Wat zou de reden daarvan zijn? Kostenbesparing? Een brief maken en versturen kost ook geld.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:40 schreef _Sukkel het volgende:
Mijn pakkettenbezorger zei gisteren ook zoiets, maar ik dacht dat hij het over de tweede bezorgpoging had. Op klachtenkompas.nl staan de eerste klachten inmiddels al zie ik
Zou wel balen zijn als ze dit echt door gaan zetten....
Dat is usb cquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:34 schreef Miniem het volgende:
Iemand nog mooie usb charger cables gekocht de laatste tijd?
Zat nu naar deze te kijken, maar is dat een normale micro usb?
http://www.banggood.com/Y(...)lphone-p-998911.html
Voor HK en Singapore geldt het (nog) niet, enkel voor aangetekende stukken van China Post.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:55 schreef davedavy het volgende:
China post zal hun wel te weinig opleveren. Wordt HK post ed ook niet meer geleverd dan?
Yep, elke dag langsgaan met koffie en koekjes Vinden ze vast leuk en jou heel aardigquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:06 schreef N22 het volgende:
Wel een kwalijke ontwikkeling, indien het echt zo is dat de geadresseerde slecht/niet geďnformeerd wordt. Indien je geen tracking hebt of meerdere pakketjes verwacht moet je dan dus maar op de gok langsgaan of preventief elke dag ?
Ik ben er superblij mee... scheelt mij vaak toch een dag.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:59 schreef RobertNL het volgende:
Dat gaan ze bij alle afhaalpunten leuk vinden dit
Same here. Ik vind het niet erg, betaal toch nooit verzendkosten dus vind het best fair dat ze hem niet meer bij de deur willen brengen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:36 schreef rene90 het volgende:
Op zich prima, afhaalpunt zit op 50 meter
Precies op 1 oktober nog een zending aan de deur gehad, maar van mij mogen ze, want doorgaans ben ik aan het werk en komt het uiteindelijk toch daar terecht.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:28 schreef J.B. het volgende:
Ik sprak de postcode gisteren, pakketjes van China Post gaan per 1 oktober bij aankomst meteen naar het postkantoor. Je krijgt blijkbaar wel een brief thuis dat een pakketje dus op het postkantoor ligt.
Die verzendkosten zijn gewoon betaald. Laag of hoog, in de prijs doorberekend of niet. Dat maakt niks uit. Het is op z'n minst vreemd als Postnl bepaalde poststukken uitsluit. Ik kan het daarom nog steeds niet geloven. Beslissen ze hierna om om alleen pakketten op oneven huisnummers te bezorgen? Of alleen in flatgebouwen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:16 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Same here. Ik vind het niet erg, betaal toch nooit verzendkosten dus vind het best fair dat ze hem niet meer bij de deur willen brengen.
Mijn pakketjesbezorger heeft er gisteren trouwens niks over gezegd. Maar het was dan ook niet de meneer die wij meestal hebben.
Dat wordt nummertjes trekken. 'Wie was de volgende?' Overigens, moet ik me zeker ook weer elke keer legitimeren en kan niemand anders het aannemen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:59 schreef RobertNL het volgende:
Dat gaan ze bij alle afhaalpunten leuk vinden dit
True that. Hoef je je ook niet elke keer te legitimeren. Al hebben ze het sinds kort zo dat sommige pakketjes naar het postkantoor gaat en sommige naar het selfservice depot. Dat laatste is helemaal geniaal omdat je dan gewoon 24/7 je pakketje kunt afhalen. Maar goed, Oostenrijk is daar een sowieso anders in. Je hebt ook de mogelijkheid om voor een eigen pakjes/handtekening nodig mailbox te betalen en dan laten ze het achter in dat kastje met een briefje in je brievenbus. Briefje unlockt het kastje, zending eruithalen, briefje ondertekend achterlaten en klaar! Alleen moet dat met de complexmanager in overleg gedaan worden en wil je de kosten omlaaghalen door buren ook voor het karretje te spannen. Neways, klinkt kudt. Maar als het ff kan toch met Singapore Post/PostNL laten verzenden. Meestal check ik dat wel ff bij een webshop of op AliExpress. Dat is sowieso een stuk betere service.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
Het afhaalpunt hier kent mij al .
Ze leggen hem bij wijze van spreken al opzij wanneer ze iets binnenkrijgen op mijn naam.
#InvesterenDoetBegeren.
Klopt, staat bij mij ook dat ze pas na 15 okt processen. Op mijn berichtje reageren ze niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 02:42 schreef LKVBHD het volgende:
Heehallo ben ik weer. Na een periode van inactiviteit toch even een vraagje: zijn bij jullie de verwachte verzendtijden van getone ook zo lang? Heb er wel over gelezen hier (stiekem wel gelurkt), maar nu krijg ik dat mijn order pas 19-26 oktober geprocessed wordt, laat staan wanneer ie verzonden/geleverd wordt . Okeeokee ik had eerder moeten bestellen, maar ik dacht ik probeer het even. Iemand betere ervaringen of zeggen jullie cancelen en terug naar banggood?
Kusjekusjeknuffel,
Lkvbhd
Waren dat alleen Chinapost zendingen? En heb je de code zelf omgezet naar een 3s code?quote:Op maandag 5 oktober 2015 08:32 schreef JortK het volgende:
Heren over het rechtstreeks brengen naar de afhaallocatie kan ik bevestigen, mijn laatste 5 pakketten zijn hier de volgende weg bewandeld:
[ afbeelding ]
Ja en Ja.quote:Op maandag 5 oktober 2015 08:41 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Waren dat alleen Chinapost zendingen? En heb je de code zelf omgezet naar een 3s code?
Wat belachelijk. Heb je wel een briefje thuis gekregen? Of moet je gewoon gokken en elke keer daarheen gaan.quote:
is een foutje in de app er moet staan dat dat de periode is dat je het waarschijnlijk ontvangt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 03:35 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Klopt, staat bij mij ook dat ze pas na 15 okt processen. Op mijn berichtje reageren ze niet.
Laat dat kusje en knuffel maar zitten...
Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:02 schreef rene90 het volgende:
[..]
is een foutje in de app er moet staan dat dat de periode is dat je het waarschijnlijk ontvangt.
In de app onder order history staat dan bij die details van de order 'shipped' met een tracking number.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:07 schreef eddepetfokt het volgende:
Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?
Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checktquote:Op maandag 5 oktober 2015 08:50 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Wat belachelijk. Heb je wel een briefje thuis gekregen? Of moet je gewoon gokken en elke keer daarheen gaan.
Dit kan zomaar betekenen dat die Chinezen er straks voor kiezen om niet meer naar NL te versturen. Of alleen nog duurder via DHL of postnl direct. Achterlijke figuren bij postnl
Ik heb een tool die dat doetquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:07 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?
Een tool die alleen met PostNL tracking codes dus de "NL" codes werkt of ook met alleen HK post, China post, EMS werkt?quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:54 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checkt
[..]
Ik heb een tool die dat doet
En je gaat vetellen welke tool?quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:54 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checkt
[..]
Ik heb een tool die dat doet
Ok, onder details staat bij mij alleen nog een ordernummer. Ik ga heg in de gaten houden. Dank je voor je antwoord René.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
In de app onder order history staat dan bij die details van de order 'shipped' met een tracking number.
HK, CN, EMS, Sweden Post etc.quote:Op maandag 5 oktober 2015 09:55 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Een tool die alleen met PostNL tracking codes dus de "NL" codes werkt of ook met alleen HK post, China post, EMS werkt?
Zelf gemaakt. Ik kan hem binnenkort wel online zetten, dan kun je het ook gebruiken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:05 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
En je gaat vetellen welke tool?
En dan krijg jeen brief, of ..?quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef eddepetfokt het volgende:
Bericht van POSTNL klantenservice:
Dat klopt, aangetekende zendingen vanuit China worden niet meer aan de deur bezorgd, maar gaan direct naar een PosNL uitreiklocatie.
stel je voor dat we klanten de service verlenen waarvoor betaald is.. Stelletje idiotenquote:Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef eddepetfokt het volgende:
Bericht van POSTNL klantenservice:
Dat klopt, aangetekende zendingen vanuit China worden niet meer aan de deur bezorgd, maar gaan direct naar een PosNL uitreiklocatie.
Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef tokko1 het volgende:
[..]
En dan krijg jeen brief, of ..?
Beetje gebrekkige communicatie vanuit PostNL, misschien moeten ze maar een Social media team hier aanwezig maken
Trouwens, heeft iemand een idee of dit in lijn is met het recht dat we hebben op het ontvangen van internationale post stukken?
Ik heb ook 2 grote pakketten die ik al binnen gehad verwacht, sinds dat ze 28 of 29 september op de vlucht naar NL zijn gezet, toch even langs gaan.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:33 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.
Ik mis nog een aantal pakketten[3x drone], terwijl al het kleine spul al lang binnen is.
Ik kan me niet voorstellen dat POSTNL dit zomaar mag doen....
Edit: ben benieuwd of ze nu ook strenger gaan controleren of de waarde van je pakje >22 euro is.
Ik heb het ook nog even nagevraagd bij PostNL "Klopt het dat (Sommige, welke?) pakketjes uit China rechtstreeks naar het postkantoor gaan, kunnen jullie deze procedure uitleggen?" en dit was het antwoord:quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:33 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.
Ik mis nog een aantal pakketten[3x drone], terwijl al het kleine spul al lang binnen is.
Ik kan me niet voorstellen dat POSTNL dit zomaar mag doen....
Edit: ben benieuwd of ze nu ook strenger gaan controleren of de waarde van je pakje >22 euro is.
Ik krijg net hetzelfde antwoord:quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:01 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog even nagevraagd bij PostNL "Klopt het dat (Sommige, welke?) pakketjes uit China rechtstreeks naar het postkantoor gaan, kunnen jullie deze procedure uitleggen?" en dit was het antwoord:
"Hoi! Dat klopt inderdaad. Wanneer het pakket op het postkantoor is afgeleverd krijgt de ontvanger een kennisgeving in de brievenbus dat het pakket per direct beschikbaar is op het postkantoor. Het kan dan daar worden afgehaald."
Hmm oké, ben er maar matig tevreden mee. Oké het kost ze veel geld maar ze hebben wel de plicht als Universele Post Dienst om te bezorgen, ook in lijn met het "internationale post verdrag" ondertekend door zoewel China als Nederland. (http://wetten.overheid.nl(...)-10-2015#VertalingNL)quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:20 schreef eddepetfokt het volgende:
[..]
Ik krijg net hetzelfde antwoord:
Je krijgt per post een afhaalbericht waarmee je je pakketje kunt ophalen
"De chinese webshops hebben gekozen" laat ze daar maar eens een bron voor aandragen want ik ken geen enkele shop die hiervan op de hoogte is.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:39 schreef JortK het volgende:
Op de vraag waarom:
[ afbeelding ]
"nieuwe service"
nieuwe service.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:40 schreef tokko1 het volgende:
[..]
"De chinese webshops hebben gekozen" laat ze daar maar eens een bron voor aandragen want ik ken geen enkele shop die hiervan op de hoogte is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |