abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:52:22 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156368679
Originele OP

"Het valt me op dat rechtse media echt tekortschiet. Heel oppervlakkig en vaak ook heel dommig.

Er zijn echt heel veel voorbeelden. Vergelijk de Groene Amsterdammer bijvoorbeeld maar eens met Elsevier. In het laatste blad zit alleen maar ideologische propaganda verpakt en zie je vooral heel veel geschreeuw.

Zo ook bijvoorbeeld Telegraaf. Telegraaf heeft altijd een duidelijke rechtse signatuur gehad en is nou ook niet bepaald de krant voor de heldere lichten te noemen.

Ook Mises.org, een site om het libertarisme te promoten staat vaak vol met complottheorieën en pseudowetenschap.

Je hebt wel The Economist, maar deze is meer sociaal liberaal dan dat ze echt een duidelijk rechtse signatuur kennen. Ik kan haast geen media bedenken met een echte rechtse signatuur die niet voldoet een de norm voor domme en oppervlakkige media. Ook rechtse komieken moeten het vaak hebben van het kleineren van anderen om hun grappen tot een succes te maken (Hans Teeuwen bijvoorbeeld).

Waarom schiet de rechtse media zo tekort? Het toonbeeld van domheid, Fox News, heeft ook duidelijk een rechts/conservatieve signatuur. Waarom hebben rechtse media zo last van die oppervlakkigheid? Is het een soort verknipt moreel kompas waardoor ze de bevolking expres dom willen houden?"

OP is van robin007bond

----------------------------------------------

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:31 schreef keste010 het volgende:

[..]

Was de VVD niet de partij die afgelopen maand aankondigde een simpeler belastingstelsel in te willen voeren, tegen invoering extra vermogensbelasting was en in het algemeen nivellerende maatregelen te willen stoppen?
Als je de VVD niet neo-liberaal vindt dan ben je zelf misschien iets teveel in een Hayek-tijdperk blijven hangen..
Verkiezingen, verkiezingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:52:38 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156368686
Omdat Weltschmerz het niet doet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156368732
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat Weltschmerz het niet doet
Excuus, had de waarschuwing dat ie bijna vol was gemist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156368979
Tvptje.
pi_156384342
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kijk de laatste dagen weer WNL bij het ontbijt, met het vluchtelingendrama en Volkergate als hoofdonderwerpen, maar ik zou het toch niet echt dommig willen noemen. Het is sluwe, doortrapte volksmennerij effectief gericht op het meest achterlijke deel van de Nederlandse bevolking.

[..]

Doug Stanhope wel eens bekeken? Het niveau van wat hij maakt is wisselend, maar in No Refunds bijvoorbeeld is hij ijzersterk. De onderliggende gedachtengang is vrij anarchistisch/libertarisch.
Van hem heb ik nog niets gezien, ik zal eens kijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156384724
quote:
Perfect is het niet maar het is minder slecht als dat het was voor veel mensen en het zou momenteel beter zijn als de Republikeinen niet zo hun kont tegen de krib zouden gooien, zij hebben vanaf dag 1 alles eraan gedaan om het te blokkeren (dan waren ze niet een paar jaar later nog bezig geweest met het af te dwingen dat het wordt geïmplementeerd en hadden ze dien ten gevolge al veel eerder problemen kunnen opsporen en aanpakken), niet omdat ze geloofden dat dat beter zou zijn maar omdat het van de tegenpartij kwam en omdat ze helemaal niet willen dat iedereen een normale medische verzekering heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156398608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Perfect is het niet maar het is minder slecht als dat het was voor veel mensen en het zou momenteel beter zijn als de Republikeinen niet zo hun kont tegen de krib zouden gooien, zij hebben vanaf dag 1 alles eraan gedaan om het te blokkeren (dan waren ze niet een paar jaar later nog bezig geweest met het af te dwingen dat het wordt geïmplementeerd en hadden ze dien ten gevolge al veel eerder problemen kunnen opsporen en aanpakken), niet omdat ze geloofden dat dat beter zou zijn maar omdat het van de tegenpartij kwam en omdat ze helemaal niet willen dat iedereen een normale medische verzekering heeft.
Je kunt iedereen wel een verzekering geven, maar waar je je om zou moeten bekommeren, is dat iedereen toegang heeft tot zorg. Als je bijvoorbeeld 15 miljoen mensen extra "verzekert", zonder dat je geld uittrekt voor extra dokters, dan kun je voor verrassingen komen te staan.

Ook ik ben van mening dat de armen, oude vandagen en mensen met een aandoening in aanmerking komen voor zorg, en er zullen weinig Republikeinen zijn die het daar mee oneens zijn, itt wat jij beweert. Republikeinen zijn namelijk net mensen. De vraag is of je de overheid voor dat karretje moet spannen, of dat het ook anders kan.

Het feit dat de Amerikaanse overheid al voor triljarden in de schuld staat en per definitie met de duurste oplossing het minste resultaat haalt (kijk bijvoorbeeld naar scholing, zorg, veiligheid en defensie), laat zien dat het beter is om de overheid zo ver mogelijk van dit probleem af te houden. Het gaat immers om grofweg 1/6e van de Amerikaanse economie.

Obamacare heeft gepoogd om die 1/6e van de Amerikaanse economie onder de hoede van de overheid te brengen. Een overheid die dwingt, die duwt, die trekt en die bedriegt: if you like your plan, you can keep it.

Onder Obamacare worden er vooral veel mensen in Medicaid geknikkerd, maar wordt er veel te weinig naar de kostenkant gekekent.

Dit plaatje:



of dit plaatje:



laat zien dat je eerst iets aan je systeem zelf moet gaan sleutelen, voordat je nog meer mensen 'verzekert'. Ga eens kijken hoe de Zuid-Koreanen en Singaporezen dat doen. Tipje van de sluier: Zuid-Korea laat de markt haar werk doen. In Singapore wordt er gespaard voor zorg.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 26 september 2015 @ 15:50:37 #8
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156400260
Ik moet zeggen dat het verplaatsen van de schuld naar de overheden bij het VW schandaal weer uiterst geraffineerd gebeurd door RTL en Bertelsmann.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156401441
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ik moet zeggen dat het verplaatsen van de schuld naar de overheden bij het VW schandaal weer uiterst geraffineerd gebeurd door RTL en Bertelsmann.
Heb je misschien een linkje naar de beelden?
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:13:25 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156401683
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ik moet zeggen dat het verplaatsen van de schuld naar de overheden bij het VW schandaal weer uiterst geraffineerd gebeurd door RTL en Bertelsmann.
Het is één groot complot, duppie kleijngeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156403871
Daily Telegraph.

Maar volgens mij had ik dat hier al een keer gepost.
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:34:09 #12
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156409762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is één groot complot, duppie kleijngeld
Daar is het een beetje te doorzichtig en voorspelbaar voor
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 30 september 2015 @ 18:34:59 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156502665
Bij EenVandaag weer een hoop fearmongering. Ze voerden een vent op waar ik al een eng voorgevoel over had. Dat blijkt aardig te kloppen.
http://www.ravage-webzine(...)erreurexpert-schoen/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156503203
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar is het een beetje te doorzichtig en voorspelbaar voor
Maar onderbouw het eens?

Of heb je het toevallig over dat de overheid (Brussel) zo lang op zich laat wachten met goede regelgeving omtrent het testen van auto's op de weg? Dan zal jij vast wel weer beginnen over die enge "rechtse" lobbyisten die allemaal zo succesvol zijn in het tegenhouden van deze wet (wat overigens keurig gemeld werd door RTL) maar dan kun je je ook afvragen waarom het in het veel rechtsere VS wel al jaren beter geregeld is.

En hoe moeten we dan denken over het item enkele dagen geleden op RTL dat al die vluchtelingen zo goed voor de economie zijn, inclusief onzinnige voorbeelden zoals lokale aannemers die bij de bouw van opvang ingehuurd zijn? Dat is toch meer en links argument voor opvang van vluchtelingen.

Is RTL dan opeens links of ben jij weer eens onzinnig aan het "cherry-picken"?
  woensdag 30 september 2015 @ 19:17:55 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156503776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar onderbouw het eens?
Bij Pauw zat die RTL verslaggever de schuld te leggen bij de overheid en niet Volkswagen. Punt.

quote:
maar dan kun je je ook afvragen waarom het in het veel rechtsere VS wel al jaren beter geregeld is.
Dat valt te bezien. Bovendien heeft daar de autoindustrie inderdaad een tijdje lang een terugtrekkende beweging gemaakt.

quote:
Dat is toch meer en links argument voor opvang van vluchtelingen.
"Economie" als argument voor arbeidsmigratie is primair geen links argument.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156503964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij Pauw zat die RTL verslaggever de schuld te leggen bij de overheid en niet Volkswagen. Punt.
Het nieuwsitem over de lobbyisten in Brussel op RTL liet toch een wat genuanceerder beeld zien. Punt.

[..]

[..]

quote:
"Economie" als argument voor arbeidsmigratie is primair geen links argument.
:') Uiteraard niet klopkoekje, alles wat niet in jouw straatje past is automatisch rechts.

Dus de volkskrant is in deze dan opeens rechts?
http://www.volkskrant.nl/(...)ielzoekers~a4107440/
pi_156504499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bij Pauw zat die RTL verslaggever de schuld te leggen bij de overheid en niet Volkswagen. Punt.

[..]

Dat valt te bezien. Bovendien heeft daar de autoindustrie inderdaad een tijdje lang een terugtrekkende beweging gemaakt.

[..]

"Economie" als argument voor arbeidsmigratie is primair geen links argument.
Een verslaggever van RTL die in een talkshow zijn mening geeft over een kwestie lijkt me niet gelijk staan aan RTL zelf. Ik vind het allemaal spijkers op laag water zoeken. Net als het feit dat mensen in de private sector werkzaam zijn en een mening geven kennelijk schandalig is als dat niet gepaard met een kwartier durende disclaimer over mogelijke snode bijbedoelingen. Ik ken genoeg mensen die b.v. in de media worden opgevoerd als deskundige op het gebied van de voedselveiligheid en consultancy doen in zo'n sector bijvoorbeeld.
Sowieso is het enerzijds helemaal niet gezegd dat werken voor een bedrijf je ook automatisch maakt tot buikspreekpop van zo'n bedrijf en anderzijds dat belangen zich beperken tot commerciële of financiële. Al jouw bronnen en beweringen hier zijn ook ernstig gekleurd door het feit dat je vrij links bent. Dat mag ook. Het is aan andere mensen om daar inhoudelijk kritiek op te leveren. Ik zie echter nog steeds veel te vaak het afserveren van informatie omdat de bron ergens een vermeend belangetje zou hebben, bepaalde politieke opvattingen zou hebben, enzovoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 30 september 2015 @ 19:52:39 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156504627
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef Monolith het volgende:
Ik ken genoeg mensen die b.v. in de media worden opgevoerd als deskundige op het gebied van de voedselveiligheid en consultancy doen in zo'n sector bijvoorbeeld.
Maar wordt dat dan er niet bijverteld? En in hoeverre heeft hun bijdrage maar één mogelijke uitkomst? (sommigen zijn ook werkzaam voor de boeren bijvoorbeeld). Dat is wel een beetje het geval met 'veiligheidsdeskundigen' die stiekem werkzaam zijn voor bedrijven die er belang bij hebben en er al dan niet stiekem voor lobbyen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:07:48 #19
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_156547026
Bij Pauw zaten ze gisterenavond uit te leggen, hoe belangrijk het is om iets te lijken (Clinton moest aardiger lijken). Toen nog even Trump laten zien, die weer iets onzinnigs beweerde, en daar stopte de interesse in de verkiezingen in de VS. Een niveau dat past bij een IQ < 80. Hoogleraar Beatrice de Graaf zat aan tafel (ze had even een momentje van medelijden met Hillary) maar had geen enkele kritiek over de wezenloze inhoud van deze uitzending. Ik zou daar nooit gaan zitten, omdat het suggereert dat je dit soort stupide geleuter zinvol acht.
The view from nowhere.
pi_156547174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:07 schreef deelnemer het volgende:
Bij Pauw zaten ze gisterenavond uit te leggen, hoe belangrijk het is om iets te lijken (Clinton moest aardiger lijken). Toen nog even Trump laten zien, die weer iets onzinnigs beweerde, en daar stopte de interesse in de verkiezingen in de VS. Een niveau dat past bij een IQ < 80. Hoogleraar Beatrice de Graaf zat aan tafel (ze had even een momentje van medelijden met Hillary) maar had geen enkele kritiek over de wezenloze inhoud van deze uitzending. Ik zou daar nooit gaan zitten, omdat het suggereert dat je dit soort stupide geleuter zinvol acht.
Ik heb toevallig voor het eerst in meer dan een maand tijd een aflevering van Pauw gezien, uitgerekend deze. Dat stukje was inderdaad om je groen en geel aan te ergeren. Ja, het is wel leuk en aardig om te weten dat de Clintons (op aanraden van Bill) een beroemde regisseur hebben ingehuurd om hier aan te werken en hiervoor 24/7 met een camera thuis alles filmen. Ik vind het prima als ook dat soort zaken worden besproken maar het is entertainment, doe dat als je de ruimte hiervoor hebt maar laat het niet ten koste gaan van de inhoud. Waarom hebben ze bijvoorbeeld niet gesproken over Sanders (de verschillen in politieke opvattingen, het feit dat hij geen geld aanneemt van sponsoren en de relevantie hiervan) of die jurist van Harvard University die met 1 doel president wil worden, alleen dat laatste al had met gemak de tijd voor dat item gevuld en je had heel wat meer inhoud gehad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156547239
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar wordt dat dan er niet bijverteld? En in hoeverre heeft hun bijdrage maar één mogelijke uitkomst? (sommigen zijn ook werkzaam voor de boeren bijvoorbeeld). Dat is wel een beetje het geval met 'veiligheidsdeskundigen' die stiekem werkzaam zijn voor bedrijven die er belang bij hebben en er al dan niet stiekem voor lobbyen.
Het stikt ervan. In de USA gaat het zelfs zo ver dat de directeur van de FDA uit een bedrijf komt wat juist gereguleerd moet worden door die FDA, in Nederland hadden we het incident met die buitengewoon hoogleraar van Wageningen Universiteit die de adviseur van Bleker was en in die hoedanigheid advies gaf over de bijensterfte waarbij hij doodleuk verzweeg dat er sterke aanwijzingen zijn dat een middel wat o.a. BaYeR gebruikt (een zeer effectief gif) een belangrijke bijdrage levert aan de bijensterfte. Nogal een serieuze kwestie!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:45:48 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_156548923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb toevallig voor het eerst in meer dan een maand tijd een aflevering van Pauw gezien, uitgerekend deze. Dat stukje was inderdaad om je groen en geel aan te ergeren. Ja, het is wel leuk en aardig om te weten dat de Clintons (op aanraden van Bill) een beroemde regisseur hebben ingehuurd om hier aan te werken en hiervoor 24/7 met een camera thuis alles filmen. Ik vind het prima als ook dat soort zaken worden besproken maar het is entertainment, doe dat als je de ruimte hiervoor hebt maar laat het niet ten koste gaan van de inhoud.
De reden waarom ik mij er kwaad over kan maken, is dat het lijkt op corruptie. De moraal, dat je bereid bent om alles te doen om iets te lijken, want dan heb je wel voordeel, wordt niet bekritiseerd, maar gepropageerd. Ik kan mij niet voorstellen dat mensen die iets goeds willen doen met zoiets aan komen zetten.
The view from nowhere.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:53:36 #23
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156557110
De Fortuynrevolutie heeft een hoop kapot gemaakt. Maarten van Rossem zei al: "grootste ramp van na de Tweede Wereldoorlog".

Het Journaal is tegenwoordig vervuild met voxpopjes vanuit Alphen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156557654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar wordt dat dan er niet bijverteld? En in hoeverre heeft hun bijdrage maar één mogelijke uitkomst? (sommigen zijn ook werkzaam voor de boeren bijvoorbeeld). Dat is wel een beetje het geval met 'veiligheidsdeskundigen' die stiekem werkzaam zijn voor bedrijven die er belang bij hebben en er al dan niet stiekem voor lobbyen.
Nee natuurlijk wordt dat er niet uitgebreid bij verteld. Als iemand wordt opgevoerd als expert is dat niet gelijk reden om al zijn werkzaamheden van de afgelopen jaren te gaan oprakelen.
Wat mensen nog wel eens lijken te vergeten bij dit soort experts is dat het overschatten van de impact van risico's ook gewoon een zekere vorm van bias is die ontstaat doordat mensen de hele dag worden geconfronteerd met risico's in hun eigen vakgebied en ze daardoor wellicht geneigd zijn deze in relatie tot risico's in andere vakgebieden te overschatten.
Ook getuigen dit soort zaken vaak van een vrij slecht begrip van de private sector. Ik heb werk voor allerhande banken, verzekeraars, pensioenfondsen, enzovoort gedaan in het verleden. Ben ik bevooroordeeld ten opzichte van die partijen? Neu. Het idee dat als er enige connectie is tussen een persoon en een bedrijf omdat iemand er bijvoorbeeld ooit een lezing heeft gegeven is vrij absurd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:24:54 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156558462
Nou, dat is dus wat ik bedoel met "één mogelijke uitkomst”. Dat is lang niet altijd zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 7 oktober 2015 @ 20:01:17 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156674272
Die nieuwe NOS promo waar ze de spot drijven met "geitenwollensokken" slaat wel alles. Ik dacht, serieus, dat het van WNL was.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:12:41 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156683247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
Die nieuwe NOS promo waar ze de spot drijven met "geitenwollensokken" slaat wel alles. Ik dacht, serieus, dat het van WNL was.
Er mag geen spot gedreven worden met de geitenwollensok?
Ach gus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156683356
Is het nu ook al rechts als de spot word gedreven met iets wat Klopkoek draagt?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:35:19 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156683442
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:26 schreef Chewie het volgende:
Is het nu ook al rechts als de spot word gedreven met iets wat Klopkoek draagt?
Deden we in de jaren 80 al toen ik nog punk was, socio's met geitenwollen sokken, kwam ook terug in de familie doorzon, Emiel had zelfs geitenwollensokkenstropdassen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156683513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deden we in de jaren 80 al toen ik nog punk was, socio's met geitenwollen sokken, kwam ook terug in de familie doorzon, Emiel had zelfs geitenwollensokkenstropdassen
Familie Doorzon, dat is lang geleden. De eerste 4/5 albums waren briljant.

Volgens mij toen ook al een zwarte piet discussie



[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 08:44:18 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:51:08 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156683591
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Familie Doorzon, dat is lang geleden. De eerste 4/5 albums waren briljant.

Volgens mij toen ook al een zwarte piet discussie

[ afbeelding ]
Gerrit de Jager was de tijdsgeest ver vooruit, of zijn de issues van nu nieuwe wijn in oude zakken
@klopkoek, is familie doorzon volgens jou ook fout?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:55:19 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156683641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:53 schreef Klopkoek het volgende:
De Fortuynrevolutie heeft een hoop kapot gemaakt. Maarten van Rossem zei al: "grootste ramp van na de Tweede Wereldoorlog".

Het Journaal is tegenwoordig vervuild met voxpopjes vanuit Alphen.
Voor Fortuyn had vrijwel niemand het meer over Politiek, en was de opkomst bij verkiezingen bijzonder laag. Dat is allemaal veranderd. Dat van Rossum het niet leuk vind is eigenlijk vreemd. Het is democratie aan het werk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 10:13:54 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156684731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er mag geen spot gedreven worden met de geitenwollensok?
Ach gus
Wat is de rol van de NOS? Wmb mag je VVDers ook gerust slavendrijvers noemen, maar dat is niet aan de NOS en hun promos.

Trouwens, wat WNL de laatste paar dagen achtereen doet met vluchtelingen is echt schandalig.

Neem dan een voorbeeld aan Merkel. Die zei gisteren op de Duitse TV dat ze van een christelijke partij is (duh) en wees erop dat de zondagspreken over 'Europese waarden' maar eens in de praktijk moeten worden gebracht.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156685963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Trouwens, wat WNL de laatste paar dagen achtereen doet met vluchtelingen is echt schandalig.
Ik heb het gelukkig niet gezien, maar kun je uitleggen hoe ze erover berichten?
pi_156687750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is de rol van de NOS? Wmb mag je VVDers ook gerust slavendrijvers noemen, maar dat is niet aan de NOS en hun promos.

Trouwens, wat WNL de laatste paar dagen achtereen doet met vluchtelingen is echt schandalig.

Neem dan een voorbeeld aan Merkel. Die zei gisteren op de Duitse TV dat ze van een christelijke partij is (duh) en wees erop dat de zondagspreken over 'Europese waarden' maar eens in de praktijk moeten worden gebracht.
Merkel is juist iemand die problemen veroorzaakt door de emo kaart te trekken en geen verantwoordelijkheid te nemen. De afkeer jegens vluchtelingen is gedeeltelijk vanwege de vluchtelingen zelf en het discutabele vluchtelingen gehalte en gedeeltelijk vanwege de incompetentie van de overheid in hoe ze ermee omgaan.

De Beierse tegenhanger van Merkel heeft inmiddels al een heleboel uitspraken gedaan die lijnrecht staan tegenover wat Merkel heeft gezegd en zijn populariteit is sterk omhoog gegaan. Je kunt wel leuk praten en iedereen die je mening niet deelt van een Godwin voorzien, maar dat werkt alleen maar averechts.
pi_156688140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb het gelukkig niet gezien, maar kun je uitleggen hoe ze erover berichten?
Zapte gisteren nog langs "opiniemakers" en daar vond ik ze voor WNL doen redelijk genuanceerd, niet hoogstaand maar de opinie was wel dat deze mensen opgevangen moesten worden.

Het werd pas achterlijk bij het volgende onderwerp over XTC, alleen maar argumenten gehoord die eigenlijk pleiten voor legalisering (en regulering), ze werden alleen wel gebruikt om te pleiten voor harder optreden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 18:16:00 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156693144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb het gelukkig niet gezien, maar kun je uitleggen hoe ze erover berichten?
In elk programma met actualiteiten of opinie een soort haat propageren. En de nadruk leggen op de Nederlander als slachtoffer. Ondertussen moet de ontwikkelingshulp naar nul - ronduit schandalig. Ik ben lang niet de enige die het ziet, gelukkig.
https://mobile.twitter.com/VinCardinaal/status/651992825282883585
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:00:11 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156695566
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In elk programma met actualiteiten of opinie een soort haat propageren. En de nadruk leggen op de Nederlander als slachtoffer. Ondertussen moet de ontwikkelingshulp naar nul - ronduit schandalig. Ik ben lang niet de enige die het ziet, gelukkig.
https://mobile.twitter.com/VinCardinaal/status/651992825282883585
Ontwikkelingshulp moet ook worden afgeschaft, het is namelijk niet goed. Wil je wat doen voor derde wereldlanden moet je de handelsbeperkingen die ze zijn opgelegd afschaffen en ophouden onze landbouw te subsidieerden en de overproductie op hun markten te dumpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:02:17 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156695613
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is de rol van de NOS? Wmb mag je VVDers ook gerust slavendrijvers noemen, maar dat is niet aan de NOS en hun promos.

Trouwens, wat WNL de laatste paar dagen achtereen doet met vluchtelingen is echt schandalig.

Neem dan een voorbeeld aan Merkel. Die zei gisteren op de Duitse TV dat ze van een christelijke partij is (duh) en wees erop dat de zondagspreken over 'Europese waarden' maar eens in de praktijk moeten worden gebracht.
Merkel heeft Duitsland opgescheept met een enorm probleem, men kan de vluchtelingenstroom helemaal niet aan.
http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156705721
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Merkel heeft Duitsland opgescheept met een enorm probleem, men kan de vluchtelingenstroom helemaal niet aan.
http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
Jij woont in Duitsland.
Wat is jouw mening over "Deutschlandfunk". 549 Khz. Ken jij die zender. Ik luister er 's morgen naar naar mijn werk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:24:47 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156705883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jij woont in Duitsland.
Wat is jouw mening over "Deutschlandfunk". 549 Khz. Ken jij die zender. Ik luister er 's morgen naar naar mijn werk.
Laatste keer dat ik daar naar luisterde was na de aanslagen van 11 september
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156705909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik daar naar luisterde was na de aanslagen van 11 september
Ik vind de zender wel informatief. Geen muziek etc. Gewoon info over nieuws/cultuur/wetenschap. Je hebt geen mening dus....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:30:19 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156705958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik vind de zender wel informatief. Geen muziek etc. Gewoon info over nieuws/cultuur/wetenschap. Je hebt geen mening dus....
Ja, het is de D wereldomroep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156706001
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, het is de D wereldomroep
Vind je hem links, rechts, neutraal, goed geïnformeerd??
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:35:16 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156706011
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Vind je hem links, rechts, neutraal, goed geïnformeerd??
Geen idee, ik luister er nooit naar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:11:48 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_156716107
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontwikkelingshulp moet ook worden afgeschaft, het is namelijk niet goed. Wil je wat doen voor derde wereldlanden moet je de handelsbeperkingen die ze zijn opgelegd afschaffen en ophouden onze landbouw te subsidieerden en de overproductie op hun markten te dumpen.
Leuk gezegd maar Doha en TTIP gaan dat niet beter maken. Integendeel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156716930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zapte gisteren nog langs "opiniemakers" en daar vond ik ze voor WNL doen redelijk genuanceerd, niet hoogstaand maar de opinie was wel dat deze mensen opgevangen moesten worden.

Het werd pas achterlijk bij het volgende onderwerp over XTC, alleen maar argumenten gehoord die eigenlijk pleiten voor legalisering (en regulering), ze werden alleen wel gebruikt om te pleiten voor harder optreden.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 18:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In elk programma met actualiteiten of opinie een soort haat propageren. En de nadruk leggen op de Nederlander als slachtoffer. Ondertussen moet de ontwikkelingshulp naar nul - ronduit schandalig. Ik ben lang niet de enige die het ziet, gelukkig.
https://mobile.twitter.com/VinCardinaal/status/651992825282883585
Bedankt voor jullie toelichtingen. :)
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:46:59 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156717137
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuk gezegd
Klopt het niet volgens jou?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:42:27 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_159077257
quote:
Poolse toestanden bij de NPO

OPINIE

Alvorens de Polen de les te lezen, moeten we eens kritisch kijken naar de bemoeienis van de Nederlandse staat met onze eigen publieke omroep.

Nico van Eijk is hoogleraar media- en telecommunicatierecht aan de Universiteit van Amsterdam.

Het gaat niet goed met de publieke omroep in Polen, zo lazen we de afgelopen dagen in de media. Nieuwe wetgeving geeft de Poolse overheid vergaande bevoegdheden die de onafhankelijkheid in gevaar brengen. Zo kunnen voortaan het bestuur en de raad van toezicht door de overheid worden benoemd.

Nu gebeurt dat nog door een onafhankelijker orgaan, de nationale omroepraad. Ook zou de publieke omroep weer meer een staatsorganisatie moeten worden. Internationale organisaties van journalisten, maar ook de Europese Unie en de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) staan zeer kritisch tegenover deze ontwikkelingen.

In Nederland gaat het ook behoorlijk de verkeerde kant op. De Eerste Kamer besteedde in december een hoorzitting aan nieuwe mediawetgeving en stelde daarbij de onafhankelijkheid van de publieke omroep aan de orde. Het wetsvoorstel waarin de inhoudelijke bemoeienis met de publieke omroep verder toeneemt, is aangehouden. Staatssecretaris Dekker moet eerst met een betere uitleg komen.

De onafhankelijkheid van de publieke omroep in Nederland is al langer een probleem. De Mediawet schiet schromelijk tekort in het beschermen van de onafhankelijkheid. Om maar even de situatie met Polen te vergelijken: de raad van toezicht van de publieke omroep wordt gewoon rechtstreeks door de staatssecretaris benoemd.

Tijdens de discussie in de Eerste Kamer werd terecht de vraag opgeworpen of de nieuwe voorzitter van de raad van toezicht, Bruno Bruins, wel voldoende onafhankelijk is. Bruins is voorzitter van de raad van bestuur van het UWV die rechtstreeks verantwoording aflegt aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

De Mediawet acht het lidmaatschap van de raad van toezicht niet verenigbaar met een dienstbetrekking bij een instelling die valt onder de verantwoordelijkheid van een minister. Evenmin staat de wet toe dat leden van de raad van toezicht nevenfuncties vervullen 'waardoor een goede vervulling van de functie of de handhaving van de onafhankelijkheid van het betrokken lid of van het vertrouwen daarin in het geding kan zijn'

Bruins is oud-staatssecretaris en schrijft mee aan het verkiezingsprogramma van de VVD. Deze randvoorwaarden zijn er niet voor niets. In een nog niet zo ver verleden was het schering en inslag dat oud-politici tot omroepbestuurder werden benoemd.

Transparant

Anders dan in Polen benoemt niet de overheid de raad van bestuur van de NPO maar de raad van toezicht (die zelf op niet-transparante wijze wordt samengesteld). Echter, de benoeming behoeft wel de instemming van de minister. Onwelgevallige kandidaten kunnen dus eenvoudig worden tegengehouden.

Zowel de concessie van de publieke omroep als de individuele erkenningen van omroepverenigingen zijn beslissingen van de staatssecretaris. Bij deze beslissingen moet hij weliswaar adviezen inwinnen, maar uiteindelijk blijft het zijn eigen politieke beslissing. Over vergunningen voor commerciële omroepen beslist het Commissariaat voor de Media. Edoch: de leden van deze toezichthouder worden eveneens door de politiek benoemd via een niet-transparante procedure.

De greep op de inhoud wordt opnieuw uitgebreid met aangepaste programmavoorschriften (geen amusement bij de publieke omroep) en het verplichten tot verantwoording die zich bijna uitstrekt tot het individuele programmaniveau. De staatssecretaris heeft al aangegeven dat hij de zogenaamde prestatie-overeenkomst zal gebruiken om zijn ideeën kracht bij te zetten.

Deze prestatieovereenkomst is een gewone private overeenkomst tussen de staatssecretaris en de raad van bestuur van de NPO. Een private overeenkomst veronderstelt gelijkheid tussen de beide partijen. Daar is hier natuurlijk geen sprake van. De minister gaat over de concessie/erkenningen en heeft bovendien het financieringswapen in handen: de onafhankelijke omroepbijdrage is al weer geruime tijd ingeruild voor financiering uit de algemene middelen. Het is daarmee 'onduidelijk' of bezuinigingen op de publieke omroep wel zuivere bezuinigingen zijn of mede door politieke voorkeuren worden bepaald.

Op de Haagse burelen circuleren wel echte 'Poolse voorstellen'. Zo zou de publieke omroep, die nu nog een eigen rechtspositie heeft, gewoon een zelfstandig bestuursorgaan (zbo) moeten worden, dat rechtstreeks onder de verantwoordelijkheid van een minister valt. Want zo hoort het nu eenmaal te zijn met zelfstandige bestuursorganen. Zelfstandigheid moet niet worden verward met onafhankelijkheid: zbo's, zoals het UWV, zijn geen onafhankelijke organisaties.

Kortom, het zou geen kwaad kunnen een meer fundamentele discussie te voeren over de onafhankelijkheid van de publieke omroep in Nederland alvorens kritiek te uiten op het buitenland.

Nico van Eijk is hoogleraar media- en telecommunicatierecht aan de Universiteit van Amsterdam.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lse-toestanden.dhtml

Poolse toestanden in Nederland
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:45:31 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159077411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lse-toestanden.dhtml

Poolse toestanden in Nederland
Trouw niet quoten op fok, daar is altijd gelazer mee.
Verder, tja, wat verwacht je van de door de staat betaalde media, die kunnen niet onafhankelijk zijn.
NRC had jaren geleden een serie artikelen over de PO, een en al inteelt en nepotisme.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')