abonnement Unibet Coolblue
pi_156200432
Ondanks mijn polygame standpunt, ga ik niet om de haverklap met andere vrouwen naar bed. Ik reis veel, en doe het alleen als ik haar echt leuk vind. En ik bereid me er meestal op voor door een paar uur op voorhand al te masturberen (dan duurt het langer), en door wat te drinken.

Eergisteren had ik een magische avond met de mooiste vrouw waar ik ooit een one night stand mee had.

Maar ik wist het niet op voorhand. Had niks gedronken en er ligt een soort van naakt fotomodel naast me in bed.

We hebben uren gezoend, elkaar betast en alles wat je wil. Maar ik dacht bij mezelf "als ik haar nu penetreer, is het over 30 seconden over". Dus geen seks, maar ik ga haar weer zien en uiteindelijk komt het ervan.

Ik probeer eraan te werken door langzamer te masturberen, maar als je naast een echt mooie vrouw ligt doet dat geen wonderen. Als je masturbeert begin je namelijk vanuit een onopgewonden status, maar als je naakt naast een babe ligt ben je al beregeil voor je naar binnen gaat.

Any advice?

[ Bericht 0% gewijzigd door Topgozer1 op 18-09-2015 16:23:52 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:31:36 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_156200734
Gewoon nog een rondje? En haar complimenteren.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:36:27 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156200787
Eckte topgozer
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156201005
Kamagra is misschien het proberen waard :P
pi_156201379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:36 schreef Dven het volgende:
Eckte topgozer
Want echte topgozers zijn nog nooit te vroeg klaargekomen?
Iedereen die een klein beetje intelligent is, weet dat dat onzin is. Je liegt over je eigen issues omdat het je onzeker maakt, en de doorsnee fokker kijkt daar dwars doorheen.
pi_156201431
Gewoon wat sos op je dop smeren.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:10:35 #8
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_156201452
hoe moeilijk is het om zelf eens te denken, laat ik eens fappen en proberen mijn orgasme zo lang mogelijk uit te stellen. :W
pi_156201475
Oh en TS. Ik kom ook wel eens heel snel. Tja, dat gebeurt nou eenmaal wel eens. Dat kan inderdaad de beste overkomen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_156202073
Goed in bed worden komt met de jaren
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:54:27 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156202348
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Dven op 18-09-2015 17:57:21 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:57:11 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156202393
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Je liegt over je eigen issues omdat het je onzeker maakt
Eh, oke :D _O-

Opsommend :

-Masturberen voor je een meisje ziet
-Drinken voor je seks hebt
-Griet niet geneukt omdat je bang was na 30 seconde klaar te komen
-Als oplossing nog meer masturberen

En dan aanvoeren dat andere mensen zelf wat onzeker zijn omdat ze je in je gezicht uitlachen. :') Je snapt er dus echt he-le-maal niets van. Succes man. Je naakte fotomodel zal het vast de beste 30 seconden van haar leven gaan vinden. Als ze door jouw beta-gedrag maar niet voor een ander reisgenootje gaat, that is.

R&P / Ik heb een sekscomplex
R&P / is mijn reactie menselijk?

_O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Dven op 18-09-2015 18:06:20 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 18 september 2015 @ 18:01:39 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156202470
Maar goed, OT : Misschien moet je haar wijsmaken dat je zo'n ongelofelijke daap bent dat je na vijf seconden al klaarkomt. Dan zal ze na de 30 seconden helemaal in haar hum zijn. Underpromise, overdeliver! _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156203222
Pics van de vrouw in kwestie
IT'er in hart en nieren
pi_156205296
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Want echte topgozers zijn nog nooit te vroeg klaargekomen?
Iedereen die een klein beetje intelligent is, weet dat dat onzin is. Je liegt over je eigen issues omdat het je onzeker maakt, en de doorsnee fokker kijkt daar dwars doorheen.
Nou ik ben nog nooit te vroeg klaar gekomen. Eerder het tegenovergestelde helemaal met condoom.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156205615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 18:01 schreef Dven het volgende:
Maar goed, OT : Misschien moet je haar wijsmaken dat je zo'n ongelofelijke daap bent dat je na vijf seconden al klaarkomt. Dan zal ze na de 30 seconden helemaal in haar hum zijn. Underpromise, overdeliver! _O-
Veel kritiek, maar zelf stel je helemaal niks voor. Durf er geld op te zetten dat jij alleen maar vadsige wijven neukt en zelf veel te snel komt. PE heeft een prevalentie van 30% maar geen enkele van die forumhelden hier heeft er last van

http://www.nature.com/ijir/journal/v18/n1s/full/3901507a.html

Alfa man.. Yea right

Ze wil meer contact na die nacht, en ik vind haar mening net iets belangrijker dan de jouwe

[ Bericht 2% gewijzigd door Topgozer1 op 18-09-2015 20:21:05 ]
pi_156205975
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:48 schreef Fripsel het volgende:
Kamagra is misschien het proberen waard :P
:D deze! (of Viamagra)
Dat spul maakt je helemaal gek en je houdt het minstens een uurtje vol.
pi_156206023
Binnen de 10 minuten of zo.
Ура для россии
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:22:21 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156206067
Hoe snel is voor jou te snel?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156206438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hoe snel is voor jou te snel?
Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:41:53 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156206688
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
Ja, maar snel klaarkomen vind jij te snel?
Want de gemiddelde duur van penetratie is niet zo lang (5 minuten ofzo) blijkt uit onderzoek.

Nou zitten de FOK!kers daar uiteraard ruim boven, maar laat dat even buiten beschouwing.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156211813
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:48 schreef Fripsel het volgende:
Kamagra is misschien het proberen waard :P
Oh bedankt voor de tip,heb je toevallig ook ervaringen die je kan delen kwa hoeveel meer tijdswinst je kan behalen ermee? Heb nu geen sex partner,maar bij mijn ex was het regelmatig na een paar minuten wel weer klaar ;( wel handig als daar een pil voor bestaat :@
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_156213148
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:04 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Veel kritiek, maar zelf stel je helemaal niks voor. Durf er geld op te zetten dat jij alleen maar vadsige wijven neukt en zelf veel te snel komt. PE heeft een prevalentie van 30% maar geen enkele van die forumhelden hier heeft er last van

http://www.nature.com/ijir/journal/v18/n1s/full/3901507a.html

Alfa man.. Yea right

Ze wil meer contact na die nacht, en ik vind haar mening net iets belangrijker dan de jouwe

Met dit soort antwoorden gaan mensen ook echt serieus reageren. :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_156214875
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
Nou ja als 30% er last van heeft dan heeft 70% dat dus niet. Kennelijk hoor jij bij die 30%. Dat is erg vervelend en ik snap dat het je zelfvertrouwen kan schaden maar moet je dan echt zo agressief reageren naar de 70%? En dan nog verwachten dat de discussie niet ontspoort?

Als je niet wilt dat mensen hun mening posten wat kom je dan in hemelsnaam doen op een openbaar forum? Bezoek dan lekker de huisarts of zo.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156214933
Hey,

Alle waardevolle tips zijn hier en in je andere topics nu wel gepasseerd. Even samenvatten:

- laat het los: alle negatieve issues waar je mee zit in je hoofd moet je er uitkrijgen. Die weerspiegelen zich in je gedrag. Als je daar zelf niet in slaagt, moet je hulp zoeken. Leren open en eerlijk praten met anderen over seks lijkt me voor jou ook een prioriteit.

- tijdens de seks: seks is veel, veel meer dan penetratie. Geen enkele vrouw zal het erg/raar vinden als je haar op een zelfzekere manier gaat laten genieten. Focus al je energie dan daar op.

- wissel dus af. Leer je "point of no return" herkennen en leer op tijd stoppen. Op dat moment ga je gewoon iets anders doen met haar. Er zijn opties en mogelijkheden genoeg. Beetje fantasie en creativiteit in bed vinden vrouwen alleen maar leuk. Niks zo saai als weer zijn stomper die alleen maar kan stoten.

- snel komen gebeurt. Is geen drama. Maak een grapje, of doe of er niks aan de hand is, doe weer even iets anders bij haar en ga voor een tweede keer als je weer hard wordt.


Maar vooral: bezorg jezelf niet zo veel stress door oneindig op die penetratie/klaarkomen te focussen. Seks is leuk en lekker.

Ik denk dat dat fotomodel waarsschijnlijk al honderden gasten gehad heeft die maar bleven stoten... Dat is ook niet leuk, zoek iets waar jij in kan uitblinken: denk bijvoorbeeld aan je tong en vingers.

Geniet! En veel succes!
pi_156214941
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 07:43 schreef koen778899 het volgende:
Hey,

Alle waardevolle tips zijn hier en in je andere topics nu wel gepasseerd. Even samenvatten:

- laat het los: alle negatieve issues waar je mee zit in je hoofd moet je er uitkrijgen. Die weerspiegelen zich in je gedrag. Als je daar zelf niet in slaagt, moet je hulp zoeken. Leren open en eerlijk praten met anderen over seks lijkt me voor jou ook een prioriteit.

- tijdens de seks: seks is veel, veel meer dan penetratie. Geen enkele vrouw zal het erg/raar vinden als je haar op een zelfzekere manier anders gaat laten genieten. Focus al je energie dan daar op. Je tong en je vingers: daar kan je lekkere dingen mee doen

- wissel dus af. Leer je "point of no return" herkennen en leer op tijd stoppen. Op dat moment ga je gewoon iets anders doen met haar. Er zijn opties en mogelijkheden genoeg. Beetje fantasie en creativiteit in bed vinden vrouwen alleen maar leuk. Niks zo saai als weer zijn stomper die alleen maar kan stoten.

- snel komen gebeurt. Is geen drama. Maak een grapje, of doe of er niks aan de hand is, doe weer even iets anders bij haar en ga voor een tweede keer als je weer hard wordt.


Maar vooral: bezorg jezelf niet zo veel stress door oneindig op die penetratie/klaarkomen te focussen. Seks is leuk en lekker.

Ik denk dat dat fotomodel waarsschijnlijk al honderden gasten gehad heeft die maar bleven stoten... Dat is ook niet leuk, zoek iets waar jij in kan uitblinken: nigmaals denk bijvoorbeeld aan je tong en vingers.

Geniet! En veel succes!
  zaterdag 19 september 2015 @ 07:48:32 #27
443165 romazoba
ja ja ik weet het!
pi_156214957
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:18 schreef Topgozer1 het volgende:
Ondanks mijn polygame standpunt, ga ik niet om de haverklap met andere vrouwen naar bed. Ik reis veel, en doe het alleen als ik haar echt leuk vind. En ik bereid me er meestal op voor door een paar uur op voorhand al te masturberen (dan duurt het langer), en door wat te drinken.

Eergisteren had ik een magische avond met de mooiste vrouw waar ik ooit een one night stand mee had.

Maar ik wist het niet op voorhand. Had niks gedronken en er ligt een soort van naakt fotomodel naast me in bed.

We hebben uren gezoend, elkaar betast en alles wat je wil. Maar ik dacht bij mezelf "als ik haar nu penetreer, is het over 30 seconden over". Dus geen seks, maar ik ga haar weer zien en uiteindelijk komt het ervan.

Ik probeer eraan te werken door langzamer te masturberen, maar als je naast een echt mooie vrouw ligt doet dat geen wonderen. Als je masturbeert begin je namelijk vanuit een onopgewonden status, maar als je naakt naast een babe ligt ben je al beregeil voor je naar binnen gaat.

Any advice?
Ja gewoon schijt hebben en opkruipen stoten klaar komen afrollen en snurken wat denk je zelf! Al dat gelul over dat het voor vrouwen ook leuk moet zijn, dat is gekomen nadat die wezens van Satan het stemrecht hebben gekregen. Verdoemt nog geen week er na gingen er al geluiden op dat ze wilden gaan klaar komen. Helemaal gek geworden zijn ze, moeten we ook daar nog aan denken als we van neukenstein aan het gaan zijn. Waar is de tijd dat ze gewoon moesten doen wat wij, mannen Gods uitverkoren geslacht, wilden dat ze gingen doen. Afwassen en snel een beetje, koken met je loopoog snol, ramenlappen en snel een beetje en ja ik weet ook wel dat we vier hoog wonen dan hang je maar een beetje uit het raam of stapel je een paar ladders op elkaar dat zal mij toch verrotten. Verdoemt nog aan toe de wereld is helemaal gek geworden, straks ga je me nog vertellen dat er ook nog een tijd gaat komen dat er muzelmannen hier komen wonen en hun geloof mogen gaan belijden! De wereld op zijn kop..
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:28:01 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156215170
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:04 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Veel kritiek, maar zelf stel je helemaal niks voor. Durf er geld op te zetten dat jij alleen maar vadsige wijven neukt en zelf veel te snel komt. PE heeft een prevalentie van 30% maar geen enkele van die forumhelden hier heeft er last van

http://www.nature.com/ijir/journal/v18/n1s/full/3901507a.html

Alfa man.. Yea right

Ze wil meer contact na die nacht, en ik vind haar mening net iets belangrijker dan de jouwe
H
Wat praat je nu over iedereen als uit je eigen linkje blijkt dat slechts een derde van de mannen wel eens faalt en er maar bijzonder weinig zijn die iedere keer voor ze denken misschien wel eens seks te kunnen gaan hebben als een bezetene gaan fappen omdat ze van zichzelf weten dat ze teleurstellende statistieken hebben voor wat betreft het uithoudingsvermogen op seksueel vlak?

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken door te zeggen dat ik zelf waarschijnlijk veel te snel klaar kom en enkel vadsige wijven neuk? Dat ik boos word of ben je enkel jezelf maar moed aan het inpraten metde gedachte dat je dus toch niet de enige bent?

Kom op man, je zit niet voor niets in Zuid-Amerika en geeft niet voor niets aan dat alle vrouwen daar een westerse man zien zitten. Ergens anders speel je helemaal niets klaar en zit je alweer klaar met je pielemans in je ene hand en je andere op het toetsenbord om weer een topic op FOK! Te openen over je eigen seksuele frustraties.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:34:26 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156215200
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:18 schreef Beppiie het volgende:

[..]

:D deze! (of Viamagra)
Dat spul maakt je helemaal gek en je houdt het minstens een uurtje vol.
Mooi placebo-effect wel dan. Er zit immers helemaal geen stof in welke je helemaal gek maakt of het uithoudingsvermogen bijzonder vergroot.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:38:19 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156215217
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
Er zit behoorlijk wat verschil tussen een keer te snel klaarkomen en daarna direct nog maar eens op dat mokkel te klimmen of jezelf helemaal scheel fappen voor je een meisje ziet omdat je bang bent dat je te anel komt. Je eigen angst verklaart je falen volledig. Het is een self fulfilling prophecy. Groei wat kloten. Man up. Misschien wordt 't nog wat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156215816
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 08:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat praat je nu over iedereen als uit je eigen linkje blijkt dat slechts een derde van de mannen wel eens faalt en er maar bijzonder weinig zijn die iedere keer voor ze denken misschien wel eens seks te kunnen gaan hebben als een bezetene gaan fappen omdat ze van zichzelf weten dat ze teleurstellende statistieken hebben voor wat betreft het uithoudingsvermogen op seksueel vlak?

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken door te zeggen dat ik zelf waarschijnlijk veel te snel klaar kom en enkel vadsige wijven neuk? Dat ik boos word of ben je enkel jezelf maar moed aan het inpraten metde gedachte dat je dus toch niet de enige bent?

Kom op man, je zit niet voor niets in Zuid-Amerika en geeft niet voor niets aan dat alle vrouwen daar een westerse man zien zitten. Ergens anders speel je helemaal niets klaar en zit je alweer klaar met je pielemans in je ene hand en je andere op het toetsenbord om weer een topic op FOK! Te openen over je eigen seksuele frustraties.
Ik ben inderdaad in Zuid Amerika, waar ik inmiddels alle landen heb bezocht behalve Suriname, Venezuela en Brazilie. Knap dat jij invult dat ik het hele continent afreis, alleen maar om te neuken. Om nog maar te zwijgen over de hele pacific en ZO Azie de voorbije 4 jaar. Seks uber alles! 6000 euro in deze 3 maanden voor wat seks. Zijn de wallen niet goedkoper?

"Slechts 1 derde van de mannen", dat zijn er zo'n 3500 000 in BE en 4000 000 in NL. En dan hebben we het alleen nog maar over mannen die het toegeven.

Een mens gaat zich afvragen of die andere 70% uberhaupt wel klaarkomen als ze hun dagelijks ritueel met tegenzin herhalen voor ze gaan slapen.

Neem de proef op de som, ga naar een Oost Europese hoer (blond haar en blauwe ogen) en kom dan nog eens vertellen dat je kon blijven doorgaan. Geen mens die je gelooft

Ik geloof dat PE heel erg afhangt van hoe geil je vriendin is.
pi_156216352
Als ze echt zo lekker of goed is dan kan je ook nog wel een 2e keer na een rustpauze van 5 min. Mogelijk zelfs een 3e keer. What's the problem?
pi_156216952
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:45 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad in Zuid Amerika, waar ik inmiddels alle landen heb bezocht behalve Suriname, Venezuela en Brazilie. Knap dat jij invult dat ik het hele continent afreis, alleen maar om te neuken. Om nog maar te zwijgen over de hele pacific en ZO Azie de voorbije 4 jaar. Seks uber alles! 6000 euro in deze 3 maanden voor wat seks. Zijn de wallen niet goedkoper?

"Slechts 1 derde van de mannen", dat zijn er zo'n 3500 000 in BE en 4000 000 in NL. En dan hebben we het alleen nog maar over mannen die het toegeven.

Een mens gaat zich afvragen of die andere 70% uberhaupt wel klaarkomen als ze hun dagelijks ritueel met tegenzin herhalen voor ze gaan slapen.

Neem de proef op de som, ga naar een Oost Europese hoer (blond haar en blauwe ogen) en kom dan nog eens vertellen dat je kon blijven doorgaan. Geen mens die je gelooft

Ik geloof dat PE heel erg afhangt van hoe geil je vriendin is.
:') _!

Te vroeg klaarkomen lijkt me niet prettig maar door je vijandige houding gun ik het je volkomen. Sterker nog, ik hoop dat je de volgende keer al klaarkomt bij het om doen van je condoom.

En stop eens met het projecteren van je eigen seksuele frustraties op anderen. Je zet jezelf nogal voor schut. Uit je eigen linkje blijkt dat 30% er weleens last van heeft, dan kun je jezelf wel wat moed in praten door te beweren dat iedere man het heeft maar wie hou je dan voor de gek.

Beter werk je aan je issues, dan kun je volgende keer ook lekker langdurig neuken.

Jij bent ook helemaal niet op zoek naar tips of advies, jij zoekt bevestiging dat iedere man dit heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:46:40 #34
416931 yats
(non) Average Joe
pi_156219309
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
Oh? Dat is mij ook nog nooit gebeurd. Sorry TS, het ligt toch echt aan jezelf,
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:18:05 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156222042
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:45 schreef Topgozer1 het volgende:

Ik geloof dat PE heel erg afhangt van hoe geil je vriendin is.
:') :') :') :') :') :') :')

Ach, in ieder geval neem jij jezelf nog wel serieus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156228070
TS is nogal snel op z'n pik getrapt zo te zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156230915
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

:') _!

Te vroeg klaarkomen lijkt me niet prettig maar door je vijandige houding gun ik het je volkomen. Sterker nog, ik hoop dat je de volgende keer al klaarkomt bij het om doen van je condoom.

En stop eens met het projecteren van je eigen seksuele frustraties op anderen. Je zet jezelf nogal voor schut. Uit je eigen linkje blijkt dat 30% er weleens last van heeft, dan kun je jezelf wel wat moed in praten door te beweren dat iedere man het heeft maar wie hou je dan voor de gek.

Beter werk je aan je issues, dan kun je volgende keer ook lekker langdurig neuken.

Jij bent ook helemaal niet op zoek naar tips of advies, jij zoekt bevestiging dat iedere man dit heeft.
Dat is hoe jij het invult, en er klopt niks van. Ik beweer niet dat iedereen het heeft. Het is situationeel maar het wordt onder de tafel geveegd alsof het niet bestaat. Lees Dven's eerste posts eens. Je zou voor minder vijandig worden
  zondag 20 september 2015 @ 09:07:21 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156235878
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:25 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat is hoe jij het invult, en er klopt niks van. Ik beweer niet dat iedereen het heeft. Het is situationeel maar het wordt onder de tafel geveegd alsof het niet bestaat. Lees Dven's eerste posts eens. Je zou voor minder vijandig worden
"Eckte topgozer"

Nounounou schokkend! En dan counteren met wat geblaat over intelligentie, doorsnee FOK!kers, en een quasi-interessante psycho-analyse waaruit moet blijken dat ik onzeker ben. _O-

Misschien moet je in het echte leven net zo'n grote bek hebben als dat je online hebt. Ben je gelijk van je sociale issues af.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156236102
Als je alleen reageert op dwaze reacties en alle oprechte posts compleet links laat liggen, bereik je hier natuurlijk niks.


quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:25 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat is hoe jij het invult, en er klopt niks van. Ik beweer niet dat iedereen het heeft. Het is situationeel maar het wordt onder de tafel geveegd alsof het niet bestaat. Lees Dven's eerste posts eens. Je zou voor minder vijandig worden
  zondag 20 september 2015 @ 09:49:17 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156236203
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 09:39 schreef koen778899 het volgende:
Als je alleen reageert op dwaze reacties en alle oprechte posts compleet links laat liggen, bereik je hier natuurlijk niks.

[..]

Het enige wat hij wil horen is dat er zoveel mogelijk mensen zijn die veeeeeeel te snel klaarkomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156237002
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:25 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat is hoe jij het invult, en er klopt niks van. Ik beweer niet dat iedereen het heeft. Het is situationeel maar het wordt onder de tafel geveegd alsof het niet bestaat. Lees Dven's eerste posts eens. Je zou voor minder vijandig worden
Reageer eens wat minder opgewonden man..

Er zijn zoveel meer manieren om een vrouw plezier te geven dan alleen penetratie, dus verleg je aandacht daar naar toe.
En probeer te herkennen wanneer je in de buurt van je point of no return komt. Dat even pauzeren en je kunt weer door. Sommigen kunnen door bepaalde bekkenbodemspieren aan te spannen het controleren/voorkomen. Maar dan wordt het minder gevoelig en is het ineens moeilijk om nog klaar te komen.. Ook niet ideaal.
pi_156237036
Ja, maar hij is dan ook de enige man die ooit met een knappe vrouw in bed heeft gelegen. ;-)


quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 09:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Het enige wat hij wil horen is dat er zoveel mogelijk mensen zijn die veeeeeeel te snel klaarkomen.
  zondag 20 september 2015 @ 11:18:42 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156237585
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 10:49 schreef koen778899 het volgende:
Ja, maar hij is dan ook de enige man die ooit met een knappe vrouw in bed heeft gelegen. ;-)

[..]

Ben jaloers nu ;( ik moet het altijd met gedrochten doen en ter overmaat van ramp kom ik ook nog eens niet na 30 seconde al klaar :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 20 september 2015 @ 11:29:26 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_156237788
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ben jaloers nu ;( ik moet het altijd met gedrochten doen en ter overmaat van ramp kom ik ook nog eens niet na 30 seconde al klaar :'(
En je bent een alfa man. It must really suck to be you :'(
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_156238099
quote:
Wie van jullie komt te vroeg klaar?
Ja ik wel eens, maar dat komt omdat mijn vriendin ook gewoon veel te lekker is :9~ O+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156262661
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:45 schreef Topgozer1 het volgende:
Neem de proef op de som, ga naar een Oost Europese hoer (blond haar en blauwe ogen) en kom dan nog eens vertellen dat je kon blijven doorgaan. Geen mens die je gelooft
Vanmiddag nog op de cruise control 1 uur 21 minuten geklokt bij Svetlana. Maar meneer zal het wel niet geloven.

Sjonge jonge.
  maandag 21 september 2015 @ 02:29:02 #47
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156262695
Ga aan de anti-depressieva! Dan kun je ook langer doorgaan en kom je minder snel!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 21 september 2015 @ 12:20:40 #48
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_156267267
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 02:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ga aan de anti-depressieva! Dan kun je ook langer doorgaan en kom je minder snel!
De meeste hebben dan nogal moeite met het krijgen van een erectie, en het libido neemt af.
Dus in plaats van anti depressiva zou ik dan een paar lijntjes pep doen.
  maandag 21 september 2015 @ 12:49:16 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156267833
Gewoon meteen door naar de tweede ronde. Ik snap het probleem van TS niet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 21 september 2015 @ 16:34:57 #50
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_156273269
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 02:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ga aan de anti-depressieva! Dan kun je ook langer doorgaan en kom je minder snel!
En verder zou dat geen negatieve effecten hebben denk je?
  maandag 21 september 2015 @ 16:36:56 #51
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156273333
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:34 schreef Flogging het volgende:

[..]

En verder zou dat geen negatieve effecten hebben denk je?
Sorry, het was ernstig onserieus bedoeld. :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 21 september 2015 @ 16:37:51 #52
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_156273362
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:36 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Sorry, het was ernstig onserieus bedoeld. :P
Oh, nou met alle drugsadviezen hier zag ik dat niet direct ;)
pi_156274027
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 07:48 schreef romazoba het volgende:

[..]

Ja gewoon schijt hebben en opkruipen stoten klaar komen afrollen en snurken wat denk je zelf! Al dat gelul over dat het voor vrouwen ook leuk moet zijn, dat is gekomen nadat die wezens van Satan het stemrecht hebben gekregen. Verdoemt nog geen week er na gingen er al geluiden op dat ze wilden gaan klaar komen. Helemaal gek geworden zijn ze, moeten we ook daar nog aan denken als we van neukenstein aan het gaan zijn. Waar is de tijd dat ze gewoon moesten doen wat wij, mannen Gods uitverkoren geslacht, wilden dat ze gingen doen. Afwassen en snel een beetje, koken met je loopoog snol, ramenlappen en snel een beetje en ja ik weet ook wel dat we vier hoog wonen dan hang je maar een beetje uit het raam of stapel je een paar ladders op elkaar dat zal mij toch verrotten. Verdoemt nog aan toe de wereld is helemaal gek geworden, straks ga je me nog vertellen dat er ook nog een tijd gaat komen dat er muzelmannen hier komen wonen en hun geloof mogen gaan belijden! De wereld op zijn kop..
Ik moest bijna huilen van het lachen :)

Thanks
pi_156426229
dat had ik ook toen ik nog jong was en niet besneden, maar na mijn besnijdenis ken ik net zolang neuken als ik zelf wil.van 4 minuten tot een half uur. :9
pi_156449213
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:59 schreef satopex het volgende:
dat had ik ook toen ik nog jong was en niet besneden, maar na mijn besnijdenis ken ik net zolang neuken als ik zelf wil.van 4 minuten tot een half uur. :9
Een heel half uur ja? Toe maar..
'T is huilen met de pet op :stress:
pi_156459233
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:18 schreef Topgozer1 het volgende:
Ondanks mijn polygame standpunt, ga ik niet om de haverklap met andere vrouwen naar bed. Ik reis veel, en doe het alleen als ik haar echt leuk vind. En ik bereid me er meestal op voor door een paar uur op voorhand al te masturberen (dan duurt het langer), en door wat te drinken.

Eergisteren had ik een magische avond met de mooiste vrouw waar ik ooit een one night stand mee had.

Maar ik wist het niet op voorhand. Had niks gedronken en er ligt een soort van naakt fotomodel naast me in bed.

We hebben uren gezoend, elkaar betast en alles wat je wil. Maar ik dacht bij mezelf "als ik haar nu penetreer, is het over 30 seconden over". Dus geen seks, maar ik ga haar weer zien en uiteindelijk komt het ervan.

Ik probeer eraan te werken door langzamer te masturberen, maar als je naast een echt mooie vrouw ligt doet dat geen wonderen. Als je masturbeert begin je namelijk vanuit een onopgewonden status, maar als je naakt naast een babe ligt ben je al beregeil voor je naar binnen gaat.

Any advice?
Te laat zelfs :(
  † In Memoriam † maandag 28 september 2015 @ 21:42:33 #57
230491 Zith
pls tip
pi_156459789
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:18 schreef Beppiie het volgende:

[..]

:D deze! (of Viamagra)
Dat spul maakt je helemaal gek en je houdt het minstens een uurtje vol.
Kamagra of Viagra hebben geen effect op je geest. Ze zorgen voor betere doorbloeding in je lichaam en daardoor krijg je makkelijker een erectie. Je wordt er echter niet geiler van.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156468932
Ik heb het andersom. Kom moeilijk klaar, ook niet altijd prettig.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:21:20 #59
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_156469113
Het is me slechts één keertje gebeurd. Zo, TS ook weer gerustgesteld :')
pi_156514252
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:59 schreef satopex het volgende:
dat had ik ook toen ik nog jong was en niet besneden, maar na mijn besnijdenis ken ik net zolang neuken als ik zelf wil.van 4 minuten tot een half uur. :9
He, zo ging dat bij mij ook. Ik ben besneden op mijn 21ste en ik weet nog dat ik daarvoor mezelf echt niet beheerste (mijn ontmaagding duurde echt heel, heel kort), maar nadat ik besneden was, was het echt heel anders, veel beheerster en pas wanneer ik besluit dat ik wil dat ik klaarkom.

En wanneer ik nu dan naar het klaarkomen toewerk (vergt wel concentratie en ook een goed ritmisch langdurig tempo), is het klaarkomen ook veel heftiger dan voor de besnijdenis, want toen overkwam het me als fysieke reactie terwijl ik in mijn hoofd helemaal zover nog niet was en nu is het echt een climax, omdat ik zowel fysiek als in mijn hoofd ernaar toe werk.

Al blijf ik erbij dat het toch iets psychisch is, heeft het mij echt goed gedaan en ik weet dat de meiden waarmee ik sindien een relatie mee heb gehad het ook erg aangenaam vonden...
  donderdag 1 oktober 2015 @ 06:49:48 #61
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_156516277
Bij mijn laatste had ik dit wel. Hoogzomer, bloedjegeil, en weinig gemasturbeerd. Na een paar stoten al voelen dat je komt. Dus maar gezorgd voor afwisseling om het uit te stellen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:05:59 #62
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_156516315
Ik lijk er deels overheen te zijn gegroeid. Ik had er vroeger best vaak last van, maar niet altijd.
Tegenwoordig heb ik er bijna geen last meer van. Ik merk wel dat er verschil is tussen met en zonder condoom, maar zelfs zonder condoom hou ik het een stuk langer vol dan vroeger.

Om het toch plezierig te maken voor haar, deed ik altijd aan lang voorspel en ook diverse vormen van SM kunnen uitkomst bieden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_156519131
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:10 schreef TheMechanic het volgende:
Ik heb het andersom. Kom moeilijk klaar, ook niet altijd prettig.
Ik kom ook moeilijk klaar. Heeft voordelen, heeft nadelen. Vrouwen vinden het niet leuk als je niet klaarkomt.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:40:30 #64
416931 yats
(non) Average Joe
pi_156523472
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik kom ook moeilijk klaar. Heeft voordelen, heeft nadelen. Vrouwen vinden het niet leuk als je niet klaarkomt.
Herkenbaar helaas. Het heeft inderdaad voordelen (want je kan lang door gaan) maar inderdaad ook nadelen. Veel vrouwen vinden het vreemd als je als man niet klaar komt en denken dat het aan hen ligt heb ik gemerkt,terwijl dat echt niet het geval is.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_156542278
De meeste vrouwen zijn mannen gewend die altijd klaarkomen ( en redelijk snel ook) want dat is de meerderheid. Mannen die moeilijk of niet klaarkomen zijn zeldzaam, dus word je een beetje vreemd aangekeken als jij er 1 van bent.
Veel vrouwen zeggen dingn als: "mannen komen altijd klaar"

Nee dus
pi_156682052
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:25 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dat is hoe jij het invult, en er klopt niks van. Ik beweer niet dat iedereen het heeft. Het is situationeel maar het wordt onder de tafel geveegd alsof het niet bestaat. Lees Dven's eerste posts eens. Je zou voor minder vijandig worden
Enigszins late reactie van mijn zijde....

Jij hebt issues met klaarkomen. Dat kan een is erg vervelend. Wat jij vervolgens doet is jezelf wijsmaken dat iedere man dat weleens heeft. Wie hou je dan voor de gek? Ik kan je oprecht melden dat het mij nooit is overkomen.

Het is me weleens gebeurd dat ik hem niet stijf kreeg, her is me weleens gebeurd dat ik helemaal niet klaarkwam maar te vroeg nog nooit. Zo heeft iedereen wat.

En ja, de eerste keer dat ik met iemand naar bed ging nadat mijn erectie faalde was ik ook zenuwachtig of het nu wel zou lukken of weer mis zou gaan. Gelukkig lukte het toen wel. Het grootste probleem van jou is dat je er al vanuit gaat en er teveel mee bezig bent. Relax.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156682236
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:35 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Het is niet altijd zo. Ik heb het al zo vaak gezien in jeugdherbergen dat mensen 's nachts snel klaarkomen, na lang voorspel binnen 1 minuut oid als je echt geil staat.

Boel opruimen, even later opnieuw en het probleem is opgelost. Ten minste als je een goeie vriendin hebt en niet zo'n Engelse drama queen.

Ik geloof niet dat er 1 man op aarde bestaat die nooit te vroeg is klaargekomen. Behalve alfa man Dven natuurlijk, de man zonder issues.
Er is er wel 1 die et hier over zielig loopt te doen...
pi_156682242
Pff heb ik ook altijd, 1 seconde! En klaar... nou en gelukkig omdat ik vrouw ben kan ik doorgaan dus, dan snap je wel hoe geweldig seks is voor mij... *O*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:30:02 #69
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_156684124
Ook vrij veel last van dit. Best vervelend. Mijn vriendin houdt echter vol het niet erg te vinden, plus ik stop veel aandacht in het creëeren van een fijne sfeer, haar orgasmes geven, voorspel etc. Zo kunnen we er beide van genieten en zorg ik dat zij ook altijd aan haar trekken komt.

Ik vind het kut, alleen weet dat het bij mij psychisch is (had het vroeger nooit, pas sinds ik psychisch minder lekker in mijn vel zit), dus leer het te accepteren.

Het is ook belangrijk om niet je HELE ego van klaarkomen af te laten hangen. Ik weet van mezelf dat ik goed ben met vrouwen, leuk in de omgang en heb enorm veel te bieden. Ik ga mezelf niet aanpraten dat alle vrouwen me willen, of mijn 'probleem' zouden accepteren. Ik weet echter dat er genoeg vrouwen zijn die dat wel doen, en ik zorg ervoor dat mijn ego dusdanig hoog is dat ik mezelf voor meer kan zien dan alleen m'n klaarkomtijd. ;)
Ignorance is bliss
  donderdag 8 oktober 2015 @ 09:39:12 #70
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_156684268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:
Pff heb ik ook altijd, 1 seconde! En klaar... nou en gelukkig omdat ik vrouw ben kan ik doorgaan dus, dan snap je wel hoe geweldig seks is voor mij... *O*
Als je om de seconde klaar komt lijkt seks me juist heel erg vermoeiend...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:57:14 #71
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_156687555
Denk gewoon aan iets vies wanneer je bijna klaarkomt. Werkt gegarandeerd.
pi_156697441
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:07 schreef Oja-Joh het volgende:

[..]

Een heel half uur ja? Toe maar..
en met een keiharde lul. :P
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:55:11 #73
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_156728431
Ken gebeuren hé
  zondag 11 oktober 2015 @ 23:28:10 #74
449159 LeStekker
Le stekker, c'est lekker
pi_156772823
Ten eerste moet je je er niet teveel van aantrekken. Als je je kruit te vroeg verschiet, ga dan met je handen, vingers en tong aan de slag. Terwijl je bezig bent, kan er wel weer leven in je lul komen, waarna je haar klaar kan neuken, als je wilt. Als je kleine generaal toch besluit dat het mooi geweest is, kun je de klus met vingers en/of tong klaren. Ik ken geen vrouw die daar bezwaar tegen heeft.

Andere opties zijn blauwe pilletjes uit de smartshop en verdovingscrème/-spray. In het eerste geval kun je makkelijker doorgaan na het spuiten, in het tweede geval voel je minder, dus kom je moeilijker klaar (let op de dosering, anders lig je te neuken tot je een ons weegt).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')