abonnement Unibet Coolblue
pi_156383623
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:25 schreef G3F het volgende:

[..]

Aan de verlichting te zien gok ik dat het een 4 baans weg is? Als dit zo is dan kunnen ze idd niet oversteken, bij 2 en 6 baans wegen zonder middenberm is dit wel mogelijk.

Dit heeft ook invloed op de services die je aan 4 baans wegen hebt staan, zo moeten brandweerwagens soms een heel stuk omrijden als de brand letterlijk naast de deur is bijv.
Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.

Toch bedankt :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:00:53 #127
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156385046
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.

Toch bedankt :D
Een kort doodlopend zijstraatje maken helpt ook. Bussen kunnen niet zomaar een U-turn maken, alleen aan het einde van een weg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_156386887
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen.

Toch bedankt :D
Ik zie het nu idd, ik keek naar de verlichting erboven en ging er automatisch van uit dat die doorliep. Heb wel gemerkt dat de pijlen op de weg bij de busbanen niet helemaal optimaal werken.
pi_156396577
Kun je de dag/nachtcyclus ook uitzetten of pauzeren... bouwen in het donker is ruk.


Daarnaast mogen ze wel wat doen aan rijden in het donker met een bus of trein oid. Allemaal geflits.
pi_156396623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:22 schreef elkravo het volgende:
Kun je de dag/nachtcyclus ook uitzetten of pauzeren... bouwen in het donker is ruk.

Daarnaast mogen ze wel wat doen aan rijden in het donker met een bus of trein oid. Allemaal geflits.
Ja via menu en dan opties
pi_156408386
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_156447537
Ik hou Cities Skylines al enige tijd in de gaten en ik heb zojuist het spel getroffen voor een tientje. Is dit spel méér dan alleen maar 'designen'? Zou je bijvoorbeeld rekening moeten houden met het welzijn en de welvaart van de burgers en dergelijke ? Want als 'baas' van de stad zou je normaliter met méér dan designen rekening moeten houden. Wat is de mate van complexiteit/realisme van deze city builder?

Aangezien de uitgever van het spel Paradox Interactive is, verwacht ik wel enigszins realisme en complexiteit. Maar tóch vraag ik mij af hoe het zit wat betreft uitdaging.

[ Bericht 29% gewijzigd door Super-B op 28-09-2015 13:54:11 ]
  maandag 28 september 2015 @ 14:08:15 #133
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156448021
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 13:44 schreef Super-B het volgende:
Ik hou Cities Skylines al enige tijd in de gaten en ik heb zojuist het spel getroffen voor een tientje. Is dit spel méér dan alleen maar 'designen'? Zou je bijvoorbeeld rekening moeten houden met het welzijn en de welvaart van de burgers en dergelijke ? Want als 'baas' van de stad zou je normaliter met méér dan designen rekening moeten houden. Wat is de mate van complexiteit/realisme van deze city builder?

Aangezien de uitgever van het spel Paradox Interactive is, verwacht ik wel enigszins realisme en complexiteit. Maar tóch vraag ik mij af hoe het zit wat betreft uitdaging.
Als ik eerlijk ben gaat het met name op de werking van het verkeer/infrastructuur. Al vrij gauw weet je wat wel werkt en wat gewoon niet kan. Er zijn wel bepaalde wensen van de inwoners maar die zijn vrij oppervlakkig en hebben vaak betrekking op gevolgen van een nieuwe weg ofzo.

Er zijn wel veel mods beschikbaar die diepgang aanbrengen wat dat betreft.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156448077
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:08 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben gaat het met name op de werking van het verkeer/infrastructuur. Al vrij gauw weet je wat wel werkt en wat gewoon niet kan. Er zijn wel bepaalde wensen van de inwoners maar die zijn vrij oppervlakkig en hebben vaak betrekking op gevolgen van een nieuwe weg ofzo.

Er zijn wel veel mods beschikbaar die diepgang aanbrengen wat dat betreft.
Bedankt voor je input. :) Cities Skylines is dan niet exact het spel waarnaar ik op zoek ben. Ken jij, toevalligerwijs, een goed alternatief dat aansluit aan mijn wensen?
  maandag 28 september 2015 @ 14:21:39 #135
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156448256
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:11 schreef Super-B het volgende:

[..]

Bedankt voor je input. :) Cities Skylines is dan niet exact het spel waarnaar ik op zoek ben. Ken jij, toevalligerwijs, een goed alternatief dat aansluit aan mijn wensen?
Tjah uiteindelijk is iedere city builder een beetje gebaseerd op infrastructuur naast een "burger tabel" die je in het groen houdt bij wijze van spreken.

Tropico V (ook al is dat niet echt een city builder) bepaal je ook hoe je met je burgers omgaat en zo zijn er vast nog wel meer. Maar een pure city builder waarin ook de verhoudingen met de burgers dynamisch en diep onderliggend van belang zijn zou ik zo niet kennen. Misschien iemand anders hier?

Dat spel ga ik namelijk ook eens even bekijken ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156448343
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tjah uiteindelijk is iedere city builder een beetje gebaseerd op infrastructuur naast een "burger tabel" die je in het groen houdt bij wijze van spreken.

Tropico V (ook al is dat niet echt een city builder) bepaal je ook hoe je met je burgers omgaat en zo zijn er vast nog wel meer. Maar een pure city builder waarin ook de verhoudingen met de burgers dynamisch en diep onderliggend van belang zijn zou ik zo niet kennen. Misschien iemand anders hier?

Dat spel ga ik namelijk ook eens even bekijken ;)
Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'. _O-

De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen. :D
  maandag 28 september 2015 @ 14:38:39 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156448592
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef Super-B het volgende:

[..]

Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'. _O-

De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen. :D
Ik denk dat je meer op zoek bent naar spellen als de "Anno" reeks of The settlers/ Tropico series.

Met name oudere delen (die ook naar hedendaagse maatstaven grafisch erg degelijk zijn) zijn tegenwoordig spotgoedkoop en bieden tonnen en tonnen aan uren.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156449785
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 14:26 schreef Super-B het volgende:

[..]

Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'. _O-

De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen. :D
Moet je deze echt eens proberen!

http://www.positech.co.uk/democracy3/
blablablabla
pi_156450005
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Moet je deze echt eens proberen!

http://www.positech.co.uk/democracy3/
Ziet er interessant uit! Heb je het spel zelf?
  maandag 28 september 2015 @ 17:57:42 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156452923
Ik heb het gisteren weer even gespeeld na een lange tijd en vind de uitbreiding er wel tof uit zien moet ik zeggen! Al heb ik nog steeds het idee dat het misschien net even te makkelijk is. Zolang je maar de basics blijft leveren vliegen de inwoners je dorp in. De enige echte uitdaging is het vervoer.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156459543
Ook maar even 2 screens van mijn stadje:




Inmiddels hard op weg naar de 30,000 inwoners :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156461285
Dat vrijheidsbeeld ziet er goed uit! Komt die uit de deluxe editie?
pi_156469238
Ik blijf het toch jammer vinden dat gebouwen altijd maar vierkant moeten zijn. Je kan heel leuk een non-grid stad bouwen maar dan hou je altijd van die open stukjes waar je eigenlijk alleen bomen kan planten. Zou leuk zijn als er opties zouden zijn voor opvulling, zodat je in ieder geval beton kan neergooien inplaats van het gras.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_156469557
Vanavond maar weer eens spelen, ik ben benieuwd naar de addon. :)
pi_156470005
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:27 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik blijf het toch jammer vinden dat gebouwen altijd maar vierkant moeten zijn. Je kan heel leuk een non-grid stad bouwen maar dan hou je altijd van die open stukjes waar je eigenlijk alleen bomen kan planten. Zou leuk zijn als er opties zouden zijn voor opvulling, zodat je in ieder geval beton kan neergooien inplaats van het gras.
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909

Met de ronde 1x1 stukjes kan je ook nog eens in hele lastige hoekjes komen _O_

Verder kan je met die More Beautification Mod overal waar je maar wil props plaatsen.
Kan je lekker gedetailleerd bezig enzo :P
Nait Soezn Moar Broezn
pi_156470533
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:09 schreef Divje het volgende:

[..]

http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909

Met de ronde 1x1 stukjes kan je ook nog eens in hele lastige hoekjes komen _O_

Verder kan je met die More Beautification Mod overal waar je maar wil props plaatsen.
Kan je lekker gedetailleerd bezig enzo :P
Bazen mod community godverdomme _O_ _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_156474651


my first night.. with death staring at me.. :+
pi_156474750
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:26 schreef G3F het volgende:
Dat vrijheidsbeeld ziet er goed uit! Komt die uit de deluxe editie?
Zou goed kunnen!

Koploper _O_

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156477461
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:05 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zou goed kunnen!

Koploper _O_

[ afbeelding ]
Heb je daar links onder nou een elevated train station?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_156477498
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Heb je daar links onder nou een elevated train station?
Correct.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')