abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 15:56:30 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_156351133
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niets in je branche te vinden / omgeving / niet erg actief aan het zoeken of hoe moet ik dat zien?
Branche/omgeving ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 24 september 2015 @ 15:57:22 #152
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_156351152
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

I win ;) :P

Ik heb er 50 :Y)

En ik dacht die wel op te krijgen (makkelijk), maar wordt nog lastig (maar vooral omdat ik wil bewaren voor de verhuizing, anders gingen we in november nog weg).
Ja, vanwege je 36 ipv mijn 38.
Maar ik krijg ze echt never nooit op. Is me 1 jaar gelukt, met 3 vakanties.
Maar vaak is t veel te druk en vrij nemen "om het vrij zijn" doe ik zelf niet snel.
Dus ligt aan zowel mezelf als t bedrijf dat ik echt nog iets van 4 maanden aan dagen heb staan :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:57:57 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351163
Ik begon het jaar met 236 uur = 29,5 dag (incl verplichte dagen)

Elke week 2 uur extra werken = 13 dagen (eig iets minder, want vrije weken is geen opbouw

= 43 dagen? :o :o
Pff dan heb ik nog wel even te gaan _O-
  donderdag 24 september 2015 @ 15:58:58 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351190
Heb volgens mij nu nog zo'n 160 uur verlof en 4 opbouwuren staan :+
Al heb ik in december de laatste twee weken vrij dus 160-40 = 120 over momenteel nog
pi_156351298
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef Cue_ het volgende:
Heb volgens mij nu nog zo'n 160 uur verlof en 4 opbouwuren staan :+
Al heb ik in december de laatste twee weken vrij dus 160-40 = 120 over momenteel nog
ik heb nog iets van 200 uur staan. Moet rekening houden met 8 dagen om 2 weken vrij te hebben rond de kerstdagen. Komende vrijdag dag vrij, en regelmatig uurtje hier, uurtje daar met huizen kijken, bezoekje aan hypotheekboer enz. Maar dus ook nog wel wat over om nog her en der een dagje vrij te nemen of een flink aantal uren te laten uitbetalen.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 24 september 2015 @ 16:05:40 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351328
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:04 schreef DrMarten het volgende:

ik heb nog iets van 200 uur staan. Moet rekening houden met 8 dagen om 2 weken vrij te hebben rond de kerstdagen. Komende vrijdag dag vrij, en regelmatig uurtje hier, uurtje daar met huizen kijken, bezoekje aan hypotheekboer enz. Maar dus ook nog wel wat over om nog her en der een dagje vrij te nemen of een flink aantal uren te laten uitbetalen.
Uurtje hier / uurtje daar doe je wel met je opbouw uren, dus dat schiet niet op mbt verlofdagen. Zeker niet als je er 4 per week hebt :')
  donderdag 24 september 2015 @ 16:07:53 #157
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_156351371
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:58 schreef Cue_ het volgende:
Heb volgens mij nu nog zo'n 160 uur verlof en 4 opbouwuren staan :+
Al heb ik in december de laatste twee weken vrij dus 160-40 = 120 over momenteel nog
Ik heb net ff gecheckt.

Ik heb nog 460 uur vakantie staan en 135 uur verlet (da's dat 38-40 verhaal).
Da;s ongeveer 15 weken. Jongens,..... doei he! :W


:@

En dat overwork (wat dan omgezet kan worden naar Tijd voor Tijd) daar doe ik al niet eens meer aan :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 24 september 2015 @ 16:10:20 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:07 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb net ff gecheckt.

Ik heb nog 460 uur vakantie staan en 135 uur verlet (da's dat 38-40 verhaal).

:@

En dat overwork (wat dan omgezet kan worden naar Tijd voor Tijd) daar doe ik al niet eens meer aan :')
Wordt dat in ede nieuwe regeling niet allemaal weer afgenomen / verplicht uitbetalen?
Als in , volgens mij toch nu zo'n algemene regel dat je maar 80 uur mee mag nemen fozo? (al doen ze dat bij ons niet zo streng :+ )

Overwerk, tja, dat geldt bij ons pas na 2 uur al overgewerkt te hebben, dus dat gaat niet zo hard (daarbij veel overwerk is meer van "hoort bij het vak" en registreren we niet voor tvt (tijdvoortijd)
pi_156351455
Ik had 25 dagen :')
Tap tap tap
  donderdag 24 september 2015 @ 16:12:05 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik had 25 dagen :')
Jij zit de hele dagen al thuis, das anders :{w
pi_156351570
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wordt dat in ede nieuwe regeling niet allemaal weer afgenomen / verplicht uitbetalen?
Als in , volgens mij toch nu zo'n algemene regel dat je maar 80 uur mee mag nemen fozo? (al doen ze dat bij ons niet zo streng :+ )

Overwerk, tja, dat geldt bij ons pas na 2 uur al overgewerkt te hebben, dus dat gaat niet zo hard (daarbij veel overwerk is meer van "hoort bij het vak" en registreren we niet voor tvt (tijdvoortijd)
Bij ons moet iedereen als een malle de verlofstuwmeren wegwerken. We mogen nu nog iets van 56 vakantieuren meenemen naar volgend jaar. Heb je er meer dan heb je pech. Die ben je dan kwijt.
Sommige extreme gevallen krijgen een jaar extra om het weg te werken omdat ze anders serieus een half jaar weg zijn. Mijn chef had 8 weken vakantie om het een stuk weg te werken.
A mind with a heart of it's own
pi_156351572
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Jij zit de hele dagen al thuis, das anders :{w
Ja nu, maar ik heb ook een tijdje gewoon 40 uur in loondienst gewerkt en toen had ik 25 dagen, waarvan 5 verplicht tussen kerst en oud en nieuw of hoe dat ook viel.

En vorig jaar ook een tijdje, toen had ik 20 dagen maar dat was maar voor een half jaar dus daar kwam ik niet aan, maar toch.
Tap tap tap
pi_156351678
Ik ben er iig wel blij mee dat ik niet meer hoef te puzzelen of ik nog genoeg uur heb om een dagje vrij te nemen en dat ik het niet een maand eerder hoef aan te vragen en dan nog maar af moet wachten of ik het krijg.
Volgende week krijgt mijn broer de sleutel van zijn nieuwr huis. Dan neem ik een dagje vrij om daar te klussen, zonder dat ik verantwoording hoef af te leggen. Heerlijk!
A mind with a heart of it's own
pi_156351698
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:22 schreef DrMarten het volgende:
Ik ben er iig wel blij mee dat ik niet meer hoef te puzzelen of ik nog genoeg uur heb om een dagje vrij te nemen en dat ik het niet een maand eerder hoef aan te vragen en dan nog maar af moet wachten of ik het krijg.
Volgende week krijgt mijn broer de sleutel van zijn nieuwr huis. Dan neem ik een dagje vrij om daar te klussen, zonder dat ik verantwoording hoef af te leggen. Heerlijk!
Als ik naar familie luister is vrij vragen altijd een drama :@
Tap tap tap
  donderdag 24 september 2015 @ 16:24:17 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156351705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:22 schreef DrMarten het volgende:
Ik ben er iig wel blij mee dat ik niet meer hoef te puzzelen of ik nog genoeg uur heb om een dagje vrij te nemen en dat ik het niet een maand eerder hoef aan te vragen en dan nog maar af moet wachten of ik het krijg.
Volgende week krijgt mijn broer de sleutel van zijn nieuwr huis. Dan neem ik een dagje vrij om daar te klussen, zonder dat ik verantwoording hoef af te leggen. Heerlijk!
Die vrijheid is idd heerlijk

Hier gelukkig ook zo.. lekker de dag zelf of ervoor aanvragen of je vrij mag en meestal mag het wel (vaak weet je zelf ook wel of het redelijk is wat je vraagt) :)
pi_156351830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik naar familie luister is vrij vragen altijd een drama :@
ik heb 7 jaar callcenterwerk gedaan en dan is het vreselijk. Nu heb ik enkel te maken met wat vergaderingen en verder mijn eigen planning. Wil ik vrij en is mijn agenda leeg, dan neem ik vrij.
Vanochtend gebeld om huisje te kijken. Dat kan mirgen om 11 uur. Neem ik even een uurtje voor vrij. Ideaal. Bij mijn vorige werk had ik moeten smeken en bidden voor een paar uur vrij. En dan was dat sowieso niet gelukt voor de volgende dag.
A mind with a heart of it's own
pi_156351903
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ik heb 7 jaar callcenterwerk gedaan en dan is het vreselijk. Nu heb ik enkel te maken met wat vergaderingen en verder mijn eigen planning. Wil ik vrij en is mijn agenda leeg, dan neem ik vrij.
Vanochtend gebeld om huisje te kijken. Dat kan mirgen om 11 uur. Neem ik even een uurtje voor vrij. Ideaal. Bij mijn vorige werk had ik moeten smeken en bidden voor een paar uur vrij. En dan was dat sowieso niet gelukt voor de volgende dag.
Zo flexibel ben ik niet eens :P
Tap tap tap
pi_156352075
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo flexibel ben ik niet eens :P
Ik moet er uiteraard wel rekening mee houden dat mijn werk af komt ;)
Alleen heb ik het nu even redelijk rustig bdat scheelt. Volgende week waarschijnlijk weer veel te doen, maar dan dus maar 4 dagen op kantoor.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 24 september 2015 @ 16:46:01 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156352121
Hmm wou vanavond eig gaan kijken naar nieuwe sportschoenen
(iemand enig idee voor goede winkel/service? eig gewoon fitnesschoenen)

Maar moet nog wat doen NA werktijd, dus denk dat als ik eenmaal thuis ben, daar geen zin meer in heb :')
pi_156352173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:11 schreef CherryLips het volgende:
Ik had 25 dagen :')
Dat is al 'gul', het wettelijk minimum is 20. Als je dan geen mogelijkheden hebt om dmv overwerk oid aan extra uren te komen wordt het erg schraal :P

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ik heb 7 jaar callcenterwerk gedaan en dan is het vreselijk. Nu heb ik enkel te maken met wat vergaderingen en verder mijn eigen planning. Wil ik vrij en is mijn agenda leeg, dan neem ik vrij.
Vanochtend gebeld om huisje te kijken. Dat kan mirgen om 11 uur. Neem ik even een uurtje voor vrij. Ideaal. Bij mijn vorige werk had ik moeten smeken en bidden voor een paar uur vrij. En dan was dat sowieso niet gelukt voor de volgende dag.
Herkenbaar. :') .

Ook maanden van tevoren aanvragen helpt niet. Het is altijd wel iets. "September? Da's een drukke maand! Oktober? Dan is iedereen weg die in september weg wilde en herfstvakantie! November? Dan wil iedereen weg die in september en oktober niet weg konden! December? Drukke maand! Januari? Hahahaha, ja, dat willen allemáál wel!" etc etc. De enige maanden waarin het vrij soepel gaat (carnavalsvakantie uitgezonderd) is feb, maart. Dan wil niemand vrij.

En altijd klagen over het stuwmeer aan verlofuren en dat dat komend jaar toch echt allemaal eens opgemaakt moet worden, echt, dít jaar écht jongens! Om vervolgens weer de helft van het gevraagde verlof af te keuren :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156352310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is al 'gul', het wettelijk minimum is 20. Als je dan geen mogelijkheden hebt om dmv overwerk oid aan extra uren te komen wordt het erg schraal :P

[..]

Herkenbaar. :') .

Ook maanden van tevoren aanvragen helpt niet. Het is altijd wel iets. "September? Da's een drukke maand! Oktober? Dan is iedereen weg die in september weg wilde en herfstvakantie! November? Dan wil iedereen weg die in september en oktober niet weg konden! December? Drukke maand! Januari? Hahahaha, ja, dat willen allemáál wel!" etc etc. De enige maanden waarin het vrij soepel gaat (carnavalsvakantie uitgezonderd) is feb, maart. Dan wil niemand vrij.

En altijd klagen over het stuwmeer aan verlofuren en dat dat komend jaar toch echt allemaal eens opgemaakt moet worden, echt, dít jaar écht jongens! Om vervolgens weer de helft van het gevraagde verlof af te keuren :')
Qua vakanties ging het altijd wel redelijk, aangezien ik buiten de schoolvakanties vrij nam. Alleen kerstvakantie was drama. Maar gewoon een dagje vrij tussendoor was altijd gedoe, want planning dit dat drukte enz. En dan zit je vervolgens op werk, is er geen ruk te doen en mag je alsnog eerder naar huis, wat dan geen nut meer heeft omdat je dat wat je wilde doen al hebt afgezegd omdat je geen vrij kon krijgen.
A mind with a heart of it's own
pi_156352347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Qua vakanties ging het altijd wel redelijk, aangezien ik buiten de schoolvakanties vrij nam. Alleen kerstvakantie was drama. Maar gewoon een dagje vrij tussendoor was altijd gedoe, want planning dit dat drukte enz. En dan zit je vervolgens op werk, is er geen ruk te doen en mag je alsnog eerder naar huis, wat dan geen nut meer heeft omdat je dat wat je wilde doen al hebt afgezegd omdat je geen vrij kon krijgen.
Wederom, zéér herkenbaar :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156352411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wederom, zéér herkenbaar :D
En toch strijken die planners ieder jaar een bijzondere beloning op :')
A mind with a heart of it's own
  donderdag 24 september 2015 @ 17:00:25 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_156352440
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wordt dat in ede nieuwe regeling niet allemaal weer afgenomen / verplicht uitbetalen?
Als in , volgens mij toch nu zo'n algemene regel dat je maar 80 uur mee mag nemen fozo? (al doen ze dat bij ons niet zo streng :+ )
Mja, dat is de wet he. Als een berijf zegt "Neem alles maar mee" dan mag dat ook. Maar dan moet je wel goed van vertrouwen zijn ;)

quote:
Overwerk, tja, dat geldt bij ons pas na 2 uur al overgewerkt te hebben, dus dat gaat niet zo hard (daarbij veel overwerk is meer van "hoort bij het vak" en registreren we niet voor tvt (tijdvoortijd)
Ja dat laatste hier dus ook. Sommige vakgroepen krijgen t als TVT en andere daar hoort het "bij het vak" idd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_156352442
Dit jaar probeerde ik dus het 'stuwmeer' wat weg te poetsen. Op de verloflijst die elk jaar in november ingeleverd moet worden dus een week of 8 aan vakanties en losse dagen ingevuld. Werden nog eens in totaal 12 dagen van afgekeurd. Dan wordt het lastig jongens, dat stuwmeer afbouwen....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')