abonnement Unibet Coolblue
pi_156271180


World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kanon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 7 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Japan en China.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks en de kannonen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.
- Britse tanks hebben vaak een goede bepantsering met een snel herladend geweer. Nadeel is dat ze vaak wel enorm traag, zeker de heavy tanks.
- Franse tanks zijn in de hoogste tiers voorzien van autoloaders, dit betekend dat de laadtijd tussen het vuren van shells korter is. Vaak heb je 4 tot 6 shells ter beschikking, hierna heb je een langere laadtijd dan normaal (BC 55 heeft bv een laadtijd van +/- 70 seconde!). Voordeel is dat je een vrij dodelijke verrassingsaanval uit kunt voeren doordat je je tegenstander in 10 seconde 5 keer kan raken terwijl hij na 1 schot dikwijls 10 seconde nodig heeft om te kunnen reloaden. Nadeel is dat het loaden van het magazijn veel tijd in beslag kan nemen en dan ben je dus ook weerloos.
- Japanse tanks hebben veelal een goede bepantsering en een fatsoenlijke gun.
- Chinese tanks zijn vergelijkbaar met de Japanse tanks. De lagere tiers zijn veelal verkregen via de Russische of Amerikaanse tanks, dit zijn tanks met een bijna zelfde aanduiding zoals de Type-34 tov de russische variant T-34. Ze zijn vaak wel iets beter dan hun oorspronkelijke tegenhanger.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 7 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1, Amerikaanse T1 Cunningham, de Britse Vickers Medium Mk. I, de Franse Renault FT, Japanse Renault Otsu en Chinese Renault NC-31. Deze 7 zijn allemaal lichte tanks op de Britse tank na. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 8) Medium tanks (tier 10), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 10), tank Destroyers (tier 10).

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet welke tank je wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Geven je crew een bonus van 10%. Dit betekend ruwweg een betere detectie afstand tot vijandelijke tanks (wanneer je ze kan zien), hogere acceleratie, snellere laadtijd, sneller kunnen mikken en het bereik van je radio wordt vergroot. Spelers die alles willen maxen neem vaak food mee. Food gaat 1 gevecht mee en moet je dus constant aanvullen. Dit wordt een vrij dure onderneming want food kost 20.000 credits (of 50 goud) per keer. Het is niet aan te raden food te gebruiken als je net met het spel begint. De meeste spelers gebruiken helemaal geen food vanwege de kosten.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Met deze tanks kun je direct in een hogere tier beginnen. Dit is, als je net begint met het spel, af te raden. Het is een teamspel en wanneer je het spel nog moet leren is het leuker om op de lagere tiers te beginnen. Op hogere tiers wordt serieuzer gespeeld en het is dan ook moeilijker. Men gebruikt het terrein effectiever en ook de armor van de tank. Premium tanks worden veelal gebruikt om extra credits te verdienen en om crewleden sneller te trainen. Premium tanks geven daar namelijk een extra bonus in weg.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

Handige links:
http://www.vbaddict.net/ Geweldige tool om al je battles/stats bij te houden.
http://www.noobmeter.com/ Die kennen we allemaal
http://en.wot-life.com/ Zie boven
http://tank-compare.com/en/ Vergelijk tanks
http://www.maptactic.com/ Ideaal voor Clan Wars
http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator Camo calculator
http://www.wotreplays.org/ Replays
pi_156271186
Is de T-150 niet beter dan de KV-85?
pi_156272556
Ik dacht nog een paar patches geleden... toen de KV-1S nog een Tier 6 was en een beest van een 122mm knon had. Dezelfde als op mijn favo tankjager, de SU-100 O+
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156274641
Vind de KV-85 beter dan de T-150, aangezien elke klaphark tegenwoordig toch gold op je schiet als het teveel moeite is om de LFP te raken bijv. :')
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156373248
Begin het plezier in het spel weer een beetje te verliezen door arty :( 2 x achter elkaar in leo 1 vol geraakt 90% health weg tijdens het rijden bah
Ehmm
pi_156374505
Soms hé moet je zelf maar even de handen uit de mouwen steken.


trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156374657
Toch niet weer met die Pubstomp J he? :D
pi_156376647
Niks mis met pubstompen toch?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156377520
Nou, het lijkt me minder spannend dan als je in t8/10 er 9 pakte :9
pi_156379633
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 17:27 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Vind de KV-85 beter dan de T-150, aangezien elke klaphark tegenwoordig toch gold op je schiet als het teveel moeite is om de LFP te raken bijv. :')
Valt me trouwens wel op dat de laatste paar maanden echt meer gold geschoten wordt. Zie zelfs dat als mijn team verliest en de laatste arty beschoten wordt, schiet de vijand nog met gold wtf :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:15 schreef muhahaha het volgende:
Is de T-150 niet beter dan de KV-85?
KV-85 is geweldig! Alleen die gundepression :'(
Elk hobbeltje mik je naar de maan :')
pi_156392696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

KV-85 is geweldig! Alleen die gundepression :'(
Elk hobbeltje mik je naar de maan :')
I know, ik heb een jaar alleen in de KV-1S rond gereden en de KV-85 verschilt heel weinig. Hij is ietsjes trager en de reload op de 120mm (120 toch?) is langer. de 100mm is wel chill tho, vrij accuraat. :)
pi_156393531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:33 schreef Photomorti het volgende:
Begin het plezier in het spel weer een beetje te verliezen door arty :( 2 x achter elkaar in leo 1 vol geraakt 90% health weg tijdens het rijden bah
Moet je ze gewoon ff teamkillen, dan heb je er heel lang geen last meer van. :Y
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156393762
Door arty is de beroerde matchmaking ben ik ook al 2 maanden niet meer bezig geweest met WOT.

Misschien komt die tijd wel weer...
pi_156418767
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Valt me trouwens wel op dat de laatste paar maanden echt meer gold geschoten wordt. Zie zelfs dat als mijn team verliest en de laatste arty beschoten wordt, schiet de vijand nog met gold wtf :')

De n00bs pik je er toch zo uit. Je weet wel, mensen met 0,0 tactisch besef en situational awareness.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156493060
T-28 :'(

Nog maar een paar dagen janken hoop ik, dan kan die teringtank bij het oud vuil.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156494310
De tier 4 medium??? Die vond ik nog best lekker rijden, hij is alleen zo enorm groot _O-
pi_156495978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:28 schreef muhahaha het volgende:
De tier 4 medium??? Die vond ik nog best lekker rijden, hij is alleen zo enorm groot _O-
Hij rijdt ook wel lekker maar het duurde eeuwen voor ik de top gun had en hij gaat echt bij elke scheet kapot. Zeer irritante tank, niet leuk om mee te spelen. Ik snipe er nu alleen maar mee en dat schiet gewoon niet op.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156496093
Voor zijn omvang heeft hij wel bijster weinig armor ja _O-. Volgens mij was het voorheen een dubbeldekker schoolbus /honkhonk :').
Topgun is wel nodig ja, die is opzich wel chill.
pi_156496240
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:15 schreef muhahaha het volgende:
Is de T-150 niet beter dan de KV-85?
Heeft wel mijn voorkeur ja, ondanks dat er meer gold geschoten wordt. Heb uiteraard lang de oude kv-1s gespeeld en ik heb nooit echt goed aan de 85 kunnen wennen, ondanks dat het een prima tankje is. De 150 heeft vanwege zijn armour toch de voorkeur.
pi_156637441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:18 schreef muhahaha het volgende:
Voor zijn omvang heeft hij wel bijster weinig armor ja _O-. Volgens mij was het voorheen een dubbeldekker schoolbus /honkhonk :').
Topgun is wel nodig ja, die is opzich wel chill.
Ben hem inmiddels kwijt, maar hij werd ook wel leuker tegen 't eind, met die 57mm en alles geupgradet. Komt denk ik ook door de krü die wat ervarener werd (zat natuurlijk in eerste instantie een 75% krü in).

Soortgelijk probleem heb ik nu ook met de KV-1; heb nu dezelfde 57mm daarop zitten ( :') een 57mm op een heavy tank... "paf, paf, paf, paf" :') ) en er zit een onervaren bemanning in. Maar dat komt wel goed. Wil wel een premium heavy kopen voor training; is die Churchill 3 wat? Daar zit toch ook zo'n lullig zespondertje op?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:06:30 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_156639996
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:14 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ben hem inmiddels kwijt, maar hij werd ook wel leuker tegen 't eind, met die 57mm en alles geupgradet. Komt denk ik ook door de krü die wat ervarener werd (zat natuurlijk in eerste instantie een 75% krü in).

Soortgelijk probleem heb ik nu ook met de KV-1; heb nu dezelfde 57mm daarop zitten ( :') een 57mm op een heavy tank... "paf, paf, paf, paf" :') ) en er zit een onervaren bemanning in. Maar dat komt wel goed. Wil wel een premium heavy kopen voor training; is die Churchill 3 wat? Daar zit toch ook zo'n lullig zespondertje op?
Churchil is wel grappig. Rate of fire is onwaarschijnlijk. Maar het ding is zo tering traag.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 01:49:31 #22
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_156659741
quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:25 schreef Karrs het volgende:
T-28 :'(

Nog maar een paar dagen janken hoop ik, dan kan die teringtank bij het oud vuil.
best leuk ding, maar Cromwell is beter _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_156665765
Zo, de Churchill III ook maar gekocht en direct reuzelol mee gehad. :P

Traag, maar een pantsertje O+ en inderdaad zo'n best nog effectieve paf-paf-paf gun erop. Fijne heavy. :Y

En die extra XP en geld helpen ook wel. Nu maar eerst er de KV-1 krü mee trainen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156668513
Mijn ongezouten mening: Of je flikkert de 85mm op de Kv-1 of the 122mm derp. 57mm is oké, maar is veel beter op z'n plek als ie em op de T-34 gooit.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156668895
Heb er nu de 122mm op zitten. Soms een mooie oneshot (vooral TD's en Light Tanks), soms minimale schade. Maar ik ga ervan uit dat er dan binnen die tanks heel wat kapot is. Of doodt. :P
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156670994
Maakt opzich weinig uit. Beidde zijn prima te doen op de KV-1.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156685167
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 12:14 schreef Karrs het volgende:
Wil wel een premium heavy kopen voor training; is die Churchill 3 wat? Daar zit toch ook zo'n lullig zespondertje op?
Churchill 3 is een redelijke tank, die gun kan op afstand weinig maar als je zorgt dat je zoveel mogelijk je gevechten op korte afstand hebt dan maak je gehakt van andere tier5s.

Maar het enorme voordeel van de Churchill3, hij heeft de grootste xp-bonus van het hele spel, hij verdiend 38% meer xp per potje dan een normale tank. Dat is echt een abnormaal hoge bonus voor WoT begrippen. Andere premium tanks verdienen op zn max 5% meer. Churchill 3 is dus verreweg de beste crewtrainer in het spel. Kwa credits verdient ie 15% meer dan een normale tier5. Dat is niet super, maar de ammo and reparatiekosten zijn goedkoop.

Het is ook een van de laatste tanks in de ingame shop die nog speciale matchmaking heeft (je kan niet in tier7 battles komen), iets waar WG tegenwoordig niet meer aan doet. Alle andere special matchmaking tier5s zijn al verdwenen, dus kijk er niet raar van op als de Churchill3 binnenkort niet meer te verkrijgen is.
pi_156688617
Ik kan mij met de bovenstaande post prima vinden. Als je een redelijke t5 prem wilt, Churchill III is the way to go.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156752216

Net deze nog even gekeken, vooral op het eind hoe die dat nog even uitlegt etc
Ik ben al blij als ik met 1 schot penetratie heb.
Ik vind het echt knap

Denk wel eens net als in andere games, zitten ze gewoon 12 uur per dag alle specificaties uit de kop te leren van die tanks in dit geval etc?

En dan aan het silhouet van de tank al kunnen zien waar ze moeten schieten??
Ze weten ook altijd precies onder welke hoek met welk ammo ook het geen nut heeft om te schieten.

Terwijl ik denk van Yes ! Nu moet ik hem kunnen pakken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Geerd op 11-10-2015 04:14:47 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_156753905
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:59 schreef Geerd het volgende:

Net deze nog even gekeken, vooral op het eind hoe die dat nog even uitlegt etc
Ik ben al blij als ik met 1 schot penetratie heb.
Ik vind het echt knap

Denk wel eens net als in andere games, zitten ze gewoon 12 uur per dag alle specificaties uit de kop te leren van die tanks in dit geval etc?

En dan aan het silhouet van de tank al kunnen zien waar ze moeten schieten??
Ze weten ook altijd precies onder welke hoek met welk ammo ook het geen nut heeft om te schieten.

Terwijl ik denk van Yes ! Nu moet ik hem kunnen pakken.

Dat leer je gewoon door te spelen. Het goed kunnen richten en zwakke punten raken is iets wat je heel snel onder de knie kan hebben met een beetje aanleg. (tip: Zet de armor penetratie indicator aan op je crosshair als je dat niet hebt. Handig ingame middeltje om snel zwakke punten te herkennen)
Het belangrijkste gedeelte wat de matige spelers van de echt goede spelers onderscheid is het weten waar je moet zijn op welk moment. Je kan nog zo goed zijn met het raken van zwakke punten, als je op de verkeerde plekken bent dan heb je daar weinig aan.
Je kan soms na 30 seconden in de battle al zien of je gaat verliezen of niet, puur omdat jou spelers niet weten waar ze met hun tank moeten zijn.

Dus wil je beter worden in WoT, kijk eens naar wat streams of youtube videos van goede WoT spelers en let dan vooral op hoe ze actief gebruik maken van de maps.
pi_156761127
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:53 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Dat leer je gewoon door te spelen. Het goed kunnen richten en zwakke punten raken is iets wat je heel snel onder de knie kan hebben met een beetje aanleg. (tip: Zet de armor penetratie indicator aan op je crosshair als je dat niet hebt. Handig ingame middeltje om snel zwakke punten te herkennen)
Het belangrijkste gedeelte wat de matige spelers van de echt goede spelers onderscheid is het weten waar je moet zijn op welk moment. Je kan nog zo goed zijn met het raken van zwakke punten, als je op de verkeerde plekken bent dan heb je daar weinig aan.
Je kan soms na 30 seconden in de battle al zien of je gaat verliezen of niet, puur omdat jou spelers niet weten waar ze met hun tank moeten zijn.

Dus wil je beter worden in WoT, kijk eens naar wat streams of youtube videos van goede WoT spelers en let dan vooral op hoe ze actief gebruik maken van de maps.
Dat is voor bijna de helft wel het probleem. vooral als je dan met een td in een stad zit ik heb ik al iets tering deze k*t map weer
Ik zwaai naar dieren.
pi_156766646
Ik ben er een tijd uitgeweest, maar die O-I heavy tanks ruïneren Tier 5 en Tier 6 :{

Die dingen hebben veel te veel armor en een scheepskanon lijkt het wel. Waarom heeft WoT die idiote tanks überhaupt geïntroduceerd...? :N
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156766647
En vooral niet boos worden als je na een week nog niet elke n00b steamrolled. Had ik ook een halfjaar voor nodig totdat ik het spel ''een beetje'' doorhad.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156767999
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:53 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Dat leer je gewoon door te spelen. Het goed kunnen richten en zwakke punten raken is iets wat je heel snel onder de knie kan hebben met een beetje aanleg. (tip: Zet de armor penetratie indicator aan op je crosshair als je dat niet hebt. Handig ingame middeltje om snel zwakke punten te herkennen)
Het belangrijkste gedeelte wat de matige spelers van de echt goede spelers onderscheid is het weten waar je moet zijn op welk moment. Je kan nog zo goed zijn met het raken van zwakke punten, als je op de verkeerde plekken bent dan heb je daar weinig aan.
Je kan soms na 30 seconden in de battle al zien of je gaat verliezen of niet, puur omdat jou spelers niet weten waar ze met hun tank moeten zijn.

Dus wil je beter worden in WoT, kijk eens naar wat streams of youtube videos van goede WoT spelers en let dan vooral op hoe ze actief gebruik maken van de maps.
Vetgedrukte is waar! _O_

Dat van die 30 secondes ook btw, maar meestal is dat icm de kleurtjes en het aantal battles (kleuren alleen garanderen geen nederlaag of overwinning, ik let daarna ook altijd op wat waar heen gaat)
pi_156823230
Uurtje geleden de IS3 gekocht met de 122 D-25T
Dit het resultaat voor het 1ste potje



pi_156827128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 02:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
Uurtje geleden de IS3 gekocht met de 122 D-25T
Dit het resultaat voor het 1ste potje

Toptier met de IS-3 op lakeville is gewoon puur genieten ja :) Mooie pot!
Maar heb je nu serieus goud geschoten? Dat is als toptier is-3 toch nergens voor nodig? De targets waar je op geschoten hebt hebben ook allemaal amper armor...
pi_156827920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:58 schreef DjMark het volgende:

[..]

Toptier met de IS-3 op lakeville is gewoon puur genieten ja :) Mooie pot!
Maar heb je nu serieus goud geschoten? Dat is als toptier is-3 toch nergens voor nodig? De targets waar je op geschoten hebt hebben ook allemaal amper armor...
Moet ik dan HE pakken als mijn AP ammo op is? xD Ik heb 16/8/4 bij me, dus bij 19 schoten moet je er 3 APCR bij schieten ;). En je weet niet van te voren of je toptier bent he ;)
pi_156828013
Duidelijk :)

Zodra je de BL-9 hebt heeft apcr imho niet heel veel meerwaarde, je pen gaat niet echt veel omhoog in verhouding tot ap.
ik speel de is3(met bl-9) meestal met 21/5/2 layout.
pi_156843088
quote:
8s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:39 schreef Karrs het volgende:
Ik ben er een tijd uitgeweest, maar die O-I heavy tanks ruïneren Tier 5 en Tier 6 :{

Die dingen hebben veel te veel armor en een scheepskanon lijkt het wel. Waarom heeft WoT die idiote tanks überhaupt geïntroduceerd...? :N
Ik kom met mijn O-I heel de tijd in tier 8 battles waar ik geen enkele tank kan penetreren. Dan is het ook niet erg leuk om te spelen.

Mijn victory rate gaat ook heel hard achteruit door het spelen met de StuG III G. Team die heel de tijd bailed en voor de makkelijke kills gaat. Schijtirritant.
pi_156845401
Waarom zou je op de is3 HE meenemen? Ik load zelf 20/8 en schiet alleen tegen t10 heavies nog wel eens met gold. De papieren armor tanks die je tegen komt zijn op 1 hand te tellen. De meeste spgs hebben vaak op die tier meer armor dan je denkt.
pi_156848515
Een paar shells HE voor een decap heb ik meestal wel bij me op een tank.
pi_156850143
En om gigantisch te pissen op wafelijzer E-100 met zijn turret gemaakt van papier. Dat ook.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156851794
Zou de Cromwell B ooit weer aangeboden worden? Ik wil 'm zo graag :{
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156851853
Wargaming kennende wel. Zal dan ws wel 100 euro kosten of zo...
pi_156852100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:39 schreef DjMark het volgende:
Wargaming kennende wel. Zal dan ws wel 100 euro kosten of zo...
:|W

Idd, even vergeten dat we met WG te maken hebben. Dat gaat natuurlijk weer de hoofdprijs kosten. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156852818
Gewoon blijven genieten van de gewone cromwell.
Het is dan wel geen premiumtank, maar het blijft 1 van mijn favoriete tanks in de game. (en de enige waar ik tot nu toe een echte kolobanov's medal mee gehaald heb :) ).
pi_156853432
Bromwell is al een keer opnieuw aangeboden voor 30 euro incl 30 dagen premium en wat goud. Was meen ik de prijs die ik bij de eerste release heb betaald.
pi_156853875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:40 schreef DjMark het volgende:
Een paar shells HE voor een decap heb ik meestal wel bij me op een tank.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker zonder shells heb gezeten dan dat het wel hebben van HE de pot heeft gered. Tegenwoordig doe ik gewoon gold/AP als ik ga decappen, liever dat dan dat ik zonder ammo zit maar wel nog HE shells bij me heb.

Ik heb tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar een paar HE's mee als ik heel veel shells heb en als de gun een relatief slechte pen heeft.
pi_156872363
Volgens mij heb ik net een tweaker geowned op Erlenberg :D.

We waren als laatste over en ik won het duel met de RHM :).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:22:23 #50
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_156876664
quote:
8s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:39 schreef Karrs het volgende:
Ik ben er een tijd uitgeweest, maar die O-I heavy tanks ruïneren Tier 5 en Tier 6 :{

Die dingen hebben veel te veel armor en een scheepskanon lijkt het wel. Waarom heeft WoT die idiote tanks überhaupt geïntroduceerd...? :N
Gewoon de-tracken en er gehakt van maken. ^O^
Fade to Black
pi_156945967
Hebben allebei een Sidehull gemaakt van ~ 75 mm armor. En het is vlak.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_156992523
Die Tier5 OI exp. heeft overal 75 armor. Daar schieten zelfs tier4 tanks die kunnen richten nog doorheen.
pi_156993626
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2015 15:55 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Hebben allebei een Sidehull gemaakt van ~ 75 mm armor. En het is vlak.
En een scheepskanon waarmee ze een Tier VI heavy mee kunnen oneshotten.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156994962
Kiiiijk. Die Cromwell en ik beginnen elkaar te snappen nu.

Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 21 oktober 2015 @ 20:30:11 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157000405
Nog meer mensen die echt gestoord worden van die artillerie? Gelukkig is de wraak wel zo lekker zoet wanneer je drie van die rakkers weet te killen.
Fade to Black
pi_157008605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:30 schreef Achterhoker het volgende:
Nog meer mensen die echt gestoord worden van die artillerie? Gelukkig is de wraak wel zo lekker zoet wanneer je drie van die rakkers weet te killen.
Ja best wel maar goed, ik rij nu zelf een M12 dus ik zal maar niks zeggen _O-
  donderdag 22 oktober 2015 @ 00:39:19 #57
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157008632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ja best wel maar goed, ik rij nu zelf een M12 dus ik zal maar niks zeggen _O-
Om een statement te maken zouden we met z'n allen onze eigen arty moeten killen aan het begin van het potje. Als iedereen dat doet ontmoedigen we mensen om met arty te spelen.
Fade to Black
pi_157008695
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 00:39 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Om een statement te maken zouden we met z'n allen onze eigen arty moeten killen aan het begin van het potje. Als iedereen dat doet ontmoedigen we mensen om met arty te spelen.
Ja, dat zal mensen leren om arti te spelen _O-.

Als ze die missies nou eens weghalen. Dat zal meer schelen. :)
pi_157016506
-edit Die grap heb ik notabene in dit topic ook al gemaakt :') -
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_157016543
Zelfmoord is niet lief ;(
pi_157034909
De tering, net weer met de tiger 2 en Jagdtiger gespeeld, ik kom gewoon niet door het armor,
Zelfs tegen tanks van eigen tier, en hun knallen mij zo naar de klote.

Had net een beetje winst weer 30k weg :')

Hier bv



Ik dacht dat moet lukken niet dus
Wat doe ik hier verkeerd?
Ik zwaai naar dieren.
pi_157034925


Hier ook 2 schoten met gewoon geen damage op die OI ?? Japanse tank
Heat BP460 A.
Ik zwaai naar dieren.
pi_157034931
Hier ook, ik heb geen idee welke kant ik op moet, zie even later een tank in probs bij de brug ik dacht nou misschien kan ik daar helpen nog geen 10 meter dood



Hier nog een dan, zware tank geen flauw idee wat ik moet doen.



[ Bericht 25% gewijzigd door Geerd op 23-10-2015 04:53:38 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_157035010
En dan met die kleine crusader, sta je helemaal onderaan.
En zoals altijd ze gaan er door als een mes door warm boter.

Ik zwaai naar dieren.
pi_157035028
Nog maar een keer met de crusader



En dan met de tiger 2 of jagdtiger schiet je nog geen track af
Ik zwaai naar dieren.
pi_157035065
Zit zelfs ff te denken, tiger 2 verkopen en de tiger 1 weer te kopen.
Maar 1 lijntje compleet is ook wel leuk.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:49:54 #67
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157035576
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:30 schreef Achterhoker het volgende:
Nog meer mensen die echt gestoord worden van die artillerie? Gelukkig is de wraak wel zo lekker zoet wanneer je drie van die rakkers weet te killen.
Momenteel wordt ik Photmorti gek van die dingen. Gisteren 10 potjes gespeeld. In 7 geraakt door een arty. 3x een oneshot. Alle 3 de keren reed ik bijna op volle snelheid. En dan wordt je geraakt door een GC of T92 met een WN8 van 400. Dat is zoo slecht voor mijn bloeddruk.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:53:16 #68
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157035613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 04:37 schreef Geerd het volgende:
Hier ook, ik heb geen idee welke kant ik op moet, zie even later een tank in probs bij de brug ik dacht nou misschien kan ik daar helpen nog geen 10 meter dood

[ afbeelding ]

Hier nog een dan, zware tank geen flauw idee wat ik moet doen.

[ afbeelding ]
Met je papieren TD zou ik steun geven aan heavy's op B1. Bij die brug kan je van alle kanten gespot worden. Zeker als je team niet als eerste op die heuvel is op E9
Met je heavy zou ik op die map richting J7 gaan.
pi_157035820
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 04:08 schreef Geerd het volgende:
De tering, net weer met de tiger 2 en Jagdtiger gespeeld, ik kom gewoon niet door het armor,
Zelfs tegen tanks van eigen tier, en hun knallen mij zo naar de klote.
Ehm als eerste je modules. Je zit in een heavy en persoonlijk zou ik gaan voor een Rammer, vents en vert. stabilizer. Die helpen je veel meer in combat dan binocs en het netje. Verder staat de E100 angeled, daar komen wel meer mensen niet doorheen. Zeker op Tier 8 niet ... Persoonlijk zou ik de hill genomen hebben om daar de andere tier 10's te ondersteunen, elke tier 10 die je tegenkomt gaat moeilijk worden voor je, dat ligt niet zozeer aan de Tiger II :).
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 04:30 schreef Geerd het volgende:
Hier ook 2 schoten met gewoon geen damage op die OI ?? Japanse tank
Heat BP460 A.
O-I zijn nasty bitches, ze hebben tussen de body en de turret een klein breed plankje waar je ze kunt pennen, je moet dan wel dichterbij komen. Van de zijkant zou ook wel lukken als je kunt flanken. Frontal op 300 meter of meer wordt heeeel moeilijk met een russische heavy.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 04:37 schreef Geerd het volgende:
Hier ook, ik heb geen idee welke kant ik op moet, zie even later een tank in probs bij de brug ik dacht nou misschien kan ik daar helpen nog geen 10 meter dood

Hier nog een dan, zware tank geen flauw idee wat ik moet doen.
Je kunt hier 3 kanten op. Je kunt richting de hill en dan achterop blijven, vaak een wachtgame en hopen dat ze daar wat pushen. Je kunt door het midden over de brug. Doe ik persoonlijk niet met een td want je gaat zo makkelijk kapot. Je kunt ook rechtsom via de 1 lijn, daar gaan vaak de heavies heen en je kunt van achterop nog wat support leveren, nadeel is je cover. Als je gespot wordt heb je vaak 3 arti's op je dak. Via de hill kun je vaak nog wel verstoppen of cover zoeken. Imo de hill dan maar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 06:14 schreef Geerd het volgende:
En dan met die kleine crusader, sta je helemaal onderaan.
En zoals altijd ze gaan er door als een mes door warm boter.
Doe je helaas niks aan, je kan wel proberen spotting dmg te krijgen zonder dat ze jou raken. Belangrijk is weten waar je kunt staan en uiteraard ook waar je team spotting nodig heeft.

Fiery saillant is een hele goede spotting map, daar kun je, mits je niet gezien wordt, heel goed spotten. Truuk is vaak om juist níet te schieten en stilletjes om je heen te blijven kijken terwijl je je tank in een struikje hebt geparkeerd. :)
pi_157036517
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 06:49 schreef Geerd het volgende:
Zit zelfs ff te denken, tiger 2 verkopen en de tiger 1 weer te kopen.
Maar 1 lijntje compleet is ook wel leuk.
Ik heb je ingame stats eens bekeken en die liggen nogal onder het gemiddelde hoewel er wel een stijgende lijn in zit.

Mede lettende op wat je hier voor een vragen stelt, lijkt het me dat je nogal wat basiskennis ontbreekt (ondanks 5k battles). Ik zou je sterk willen aanraden je wat meer de verdiepen in tanks, strategie, positionering, maps etc etc.
Dit kun je doen door eens wat basis videos te bekijken op you tube. Probeer meer te weten te komen over "anglen", "sidescrapen" bijvoorbeeld. Zoek op tanks die je hebt, bekijk reviews daarvan zodat je weet hoe je de tank moet spelen en welk equipment je er op moet zetten.
Sluit je aan bij een clan, er zijn er honderden in NL, enkelen hebben opleidingsclans waar je met anderen kunt trainen, platoonen en teambattles. Leer je echt veel van.

En juist niet doorgrinden om "1 lijntje compleet" te maken.
Je merkt het nu al: in de hogere tiers kun je nog niet veel bijdragen. Ga je wel door naar tier 10, ga je het echt niet leuk vinden (en je team vindt jou niet leuk). Tenslotte draait het daar toch om: plezier in het spel hebben.
pi_157043027
Thanks voor de reacties !!
Met die crusader bedoelde ik eigenlijk, ook al sta je helemaal onderaan, je kunt gewoon met de heavy?s mee dat ding knalt lijkt het wel overal door heen bijna.

[ Bericht 76% gewijzigd door Geerd op 23-10-2015 16:22:30 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_157045801
Het probleem wat ik bij veel (nieuwe spelers) zie ; Ze klagen vooral over wat ze neit kunnen i.p.v dat ze bekijken wat ze wel kunnen doen. Vooralsnog raad ik persoonlijk aan om tussen tier 5 en 7 te spelen. Daar leer je het meest in mijn mening. Tier 8-9-10 is afgeraden, want de meete ''goede'' spelers hangen daar rond. In de lagere tiers zijn genoeg idioten die je kan farmen en zodoende ervaring op kan doen.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_157047888
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:15 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Het probleem wat ik bij veel (nieuwe spelers) zie ; Ze klagen vooral over wat ze neit kunnen i.p.v dat ze bekijken wat ze wel kunnen doen. Vooralsnog raad ik persoonlijk aan om tussen tier 5 en 7 te spelen. Daar leer je het meest in mijn mening. Tier 8-9-10 is afgeraden, want de meete ''goede'' spelers hangen daar rond. In de lagere tiers zijn genoeg idioten die je kan farmen en zodoende ervaring op kan doen.
Ja, ik zit ook vaak te switchen tussen bureaublad en game om weer ff te kijken wat de weakpoints zijn.

Ook vind ik wel een beetje dat je vanaf een begin tank te snel doorstroomd naar de volgende tiers.
Met 10 potjes ofzo ben je 3 tiers verder.
Ik zwaai naar dieren.
pi_157047954
@muhahaha ik ga eens even kijken naar die modules idd,
Krijg je die modules eigenlijk mee in je volgende tier tank ? :@

[ Bericht 60% gewijzigd door Geerd op 23-10-2015 22:32:22 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_157054990
Nee, die blijven zitten en als je je tank verkoopt worden ze of meeverkocht of voor 10 gold per stuk in je voorraad gezet.
pi_157056518
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 18:15 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Het probleem wat ik bij veel (nieuwe spelers) zie ; Ze klagen vooral over wat ze neit kunnen i.p.v dat ze bekijken wat ze wel kunnen doen. Vooralsnog raad ik persoonlijk aan om tussen tier 5 en 7 te spelen. Daar leer je het meest in mijn mening. Tier 8-9-10 is afgeraden, want de meete ''goede'' spelers hangen daar rond. In de lagere tiers zijn genoeg idioten die je kan farmen en zodoende ervaring op kan doen.
Die idioten zitten helaas dan net zo vaak in je team.

Tier 4 tot 6 is één van de volgende drie mogelijkheden:
- Je verliest schandalig hard
- Je hebt een goede pot met een close win/loss
- Je rolt over de vijand heen.

Er is in 4 tot 6 geen andere gradatie. En het maakt niet uit hoe goed je zelf bent, een pot 'carry-en' is in mijn ervaring een utopie.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_157131260
In dat aspect zit elke tier vol met beroepsmongolen. Mijn mening is simpel: Tier 4-8 is waar je de mechanics echt begint te leren. En het is een prima tiergebied om pubs finaal de grond in te stampen.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_157132471
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
In dat aspect zit elke tier vol met beroepsmongolen. Mijn mening is simpel: Tier 4-8 is waar je de mechanics echt begint te leren. En het is een prima tiergebied om pubs finaal de grond in te stampen.
Ben het met je eens.
Zou zelf tier 4-5 weg willen halen en er 6-8 van willen maken. Die tiers zijn imho vrij goed gebalanceerd, en de verschillen tussen een medium/light/td/heavy worden daar ook goed duidelijk. (op tier 4-5 rijden heavies rond met amper armor, mediums met amper snelheid etc.)
Op tier 9-10 is het een stuk lastiger spelen, omdat daar de meeste echt goede spelers zitten.

En fail-teams of op-teams zul je altijd tegen blijven komen, daar doe je niks aan.
pi_157133923
Gisteren nog een failteam gehad. Assault op el halluf in mn t29 met zandduinen en in het midden een semi droge rivierbedding. 0 lijn pushen ging niet dus ik reed via de greppel naar het midden en kill uiteindelijk 5 tanks. Nog met 4 over tegen 1 is2 en wat doen die banenen, gaan ze omrijden terwijl de klok tikt ... verloren omdat ik de enige capper was en de is2 heel voorzichtig kwam kijken. :/

Andere map met dezelfde tank, ik wil naar de 1 lijn rijden en zie dat er 1 lt en 2 mt meegaan, de rest gaat naar de 0 lijn :'). Ik keer maar om en wil mijn platoonmaat in zn m12 verdedigen alleen hij wordt gekilled voor een vijandelijke arti zonder spot dus ik rij maar helemaal terug en doordat ik daar lig kan ik een rushcap verijdelen en winnen we uiteindelijk de pot op het nippertje omdat mijn team veelstelaat begint te cappen en ik de laatste vijand nog kan killen terwijl beide caps op 100 staan. Die was heeel spannend :). Mocht dat schot ook niet missen dus ik nam de tijd. Dat frustreerde een andere speler haha.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:34:46 #80
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157134792
Ik had een mooi team gisteren in mijn Cromwell. Ik yolo vrij agressief halverwege de map op sandriver. Ik doe in 3 min 2k dmg en 4 kills. 4-0. Vervolgens one shot door arty :{ .
Mijn team presteert het daarna 15-4 te verliezen. Ik was zo trots op ze. *;
pi_157217465
Is de IS-6 goed te pruimen voor een speler die rond de 2,3k wn8 kwakkelt?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_157244914
IS-6 armor = prima
Gun is matig, je zult wel wat gold moeten schieten.

Dus wil je hem voornamelijk voor credits gebruiken dan is hij iets minder geschikt dan bijvoorbeeld de FCM 50t of JagdTiger 88.
  maandag 2 november 2015 @ 17:17:38 #83
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157272621
Top of tree is alweer de T110E5.

http://worldoftanks.eu/en(...)ial-top-tree-t110e5/

Heb nog 60k exp nodig op de M103 maar speel nog maar een enkel potje per week.

Combi van tijdgebrek (kan pas vanaf 22.00/22.30 spelen en kleine J is rond 06.00 wakker) en het spel werd meer 'moeten' dan fun. De avond was niet goed als ik niet beter speelde qua wr en WN8 dan mijn gemiddelde.

Dat speelde op een gegeven moment niet meer goed. Teveel gestress, boos op elke stomme move van teammates terwijl je daardoor zelf ook als een krant ging spelen. Speel je soms tot 2.00 om daarna niet meer in slaap te komen. :')

De keren dat ik nu nog even speel gaat t prima qua wr en wn8. Speel ik een paar potjes lekker relaxed, en daarom ook best wel ok.

Maar goed, toch maar de M103 doorgrinden dan deze week. ;)
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 2 november 2015 @ 21:37:04 #84
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157279050
Paar potjes relaxed spelen is dit dus:

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_157556839
Stormlooptopic
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  zondag 15 november 2015 @ 08:43:03 #86
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_157561975
Legacy of the void nu. :@

Geen MP echter. Dan word je binnen 5 minuten gerushed door een 13 jarige Koreaan met ADHD die 1000x sneller kan klikken dan jij kan. ;(
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_157647562
Ik wist dat de T-18 een SPG zou worden, maar de Battle Bath (T-82) dus ook. Vond dat altijd wel een leuke TD; Tier V tanks oneshotten met de 105mm derp. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  maandag 7 december 2015 @ 10:20:09 #88
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158073839
Dit spel sinds 2 maanden aan het spelen, nu hoogste tier is de Tiger1 :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158089502
Tiger 1 is leuk.
Weinig armor, maar hele goede gun met hele goede RoF
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:50:30 #90
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158098653
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 20:31 schreef DjMark het volgende:
Tiger 1 is leuk.
Weinig armor, maar hele goede gun met hele goede RoF
Klopt, gisteren nog 3485dmg mee gedaan :)
Gebruik hem meestal als support tank als ik bij hogere tiers ingedeeld zit.
Wel verloren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:06:29 #91
258885 Solique
I Kill You !
pi_158099102
Speel het tegenwoordig een stuk minder door de soms belachelijke RNG en teammaten.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_158099404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:06 schreef Solique het volgende:
Speel het tegenwoordig een stuk minder door de soms belachelijke RNG en teammaten.
Same here. Doe ik op el halluf 3500 dmg in een T29 / tier7 pot, verliezen we alsnog...
Andere map race ik met mijn bulldog naar de standaard spotplekjes waarbij een vriendelijke chaffee mij voor is, enfin geen probleem maar hij besluit wel heel erg ver naar voren te rijden en sneuvelt vrijwel direct en ik word ook nog eens gespot vanaf de weg dus ik moet ook terugtrekken, blijkt dat heel die flank bekant leeg is (niet op gelet, fout van mij) en dat het halve team in de heuvel ligt terwijl het een encounter is (ergo de heuvel is veel minder interessant). Verliezen we dus omdat ze op de heuvel doorpushen en door de vijandelijke td's op worden gegeten.
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:52:49 #93
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_158100489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:34 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Same here. Doe ik op el halluf 3500 dmg in een T29 / tier7 pot, verliezen we alsnog...
Andere map race ik met mijn bulldog naar de standaard spotplekjes waarbij een vriendelijke chaffee mij voor is, enfin geen probleem maar hij besluit wel heel erg ver naar voren te rijden en sneuvelt vrijwel direct en ik word ook nog eens gespot vanaf de weg dus ik moet ook terugtrekken, blijkt dat heel die flank bekant leeg is (niet op gelet, fout van mij) en dat het halve team in de heuvel ligt terwijl het een encounter is (ergo de heuvel is veel minder interessant). Verliezen we dus omdat ze op de heuvel doorpushen en door de vijandelijke td's op worden gegeten.
Ik deed van de week nog 6 kills en 8000 dmg. Toch verliezen we 15-11. En elke game 3 fucking arty. Begin met zo onderhand als photojosti te voelen.
pi_158100512
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik deed van de week nog 6 kills en 8000 dmg. Toch verliezen we 15-11. En elke game 3 fucking arty. Begin met zo onderhand als photojosti te voelen.
Gisteren hadden we 5 arti tegen :'). En nóg gaan mensen in het open staan. Ja dan vraag je er ook om hoor. Uiteindelijk verloren omdat onze arti zo lomp stonden opgesteld dat ze door 2 E-100's werden gespot en gekilled :').
pi_158101359
Als je zelf erg veel damage doet, verlies je meestal.
Dat is vrij logisch omdat de reden dat jezelf zoveel damage kan doen waarschijnlijk is dat de rest van je team slecht is (anders zouden die alle damage al wegkapen namelijk).
Bij goede teams doe je normaal minder damage, omdat het dan meer verdeeld is.

Dus reacties van "ik deed xxx damage en alsnog verloor ik!!!" zijn eigenlijk heel logisch.

Om te beoordelen hoe "goed" een speler is, kijk ik daarom ook altijd naar wn8 in combinatie met winrate....(en tiers die ze spelen).
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:38:46 #96
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158101426
Stats vind ik niet echt belangrijk, het is leuk om te zien dat je goed of slecht bent, er lering uit kan trekken etc etc. Voor mij echter weinig van belang, gaat om een leuk spel waarbij er tactisch gezien goed gespeelt is. Daar schort het helaas wel eens aan.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158101436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:36 schreef DjMark het volgende:
Als je zelf erg veel damage doet, verlies je meestal.
Dat is vrij logisch omdat de reden dat jezelf zoveel damage kan doen waarschijnlijk is dat de rest van je team slecht is (anders zouden die alle damage al wegkapen namelijk).
Bij goede teams doe je normaal minder damage, omdat het dan meer verdeeld is.

Dus reacties van "ik deed xxx damage en alsnog verloor ik!!!" zijn eigenlijk heel logisch.

Om te beoordelen hoe "goed" een speler is, kijk ik daarom ook altijd naar wn8 in combinatie met winrate....(en tiers die ze spelen).
1455,99, 52.69% en tier 6 tot 8 wat ik het meeste heb gespeeld, laatste tijd ook wat 9 en 10 (winrate daarvan is wel vrij slecht).
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 8 december 2015 @ 11:48:31 #98
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_158101671
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 10:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit spel sinds 2 maanden aan het spelen, nu hoogste tier is de Tiger1 :)
He, jij hier? B-)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:56:56 #99
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158101895
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:48 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

He, jij hier? B-)
Huh?? Jij hier?? :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158102482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:39 schreef muhahaha het volgende:

[..]

1455,99, 52.69% en tier 6 tot 8 wat ik het meeste heb gespeeld, laatste tijd ook wat 9 en 10 (winrate daarvan is wel vrij slecht).
Tier 10 is ook echt veel moeilijker dan alles daaronder. Daar spelen de echt goede spelers meestal.
Dus dat is niet heel raar :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')