abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 oktober 2015 @ 08:50:57 #226
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_156613320
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:47 schreef JortK het volgende:

[..]

Ja en Ja. :)
Wat belachelijk. Heb je wel een briefje thuis gekregen? Of moet je gewoon gokken en elke keer daarheen gaan.


Dit kan zomaar betekenen dat die Chinezen er straks voor kiezen om niet meer naar NL te versturen. Of alleen nog duurder via DHL of postnl direct. Achterlijke figuren bij postnl
pi_156613432
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 03:35 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Klopt, staat bij mij ook dat ze pas na 15 okt processen. Op mijn berichtje reageren ze niet.

Laat dat kusje en knuffel maar zitten...
is een foutje in de app er moet staan dat dat de periode is dat je het waarschijnlijk ontvangt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_156613495
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:02 schreef rene90 het volgende:

[..]

is een foutje in de app er moet staan dat dat de periode is dat je het waarschijnlijk ontvangt.
Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?
pi_156613742
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:07 schreef eddepetfokt het volgende:
Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?
In de app onder order history staat dan bij die details van de order 'shipped' met een tracking number.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:54:27 #230
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_156614024
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:50 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Wat belachelijk. Heb je wel een briefje thuis gekregen? Of moet je gewoon gokken en elke keer daarheen gaan.

Dit kan zomaar betekenen dat die Chinezen er straks voor kiezen om niet meer naar NL te versturen. Of alleen nog duurder via DHL of postnl direct. Achterlijke figuren bij postnl
Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checkt :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:07 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Hoe en wanneer heb jij een trackcode gekregen?
Ik heb een tool die dat doet :)
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:55:37 #231
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156614040
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:54 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checkt :)

[..]

Ik heb een tool die dat doet :)
Een tool die alleen met PostNL tracking codes dus de "NL" codes werkt of ook met alleen HK post, China post, EMS werkt? ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156614137
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:54 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb een tool waarmee ik een code kan omzetten, die automatisch twee keer per dag checkt :)

[..]

Ik heb een tool die dat doet :)
En je gaat vetellen welke tool?
pi_156614149
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

In de app onder order history staat dan bij die details van de order 'shipped' met een tracking number.
Ok, onder details staat bij mij alleen nog een ordernummer. Ik ga heg in de gaten houden. Dank je voor je antwoord René.
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:07:04 #234
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_156614159
quote:
16s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:55 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Een tool die alleen met PostNL tracking codes dus de "NL" codes werkt of ook met alleen HK post, China post, EMS werkt? ;)
HK, CN, EMS, Sweden Post etc. :)

Destijds bezig geweest om het publiekelijk beschikbaar te maken, maar toen pleurde de API van PostNL om :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:05 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

En je gaat vetellen welke tool?
Zelf gemaakt. Ik kan hem binnenkort wel online zetten, dan kun je het ook gebruiken. :)
pi_156614491
Bericht van POSTNL klantenservice:
Dat klopt, aangetekende zendingen vanuit China worden niet meer aan de deur bezorgd, maar gaan direct naar een PosNL uitreiklocatie.
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:29:42 #236
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156614500
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef eddepetfokt het volgende:
Bericht van POSTNL klantenservice:
Dat klopt, aangetekende zendingen vanuit China worden niet meer aan de deur bezorgd, maar gaan direct naar een PosNL uitreiklocatie.
En dan krijg jeen brief, of ..?

Beetje gebrekkige communicatie vanuit PostNL, misschien moeten ze maar een Social media team hier aanwezig maken ;)

Trouwens, heeft iemand een idee of dit in lijn is met het recht dat we hebben op het ontvangen van internationale post stukken?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156614537
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef eddepetfokt het volgende:
Bericht van POSTNL klantenservice:
Dat klopt, aangetekende zendingen vanuit China worden niet meer aan de deur bezorgd, maar gaan direct naar een PosNL uitreiklocatie.
stel je voor dat we klanten de service verlenen waarvoor betaald is.. Stelletje idioten
pi_156614557
quote:
16s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:29 schreef tokko1 het volgende:

[..]

En dan krijg jeen brief, of ..?

Beetje gebrekkige communicatie vanuit PostNL, misschien moeten ze maar een Social media team hier aanwezig maken ;)

Trouwens, heeft iemand een idee of dit in lijn is met het recht dat we hebben op het ontvangen van internationale post stukken?
Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.
Ik mis nog een aantal pakketten[3x drone], terwijl al het kleine spul al lang binnen is.

Ik kan me niet voorstellen dat POSTNL dit zomaar mag doen....

Edit: ben benieuwd of ze nu ook strenger gaan controleren of de waarde van je pakje >22 euro is.

[ Bericht 4% gewijzigd door eddepetfokt op 05-10-2015 10:47:08 ]
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 10:58:27 #239
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_156614941
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:33 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.
Ik mis nog een aantal pakketten[3x drone], terwijl al het kleine spul al lang binnen is.

Ik kan me niet voorstellen dat POSTNL dit zomaar mag doen....

Edit: ben benieuwd of ze nu ook strenger gaan controleren of de waarde van je pakje >22 euro is.
Ik heb ook 2 grote pakketten die ik al binnen gehad verwacht, sinds dat ze 28 of 29 september op de vlucht naar NL zijn gezet, toch even langs gaan.
Bij mij is het gelukkig wel duidelijk wat het postkantoor is, maar je zal inderdaad net tussen 2 inwonen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:01:58 #240
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156614996
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:33 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad de vervolgvraag gesteld hoe ik moet weten op welk postkantoor die pakketten voor je klaarliggen. Nog geen antwoord op gekregen.
Ik mis nog een aantal pakketten[3x drone], terwijl al het kleine spul al lang binnen is.

Ik kan me niet voorstellen dat POSTNL dit zomaar mag doen....

Edit: ben benieuwd of ze nu ook strenger gaan controleren of de waarde van je pakje >22 euro is.
Ik heb het ook nog even nagevraagd bij PostNL "Klopt het dat (Sommige, welke?) pakketjes uit China rechtstreeks naar het postkantoor gaan, kunnen jullie deze procedure uitleggen?" en dit was het antwoord:

"Hoi! Dat klopt inderdaad. Wanneer het pakket op het postkantoor is afgeleverd krijgt de ontvanger een kennisgeving in de brievenbus dat het pakket per direct beschikbaar is op het postkantoor. Het kan dan daar worden afgehaald."

"Je krijgt per post het afhaalbericht. Mocht het pakket op de afhaallocatie liggen, dan krijg je de kennisgeving volgende dag."

Dus een extra dag wachten, ahja.. we wachten al zo lang dat dagje extra kan er nog wel bij :7

Ik ben ondertussen beetje aan het speuren op wet en regelgeving omtreng bezorging van internationale post-stukken. En heb op dit moment nog niet echt iets gevonden.
Het staat bijvoorbeeld niet in regels omtrent de Universele post dienst (PostNL in dit geval). Of in de nationale "Postwet 2009".

[ Bericht 13% gewijzigd door tokko1 op 05-10-2015 12:07:39 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156615262
quote:
16s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:01 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ik heb het ook nog even nagevraagd bij PostNL "Klopt het dat (Sommige, welke?) pakketjes uit China rechtstreeks naar het postkantoor gaan, kunnen jullie deze procedure uitleggen?" en dit was het antwoord:

"Hoi! Dat klopt inderdaad. Wanneer het pakket op het postkantoor is afgeleverd krijgt de ontvanger een kennisgeving in de brievenbus dat het pakket per direct beschikbaar is op het postkantoor. Het kan dan daar worden afgehaald."
Ik krijg net hetzelfde antwoord:
Je krijgt per post een afhaalbericht waarmee je je pakketje kunt ophalen
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:37:17 #242
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156615532
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:20 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik krijg net hetzelfde antwoord:
Je krijgt per post een afhaalbericht waarmee je je pakketje kunt ophalen
Hmm oké, ben er maar matig tevreden mee. Oké het kost ze veel geld maar ze hebben wel de plicht als Universele Post Dienst om te bezorgen, ook in lijn met het "internationale post verdrag" ondertekend door zoewel China als Nederland. (http://wetten.overheid.nl(...)-10-2015#VertalingNL)
Dus ga deze ook nog even checken op puntjes waar we hiertegen in beroep kunnen komen.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:39:03 #243
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:40:53 #244
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156615595
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:39 schreef JortK het volgende:
Op de vraag waarom:

[ afbeelding ]

"nieuwe service" :')
"De chinese webshops hebben gekozen" laat ze daar maar eens een bron voor aandragen want ik ken geen enkele shop die hiervan op de hoogte is. :Z
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_156615648
* eddepetfokt
quote:
16s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:40 schreef tokko1 het volgende:

[..]

"De chinese webshops hebben gekozen" laat ze daar maar eens een bron voor aandragen want ik ken geen enkele shop die hiervan op de hoogte is. :Z
_O_ nieuwe service.
Misschien is de volgende stap dat je het zelf in China mag gaan afhalen...

Op mijn vraag of ze mogen weigeren om china post te bezorgen:Hallo, nee hoor! PostNL heeft bezorgplicht. Weigering zou alleen bij hele hoge uitzondering mogen plaatsvinden.

[ Bericht 11% gewijzigd door eddepetfokt op 05-10-2015 11:56:00 ]
pi_156619935
Wazige service hoor, helemaal als je geen brief krijgt en je het zelf moet gaan achterhalen.
Heb hier op ong. dezelfde afstand zeker 5 afhaal locaties, moet ik die allemaal afgaan zeker :(
pi_156619976
Wat een baggerzooi.
Hoezo service? Maak het optioneel dat je kan aangeven dat je pakketjes direct naar afhaalpunt mogen, dan is het een service.
Nu is het stik erin wij doen geen moeite meer.

Gaat voor mij waarschijnlijk betekenen dat ik elke keer geld bij het winkelcentrum in de automaat kan gooien omdat daar waarschijnlijk mijn afhaalpunt gaat zijn.
pi_156620134
Mijn ouders hebben een afhaalpunt in hun supermarkt. Dus in principe goedkoper China pakketjes voor ons omdat zij een vergoeding krijgen voor de pakketjes :P
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_156620262
Volgens mij gaat postkantoor op postcode, dat zou betekenen dat de Chinese pakketjes naar hetzelfde postkantoor gaan als pakketten die twee keer onsuccesvol zijn aangeboden. Op die pakketten zit in ieder geval altijd een sticker geplakt met het adres van het postkantoor plus de postcodes van het gebied waar o.a. mijn huis ligt.
pi_156621833
Ik laat die meuk op werk bezorgen.
Ben benieuwd of ze dan op mijn werk briefjes gaan achterlaten ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')