Bocht ik was uitgenodigd bij mn zwager in Singapore en kon zo een week later ook de GP van Maleisie mee pakken..quote:Op maandag 28 september 2015 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe kalender voor volgend jaar, die in Japan de ronde deed.
1 20 March 2016 Australia Melbourne
2 03 April 2016 Bahrain Sakhir
3 17 April 2016 China Shanghai
4 01 May 2016 Russia Sochi
5 15 May 2016 Spain Barcelona
6 29 May 2016 Monaco Monte Carlo
7 12 June 2016 Canada Montreal
8 26 June 2016 England Silverstone
9 03 July 2016 Austria Spielberg
10 17 July 2016 Azerbaijan Baku
11 31 July 2016 Germany Hockenheim
12 07 August 2016 Hungary Budapest
13 04 September 2016 Belgium Spa-Francorchamps
14 11 September 2016 Italy Monza
15 25 September 2016 Singapore Singapore
16 02 October 2016 Japan Suzuka
17 16 October 2016 USA Austin
18 30 October 2016 Mexico Mexico City
19 06 November 2016 Brazil Sao Paulo
20 20 November 2016 Malaysia Sepang
21 27 November 2016 Abu Dhabi Abu Dhabi
net als of die paar dagen het verschil makenquote:Op maandag 28 september 2015 16:07 schreef Karstman het volgende:
Spa in september, nog grotere kans op regen
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
ART teambaas Frederic Vasseur wordt genoemd als teambaas met Prost in een adviserende rol.quote:Op maandag 28 september 2015 21:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....
Eenzelfde soort functie vervult hij nu ook al bij e.Dams Renault in de Formula E.
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we volgend jaar een jaar gaan meemaken zoals 2009. BAR/Honda stopte ermee en ineens was daar Brawn, vanuit het niets een nieuw team met de erfenis van Honda een team dat al 50% klaar was voor het komende jaar en plotseling dus die ommezwaai.
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
Ik hoop ergens dat RB 1 van de 2 teams in de verkoop gooit. Honda motoren is ook nog steeds geen ondenkbare krachtbron voor 1 van de 2 teams..
Nog voldoende speculaas tot eind van hetjaar, maar ik ben echt erg nieuwsgierig wat er gaat gebeuren! Zelf gok ik dus denk ik wel dat we vanaf volgend jaar geen 2 RB teams meer hebben, maar nog wel 1 van de 2 die overeind blijft. Eerder str dan rbr die blijft.
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.
Mja.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Kickstart project.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?
Het is sowieso nogal arrogant om te roepen "wij zijn Red Bull en hebben recht op de beste motor". Ik kan me herinneren dat McLaren, niet zolang nadat Senna wereldkampioen was geworden, ook een jaar had waarbij ze alleen maar een klantenmotor van Ford kregen. En een jaar later met een Peugeot reden.quote:Op maandag 28 september 2015 21:50 schreef zoem het volgende:
Dat sowieso. Zoals PSM ergens al eerder zei: Als RB zich wat respectvoller opstelt ondanks alle tegenslagen, zullen ze mogelijk meer onderhandelsucces oogsten. Dat geroeptoeter van Helmut Marko werkt alleen maar averechts.
Niks is ondenkbaar. Teams verdwijnen. Lotus (de originele), Brabham en Tyrrell waren ooit ook topteams en bestaan nu niet meer.quote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Ferrari zit natuurlijk redelijk in een zetel in deze onderhandelingenquote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Red Bull heeft identiek dezelfde benadering in de F1 als autofabrikanten dat hebben: zoveel mogelijk van je product aan de man brengen. Die vedwijnen net zo makkelijk als team als dat ze gekomen zijn. Net zoals BMW, Toyota en Honda eind jaren 2000. Zodra dat het merk schade gaat leiden door tegenvallende resultaten is het dag-dagquote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |