlijk. Let hierbij op volledige ROM en goede vorm. Dus lunges ver uitstappen, squats ATG, Push-ups raakt de borst de grond en pull ups volledig uithangen en zo hoog mogelijk. Als laatste één ring dip waarbij ik zo diep mogelijk ga en wat rol/leun van links/rechts/voor en naar achter.

2 Sets van:

[..]

Daarna foamrollen van IT-band,adductoren quadriceps, piriformis, traps. (Zijn de spieren die bij mij pijnlijk zijn/werk kunnen gebruiken. Kijk wat voor jou werkt.)

Als laatste zowel statisch als dynamisch stretchen/mobiliteit, kijk wat voor jou lastig is en waar je een goede stretch voelt. Pas dat vervolgens toe in een zelf samengestelde warming-up. Kan wel weer opnoemen waar ik profijt van heb(vooral enkel,heup,quads,rug en schouder), maar dit zijn niet perse gebieden waar jij ook aan moet werken.

Om ideeën op te doen:
Lower body:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Upper body:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna begin ik met mijn warm-up sets van mijn eerste oefening.

Al met al ben ik dus 5 minuten bezig met warm fietsen, 3 minuten voor de lichaamsgewicht oefeningen, 5 minuten foamrollen en 10 minuten aan stretchen en mobiliteit.
Als ik je karma kon geven.
Deathlift or Die.
pi_156708900
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Puur door de vitamine D of gebruikte je nog een calcium supplement? Bij een combi is het bekend dat de kans op nierstenen groter wordt. Ben wel benieuwd hoe hoog je vitamine D bloedwaarde was.

Sowieso is testen voor supplementeren aan te raden. Dan kan er bepaald worden wat iemand nodig heeft.
Puur door de vitamine D3. Mijn bloedwaarde is al optimaal met 1.000 a 2.000 UI per dag. Jammer dat ik de testresultaten niet meer heb, maar ze waren beide erg hoog.
pi_156708974
Iemand een degelijk 'bodybuild' achtig schema voor iemand die ~1,5 jaar aan het trainen is geweest met SL + pullups? Heb zelf weinig kennis m.b.t. BB, dus weet niet echt wat er rond zweeft in dat wereldje.

Enige limit is voorlopig alleen toegang tot barbell/dumbbells/bands/powerrack/multibench, dus geen pulley en andere machines.

167cm/56kg/~21%

5RM:
Squat 62,5
Deadlift 77,5
Bench 37,5

Hoeft niet te fancy te zijn, maar wel iets waar de komende tijd even vooruit mee kan worden gegaan. Met name delts (vooral zij- en achterkant), pecs en hams zijn relatief zwak en hebben denk ik wat meer werk nodig.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:48:29 #189
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156710973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:53 schreef Faeroer het volgende:
Iemand een degelijk 'bodybuild' achtig schema voor iemand die ~1,5 jaar aan het trainen is geweest met SL + pullups? Heb zelf weinig kennis m.b.t. BB, dus weet niet echt wat er rond zweeft in dat wereldje.

Enige limit is voorlopig alleen toegang tot barbell/dumbbells/bands/powerrack/multibench, dus geen pulley en andere machines.

167cm/56kg/~21%

5RM:
Squat 62,5
Deadlift 77,5
Bench 37,5

Hoeft niet te fancy te zijn, maar wel iets waar de komende tijd even vooruit mee kan worden gegaan. Met name delts (vooral zij- en achterkant), pecs en hams zijn relatief zwak en hebben denk ik wat meer werk nodig.
Als je SL volgt voor 1,5 jaar moet je veel meer vooruit gang kunnen boeken qua 5RM op alle lifts. Is eerder een gebrek aan genoeg eten wat progressie in de weg zit.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156711570
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Faeroer op 09-10-2015 20:09:26 ]
pi_156717398
Hoe groot zijn/waren de stappen in het verhogen van gewicht van de meeste hier na +- een jaar trainen. Natuurlijk gooi je niet even veel gewicht bij je squats, je benchpress en de meeste biceps curls maar in verhouding?

Merk dat ik momenteel niet zeker ben of ik nou echt stappen maak of er een stagnatie is.. :X
pi_156718441
Vandaag mijn laatste 1RM max voor zes herhalingen gedaan :7 . Squat en deadlift gaan hard vooruit met Candito's lineair program. Bench blijft alleen hangen rond de 85kg, toch maar iets anders proberen daarvoor.
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:53 schreef PerroPeru het volgende:
Hoe groot zijn/waren de stappen in het verhogen van gewicht van de meeste hier na +- een jaar trainen. Natuurlijk gooi je niet even veel gewicht bij je squats, je benchpress en de meeste biceps curls maar in verhouding?

Merk dat ik momenteel niet zeker ben of ik nou echt stappen maak of er een stagnatie is.. :X
Met squat en deadlift doe ik iedere week 2-3kg erbij en met bench 1,25kg. Om de zoveel tijd red ik dat niet meer en doe ik een deload van ongeveer 10kg of meer. Met bench heb ik al twee keer een deload gehad dus dat ga ik na de volgende deload om de week verhogen met 1,25kg.

Met bicep curls doe ik er 2,5kg bij zodra ik twaalf reps kan doen met goede form.(duurt meestal wel even)
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_156720685
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 18:51 schreef MrGuma het volgende:
Heeft iemand een complete set aan stretch oefenen voor je gehele lichaam? Tot op heden deed ik dit eigenlijk nooit. Deed er laatst een paar en het voelt goed na afloop. Denk dat m'n houding er gunstig onder zal veranderen.

Edit: Het liefst één die je zelf waardeert. Dus niet een willekeurig plaatje van internet.
Bedenk wel dat het voor het verbeteren van je houding je een correcte houding aan moet nemen. Rekken en krachttraining hebben relatief weinig invloed op je houding. Rekken verlengd een spier tevens niet, maar verminderd voor een aantal minuten de rekpijn vanuit het centraal zenuwstelsel.
Als je vaak rekt dan wordt de rekpijn steeds minder, maar de spier zal niet langer worden.

Krachttraining heeft relatief weinig invloed op je houding aangezien het relatief weinig kracht kost om de juiste houding aan te nemen. Verval in de oude houding komt dan ook vaak door automatisme en niet door spierzwakte.

Vraag je ook af waarom bepaalde spieren zo ''kort'' aanvoelen. Het rekken van bijvoorbeeld een ''korte'' hamstring kan namelijk tegenstrijdig werken en bepaalde problemen oproepen.

Belangrijk is de bewustwording van je houding en de mogelijkheid om dit op elk moment van de dag aan te passen. Neem de wenselijke houding aan totdat het een automatisme is.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 03:12:00 #194
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_156725332
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 21:22 schreef esv7 het volgende:
Vandaag mijn laatste 1RM max voor zes herhalingen gedaan :7 .
Je hebt je "1-rep max max voor 6 herhalingen" gedaan. Dat noem je dan een 6-rep max (6RM). ;)

Verder lekker bezig.

Ik doe zelf 2x pw een schema van 3x 20 met supersets op 8 oefeningen totaal. Probeer elke training 2,5kg bij de compounds te gooien, ben relatief laag gewicht begonnen. 1rm squat zit op 110kg, doe nu 3x20 met 60kg.

Maargoed, voor mij is KT een hulpmiddel voor de sport en niet echt de sport op zich dus lastig te vergelijken.
WFPB!
pi_156725397
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 03:12 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Je hebt je "1-rep max max voor 6 herhalingen" gedaan. Dat noem je dan een 6-rep max (6RM). ;)

Verder lekker bezig.

Ik doe zelf 2x pw een schema van 3x 20 met supersets op 8 oefeningen totaal. Probeer elke training 2,5kg bij de compounds te gooien, ben relatief laag gewicht begonnen. 1rm squat zit op 110kg, doe nu 3x20 met 60kg.

Maargoed, voor mij is KT een hulpmiddel voor de sport en niet echt de sport op zich dus lastig te vergelijken.
Volgens mij bedoelt hij dat hij dat hij het gewicht dat laatst zijn 1RM was nu zijn 6RM is.
pi_156728456
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 03:12 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Je hebt je "1-rep max max voor 6 herhalingen" gedaan. Dat noem je dan een 6-rep max (6RM). ;)

Verder lekker bezig.

Ik doe zelf 2x pw een schema van 3x 20 met supersets op 8 oefeningen totaal. Probeer elke training 2,5kg bij de compounds te gooien, ben relatief laag gewicht begonnen. 1rm squat zit op 110kg, doe nu 3x20 met 60kg.

Maargoed, voor mij is KT een hulpmiddel voor de sport en niet echt de sport op zich dus lastig te vergelijken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 04:23 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat hij dat hij het gewicht dat laatst zijn 1RM was nu zijn 6RM is.
Ja wat Deuce zegt inderdaad, van 1x140kg deadlift naar 6x140kg deadlift gegaan. :)
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:19:19 #197
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_156730001
Ah okay, semi-verkeerd gelezen dan, je had alsnog een Max teveel. Maar lekker bezig ^O^
WFPB!
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:12:46 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156748548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 02:27 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Verschilt per persoon. Ideaal zou zijn als je het even laat testen.

Ik woon zelf in Brisbane en na een erg zonnige zomer had ik nog steeds een tekort. Neem nu zelf 5000 per dag het hele jaar door.
1,5 jaar geleden getest, ik had 0 vit d, kreeg maar 2x 400 voorgeschreven, schiet niet op dan.
vandaar mijn vraag hoeveel er kan worden opgenomen.
pi_156748891
Lifting in the States kan je duur komen te staan: http://imgur.com/gallery/CA1mHgZ
Zo ongelofelijk achterlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:16:35 #201
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156749014
quote:
15s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Lifting in the States kan je duur komen te staan: http://imgur.com/gallery/CA1mHgZ
Zo ongelofelijk achterlijk.
Meh, gewoon een luie OP. Zoals de eerste reactie al aangeeft, kun desgewenst een vetpercentagemeting aanvragen om je resultaat te laten corrigeren.
pi_156749066
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Meh, gewoon een luie OP. Zoals de eerste reactie al aangeeft, kun desgewenst een vetpercentagemeting aanvragen om je resultaat te laten corrigeren.
Ik lees het nu :Y
Deze reactie is ook grappig:
quote:
We had a big guy on the mandatory fitness program in the navy. They only let him off when he broke the dead lift record for the state.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 11 oktober 2015 @ 11:07:42 #203
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_156754070
quote:
15s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Lifting in the States kan je duur komen te staan: http://imgur.com/gallery/CA1mHgZ
Zo ongelofelijk achterlijk.
jij denkt dat het hier anders is? Aov aanvragen. Lengte en gewicht opgeven en of ik de afgelopen 3 jaar meer dan 5 kilo lichaamsgewicht veranderingen heb gehad. "Je bmi is wel wat hoog"

You think....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_156774533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

1,5 jaar geleden getest, ik had 0 vit d, kreeg maar 2x 400 voorgeschreven, schiet niet op dan.
vandaar mijn vraag hoeveel er kan worden opgenomen.
Ah, dat is wel erg weinig. :)
  maandag 12 oktober 2015 @ 06:17:57 #205
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156775490
Als iemand nog een lekkereprotein bar zoekt, moet je de quest bars eens proberen. Heel veel smaken, goede macro's en die cookie dough bar is echt zwaar baas :9

Weet niet of het ook in NL verkrijgbaar is, maar ik raad het van harte aan.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_156775581
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2015 06:17 schreef star_gazer het volgende:
Als iemand nog een lekkereprotein bar zoekt, moet je de quest bars eens proberen. Heel veel smaken, goede macro's en die cookie dough bar is echt zwaar baas :9

Weet niet of het ook in NL verkrijgbaar is, maar ik raad het van harte aan.
Gewoon body en fit!
Vind ze lekker, alleen de structuur en de overheersende stevianasmaak staan me snel tegen. Dat eerste is op te lossen door ze heel even in de magnetron te stoppen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 08:53:09 #207
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156776000
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2015 07:00 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Gewoon body en fit!
Ja, die staan bekend om kwaliteit. :')

http://supplementlabtest.com/
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156776801
Gisteren eindelijk mijn eigen gewicht gesquat. Echter was de tank daarna zo leeg dat ik mijn deadlifts niet meer van de grond kreeg :')
pi_156778481
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2015 08:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja, die staan bekend om kwaliteit. :')

http://supplementlabtest.com/
Of je leest gewoon even wat ik quote.
  maandag 12 oktober 2015 @ 13:00:23 #210
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156779096
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:19 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Of je leest gewoon even wat ik quote.
Ik zie 't, excuses. :)

XXL heeft ze ook: https://xxlnutrition.com/nl/nld/quest-nutrition/quest-bar
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 12 oktober 2015 @ 13:25:37 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156779481
Krijg ik bij B&F 20% korting?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156779866
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:25 schreef fathank het volgende:
Krijg ik bij B&F 20% korting?
Sowieso. De smaken van de B&F bars zijn echt sensationeel.

https://www.facebook.com/supermassnutrition/timeline/ voor echte mannen

[ Bericht 15% gewijzigd door Faeroer op 12-10-2015 14:16:45 ]
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:26:01 #213
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156783109
De laatste tijd neem ik wat meer whey dan normaal. Ik doe nu vier keer in de week kracht, daarna cardio. Nadat ik klaar ben met cardio drink ik een shake (350 ml water met 1.5 schep whey) en vervolgens ga ik cardio doen. Heb nu weer zo'n grote kutpuist op mijn voorhoofd die heel makkelijk uit te knijpen lijkt, maar waar vervolgens alleen een mix van vocht en bloed uit komt. Echt zwaar irritant eigenlijk.
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:38:23 #214
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156785454
Iemand goede oefeningen voor onderkant borst?
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:44:38 #215
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_156785593
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:38 schreef ZuidGrens het volgende:
Iemand goede oefeningen voor onderkant borst?
goed met armen naast je die puisten uitknijpen ....
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:56:07 #216
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_156785919
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:44 schreef stinkie het volgende:

[..]

goed met armen naast je die puisten uitknijpen ....
_O- _O- Godverdomme :')
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:58:47 #217
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156787616
Oh man, wat een verstand hier in de gym. Gaan ze op het drukste moment van de week (maandag 19:00) small group fitness lessen houden.

3/4 van de zaal afgezet, alle barbells in beslag genomen die 90% van de tijd in het rack liggen te wachten.

Doe dat lekker overdag ofzo
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156790486
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:00 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik zie 't, excuses. :)

XXL heeft ze ook: https://xxlnutrition.com/nl/nld/quest-nutrition/quest-bar
In dat geval gewoon bij XXL bestellen natuurlijk.

Heb onlangs wat samples besteld bij Bulkpowders, moet zeggen dat hun whey shakes best lekker zijn en de double protein flap jack zalig is.
pi_156793536
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:58 schreef fathank het volgende:
Oh man, wat een verstand hier in de gym. Gaan ze op het drukste moment van de week (maandag 19:00) small group fitness lessen houden.

3/4 van de zaal afgezet, alle barbells in beslag genomen die 90% van de tijd in het rack liggen te wachten.

Doe dat lekker overdag ofzo
:D

Small group fitness moet sowieso worden afgeschaft. Die mensen kijken allemaal alsof ze stiff bored zijn, en trouwens: dat zijn ze ook 8)7 Niets zo ontmoedigend.
pi_156794191
Eindelijk!!!!!!!

70 bench :D :D O+
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:07:15 #221
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156797018
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

:D

Small group fitness moet sowieso worden afgeschaft. Die mensen kijken allemaal alsof ze stiff bored zijn, en trouwens: dat zijn ze ook 8)7 Niets zo ontmoedigend.
Dat valt opzich wel mee, ze zijn hier wel behoorlijk fanatiek. Maar dat je op het drukste moment van de week even 3/4 van de zaal gaat afzetten kan ik met m'n hoofd niet bij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156798354
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:23 schreef BredeBroeder het volgende:
Eindelijk!!!!!!!

70 bench :D :D O+
PR, altijd goed :)
pi_156799414
Zo nice om JBJ deze pull te zien doen in een hardcore gym. Traantje weggepinkt.

https://instagram.com/p/8w1dnOJV9B/
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:18:18 #224
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_156800291
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:38 schreef ZuidGrens het volgende:
Iemand goede oefeningen voor onderkant borst?
Decline bench?
Dat is de enige barbell bench die ik doe. Bij de normale (flat) krijg ik 9 van de 10 keer last van mijn schouders :( . Flat en incline doe ik tegenwoordig alleen maar met dumbbells, omdat ik daarmee mijn armen op een net iets prettigere manier kan houden.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_156800789
Moet je per sé oats koken? Heb gewoon Quaker Oats naturel ofzo.

Kan ik het gewoon koud met melk eten? Echt geen zin in opwarmen. Doe dit al een jaar ~150-200g per dag, maar iedereen zegt "nee moet je koken". Wat is het nou? Ga ik dood? :D Krijg ik wel m'n macro's binnen?
pi_156800973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:42 schreef Faeroer het volgende:
Moet je per sé oats koken? Heb gewoon Quaker Oats naturel ofzo.

Kan ik het gewoon koud met melk eten? Echt geen zin in opwarmen. Doe dit al een jaar ~150-200g per dag, maar iedereen zegt "nee moet je koken". Wat is het nou? Ga ik dood? :D Krijg ik wel m'n macro's binnen?
Ik doe het in de blender en daarna mik ik het in mijn shakebeker.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:14:46 #227
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156801381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:42 schreef Faeroer het volgende:
Moet je per sé oats koken? Heb gewoon Quaker Oats naturel ofzo.

Kan ik het gewoon koud met melk eten? Echt geen zin in opwarmen. Doe dit al een jaar ~150-200g per dag, maar iedereen zegt "nee moet je koken". Wat is het nou? Ga ik dood? :D Krijg ik wel m'n macro's binnen?
srs? ik drink m'n oats, whey en melk/water gewoon rechtstreeks uit de verpakking

waarom koken :')
Deathlift or Die.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:19:56 #228
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156802614
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:51 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ik doe het in de blender en daarna mik ik het in mijn shakebeker.
Dit. Hoogstens ietsje meer bloat omdat het pas in je maag zich vol zuigt.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156810072
Nu met powerlift schoeisel :D



Ik moet zeggen dat het heel stabiel voelt met squatten. Nieuw record van 5x92.5kg gezet. Met de bench blijf ik nu telkens net op 4 reps hangen bij 83kg.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:22:16 #230
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156810378
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:42 schreef Faeroer het volgende:
Moet je per sé oats koken? Heb gewoon Quaker Oats naturel ofzo.

Kan ik het gewoon koud met melk eten? Echt geen zin in opwarmen. Doe dit al een jaar ~150-200g per dag, maar iedereen zegt "nee moet je koken". Wat is het nou? Ga ik dood? :D Krijg ik wel m'n macro's binnen?
Hoeft niet. Kan het gerust direct opeten, maar het smaakt beter als het alles heeft opgenomen.

Eet zelf altijd overnight oats met veel ingredienten. 'S avonds maken en 's ochtends pak je het uit de koelkast om te beginnen aan je maaltijd.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:46:45 #231
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156818459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:12 schreef 1299 het volgende:
Nu met powerlift schoeisel :D

[ afbeelding ]

Ik moet zeggen dat het heel stabiel voelt met squatten. Nieuw record van 5x92.5kg gezet. Met de bench blijf ik nu telkens net op 4 reps hangen bij 83kg.
Welke schoenen?
Ik heb geen monnies om ff 200 neer te tellen puur voor squats maar wat ik overal lees is dat het vooral zonde is wat anders dan Adipowers of equivalent schoeisel te kopen..
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156818916
Instapmodel van adidas is 90 euro. Meld je aan voor hun nieuwsbrief en er gaat 15% af. Echt het geld waard.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:00:27 #233
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156819044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:57 schreef WHATSHESAID het volgende:
Instapmodel van adidas is 90 euro. Meld je aan voor hun nieuwsbrief en er gaat 15% af. Echt het geld waard.
Powerlift 2.0 toch? Ik zie op YouTube filmpjes dat de zool met de duim in te drukken is.. Zat er wel naar te kijken maar ben huiverig voor instabiliteit.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156821154
Ik zie vooral goede reviews eigk, en voor dat geld kan ik er geen buil aan vallen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:00:13 #235
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156822569
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:00 schreef VASND het volgende:

[..]

Powerlift 2.0 toch? Ik zie op YouTube filmpjes dat de zool met de duim in te drukken is.. Zat er wel naar te kijken maar ben huiverig voor instabiliteit.
Jup, de zijkanten zijn in te drukken met de duim.

Voor de Powerlift 2.0 heb je een aantal voor- en na-delen.

• Ze zijn een stuk goedkoper ,¤90(¤76,5+¤5 verzendkosten) en in meer kleuren beschikbaar.

• Nadeel is dat de hak verhoging slechts 1,5cm(0,6 inch) is, de hak van een zachter materiaal en de voorvoet stugger is.

De power perfect 2 is nu ¤110 (¤93,5 met korting):

• Hebben de juiste hak verhoging van 1,9cm (0,75 inch) voor oly lifts.
• Hak is van een harder materiaal gemaakt t.o.v. de powerlift 2.
• Voorvoet is ietsje flexibeler voor je C&J

• Zijn wel 20 euro duurder en minder kleuren opties

Beide schoenen zijn in te drukken aan de zijkant. Maar dat is niet echt een probleem tijdens het liften. Dit komt doordat je het gewicht over de gehele voet verdeeld en niet op de zijkant kracht zet. Wat ik wel merk is dat voorin de schoen ruimte is en enigszins beweging mogelijk is na buiten/binnen tijdens het squatten/set-up.

De Adipowers voor ¤175(¤148,75 met korting)
Dit probleem schijnt zich niet voor te doen doordat de adipowers smaller zijn en extra stevig is in zowel de achterzijde/zijkant van de schoen als hak. Deze moeten een stuk steviger aanvoelen en minder/geen zijwaartse beweging geven. Verder is de strap steviger, ademt de schoen beter en is de neus/voorvoet een heel stuk flexibeler wat van pas komt bij je C&J.

Als laatste de Nike Romaleos 2 t.o.v. de Adipowers ($190+verzendkosten).

• De zool is wijder evenals de voering, dus mocht je brede voeten hebben is dit een uitkomst. (groter oppervlak hoort meer stabiliteit te geven)
• Heeft twee straps, voor de voorvoet en boven, die van een zachter materiaal zijn dan de adipowers. Schijnen minder stabiel te zijn dan de adipower. Ook in de voorvoet, omdat deze i.p.v een strap smaller is in de voorvoet.
• Meer kleuren opties.
• Dikkere zolen dan de adipowers.
• Is niet rechtstreeks leverbaar vanaf Nike NL. Adidas is wel rechtstreeks leverbaar in NL.

Al met al is het onderlinge verschil niet groot. Keuze is vooral op basis van smaak, hoe breed je voet is en de verzendkosten/tijd van de Romaleos 2.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:04:26 #236
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156822608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:12 schreef 1299 het volgende:
Nu met powerlift schoeisel :D

[ afbeelding ]

Ik moet zeggen dat het heel stabiel voelt met squatten. Nieuw record van 5x92.5kg gezet. Met de bench blijf ik nu telkens net op 4 reps hangen bij 83kg.
Nice, welke maat heb je eigenlijk? Zijn bijna allemaal uitverkocht. Alleen maatje 48-51 zijn nog beschikbaar :')

Alleen voor squatten en varianten neem ik aan als ik de stang zo zie? :P
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:09:03 #237
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156822651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:00 schreef Verbosity het volgende:
-knip-
Thanks voor deze info! Fijn om het allemaal op een rijtje te zien staan. Waar had je de power perfects voor die prijs gevonden?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:17:07 #238
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156822735
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:09 schreef VASND het volgende:

[..]

Thanks voor deze info! Fijn om het allemaal op een rijtje te zien staan. Waar had je de power perfects voor die prijs gevonden?
http://www.adidasspecialt(...)/weightlifting-shoes

Moet je wel even aanmelden op de nieuwsbrief voor 15% korting (of 10% voor een review / een eerdere bestelling).

Je hebt ook nog de Drehkraft schoenen sinds vorig jaar. Voordeel van die is dat ze een nieuwe sluiting mechanisme hebben. Daarmee kan je de schoenen sneller en strakker mee aantrekken. Het leer is hierdoor ook dikker en biedt wat meer stabiliteit t.o.v. de Powerlift 2.0.

Maar met het kleine verschil in prijs zou ik dan voor de Adipower gaan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:36:06 #239
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156822896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:17 schreef Verbosity het volgende:

[..]

http://www.adidasspecialt(...)/weightlifting-shoes

Moet je wel even aanmelden op de nieuwsbrief voor 15% korting (of 10% voor een review / een eerdere bestelling).

Je hebt ook nog de Drehkraft schoenen sinds vorig jaar. Voordeel van die is dat ze een nieuwe sluiting mechanisme hebben. Daarmee kan je de schoenen sneller en strakker mee aantrekken. Het leer is hierdoor ook dikker en biedt wat meer stabiliteit t.o.v. de Powerlift 2.0.

Maar met het kleine verschil in prijs zou ik dan voor de Adipower gaan.
funky maten.
Ik heb ze ergens anders voor 108 gezien, snel wezen dus, ze worden niet meer gemaakt toch?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:39:43 #240
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156822924
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:36 schreef VASND het volgende:

[..]

funky maten.
Ik heb ze ergens anders voor 108 gezien, snel wezen dus, ze worden niet meer gemaakt toch?
Yea, alleen de groene zijn in redelijke maten verkrijgbaar.

Om de 4 jaar komt er een nieuwe oly schoen in verband met de Olympische Spelen. Dus met een paar maand tijd zal er een nieuwe schoen komen. Zou me niks verbazen als ze zowel de mid-range powerperfect 2 vernieuwen als de high end adipower.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:42:17 #241
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156822950
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:39 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Yea, alleen de groene zijn in redelijke maten verkrijgbaar.

Om de 4 jaar komt er een nieuwe oly schoen in verband met de Olympische Spelen. Dus met een paar maand tijd zal er een nieuwe schoen komen. Zou me niks verbazen als ze zowel de mid-range powerperfect 2 vernieuwen als de high end adipower.
Hmm lastig lastig. Ik ben begin november jarig en wil er eigenlijk dan eentje aanschaffen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 05:27:16 #242
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156823585
Klein bench plateautje doorbroken gisteren. Zat al een tijdje vast op 3x8x82.5kg (faalde in de laatste set op rep 6) maar pompte er gisteren zowaar 9 reps uit in de laatste set. Op naar de 85 ^O^ Niet slecht aangezien ik bezig ben met een slow cut.

Baby steps op weg naar de 1RM van 120kg.

[ Bericht 11% gewijzigd door star_gazer op 14-10-2015 05:40:12 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:33:42 #243
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156824207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:42 schreef Faeroer het volgende:
Moet je per sé oats koken? Heb gewoon Quaker Oats naturel ofzo.

Kan ik het gewoon koud met melk eten? Echt geen zin in opwarmen. Doe dit al een jaar ~150-200g per dag, maar iedereen zegt "nee moet je koken". Wat is het nou? Ga ik dood? :D Krijg ik wel m'n macro's binnen?
Gewoon koud. :)

Of deze: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/perfect-oats

Iets duurder dan normale oats, maar vind het zelf wel lekker.

(Nee, heb geen XXL aandelen.)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156824330
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 05:27 schreef star_gazer het volgende:
Klein bench plateautje doorbroken gisteren. Zat al een tijdje vast op 3x8x82.5kg (faalde in de laatste set op rep 6) maar pompte er gisteren zowaar 9 reps uit in de laatste set. Op naar de 85 ^O^ Niet slecht aangezien ik bezig ben met een slow cut.

Baby steps op weg naar de 1RM van 120kg.
Je zit zo'n beetje op dezelfde stats als ik. Vorige 1RM bleef hangen op 107,5kg, 2,5kg meer na de vorige poging en dat ondanks de cut fase. Werk setjes zitten nu op 3x8x80 kg.

Wil uiteindelijk naar de 1x120kg toe, dan druk ik 2x mijn eigen lichaamsgewicht bij 1,60m :)
pi_156824774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:04 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Nice, welke maat heb je eigenlijk? Zijn bijna allemaal uitverkocht. Alleen maatje 48-51 zijn nog beschikbaar :')

Alleen voor squatten en varianten neem ik aan als ik de stang zo zie? :P
Ik had 44 besteld, maar die was duidelijk te klein. Terug gestuurd en daarna 44 2/3 besteld en die passen prima.

Alleen voor compound oefeningen ja ;)
pi_156825575
Ik heb zelfs sinds een paar weken de Power Perfect 2.0
Bevallen mij prima :)
Vooral bij de Snatch en Overhead Squat scheelt het flink bij mij.
pi_156831169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Jup, de zijkanten zijn in te drukken met de duim.

Voor de Powerlift 2.0 heb je een aantal voor- en na-delen.

• Ze zijn een stuk goedkoper ,¤90(¤76,5+¤5 verzendkosten) en in meer kleuren beschikbaar.

• Nadeel is dat de hak verhoging slechts 1,5cm(0,6 inch) is, de hak van een zachter materiaal en de voorvoet stugger is.

De power perfect 2 is nu ¤110 (¤93,5 met korting):

• Hebben de juiste hak verhoging van 1,9cm (0,75 inch) voor oly lifts.
• Hak is van een harder materiaal gemaakt t.o.v. de powerlift 2.
• Voorvoet is ietsje flexibeler voor je C&J

• Zijn wel 20 euro duurder en minder kleuren opties

Beide schoenen zijn in te drukken aan de zijkant. Maar dat is niet echt een probleem tijdens het liften. Dit komt doordat je het gewicht over de gehele voet verdeeld en niet op de zijkant kracht zet. Wat ik wel merk is dat voorin de schoen ruimte is en enigszins beweging mogelijk is na buiten/binnen tijdens het squatten/set-up.

De Adipowers voor ¤175(¤148,75 met korting)
Dit probleem schijnt zich niet voor te doen doordat de adipowers smaller zijn en extra stevig is in zowel de achterzijde/zijkant van de schoen als hak. Deze moeten een stuk steviger aanvoelen en minder/geen zijwaartse beweging geven. Verder is de strap steviger, ademt de schoen beter en is de neus/voorvoet een heel stuk flexibeler wat van pas komt bij je C&J.

Als laatste de Nike Romaleos 2 t.o.v. de Adipowers ($190+verzendkosten).

• De zool is wijder evenals de voering, dus mocht je brede voeten hebben is dit een uitkomst. (groter oppervlak hoort meer stabiliteit te geven)
• Heeft twee straps, voor de voorvoet en boven, die van een zachter materiaal zijn dan de adipowers. Schijnen minder stabiel te zijn dan de adipower. Ook in de voorvoet, omdat deze i.p.v een strap smaller is in de voorvoet.
• Meer kleuren opties.
• Dikkere zolen dan de adipowers.
• Is niet rechtstreeks leverbaar vanaf Nike NL. Adidas is wel rechtstreeks leverbaar in NL.

Al met al is het onderlinge verschil niet groot. Keuze is vooral op basis van smaak, hoe breed je voet is en de verzendkosten/tijd van de Romaleos 2.
Weet je ook welke schoenen de hoogste hakverhoging hebben?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:41:36 #248
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_156831757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Weet je ook welke schoenen de hoogste hakverhoging hebben?
Ze hebben allemaal een hak verhoging van 0,75 inch (1,9cm) op de Powerlifter 2.0 na welke 0,6 inch (1,5cm) is.

Als dat niet genoeg is kan je een extra hakverhoging laten toevoegen bij een schoenenmaker. Een voorbeeld:


P.s. dit is vooral voor het opvangen van een snatch belangrijk waarbij je de rug verticaler wil hebben. Bij normale squats/cleans/jerks etc. is dit nogal onhandig doordat de knie verder naar voren komt als gevolg.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_156833074
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Gewoon koud. :)

Of deze: https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nutrition/perfect-oats

Iets duurder dan normale oats, maar vind het zelf wel lekker.

(Nee, heb geen XXL aandelen.)
3,50 voor een kilo oats _O-

Gewoon die van de AH kopen voor 80 cent per kg en die in de blender doen en je hebt precies hetzeflde
pi_156839039


Mika Nyyssölä

Hhhhh
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:44:26 #251
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156842299
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:34 schreef Henrys het volgende:

[..]

3,50 voor een kilo oats _O-

Gewoon die van de AH kopen voor 80 cent per kg en die in de blender doen en je hebt precies hetzeflde
Heerlijk spul. Drinkt veel beter weg dan havermout uit de blender en scheelt weer een blender in de afwas.

Maar goed, ik kan best begrijpen dat voor sommigen die 2,70 extra wat teveel van t goede is. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:54:38 #252
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156842553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:03 schreef Faeroer het volgende:
[ afbeelding ]

Mika Nyyssölä

Hhhhh
Top fysiek.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156842610
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Top fysiek.
Yep. :D Ook bij Nordic Fitness Expo 2015 gewonnen

  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:09:48 #254
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156845639
190kg deadlift proberen vanavond... Doel van 200kg voor dit jaar komt in zicht.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_156847242
Dat heerlijke gevoel van je onderarmen die strak staan na een sessie deadliften :+ O+
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:56:40 #256
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156867695
quote:
4s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:09 schreef star_gazer het volgende:
190kg deadlift proberen vanavond... Doel van 200kg voor dit jaar komt in zicht.
Damn. Fail :( Denk dat mijn hamstrings het niet trekken.

Tsja, het was ook wat ambitieus aangezien ik licht onder onderhoud eet op het moment.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:32:58 #257
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156874537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:57 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Yep. :D Ook bij Nordic Fitness Expo 2015 gewonnen

lekkere gut
Deathlift or Die.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:38:12 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_156874617
cruisen jullie wel eens op squirt?
pi_156917542
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:56 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Damn. Fail :( Denk dat mijn hamstrings het niet trekken.

Tsja, het was ook wat ambitieus aangezien ik licht onder onderhoud eet op het moment.
Better luck next time! PRs op cut dagen is wel heel lastig tenzij je een tijd geen 1RM meer hebt neergezet dat je eigenlijk wat boven je oude kracht gekomen bent zonder dat je het getest hebt. :D
pi_156917815
sarms lijken toch wel nut te hebben volgens sommigen helaas pindakaas worden ze illegaal.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_156918035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:03 schreef Faeroer het volgende:
[ afbeelding ]

Mika Nyyssölä

Hhhhh
duwt zn kontje wel lekker naar achteren

no homo
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:32:22 #263
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156930973
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 12:38 schreef McNulty het volgende:
sarms lijken toch wel nut te hebben volgens sommigen helaas pindakaas worden ze illegaal.
Lekker als proefkonijn dienen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 19 oktober 2015 @ 03:58:57 #264
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156937954
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met tabata als cardio? Ik heb begrepen dat he t goed werkt, maar ik vind het nogal moeilijk te geloven dat 4 minuten genoeg is voor resultaat?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 19 oktober 2015 @ 09:36:48 #265
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156939037
Deed het wel eens als finisher. Om het oventje op gang te houden ja toch ;)
Deathlift or Die.
  maandag 19 oktober 2015 @ 10:37:57 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156939982
quote:
7s.gif Op maandag 19 oktober 2015 03:58 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met tabata als cardio? Ik heb begrepen dat he t goed werkt, maar ik vind het nogal moeilijk te geloven dat 4 minuten genoeg is voor resultaat?
Probeer het eens, zou ik zeggen. En give it all you got, anders werkt het inderdaad niet.
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:56:19 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156941318
Fuck, vandaag de tweede keer achtereen gefaald bij BP. Vorige week 2x95 ipv 5x95, en vandaag 1x102,5 ipv 3x102,5. Allebei de keren roll of shame moeten doen. :'(

Volgende week maar eens mijn 1rm peilen en dan terug daarop afstemmen.
  maandag 19 oktober 2015 @ 11:57:37 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156941343
Trouwens ook de incline BP toegevoegd aan mijn workout, dat is echt een goddelijke oefening voor de synergisten en stabilizers.
pi_156944883
Ik erger me steeds meer aan mensen die maar niet begrijpen dat ik voor mezelf in de gym zit en niet voor hún plezier.
In mn gym traint dus ook een fitness'instructeur', kerel van dik 60, hij werkt in een andere gym waar ik dus vroeger heen ging. Instructeur tussen haakjes omdat ie zelden onder de smith machine vandaan komt..
Af en toe kletsen we wat, en ik ken hem nog steeds als de praatjesmaker die over t algemeen een hekel heeft aan mensen met oordopjes in de gym, "omdat die jongens niet openstaan voor contact".
Laat dat nou net de reden zijn dat ik oordopjes in heb, ik ben daar niet om vrienden te maken maar om ijzer te vreten.
Afijn, komt ie me halverwege een set onderbreken: "je moet die doppies eens uit je oren halen, je maakt zo veel herrie, dat heb je niet door he?"
Blijkbaar zette ik de stack te hard terug na mn setjes? Kijk, overdreven gilmannen (ja die hebben we) bij de benchpress doen mij ook fronsen maar man man man, het is toch geen bibliotheek hier? Als ieder zich nou eens wat minder druk zou maken om de rest :/

/of breek ik nu mn eigen verzoek, me druk maken om lui die zich druk maken om mij :')

[ Bericht 4% gewijzigd door gekkewiebel op 19-10-2015 15:30:50 ]
pi_156950040
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:00 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik erger me steeds meer aan mensen die maar niet begrijpen dat ik voor mezelf in de gym zit en niet voor hún plezier.
In mn gym traint dus ook een fitness'instructeur', kerel van dik 60, hij werkt in een andere gym waar ik dus vroeger heen ging. Instructeur tussen haakjes omdat ie zelden onder de smith machine vandaan komt..
Af en toe kletsen we wat, en ik ken hem nog steeds als de praatjesmaker die over t algemeen een hekel heeft aan mensen met oordopjes in de gym, "omdat die jongens niet openstaan voor contact".
Laat dat nou net de reden zijn dat ik oordopjes in heb, ik ben daar niet om vrienden te maken maar om ijzer te vreten.
Afijn, komt ie me halverwege een set onderbreken: "je moet die doppies eens uit je oren halen, je maakt zo veel herrie, dat heb je niet door he?"
Blijkbaar zette ik de stack te hard terug na mn setjes? Kijk, overdreven gilmannen (ja die hebben we) bij de benchpress doen mij ook fronsen maar man man man, het is toch geen bibliotheek hier? Als ieder zich nou eens wat minder druk zou maken om de rest :/

/of breek ik nu mn eigen verzoek, me druk maken om lui die zich druk maken om mij :')
Zou gewoon dumbbell op z'n voet laten vallen als hij tussen set door irritant gaat lopen doen. "Had je zeker niet gezien heh, met zoveel aandacht voor mij in plaats van uitkijken waar je je voet zet?".
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 02:16:17 #271
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156960506
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Fuck, vandaag de tweede keer achtereen gefaald bij BP. Vorige week 2x95 ipv 5x95, en vandaag 1x102,5 ipv 3x102,5. Allebei de keren roll of shame moeten doen. :'(

Volgende week maar eens mijn 1rm peilen en dan terug daarop afstemmen.
Deload weekje misschien?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 02:18:02 #272
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_156960514
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Probeer het eens, zou ik zeggen. En give it all you got, anders werkt het inderdaad niet.
Gisteren gedaan met de volgende vier:

- Squat jumps
- Push ups
- High knees
- Mountain climbers

Kon nauwelijks meer staan na drie minuten. De vier minuten met pijn en moeite volgemaakt. Zat tegen het braken aan :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:52:20 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156964578
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 02:16 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Deload weekje misschien?
Heb ik juist gedaan. Andere oefeningen gaan ook allemaal goed. Ik denk dat ik tegen de psychologische grens van 100+kg aan zit te hikken.
pi_156965273
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:00 schreef gekkewiebel het volgende:
Ik erger me steeds meer aan mensen die maar niet begrijpen dat ik voor mezelf in de gym zit en niet voor hún plezier.
In mn gym traint dus ook een fitness'instructeur', kerel van dik 60, hij werkt in een andere gym waar ik dus vroeger heen ging. Instructeur tussen haakjes omdat ie zelden onder de smith machine vandaan komt..
Af en toe kletsen we wat, en ik ken hem nog steeds als de praatjesmaker die over t algemeen een hekel heeft aan mensen met oordopjes in de gym, "omdat die jongens niet openstaan voor contact".
Laat dat nou net de reden zijn dat ik oordopjes in heb, ik ben daar niet om vrienden te maken maar om ijzer te vreten.
Afijn, komt ie me halverwege een set onderbreken: "je moet die doppies eens uit je oren halen, je maakt zo veel herrie, dat heb je niet door he?"
Blijkbaar zette ik de stack te hard terug na mn setjes? Kijk, overdreven gilmannen (ja die hebben we) bij de benchpress doen mij ook fronsen maar man man man, het is toch geen bibliotheek hier? Als ieder zich nou eens wat minder druk zou maken om de rest :/

/of breek ik nu mn eigen verzoek, me druk maken om lui die zich druk maken om mij :')
Heel irritant ja. Ik ben helaas een van de weinige vrouwen in het krachtgedeelte van de sportschool waar ik train, ook niet altijd even leuk. Constant gasten die ik nog nooit iets anders heb zien trainen dan hun borst en biceps die komen mansplainen ('je moet dat kussentje gebruiken als je squat' 'je knieeen mogen niet voorbij je tenen'), ongevraagd mijn schijven komen helpen loaden of opruimen of gewoon ongevraagd commentaar op hoe mijn lichaam ('je moet nu wel stoppen met gewicht erbij doen, anders word je onvrouwelijk') er uitziet hebben.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:52:40 #275
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156966612
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:41 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Heel irritant ja. Ik ben helaas een van de weinige vrouwen in het krachtgedeelte van de sportschool waar ik train, ook niet altijd even leuk. Constant gasten die ik nog nooit iets anders heb zien trainen dan hun borst en biceps die komen mansplainen ('je moet dat kussentje gebruiken als je squat' 'je knieeen mogen niet voorbij je tenen'), ongevraagd mijn schijven komen helpen loaden of opruimen of gewoon ongevraagd commentaar op hoe mijn lichaam ('je moet nu wel stoppen met gewicht erbij doen, anders word je onvrouwelijk') er uitziet hebben.
Snap dat het voor jou vervelend is, maar whahaha _O- krijg echt plaatsvervangende schaamte van dit soort verhalen. Had mijn vriendin ook regelmatig toen we nog niet samen trainden.

Niet te zwaar. Gebruik een pussypad. Je moet meer cardio, minder gewicht. Je moet machines gebruiken als vrouw. Etc, etc.
Deathlift or Die.
pi_156967624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:52 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Snap dat het voor jou vervelend is, maar whahaha _O- krijg echt plaatsvervangende schaamte van dit soort verhalen. Had mijn vriendin ook regelmatig toen we nog niet samen trainden.

Niet te zwaar. Gebruik een pussypad. Je moet meer cardio, minder gewicht. Je moet machines gebruiken als vrouw. Etc, etc.
Heb ook geleerd om me er niets van aan te trekken. Zeg maar gewoon ja en amen en ga dan verder met wat ik deed.
Toppunt was een bro die uit het niets kwam vertellen dat ik mijn koolhydraatiname moest verminderen, dan zou ik binnen no time dun zijn. Hij snapte er helemaal niks van toen ik zei dat ik helemaal niet dun wil zijn.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:50:32 #277
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156967798
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 02:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gisteren gedaan met de volgende vier:

- Squat jumps
- Push ups
- High knees
- Mountain climbers

Kon nauwelijks meer staan na drie minuten. De vier minuten met pijn en moeite volgemaakt. Zat tegen het braken aan :')
Het is echt zwaar inderdaad. maar 1 van de beste vetverbranders.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:58:00 #278
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156967976
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:43 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Heb ook geleerd om me er niets van aan te trekken. Zeg maar gewoon ja en amen en ga dan verder met wat ik deed.
Toppunt was een bro die uit het niets kwam vertellen dat ik mijn koolhydraatiname moest verminderen, dan zou ik binnen no time dun zijn. Hij snapte er helemaal niks van toen ik zei dat ik helemaal niet dun wil zijn.
Wat Etha zegt, ik krijg er ook plaatsvervangende schaamte van. Zelfs de paar meiden waar ik af en toe een praatje mee maak ga ik niet zeggen wat ze moeten doen, tenzij ze het vragen.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:28:56 #279
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156970061
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby. :D

Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week. :')
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:33:21 #280
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156970157
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef Snakey het volgende:
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby. :D

Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week. :')
Gefeliciteerd sneeks

Had al zo'n vermoeden, je was een behoorlijke tijd afwezig.

De roze dumbells zijn onderweg :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:36:09 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156970214
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Gefeliciteerd sneeks

Had al zo'n vermoeden, je was een behoorlijke tijd afwezig.

De roze dumbells zijn onderweg :D
Thanks. :)

Het is vrij druk ja. Slaap tekort, voeding gaat helemaal kut. :D

Maar goed, dat komt wel weer goed. Ik train 3x per week, en het gaat niet eens zo slecht eigenlijk, dus niks te klage tot nu.

Ik ben benieuwd naar de dumbbells. _O-
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:36:31 #282
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_156970225
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef Snakey het volgende:
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby. :D

Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week. :')
Al het melk is zeker op? _O-

Van harte!
Deathlift or Die.
pi_156970245
Congrats Snakey ;)

OHP is niet heel fijn als je de avond ervoor je traps flink hebt aangepakt ;(
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:51:45 #284
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_156970472
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef Snakey het volgende:
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby. :D

Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week. :')
je vrouw denk k al meer ;)

Gefeliciteerd! Het kost je je nachtrust maar je krijgt er zo veel voor terug :D
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:55:27 #285
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156970532
Thanks guys.

Je krijgt er vooral een hoop poepluiers voor in deze tijd. :P
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:08:54 #287
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156970750
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:28 schreef Snakey het volgende:
Als je snel gewicht kwijt wil, neem een baby. :D

Ik ben bijna 2 kilo kwijt in anderhalve week. :')
Gefeliciteerd! Over een jaar of 18 wordt het vast ook echt leuk. jongetje of meisje?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:14:12 #288
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156970843
Een meisje. Nu al een lekker stuk. :P

[ Bericht 65% gewijzigd door Snakey op 20-10-2015 19:48:19 ]
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:23:31 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156971017
Gefeliciteerd Snakey!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:13:08 #290
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_156971852
Congrats snakey
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:26:07 #291
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156972047
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 17:14 schreef Snakey het volgende:
Een meisje. Nu al een lekker stuk. :P


voorlopig nog geen concurrentie in de gym dus :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Snakey op 20-10-2015 19:48:41 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156973794
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 17:14 schreef Snakey het volgende:
Een meisje. Nu al een lekker stuk. :P
Congrats!
pi_156974138
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 17:14 schreef Snakey het volgende:
Een meisje. Nu al een lekker stuk. :P
Gefeliciteerd!
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:49:13 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:27:50 #295
349633 SiIk
Echt zijde
pi_156975401
Het fitnesstopic is nogal dood, dus stel m'n vraag maar even hier, ondanks dat ik hier niet echt thuishoor.
Vandaag vetpercentagemeting enzo gedaan, d.m.v. een 4-punts huidplooimeting.
Ben nu wel benieuwd hoe die 4 getallen zich normaal gezien tot elkaar verhouden, maar kan dat niet echt ergens vinden. Alleen maar dat je t op moet tellen enzo.
Maar is er hier iemand die iets zinnigs kan zeggen over die verhoudingen, of verschilt dat echt te erg van persoon tot persoon?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_156991166
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:27 schreef SiIk het volgende:
Het fitnesstopic is nogal dood, dus stel m'n vraag maar even hier, ondanks dat ik hier niet echt thuishoor.
Vandaag vetpercentagemeting enzo gedaan, d.m.v. een 4-punts huidplooimeting.
Ben nu wel benieuwd hoe die 4 getallen zich normaal gezien tot elkaar verhouden, maar kan dat niet echt ergens vinden. Alleen maar dat je t op moet tellen enzo.
Maar is er hier iemand die iets zinnigs kan zeggen over die verhoudingen, of verschilt dat echt te erg van persoon tot persoon?
Dat is toch juist het hele idee van zo'n huidplooimeting? Hoe meer punten je meet hoe accurater de bf% schatting is. Of wil je achterhalen waar je relatief veel vet hebt zitten? In that case: de spiegel is waarschijnlijk beter daarvoor en hoe dan ook: plaatselijke vetverbranding bestaat niet, sit ups doen om een buikje weg te werken bijvoorbeeld heeft geen zin. Je lichaam kiest zelf waar t de benodigde energie (vet dus als je in eenn deficit zit, of eiwitten/spieren als je te gek doet, dan kan je zweet naar ammoniak ruiken) vandaan haalt.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:43:26 #297
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_156991177
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:52 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Snap dat het voor jou vervelend is, maar whahaha _O- krijg echt plaatsvervangende schaamte van dit soort verhalen. Had mijn vriendin ook regelmatig toen we nog niet samen trainden.

Niet te zwaar. Gebruik een pussypad. Je moet meer cardio, minder gewicht. Je moet machines gebruiken als vrouw. Etc, etc.
Voor mannen is het heel makkelijk om daar vanaf te komen. Gewoon een grote baard laten staan en boos kijken. Ik word "tegenwoordig" niet meer benaderd tijdens het liften, alhoewel tegenwoordig iets van 3 sessies is :')

Of mensen die je dan stiekem gaan bekijken en daarna hetzelfde proberen na te doen (oly lifts, snap city ;( ).

Vrouwen worden bij mijn gym wel gewoon met rust gelaten, en dat is een basic fit ffs :')

Moet wel eerlijk bekennen dat het een van de beste basic fits is die je gaat aantreffen qua materiaal.

quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 17:14 schreef Snakey het volgende:
Een meisje. Nu al een lekker stuk. :P

Ik ben even weg en ik mis weer van alles zo te zien. Van harte slangy!
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_156991233
Fout moest editen niet quoten
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:35:18 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156992170
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Gefeliciteerd sneeks

Had al zo'n vermoeden, je was een behoorlijke tijd afwezig.

De roze dumbells zijn onderweg :D
1 rep en ze viel in slaap. :P


Namens baby-sneek, bedankt! :*

[ Bericht 9% gewijzigd door Snakey op 21-10-2015 15:00:22 ]
  woensdag 21 oktober 2015 @ 14:44:57 #300
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156992334
quote:
6s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

1 rep en ze viel in slaap. :P


Namens baby-sneek, bedankt! :*
_O_

[ Bericht 12% gewijzigd door Snakey op 21-10-2015 15:00:39 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:01:01 #301
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156992610
dicht
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')