Top! Thanks voor de tip.quote:
Zo te zien niet bij het boeken. En https://www.hawaiianairlines.com/legal/list-of-all-fees heeft het alleen over 'Luggage charges paid via web check-in, kiosk check-in, or ATO' wat mij doet voorkomen dat je dit kunt doen tijdens de online checkin of checkin op de luchthaven (danwel via de automaat of aan de balie)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:47 schreef Hallojo het volgende:
Weet iemand hoe het bij Hawaiian Airlines werkt met de bagage? Moet je dat bij het inchecken betalen of kan dat ook vooraf?
Tijdens het kopen van het ticket was er geen mogelijkheid om bagage toe te voegen. Misschien inderdaad bij het online inchecken. Ik heb geen zin om bij het inchecken op de luchthaven het dubbele te betalen, zoals bij veel maatschappijen wel het geval is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zo te zien niet bij het boeken. En https://www.hawaiianairlines.com/legal/list-of-all-fees heeft het alleen over 'Luggage charges paid via web check-in, kiosk check-in, or ATO' wat mij doet voorkomen dat je dit kunt doen tijdens de online checkin of checkin op de luchthaven (danwel via de automaat of aan de balie)
Slechtste pasta die ik ooit gegeten heb. Wel lekkere bloedsinaasappelsap aan boord Verder niet bijzonder maar voor de prijs die ik betaalde (¤350 retour naar Tokyo) zou ik het zo weer doen.quote:
Vóórdat je ook maar je eerste boeking maakt. Want dan mag je bagage gratis mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 00:59 schreef donroyco het volgende:
Wanneer is het volgens jullie nuttig om aan een frequent flyer programma deel te nemen (in dit geval KLM)?
Tegenwoordig moet je met ivory 'gewoon' betalen, welliswaar met een beetje korting.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vóórdat je ook maar je eerste boeking maakt. Want dan mag je bagage gratis mee.
3 retourtjes Singapore in cattle class is dus 6 x 6500 level miles. Voor Gold heb je 30000 level miles nodig. En met een enkeltje in BC naar SIN heb je ook nog geen Silver status hé.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ter vergelijk, 1x business class nawr singapore vliegen en je bent al silver, 3x en je bent platinum. Zou je diezelfde vluchten economy vliegen ben je nog geen eens silver en kom je zelfs qua miles niet eens in de buurt
OK, SORRY. Ik wist niet dat ze dat alweer asngepast hadden. Kostte zeker teveel plastic en administratiekosten al die eenmslige Ivory card holders.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je met ivory 'gewoon' betalen, welliswaar met een beetje korting.
Maar niet voor vluchten van vóór de ingangsdatum van een lidmaatschap.quote:
Nee, ze vonden vast dat ze nog teveel op een traditionele maatschappij leken ipv een low-cost carrierquote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, SORRY. Ik wist niet dat ze dat alweer asngepast hadden. Kostte zeker teveel plastic en administratiekosten al die eenmslige Ivory card holders.
Is dat zo? Bij KLM deden ze niet moeilijk over. Maargoed, dat was 5 jaar geleden....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar niet voor vluchten van vóór de ingangsdatum van een lidmaatschap.
Is het met dezelfde maatschappij? Want dan wordt de bagage naar de eindbestemming doorgelabeled.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:05 schreef kaiserhenk het volgende:
Over 3 weken heb ik een overstap op Istanboel Sabiha Gökçen van een uur en 5 minuten. Is dit redelijkerwijs haalbaar?
Niet bij de KLM? Ik meen mij te herinneren dat toen ik lid werd ik wel nog een aantal vluchten uit het verleden (binnen de 6 maanden) heb kunnen toevoegen. Maar dat is al wel enige jaren geleden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar niet voor vluchten van vóór de ingangsdatum van een lidmaatschap.
hahaquote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:47 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Slechtste pasta die ik ooit gegeten heb. Wel lekkere bloedsinaasappelsap aan boord Verder niet bijzonder maar voor de prijs die ik betaalde (¤350 retour naar Tokyo) zou ik het zo weer doen.
Lang geleden iedere week naar Milaan. MD80 toestellen met geweldige BC stoelen en een uitgeserveerd ontbijt wat ter plekke samengesteld werd. Was een proma maatschappij maar tegenwoordigquote:
Retour is 13000 miles bij 100% uitbetaling, maar de realiteit is dat je meestal 25% of 50% van de miles krijgt (tenminste, op mijn werk boeken ze geen full-flex tickets). Dus bij 3x 50% zit je grofweg op 20.000 miles, en dus nog steeds ivory.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
3 retourtjes Singapore in cattle class is dus 6 x 6500 level miles. Voor Gold heb je 30000 level miles nodig. En met een enkeltje in BC naar SIN heb je ook nog geen Silver status hé.
Reken maar uit.
https://www.flyingblue.com/calculator.html
Bijna goed. Ik haal miles en legs altijd door elkaar. Waarom je de derde x 6000 miles meer krijgt, ontgaat me. Of je bedoelt de bonus miles, maar die tellen niet als level miles mee. Dus in je vb ben je na 2 retours dus Gold, want > 40000 en krijg je op je 3e retour vlucht 23000 level miles en 40250 award miles. Platinum level is 70000 miles dus na 3x SIN in BC mis je dus nog net 1000 miles,mals ik het tenminste goed uitreken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:24 schreef Blik het volgende:
[..]
Retour is 13000 miles bij 100% uitbetaling, maar de realiteit is dat je meestal 25% of 50% van de miles krijgt (tenminste, op mijn werk boeken ze geen full-flex tickets). Dus bij 3x 50% zit je grofweg op 20.000 miles, en dus nog steeds ivory.
Business class is 23.000 miles voor retour, dus idd nog net geen silver na 1x vliegen. Maar na de 2de keer ben je silver, en na de 3de keer ben je platinum omdat je dan op 75000 miles omdat je de 3de keer 29.000 miles krijgt ipv 23.000.
Reken het maar na
Paar keer DUS - LIN dit jaar. Vliegen ze met een embraer, prettig vliegtuig. Korte vluchten, geen bijzonderheden. Over de alpen vind ik altijd mooi!quote:
Je hebt gelijk, dacht dat je ook meer level miles kreeg als je silver/gold was. maar enkel award miles. Je mist idd nog een kort Europees vluchtje om platinum te worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bijna goed. Ik haal miles en legs altijd door elkaar. Waarom je de derde x 6000 miles meer krijgt, ontgaat me. Of je bedoelt de bonus miles, maar die tellen niet als level miles mee. Dus in je vb ben je na 2 retours dus Gold, want > 40000 en krijg je op je 3e retour vlucht 23000 level miles en 40250 award miles. Platinum level is 70000 miles dus na 3x SIN in BC mis je dus nog net 1000 miles,mals ik het tenminste goed uitreken.
Jep, is beide keren met Pegasus en beide keren internationaal. Ik verwacht ook niet heel veel problemen maar mocht ik de aansluiting missen ben ik gelijk een dag extra kwijtquote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Is het met dezelfde maatschappij? Want dan wordt de bagage naar de eindbestemming doorgelabeled.
Of het internationaal of domestic is maakt niet zoveel uit, voor internationale vluchten kan je direct door de transit security maar daar staat meestal wel een kleine rij, maar niet langer dan 15 minuten. Voor domestic vluchten moet je wel door de paspoortcontrole wat even kan duren, maar echt heel lang heb ik daar nooit hoeven wachten, de rij voor de beveiliging voor domestic vluchten is nooit echt lang.
Mocht je echt vertraagd zijn dan hebben Pegasus en Turkish een transfer desk welke een alternatieve vlucht kunnen bieden. Maar ik heb dat in SAW nog nooit nodig gehad, in Ankara dit jaar 2 x, maar ja 25 minuten biedt geen ruimte voor enige vertraging.
Het is alleen wel zo dat die BC tickets altijd rond de 4000 euro zitten bij KLM en wanneer het dan ook voor 8-900 euro kan, dan maar 25% miles. Ben er dit jaar 5 x geweest en slechts één x met KLM. en dat was nog een cross ticket SIN-AMS-SIN ook omdat Turkish Airlines een open jaw aanbieding had voor 470 euro. Dit jaar al moeite genoeg om FB Silver te behouden terwijl ik 20 intercontinentale legs en 15 Europese heb, waarvan 4 bij Transavia ivm bestemming. Volgend week nog 2 erbij en dan nog 2 nodig tot eind december. Gaat dus net wel weer lukken. Maar voor de miles hoef ik het niet meer te doen met meestal 25% miles tarief tickets.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 21:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dacht dat je ook meer level miles kreeg als je silver/gold was. maar enkel award miles. Je mist idd nog een kort Europees vluchtje om platinum te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |