abonnement Unibet Coolblue
pi_156198825
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156198837
Excuus, had niet gezien dat ik de laatste post had. Bij dezen een nieuw deel.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156199161
En daar is de irritatie over het aanduiden van de vluchtstrook als rijbaan weer!
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:29:37 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156201844
Taxibus in Den Haag rijdt hortende en stotende weg, nadert mijn fietspad, ik zie dat hij zijn tomtom aan het instellen is :')

Gelukkig stond het raampje open en deed mijn belletje het prima, maar mijn god, je bent beroeps en voor hetzelfde geld rij je over een kind..:
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_156224582
Reed vandaag op een weggetje bij mij in de buurt met een aantal hoge drempels (moet daar gas terugnemen, anders vliegen al mijn pakjes door de lucht), rijdt er ineens een vrouw achter mij die mij gaat inhalen om vervolgens na minder dan 50m in de bocht te gaan parkeren :')

Waarom zijn dit altijd vrouwen? 8)7

[ Bericht 25% gewijzigd door Simterklaas op 19-09-2015 18:42:41 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156233869
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:23 schreef Simterklaas het volgende:
Reed vandaag op een weggetje bij mij in de buurt met een aantal hoge drempels (moet daar gas terugnemen, anders vliegen al mijn pakjes door de lucht), rijdt er ineens een vrouw achter mij die mij gaat inhalen om vervolgens na minder dan 50m in de bocht te gaan parkeren :')

Waarom zijn dit altijd vrouwen? 8)7
Omdat ze niet denken en geen richtingsgevoel hebben. Pas toen ze jouw voorbij was, zag ze dat ze daar moest stoppen, dat kan ze niet bedenken, achter je grote bus
.
pi_156234018
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 00:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat ze niet denken en geen richtingsgevoel hebben. Pas toen ze jouw voorbij was, zag ze dat ze daar moest stoppen, dat kan ze niet bedenken, achter je grote bus
Gelukkig rijd ik met een kleintje en niet zo'n groot onding. Maakt de situatie nog meer " :') '' eigenlijk.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156234110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:24 schreef ambertje90 het volgende:
En daar is de irritatie over het aanduiden van de vluchtstrook als rijbaan weer!
Rijstrook
pi_156234247
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 00:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Rijstrook
En daarvoor stond dat plaatje juist. Omdat iedereen strook en baan door elkaar gebruikt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156234281
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 01:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En daarvoor stond dat plaatje juist. Omdat iedereen strook en baan door elkaar gebruikt.
Topic na topic idd. Maar ze weten het allemaal zo goed!
pi_156234973
Ik reed laatst op een snelweg met werkzaamheden. Hierdoor was nog maar 1 van de rijstrookweghelftbanen open met matrixborden van max 70 erboven.

Ik hou me daar vervolgens netjes aan(ik krijg toch per minuut betaald) en rijd rustig verder over de snelweg. Maar de vrachtwagenchauffeur achter me had kennelijk meer haast want die probeerde al klevend zowat over me heen te rijden ;')

Serieus, what the fuck? Zo'n rijdende metalen muur met lichtshow die zowat op je bumper hangt draagt niet bij aan het rijcomfort.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_156238589
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 02:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg met werkzaamheden. Hierdoor was nog maar 1 van de rijstrookweghelftbanen open met matrixborden van max 70 erboven.

Ik hou me daar vervolgens netjes aan(ik krijg toch per minuut betaald) en rijd rustig verder over de snelweg. Maar de vrachtwagenchauffeur achter me had kennelijk meer haast want die probeerde al klevend zowat over me heen te rijden ;')

Serieus, what the fuck? Zo'n rijdende metalen muur met lichtshow die zowat op je bumper hangt draagt niet bij aan het rijcomfort.
Die chauffeur ziet op zijn teller dat hij waarschijnlijk geen 73 rijdt, en begint zijn voorganger etteren omdat 'ie niet snel genoeg rijdt. Geijkte gekalibreerde* teller enzo.

*Voordat iemand begint te roepen dat het geen ijking is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 20-09-2015 13:56:21 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156238693
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2015 02:07 schreef Triptamine2 het volgende:
Ik reed laatst op een snelweg met werkzaamheden.
Wie niet..
.
pi_156238934
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Wie niet..
:D
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 september 2015 @ 12:38:31 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156239006
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:23 schreef Simterklaas het volgende:
Reed vandaag op een weggetje bij mij in de buurt met een aantal hoge drempels (moet daar gas terugnemen, anders vliegen al mijn pakjes door de lucht), rijdt er ineens een vrouw achter mij die mij gaat inhalen om vervolgens na minder dan 50m in de bocht te gaan parkeren :')

Waarom zijn dit altijd vrouwen? 8)7
Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2015 @ 12:56:37 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156239554
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.
Of bejaarden...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156245095
Werkzaamheden die pas aangegeven worden vlak voordat je van 3 baans naar vluchtstrook moet :')
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156252409
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Werkzaamheden die pas aangegeven worden vlak voordat je van 3 baans naar vluchtstrook moet :')
Ik ben benieuwd waar dat is, want in NL worden rijstroken één voor één afgekruist met vooraankondigingen. En de omleidingen krijg je altijd ruim van tevoren aangekondigd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156252533
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 15:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Werkzaamheden die pas aangegeven worden vlak voordat je van 3 baans naar vluchtstrook moet :')
Nog een lege fles of iets anders hards naar de werkers gegooid tijdens het schelden?

Is blijkbaar heel hip tegenwoordig :{
pi_156252828
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nog een lege fles of iets anders hards naar de werkers gegooid tijdens het schelden?

Is blijkbaar heel hip tegenwoordig :{
Snap ik sowieso niet. Alsof die mensen die daar werken dat voor hun lol doen of, nog erger, speciaal om weggebruikers te pesten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2015 @ 21:23:40 #21
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156254080
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Snap ik sowieso niet. Alsof die mensen die daar werken dat voor hun lol doen of, nog erger, speciaal om weggebruikers te pesten.
Bij wegwerkers heb ik dat gevoel nooit. Bij sommige verkeersregelaars echter wel. -O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156255193
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.
Voor de bestuurders met een mobiel anders ook
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_156255349
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd vrouwen waarvoor je vol in de ankers moet op de snelweg.
Het zijn altijd van die kerels van middelbare leeftijd in dikke Audi's die denken dat ik wél ineens door mijn trage voorganger heen kan rijden als hij strak op mijn bumper gaat heuen.
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 september 2015 @ 23:07:20 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156259087
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:43 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het zijn altijd van die kerels van middelbare leeftijd in dikke Audi's die denken dat ik wél ineens door mijn trage voorganger heen kan rijden als hij strak op mijn bumper gaat heuen.
Dat is dus niet de situatie waar ik het over had.

Ging over het naar links gaan als ik met een flink tempo nader en flink moet remmen om niet in de achterbak te belanden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156259366
- Topicpointer vergeten te lezen? -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sounddragon op 21-09-2015 00:42:13 ]
  maandag 21 september 2015 @ 00:47:11 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156261937
Tip voor alle bumperkleef klagers; ga eens naar Frankrijk, en ga daar lekker over lokale weggetjes toeren, en pas teruggkomen als je je er niet meer aan ergert :Y) Als het niet lukt, kun je nog doorrijden naar Andorra voor de vervolgcursus, want daar zijn ze pas écht geschift _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156262928
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar dat is, want in NL worden rijstroken één voor één afgekruist met vooraankondigingen. En de omleidingen krijg je altijd ruim van tevoren aangekondigd.
Dat was gisteravond op de A16 bij Dordrecht.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 10:40:16 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156265556
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 00:47 schreef Sounddragon het volgende:
Tip voor alle bumperkleef klagers; ga eens naar Frankrijk, en ga daar lekker over lokale weggetjes toeren, en pas teruggkomen als je je er niet meer aan ergert :Y) Als het niet lukt, kun je nog doorrijden naar Andorra voor de vervolgcursus, want daar zijn ze pas écht geschift _O-
Als je locals gek wilt maken, moet je zorgen dat je ergens net zo vaak komt als zij en gewoon met ze mee rijden in de bergen/in de sneeuw en ze inhalen. Vinden ze niet leuk. >:) >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 21 september 2015 @ 10:47:49 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156265656
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je locals gek wilt maken, moet je zorgen dat je ergens net zo vaak komt als zij en gewoon met ze mee rijden in de bergen/in de sneeuw en ze inhalen. Vinden ze niet leuk. >:) >:)
ik had er op een slingerweggetje eentje op mijn bumper hangen, en op een gegeven moment reed hij/zij toch een metertje of 150 achter me, maar toen zat Anne zich met 2 handjes vast te houden en begon ze een beetje te piepen. Toen maar wat rustiger gedaan en die zenuwenlijer erlangs gelaten op een plek waar het kon :+
De pest is dat je op die weggetjes 90 mag, en dat is op sommige stukkies wel te rijden, alleen willen die locals dan 110, en er zitten nasty blinde bochtjes in soms; zij weten wat erachter zit en ik rijd zonder pacenotes :%
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 11:53:39 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156266799
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik had er op een slingerweggetje eentje op mijn bumper hangen, en op een gegeven moment reed hij/zij toch een metertje of 150 achter me, maar toen zat Anne zich met 2 handjes vast te houden en begon ze een beetje te piepen. Toen maar wat rustiger gedaan en die zenuwenlijer erlangs gelaten op een plek waar het kon :+
De pest is dat je op die weggetjes 90 mag, en dat is op sommige stukkies wel te rijden, alleen willen die locals dan 110, en er zitten nasty blinde bochtjes in soms; zij weten wat erachter zit en ik rijd zonder pacenotes :%
Daarom zeg ik ook dat je moet zorgen dat je de wegen kent en weet waar je gek kan doen en waar niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 21 september 2015 @ 14:21:57 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156270005
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat je moet zorgen dat je de wegen kent en weet waar je gek kan doen en waar niet.
goeie navi kent de weg, voor de rest heb je je oogjes 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156270266
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dus niet de situatie waar ik het over had.

Ging over het naar links gaan als ik met een flink tempo nader en flink moet remmen om niet in de achterbak te belanden.
Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beu :P Ik moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag :{
Grijze duiven daarentegen :X ;)
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 september 2015 @ 14:37:53 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156270389
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beu :P Ik moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag :{
Grijze duiven daarentegen :X ;)
Gevalletje alle Berken zijn bomen en alle bomen zijn berken :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156270398
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beu :P Ik moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag :{
Grijze duiven daarentegen :X ;)
Eierdopje? :@
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156270417
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:38 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Eierdopje? :@
Zo noem ik m'n autootje :@ Eierdopje of gebakje.
Tap tap tap
  maandag 21 september 2015 @ 14:40:20 #36
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_156270440
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo noem ik m'n autootje :@ Eierdopje of gebakje.
hoezo?

alhoewel, ik noem mijn autootje 'appeltje'
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_156270462
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:40 schreef sararaats het volgende:

[..]

hoezo?

alhoewel, ik noem mijn autootje 'appeltje'
Omdat ie zo klein is. Gewoon een bijnaam. Noem hem ook weleens 'beestje'.
Tap tap tap
pi_156270499
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat ie zo klein is. Gewoon een bijnaam. Noem hem ook weleens 'beestje'.
Ik noem die van mij altijd Pakjesboot 12 :)
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156270566
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar ik ben dat geneuzel over vrouwen zo beu :P Ik moet ook vaak in de ankers voor kerels die denken even voor m'n eierdopje langs te kunnen. En anderen zullen ook weleens voor mij moeten remmen, we zijn allemaal maar mensen. Maar om nou de hele vrouwelijke bevolking te beschuldigen van mutsig gedrag :{
Grijze duiven daarentegen :X ;)
Precies, het valt me wel op dat mensen die het meest lopen te miepen op andere bestuurders in de praktijk zelf nogal eens in de fout gaan waar het zaken als bumperkleven, links plakken, ruimte geven, je aan de snelheid houden, richting aangeven, er 'm nog ff tussen duwen etc etc. Maar dat heet dan opeens 'gewoon een beetje auto rijden' ipv asociaal rijden :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 21 september 2015 @ 14:49:46 #40
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_156270632
maar goed, irritatie op de weg.

ik ben best onzeker en toch heb ik gatplakkers. irritant want lichtjes paniek.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_156270667
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies, het valt me wel op dat mensen die het meest lopen te miepen op andere bestuurders in de praktijk zelf nogal eens in de fout gaan waar het zaken als bumperkleven, links plakken, ruimte geven, je aan de snelheid houden, richting aangeven, er 'm nog ff tussen duwen etc etc. Maar dat heet dan opeens 'gewoon een beetje auto rijden' ipv asociaal rijden :+
We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen :{
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156270716
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen :{
En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepen ;)

Zaterdag hele tijd tussen Ede en Apeldoorn achter een grijze duif in een land rover gezeten die 60, 70 reed en voor elke bocht nog eens ging remmen, en als ze in de verte een rotonde zagen meteen voet van het gas en helemaal laten uitrollen, stilstaan, kijken, en weer rijden. En ik had al haast :P
Tap tap tap
pi_156270790
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepen ;)

Zaterdag hele tijd tussen Ede en Apeldoorn achter een grijze duif in een land rover gezeten die 60, 70 reed en voor elke bocht nog eens ging remmen, en als ze in de verte een rotonde zagen meteen voet van het gas en helemaal laten uitrollen, stilstaan, kijken, en weer rijden. En ik had al haast :P
Had zaterdag ook zo'n soort geval voor me (een man). Seinen en toeteren hielp niet en inhalen was ook geen optie. Ter verduidelijking: ik ben absoluut geen hardrijder, maar de hele tijd rond de 40 rijden in de bebouwde kom (hele tijd rechtdoor) en rotondes met 10 km/u nemen, is vrij irritant.

[ Bericht 1% gewijzigd door Simterklaas op 21-09-2015 15:02:11 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156270925
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen :{
Vandaag 2 keer moeten remmen in een voorrangssituatie omdat de bestuurders blijkbaar niet wisten dat voorrang geven betekent dat je er voor moet zorgen dat het aankomende verkeer geen hinder ondervindt ipv 'ik knal m er maar op, hij heeft nog genoeg ruimte om te remmen'. Voor zover ik kon zien waren dat 2 keer mannen iig :P

Nou ben ik niet zo precies in de leer dat ik me er aan erger als ik eventjes van het gas moet ook al heb ik voorrang maar dit was 2 keer van 50 km naar onder de 30 moeten met behulp van de rem. Dat is dus géén voorrang krijgen. Het was ook niet zo druk dat ze wel 'moesten' omdat ze er anders 10 minuten later nog hadden gestaan...

Het 2e geval kéék ook niet eens, die kwam vanuit een onoverzichtelijke situatie gewoon de weg op knallen. Ook nog een weg waar mensen vaak een stuk te hard rijden, had ik daar aan mee gedaan dan was het waarschijnlijk een stuk spannender geworden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156271006
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vandaag 2 keer moeten remmen in een voorrangssituatie omdat de bestuurders blijkbaar niet wisten dat voorrang geven betekent dat je er voor moet zorgen dat het aankomende verkeer geen hinder ondervindt ipv 'ik knal m er maar op, hij heeft nog genoeg ruimte om te remmen'. Voor zover ik kon zien waren dat 2 keer mannen iig :P

Nou ben ik niet zo precies in de leer dat ik me er aan erger als ik eventjes van het gas moet ook al heb ik voorrang maar dit was 2 keer van 50 km naar onder de 30 moeten met behulp van de rem. Dat is dus géén voorrang krijgen. Het was ook niet zo druk dat ze wel 'moesten' omdat ze er anders 10 minuten later nog hadden gestaan...

Het 2e geval kéék ook niet eens, die kwam vanuit een onoverzichtelijke situatie gewoon de weg op knallen. Ook nog een weg waar mensen vaak een stuk te hard rijden, had ik daar aan mee gedaan dan was het waarschijnlijk een stuk spannender geworden.
Gisteren ook, op een parkeerterrein. Ik rij naar de uitgang van het parkeerterrein, eerst komt er ineens iemand met een kar van de stoep, die stopte nog net op tijd want het was geen zebrapad ofzo. Vervolgens gooit iemand z'n auto in de achteruit uit een parkeervak, dat scheelde ook weinig. Hij keek niet eens mijn kant op, was helemaal geobsedeerd door linksachter. Ondertussen wilde die knakker met de winkelwagen bij mij achterlangs maar die had niet geanticipeerd dat ik moest stilstaan dus die zat met de kar zowat tegen m'n auto aan ^O^
En dan vinden mensen het raar dat ik een schijthekel heb aan parkeerplaatsen en parkeren :r
Tap tap tap
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 15:09:08 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156271065
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:51 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

We zijn allemaal mensen en mensen maken nu eenmaal fouten, maar acties waarbij ik denk "tsjongejongejonge'' zijn meestal wel vrouwen :{
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En bij mijn zijn het meestal oudjes, petjes, bedrijfsbusjes of van die onderuitgezakte apothekers in dure sloepen ;)
Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.
- Vrouwen doen domme dingen in het verkeer
- Mannen doen stomme dingen in het verkeer

Waarbij in acht genomen moet worden dat domme dingen onbewust gebeuren en stomme dingen juist bewust zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156271250
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.
- Vrouwen doen domme dingen in het verkeer
- Mannen doen stomme dingen in het verkeer

Waarbij in acht genomen moet worden dat domme dingen onbewust gebeuren en stomme dingen juist bewust zijn.
En dan is er nog een verschil tussen bewust zijn dat je iets doms hebt gedaan en dat anderen je fout hebben opgevangen of het totaal niet door hebben, omdat je een kip zonder kop bent. :|W
pi_156271266
Het klinkt misschien raar of egoistisch, maar wordt het niet eens tijd dat ze zebrapaden bij rotondes gaan weghalen ofzo? Had deze discussie ook met mijn moeder en zij was het wel met mij eens. Het komt namelijk regelmatig voor dat ik plots moet remmen/noodstop moet maken in de bocht van een rotonde, omdat er weer een fietser op het zebrapad oversteekt, terwijl ik net wil doorschakelen. Voetgangers wachten wel, maar op de een of andere manier denken fietsers altijd dat ze God zijn.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156271289
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:56 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Had zaterdag ook zo'n soort geval voor me (een man). Seinen en toeteren hielp niet en inhalen was ook geen optie. Ter verduidelijking: ik ben absoluut geen hardrijder, maar de hele tijd rond de 40 rijden in de bebouwde kom (hele tijd rechtdoor) en rotondes met 10 km/u nemen, is vrij irritant.
Ik ga dan ook niet lopen seinen en toeteren. Blijkbaar heb je dan gewoon te maken met een bestuurder die, ehm, 'niet zo best (meer?)' kan auto rijden. Dan werkt seinen en toeteren alleen maar afleidend en stressverhogend voor die mensen. En juist dát soort mensen kan dat er echt niet bij hebben :P

Los daarvan, ja, het is zwaar irritant als iemand een eind onder de Vmax zit terwijl er geen mogelijkheid tot inhalen is.
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gisteren ook, op een parkeerterrein. Ik rij naar de uitgang van het parkeerterrein, eerst komt er ineens iemand met een kar van de stoep, die stopte nog net op tijd want het was geen zebrapad ofzo. Vervolgens gooit iemand z'n auto in de achteruit uit een parkeervak, dat scheelde ook weinig. Hij keek niet eens mijn kant op, was helemaal geobsedeerd door linksachter. Ondertussen wilde die knakker met de winkelwagen bij mij achterlangs maar die had niet geanticipeerd dat ik moest stilstaan dus die zat met de kar zowat tegen m'n auto aan ^O^
En dan vinden mensen het raar dat ik een schijthekel heb aan parkeerplaatsen en parkeren :r
Op parkeerterreinen lijken vaak andere verkeersregels te gelden idd, in het bijzonder bij winkels :+

Het is er vaak ook gewoon kut, er kan ieder moment van elke kant een voetganger, fietser, auto, scootmobiel achter en voor je langs schieten. Stapvoets rijden en alles blijven checken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156271462
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Ik had hem een tijdje terug wel redelijk samengevat, vond ikzelf. En mijn passagiers vonden dat ook, gaat voor de meeste bestuurders wel op.
- Vrouwen doen domme dingen in het verkeer
- Mannen doen stomme dingen in het verkeer

Waarbij in acht genomen moet worden dat domme dingen onbewust gebeuren en stomme dingen juist bewust zijn.
In acht nemend dat het een generalisatie is en dus niet voor elk lid van het betreffende geslacht waar is vind ik het wel een goeie :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156271680
Vanmiddag tijdens mijn lunchwandelingetje bijna van mijn sokken gereden door een mokkel met veel goud om de nek in een foute mercedes. Kennelijk weet ze niet dat voetgangers die rechtdoor oversteken voorrang hebben, of ze wil het niet weten :{
Buschauffeurs hier in de stad zijn ook niet heel erg goed in die verkeersregel trouwens
A mind with a heart of it's own
pi_156271762
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gisteren ook, op een parkeerterrein. Ik rij naar de uitgang van het parkeerterrein, eerst komt er ineens iemand met een kar van de stoep, die stopte nog net op tijd want het was geen zebrapad ofzo. Vervolgens gooit iemand z'n auto in de achteruit uit een parkeervak, dat scheelde ook weinig. Hij keek niet eens mijn kant op, was helemaal geobsedeerd door linksachter. Ondertussen wilde die knakker met de winkelwagen bij mij achterlangs maar die had niet geanticipeerd dat ik moest stilstaan dus die zat met de kar zowat tegen m'n auto aan ^O^
En dan vinden mensen het raar dat ik een schijthekel heb aan parkeerplaatsen en parkeren :r
Hier hebben ze een groot parkeerterrein aangelegd bij een winkelcentrum waar met pijlen de rijrichtingen zijn aangegeven. Hardstikke mooi en duidelijk. En dan nog presteren mens het om tegen de pijlen in te rijden en dan kwaad tenwprden als je niet voor ze aan de kant gaat :')
A mind with a heart of it's own
pi_156271843
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef DrMarten het volgende:
Vanmiddag tijdens mijn lunchwandelingetje bijna van mijn sokken gereden door een mokkel met veel goud om de nek in een foute mercedes. Kennelijk weet ze niet dat voetgangers die rechtdoor oversteken voorrang hebben, of ze wil het niet weten :{
Buschauffeurs hier in de stad zijn ook niet heel erg goed in die verkeersregel trouwens
Dat maak je als voetganger wel vaker mee idd. Als autobestuurder vind ik het vaak wel lastig om in te schatten wat ze willen gaan doen.

Als ik zelf te voet ben ben ik iig altijd extra voorzichtig met auto's, ik denk dat een grote groep bestuurders het ook echt niet (meer) weet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156271967
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat maak je als voetganger wel vaker mee idd. Als autobestuurder vind ik het vaak wel lastig om in te schatten wat ze willen gaan doen.

Als ik zelf te voet ben ben ik iig altijd extra voorzichtig met auto's, ik denk dat een grote groep bestuurders het ook echt niet (meer) weet.
Meestal rijd ik gewoon door. Moeten ze maar niet zo treuzelen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156272270
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:45 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Meestal rijd ik gewoon door. Moeten ze maar niet zo treuzelen.
Net zoals mensen die naast een zebrapad leuk gaan staan keuvelen :')
Tap tap tap
  maandag 21 september 2015 @ 15:58:45 #56
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_156272333
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Net zoals mensen die naast een zebrapad leuk gaan staan keuvelen :')
daar had de mama een goeie oplossing voor: als er een grote plas water ligt, volle vaart erdoor vlammen hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_156272367
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat maak je als voetganger wel vaker mee idd. Als autobestuurder vind ik het vaak wel lastig om in te schatten wat ze willen gaan doen.

Als ik zelf te voet ben ben ik iig altijd extra voorzichtig met auto's, ik denk dat een grote groep bestuurders het ook echt niet (meer) weet.
ik ben dan zo iemand die wel de weg op stapt. Een beetje in de hoop dat ze schrikken en realiseren dat ze fout zitten. Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik niet zelf onder die auto beland :P
A mind with a heart of it's own
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2015 @ 16:43:10 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156273527
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In acht nemend dat het een generalisatie is en dus niet voor elk lid van het betreffende geslacht waar is vind ik het wel een goeie :P
Klopt, maar voor 80-90% gaat het wel op, gok ik zo.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:18 schreef Chai het volgende:

[..]

En dan is er nog een verschil tussen bewust zijn dat je iets doms hebt gedaan en dat anderen je fout hebben opgevangen of het totaal niet door hebben, omdat je een kip zonder kop bent. :|W
Of je achteraf realiseren dat je toch wel stom bezig was... :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156273583
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef DrMarten het volgende:
Vanmiddag tijdens mijn lunchwandelingetje bijna van mijn sokken gereden door een mokkel met veel goud om de nek in een foute mercedes. Kennelijk weet ze niet dat voetgangers die rechtdoor oversteken voorrang hebben, of ze wil het niet weten :{
Buschauffeurs hier in de stad zijn ook niet heel erg goed in die verkeersregel trouwens
98% van de mensen snapt dat niet :')

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Net zoals mensen die naast een zebrapad leuk gaan staan keuvelen :')
En die moeten helemaal dood. Vooral als ze je zo stom gaan aankijken.
pi_156273743
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Klopt, maar voor 80-90% gaat het wel op, gok ik zo.

Op zijn allerhoogst 80. Ik denk meer voor beide groepen zo rond de 60-65 :P Vrouwen gemiddeld iets meer neigend naar schaapachtigheid, mannen meer naar ehm, haantjesgedrag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156279022
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 16:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ik ben dan zo iemand die wel de weg op stapt. Een beetje in de hoop dat ze schrikken en realiseren dat ze fout zitten. Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik niet zelf onder die auto beland :P
:{w
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:51:50 #62
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156290673
Argh, fileparkeerders die het voor elkaar krijgen om met 6 auto's alle vakken vol te krijgen waar er 8 horen te staan. :r
pi_156290698
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:21 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

:{w
Als jij een figuur bent die er last van zou hebben zou ik zeggen, leer rijden ^O^
A mind with a heart of it's own
pi_156290928
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:53 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als jij een figuur bent die er last van zou hebben zou ik zeggen, leer rijden ^O^
Nog nooit zoiets meegemaakt, maar meestal stop ik dan ook niet, rebelse ik.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156291049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:51 schreef BigSmurf het volgende:
Argh, fileparkeerders die het voor elkaar krijgen om met 6 auto's alle vakken vol te krijgen waar er 8 horen te staan. :r
Welkom in mijn oude straat *O*
En dan vinden het mensen raar dat ik zo'n klein gebakje heb O+ Die frot ik er gewoon bij.
Tap tap tap
pi_156291332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:51 schreef BigSmurf het volgende:
Argh, fileparkeerders die het voor elkaar krijgen om met 6 auto's alle vakken vol te krijgen waar er 8 horen te staan. :r
Bij mij om de hoek staat altijd een goudkleurige Xantia. Eerst dacht ik dat die mevrouw haar auto niet goed kon parkeren omdat er bijna geen ruimte is. Maar pas zag ik 'r haar Xantia op de lijn tussen twee parkeervakken zetten terwijl er zeker vier vakken vrij waren. Dat was dus geen gevalletje per ongeluk meer, maar gewoon asociaal. En ik maar m'n best doen om die auto gewoon weg proberen te zetten. Gelukkig ben ik daar straks weg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:26:07 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156291477
Ik snap niet dat mensen soms zo dichtbij naast je parkeren dat ik of mijn bijrijder makkelijk kan uitstappen, maar zij ook nooit fatsoenlijk de auto uit kunnen zonder mijn auto te tikken :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156291617
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik snap niet dat mensen soms zo dichtbij naast je parkeren dat ik of mijn bijrijder makkelijk kan uitstappen, maar zij ook nooit fatsoenlijk de auto uit kunnen zonder mijn auto te tikken :')
Bij mij kunnen de meeste mensen ook voor geen meter parkeren. Hierdoor valt er gewoon regelmatig een parkeerplek weg, omdat iedereen breed parkeert en geen moeite doet om 'm goed neer te zetten. Ik ben een van de weinige die 'm echt in het midden zet.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:33:25 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_156291666
Ik zet mijn auto op mijn werk al bewust wat verder weg omdat men anders hem er tegen aan tikt.. Mijn buurmeisje idem, kan geen fileparkeren. Dus als ze hem niet vooruit erin krijgt (en daarmee of half op de weg staat of half op de stoep) dan zet ze hem ergens anders neer :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_156291777
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:33 schreef monsterd. het volgende:
Ik zet mijn auto op mijn werk al bewust wat verder weg omdat men anders hem er tegen aan tikt.. Mijn buurmeisje idem, kan geen fileparkeren. Dus als ze hem niet vooruit erin krijgt (en daarmee of half op de weg staat of half op de stoep) dan zet ze hem ergens anders neer :')
Doe ik ook hoor, in de tijd dat ik loop te kloten met fileparkeren kan ik ook tien meter lopen :@ Dat lijkt me dan de veiligste optie.
Tap tap tap
pi_156293315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:31 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Bij mij kunnen de meeste mensen ook voor geen meter parkeren. Hierdoor valt er gewoon regelmatig een parkeerplek weg, omdat iedereen breed parkeert en geen moeite doet om 'm goed neer te zetten. Ik ben een van de weinige die 'm echt in het midden zet.
Ik kan op de mm parkeren, maar als ik hier bij de supermarkt precies in het midden sta, steken mijn spiegels aan beide kanten uit over de lijnen.

En dan heb ik het over een Megane Golf of Leon.

Kun je voorstellen hoe het eruit ziet, die huismoeder s kunnen hun Picanto niet eens recht zetten.
.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:36:25 #72
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156294014
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij mij om de hoek staat altijd een goudkleurige Xantia. Eerst dacht ik dat die mevrouw haar auto niet goed kon parkeren omdat er bijna geen ruimte is. Maar pas zag ik 'r haar Xantia op de lijn tussen twee parkeervakken zetten terwijl er zeker vier vakken vrij waren. Dat was dus geen gevalletje per ongeluk meer, maar gewoon asociaal. En ik maar m'n best doen om die auto gewoon weg proberen te zetten. Gelukkig ben ik daar straks weg.
Vet aso vind ik dat. Ik zeg daar tegenwoordig gewoon wat van. Laatst ook, iemand die hem echt in een hoek van 45 graden in een parkeervak douwde, daarmee het parkeervak ernaast onbruikbaar maakte en gewoon uitstapte. Toen ik vroeg of z'n rijbewijs bij een pakje boter had gekregen werd meneer nog boos ook. :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:26 schreef monsterd. het volgende:
Ik snap niet dat mensen soms zo dichtbij naast je parkeren dat ik of mijn bijrijder makkelijk kan uitstappen, maar zij ook nooit fatsoenlijk de auto uit kunnen zonder mijn auto te tikken :')
Parkeervakken in Nederland zijn sowieso gewoon veel te klein. Auto's zijn veel breder geworden, maar de parkeervakken gemiddeld gezien niet echt.
pi_156295558
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:35 schreef DrMarten het volgende:
Vanmiddag tijdens mijn lunchwandelingetje bijna van mijn sokken gereden door een mokkel met veel goud om de nek in een foute mercedes. Kennelijk weet ze niet dat voetgangers die rechtdoor oversteken voorrang hebben, of ze wil het niet weten :{
Buschauffeurs hier in de stad zijn ook niet heel erg goed in die verkeersregel trouwens
Als zij de hoek om ging had jij voorrang, anders had je dat alleen gehad bij een oversteekplaats.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156295600
Moet het ook nog dezelfde weg zijn he...
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2015 @ 13:56:56 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156295601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:54 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Als zij de hoek om ging had jij voorrang, anders had je dat alleen gehad bij een oversteekplaats.
Tenzij het een afbuigende doorgaande weg is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156295635
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 15:19 schreef Simterklaas het volgende:
Het klinkt misschien raar of egoistisch, maar wordt het niet eens tijd dat ze zebrapaden bij rotondes gaan weghalen ofzo? Had deze discussie ook met mijn moeder en zij was het wel met mij eens. Het komt namelijk regelmatig voor dat ik plots moet remmen/noodstop moet maken in de bocht van een rotonde, omdat er weer een fietser op het zebrapad oversteekt, terwijl ik net wil doorschakelen. Voetgangers wachten wel, maar op de een of andere manier denken fietsers altijd dat ze God zijn.
Fietsers hebben ook helemaal geen voorrang op een zebrapad, ook niet als ze lopen met de fiets aan de hand.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156295684
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:58 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Fietsers hebben ook helemaal geen voorrang op een zebrapad, ook niet als ze lopen met de fiets aan de hand.
Hoe zeker ben je van je zaak?
pi_156295750
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Tenzij het een afbuigende doorgaande weg is.
Dan geldt volgens mij nog steeds de regel dat als je een voetganger van voor of achter nadert, en jij wil afslaan, dat de voetganger voor mag.
Anders natuurlijk niet.

Mooi zijn ook die nieuwe suggestieve zebrapaden.. Enkel wat lijntjes aan de buitenranden en meer niet..
Altijd boze mensen omdat er dan niet gestopt wordt voor ze.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156295765
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je van je zaak?
100%
Zebrapaden zijn voetgangers oversteekplaatsen.
Als je een fiets of paard aan de hand hebt, ben je nog steeds een bestuurder.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156295803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:04 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

100%
Zebrapaden zijn voetgangers oversteekplaatsen.
Als je een fiets of paard aan de hand hebt, ben je nog steeds een bestuurder.
Helaas, iemand met de fiets aan de hand is toch echt een voetganger.
Begeleider van een paard is idd een bestuurder.
pi_156295816
Oh no, he didn't! :X
pi_156295826
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:06 schreef vannelle het volgende:

[..]

Helaas, iemand met de fiets aan de hand is toch echt een voetganger.
Begeleider van een paard is idd een bestuurder.
Ik heb geleerd dat je met de fiets aan de hand ook een bestuurder bent. Die fiets kan immers niet zelf zijn weg kiezen, je moet hem nog steeds sturen.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156295926
Dat heb je dan fout geleerd.

Artikel 2
2. De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.
pi_156295939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:07 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ik heb geleerd dat je met de fiets aan de hand ook een bestuurder bent. Die fiets kan immers niet zelf zijn weg kiezen, je moet hem nog steeds sturen.
Het spijt me vreselijk voor je maar iemand met een fiets aan de hand is toch echt een voetganger.
pi_156295982
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:11 schreef ambertje90 het volgende:
Dat heb je dan fout geleerd.

Artikel 2
2. De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:12 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het spijt me vreselijk voor je maar iemand met een fiets aan de hand is toch echt een voetganger.
Ik zat het net op te zoeken, Dan heb ik het dus echt al 13 jaar fout aangeleerd :X
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156296023
En dan is 13 ook nog eens een keer een ongeluksgetal. ;)
pi_156296062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:14 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dan heb ik het dus echt al 13 jaar fout aangeleerd :X
Ik ben blij dat jij tenminste elk jaar je theorie bijhoudt.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2015 @ 14:19:40 #88
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156296128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:16 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij tenminste elk jaar je theorie bijhoudt.
Je mag toch ook nog steeds maar 100 op de snelweg?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156296217
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je mag toch ook nog steeds maar 100 op de snelweg?
Klopt, maar dat is alleen met een aanhanger of als je op een paarse fiets rijdt.
pi_156296311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je mag toch ook nog steeds maar 100 op de snelweg?
:Y
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:28:51 #91
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156296340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is alleen met een aanhanger of als je op een paarse fiets rijdt.
Dat laatste mag toch wel alleen als je zo'n ding hebt?



:Y) :+
pi_156296416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:28 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat laatste mag toch wel alleen als je zo'n ding hebt?

[ afbeelding ]

:Y) :+
Daar geldt idd een uitzondering voor maar de voorwaarde is wel dat die knijptoeter naar het noorden gericht is.
pi_156298166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Daar geldt idd een uitzondering voor maar de voorwaarde is wel dat die knijptoeter naar het noorden gericht is.
Daar ging ik op nat hoor, op mijn theorie. Ik dacht zuid-west. Bam, gezakt.
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 september 2015 @ 16:26:28 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156298913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Daar ging ik op nat hoor, op mijn theorie. Ik dacht zuid-west. Bam, gezakt.
En terecht. Als je als vrouw niet eens weet hoe een roze knijptoeter op een paarse fiets hoort te zitten, hoor je niet op de weg thuis. :D
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156298934
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:58 schreef Messina het volgende:

[..]

Daar ging ik op nat hoor, op mijn theorie. Ik dacht zuid-west. Bam, gezakt.
Maar nu weet je het, dat overkomt je geen 3e keer!
pi_156300300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:58 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Fietsers hebben ook helemaal geen voorrang op een zebrapad, ook niet als ze lopen met de fiets aan de hand.
Wel of geen voorrang, ze wachten maar, potverdorie! })
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156300575
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is alleen met een aanhanger of als je op een paarse fiets rijdt.
90.
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156300851
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:25 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

90.
Niet met een paarse fiets.
pi_156318217
De arrogantie van de bakfietsyuppen begint ernstige vormen aan te nemen

Bron
pi_156318252
De bakfiets staat er ook hoor:
pi_156318351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:12 schreef ambertje90 het volgende:
De bakfiets staat er ook hoor:
[ afbeelding ]
Dat is waarschijnlijk niet zijn punt.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156318394
Ziet er op de site van at5 nogal zelfgekuntseld uit (vooral de belijning). Er wordt daar ook betwijfeld of het wel een officieel bordje is.

Zijdelings hiermee te maken: heeft een voor elektrische auto's gereserveerde parkeerplek bij een laadpaal eigenlijk officiële status?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_156318444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:17 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk niet zijn punt.
Maar wel een mooier plaatje.
pi_156318489
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ziet er op de site van at5 nogal zelfgekuntseld uit (vooral de belijning). Er wordt daar ook betwijfeld of het wel een officieel bordje is.

Zijdelings hiermee te maken: heeft een voor elektrische auto's gereserveerde parkeerplek bij een laadpaal eigenlijk officiële status?
Geen idee. Wat ik wel weet is dat elke gemeente zijn eigen borden heeft.
In Groningen is het een blauwe P en een wit onderbord met een stekker. In Amsterdam is het een P met daarin een auto met stekker in verwerkt. Volgens staat er op het onderbord "alleen elektrische voertuigen".
Geen idee hoe het zit met wettelijke status en of je die geldend kunt laten maken via een lokale verordening. Want volgens mij kent de RVV nog geen bord voor het aangeven van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen.
pi_156318552
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:25 schreef TwisterNederland het volgende:

Geen idee. Wat ik wel weet is dat elke gemeente zijn eigen borden heeft.
Nee hoor.

quote:
Geen idee hoe het zit met wettelijke status en of je die geldend kunt laten maken via een lokale verordening. Want volgens mij kent de RVV nog geen bord voor het aangeven van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen.
Gewoon een E4 met daaronder "opladen elektrische voertuigen"
En dat is de enige handhaafbare combinatie. (onder RVV 24 lid 1.d.2 )
  woensdag 23 september 2015 @ 17:16:30 #106
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_156325648
Is het nou echt zo moeilijk voor een bedrijf als BMW om werkende knipperlichten te maken voor hun auto's?
pi_156326642
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:16 schreef Hamlapje het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor een bedrijf als BMW om werkende knipperlichten te maken voor hun auto's?
Dat zit er op en werkt gewoon.
Nu nog proberen mensen te vinden die ze ook gebruiken.
pi_156327099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat zit er op en werkt gewoon.
Nu nog proberen mensen te vinden die ze ook gebruiken.
Kun je lang zoeken. Over het algemeen zijn de mensen die zo'n geldverslindende Beier kunnen permiteren, op positie terecht gekomen door vooral niet teveel na te denken over andere mensen en gewoon ongehinderd op hun doel af te rennen.
.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:05:50 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156328735
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Kun je lang zoeken. Over het algemeen zijn de mensen die zo'n geldverslindende Beier kunnen permiteren, op positie terecht gekomen door vooral niet teveel na te denken over andere mensen en gewoon ongehinderd op hun doel af te rennen.
goein trollpost [14.gif]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156329283
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goein trollpost [14.gif]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik geprobeerd, maar het zuur van deze post brandt gaten in het papier. Ja, allebei de lagen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156329876
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Kun je lang zoeken. Over het algemeen zijn de mensen die zo'n geldverslindende Beier kunnen permiteren, op positie terecht gekomen door vooral niet teveel na te denken over andere mensen en gewoon ongehinderd op hun doel af te rennen.
En tóch geef ik het niet op. ;)
pi_156331781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat zit er op en werkt gewoon.
Nu nog proberen mensen te vinden die ze ook gebruiken.
Oh, gaat dat dan niet automatisch in die nieuwe auto's?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156331929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:33 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Oh, gaat dat dan niet automatisch in die nieuwe auto's?
Jawel, het valt alleen niet op.
  FOK!fotograaf donderdag 24 september 2015 @ 09:21:52 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156343501
Beste Audi rijder... Blijf eens op je eigen weghelft. Je zit niet op een circuit, dus je hoeft niet door de goot aan mijn weghelft heen. Is nogal onpraktisch ook, in een onoverzichtelijke bocht... |:( Je liet me schrikken. }:| }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156343855
Mensen die je gaan duwen als je de maximum snelheid rijdt. :')
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156354517
Vind het nog steeds verbazingwekkend hoeveel mensen zonder verlichting rijden, dagrijverlichting staat niet gelijk aan dimlicht :r.
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
There is a time of cumming and going.
pi_156354631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:46 schreef Oceanview het volgende:
Vind het nog steeds verbazingwekkend hoeveel mensen zonder verlichting rijden, dagrijverlichting staat niet gelijk aan dimlicht :r.
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
Ik vermoed dat het toch vaak komt dat in sommige auto's de dashboardverlichting altijd blijft branden, het valt minder snel op dat je verlichtin niet aan staat.

Het is opvallend vaak Volvo, Renault, Toyoto.
.
pi_156354902
Vandaag een lange rij voor de uitvoegstrook, de rij begon al op de vluchtstrook. Dus wat doen we als we dat te laat zien? Juist ja, gewoon midden op de weg remmen en hem ertussen gooien. Mafketels, ga ergens anders heen met je doodswens.
  donderdag 24 september 2015 @ 19:00:35 #119
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156354907
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het toch vaak komt dat in sommige auto's de dashboardverlichting altijd blijft branden, het valt minder snel op dat je verlichtin niet aan staat.

Het is opvallend vaak Volvo, Renault, Toyoto.
Je kijkt toch om je heen voordat je wegrijd? Snap die mensen idd niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_156355012
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het toch vaak komt dat in sommige auto's de dashboardverlichting altijd blijft branden, het valt minder snel op dat je verlichtin niet aan staat.

Het is opvallend vaak Volvo, Renault, Toyoto.
Vandaag telde ik toch heel veel polo's waarvan alleen de "mistlampen" van branden.
Ik denk mensen die automatische verlichting hebben en daar nooit meer nakijken want het is toch automatisch.
There is a time of cumming and going.
pi_156355539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:05 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Vandaag telde ik toch heel veel polo's waarvan alleen de "mistlampen" van branden.
Ik denk mensen die automatische verlichting hebben en daar nooit meer nakijken want het is toch automatisch.
Stel je voor dat je alles zelf moet doen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156355637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:05 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Vandaag telde ik toch heel veel polo's waarvan alleen de "mistlampen" van branden.
Ik denk mensen die automatische verlichting hebben en daar nooit meer nakijken want het is toch automatisch.
Doe ik ook niet meer, in het begin keek ik wel vaak, maar mijn automatische verlichting werkt echt altijd goed, dus ook bij donkere wegen door bossen of donkere bewolking, regen. Alleen 1x was er mist en brak erboven de zon door, toen ging ie dus vanzelf uit.

Het valt ook amper op, omdat je bij VAG op de lichtknop zelf moet kijken, die linksonder het stuur zit.
.
pi_156357815
Gisterenavond drie auto's zonder verlichting. Niet eens dagrijlichten, gewoon niets. Ook op de onverlichte stukken. Of je hebt geen idee wat je aan het doen bent, of ze doen 't expres.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:42:25 #124
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156359746
Er reed vanavond een auto met verlichting, maar met aanhanger zonder verlichting. Die gast wist het blijkbaar, want er hing, serieus, een knipperend fietslampje aan. Nee, die zie je ook echt op de snelweg. :')

En ik wil graag de groeten doen aan de kansarme idioot die vanmiddag ruim onder de V-max links bleef plakken (105 waar 130, 2-strooks) en me vervolgens een middelvinger gaf, omdat ik na een halve minuut besloot dat rechts inhalen blijkbaar de enige optie was en z'n poging om me vervolgens klem te rijden op een wel keurig rechts rijdende auto net mislukte.
pi_156359816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:42 schreef BigSmurf het volgende:
Nee, die zie je ook echt op de snelweg. :')

Jij wel.
pi_156377301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:46 schreef Oceanview het volgende:
...
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
Op twee stroken tegelijk rijden (op tweebaans snelwegen) is iets nieuws lijkt het. Volgens mij overgewaaid uit oostbloklanden.

Nederlanders beginnen het nu ook te doen want...(heel hollands) dan kan er lekker niemand anders langs! Dus nu zie je dat zodra het verkeer verderop rode remlichtjes laat zien, er mensen op twee stroken tegelijk gaan rijden om mensen te beletten er rechts langs te schieten.

Zolang het een beetje vertraging betreft is dit niet zo erg want het rolt nog, maar het is echt gruwelijk irritant als links vaststaat, maar rechts wél weer wat beweegt of andersom. Want als je het zoveel mogelijk laat doorrollen op een strook, komt dat de doorstroming ten goede en dus lost de file sneller op. Maar dan zit er voor je zo'n Megane of Skoda-haantje te regelneven dat dan voor iedereen beslist dat alles achter hem stil moet staan! :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156377771
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.

Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
.
pi_156377930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.

Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:42:19 #129
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156378270
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Als die ander echt 30 km/h onder de V-max ergens links blijft plakken, dan zou ik dat héél graag bepalen hoor.
pi_156380034
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Dat zeg ik toch, voor de soepele doorstroming. Ik kan ook gewoon invoegen, maar dan gassen er 10 anderen richting het verdrijvingsvlak om daar in te voegen en alles tot stilstand te laten komen.
.
pi_156381466
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.

Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
Verkeersregelaars :')
Onnodige mensen.
De hele week stonden ze er.
1 dag waren ze er niet, en het verkeer regelde zichzelf gewoon, want mensen hebben ogen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_156396737
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren :').
pi_156397446
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren :').
Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
pi_156397503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:

[..]

Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
Precies. Maar aan de andere kant zijn dat gelukkig uitzonderingen die de regel bevestigen (misschien heb je die in Frankrijk ook wel). Tenminste; ik zou zoiets niet in mijn hoofd halen en ik denk niet dat ik iemand ken die dat wel zou doen.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 september 2015 @ 17:51:17 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156402373
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:

[..]

Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
In Nederland zitten er ook bijzonder veel zuigerts tussen de verkeersregelaars. Kruising, ene weg loopt een stukje parallel aan de andere. Groep mensen moet oversteken, eerst over de grotere weg, daarna over de kleinere. Nog voordat ze überhaupt zijn begonnen op de grotere weg, stapt de verkeersregelaar van de kleinere weg al de weg op, redelijk kort voor je auto (flink hard moeten remmen om zo'n vrouw niet voor d'r sokken te rijden). Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156404978
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.
Ik dus niet.

Dat je kwaad wordt op zo iemand als die een domme fout maakt wel. Dat je dan nog iets roept in zijn of haar richting ook nog. Maar iemand vervolgens bewust aanrijden? Nee, dat snap ik echt niet.
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2015 @ 01:59:51 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156414062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik dus niet.

Dat je kwaad wordt op zo iemand als die een domme fout maakt wel. Dat je dan nog iets roept in zijn of haar richting ook nog. Maar iemand vervolgens bewust aanrijden? Nee, dat snap ik echt niet.
Ik schaar dat, voor het gemak, allemaal even onder dezelfde noemer. Ik kan sowieso niemand iets aandoen, daar ben ik te lief voor, maar ik kom helaas teveel gevallen tegen die geen domme fout maken, maar gewoonweg doelbewust anderen aan het treiteren zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 27 september 2015 @ 02:10:05 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156414159
Ik werd gisteren rechts ingehaald door een audi terwijl ik links 140(dus al flink te hard) reed. Het is maar net wat je nodig vindt.

Vooral omdat ik dan later die vent gewoon voorbij rijdt bij het stoplicht, het geslinger van rijbaan had niet echt geholpen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2015 @ 02:31:21 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156414294
Dat betekent dus dat er zat ruimte rechts was en jij onnodig links zat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156418737
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 02:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat betekent dus dat er zat ruimte rechts was en jij onnodig links zat.
Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zondag 27 september 2015 @ 12:44:19 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156418960
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:32 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156420205
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren :').
Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156420849
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 27 september 2015 @ 14:24:33 #144
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_156420964
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
Ik erger me eerlijk gezegd zelden echt in het verkeer in Nederland. Over het algemeen rijden mensen best netjes.
pi_156420980
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:50 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Rij je dan met een busje ofzo?

Ik hou op mn werk wel eens een auto op als de vrachtwagen hem langs de weg moet zetten. dan kijken automobilisten ook echt schaapachtig uit hun ogen en rijden gewoon door :')
pi_156421486
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156421864
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 14:25 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Rij je dan met een busje ofzo?

Ik hou op mn werk wel eens een auto op als de vrachtwagen hem langs de weg moet zetten. dan kijken automobilisten ook echt schaapachtig uit hun ogen en rijden gewoon door :')
Busje? Nah, doe maar zo'n grote tourbus :D
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  zondag 27 september 2015 @ 15:55:33 #148
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_156422913
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
Het gaat niet om de snelheid. Als je rechts ingehaald wordt, rij je gewoon onnodig links.
pi_156423407
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2015 15:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het gaat niet om de snelheid. Als je rechts ingehaald wordt, rij je gewoon onnodig links.
Niet perse. Ik heb wel eens gehad dat ik een treintje vrachtwagens aan het inhalen was met 130 waar je 120 mocht, en dat er net bij zo'n stuk waarbij er wat meer ruimte tussen die vrachtwagens zit er een of andere simpele ziel snoeihard rechts langs me komt zeilen en vlak tussen mij en mijn voorganger weer naar links gaat. Soms kom je bestuurders tegen die hun rijbewijs beter aan een aardappel kunnen geven, die hebben op zo'n moment nog meer verkeersinzicht.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  zondag 27 september 2015 @ 16:25:43 #150
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_156423839
Ik heb maar één ergernis in het verkeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moeder is een hamster
pi_156423956
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 16:25 schreef Crutch het volgende:
Ik heb maar één ergernis in het verkeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook van jou hoor
  zondag 27 september 2015 @ 17:26:30 #152
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_156425524
quote:
17s.gif Op zondag 27 september 2015 16:29 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik ook van jou hoor
Loooooooveeeee
Je moeder is een hamster
  zondag 27 september 2015 @ 18:06:51 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156426409
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:50 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Effe iets aantrekken wat oranje is wil nog wel eens helpen ;) In de omgeving waar ik werk (petrochemie) is het gewoon verboden om achteruit te rijden zonder begeleiding. Als je gesnapt wordt zonder spotter achter je ben je meteen voor het laatst :W

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
Na 90 keer 300 posts wordt het natuurlijk ook lastig om iets tegen te komen wat nog niet eerder is gemeld, en dus is het hier idd veel van hetzelfde.. net alsof er een kras op je CD zit :+

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
Precies, maar tóch is die kans daar, en zou jij het op je geweten willen hebben om iemand de laatste momenten met een dierbare, of de geboorte van zijn kind te onthouden, omdat je zo nodig de wannabe politie agent uit moet hangen.. Leven en laten leven.. ik rijd veel links omdat ik net als veel anderen nog wel eens lekker op het gas sta.. maar als ik ondanks het feit dat ik boven de max snelheid zit alsnog iemand aan zie komen die meer haast heeft als ik, ga ik gewoon effe naar rechts zodat hij/zij/het erlangs kan.
Kom ook regelmatig van die knakworsten tegen die van 130 teruggaan naar 120 om effe hun punt te maken.. en dat terwijl ik nog niet eens écht aan zit te dringen; meestal heb ik een streep en 2 tussenruimtes* of 2 strepen en één tussenruimte* ertussen, en dan nóg gaan ze zielig zitten doen :')

* streep is 3 meter, tussenruimte is 12 meter op de snelweg, dus streep plus tussenruimte is 15 meter.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156427329
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 18:06 schreef Sounddragon het volgende:

Kom ook regelmatig van die knakworsten tegen die van 130 teruggaan naar 120 om effe hun punt te maken.. en dat terwijl ik nog niet eens écht aan zit te dringen; meestal heb ik een streep en 2 tussenruimtes* of 2 strepen en één tussenruimte* ertussen, en dan nóg gaan ze zielig zitten doen :')

* streep is 3 meter, tussenruimte is 12 meter op de snelweg, dus streep plus tussenruimte is 15 meter.
streep is 3 meter, tussenruimte 9 meter (voor zover ik weet / kan vinden (pdf)), dus streep + tussenruimte is 12 meter. Maar ik snap de frustratie wel als mensen voor je ineens langzamer gaan rijden.
  zondag 27 september 2015 @ 18:59:28 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156427834
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:41 schreef Light het volgende:

[..]

streep is 3 meter, tussenruimte 9 meter (voor zover ik weet / kan vinden (pdf)), dus streep + tussenruimte is 12 meter. Maar ik snap de frustratie wel als mensen voor je ineens langzamer gaan rijden.
Je hebt gelijk, het is 12 meter totaal, maar dan nog heb ik in de regel 20 meter tussenruimte, en dat is nou niet bepaald bumperkleven.. Ok, het is geen 2 seconden, maar dat is ook wel een beetje heel erg overdreven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 september 2015 @ 19:03:50 #156
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156427969
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 18:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, het is 12 meter totaal, maar dan nog heb ik in de regel 20 meter tussenruimte, en dat is nou niet bepaald bumperkleven.. Ok, het is geen 2 seconden, maar dat is ook wel een beetje heel erg overdreven.
120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 27 september 2015 @ 19:07:06 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156428072
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he. ;)
Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vrienden _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 september 2015 @ 19:08:13 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156428105
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vrienden _O-
Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zondag 27 september 2015 @ 19:11:13 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156428213
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.
Gezien 'normaal' verkeersgedrag en normale verkeersdrukte, vind IK 20 meter heel normaal. Daar prak je hands down 2 dikke bakken tussen.
Het is wel eens meer hoor, maar als ik de intentie heb tot inhalen van mijn voorganger zit ik meestal op een metertje of 20.. niet opdringerig, maar wél aanwezig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156432027
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag.
Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?
  zondag 27 september 2015 @ 21:31:49 #161
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156434427
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 20:48 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?
Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbak :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2015 @ 21:47:12 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156435363
Ik begin mij meer en meer te ergeren aan de BMW Golf + (2 serie MPV dinges met die 3 pitter in het vooronder). Vandaag met een aanhanger op stap, wat pendelwerk, tot 4x aan toe ingehaald worden door een 2 serie, gaat ie voor je neus naar rechts en dan van het gas af. Doe eens niet. En dan zeker niet, nadat ik bijna 10 km/h afgezwakt ben (terug tot 95-100 km/h op de teller) en naar links ga om je in te halen, weer gas bijgeven doen. Gelukkig ben ik toch sneller.

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
Ja, straatcommando toch ook? Links blijven hangen omdat 140 ook al te hard is en jij dat hard zat vindt, is exact hetzelfde als iemand die 90 links blijft rijden, want dat is ook wel hard zat volgens diegene.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156437291
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbak :')
QFT

Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden. ^O^
Professioneel gifmenger.
pi_156439602
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

QFT

Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden. ^O^
Oh, al rijden ze 200, moeten ze zelf weten als ze zich niet aan de regels kunnen houden. Ik stop in ieder geval niet voor ze als ze zich in de vangrail hebben gevouwen of op hun kop in de berm liggen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156439848
Betaal je wel hun zorg-/autoverzekering, en wat belasting zodat de hulpdiensten ze komen opruimen?
pi_156439869
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

QFT

Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden. ^O^
Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?

Ja, het zijn vast allemaal mannen met haast omdat hun vrouw aan het bevallen is. Dan zou dit dorp te maken hebben met een niet aflatende stroom geboorten. Het inwonersaantal wordt ieder etmaal met minstens 1000 verhoogd.

Ja, ik ben er ook zo een die het maar laat gaan, maar van iedere verkeersovertreder denken dat hij/zij een goede reden heeft gaat mij wat te ver. In 99 van de honderd gevallen gaat het gewoon om ego, eigenbelang of verkeerde gewoonten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ridocar op 28-09-2015 00:00:12 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 00:39:21 #167
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156440727
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 23:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?

Ja, het zijn vast allemaal mannen met haast omdat hun vrouw aan het bevallen is. Dan zou dit dorp te maken hebben met een niet aflatende stroom geboorten. Het inwonersaantal wordt ieder etmaal met minstens 1000 verhoogd.

Ja, ik ben er ook zo een die het maar laat gaan, maar van iedere verkeersovertreder denken dat hij/zij een goede reden heeft gaat mij wat te ver. In 99 van de honderd gevallen gaat het gewoon om ego, eigenbelang of verkeerde gewoonten.
Je kan het natuurlijk ook weer naar het andere extreme trekken. Van een veilige weg met gescheiden rijbanen (en dus rijrichtingen) waar iedereen in dezelfde richting gaat en alles wel redelijk overzichtelijk is naar een woonwijk met chaos.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156440902
En mij boeit het niet.
Zo lang mensen die een stuk harder rijden dan toegestaan maar dat op een veilige manier doen (ja, dat kan) mogen ze van mij hun gang gaan.
In woonwijken is de veiligheid al snel in het geding natuurlijk, dat zeg ik er even bij voor ik meerderen over me heen krijg.
Maar serieus, waar maakt men zich druk om?
Laat zo'n figuur toch lekker gaan, op een gegeven moment kent het CJIB zijn voornaam en adres uit het hoofd.
Juist met het dwarszitten van dat soort figuren creëer je zelf mogelijk een gevaarlijke situatie, ook niet echt handig.
Ik lees hier bijvoorbeeld wel eens over "remtesten" die worden gegeven en meer van dat soort acties.
En dat is wél oké?

Gewoon lekker laten gaan en als het echt gevaarlijk is dan bel je handsfree 112.
pi_156442565
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 01:06 schreef vannelle het volgende:
En mij boeit het niet.
Zo lang mensen die een stuk harder rijden dan toegestaan maar dat op een veilige manier doen (ja, dat kan) mogen ze van mij hun gang gaan.
In woonwijken is de veiligheid al snel in het geding natuurlijk, dat zeg ik er even bij voor ik meerderen over me heen krijg.
Maar serieus, waar maakt men zich druk om?
Laat zo'n figuur toch lekker gaan, op een gegeven moment kent het CJIB zijn voornaam en adres uit het hoofd.
Juist met het dwarszitten van dat soort figuren creëer je zelf mogelijk een gevaarlijke situatie, ook niet echt handig.
Ik lees hier bijvoorbeeld wel eens over "remtesten" die worden gegeven en meer van dat soort acties.
En dat is wél oké?

Gewoon lekker laten gaan en als het echt gevaarlijk is dan bel je handsfree 112.
Vooral dat laatste ^O^. Lekker laten gaan, als het echt gevaarlijk wordt kun je altijd nog maatregelen nemen. Als je wilt handhaven ga je maar bij de politie.

Ik zat alleen met dat zoeken naar een reden. Er zijn gewoonweg heel weinig redenen om overtredingen goed te praten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 28-09-2015 08:30:47 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 09:25:40 #170
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156443064
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Ridocar het volgende:
Ik zat alleen met dat zoeken naar een reden. Er zijn gewoonweg heel weinig redenen om overtredingen goed te praten.
Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156443373
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.
Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156443419
Overigens wordt je tijdens motorrijlessen geleerd om je linker gedeelte van je rijstrook te berijden "maak je breed zodat automobilisten je niet als een bromfiets beschouwen en aan de kant proberen te drukken". Waarom zijn er dan veel automobilisten die met opzet naar rechts sturen om rakelings langs je heen te gaan en vervolgens weer "normaal" binnen de lijnen te gaan rijden?
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 10:11:32 #173
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156443712
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).
Het gaat mij om de reden van die regel.
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef BMWK111RS het volgende:
Overigens wordt je tijdens motorrijlessen geleerd om je linker gedeelte van je rijstrook te berijden "maak je breed zodat automobilisten je niet als een bromfiets beschouwen en aan de kant proberen te drukken". Waarom zijn er dan veel automobilisten die met opzet naar rechts sturen om rakelings langs je heen te gaan en vervolgens weer "normaal" binnen de lijnen te gaan rijden?
Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent... 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156443790
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het gaat mij om de reden van die regel.

[..]

Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent... 8)7
1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.

2. Die heb je inderdaad ook, maar in die categorie val ik niet. Ik weet hoe kwetsbaar ik ben als motor(scooter)rijder en houd me dus aardig aan de regels. Ook als ik tussen een file doorrij doe ik dat met gebruik van de alarmlichten en stilstaande file vrijwel stapvoets (15-20 km/u). Zodra de file weer gaat rijden voeg ik onmiddellijk weer in, ook al rijdt de file 30 km/u.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 10:19:34 #175
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156443835
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.

2. Die heb je inderdaad ook, maar in die categorie val ik niet. Ik weet hoe kwetsbaar ik ben als motor(scooter)rijder en houd me dus aardig aan de regels. Ook als ik tussen een file doorrij doe ik dat met gebruik van de alarmlichten en stilstaande file vrijwel stapvoets (15-20 km/u). Zodra de file weer gaat rijden voeg ik onmiddellijk weer in, ook al rijdt de file 30 km/u.
2. Gaat voor mij ook op, als automobilist. Ik weet hoe kwetsbaar een motorrijder is en geef hem gewoon de ruimte. Tijdje terug zat er eentje redelijk dicht achter me op de snelweg aan mijn rechterkant, moest ik vol in de remmen en heb ik hem links bijna tegen de vangrail aan gezet (vol de redresseerstrook op) zodat die motorrijder een autolengte extra ruimte zou hebben. In principe laat ik motorrijders altijd tripleren, hiervoor geef ik de ruimte. Alhoewel ik daar bij bepaalde stoplichten van terug aan het komen ben sinds die stinkscooters dat ook gaan doen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156443887
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

2. Gaat voor mij ook op, als automobilist. Ik weet hoe kwetsbaar een motorrijder is en geef hem gewoon de ruimte. Tijdje terug zat er eentje redelijk dicht achter me op de snelweg aan mijn rechterkant, moest ik vol in de remmen en heb ik hem links bijna tegen de vangrail aan gezet (vol de redresseerstrook op) zodat die motorrijder een autolengte extra ruimte zou hebben. In principe laat ik motorrijders altijd tripleren, hiervoor geef ik de ruimte. Alhoewel ik daar bij bepaalde stoplichten van terug aan het komen ben sinds die stinkscooters dat ook gaan doen...
Ja, die idioterie heb ik ook nooit begrepen. Motorrijders die mauwen dat automobilisten zo asociaal tegen hun doen en zelf via fietsstroken, busbanen of zelfs over het trottoir de wachtrij voor het verkeerslicht passeren, over de stopstreep demonstratief vooraan gaan staan en dan verbaasd zijn dat de automobilisten achter zich geirriteerd zijn. Met de verandering van de bebording had de overheid een aardige slogan bedacht: "geef je verstand eens voorrang". Helaas moet dat voor vele weggebruikers zijn: "geef je gebrek aan verstand eens voorrang".
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156444446
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:23 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ja, die idioterie heb ik ook nooit begrepen. Motorrijders die mauwen dat automobilisten zo asociaal tegen hun doen en zelf via fietsstroken, busbanen of zelfs over het trottoir de wachtrij voor het verkeerslicht passeren, over de stopstreep demonstratief vooraan gaan staan en dan verbaasd zijn dat de automobilisten achter zich geirriteerd zijn. Met de verandering van de bebording had de overheid een aardige slogan bedacht: "geef je verstand eens voorrang". Helaas moet dat voor vele weggebruikers zijn: "geef je gebrek aan verstand eens voorrang".
ja dat snap ik wel..
het gedeelte dat ze vooraan willen staan, of liever gezegd niet achteraan.

je bent gewoon minder zichtbaar, en zeker als je stiltaat achter aan een file voor het stoplicht meer kans om over het hoofd gezien te worden en dan word je gelanceerd op de volgende auto.

het gedeelte dat er bij zijn die idiote touren uithalen om daarvoor te zorgen, dat negeer ik maar.... je hebt er altijd bij die het verzieken. :{

en ja ik noem de "wachtrij" bewust een file; hier nog wat lees voer over het "voordringen" van motoren bij stoplichten

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?t=33030

even stukje uit gepakt:

quote:
Re: Voordringen verkeerslicht met motor, waarom niet?

Berichtdoor zijlvaart67 » 22 Jan 2012 22:25

Zodra er ergens 'een groepje voertuigen rijdt of stilstaat, waarbij de voorste het (tragere) tempo bepaalt', is er sprake van file. Een en ander gebaseerd op vaste jurisprudentie want een wettelijke definitie van een file bestaat er niet.

Links inhalen heeft altijd al gemogen, rechts inhalen mag bij file's ook. Oftewel, tussen het verkeer doorrijden om vooraan te komen is gewoon toegestaan omdat je zowel links als rechts aan 't inhalen bent. Nergens staat ook beschreven dat je voor inhalen een hele rijstrook moet gebruiken.

Zolang het niet gevaarlijk is, is het eea (zoals Fer al heeft aangegeven) gewoon toegestaan. Verhalen van Koos Spee over 'gedogen' is bullshit. De beste man zei dit waarschijnlijk om te zorgen dat de motorrijder voorzichtiger zou gaan rijden en dat was wel nodig ook. Daarnaast is de 'gedragscode' grappig, maar juridisch gezien, nergens op gebaseerd... Feit is echter wel dat er hierdoor een bepaald verwachtingspatroon wordt geschapen (inhalen uitsluitend tussen de 2e linker rijstroken) dat daaraan (!) wel een bepaalde waarde wordt toegekend.

Overigens zou 't wel strafbaar zijn om over een voorsorteervak dat bedoeld is voor een andere rijrichting, naar voren te rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand daarvoor een bekeuring zou uitdelen. Tenminste, niet puur voor dat ene feit. Dan is er vaak meer aan de hand...
pi_156444601
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 10:58 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja dat snap ik wel..
het gedeelte dat ze vooraan willen staan, of liever gezegd niet achteraan.

je bent gewoon minder zichtbaar, en zeker als je stiltaat achter aan een file voor het stoplicht meer kans om over het hoofd gezien te worden en dan word je gelanceerd op de volgende auto.

het gedeelte dat er bij zijn die idiote touren uithalen om daarvoor te zorgen, dat negeer ik maar.... je hebt er altijd bij die het verzieken. :{

en ja ik noem de "wachtrij" bewust een file; hier nog wat lees voer over het "voordringen" van motoren bij stoplichten

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?t=33030

even stukje uit gepakt:

[..]

Ik had het dus ook over het ge(mis)drag, niet over de reden, niet goed aangegeven dus, sorry. Als je ziet wat voor werkelijk idiote capriolen sommige motorrijders uithalen (zoals ik al aangaf fietsstrook, busbaan, trottoir) dan is irritatie bij automobilisten aardig voor te stellen, zelfs al gedraagt de motorrijder zich op dat moment netjes ("daar heb je weer zo'n aso").
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156444736
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik had het dus ook over het ge(mis)drag, niet over de reden, niet goed aangegeven dus, sorry. Als je ziet wat voor werkelijk idiote capriolen sommige motorrijders uithalen (zoals ik al aangaf fietsstrook, busbaan, trottoir) dan is irritatie bij automobilisten aardig voor te stellen, zelfs al gedraagt de motorrijder zich op dat moment netjes ("daar heb je weer zo'n aso").
ja ik snap wat je bedoelt, als je bij sommige mensen alleen al zegt dat je motor rijdt ben je bijvoorbaat al een aso..... }:| ;(

maar ja dan zou de motorrijder hetzelfde mogen zeggen over automobilisten... ~O>

oh dus je rijdt auto ? -> aso.

klaaaaar :9

over 1 kam scheren.... zo makkelijk.... :') |:(

maar zo kan ik nog wel ff doorgaan :+
pi_156444755
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:17 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja ik snap wat je bedoelt, als je bij sommige mensen alleen al zegt dat je motor rijdt ben je bijvoorbaat al een aso..... }:| ;(

maar ja dan zou de motorrijder hetzelfde mogen zeggen over automobilisten... ~O>

oh dus je rijdt auto ? -> aso.

klaaaaar :9

over 1 kam scheren.... zo makkelijk.... :') |:(

maar zo kan ik nog wel ff doorgaan :+
En helaas is dat de manier waarop menig verkeersdeelnemer denkt: 1 motorrijder aso, dan alle motorrijders aso.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156445514
Een rij voor een stoplicht is geen file. En de gedragscode geldt alleen op autosnelwegen.
pi_156445570
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:59 schreef ambertje90 het volgende:
Een rij voor een stoplicht is geen file. En de gedragscode geldt alleen op autosnelwegen.
heb je alles wel gelezen uit de link die ik gaf ?

en anders mag je even aan komen met de wets definitie van een file ;)

en als de gedragscode toch niet geld voor een stoplicht mag ik er dus met de motor tussendoor racen ;)
pi_156445894
Tuurlijk heb ik dat niet gelezen.

quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2015 12:02 schreef Martijn137 het volgende:

en anders mag je even aan komen met de wets definitie van een file
Okidoki!
Uit "Wenen" http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel11
En om te laten zien dat het hier ook zo is: van het Hof Leeuwarden
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2003:AO0788

Geinige is ook dat in art 11 van Wenen het rijden tussen de file door verboden wordt. NL heeft wat uitzonderingen gemaakt op dat verdrag maar niet op art 11. En daarom zou de minister dat feitelijk verboden moeten stellen. Er is dus weldegelijk gedogen: door de minister.
pi_156446193
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:15 schreef ambertje90 het volgende:
Tuurlijk heb ik dat niet gelezen.

[..]

Okidoki!
Uit "Wenen" http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel11
En om te laten zien dat het hier ook zo is: van het Hof Leeuwarden
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2003:AO0788

Geinige is ook dat in art 11 van Wenen het rijden tussen de file door verboden wordt. NL heeft wat uitzonderingen gemaakt op dat verdrag maar niet op art 11. En daarom zou de minister dat feitelijk verboden moeten stellen. Er is dus weldegelijk gedogen: door de minister.
TL;DR

maar zo even snel er doorheen gelezen heb je me nog steeds geen duidelijke wettelijke definitie van een file gegeven. en dus ook geen reden waarom een wachtrij voor een stoplicht geen file is.
en een file mag je dus rechts en links inhalen ;) wat motoren dus ook kunnen en doen.

doet er trouwens niks aan af dat inderdaad de RVV1990 art 13 en art 11 van wenen elkaar tegenspreken...
alleen een verdrag uit 1968 :')
  FOK!fotograaf maandag 28 september 2015 @ 12:34:24 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156446228
Er bestaat geen duidelijke definitie van een file. Er is al eens een rechter die heeft geoordeeld dat als er een rijtje auto's links rijdt met bijv. 100 km/h waar je 130 mag, dat als file gezien mag worden en er dus rechts ingehaald mag worden...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156446264
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Er bestaat geen duidelijke definitie van een file. Er is al eens een rechter die heeft geoordeeld dat als er een rijtje auto's links rijdt met bijv. 100 km/h waar je 130 mag, dat als file gezien mag worden en er dus rechts ingehaald mag worden...
klopt inderdaad.

ook wel leuk dat Ambertje90's argument refererende aan het verdrag van wenen art 11 compleet genegeerd word door het gerechtshof en alleen RVV uit 1990 gehandhaafd word.

de persoon in kwestie werd een boete aangeschreven voor niet links inhalen... deze werd ongegrond verklaard....

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn137 op 28-09-2015 12:41:13 (vekeerd artikelnummer gerefeerd) ]
pi_156446344
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:31 schreef Martijn137 het volgende:

doet er trouwens niks aan af dat inderdaad de RVV1990 art 13 en art 11 van wenen elkaar tegenspreken...
alleen een verdrag uit 1968
Die spreken elkaar niet tegen. En het is een verdrag uit 68 dat NL in 2008 heeft geratificeerd. Ja ruim nadat de gedragscode en al die linkjes van jou geschreven werd.

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:31 schreef Martijn137 het volgende:
TL;DR

maar zo even snel er doorheen gelezen heb je me nog steeds geen duidelijke wettelijke definitie van een file gegeven
Het spijt mee zeer, maar dan heb ik niets meer toe te voegen.
pi_156446457
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:42 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Die spreken elkaar niet tegen. En het is een verdrag uit 68 dat NL in 2008 heeft geratificeerd. Ja ruim nadat de gedragscode en al die linkjes van jou geschreven werd.

[..]

Het spijt mee zeer, maar dan heb ik niets meer toe te voegen.
je komt zelf met een wets artikel aanzetten van een of ander verdrag. er staat nergens uitgelegd wat een specifieke file is.
en mijn link is naar een forum van de infopolitie dat dateerd uit 2012.....

ook in je argument naar een uitspraak word er nergens een specifieke definitie van een file gegeven.

dus tot die tijd dat je mij dit specifiek kan aantonen blijf ik er bij, wachtrij voor stoplicht = file.

erg jammer dat als je van mening bent dat dit niet zo is niet gewoon met een referentie komt waar dit word gedefineerd. en niet naar een compleet artikel verwijzen wat te lang is om door te akkeren....

aangezien ik ook gewoon een voorbeeld geef van wat een politieagent omschrijft wat voor hem een file betekend......
pi_156446530
quote:
18s.gif Op maandag 28 september 2015 12:49 schreef Martijn137 het volgende:
je komt zelf met een wets artikel aanzetten van een of ander verdrag. er staat nergens uitgelegd wat een specifieke file is.

ook in je argument naar een uitspraak word er nergens een specifieke definitie van een file gegeven.
Lees dat dan ook verdorie! In beiden staat de "definitie"
Zelfs in de NvT van het RVV staat het!

quote:
In de definitieparagraaf is geen omschrijving van het begrip file opgenomen. Een exacte aanduiding is niet wel mogelijk, aangezien het verschijnsel zeer situatiegebonden is. In de praktijk verstaat men onder een file een rij voertuigen van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid bepaald wordt door het overige verkeer ter plaatse en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. Zulks sluit niet uit dat een beperkte rij voertuigen die relatief snel rijdt een file kan vormen.
Dus nee, geen file want de rijsnelheid wordt bepaald door het rode verkeerslicht.

je maakt me boos.
pi_156446699
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 12:53 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Lees dat dan ook verdorie! In beiden staat de "definitie"
Zelfs in de NvT van het RVV staat het!

[..]

Dus nee, geen file want de rijsnelheid wordt bepaald door het rode verkeerslicht.

je maakt me boos.
waarom zou ik iets lezen als je weigert te lezen waar ik aan refereer ?

daar heb je inderdaad wel een punt. (met je stoplicht)

blijft dat iedereen inclusief meerdere politiemensen dit als een file zien, en ook de gedragscode door trekken naar waarvoor deze niet geschreven zou zijn:

quote:
De regels die gelden voor een file op de snelweg gelden ook voor een file binnen de bebouwde kom, bij een verkeerslicht, buiten de bebouwde kom.
Met andere woorden. Er mag door motorrijders worden ingehaald MITS er aan de ongeschreven gedragsregels wordt gehouden. Komt de verkeersveiligheid in gevaar kan er geschreven worden voor de welbekende artikel 5 (kapstokartikel).

bron: http://www.infopolitie.nl(...)2dedf7721a87#p442269
ik ben niet hier om de boel op stelten te jagen, ik wil gewoon een duidelijk antwoord. ;)
pi_156447056
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 13:01 schreef Martijn137 het volgende:
blijft dat iedereen inclusief meerdere politiemensen dit als een file zien, en ook de gedragscode door trekken naar waarvoor deze niet geschreven zou zijn:
Tja, agenten doen naar eigen goeddunken. Dat dat niet altijd volgens de wet/ regels/gedragscode is moge duidelijk zijn.

Maar we moeten ook niet al te kritisch zijn op die mensen. Ze moeten heel veel regeltjes leren in de paar maanden dat ze juridisch onderwijs krijgen.
pi_156457823
quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2015 12:02 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

heb je alles wel gelezen uit de link die ik gaf ?

en anders mag je even aan komen met de wets definitie van een file ;)

en als de gedragscode toch niet geld voor een stoplicht mag ik er dus met de motor tussendoor racen ;)
In bovenstaand verhaal dat geciteerd werd door jouzelf staat:
quote:
Zodra er ergens 'een groepje voertuigen rijdt of stilstaat, waarbij de voorste het (tragere) tempo bepaalt', is er sprake van file.
Bij een stoplicht wordt het tempo bepaald door een rood of groen lampje, en niet door de voorste. Die had gewoon de pech dat hij moest stoppen omdat het rood was. ;)
pi_156460313
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 20:49 schreef deezler het volgende:

[..]

In bovenstaand verhaal dat geciteerd werd door jouzelf staat:

[..]

Bij een stoplicht wordt het tempo bepaald door een rood of groen lampje, en niet door de voorste. Die had gewoon de pech dat hij moest stoppen omdat het rood was. ;)
klopt, alleen zo had ik er nog niet naar gekeken :) :P
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2015 @ 10:38:07 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156468238
Kan iemand alle bestuurders met Xenon koplampen vertellen dat ze hun lampen ook even moeten wisseren voor het weggaan. Fucking verblindend, strooilicht door dauwneerslag op die lampen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156469910


Ik heb geen spuitjes of wissers op mijn Full Leds
.
pi_156471868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:04 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb geen spuitjes of wissers op mijn Full Leds
Jij hebt niet standaard een wisser in de auto liggen om je ramen mee af te doen?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156476229
- Nee, gewoon nee. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 29-09-2015 21:21:05 ]
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156478838
- Het filmpjes topic is verderop -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 29-09-2015 21:23:00 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2015 @ 23:04:41 #199
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156486581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:04 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb geen spuitjes of wissers op mijn Full Leds
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:53 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Jij hebt niet standaard een wisser in de auto liggen om je ramen mee af te doen?
Dit dus. Gewoon even een veeg met een wisser of wellicht met je hand, zou nog effectiever kunnen zijn bij deze, en de breking van het licht naar rare hoeken is weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156486683
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:53 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Jij hebt niet standaard een wisser in de auto liggen om je ramen mee af te doen?
Een doekje, doe ik mijn twee voorste zijruiten en de spiegels mee.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 september 2015 @ 23:08:51 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156486723
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Een doekje, doe ik mijn twee voorste zijruiten en de spiegels mee.
In het vervolg als je voorlangs loopt even over de koplampen zouden je medeweggebruikers wel waarderen, gok ik. Of het met full LED ook zo verblindend is, durf ik niet te zeggen, maar die (bi) xenon is dat duidelijk wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156490403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In het vervolg als je voorlangs loopt even over de koplampen zouden je medeweggebruikers wel waarderen, gok ik. Of het met full LED ook zo verblindend is, durf ik niet te zeggen, maar die (bi) xenon is dat duidelijk wel.
Full led is minder fel, vergelijkbaar met gewoon halogeen, maar dan wit. Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 09:19:53 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_156491907
Irritatie die ik nu al twee dagen achter elkaar heb die voor de verandering niet door mede weg gebruikers komt, maar: de laagstaande zon s'ochtends!!!
Ik heb bijna mijn hele rit lang naar werk toe de zon recht tegenover me in mijn bakkes schijnen waardoor ik echt zo goed als niks kan zien :{

Nu word ik normaal wel blij van zonlicht en mooi weer, maar dit vind ik minder. Hij zit ook dan zo laag dat de klep omlaag doen ook geen enkel nut heeft en zonnebril opdoen helpt ook weinig heb ik al ondervonden...
pi_156492092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
de laagstaande zon s'ochtends!!!
Daar heb ik al een maand of twee geen last meer van.
pi_156492167
1700 kilo aan jeep grand cherokee als 25km auto :') ;(
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 10:25:28 #206
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_156493059
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Daar heb ik al een maand of twee geen last meer van.
Gefeliciteerd!
pi_156493583
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:34 schreef Maegrim het volgende:
1700 kilo aan jeep grand cherokee als 25km auto :') ;(
Minder gevaarlijk dan hoe dingen op hogere snelheid soms bereden worden.
.
pi_156493648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 03:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Full led is minder fel, vergelijkbaar met gewoon halogeen, maar dan wit. Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.
Het zit sowieso tussen de oren, straks in de donkere maanden zie je iedere avond spits soms wel 50% xenon rijden en het valt mij amper op.

Ik heb meer last van een H4 die onderste boven zit.

Overigens heb ik met die full leds echt nooit meer groot licht nodig. Donkere 100km wegen met bochten, je ziet alles.
.
pi_156493850
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:34 schreef Maegrim het volgende:
1700 kilo aan jeep grand cherokee als 25km auto :') ;(
Hier een golf MK3 met zo'n afgeknotte driehoek. Zolang je niet sneller gaat dan 25 is het een voertuig met beperkte snelheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156494597
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:34 schreef Maegrim het volgende:
jeep grand cherokee
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:03 schreef Ridocar het volgende:
golf MK3
Ik wil nog een Landcruiser FJ60 en een Mercedes W123 aan de lijst toevoegen.
  woensdag 30 september 2015 @ 14:23:42 #211
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156497300
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 03:16 schreef Ridocar het volgende:
Het wordt ook vaak gezien als verblindend, maar dat heeft meer te maken met tussen de oren. Veel mensen maken de vergelijking wit=verblindend en blijven staren in de lampen. Dan heb je inderdaad vlekken als de auto voorbij is, maar dat is met halogeen ook als je erin blijft staren.
En beiden zijn ontzettend irritant en zelfs gevaarlijk te noemen. Leuk voor de mensen ín de auto, maar schijt aan de mensen daarbuiten ademt het wel een beetje.

Als fietser met goed nachtzicht vervloek ik felle lampen iig, ongeacht de bron.

Vertellen dat het tussen de oren zit is hetzelfde als zeggen dat geluidsoverlast tussen de oren zit: de klager bepaalt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 30 september 2015 @ 22:55:02 #212
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_156511312
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:23 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Vertellen dat het tussen de oren zit is hetzelfde als zeggen dat geluidsoverlast tussen de oren zit: de klager bepaalt.
Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:47:58 #213
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156516995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.
De ervaring van die felheid niet en dat dringt maar niet door bij de fans van het type lampje.

Als het contrast met de omgeving groter is en het licht helderder dan heb je daar in de nacht gewoon sneller last van.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 1 oktober 2015 @ 19:16:19 #214
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156528162
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De ervaring van die felheid niet en dat dringt maar niet door bij de fans van het type lampje.
Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?
pi_156528217
Of van die mensen die dan graag bij het stoplicht 10m voor de volgende auto al stil willen staan om vervolgens met 5kmu door te rollen. Waardoor ik vol in de remmen moet omdat je niet verwacht dat iemand al stil gaat staan.
pi_156528824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het probleem dus de klager zelf, niet de lampen. Die zijn gewoon onafhankelijk en objectief getest. Felheid is prima te meten.
Plus wij rijden allemaal in hetzelfde verkeer en zien ook andere auto's met diezelfde lampen en ik heb er echt amper last van, terwijl op sommige momenten echt wel 30-40% HID of Led is. Hooguit een Suv die linksachter rijdt en in de buitenspiegel schijnt, maar doorgaans gaat die vanzelf voorbij en moet je toch niet de hele tijd in je spiegrl turen.

Nu mijn ergernis. In de hele provincie rijdt meerdere keren langs wegwerkzaamheden.

Op de N302 mag je 90 ipv 100, terwijl je slingert over verschillende omleiding, over erg smalle stroken en heel druk verkeer wat de andere kant op op dezelfde baan moet, ook veel trucks.

Op de A7, waar in berm glasvezel geplaatst wordt, mag je nog maar 70 ipv 120. Geen slingers, versmallingen of wat dan ook.

Op de N203 staan er paaltjes en mag je 30 ipv 80, verder niet duidelijk wat ze uitvreten, om 13.45 was geen wegwerker te zien.

Het gevaarlijke bij die laatste twee situaties, mensen die de oude vmax+10 rijden, mensen die de nieuwe vmax rijden -5 en alles wat ertussen zit.
.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 19:50:30 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156529195
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:16 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?
Ik ben niet de enige die klaagt over (slechte) xenonlampen, maar de importeur had het al over een vergelijking met de introductie van gloeilampen en sloeg daarmee de plank nogal mis. Ouderwetse lampen zouden net zo fel mogen zijn maar veroorzaken dan weer geen problemen/totale verblinding, dat moét tussen de oren zitten...

Get a grip. :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_156529985
A2 Amsterdam naar Utrecht, na 7 uur. Wat een drama... 2 linkerstroken vol met mensen die geen 130 durven en rechter 3 stroken bijna leeg.
Ja ik was die hufter die er rechts voorbij kwam :W
pi_156531610
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:14 schreef Piles het volgende:
A2 Amsterdam naar Utrecht, na 7 uur. Wat een drama... 2 linkerstroken vol met mensen die geen 130 durven en rechter 3 stroken bijna leeg.
Ja ik was die hufter die er rechts voorbij kwam :W
6-19 100km/h toch?
.
pi_156531688
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:58 schreef Fer het volgende:

[..]

6-19 100km/h toch?
Ja, ik bedoelde na 19.00 uur :P
pi_156531840
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie die ik nu al twee dagen achter elkaar heb die voor de verandering niet door mede weg gebruikers komt, maar: de laagstaande zon s'ochtends!!!
Ik heb bijna mijn hele rit lang naar werk toe de zon recht tegenover me in mijn bakkes schijnen waardoor ik echt zo goed als niks kan zien :{

Nu word ik normaal wel blij van zonlicht en mooi weer, maar dit vind ik minder. Hij zit ook dan zo laag dat de klep omlaag doen ook geen enkel nut heeft en zonnebril opdoen helpt ook weinig heb ik al ondervonden...
Levensgevaarlijk.
Je blijft maar doorrijden maar wat als er iemand fietst?
Of een 45km-mobiel?
Of een mooie meid die midden op de weg staat? Je rijdt haar ondersteboven!
5 Ferrari's op videoband!
pi_156532069
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:16 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ooit bedacht dat jij misschien een uitzondering bent? En dat je het niet iedereen naar z'n zin kan maken?
Ik heb er op de scooter ook last van, maar ik vermoed dat een deel van de lampen ook gewoon te hoog schijnt door verkeerde instelling.

Het zou ook helpen als het fietspad aan de andere kant van de provinciale weg zou liggen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_156532269
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:18 schreef terrorsjaak het volgende:
Of van die mensen die dan graag bij het stoplicht 10m voor de volgende auto al stil willen staan om vervolgens met 5kmu door te rollen. Waardoor ik vol in de remmen moet omdat je niet verwacht dat iemand al stil gaat staan.
Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
5 Ferrari's op videoband!
pi_156532339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
Ik klapte vandaag bijna op een dombo die door rood reed. Mooi streepje op het asfalt getekend, denk ik. :@
Professioneel gifmenger.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 oktober 2015 @ 21:25:58 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156532751
Is het soms de nationale week van het niet achterom kijken? Al te vaak klem gereden door een andere fietser, één keer zo hard geremd dat mijn voorrem de geest gaf }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156533079
tijd om de APK voor fietsen in te voeren
pi_156533128
quote:
16s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:33 schreef Maegrim het volgende:
tijd om de APK voor fietsen in te voeren
Liever gebruik van oordopjes en telefoons verbieden en verplicht spiegels op de fiets. :+
Professioneel gifmenger.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:14:15 #228
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_156534547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Is het soms de nationale week van het niet achterom kijken? Al te vaak klem gereden door een andere fietser, één keer zo hard geremd dat mijn voorrem de geest gaf }:|
Herken het, fietsen ze niet al te snel en op het moment dat je er naast fiets gaan ze ineens links af om dan met een schok terug te komen in de echte wereld.
En dan nog niet eens een dankjewel als je ze uitlegt dat ze best om mogen kijken en een hand uitsteken als de weg vrij is. :?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_156534661
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:34 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Liever gebruik van oordopjes en telefoons verbieden en verplicht spiegels op de fiets. :+
Niks mis met oortjes op de fiets. Zolang je maar het getik van het voetgangerslicht kan horen, dus niet op 100% volume.

Ik veroorzaak geen gevaarlijke situaties op de fiets en moet regelmatig nog wat minder lieve woorden roepen naar een idioot die niet uitkijkt.

Zelf steek ik altijd mn hand uit en kijk ik gewoon goed.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 oktober 2015 @ 22:18:51 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156534738
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:14 schreef JaapB het volgende:

[..]

Herken het, fietsen ze niet al te snel en op het moment dat je er naast fiets gaan ze ineens links af om dan met een schok terug te komen in de echte wereld.
En dan nog niet eens een dankjewel als je ze uitlegt dat ze best om mogen kijken en een hand uitsteken als de weg vrij is. :?
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Hier besloot iemand op eens leuk naar links te gaan na een slingerbeweging van rechts naar midden naar links. Ik kon dat paaltje nog net ontwijken door tussen het stoplicht en het paaltje te gaan (en mijn voorrem dus te slopen, kwam ik even later achter) :{

Aan de overkant op de terugweg vervolgens precies hetzelfde, maar dan iemand die spontaan besloot in te halen terwijl ik daar nog zat. Ben blij dat ik niet volle vaart dat stoeprandje op ben gefietst, maar veel scheelde het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156537244
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik klapte vandaag bijna op een dombo die door rood reed. Mooi streepje op het asfalt getekend, denk ik. :@
Je had toch wel flink getoeterd, geseind en je middelvinger opgestoken?
5 Ferrari's op videoband!
pi_156537481
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:18 schreef Nattekat het volgende:
Aan de overkant op de terugweg vervolgens precies hetzelfde, maar dan iemand die spontaan besloot in te halen terwijl ik daar nog zat. Ben blij dat ik niet volle vaart dat stoeprandje op ben gefietst, maar veel scheelde het niet.
Terwijl jij daar nog zat?

Jij bent die blonde dame die op dat paaltje zit?
pi_156537984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:29 schreef deezler het volgende:

[..]

Terwijl jij daar nog zat?

Jij bent die blonde dame die op dat paaltje zit?
Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de auto _O-
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:16:56 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156538714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de auto _O-
Altijd vrolijk, Leidenaren :7
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156540320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, draai eens naar rechts... Daar zit iemand te juichen in de auto _O-
_O-
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:06:23 #236
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156542774
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
;( ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:16:28 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_156542900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
;( ;(
Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten.. :'(
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:17:15 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156542914
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten.. :'(
Gek genoeg ben ik die vanochtend niet tegen gekomen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156544815
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.

Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:20:52 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156544857
Politie ook gebeld neem ik aan?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:45:57 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_156545391
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.

Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
En niet eens effe pica gemaakt?? :N
pi_156545447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Politie ook gebeld neem ik aan?
Ja inderdaad. Zat nog ff te twijfelen omdat het gewoon nogal bizar was, maar er kan gewoon iemand niet opletten en op een andere auto klappen omdat ie niet verwacht dat de rotonde vaststaat of iemand kan haar per ongeluk toch aanrijden dus heb het toch ff gedaan zodra ik rustig kon bellen. Was vooral aan het opletten dus heb er niet echt aan gedacht om een foto te maken trouwens.

Niks meer gehoord van de politie en ook geen bericht op het nieuws gezien ofzo, dus ik gok dat ze later gewoon weg is gewaggeld en niet meer is aangetroffen door de pliesie.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:53:49 #243
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156546754
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Je vergeet de rits automobilisten met dagrij verlichting zonder achterlichten.. :'(
En de in stijlvol zwart geklede fietsers zonder enige vorm van verlichting.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:57:28 #244
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156548015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 3 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
- Een berg automobilisten die keihard op de rem gaan als ze een mistbank inrijden
;( ;(
Fixed that for you. ;(
pi_156548060
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef Jihawti het volgende:
Op zich geen irritatie maar een bizar verhaaltje van afgelopen week. Kwam 's avonds terug van de training met kinderen achterin, staat de laatste rotonde voor mijn huis helemaal vast. Ik kon de eerste paar minuten niet zien wat het probleem nu was (en kon er ook niet af). Uiteindelijk schoof het een paar auto's op en kon ik zien waarom het niet doorreed.

Een vadsige (dronken?) vrouw in een skinnyjeans stond op de rijbaan het verkeer met opzet en dansend tegen te houden. Elke keer dat er een auto wilde uitwijken ging zij er expres weer voor staan twerken en doen. Uiteindelijk via de stoep en berm konden auto's erlangs sluipen.
Wat? :')
Dafuq. Het zal je vrouw/kind/zus/moeder maar zijn.

Het is wel meteen een goed leermoment (voor de achterbank): "Als ik jullie ooit zo zie doen...."
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156548131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mist... Dat betekent 2 dingen:
- Een berg automobilisten in een grijze auto zonder verlichting
- Een berg automobilisten met hun mistachterlicht aan
;( ;(
- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156549412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee dat is slim.
Ik ben weleens achterop een dombo geklapt die de motor liet afslaan.
Sindsdien hou ik lekker afstand.
Dan zit je straks lekker met een whiplash als er iemand achterin knalt
pi_156549446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:22 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je had toch wel flink getoeterd, geseind en je middelvinger opgestoken?
Nope, ik was te druk met remmen.
Professioneel gifmenger.
pi_156554194
Ik vraag mij echt af waarom mensen zo hard rijden in de mist en zo langzaam in de regen. Het zicht was op bepaalde punten op de A9 minder dan 100 meter vanochtend. Toen een 107 voorbij kwam met dik 120 en zonder licht, gaf ik maar een salvo aan full led grootlicht flitsen, het werkte eens voor een keer, toen ik de auto later zag afvoegen.

Trouwens reed ik ook nog een stukje om 11u in de zon met mistlampen aan, aangezien mijn lampen netjes uitgaan bij contact uit en het verklikkerlampje bij VAG op de lichtknop zelf zit.
.
pi_156554854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:14 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij echt af waarom mensen zo hard rijden in de mist en zo langzaam in de regen. Het zicht was op bepaalde punten op de A9 minder dan 100 meter vanochtend. Toen een 107 voorbij kwam met dik 120 en zonder licht, gaf ik maar een salvo aan full led grootlicht flitsen, het werkte eens voor een keer, toen ik de auto later zag afvoegen.

Trouwens reed ik ook nog een stukje om 11u in de zon met mistlampen aan, aangezien mijn lampen netjes uitgaan bij contact uit en het verklikkerlampje bij VAG op de lichtknop zelf zit.
We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156560790
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:40 schreef Ridocar het volgende:

[..]

We zijn bang dat de auto opeens gaat slippen, maar denken dat we de reflexen van een kat hebben en zelfs met nog geen tien meter zicht op tijd stil kunnen staan.
Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.

Terwijl in de stromende regen zoek ik zonder probleem de aquaplanninggrens op.

Ik zal wel een rare zijn.
.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:39:22 #252
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156561232
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat raar dan, ik schijt echt bagger in die mist met 100. Straks staat er plotseling van alles stil op de weg, f rijdt er een 50. Aan de andere kant ben ik bang dat er iemand van achter erin duikt met 140.

Terwijl in de stromende regen zoek ik zonder probleem de aquaplanninggrens op.

Ik zal wel een rare zijn.
Dat is inderdaad het enige dat ik ook vrees in de mist. Mensen die opeens langzaam gaan rijden, vol in de ankers gaan, zeker die lui zonder licht zie je pas laat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156562658
Gelukkig geen mist hier vanochtend. Erg helder zicht. 't Was wel druk in de lucht. Zag er 11 tegelijk vanochtend.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 02:04:56 #254
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156565001
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:45 schreef deezler het volgende:
Gelukkig geen mist hier vanochtend. Erg helder zicht. 't Was wel druk in de lucht. Zag er 11 tegelijk vanochtend.
Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.
1. Automobilisten die extreem langzaam gaan rijden op de snelweg (<90 km/uur) terwijl het zicht toch wel 200m was.
2. Automobilisten die gewoon asociaal 130/140 op de linkerstrook blijven vlammen bij een druk klaverblad waar je maar 100 mag. Zowel de invoegers als de nette rijders die 100 rijden op rechterbaan worden op die manier in de problemen gebracht. Zeker met slecht zicht is dat super asociaal.
pi_156566837
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

- Dat mistachterlicht bljft dan dagen erna ook aanstaan.
En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156568003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:34 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

En de voorste mistlampen ook! Waarom wordt er niet een systeem op auto's verplicht gesteld dat alle extra verlichting automatich uitschakelt als je het contact afzet? Mijn Golf 3 had het systeem dat je het mistachterlicht aanzette door de verlichtingsschakelaar uit te trekken. Zodra je de verlichting uitschakelde klikte de schakelaar automatisch weer terug in de mistachterlicht uit stand. Er is volgens mij een behoorlijke groep automobilisten die weinig kaas heeft gegeten van controlelampjes. Daarentegen is het ook vaak zo dat, vooral bij het controlelampje van het mistachterlicht, de controlelampjes soms op moeilijk zichtbare plaatsen zitten, bij voorkeur achter de rand van het stuur.
Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156568168
Vanaf de golf 5 gaat de verlichting wel uit met contact. En met automatische verlichting denk je er niet ieder moment aan. Dan ook nog de lampjes op de knop linksonder.
.
pi_156568858
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
Bij mijn Saab 9000 waren het vrij kleine lampjes in de schakelaars zelf. Bij donker goed zichtbaar, overdag totaal niet. Ik onthou ook dat ik de mistlampen aan heb gezet en zet ze ook weer uit. Maar hoeveel mensen "vergeten" het niet. En het was een tijdlang "stoer"als je overdag met voor mistlampen reed.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156569977
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 02:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hier in Friesland zat het vanochtend wel aardig dicht. Heb me aan twee zaken geërgerd.
1. Automobilisten die extreem langzaam gaan rijden op de snelweg (<90 km/uur) terwijl het zicht toch wel 200m was.
2. Automobilisten die gewoon asociaal 130/140 op de linkerstrook blijven vlammen bij een druk klaverblad waar je maar 100 mag. Zowel de invoegers als de nette rijders die 100 rijden op rechterbaan worden op die manier in de problemen gebracht. Zeker met slecht zicht is dat super asociaal.
U doelt op Heerenveen? :)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:56:56 #260
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156570069
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

U doelt op Heerenveen? :)
Yep A7/A32 Klaverblad :Y
pi_156570149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Yep A7/A32 Klaverblad :Y
Ja als het kan ga ik daar met 130 overheen links, ik zal naar je zwaaien voortaan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:05:01 #262
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156570212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als het kan ga ik daar met 130 overheen links, ik zal naar je zwaaien voortaan.
Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen. :P, Maar moet er daarna af en aangezien het op die afrit vaak stil staat is het niet handig daar 130 te gaan rijden. ;)
pi_156570262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:05 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als ik rechtdoor zou moeten, zou ik misschien hetzelfde doen. :P, Maar moet er daarna af en aangezien het op die afrit vaak stil staat is het niet handig daar 130 te gaan rijden. ;)
Nee daarom zeg ik als het kan. Ik kom vanaf Leeuwarden en moet naar Wolvega. Als er idd een afrit stilstaat of ophoopt doe ik dat niet
pi_156577176
Sta je aan de kant van de weg netjes te wachten als voetganger en je kinderen te vertellen nooit zomaar over te steken, is er zo'n nono die vol in de ankers gaat om jou "vriendelijk" voor te laten gaan op een compleet onlogisch punt. De vijf auto's erachter er bijna bovenop en er reden allemaal fietsers op de fietsstrook dus ik kon alsnog niet oversteken.

Tja, toen was ik ff zijn irritatie op de weg voor vandaag toen ik weigerde over te steken omdat ik mijn dochter nou eenmaal niet onder een scooter wilde sleuren om hem dat padvinder-gevoel te geven. Sorry :W
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156578213
Vandaag flinke file op de A50. Natuurlijk zijn er altijd weer mensen die de file rechts inhalen via het tankstation. Ik neem aan dat die zelf ook wel doorhebben dat ze het oponthoud voor de medeweggebruiker alleen maar verergeren omdat ze er na het tankstation er allemaal tussen gepropt moeten worden op een invoegstrook die daar niet op berekend is. Dat zijn dus ontzettend asociale egoïsten. En dan even later, net voor de werkzaamheden beginnen, als de pijl boven de weg allang heeft aangegeven dat iedereen naar rechts moet, en in de verte de pijlwagen al in zicht is, zijn er uiteraard weer een stelletje volslagen idioten die dan juist weer naar links gaan. Waar zitten je hersens dan? :?
Ik deed uiteindelijk dik drie kwartier over een stukje van een paar kilometer.
pi_156578229
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 20:07 schreef Jihawti het volgende:
Sta je aan de kant van de weg netjes te wachten als voetganger en je kinderen te vertellen nooit zomaar over te steken, is er zo'n nono die vol in de ankers gaat om jou "vriendelijk" voor te laten gaan op een compleet onlogisch punt. De vijf auto's erachter er bijna bovenop en er reden allemaal fietsers op de fietsstrook dus ik kon alsnog niet oversteken.

Tja, toen was ik ff zijn irritatie op de weg voor vandaag toen ik weigerde over te steken omdat ik mijn dochter nou eenmaal niet onder een scooter wilde sleuren om hem dat padvinder-gevoel te geven. Sorry :W
Ja, herkenbare irritatie. Voorrang krijgen terwijl je dat overduidelijk niet hebt en terwijl de rest van de weggebruikers daar niet op rekent.

Van de week stond ik een automobilist te wijzen op de haaietanden voor *mijn* wiel. En vanmiddag heb ik een automobilist gemaand een beetje tempo te maken. Als die 'normaal' had gereden, had ik er zonder enige hinder achterlangs gekund. Nee, die ouwe truus moest eindeloos treuzelen...

En maar klagen dat scholieren/bejaarden/moeders-met-kinderen (etc) de voorrangsregels niet kennen...duhhh, zo leert niemand dat ooit fatsoenlijk.
Professioneel gifmenger.
pi_156587130
Code geel voor heel Nederland, want mist... :')

Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.

Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2015 @ 08:10:31 #268
231686 budvar
budvar
pi_156587160
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist... :')

Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.

Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_156587181
Toegegeven, Rotterdam heeft idd dikkere mist, maar ik vertrok in Brabant/Zeeland en daar is helemaal niets spannends te beleven.

Om tien uur moet het weer helder zijn. Dat wordt weer onnodig brandende mist(achter)lichten tellen. Wie doet er mee?

[ Bericht 33% gewijzigd door Ridocar op 04-10-2015 08:23:00 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 4 oktober 2015 @ 08:46:35 #270
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156587315
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 07:56 schreef Ridocar het volgende:
Code geel voor heel Nederland, want mist... :')

Ik verwachtte op z'n minst dat je het volgende hectometerpaaltje niet meer kunt zien, maar dat valt reuze mee.

Wat zijn ze bij het KNMI/de ANWB weer zenuwachtig bezig...
Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_156587666
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 08:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mwoah. Het zit nog redelijk dicht in half Nederland hoor.

[ afbeelding ]
Ik ben nu in Zaandam, en alleen bij Rotterdam was het oppassen. Tot zover "code geel voor heel Nederland"

Ik zeg niet dat er niks aan de hand is, ik vind het alleen een beetje overdreven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156587679
M'n excuses voor m'n rijgedrag in Den Haag vrijdag, maar omfg dat centrum :D
Tap tap tap
  maandag 5 oktober 2015 @ 09:46:19 #273
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_156613933
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Op mijn Scénic heb ik op hetzelfde richtingaanwijzerstokje waarmee je de verlichting aanschakelt een extra ring voor de mistlichten. Die wordt niet automatisch uitgeschakeld als je de lichten uitzet. Maar je moet wel zo'n beetje blind zijn als je de indicatielichtjes van mistlichten voor én achter niet ziet op de klokkenbak.
Iets lastiger was de Astra (uit 1997) met aparte mistlichtknopjes en ingebouwde indicatoren naast de draaischakelaar voor de gewone verlichting. Die schakelden ook niet automatisch uit en het was moeilijker te zien of de mistlichten aan stonden. Toch heb ik nog nooit langer met die dingen aan gereden dan nodig was, gewoonweg door op te letten en te onthouden wat je aan hebt gezet.
Maar schijnbaar ben ik een van de weinigen die zoiets doet.
Als het goed is had die Astra niet alleen een lampje op de knop zelf, maar ook een idicatielampje in de "klokkenbak" voor het mistlicht achter. Voor het mistlicht voor moest je inderdaad even naar links kijken naar de knop zelf. Dat was tenminste bij die van m'n moeder zo.

Onze Peugeot 205 had een knop met lampje voor het mistachterlicht. Onder de knoppen voor de ventilator/kachel.
En onze Ford Fiesta heeft een knop met lampje boven de radio. Alleen daarnaast zit het knopje voor de optionele mistlichten voor, en die haal ik soms weleens door elkaar. Gelukkig gebruik ik ze eigenlijk nooit en heb ik ze tot nu toe ook niet nodig gehad, dus dat is niet zo erg.
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 08:10 schreef budvar het volgende:

[..]

Ben nou in Rotterdam maar hier is het zicht echt niet meer dan 80 meter en bij vlagen nog wel iets minder.
Is dat dan mist of smog?

Voor mezelf heb ik nu even geen irritaties. Sinds we de Fiesta hebben merk ik dat ik een stuk relaxter in de auto zit. Daar waar ik in de 205 nogal snel opgefokt achter het stuur zat, en telkens maar hard moest rijden. Nu vind ik 130 ook prima. Al is het gevoel van snelheid wel weer anders, waardoor ik wel snel wat harder rijd dan de bedoeling is.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:02:45 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156615005
Smog met een zicht van 80 meter :') Is je gasmasker dan niet gewoon beslagen? :Z
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156617503
Mijn Hyundai i10 heeft alleen in de mistachterlicht-knop een lampje zitten die de status vertelt. En die knop zit ongeveer op kniehoogte links schuin onder je stuur. Onzichtbaar dus tijdens het rijden.

Ik heb laatst een keer gereden toen het heel wisselend was: stukken prima zicht, en daarna weer stukken <50m zicht. Op een rit van een uur was ik dus vrij regelmatig aan het wisselen tussen mistlicht aan en uit, en dat ging op een gegeven moment toch per ongeluk verkeerd om. :@

Als het mistig is heb je trouwens geen indicator-lampje nodig om te zien dat je mistachterlicht aanstaat: dat zie je wel aan de rode gloed in je achteruitkijk-spiegel :D
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:04:53 #276
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156637187
Die verlichting inderdaad zeg, goddomme. Vanmorgen op de snelweg, niet echt mistig, maar wel nevelig, beetje schemerig nog, en dan rijdt gewoon 80% zonder licht of met alleen dagrijverlichting. :')
pi_156639237
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
pi_156639995
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat.
in 1955?
pi_156640480
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
Wat een verademing was dat in Californië afgelopen weken!
Voetgangers hebben daar per definitie voorrang als ze bij een kruispunt oversteken. Of daar nou strepen, of zelfs een zebrapad getekend is doet er niet toe. En de meeste automobilisten houden zich er ook aan!

Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:53:11 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156642145
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:54:43 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156642190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:


Daarentegen is het dus absoluut niet de bedoeling dat je als voetganger zomaar ergens anders over gaat steken, de boete daarop is naar ik heb gehoord $240.
In Frankrijk kun je ook een boete krijgen als je niet op het zebrapad oversteekt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156642561
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mijn rijinstructrice zei altijd als je ze in de bek of in de nek kijkt :P
In de bek of nek, blijf op je plek.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156659082
Vanochtend was het eerder verbazing dan irritatie toen een automobilist in de rij voor het stoplicht blijkbaar spontaan besloot dat hij toch liever op de fiets naar zijn werk was gegaan.
Hij sloeg direct rechtsaf de berm in, en reed verder over het fietspad.
pi_156663201
:') Had gister een auto voor mij zitten waarvan geen enkel licht het deed leek het wel. Vol in de ankers omdat deze remde om af te slaan naar rechts.

Geen richtingaanwijzer, en geen remlichten (en ja hij/zij remde wel).

Godskolere man.
pi_156663893
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:24 schreef Gummiebeer het volgende:
"Kop of kont, stop terstond"

Dat heb ik geleerd tijdens lessen als het om voetgangers gaat. Veel automobilisten zijn dat vergeten helaas.
Dagelijks zou ik mijzelf neer kunnen vleien op een motorkap ware het niet dat ik geen zin heb in kwetsuren.

Opmerkelijk! Het zijn met name de huismoeders die hier niet op letten en nog boos worden ook als je toch eens jouw voorrang neemt. :N
Zie je hem van opzij, ga je er voorbij, zie je hem voor de kop of de kont dan stop je terstond. Hoor het mijn rijinstructeur nog zeggen en dat is toch al bijna 18 jaar geleden.
Vanochtend bijna platgereden door een stadsbus die deze regel ook noet kent :{
A mind with a heart of it's own
pi_156676864
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik. Zo had ik al door ik zonder opletten, veel beter rechts houd, dan bewust. Maar vandaa, blijk ik op de automatische piloot ookm og eens sneller te willen bij groene stoplichten en op knooppunten.

Zo probeerde ik naar een raportage op de radio te luisteren, terwijl ik vanaf Woerden naar Utrecht centrum reed, man wat deed iedereen toch sloom, het leek wel of ze allemaal 3s langzamer reageerden, dan mijn onbewust rijdende ik.
.
pi_156682059
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:27 schreef Fer het volgende:
Vandaag het bewijs dat mijn automatische piloot sneller en beter rijdt, dan mijn bewuste ik.
Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 11:22:55 #288
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156685750
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 00:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Best wel gevaarlijk dit.
Enig idee hoeveel afwijkende situaties je hebt gemist terwijl je op de automatische piloot reed waar je eigenlijk bewust had moet rijden?
Uiteraard moet je altijd bewust rijden, neem aan dat jij dat ook wel weet.
Dus wat wil je nu eigenlijk vertellen?
Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
pi_156685955
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand rijdt altijd bewust, en iedereen met enige rijervaring rijdt in zekere mate op de automatische piloot. Je denkt niet na over gas geven, koppelen, remmen, zoveel mogelijk rechts rijden, in je spiegels kijken, het zoeken waar je heen moet op een bekende route etc. Dat gaat allemaal automatisch. Je bent in principe alleen bewust bezig met ofwel afwijkingen van normaal ofwel zaken die meerdere veranderingen teweegbrengen (plotse remactie voor je waar je op anticipeert, een voetganger die je ineens ziet bij de zebra, zoeken naar de juiste route op plekken die je niet kent, in mindere mate bijvoorbeeld ook invoegen tussen auto's met de juiste snelheid). En gelukkig maar, anders dan zou iedereen zo rijden als iemand die net een dag z'n rijbewijs heeft. "Uhm, oh ja, gas los, koppeling in, van 2 naar 3, aangrijppunt zoeken, gas geven, koppeling los. Oh en even spiegelen, da's waar. Fuck, waar ben ik nu? Mag ik hier wel rijden? Hee een 90-bord, moet ik nu remmen of gas loslaten? Aaaaah, we moeten zoveel tegelijk doen".
Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
pi_156693344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Reageer es niet zo krampachtig man.
Ik heb het ook niet over de voertuigbediening maar juist over de verkeersdeelname.
De bediening gaat automatisch idd, maar daar ging het verhaaltje niet over.
Het ging over deelname aan het verkeer en als hij dan beweert op automatisme beter te rijden dan dat hij bewust doet dan ja, daar heb ik serieuze vraagtekens bij.
Ja echt beter weet ik ook niet, ieder geval correcter en vlotter. En dan doel ik vooral rijden terwijl ik zit de bellen ( handsfree) of de radio/navi bedienen.
.
pi_156693811
Het gaat er om dat je oog hebt voor het verkeer, niet voor je route.
Ik mag toch hopen dat je dat zelf ook wel snapt.
pi_156712915
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.

Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.

Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.

Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156713914
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:57 schreef Ridocar het volgende:
Allereerst: Ik heb respect voor hulpdiensten. Zij zijn degenen die onder extreme omstandigheden moeten presteren tussen allemaal klootjesvolk dat denkt dat de weg voor hunzelf is. Laat dat even gezegd zijn.

Iets minder enthausiast word ik van een ambulance dat op de A4 bij wegwerkzaamheden en maar één open rijstrook met snelheidsbeperking (70) over de vluchtstrook ernaast met blauw aan doorrijdt en na de wegwerkzaamheden weer de zwaailichten uitdoet en met 100 door blijft tuffen. Echt veel haast schenen ze daarna niet te hebben.

Natuurlijk zullen de ambulancemedewerkers vast een hele goeie reden hebben, maar ik kon 'm niet vinden.

Overigens lag of zat er niemand achterin. (vanuit de vrachtauto kun je prima in de ambu kijken).
Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
pi_156716014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Misschien op weg naar een melding die later toch afgezegd is?
Wij kunnen dat aan de buitenkant niet zien en dat hoeft ook niet.
Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156716327
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.

En toen ik vanmiddag thuis kwam,



Oops i did it again.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 09-10-2015 20:27:12 ]
.
pi_156716379


[ Bericht 100% gewijzigd door Fer op 09-10-2015 20:25:56 ]
.
pi_156718953
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fer het volgende:
Verbaasde ik mij begin deze week over dat in de dichte mist wordt ingehaald met 130. Vanochtend op een n weg, daalde het tempo naar 30, terwijl ik het figuur van die joggende dame 50 meter verderop nog goed kon inspecteren.

En toen ik vanmiddag thuis kwam,

[ afbeelding ]

Oops i did it again.
Maar de verlichting is toch ook voor de auto?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_156719887
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156719958
En over irritatie op de weg, gisteren bij Almere moest er weer zonodig iemand staan te flitsen tijdens de spits. Gevolg, vanaf Amsterdam begon de file, paar duizend man heerlijk een kwartier onnodig in de file.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156720127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:04 schreef kawotski het volgende:
Wat voor auto is dat dat je verlichtingsknop zover van je af zit. Ik heb een paar keer een Opel huurauto gehad waar dat ook het geval is en ik kan me weinig debielers voorstellen dan dat. Uit veiligheidsoogpunt vind ik het dom.
Seat met Duitse VAG techniek erin. Opel, Seat em BMW hebben het ook zo. Ik vind het ook debiel, als je geen mistlampen aan hebt en hij staat op auto, moet je dus naar dat rechter lampje, stadslicht, kijken of hij nu aan of uit staat.

Gelukkig werkt de automatische stand wel goed.
.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:17:45 #301
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156723827
Afgelopen week is het in-het-donker-rijden-seizoen weer begonnen. Man, man, man...ongelooflijk hoeveel fietsers het gewoon verdommen om het licht aan te zetten. Vooral in het begin van de week (toen het nogal mistig was) zag ik veel fietsers pas op het allerlaatste moment. Geen idee of het laksheid of onwetendheid is, maar voor de automobilist is het wel bloedirritant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')