abonnement Unibet Coolblue
pi_156394806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:00 schreef j95 het volgende:
Zit even naar wat tickets te kijken, maar is het uberhaupt mogelijk om in een uur over te stappen?
Als alles goed loopt en op tijd vliegt is over het algemeen overstaptijden van 1 uur genoeg, met KLM op Amsterdam (Schengen en niet Schengen). Estonian (Tallin) en Turkish Airlines (diverse luchthanves maar niet op IST) heb ik dit jaar ook overstaptijden gehad die minder lang waren en over het algemeen haal je die wel en de keren dat het niet lukte wordt je dan herboekt op een nieuwe vlucht (mits je het in één ticket hebt geboekt).
Beetje lopen, al dan niet een security check waar je echt wel met een beetje assertief zijn naar voren van de rij kunt komen als het druk mocht zijn, en dan naar de volgende gate.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156395380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als alles goed loopt en op tijd vliegt is over het algemeen overstaptijden van 1 uur genoeg, met KLM op Amsterdam (Schengen en niet Schengen). Estonian (Tallin) en Turkish Airlines (diverse luchthanves maar niet op IST) heb ik dit jaar ook overstaptijden gehad die minder lang waren en over het algemeen haal je die wel en de keren dat het niet lukte wordt je dan herboekt op een nieuwe vlucht (mits je het in één ticket hebt geboekt).
Beetje lopen, al dan niet een security check waar je echt wel met een beetje assertief zijn naar voren van de rij kunt komen als het druk mocht zijn, en dan naar de volgende gate.
Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klos :P
  zaterdag 26 september 2015 @ 14:39:36 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156399003
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:08 schreef j95 het volgende:

[..]

Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klos :P
Overstappen op welk vliegveld? Want dat maakt nogal een verschil. Dubai bv heel vaak bij aankomst uit NL rond middernacht een half uur te laat aan de gate, rijen voor de security en dan zit je niet lekker. Afgezien of je bagage het dan wel haalt. En dat laatste merk je pas op de eindbestemming .
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156400290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:08 schreef j95 het volgende:

[..]

Maar als het een beetje tegenzit ben je wel meteen de klos :P
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel hele korte overstaptijden vermijd als het bijvoorbeeld een bestemming is waar de maatschappij maar 1 x per dag op vliegt, want als je die mist moet je direct wachten tot de volgende dag.
Maar wanneer er meerdere opties per dag zijn kies ik voor de kortste connectie omdat er voldoende mogelijkheden zijn om met een latere vlucht verder te vliegen.

En daarnaast hangt het inderdaad van de luchthaven af, 25 minuten overstaptijd op Ankara of Tallin is goed te doen, 1 uur overstaptijd van domestic naar internationaal op Istanbul Attaturk, nagenoeg onmogelijk. Schiphol is een hit or miss, het is wel eens druk bij het punt van Schengen naar niet Schengen punt, maar als je dan via de landside connectie ging, dus gewoon via de bagageband naar het publieke gedeelte en dan weer via de paspoortcontrole de terminal in ging dat over het algemeen sneller, door de centrale securiry check is deze optie echter nu weer wat minder handig omdat vanuit EU vluchten in principe geen security check nodig is, maar via een landside connectie weer wel omdat je in het publieke gedeelte bent geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156401886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel hele korte overstaptijden vermijd als het bijvoorbeeld een bestemming is waar de maatschappij maar 1 x per dag op vliegt, want als je die mist moet je direct wachten tot de volgende dag.
Maar wanneer er meerdere opties per dag zijn kies ik voor de kortste connectie omdat er voldoende mogelijkheden zijn om met een latere vlucht verder te vliegen.

En daarnaast hangt het inderdaad van de luchthaven af, 25 minuten overstaptijd op Ankara of Tallin is goed te doen, 1 uur overstaptijd van domestic naar internationaal op Istanbul Attaturk, nagenoeg onmogelijk. Schiphol is een hit or miss, het is wel eens druk bij het punt van Schengen naar niet Schengen punt, maar als je dan via de landside connectie ging, dus gewoon via de bagageband naar het publieke gedeelte en dan weer via de paspoortcontrole de terminal in ging dat over het algemeen sneller, door de centrale securiry check is deze optie echter nu weer wat minder handig omdat vanuit EU vluchten in principe geen security check nodig is, maar via een landside connectie weer wel omdat je in het publieke gedeelte bent geweest.
Hoe is een uur overstap op Heathrow?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156402010
Weet iemand hoe laat de winkels op Sofia airport open gaan morgenochtend?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Eindredactie Games zaterdag 26 september 2015 @ 17:37:51 #32
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_156402123
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Hoe is een uur overstap op Heathrow?
Amper haalbaar, en al helemaal niet midden in zomer, tenzij je graag je koffers een paar dag wilt missen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_156402531
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Amper haalbaar, en al helemaal niet midden in zomer, tenzij je graag je koffers een paar dag wilt missen :P
Mijn overstap is 1 uur en 10 minuten in februari. Ik ga dat redden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156402984
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Mijn overstap is 1 uur en 10 minuten in februari. Ik ga dat redden.
Ik schat in dat je dan met British Airways vliegt, en op zich op LHR is de overstap wel mogelijk mits er geen vertragingen zijn in het voortraject.
BA biedt echt gen connecties aan als ze niet haalbaar zijn, want zij zijn wel verantwoordelijk voor het her boeken van passagiers, en als het schering en inslag zou zijn dan zou de minimaal benodigde connectie tijd wel aangepast worden.

Overigens, hoewel het in principe wel iets in tijd kan uitmaken of je voor of achterin een toestel zit wordt op een luchthaven door het grondpersoneel al de keuze gemaakt of passagiers in een bepaalde vlucht een bepaalde connectie wel of niet gaan halen, eventueel staat men zelfs aan de gate en dan maakt het echt niet uit of je als eerste of als laatste het toestel uit komt. Sterker nog, ik heb wel eens mijn weg gemanoeuvreerd naar de gate van mijn aansluitende vlucht, 10 minuten voor vertrektijd aanwezig maar ik was al administratief van de vlucht gehaald omdat ik de connectie niet zou kunnen halen, en men wilde mij niet toelaten en moest met een latere vlucht mee. Daarom is mijn motto dat ik nimmer zal rennen op een vliegveld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_156438942
Iemand ervaring met het vliegen naar Sao paulo in de kerstvakantie? Ik wil mijn vriendin bezoeken en zie nu een ticket van 840 euro op 16-12 heen en 01-01-16 terug. Is dit een goede prijs voor deze periode of kan ik nog wachten om te kijken voor lagere prijzen?
pi_156442522
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik schat in dat je dan met British Airways vliegt, en op zich op LHR is de overstap wel mogelijk mits er geen vertragingen zijn in het voortraject.
BA biedt echt gen connecties aan als ze niet haalbaar zijn, want zij zijn wel verantwoordelijk voor het her boeken van passagiers, en als het schering en inslag zou zijn dan zou de minimaal benodigde connectie tijd wel aangepast worden.

Overigens, hoewel het in principe wel iets in tijd kan uitmaken of je voor of achterin een toestel zit wordt op een luchthaven door het grondpersoneel al de keuze gemaakt of passagiers in een bepaalde vlucht een bepaalde connectie wel of niet gaan halen, eventueel staat men zelfs aan de gate en dan maakt het echt niet uit of je als eerste of als laatste het toestel uit komt. Sterker nog, ik heb wel eens mijn weg gemanoeuvreerd naar de gate van mijn aansluitende vlucht, 10 minuten voor vertrektijd aanwezig maar ik was al administratief van de vlucht gehaald omdat ik de connectie niet zou kunnen halen, en men wilde mij niet toelaten en moest met een latere vlucht mee. Daarom is mijn motto dat ik nimmer zal rennen op een vliegveld.
Gelukkig kom ik aan met een klein vliegtuigje, de Airbus A380 :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_156442644
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:10 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen naar Sao paulo in de kerstvakantie? Ik wil mijn vriendin bezoeken en zie nu een ticket van 840 euro op 16-12 heen en 01-01-16 terug. Is dit een goede prijs voor deze periode of kan ik nog wachten om te kijken voor lagere prijzen?
Even geen idee of 840 de laagste prijs is maar vliegen ronde kerst zal in principe niet meer goekoper worden de komende tijd.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_156443391
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 23:10 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen naar Sao paulo in de kerstvakantie? Ik wil mijn vriendin bezoeken en zie nu een ticket van 840 euro op 16-12 heen en 01-01-16 terug. Is dit een goede prijs voor deze periode of kan ik nog wachten om te kijken voor lagere prijzen?
https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=GRU,CGH,VCP;d=2015-12-15;r=2016-01-01

"Save ¤225 if you leave on Sun, Dec 13 and return on Wed, Dec 30
Depart 2 days earlier, return 2 days earlier"

Da's ¤589 met Lufthansa. Maar dat moet je dan wel willen natuurlijk, mis je nieuwjaar.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 28 september 2015 @ 09:58:43 #39
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156443511
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_156444119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem is dat er ook buitenlandse partners in het spel zijn, en lokale vluchten vallen niet onder de EU regeling, als alles onder LH vluchtnummers is geboekt dan zou het kunnen dat het onder de verantwoordelijkheid van Lufthansa valt, maar ik ga daar eigenlijk niet vanuit.
(Al vertrok de ANA vlucht uit Frankfurt en zou deze in theorie onder de EU regeling vallen).

Je moet in ieder geval de claim neerleggen bij de luchtvaartmaatschappij, niet bij de partij waar je de boeking hebt geplaatst want die hebben daar niets bij te maken, want het product, weliswaar met vertraging, is geleverd.
Mogelijk dat je met een EUclaim (of andere claimtoko) kunt proberen om de claim in te dienen, in ieder geval eentje die werkt op no cure no pay basis, want dan worden alle zorgen uit handen genomen.
Nog even hierop terugkomen, inmiddels thuis zelf weer beetje achteraan gegaan en lijk toch wel recht te hebben op teruggave. Zie bijvoorbeeld:

http://www.consumentenbon(...)gemist-bij-overstap/

Eerst contact opgenomen met Lufthansa alleen zij zouden binnen 2 maanden reageren :') Dus maar uit handen gegeven bij zo'n no cure no pay bureau die het ook graag oppakten.
  maandag 28 september 2015 @ 11:00:20 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156444470
Lufthansa dumpt momenteel prijzen vanwege de pilotensituatie. Die onderhandelingen gaan slecht en er komen echt wel nieuwe stakingen.

---edit
In reactie op sao paulo, om te waarschuwen voor goedkoop is duurkoop
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 28 september 2015 @ 19:21:01 #42
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156454913
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 08:18 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Gelukkig kom ik aan met een klein vliegtuigje, de Airbus A380 :')
Dat hoeft geen bezwaar te zijn, mits je een stoel in het voorste, en meest rustige, compartiment kunt reserveren. Bij Emirates op alle A380 vluchten heb ik altijd prima kunnen slapen en heel snel uit het vliegtuig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 28 september 2015 @ 19:34:07 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156455299
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nog even hierop terugkomen, inmiddels thuis zelf weer beetje achteraan gegaan en lijk toch wel recht te hebben op teruggave. Zie bijvoorbeeld:

http://www.consumentenbon(...)gemist-bij-overstap/

Eerst contact opgenomen met Lufthansa alleen zij zouden binnen 2 maanden reageren :') Dus maar uit handen gegeven bij zo'n no cure no pay bureau die het ook graag oppakten.
Goh, dat van een overstap buiten Europa wist ik niet. Had ik voor januari toch die vlucht van Cathay met 50 minuten overstaptijd op HKG moeten boeken ipv nu 3 uur. Wanneer je de eerste mist, niets aan de hand dus en een ticket is dan gauw terugverdiend. Haal je het wel, dan is het nog maar de vraag of je bagage het ook haalt. Of dat je op de eindbestemming alsnog minstens 2 uur op je bagage kan gaan staan te wachten. Laat dus maar.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156457222
quote:
99s.gif Op maandag 28 september 2015 11:00 schreef XL het volgende:
Lufthansa dumpt momenteel prijzen vanwege de pilotensituatie. Die onderhandelingen gaan slecht en er komen echt wel nieuwe stakingen.

---edit
In reactie op sao paulo, om te waarschuwen voor goedkoop is duurkoop
Maar Lufthansa doet er wel alles aan om voor passagiers vertragingen te voorkomen, zo werd een collega omgeboekt op een directe KLM vlucht waardoor deze nagenoeg op dezelfde tijd zou aankomen.
Stakingen van eigen personeel valt niet overmacht, en zodoende is een maatschappij aansprakelijk voor vertragingen waardoor men erg genegen is over te boeken.

That said, voor mij voorlopig geen Lufthansa meer, want voor mij is het daadwerkelijk gegarandeerd met een vlucht en lading mee kunnen vliegen erg belangrijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 28 september 2015 @ 21:15:21 #45
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156458741
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar Lufthansa doet er wel alles aan om voor passagiers vertragingen te voorkomen, zo werd een collega omgeboekt op een directe KLM vlucht waardoor deze nagenoeg op dezelfde tijd zou aankomen.
Stakingen van eigen personeel valt niet overmacht, en zodoende is een maatschappij aansprakelijk voor vertragingen waardoor men erg genegen is over te boeken.

That said, voor mij voorlopig geen Lufthansa meer, want voor mij is het daadwerkelijk gegarandeerd met een vlucht en lading mee kunnen vliegen erg belangrijk.
Ik heb lufthansa als senator verlaten, omdat ze voor mij niet de moeite deden die ik normaal vind voor iemand die voor 15.000 euro per jaar bij je vliegt.

Ben nu platinum bij airberlin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_156461555
quote:
99s.gif Op maandag 28 september 2015 11:00 schreef XL het volgende:
Lufthansa dumpt momenteel prijzen vanwege de pilotensituatie. Die onderhandelingen gaan slecht en er komen echt wel nieuwe stakingen.

---edit
In reactie op sao paulo, om te waarschuwen voor goedkoop is duurkoop
Goedkoop is duurkoop? Waarop doel jij?
  dinsdag 29 september 2015 @ 07:05:30 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156466168
Als ze staken annuleren ze je vlucht. Krijg je je geld terug en mag je 1 dag van tevoren een nieuw ticket kopen voor de hoofdprijs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:36:03 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_156470392
quote:
99s.gif Op maandag 28 september 2015 21:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb lufthansa als senator verlaten, omdat ze voor mij niet de moeite deden die ik normaal vind voor iemand die voor 15.000 euro per jaar bij je vliegt.

Ben nu platinum bij airberlin.
15000 euro is niet bijzonder veel toch? Zit ook al op zoiets bij klm dit jaar en ben pas net zilver
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:49:39 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156470671
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:36 schreef Blik het volgende:

[..]

15000 euro is niet bijzonder veel toch? Zit ook al op zoiets bij klm dit jaar en ben pas net zilver
15000 euro zijn ongeveer 42 vluchten bij een gemiddelde prijs van 350 euro per vlucht.
Ik heb ongeveer 140.000 miles per jaar bij Airberlin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:12:46 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_156478737
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef XL het volgende:

[..]

15000 euro zijn ongeveer 42 vluchten bij een gemiddelde prijs van 350 euro per vlucht.
Ik heb ongeveer 140.000 miles per jaar bij Airberlin.
Ik maakte even een rekenfout, zat even legs en de daarbij behorende prijs dubbel te rekenen. 15000 is idd aardig wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')