quote:Statement Renault:
“ Renault Groep en Gravity Motorsport S.a.r.l., en deelneming Genii Capital SA, zijn blij om de ondertekening van de intentieverklaring aan te kondigen met betrekking tot de acquisitie door Renault van een overheersend aandeel in het Lotus F1 Team Ltd.
De ondertekening van deze intentieverklaring toont Renault’s eerste stap naar een project van het Renault Formule 1-team vanaf het raceseizoen 2016 en daarmee de uitbreiding van 38 jaar toewijding van het merk aan de koningklasse in de autosport; het wereldkampioenschap Formule 1.
Renault Groep en Gravity gaan de komende weken samenwerken om uiteindelijk deze onderneming om te buigen naar een definitieve trasactie, waarbij alle termen en voorwaarden behaald worden tussen hen en andere geïnteresseerde partijen.”
Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt mequote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.
Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.quote:Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt me
En dat Dallara bodywork zou ook nog eens ontwikkeld zijn door mensen van Ferrari die ze tijdelijk bij Haas/Dallara op de loonlijst hebben gezet.quote:Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.
niet verwonderlijk dat het nieuws juist vandaag naar buiten komt. Als het goed is staat Lotus vandaag namelijk voor de rechter vanwege niet afgedragen loonbelastingquote:
Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force Indiaquote:Op maandag 28 september 2015 12:42 schreef THEFXR het volgende:
Gaat Renault ook nog aan andere teams leveren?
Kubica komt niet meer terug hoor....quote:Op maandag 28 september 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
De enige reden dat ik blij ben dat Renault blijft is dit:
[ afbeelding ]
Jammer nog altijd.quote:Op maandag 28 september 2015 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kubica komt niet meer terug hoor....
Misschien wat voor Alonsoquote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.
Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggenquote:Op maandag 28 september 2015 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force India
Ze zullen op den duur wel moeten. De FIA wil dat de leveranciers gelijk verdeeld worden over de teams. Honda had voor dit jaar een exclusiviteitsdeal, maar die was toegekend voor één jaar om de entree van Honda te vergemakkelijken. De verwachting is dat Honda volgend jaar of het jaar erop aan meerdere teams gaat leveren (en dat wordt dus ook van Renault verwacht).quote:Op maandag 28 september 2015 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggen
Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.quote:Op maandag 28 september 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
Met andere woorden de regels worden totaal niet nageleefd. En niemand schijnt het te deren dat Honda gewoon weer alleen aan McLaren gaat leveren.
Ze weten wat er mis is met hun motor (te kleine compressor, waardoor ERS te weinig opgeladen wordt) en willen dat voor volgend jaar aanpassen.quote:Op maandag 28 september 2015 14:04 schreef Beach het volgende:
Ik denk ook niet dat iemand met Honda wil rijden (inclusief McLaren).
quote:(Reuters) - French car maker Renault on Monday announced it would buy a majority stake in the Lotus Formula One motor racing team, allowing the financially stretched outfit to stave off the threat of administration in a London court.
Lotus is facing legal action from HMRC, Britain's tax authority, over unpaid taxes and was pinning its hopes on a buyout by former owners Renault to start sorting out its crippling debt and cash flow problems.
The High Court in London had given Lotus until Monday to make a deal with Renault that could potentially satisfy creditors, or face administration.
At a hearing on Monday morning, lawyers for Renault and Lotus said a deal had been concluded overnight and they asked for an adjournment until Dec. 7 to allow time to finalise the transaction and deal with pressing issues.
Judge Colin Birss agreed to adjourn the case until Dec. 7 or the next available court date after that. Lawyers for Renault told Reuters that HMRC had not been paid what it was owed yet, but would be imminently. HMRC did not oppose the adjournment.
British-based Lotus, which in previous guises of Benetton and Renault won world championships with Michael Schumacher and Fernando Alonso, has struggled to keep operating normally in the current Formula One season.
In Japan, the team were locked out of a hospitality unit intended for their use after failing to pay Grand Prix circuit organisers. Their mechanics had to be catered for along with staff at the VIP Paddock Club, as a favour.
While there were few details of the deal with Renault, the team's prospects were clearly looking brighter after the announcement from the French company, which has been involved in Formula One as an engine supplier for years.
Renault announced that it had signed a letter of intent on the potential acquisition of a controlling stake in Lotus with Gravity Motorsports S.a.r.l., an affiliate of Genii Capital, the Luxembourg-based firm that owns the Formula One team.
"The signature of this Letter of Intent marks Renault's first step towards the project of a Renault Formula 1 team from the 2016 racing season, thereby extending 38 years of commitment of the brand to the world's premier motorsport championship series," Renault said in a statement.
Lotus have faced a series of legal actions this season, with bailiffs impounding their cars after the Belgian Grand Prix in a dispute with former reserve Charles Pic that was later settled.
Lotus missed three payments to HMRC of 905,000 pounds ($1.37 million) each in relation to income tax and national insurance contributions that were due for the months of July, August and September.
In addition, a further 1.4 million pounds relating to Lotus's tax affairs between 2009 and 2014 remains outstanding, according to HMRC, although that amount is disputed and is not expected to be paid in the immediate future.
Lotus also have multiple other creditors, some of whom were represented in court on Monday
En wat als Honda nee zegt?quote:Op maandag 28 september 2015 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |