The flight landed safely in Istanbul, airport sources in Turkey said. The Istanbul airport official said one "terrorist" was being held.
Israeli media said that a man, apparently an Israeli Arab, tried to storm the cockpit of the plane before security marshals on the plane caught him. It was not clear if the man was armed.
The reports said about 170 people were on the flight.
"We heard people saying there was fighting and half a minute later it became clear that from row five or six a man ran amok towards the pilot's cabin, attacked a stewardess and tried to enter the cockpit," an Israeli passenger on the plane told Israel army radio.
"We saw a stewardess running like crazy from the front of the place to the business section...she was terrified," said the passenger, identified as Menachem.
Security guards "threw him to the floor with his legs spread and his face to the floor. The passengers were hysterical but the flight attendants were very cool, they calmed us down," he said.
The Istanbul airport official said the air traffic control tower received a warning as the plane was approaching the airport over the Sea of Marmara.
Gelukkig overmeesterd! Had erg vervelend af kunnen lopen!
quote:Goed afgelopen, gelukkig maar..
NOS-TT 128 zo 17 nov 22:40:17
Kaping El Al-toestel verijdeld
ISTANBUL Veiligheidsagenten hebben op
een El Al-vlucht van Tel Aviv naar
Istanbul een kaping weten te voorkomen.
De kaper is opgepakt en overgedragen
aan de Turkse autoriteiten.
Het gaat volgens passagiers om een
Israelische arabier.De man kon worden
overmeesterd toen hij probeerde de
cockpit binnen te dringen.Kort daarvoor
had hij geprobeerd een stewardess met
een zakmes neer te steken.
In het gangpad heeft een worsteling van
een halve minuut plaatsgevonden.Onder
de passagiers brak paniek uit.Er waren
zo'n 170 passagiers en bemanningsleden
aan boord.
quote:Idd... Is de zwaarst beveiligde vliegmaatschappij!
Op zondag 17 november 2002 22:41 schreef Elevation het volgende:
Het is ook niet zo slim om een vliegtuig van El Al proberen te kapen...
quote:En dan vooral alleen.
Op zondag 17 november 2002 22:41 schreef Elevation het volgende:
Het is ook niet zo slim om een vliegtuig van El Al proberen te kapen...
quote:Idd, en op Schiphol was zo'n kerel niet eens aan boord gekomen, dat weet ik vrij zeker.
Op zondag 17 november 2002 22:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
Idd... Is de zwaarst beveiligde vliegmaatschappij!
quote:Hoezo?
Op zondag 17 november 2002 22:55 schreef Rieuwert het volgende:[..]
Idd, en op Schiphol was zo'n kerel niet eens aan boord gekomen, dat weet ik vrij zeker.
quote:Omdat El Al zijn vliegtuigen, hangars en alles op Schiphol beveiligd alsof er geheime dingen gebeuren. Zelfs een tandenstoker is al genoeg om gedeporteerd te worden.
Op zondag 17 november 2002 23:19 schreef machteld het volgende:[..]
Hoezo?
quote:zo streng beveiligd dus.
At least two undercover air marshals are on board every El Al flight. They sit among the passengers dressed in plain clothes. They are armed and licensed to shoot and kill.
quote:Omdat de beveiliging sowieso al erg goed is op Schiphol, en er voor El-AL nog minimaal 3 schepjes bovenop worden gedaan.
Op zondag 17 november 2002 23:19 schreef machteld het volgende:[..]
Hoezo?
Enneh, als ik me goed herinner, kun je bij El Al vliegtuigen niet vanuit de cabine in de cockpit komen?
quote:jij pakt ze wel aan he rieuw
Op zondag 17 november 2002 22:55 schreef Rieuwert het volgende:[..]
Idd, en op Schiphol was zo'n kerel niet eens aan boord gekomen, dat weet ik vrij zeker.
quote:Reken maar!
Op zondag 17 november 2002 23:52 schreef TriuMpH het volgende:[..]
jij pakt ze wel aan he rieuw
Geen wapens, explosieven oid? (volgens Reuters: It was not clear if the man was armed)
Oftewel doorgedraaide man rent door het gangpad en zie weer een terroristische aanslag voorkomen?
Waarom lees ik nog niets over Al Qaeda, dat valt me een beetje tegen.
Het zakmes verhaal vind ik tamelijk ongeloofwaardig, en al helemaal op een El Al vlucht.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 18-11-2002 00:08]
Dan stel ik voor om hem eerst ff te laten mishandelen door de Turkse veiligheidsdiensten en vervolgens door de Israeliers in stukjes te laten hakken en in een varkenshuid gewikkelt boven Mecca naar buiten te gooien.
ik heb al verschillende bronnen gehoord over een mes... omdat El-Al zo'n zware beveiliging heeft, moet er haast wel sprake zijn van een "mol" bij het EL-AL personeel...
quote:ow ja?
Op maandag 18 november 2002 14:01 schreef BAZZA het volgende:
Het was geen kaping lees ik net, Mohammed vond het nodig om een desje een duw te geven omdat hij geen drinken meer van haar kreeg voor het landen
frontpage:
quote:
De Israėlische Arabier die gisteren tevergeefs probeerde om een El Al-vliegtuig te kapen, wilde het toestel op Istanbul laten neerstorten. Dat meldt het Turkse tv-station NTV vandaag.De kaper, de 23-jarige Tawfiq Fukara, heeft niet gezegd welk gebouw hij op het oog had voor de aanslag, alleen dat het om een 'officieel gebouw' zou gaan. Het neerstorten had aan de aanslagen van 11 september 2001 moeten doen denken.
De kaper die overmeesterd werd door veiligheidsagenten aan boord van het vliegtuig, was gewapend met een zakmes met een lemmet van vier centimeter. Het vliegtuig landde na de actie veilig in Istanbul.
quote:(bron: NOS teletekst)
Incident El Al-toestel geen kaping
ISTANBUL De man die gisteren tijdens
een El Al-vlucht van Tel Aviv naar
Istanbul door veiligheidsagenten werd
overmeesterd,was waarschijnlijk niet
van plan het toestel te kapen.Dat meldt
de Israelische krant Ha'aretz.Vlak voor de landing zou de man (Tawfiq
Fukra) een stewardess slechts hebben
weggeduwd omdat hij geen glas water
kreeg.Nadat hij was overmeesterd,werd
weliswaar een mes gevonden maar dat had
hij tijdens het incident niet gebruikt.Turkse politiebronnen melden dat Fukra
de aanslag van 11 september in New York
had willen kopieren door tegen een hoog
gebouw in Tel Aviv te vliegen.
quote:Dus hij zegt eerst dat hij een vliegtuig op Istanbul wilde laten neerstorten en daarna was het ineens geen kaping meer?
Op maandag 18 november 2002 17:33 schreef schatje het volgende:[..]
(bron: NOS teletekst)
quote:Ja, tis een beetje vaag...
Op maandag 18 november 2002 17:34 schreef Disorder het volgende:Dus hij zegt eerst dat hij een vliegtuig op Istanbul wilde laten neerstorten en daarna was het ineens geen kaping meer?
quote:Lezen is echt moeilijk
Op maandag 18 november 2002 17:34 schreef Disorder het volgende:[..]
Dus hij zegt eerst dat hij een vliegtuig op Istanbul wilde laten neerstorten en daarna was het ineens geen kaping meer?
De turkse politie krijgt nu de zwarte piet toegespeeld, dat hun dit gezegd hebben. Maar waarschijnlijk heeft gewoon een propaganda geile journalist dit opgeschreeuwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |