abonnement Unibet Coolblue
pi_156445156
quote:
Statement Renault:

“ Renault Groep en Gravity Motorsport S.a.r.l., en deelneming Genii Capital SA, zijn blij om de ondertekening van de intentieverklaring aan te kondigen met betrekking tot de acquisitie door Renault van een overheersend aandeel in het Lotus F1 Team Ltd.

De ondertekening van deze intentieverklaring toont Renault’s eerste stap naar een project van het Renault Formule 1-team vanaf het raceseizoen 2016 en daarmee de uitbreiding van 38 jaar toewijding van het merk aan de koningklasse in de autosport; het wereldkampioenschap Formule 1.

Renault Groep en Gravity gaan de komende weken samenwerken om uiteindelijk deze onderneming om te buigen naar een definitieve trasactie, waarbij alle termen en voorwaarden behaald worden tussen hen en andere geïnteresseerde partijen.”
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 28 september 2015 @ 11:43:23 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156445173
Dat klinkt nog behoorlijk tentatief.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156445178
http://www.fia.com/news/r(...)ports-sarl-statement

En officieel op de site van de FIA.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156445232
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.

Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156445349
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.

Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt me
pi_156445412
Ik denk dat de grote teams op dit moment maar 1 coureur binnen willen halen. En dat is niet Grosjean. :P

2017 wordt een mooi jaar gok ik zo.

Komend jaar nog lekker bij TR blijven en dan maar zien.

*O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156445434
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt me
Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156445879
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Beach het volgende:

[..]

Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.
En dat Dallara bodywork zou ook nog eens ontwikkeld zijn door mensen van Ferrari die ze tijdelijk bij Haas/Dallara op de loonlijst hebben gezet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 28 september 2015 @ 12:17:01 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156445920
De enige reden dat ik blij ben dat Renault blijft is dit:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2015 @ 12:32:41 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156446202
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

:)
niet verwonderlijk dat het nieuws juist vandaag naar buiten komt. Als het goed is staat Lotus vandaag namelijk voor de rechter vanwege niet afgedragen loonbelasting
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156446252
Precies. Dit hing heel het weekend al in de lucht natuurlijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156446350
Gaat Renault ook nog aan andere teams leveren?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2015 @ 12:48:55 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156446445
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:42 schreef THEFXR het volgende:
Gaat Renault ook nog aan andere teams leveren?
Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force India
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 september 2015 @ 12:52:46 #139
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156446513
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
De enige reden dat ik blij ben dat Renault blijft is dit:
[ afbeelding ]
Kubica komt niet meer terug hoor....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_156446555
quote:
12s.gif Op maandag 28 september 2015 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Kubica komt niet meer terug hoor....
Jammer nog altijd. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 28 september 2015 @ 13:03:17 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_156446720
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.

Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Misschien wat voor Alonso
  maandag 28 september 2015 @ 13:04:56 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_156446743
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force India
Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggen
pi_156446904
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggen
Ze zullen op den duur wel moeten. De FIA wil dat de leveranciers gelijk verdeeld worden over de teams. Honda had voor dit jaar een exclusiviteitsdeal, maar die was toegekend voor één jaar om de entree van Honda te vergemakkelijken. De verwachting is dat Honda volgend jaar of het jaar erop aan meerdere teams gaat leveren (en dat wordt dus ook van Renault verwacht).

In de regels staat ook dat teams maar aan drie teams mogen leveren. Uitzonderingen daarop zijn alleen mogelijk met toestemming van de FIA (zoals Mercedes voor dit jaar had voor het leveren aan Lotus). Volgend jaar zullen ze ook wel een uitzondering maken, omdat RB/TR geen Renault meer wil, maar de vraag is of ze dat voor 2017 ook toestaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 28 september 2015 @ 13:26:41 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156447224
Met andere woorden de regels worden totaal niet nageleefd. En niemand schijnt het te deren dat Honda gewoon weer alleen aan McLaren gaat leveren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156447369
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
Met andere woorden de regels worden totaal niet nageleefd. En niemand schijnt het te deren dat Honda gewoon weer alleen aan McLaren gaat leveren.
Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156447950
Ik denk ook niet dat iemand met Honda wil rijden (inclusief McLaren).
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156447962
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:04 schreef Beach het volgende:
Ik denk ook niet dat iemand met Honda wil rijden (inclusief McLaren).
Ze weten wat er mis is met hun motor (te kleine compressor, waardoor ERS te weinig opgeladen wordt) en willen dat voor volgend jaar aanpassen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156447997
De (voorlopig) nieuwe kalender voor volgend jaar, die in Japan de ronde deed.

1 20 March 2016 Australia Melbourne
2 03 April 2016 Bahrain Sakhir
3 17 April 2016 China Shanghai
4 01 May 2016 Russia Sochi
5 15 May 2016 Spain Barcelona
6 29 May 2016 Monaco Monte Carlo
7 12 June 2016 Canada Montreal
8 26 June 2016 England Silverstone
9 03 July 2016 Austria Spielberg
10 17 July 2016 Azerbaijan Baku
11 31 July 2016 Germany Hockenheim
12 07 August 2016 Hungary Budapest
13 04 September 2016 Belgium Spa-Francorchamps
14 11 September 2016 Italy Monza
15 25 September 2016 Singapore Singapore
16 02 October 2016 Japan Suzuka
17 16 October 2016 USA Austin
18 30 October 2016 Mexico Mexico City
19 06 November 2016 Brazil Sao Paulo
20 20 November 2016 Malaysia Sepang
21 27 November 2016 Abu Dhabi Abu Dhabi
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156448121
Lotus rechtszaak opnieuw uitgesteld.
quote:
(Reuters) - French car maker Renault on Monday announced it would buy a majority stake in the Lotus Formula One motor racing team, allowing the financially stretched outfit to stave off the threat of administration in a London court.

Lotus is facing legal action from HMRC, Britain's tax authority, over unpaid taxes and was pinning its hopes on a buyout by former owners Renault to start sorting out its crippling debt and cash flow problems.

The High Court in London had given Lotus until Monday to make a deal with Renault that could potentially satisfy creditors, or face administration.

At a hearing on Monday morning, lawyers for Renault and Lotus said a deal had been concluded overnight and they asked for an adjournment until Dec. 7 to allow time to finalise the transaction and deal with pressing issues.

Judge Colin Birss agreed to adjourn the case until Dec. 7 or the next available court date after that. Lawyers for Renault told Reuters that HMRC had not been paid what it was owed yet, but would be imminently. HMRC did not oppose the adjournment.

British-based Lotus, which in previous guises of Benetton and Renault won world championships with Michael Schumacher and Fernando Alonso, has struggled to keep operating normally in the current Formula One season.

In Japan, the team were locked out of a hospitality unit intended for their use after failing to pay Grand Prix circuit organisers. Their mechanics had to be catered for along with staff at the VIP Paddock Club, as a favour.

While there were few details of the deal with Renault, the team's prospects were clearly looking brighter after the announcement from the French company, which has been involved in Formula One as an engine supplier for years.

Renault announced that it had signed a letter of intent on the potential acquisition of a controlling stake in Lotus with Gravity Motorsports S.a.r.l., an affiliate of Genii Capital, the Luxembourg-based firm that owns the Formula One team.

"The signature of this Letter of Intent marks Renault's first step towards the project of a Renault Formula 1 team from the 2016 racing season, thereby extending 38 years of commitment of the brand to the world's premier motorsport championship series," Renault said in a statement.

Lotus have faced a series of legal actions this season, with bailiffs impounding their cars after the Belgian Grand Prix in a dispute with former reserve Charles Pic that was later settled.

Lotus missed three payments to HMRC of 905,000 pounds ($1.37 million) each in relation to income tax and national insurance contributions that were due for the months of July, August and September.

In addition, a further 1.4 million pounds relating to Lotus's tax affairs between 2009 and 2014 remains outstanding, according to HMRC, although that amount is disputed and is not expected to be paid in the immediate future.

Lotus also have multiple other creditors, some of whom were represented in court on Monday
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 28 september 2015 @ 14:20:46 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156448235
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.
En wat als Honda nee zegt?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')