abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 20:14:56 #176
43556 miss_dynastie
pi_156356854
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij zijn op het moment aan het bijhouden wat we uitgeven. Gewoon voor de bewustwording. Heb een excelbestandje gemaakt en uitgeslitst op warm eten, broodmaaltijd, overig eten en drinken, huishoudelijk en luxe.
Wij komen uit op 80 euro per week voor brood en warm eten, met 4 volwassenen. Is dan inderdaad het minimale, zit geen koffie, thee of melk bij. Maar in mijn berekening eerder heb ik ook de hond meegerekend en huishoudelijke zaken. Plus nog 30 euro per maand voor kleding. En dan kom ik op 200 euro. Iets zegt me dat ze echt geen 40 euro in de maand uitgeven aan huishoudelijke middelen. Dus da's vrij ruim genomen.

407 euro, zonder rookgerei, is best veel, als er één helemaal niet eet.
Maar hun 407 euro waren toch de huishoudelijke uitgaven, niet alleen boodschappen?
pi_156356874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of bij mensen waarbij het mislukt. Er was ooit een vent, die een baan kreeg aangeboden, te laat kwam en niet wou werken. HIj kon wat beters krijgen vond hij.
Linkje?
Ik zwaai naar dieren.
pi_156357034
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Linkje?
Was verleden jaar.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156357108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:21 schreef Soury het volgende:

[..]

Was verleden jaar.
Aah oke, op Youtube zijn alleen korte fragmentjes heb er nog een paar gedownload ff kijken vanaaf
Ik zwaai naar dieren.
pi_156357150
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik vond het ook echt giga veel.
Wij zitten met 5 personen op 450 euro per maand zonder op de prijs te letten en dat is incl schoonmaakmiddelen, koffie, thee, drank, etc.
Melk drinken wij niet omdat dat ongezond is... Wie drinkt er nu als volwassenen melk van een ander dier, terwijl melk van nature voor babies/jonge dieren van dezelfde diersoort is bedoeld....
Melk :9
Tap tap tap
pi_156357174
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Melk :9
:9~
Ik zwaai naar dieren.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 21:40:55 #182
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_156359687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Eten voor 5 personen en dan delen door 5 is niet realtisch voor 1 persoon.
Nope, zelfs niet als je de hele dag restanten in de vriezer doet en er en paar dagen later weer uithaalt en weer ontdooit etc. Dat is sowieso vrijwel geen doen en veel dingen kun je ook niet zo maar invriezen of het is niet meer te eten daarna.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2015 @ 21:41:42 #183
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_156359721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of bij mensen waarbij het mislukt. Er was ooit een vent, die een baan kreeg aangeboden, te laat kwam en niet wou werken. HIj kon wat beters krijgen vond hij.
Ja, die was goed. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_156360464
Nu even aflevering 14-10-2014 aan het kijken met die frisrank automaat a (200 permaand)
Honden katten gekko's en een vogelspin 60 per maand.

Maja misschien die reptielen eruit.
Honden en katten vind ik toch wat anders.

Ze besteden trouwens 1700 per maan aan eten etc. hoe fucking dan???

"dan zag je een aanbiedinkje liggen en dan nam je dat maar mee"
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:07:12 #185
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156360705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:01 schreef Geerd het volgende:
Nu even aflevering 14-10-2014 aan het kijken met die frisrank automaat a (200 permaand)
Honden katten gekko's en een vogelspin 60 per maand.

Maja misschien die reptielen eruit.
Honden en katten vind ik toch wat anders.

Ze besteden trouwens 1700 per maan aan eten etc. hoe fucking dan???

"dan zag je een aanbiedinkje liggen en dan nam je dat maar mee"
Die frisdrankautomaat _O-

Die lui zagen er ook zo ontzettend gezond uit. :')
pi_156360791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:07 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die frisdrankautomaat _O-

Die lui zagen er ook zo ontzettend gezond uit. :')
Die gozert had ook constant een rode kop gek
Ik zwaai naar dieren.
pi_156361041
Veel van die mensen betalen elke maand via acceptgiro ofzo al een vaste lasten??
Anders kan het toch nooit zo uit de hand lopen, sluiten ze je toch gewoon af?

Ik zorg er altijd wel voor, mocht de pc, tv ,wasmachine koelkast cv kapot gaan in 1 week.
Dat ik morgen nog ff alles kan kopen/een mannetje langskomt.

En de rest van de week gewoon eten en pils kan halen.
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / Miss SHO donderdag 24 september 2015 @ 22:19:22 #188
22592 crew  Ole
pi_156361178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Geerd het volgende:
Veel van die mensen betalen elke maand via acceptgiro ofzo al een vaste lasten??
Anders kan het toch nooit zo uit de hand lopen, sluiten ze je toch gewoon af?

Ik zorg er altijd wel voor, mocht de pc, tv ,wasmachine koelkast cv kapot gaan in 1 week.
Dat ik morgen nog ff alles kan kopen/een mannetje langskomt.

En de rest van de week gewoon eten en pils kan halen.
Als dat niet meer kan zou het erg met je gesteld zijn ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_156361212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:15 schreef Geerd het volgende:
Veel van die mensen betalen elke maand via acceptgiro ofzo al een vaste lasten??
Anders kan het toch nooit zo uit de hand lopen, sluiten ze je toch gewoon af?

Ik zorg er altijd wel voor, mocht de pc, tv ,wasmachine koelkast cv kapot gaan in 1 week.
Dat ik morgen nog ff alles kan kopen/een mannetje langskomt.

En de rest van de week gewoon eten en pils kan halen.
Ik snap het ook niet hoor, ik ben bang dat als ik mijn rekeningen niet betaal er problemen ontstaan. Maar wat je zegt over iets zomaar op kunnen lossen is best kut (als er iets stuk gaat)
Daar is nou net even geen ruimte voor
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156361245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:20 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet hoor, ik ben bang dat als ik mijn rekeningen niet betaal er problemen ontstaan. Maar wat je zegt over iets zomaar op kunnen lossen is best kut (als er iets stuk gaat)
Daar is nou net even geen ruimte voor
Ja precies,
Ik zwaai naar dieren.
pi_156361281
quote:
6s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:19 schreef Ole het volgende:

[..]

Als dat niet meer kan zou het erg met je gesteld zijn ;)
:D
Ik zwaai naar dieren.
pi_156361299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:21 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja precies,
Ik ben (nog) nooit in de positie geweest dat het niet kon.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156361585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:22 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik ben (nog) nooit in de positie geweest dat het niet kon.
Neuh hier ook niet gelukkig, dan zouden het skeere tijden zijn.
Ik leef nu wel een beetje in een luxe positie maar maak er geen misbruik van,

Geen onzin shit kopen huismerk van de Jumbo kan Grolsch halen maar Dors vind ik net zo lekker.

Kleren net zo, doe mij maar gewoon een slobber tshirt. 95% past mij toch niet bij al die winkels in de stad.

Heb geen auto nodig,
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 24 september 2015 @ 23:13:04 #194
3542 Gia
User under construction
pi_156362731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Eten voor 5 personen en dan delen door 5 is niet realtisch voor 1 persoon.
Jawel hoor, goed te doen. Ik hou niet van worst, eet dan karbonade. Die koop ik per 6 bij de lidl, en vries er 5, per stuk, in. Kan ik nog 5 weken mee vooruit. Dat kan ook met boontjes. 1 pond boontjes, 0,45 bij de lidl. 3/4 deel blancheren en in 3 delen invriezen.
Beetje creativiteit, kom je een eind mee.

Tja, als je als alleenstaande jezelf verwent met complete maaltijden à 5 euro (minimaal), dan ben je al 35 euro per week kwijt aan alleen warm eten. Is toch zonde!
  donderdag 24 september 2015 @ 23:16:04 #195
3542 Gia
User under construction
pi_156362818
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hun 407 euro waren toch de huishoudelijke uitgaven, niet alleen boodschappen?
Die heb ik toch in de berekening meegenomen!?
Alleen koffie, thee en eventueel melk, niet. Frisdrank valt, als je geen cent te makken hebt, wmb, onder luxe. Alcohol en rookgerei sowieso, dus dat heb ik niet meegeteld.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2015 @ 07:24:53 #196
43556 miss_dynastie
pi_156366009
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Die heb ik toch in de berekening meegenomen!?
Alleen koffie, thee en eventueel melk, niet. Frisdrank valt, als je geen cent te makken hebt, wmb, onder luxe. Alcohol en rookgerei sowieso, dus dat heb ik niet meegeteld.
Ja, maar dat omvat de berekening van Annemarie wel.

Al jouw berekeningen ten spijt, volgens het Nibud heb je als volwassen man 6,48 nodig om jezelf te voeden per dag (http://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/). De Nibudnorm is zeer sober, hoe jij dat bedrag maar even 'whop' met 100 euro per maand vermindert en er meer dan de helft afhaalt, is mij totaal niet duidelijk en eerlijk gezegd gespeend van enige realiteitszin. Dit is het voorbeeldmenu (http://www.voedingscentru(...)oorbeeldweekmenu.pdf ). Let op: dat houdt er dus geen rekening mee dat je een hele pot pindakaas of sandwichspread aan moet schaffen, maar neemt gewoon de prijs van een portie. Veel soberder dan dit is lastig. Met minder dan 150 euro moet je niet rekenen.

Dan 64 euro roken. Dan jouw schatting van 50 euro hond (vind ik ook al sober, ik denk dat je met zo'n grote hond al gauw aan tientjes meer zit, er komt hondenbelasting bij, nou ja, vooruit dan maar). Het Nibud rekent qua kleding voor mensen met een inkomen op bijstandsniveau 96 euro per maand voor twee personen (http://energiesprong.nl/w(...)dbegroting-Nibud.pdf). In datzelfde lijstje geld twee personen voor was- en schoonmaakartikelen 8 euro per maand, persoonlijke verzorging 45 euro en diversen (postzegels, bloemen) 21 euro.

Dan zit ik dus al over die 407 euro heen, rekening houdend met de norm voor iemand in de bijstand! Om met Annemarie te spreken: 'Week up, Gia'.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:21:54 #197
3542 Gia
User under construction
pi_156370541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar dat omvat de berekening van Annemarie wel.

Al jouw berekeningen ten spijt, volgens het Nibud heb je als volwassen man 6,48 nodig om jezelf te voeden per dag (http://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/). De Nibudnorm is zeer sober, hoe jij dat bedrag maar even 'whop' met 100 euro per maand vermindert en er meer dan de helft afhaalt, is mij totaal niet duidelijk en eerlijk gezegd gespeend van enige realiteitszin. Dit is het voorbeeldmenu (http://www.voedingscentru(...)oorbeeldweekmenu.pdf ). Let op: dat houdt er dus geen rekening mee dat je een hele pot pindakaas of sandwichspread aan moet schaffen, maar neemt gewoon de prijs van een portie. Veel soberder dan dit is lastig. Met minder dan 150 euro moet je niet rekenen.

Dan 64 euro roken. Dan jouw schatting van 50 euro hond (vind ik ook al sober, ik denk dat je met zo'n grote hond al gauw aan tientjes meer zit, er komt hondenbelasting bij, nou ja, vooruit dan maar). Het Nibud rekent qua kleding voor mensen met een inkomen op bijstandsniveau 96 euro per maand voor twee personen (http://energiesprong.nl/w(...)dbegroting-Nibud.pdf). In datzelfde lijstje geld twee personen voor was- en schoonmaakartikelen 8 euro per maand, persoonlijke verzorging 45 euro en diversen (postzegels, bloemen) 21 euro.

Dan zit ik dus al over die 407 euro heen, rekening houdend met de norm voor iemand in de bijstand! Om met Annemarie te spreken: 'Week up, Gia'.
Iemand zei eerder dat roken daar los van stond. Was als een aparte post van 65 euro genoemd.
Wij hebben een Duitse herder pup van 5 maanden en zo'n hond in de groei eet veel. Toch zijn wij voor zijn brokken ca. 50 euro per maand kwijt. 60 euro hondenbelasting per jaar en zo'n 60 euro aan entingen per jaar. Dus, grote hond, vooruit 60 euro in de maand.

Ik vind dat het nibud nogal ruim rekent met 96 euro voor kleding per maand. Dan zou mijn kast snel uitpuilen! Schoonmaakmiddelen tellen niet per persoon, maar per huishouden. Je dweilt maar één keer per schoonmaakbeurt. Toch niet ieder een keer! Persoonlijke verzorging mag inderdaad per persoon. Mag zij dan nog bij geteld worden, maar met 2 flessen shampo, 1 fles cremespoeling 2 tubes tandpasta en een fles douchespul ben je er wel. Dat is echt geen 45 euro.

Dan nog blijft er van die 407 geld over. Denk dat nibud meer rekent, omdat ze mensen ook hun luxe gunnen, zoals alcohol, chips, koekjes enz... Dat tel ik dan niet mee, want daar kun je zonder.
pi_156370801
Bloemen valt toch ook onder luxe?
Tap tap tap
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:46:44 #199
3542 Gia
User under construction
pi_156371012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:34 schreef CherryLips het volgende:
Bloemen valt toch ook onder luxe?
Ze zal bedoelen om weg te geven als je naar een verjaardag of zo gaat. Net als een postzegel op een verjaardagskaart.
Als ik een bloemetje, zelfs een parfummetje, voor mezelf koop, valt dat onder het kopje 'luxe', inderdaad. Deo reken ik dan wel weer onder huishoudelijk, shampo e.d. ook.
pi_156380128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar dat omvat de berekening van Annemarie wel.

Al jouw berekeningen ten spijt, volgens het Nibud heb je als volwassen man 6,48 nodig om jezelf te voeden per dag (http://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/). De Nibudnorm is zeer sober, hoe jij dat bedrag maar even 'whop' met 100 euro per maand vermindert en er meer dan de helft afhaalt, is mij totaal niet duidelijk en eerlijk gezegd gespeend van enige realiteitszin. Dit is het voorbeeldmenu (http://www.voedingscentru(...)oorbeeldweekmenu.pdf ). Let op: dat houdt er dus geen rekening mee dat je een hele pot pindakaas of sandwichspread aan moet schaffen, maar neemt gewoon de prijs van een portie. Veel soberder dan dit is lastig. Met minder dan 150 euro moet je niet rekenen.

Dan 64 euro roken. Dan jouw schatting van 50 euro hond (vind ik ook al sober, ik denk dat je met zo'n grote hond al gauw aan tientjes meer zit, er komt hondenbelasting bij, nou ja, vooruit dan maar). Het Nibud rekent qua kleding voor mensen met een inkomen op bijstandsniveau 96 euro per maand voor twee personen (http://energiesprong.nl/w(...)dbegroting-Nibud.pdf). In datzelfde lijstje geld twee personen voor was- en schoonmaakartikelen 8 euro per maand, persoonlijke verzorging 45 euro en diversen (postzegels, bloemen) 21 euro.

Dan zit ik dus al over die 407 euro heen, rekening houdend met de norm voor iemand in de bijstand! Om met Annemarie te spreken: 'Week up, Gia'.
Het nibud moet je niet serieus nemen. Van alle bedragen die het nibud noemt kan je rustig 30-40% afhalen.
Volgens het nibud kan je niet rondkomen van een bijstandsuitkering, terwijl in NL er toch echt honderdduizenden mensen zijn die dat wel doen. Tevens kon ik van 70% van het betaandsminimum rondkomen met 2 personen en nog sparen ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')