abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:52:02 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_156194671
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 11:08 schreef UIO_AMS het volgende:
De titel zegt het eigenlijk al. Ik probeer een weekendje weg te verzinnen voor m'n vriendin en mij. Ergens deze winter. De gebruikelijke steden als Londen, Parijs, Barcelona, Rome, Madrid, etc. kennen we wel. Dus ik probeer wat anders te bedenken. Om een idee te geven: Ljubljana, Stockholm, Belgrado bevielen goed.

Ik zit nu te denken aan Bordeaux, Bologna, Salamanca en Bilbao, maar wat zouden jullie aanraden?

Eisen? Goed(koop) bereikbaar vanuit Amsterdam. Hetzij met de trein, hetzij vanaf Schiphol.
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Om de keuze voor mijn vriendin wat te vereenvoudigen, heb ik gezegd dat ze mag kiezen uit de volgende opties:

Aken, Ajaccio,
Bordeaux, Bilbao, Basel, Brno, Braga, Bergamo,
Cordoba, Coimbra, Caserta
Dijon, Dresden, Dusseldorf,
Edinburgh,
Frankfurt, Fes, Funchal,
Guimaraes, Gdansk, Göteborg,
Hamburg, Helsinki,
Interlaken, Imola, Ibiza,
Jaén, Juist,
Kopenhagen, Katowice, Krakau,
Legoland, Lyon, Luxemburg, Lucca,
Montpellier, Marrakesh, Metz, Malmö
Nice, Ninfa, Nîmes, Nuremberg,
Oslo,
Porto, Praag, Palermo, Perugia,
Q
Riga, Reykjavik,
Salamanca, Salzburg, Split, San Sebastian,
Trentino, Trieste, Thessaloniki, Trondheim, Toledo,
Uppsala,
Vlissingen, Veliko Tarnova, Valencia, Verona,
Warschau, Wroclaw,
X
York,
Zagreb, Zwolle, Zurich.

Dat maakt het al een stuk simpeler. B-).


[ Bericht 63% gewijzigd door UIO_AMS op 18-09-2015 14:21:13 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:52:15 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_156194677
Maar even nieuw deel geopend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:36 schreef Ahoy- het volgende:

[..]

Vaak geweest, prachtige stad en veel te doen in de omgeving. Maar je wilde in de winter toch? Ik zou Verona bewaren voor mei of juni.

edit: Jij hebt dit topic niet gestart :') Ik lees hierboven Ryanair en de trein maar Transavia vliegt er ook gewoon op, als je begin januari boekt in de sales kost een retour 80e.
Er is een reden dat ik voor die periode kies ;) Dan zijn we 12,5 jaar samen etc. Dus ik zoek een romantische bestemming op 11 maart :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:00:03 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156194785
Iemand Veliko Tarnovo al genoemd?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156194868
Český Krumlov
Venetië
Florence
Dubrovnik
Milaan
Zürich
Salzburg
Wenen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 14:19:22 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_156197491
Koppeling met deel 1 gemaakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 14:21:47 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_156197554
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:00 schreef Dven het volgende:
Iemand Veliko Tarnovo al genoemd?
Is daar wat te zien dan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:27:27 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156197739
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Is daar wat te zien dan?
Deze maandag nog een prachtige 3D-show met vuurwerk :o

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:21:37 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_156199104
Helsinki in de winter zou ik afraden, 4 uur "licht" (schemerig) per dag en reële kans op een temperatuur van tussen de -10 en -20.

In de zomer is Helsinki best aardig, lang licht buiten, veel terrasjes, goede restaurants, etc.
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:28:36 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156199264
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:21 schreef Blik het volgende:
Helsinki in de winter zou ik afraden, 4 uur "licht" (schemerig) per dag en reële kans op een temperatuur van tussen de -10 en -20.

In de zomer is Helsinki best aardig, lang licht buiten, veel terrasjes, goede restaurants, etc.
Vind het prima te doen in de winter. Lekker schemeren, overal lichtjes :) Temperatuur is ook weinig mis mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:32:20 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_156199363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Vind het prima te doen in de winter. Lekker schemeren, overal lichtjes :) Temperatuur is ook weinig mis mee.
Moet er wel sneeuw liggen. Ben er nu 3 keer geweest in de winter terwijl het regende, en dan is Helsinki wel erg grijs en grauw. Sneeuw zorgt voor extra licht in de stad, en dat schijnt een wereld van verschil te zijn
pi_156199747
Is München al genoemd? Leuk in december met de Christkindlmarkt. Verder Toulouse of Malaga. Alles goed bereikbaar met het vliegtuig.
pi_156199885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:52 schreef sanger het volgende:

Dan zijn we 12,5 jaar samen etc.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 18 september 2015 @ 23:13:08 #13
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156211616
Ah, voor januari/februari zie ik een gelegenheid om eens richting de Baltische Staten te koersen en wil hierbij kiezen uit Tallinn, Riga en Vilnius. Welke stad is interessant om te bezoeken in dat jaargetijde? Denk dat het weerbeeld in die steden niet veel zal afwijken met die van Helsinki.
pi_156213971
De OP is mijn tip Glasgow vergeten bij de G :(

quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, voor januari/februari zie ik een gelegenheid om eens richting de Baltische Staten te koersen en wil hierbij kiezen uit Tallinn, Riga en Vilnius. Welke stad is interessant om te bezoeken in dat jaargetijde? Denk dat het weerbeeld in die steden niet veel zal afwijken met die van Helsinki.
Als gehele plaatje vind ik Riga het tofst, puur qua stad vind ik Tallinn het mooiste.
pi_156214201
Zaragoza! Geweldig leuk avondleven met slingerende steegjes vol tapasrestaurantjes en wijnbarretjes. Een groot plein met El Pilar, de grootste kathedraal die ik ooit gezien heb (in ieder geval de langste). Je kunt met een lift in een toren, er is een Arabisch kasteel en een groot, leuk, gezellig winkelcentrum met mooie winkels. En niet zo toeristisch. Ik vond het echt stukken leuker dan Barcelona.
  zaterdag 19 september 2015 @ 08:46:20 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_156215261
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 01:45 schreef Irritatie100 het volgende:
De OP is mijn tip Glasgow vergeten bij de G :(

[..]

Als gehele plaatje vind ik Riga het tofst, puur qua stad vind ik Tallinn het mooiste.
Kun je nog een mooi dagtochtje doen naar Helsinki met de boot
pi_156216856
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, voor januari/februari zie ik een gelegenheid om eens richting de Baltische Staten te koersen en wil hierbij kiezen uit Tallinn, Riga en Vilnius. Welke stad is interessant om te bezoeken in dat jaargetijde? Denk dat het weerbeeld in die steden niet veel zal afwijken met die van Helsinki.
Riga is absoluut de leukste van de drie.
pi_156236007
2 weken terug positief verrast door Tarragona in Spanje, leuk stadje voor een dagje om doorheen te slenteren voor een dagje :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_156254714
Blankenberge
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 15:23:30 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156297314
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, voor januari/februari zie ik een gelegenheid om eens richting de Baltische Staten te koersen en wil hierbij kiezen uit Tallinn, Riga en Vilnius. Welke stad is interessant om te bezoeken in dat jaargetijde? Denk dat het weerbeeld in die steden niet veel zal afwijken met die van Helsinki.
Ik ben enkel in Vilnius geweest maar kan het je wel aanraden. Lekker rustig: er zijn genoeg mensen op straat maar het is er niet zo stikdruk als Amsterdam of Rome. Mooie gebouwen.

Aanrader qua musea zijn verder het KGB museum en het Energie&Technologie museum
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156297588
Ik was vorige week in Piran (Slovenië). Of het daar interessant genoeg is om een heel weekend te vertoeven weet ik niet, maar een dag is zeker aan te raden (heel erg on-Sloveens). Anders kun je er altijd nog een dag Ljubljana of Bled aan vastplakken.

pi_156298752
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:13 schreef MissionPhailed het volgende:
Ah, voor januari/februari zie ik een gelegenheid om eens richting de Baltische Staten te koersen en wil hierbij kiezen uit Tallinn, Riga en Vilnius. Welke stad is interessant om te bezoeken in dat jaargetijde? Denk dat het weerbeeld in die steden niet veel zal afwijken met die van Helsinki.
Ik vond van die drie Riga absoluut het leukste! Ze hebben een heel mooi historisch centrum (wel veel herbouwd na de 2de WO) en een mooie wijk met veel Jugendstil-gebouwen. Ook de markthallen zijn leuk om te bezoeken. Het uitgaansleven is er zeer goed, met name op vrijdag en zaterdag. Kijk even of je kan gaan tijdens een thuiswedstrijd van Dinamo Riga en koop dan zeker kaartjes voor een KHL wedstrijd; absoluut spektakel, ook als je geen ijshockey fan bent!

http://www.dinamoriga.eu/en

http://en.khl.ru/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156298798
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2015 01:45 schreef Irritatie100 het volgende:
De OP is mijn tip Glasgow vergeten bij de G :(

Terecht, wat een ontzettende pauperstad is dat zeg. 1000x maal liever naar Edinburgh.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156299488
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:36 schreef Rettilpsemit het volgende:
Ik was vorige week in Piran (Slovenië). Of het daar interessant genoeg is om een heel weekend te vertoeven weet ik niet, maar een dag is zeker aan te raden (heel erg on-Sloveens). Anders kun je er altijd nog een dag Ljubljana of Bled aan vastplakken.

[ afbeelding ]
Piran is mooi idd, wel redelijk klein. Ljubljana en bled zijn ook erg leuk. Vooral ljubljana vond ik erg gezellig in de zomer.
Voor wat foto's, kijk hier
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 september 2015 @ 16:59:17 #25
414785 sirdanilot
pi_156299852
Vilnius is voor een weekendje leuk, maar ik was er voor een week en dan heb je het al gauw wel weer gezien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:10:39 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_156300209
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je loopt achter ;) :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_156300254
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Je loopt achter ;) :')
Ik post nauwelijks meer en het laatste dat ik daarover las, was in juli. Gezien de knipperlichtrelatie die jullie hadden, de laatste tijd, was ik wel benieuwd naar de laatste nieuwtjes. Vandaar de quote :P.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 22 september 2015 @ 17:14:20 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_156300323
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik post nauwelijks meer en het laatste dat ik daarover las, was in juli. Gezien de knipperlichtrelatie die jullie hadden, de laatste tijd, was ik wel benieuwd naar de laatste nieuwtjes. Vandaar de quote :P.
Kort samengevat niet scheiden, wel latten voor nu.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:00:40 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156319205
Het was weer mooi gisteren in onze ongebruikelijke Europese stad voor een weekendje weg :P

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156320880
uit de openingspost: Legoland.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_156321348
Vorig weekend in Brighton geweest. Ook echt een superleuk stadje. Goede sfeer, mooie straatjes (the Lanes), strand, beroemde pier en genoeg pubs en clubs om uit te gaan. Zeer snel en voordelig met de trein te bereiken vanaf Gatwick Airport.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 14:29:17 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156321408
Ik ben ooit es in Augsburg beland, ook niet heel verkeerd
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156331878
Lausanne (Zwitserland) heeft me positief verrast. Ben er de afgelopen jaren meerdere keren geweest, maar pas tijdens mijn laatste bezoek afgelopen april had ik de kans de stad echt goed te verkennen. Veel groen, een hele mooie ligging aan het meer van Geneve en ingeklemd tussen de Alpen en de Jura, veel historie, erg levendig (universiteitsstad) maar ook de nodige rauwe randjes (daar hou ik van).

Het is geen grote stad (grofweg vergelijkbaar met een Nederlandse middelgrote stad), maar in de omgeving is er ook genoeg te zien, en er zijn genoeg mogelijkheden om snel naar andere grote Zwitserse steden te gaan.

Alleen jammer dat alles zo friggin' duur is in Zwitserland }:|
diseased rhinoceros pizzle
pi_156332362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:52 schreef sanger het volgende:
Maar even nieuw deel geopend.

[..]

Er is een reden dat ik voor die periode kies ;) Dan zijn we 12,5 jaar samen etc. Dus ik zoek een romantische bestemming op 11 maart :)
Neger wat?

Palma de Mallorca is mijn thuis van huis en een absolute aanrader imo. Alles wat alle bekende romantische steden bieden zonder hun bekende nadelen. Prima bereikbaar zijn alle afgelegen baaitjes en strandjes en eten is top (en de toeristen vallen zijn duidelijk herkenbaar).
  dinsdag 29 september 2015 @ 14:55:44 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_156473152
Ook voor sloebers een prachtige ongebruikelijke Euroiopese stad voor een weekendje weg

quote:
The medieval Bulgarian capital of Veliko Tarnovo ranks as the third most affordable tourist destination in the world.

The ranking was compiled by the travel search engine, Trivago, which orders destinations according to a quality/price ratio of the tourist services offered in the cities.

The ranking is devised on the basis of an algorithm encompassing the Hotel Price Index of trivago (tHPI) and the hotel ratings of the website.

The data show the best combined results for an average hotel price for a night in a standard double room and the average users' rating for all available hotels in a destination

Veliko Tarnovo is the only destination representing Bulgaria in the top 100 and has a score of 97.17 %, preceded only by the Chinese town of Fenghuang and Mostar in Bosnia-Herzegovina.

Last year, trivago ranked hoteliers in Veliko Tarnovo as being the most hospitable in Bulgaria.
- See more at: http://www.novinite.com/a(...)sthash.omwNh1Ps.dpuf
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_156569455
Coimbra is naast de al genoemde Portugese plekken ook erg mooi. Er zijn twee moderne shoppingmalls en een stadion waar ook met enige regelmaat goede bands aantreden en zelfs de Rolling stones hebben daar gestaan. De universiteit en met name de bibliotheek daarvan zijn de echte trekpleisters. Ook de universiteitstrappen, waar ´savonds spontaan wordt gezongen door studenten in hun uniform met zwarte cape is wel iets aparts.
Aan de rivier de Mondego vind je een geweldig Italiaans restaurant (geen pizzatent, maar chique eten) en op een anders stuk aan het water, bij de moderne loopbrug, een aantal cafés (oa Irisch pub) en op het grasveld ervoor wordt niet zelden muziek gemaakt of capoeira beoefend. Als je de brug overgaat kun je naar een plek waar ze kano´s en waterfietsen enzo verhuren.
Op de rivier kun je met een boot een stuk heen en weer (de rvier is maar beperkt bevaarbaar)

Ik heb een tijd in midden Portugal gewoond en toen was Coimbra mijn to go to stad. Vond het altijd zalig om er rond te banjeren.
Een kennis van me heeft er trouwens een knus gastenhuis (ik meen 9 kamers). Casa Pombal. Er is ook een gunstig gelegen Íbis hotel, als je goedkoop wilt overnachten.
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 16:42:34 #37
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161874608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:52 schreef sanger het volgende:
Het is uiteindelijk Split geworden! En Dubrovnik (maar dat is niet echt een ongebruikelijke bestemming gezien de files in de oude binnenstad en op de stadsmuur).

En binnenkort naar Heidelberg (Dld), waarna we een warmere bestemming gaan uitzoeken. Al wil ze nog steeds naar Barcelona, waar ik liever naar Salamanca ga.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_161874973
Tip: Timisoara

Het is niet zo groot dus je moet niet te lang gaan. Twee nachtjes is leuk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161875049
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk Split geworden! En Dubrovnik (maar dat is niet echt een ongebruikelijke bestemming gezien de files in de oude binnenstad en op de stadsmuur).

En binnenkort naar Heidelberg (Dld), waarna we een warmere bestemming gaan uitzoeken. Al wil ze nog steeds naar Barcelona, waar ik liever naar Salamanca ga.
Je zin doordrijven! Barcelona is wel mooi en leuk, maar wordt erg verpest door de toeristen. Die nemen de hele authentieke sfeer weg. Salamanca ben ik nooit geweest, maar lijkt me dan 100 x leuker. Of Zaragossa, daar ben ik wel geweest. Topstadje!
pi_161876570
Moraira.

Vrij klein stadje maar wel ligt wel op vrij korte afstand van bijvoorbeeld Alicante.
Inclusief strand en leuk haventje.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:48:36 #41
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_161877621
Weet niet of het te standaard voor dit topic is, maar ben laatst een weekend in Luxemburg Stad geweest. Voor mij was Luxemburg altijd 'goedkoop tanken onderweg naar Spanje, verder geen zak te doen', maar het is echt een hele toffe stad!

Loopt ook een mooie vallei dwars door de stad (al stonden daar gigantische stijgers toen ik er was :')), dus een perfecte mix van natuur en stad.
pi_161878127
Vorige week naar Dresden geweest, niks mis mee. Mooie stad :7

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet niet of het te standaard voor dit topic is, maar ben laatst een weekend in Luxemburg Stad geweest. Voor mij was Luxemburg altijd 'goedkoop tanken onderweg naar Spanje, verder geen zak te doen', maar het is echt een hele toffe stad!

Loopt ook een mooie vallei dwars door de stad (al stonden daar gigantische stijgers toen ik er was :')), dus een perfecte mix van natuur en stad.
Helemaal mee eens, Luxemburg stad is best mooi :) Luxemburg is best underrated.
Voor wat foto's, kijk hier
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2016 @ 19:30:25 #43
414785 sirdanilot
pi_161878761
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:09 schreef Alentejana het volgende:
Coimbra is naast de al genoemde Portugese plekken ook erg mooi. Er zijn twee moderne shoppingmalls en een stadion waar ook met enige regelmaat goede bands aantreden en zelfs de Rolling stones hebben daar gestaan. De universiteit en met name de bibliotheek daarvan zijn de echte trekpleisters. Ook de universiteitstrappen, waar ´savonds spontaan wordt gezongen door studenten in hun uniform met zwarte cape is wel iets aparts.
Aan de rivier de Mondego vind je een geweldig Italiaans restaurant (geen pizzatent, maar chique eten) en op een anders stuk aan het water, bij de moderne loopbrug, een aantal cafés (oa Irisch pub) en op het grasveld ervoor wordt niet zelden muziek gemaakt of capoeira beoefend. Als je de brug overgaat kun je naar een plek waar ze kano´s en waterfietsen enzo verhuren.
Op de rivier kun je met een boot een stuk heen en weer (de rvier is maar beperkt bevaarbaar)

Ik heb een tijd in midden Portugal gewoond en toen was Coimbra mijn to go to stad. Vond het altijd zalig om er rond te banjeren.
Een kennis van me heeft er trouwens een knus gastenhuis (ik meen 9 kamers). Casa Pombal. Er is ook een gunstig gelegen Íbis hotel, als je goedkoop wilt overnachten.
Coimbra is inderdaad erg leuk. Zou je ook kunnen combineren met Porto, een andere erg leuke stad (en goedkoop te bereiken met ryanair).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 2 mei 2016 @ 19:33:10 #44
414785 sirdanilot
pi_161878834
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk Split geworden! En Dubrovnik (maar dat is niet echt een ongebruikelijke bestemming gezien de files in de oude binnenstad en op de stadsmuur).

En binnenkort naar Heidelberg (Dld), waarna we een warmere bestemming gaan uitzoeken. Al wil ze nog steeds naar Barcelona, waar ik liever naar Salamanca ga.
Ik vond Split niet zo super bijzonder. Naar die regio ga je vooral voor het strand en de natuur, en minder voor de steden zoals Split. Dat is 1 dagje leuk, misschien 2, daarna klaar.

quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:57 schreef Hallojo het volgende:
Tip: Timisoara

Het is niet zo groot dus je moet niet te lang gaan. Twee nachtjes is leuk.
Wizz Air start binnenkort een vlucht daarheen vanaf Eindhoven, dus die staat op m'n lijstje.
Jammer dat het maar voor een weekendje leuk is, maar goed de rest van de week zou ik ook kunnen zuipen :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161886332
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef polariteit het volgende:
Vorige week naar Dresden geweest, niks mis mee. Mooie stad :7

[..]

Helemaal mee eens, Luxemburg stad is best mooi :) Luxemburg is best underrated.
Maar niet heel ongebruikelijk toch? Stikt daarvan de toeristen in de binnenstad. Ik vond het sfeertje in Dresden-Neustadt trouwens echt top. Zoals Berlijn voordat het verneukt werd door hipsters. Daarnaast ben je zo in prachtige natuur (Saksische Schweiz).

Mijn volgende stedentrip naar Spanje wordt een kwartetje van Salamanca, Toledo, Avila en Segovia. Makkelijk bereisbaar vanaf Madrid en de foto's op Google zijn stuk voor stuk gruwelijk mooi.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 mei 2016 @ 23:21:36 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161887308
ik zie Lviv nog niet in een lijstje staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 3 mei 2016 @ 11:36:07 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161893215
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Je zin doordrijven! Barcelona is wel mooi en leuk, maar wordt erg verpest door de toeristen. Die nemen de hele authentieke sfeer weg. Salamanca ben ik nooit geweest, maar lijkt me dan 100 x leuker. Of Zaragossa, daar ben ik wel geweest. Topstadje!
Over Zaragossa heb ik vaker goede berichten gelezen.

quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:03 schreef Copa het volgende:
Moraira.

Vrij klein stadje maar wel ligt wel op vrij korte afstand van bijvoorbeeld Alicante.
Inclusief strand en leuk haventje.
Paar jaar terug was ik in Alicante. Leuke stad, niet bijzonder mooi.

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Weet niet of het te standaard voor dit topic is, maar ben laatst een weekend in Luxemburg Stad geweest. Voor mij was Luxemburg altijd 'goedkoop tanken onderweg naar Spanje, verder geen zak te doen', maar het is echt een hele toffe stad!

Loopt ook een mooie vallei dwars door de stad (al stonden daar gigantische stijgers toen ik er was :')), dus een perfecte mix van natuur en stad.
Heel mooi land ook. Het Müllerthal is een bezoek meer dan waard.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vond Split niet zo super bijzonder. Naar die regio ga je vooral voor het strand en de natuur, en minder voor de steden zoals Split. Dat is 1 dagje leuk, misschien 2, daarna klaar.
De oude binnenstad vond ik heel bijzonder, net als de kleine steden Sibenik en Trogir in de buurt. En de natuur is prachtig in de buurt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:56 schreef MCH het volgende:
Mijn volgende stedentrip naar Spanje wordt een kwartetje van Salamanca, Toledo, Avila en Segovia. Makkelijk bereisbaar vanaf Madrid en de foto's op Google zijn stuk voor stuk gruwelijk mooi.
Dat kwartetje heb ik ook op de lijst staan. Vergeet niet het kleine dorpje La Alberca ten zuidwesten van Salamanca.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie Lviv nog niet in een lijstje staan
In het vorige deel anders veelvuldig genoemd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:45:02 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161893379
Heeft nog niemand Veliko Tarnovo genoemd? :?

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161893602
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:57 schreef Hallojo het volgende:
Tip: Timisoara

Het is niet zo groot dus je moet niet te lang gaan. Twee nachtjes is leuk.
daar wil ik later dit jaar heen, twee nachtjes en dan vooral lekker uit eten en drinken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 15:13:32 #50
414785 sirdanilot
pi_161897408
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Maar niet heel ongebruikelijk toch? Stikt daarvan de toeristen in de binnenstad. Ik vond het sfeertje in Dresden-Neustadt trouwens echt top. Zoals Berlijn voordat het verneukt werd door hipsters. Daarnaast ben je zo in prachtige natuur (Saksische Schweiz).

Mijn volgende stedentrip naar Spanje wordt een kwartetje van Salamanca, Toledo, Avila en Segovia. Makkelijk bereisbaar vanaf Madrid en de foto's op Google zijn stuk voor stuk gruwelijk mooi.
Toledo is idd erg mooi
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161897427
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:33 schreef sirdanilot het volgende:

Wizz Air start binnenkort een vlucht daarheen vanaf Eindhoven, dus die staat op m'n lijstje.
Jammer dat het maar voor een weekendje leuk is, maar goed de rest van de week zou ik ook kunnen zuipen :D
Ze vliegen er al een maandje op ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161898788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:45 schreef Dven het volgende:
Heeft nog niemand Veliko Tarnovo genoemd? :?

Jijzelf, aan het begin van dit topic :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:28:32 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161898832
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Jijzelf, aan het begin van dit topic :P
Oh, verdikkeme :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 17:06:56 #54
414785 sirdanilot
pi_161899808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ze vliegen er al een maandje op ^O^
Zag net heen en terug voor 40 euro. Ik ga het zeker een keertje doen binnenkort. Maar wil liefst wel met zn tweeen. Ben niet zo van in mn eentje op vakantie, vind ik saai. In je eentje zuipen, nou leuk hoor. De stad verkennen ok prima, dat kan in je eentje, maar timisoara is nu ook weer geen werelstad om weken in rond te dolen natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 mei 2016 @ 17:56:17 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_161900720
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:

In het vorige deel anders veelvuldig genoemd.
EN waarom staat het dan niet in het lijstje? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:03:18 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161921926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zag net heen en terug voor 40 euro. Ik ga het zeker een keertje doen binnenkort. Maar wil liefst wel met zn tweeen. Ben niet zo van in mn eentje op vakantie, vind ik saai. In je eentje zuipen, nou leuk hoor. De stad verkennen ok prima, dat kan in je eentje, maar timisoara is nu ook weer geen werelstad om weken in rond te dolen natuurlijk.
Beetje couchsurfen, beetje Roemeense gleufjes testen. Niets mis mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161923646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zag net heen en terug voor 40 euro. Ik ga het zeker een keertje doen binnenkort. Maar wil liefst wel met zn tweeen. Ben niet zo van in mn eentje op vakantie, vind ik saai. In je eentje zuipen, nou leuk hoor. De stad verkennen ok prima, dat kan in je eentje, maar timisoara is nu ook weer geen werelstad om weken in rond te dolen natuurlijk.
Een groot voordeel van alleen reizen vind ik wel dat je het op je eigen tempo kan doen en zonder te overleggen overal naar toe kan gaan. Maar met z'n tweeën is wel gezelliger inderdaad.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 4 mei 2016 @ 16:40:58 #58
414785 sirdanilot
pi_161923758
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Copa het volgende:

[..]

Een groot voordeel van alleen reizen vind ik wel dat je het op je eigen tempo kan doen en zonder te overleggen overal naar toe kan gaan. Maar met z'n tweeën is wel gezelliger inderdaad.
Ik weet niet eens wat ik moet doen als ik in mn eentje door Amsterdam loop, laat staan in Roemenië. Vind er niks aan zo in mn eentje.

Had ooit dagje Oslo in mn eentje gedaan, en iets als een museum of zo is nog wel leuk maar de stad had ik al gauw wel weer gezien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:02:40 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161939398
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Copa het volgende:

[..]

Een groot voordeel van alleen reizen vind ik wel dat je het op je eigen tempo kan doen en zonder te overleggen overal naar toe kan gaan. Maar met z'n tweeën is wel gezelliger inderdaad.
Dat kan je met z'n tweeen ook wel hoor :

"Hey Piet, ik ga effe dit bekijken"
-"Oke Jan, ik wil zelf dit effe doen dus we spreken elkaar over een paar uur weer"
"Goed Piet, doei!"
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161944531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat kan je met z'n tweeen ook wel hoor :

"Hey Piet, ik ga effe dit bekijken"
-"Oke Jan, ik wil zelf dit effe doen dus we spreken elkaar over een paar uur weer"
"Goed Piet, doei!"
Ja true, maar toen ik zoiets met m'n ex probeerde kreeg ik als reactie dat ze niet alleen door zo'n grote stad als Barcelona wilde lopen en dus bij me wilde blijven. :')
Daar ging m'n bezoekje aan Camp Nou. :'(
pi_162268280
Brussel!
Sinds de aanslagen zijn een groot deel van de toeristen verdwenen, dus kun je meer op je gemak dingen bekijken.
En daarnaast kun je nog een dagje naar Leuven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162268358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:06 schreef Berk-24 het volgende:
Brussel!
Sinds de aanslagen zijn een groot deel van de toeristen verdwenen, dus kun je meer op je gemak dingen bekijken.
En daarnaast kun je nog een dagje naar Leuven.
Hey, is dat echt zo of heb je dat toevallig op tv geziennnnnn?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:13:17 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162268466
Ik kom blijkbaar nog uit de tijd dat Brussel geen ongebruikelijke stad was ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162268940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Hey, is dat echt zo of heb je dat toevallig op tv geziennnnnn?
Was toch in het nieuws dat de horeca na de aanslagen het moeilijk hedden doordat toeristen wegbleven.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:50:38 #65
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_162272341
Niet mooi, wel bijzonder.

Sarajevo.
Overal verstand van.
pi_162273374
Mijn vriend zit nu in Kiev en ik was vorig jaar een week in Lviv, wat een mooie stad is. Helaas was het koud en regenachtig, maar toch heb ik genoten van het mooie stadscentrum en de lage prijzen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 17 mei 2016 @ 17:45:32 #67
414785 sirdanilot
pi_162273513
Ik ga dus over een tijdje naar Timisoara in Roemenië. Kijken of er daar iets te doen is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162281468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:37 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Mijn vriend zit nu in Kiev en ik was vorig jaar een week in Lviv, wat een mooie stad is. Helaas was het koud en regenachtig, maar toch heb ik genoten van het mooie stadscentrum en de lage prijzen.
Lviv en Kiev zijn inderdaad mooie steden! Bovendien vind ik het totaal verschillen van wat er verder in de EU te vinden is. Het is zeer veilig en spot goedkoop. Alleen het reizen kan wat lastig zijn is mijn ervaring qua verbindingen met Europa.
Lviv is eventueel via Lublin wel eenvoudig en goedkoop te bereiken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162281795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:49 schreef ITrade het volgende:

[..]

Lviv en Kiev zijn inderdaad mooie steden! Bovendien vind ik het totaal verschillen van wat er verder in de EU te vinden is. Het is zeer veilig en spot goedkoop. Alleen het reizen kan wat lastig zijn is mijn ervaring qua verbindingen met Europa.
Lviv is eventueel via Lublin wel eenvoudig en goedkoop te bereiken.
Lviv is uitstekend per vliegtuig te bereiken. Ukraine International vliegt dagelijks van Amsterdam naar Lviv via Kiev.

Een bewerkelijker, maar avontuurlijker, alternatief is vliegen op het Poolse Rzeszów (b.v. met LOT, via Warschau), vervolgens de bus vanaf het vliegveld nemen naar treinstation Rzeszów Glówny en vanaf daar de trein tot Przemysl. In Przemysl kun je aan de achterkant van het station de minibussen naar Medyka vinden waar je lopend de grens over kunt, om in de Oekraïense grensplaats Shegyni de marshrutka (minibus) naar Lviv te nemen.

En dan is er ook nog een rechtstreekse nachttrein van Krakau, via Rzeszów en Przemysl, naar Lviv, hoewel die optie een stuk duurder is dan de hierboven genoemde.
pi_162286973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:59 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]
Een bewerkelijker, maar avontuurlijker, alternatief is vliegen op het Poolse Rzeszów (b.v. met LOT, via Warschau), vervolgens de bus vanaf het vliegveld nemen naar treinstation Rzeszów Glówny en vanaf daar de trein tot Przemysl. In Przemysl kun je aan de achterkant van het station de minibussen naar Medyka vinden waar je lopend de grens over kunt, om in de Oekraïense grensplaats Shegyni de marshrutka (minibus) naar Lviv te nemen.
Hoeveel tijd ga je hier extra aan kwijt zijn? En wat is de besparing? Gezien LOT niet bepaald budget is en UIA de laatste tijd best scherp geprijst is?
pi_162286975
Sint Petersburg.
pi_162286995
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 04:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Sint Petersburg.
Niet echt heel ongebruikelijk.
pi_162287007
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

Niet echt heel ongebruikelijk.
Ik ga altijd via Finland.
pi_162287020
quote:
12s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ga altijd via Finland.
Jij bent immers een schipper.
pi_162287024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:49 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij bent immers een schipper.
Ja ze hebben daar veel toffe boten, je ken dan auto meenemen en stuk in de kraag zuipen onderweg.
pi_162287025
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja ze hebben daar veel toffe boten, je ken dan auto meenemen en stuk in de kraag zuipen onderweg.
Niet zo handig, als je daarna moet rijden. :N
pi_162287026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:53 schreef vaduz het volgende:

[..]

Niet zo handig, als je daarna moet rijden. :N
Dat maakt in Rusland niet uit.
pi_162287035
quote:
12s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat maakt in Rusland niet uit.
Artikel 12.8.1 van het Wetboek van Overtredingen van de Russische Federatie denkt daar anders over: 30 000 RUB boete en een rijontzegging van 18-24 maanden.

En dit is dus vanaf 0,16 promille. In Nederland is dat dus 0,5 promille.
pi_162287039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 06:01 schreef vaduz het volgende:

[..]

Artikel 12.8.1 van het Wetboek van Overtredingen van de Russische Federatie denkt daar anders over: 30 000 RUB boete en een rijontzegging van 18-24 maanden.

En dit is dus vanaf 0,16 promille. In Nederland is dat dus 0,5 promille.
Dan is half Rusland in overtreding
  woensdag 18 mei 2016 @ 09:05:16 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162287809
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2016 06:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan is half Rusland in overtreding
Er is ook wel een verschil tussen in overtreding zijn en ook daadwerkelijke vervolging daarvan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162287829
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Er is ook wel een verschil tussen in overtreding zijn en ook daadwerkelijke vervolging daarvan.
Gewoon de Russische politie omkopen met een fles wodka.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_162287835
Zaterdag naar Vilnius. Dat is ook wel een leuk stadje en redelijk onbekend.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_162292164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:59 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Lviv is uitstekend per vliegtuig te bereiken. Ukraine International vliegt dagelijks van Amsterdam naar Lviv via Kiev.

Een bewerkelijker, maar avontuurlijker, alternatief is vliegen op het Poolse Rzeszów (b.v. met LOT, via Warschau), vervolgens de bus vanaf het vliegveld nemen naar treinstation Rzeszów Glówny en vanaf daar de trein tot Przemysl. In Przemysl kun je aan de achterkant van het station de minibussen naar Medyka vinden waar je lopend de grens over kunt, om in de Oekraïense grensplaats Shegyni de marshrutka (minibus) naar Lviv te nemen.

En dan is er ook nog een rechtstreekse nachttrein van Krakau, via Rzeszów en Przemysl, naar Lviv, hoewel die optie een stuk duurder is dan de hierboven genoemde.
Ik vind de vluchten nog wel redelijk geprijsd, zo'n ¤200 retour volgens mij? Wel zie ik vaak hele goede aanbiedingen van UIA voor wat verdere vluchten met een overstap in Kiev.

Heb je die avontuurlijke route wel eens gedaan?
Die nachttrein is (helaas) wel erg duur ook.. Vind het super relax om in een nachttrein te reizen (ook 3de klasse ex USSR treinen zijn een beleving).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 18 mei 2016 @ 14:48:25 #84
414785 sirdanilot
pi_162294757
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:00 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik vind de vluchten nog wel redelijk geprijsd, zo'n ¤200 retour volgens mij? Wel zie ik vaak hele goede aanbiedingen van UIA voor wat verdere vluchten met een overstap in Kiev.

Heb je die avontuurlijke route wel eens gedaan?
Die nachttrein is (helaas) wel erg duur ook.. Vind het super relax om in een nachttrein te reizen (ook 3de klasse ex USSR treinen zijn een beleving).
Ik vind 200 retour voor naar Polen niet 'redelijk geprijsd'. Vergelijk dat maar eens met een Wizz of ryan air.
UIA vliegt voor dat bedragt naar Georgie of zelfs nog verder, via kiev.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_162297606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:00 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik vind de vluchten nog wel redelijk geprijsd, zo'n ¤200 retour volgens mij? Wel zie ik vaak hele goede aanbiedingen van UIA voor wat verdere vluchten met een overstap in Kiev.

Heb je die avontuurlijke route wel eens gedaan?
Die nachttrein is (helaas) wel erg duur ook.. Vind het super relax om in een nachttrein te reizen (ook 3de klasse ex USSR treinen zijn een beleving).
Ik heb de avontuurlijke route gedaan in de zomer van 2013, maar dat was een simpele dagtrip naar Lviv, waarbij ik in zuidoost Polen, het al genoemde stadje Przemysl, verbleef. Voor een vakantie in west Oekraïne is die route veel te omslachtig en dan zou ik gewoon lekker vliegen op Lviv.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 16:47:29 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162298029
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:06 schreef Hallojo het volgende:
Zaterdag naar Vilnius. Dat is ook wel een leuk stadje en redelijk onbekend.
Uhu, best leuk voor een weekendje.

Tip, bezoek het KGB museum.

En Oro Uosta is vliegveld, Stotis station. Dus mocht je van/naar het vliegveld gaan met het OV is dat wel handig, want Engels of Duits spreken de buschauffeurs niet. Bus 3G gaat vanaf het vliegveld naar het trein&busstation en vanaf daar verder naar het "echte centrum"
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162300055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind 200 retour voor naar Polen niet 'redelijk geprijsd'. Vergelijk dat maar eens met een Wizz of ryan air.
UIA vliegt voor dat bedragt naar Georgie of zelfs nog verder, via kiev.
Ik weet niet wat ik dacht, maar ik bedoelde eigenlijk dat het niet echt redelijk is aangezien inderdaad ze naar Georgie of Iran bijvoorbeeld ook vaak een aanbieding hebben zelfs voor minder dan 200..
En dit ging over een vlucht naar Kiev/Lviv, polen kost haast niets vanuit NL :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162300161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:33 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ik heb de avontuurlijke route gedaan in de zomer van 2013, maar dat was een simpele dagtrip naar Lviv, waarbij ik in zuidoost Polen, het al genoemde stadje Przemysl, verbleef. Voor een vakantie in west Oekraïne is die route veel te omslachtig en dan zou ik gewoon lekker vliegen op Lviv.
Interessant, ik ga dat denk ook een keer ondernemen! Is deze route goed te doen zonder Russisch, Oekraiens of Pools te spreken? Is de stad Przemysl een aanrader?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162302501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:11 schreef ITrade het volgende:

[..]

Interessant, ik ga dat denk ook een keer ondernemen! Is deze route goed te doen zonder Russisch, Oekraiens of Pools te spreken? Is de stad Przemysl een aanrader?
Przemysl is een mooie stad met een fraai, kleinschalig stadscentrum in een heuvelachtige omgeving. Voldoende mensen in de restaurants, hotels etc. kennen Engels.
Hou er wel rekening mee dat je in Oekraïne minder mensen tegenkomt die Engels spreken of verstaan. Een aanrader is om het Cyrillische alfabet te leren voor je vertrekt. Je zult merken dat een hoop woorden op de onze lijken als je ze kunt uitspreken. Woorden als хот-дог en кафе hebben dan opeens geen uitleg meer nodig. ;)

http://imgur.com/a/KyVfA
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:18:11 #90
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162310030
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhu, best leuk voor een weekendje.

Tip, bezoek het KGB museum.

En Oro Uosta is vliegveld, Stotis station. Dus mocht je van/naar het vliegveld gaan met het OV is dat wel handig, want Engels of Duits spreken de buschauffeurs niet. Bus 3G gaat vanaf het vliegveld naar het trein&busstation en vanaf daar verder naar het "echte centrum"
In Vilnius heb je een trein die alleen op het vliegveld en Centraal Station stopt, dus daar kan je niet echt mis gaan :P Is ook de enige trein die op het vliegveld komt.
pi_162310183
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:25 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Przemysl is een mooie stad met een fraai, kleinschalig stadscentrum in een heuvelachtige omgeving. Voldoende mensen in de restaurants, hotels etc. kennen Engels.
Hou er wel rekening mee dat je in Oekraïne minder mensen tegenkomt die Engels spreken of verstaan. Een aanrader is om het Cyrillische alfabet te leren voor je vertrekt. Je zult merken dat een hoop woorden op de onze lijken als je ze kunt uitspreken. Woorden als хот-дог en кафе hebben dan opeens geen uitleg meer nodig. ;)

http://imgur.com/a/KyVfA
Mooie foto's, ziet er wel interesant uit! Ja dat is inderdaad wel handig om te leren :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:13:44 #92
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162312472
Ik weet niet in hoeverre Turijn als stad ongebruikelijk is, maar ik heb mij er vorig jaar prima vermaakt met een maat van me. Leuk centrum en in de avond op een plein muziek wat aanhoren onder het genoeg van een drankje. Ook het bioscoopmuseum is een aanrader. Mocht je niet weten hoe je tramkaartjes moet kopen (zoals wij). De agenten die kaartjes controleren vallen zeer duidelijk op.
  Moderator woensdag 18 mei 2016 @ 23:36:03 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162313280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:18 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In Vilnius heb je een trein die alleen op het vliegveld en Centraal Station stopt, dus daar kan je niet echt mis gaan :P Is ook de enige trein die op het vliegveld komt.
Heb helemaal geen treinstation gezien op de luchthaven :o Maar als je een hotel in de buurt hebt van de Vinco Kudirkos kun je net zo goed al op de luchthaven de bus pakken, buskaartje is net zo goedkoop.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162317367
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhu, best leuk voor een weekendje.

Tip, bezoek het KGB museum.

En Oro Uosta is vliegveld, Stotis station. Dus mocht je van/naar het vliegveld gaan met het OV is dat wel handig, want Engels of Duits spreken de buschauffeurs niet. Bus 3G gaat vanaf het vliegveld naar het trein&busstation en vanaf daar verder naar het "echte centrum"
Ik was er vorig jaar ook en kon toen het KGB museum niet vinden. Het moet in een zijstraatje van die grote winkelstraat zitten, maar hoe herken ik het?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_162317739
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb helemaal geen treinstation gezien op de luchthaven :o Maar als je een hotel in de buurt hebt van de Vinco Kudirkos kun je net zo goed al op de luchthaven de bus pakken, buskaartje is net zo goedkoop.
Buskaartje kost een euro. Ik heb nu het hotel op het vliegveld geboekt, want ik vlieg om 7.10 uur terug :') Bus 3G gaat mij zaterdagmiddag naar de stad en terug brengen ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 10:14:49 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162317951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:42 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik was er vorig jaar ook en kon toen het KGB museum niet vinden. Het moet in een zijstraatje van die grote winkelstraat zitten, maar hoe herken ik het?
Als je van de kathedraal naar het parlement loopt, die grote straat inderdaad.

Links zie je dan dit gebouw, waarin het museum zit. Het museum zelf heeft maar een klein deel in gebruik, je moet inderdaad het zijstraatje in aan de rechterkant van de foto op de foto.



Dit grasveld herken je wel? Links bovenin in beeld zit de ingang ergens. Staat op bordjes ook aangegeven als genocide museum ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162317981
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je van de kathedraal naar het parlement loopt, die grote straat inderdaad.
[ afbeelding ]
Links zie je dan dit gebouw, waarin het museum zit. Het museum zelf heeft maar een klein deel in gebruik, je moet inderdaad het zijstraatje in aan de rechterkant van de foto op de foto.


[ afbeelding ]
Dit grasveld herken je wel? Links bovenin in beeld zit de ingang ergens. Staat op bordjes ook aangegeven als genocide museum ^O^
Is dat die universiteit?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 10:19:12 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162318038
Welke vlucht heb je om 7:10 dan?

Wizzair naar Eindhoven is na achten toch een Air Baltic naar Amsterdam rond kwart voor 8 (vlieg ik in juli mee)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162318345
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:19 schreef derLudolf het volgende:
Welke vlucht heb je om 7:10 dan?

Wizzair naar Eindhoven is na achten toch een Air Baltic naar Amsterdam rond kwart voor 8 (vlieg ik in juli mee)
Wizzair naar Eindhoven is om 7.10 uur. Had van mij ook wel een paar uur later gemogen. Misschien even bommelding doen. })
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 10:38:23 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162318426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:34 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Wizzair naar Eindhoven is om 7.10 uur. Had van mij ook wel een paar uur later gemogen. Misschien even bommelding doen. })
Oh dan is dat veranderd. Even gecheckt, had nog screenshots van de reistijden van de bus, ik nam om 8:02 de bus naar het vliegveld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:22:47 #101
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162319459
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb helemaal geen treinstation gezien op de luchthaven :o Maar als je een hotel in de buurt hebt van de Vinco Kudirkos kun je net zo goed al op de luchthaven de bus pakken, buskaartje is net zo goedkoop.
Ik heb er toen ook een tijdje naar lopen zoeken ja :D En het is ook echt een zielig stationnetje met 1 spoor, gelegen in een soort greppel. Maar het is er dus wel! Met een pendeltreintje naar het station :P



7 minuutjes en je zit op het station ^O^
pi_162320310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb er toen ook een tijdje naar lopen zoeken ja :D En het is ook echt een zielig stationnetje met 1 spoor, gelegen in een soort greppel. Maar het is er dus wel! Met een pendeltreintje naar het station :P

[ afbeelding ]

7 minuutjes en je zit op het station ^O^
Handig als je naar het station moet, maar als je naar het centrum wil is de bus handiger.

Wel een tof stationnetje trouwens :D

Zit er nou iemand op het spoor op die foto? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:00:35 #103
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162320420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Handig als je naar het station moet, maar als je naar het centrum wil is de bus handiger.

Wel een tof stationnetje trouwens :D

Ik had die trein wel genomen, maar ik moest uiteindelijk nog een kwartier lopen toen. En de omgeving van het station vond ik sowieso niet héél prettig qua sfeer moet ik eerlijk zeggen, terwijl het centrum zelf echt meer dan prima is.

Lijkt er trouwens wel op _O- Maar ik had hem maar van Wikipedia geplukt dus ik was er niet live bij :P
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 19 mei 2016 @ 12:30:37 #104
414785 sirdanilot
pi_162321095
Dat treintje naat het vliegveld rijdt nirt zo vaak volgens mij. Ik liep toen ik aankwamnaar dat zielige sstationnetje maar de volgende trein vertrok meer dan een uur later :')
Heb toen maar de bus genomen en dat gaat een stuk sneller


Het was wel zondag misschien maakt dat uit.

Zorg dat je een kaart van de stad hebt (gratis bij tourist information) dan kun je alles vinden. De bus kost 1 euro per rit maar ke kunt ook gewoon niet betalen want heb maar 1x controle meegemaakt en toen dedem we alsof we achterlijk waren en konden alsnog een kaartje kopen. Maar goed voor die ene euro hoef je hrt ook niet te laten natuurlijk. Betalen bij chauffeur.

Probeer in restaurants saltimbarsci (of zoiets) als lunch, lekker frisse bieten soep. Probeer ook het heerlijke lokale bier. Veel bars zitten in kelders, ze houden daar nogal van kelders heb ik gemerkt.
En kijk voor goedkope kleding in 2e hands zaakjes en haal van die cheesecakes bij de bakker

Meer dan een paar dagen moet je er nirt blijven vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:33:30 #105
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162321182
Ik was er doordeweeks, toen ging dat treintje 2 keer per uur, dus dat was wel te doen. En ik had het geluk dat hij vrijwel direct kwam toen ik op het station aan kwam.

Verder wel met je eens, leuke stad, maar in een dag of 3 heb je hem wel gezien. Sowieso vind ik in de Baltics Riga > Tallinn > Vilnius :P
  donderdag 19 mei 2016 @ 15:31:35 #106
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_162325558
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je van de kathedraal naar het parlement loopt, die grote straat inderdaad.
[ afbeelding ]
Links zie je dan dit gebouw, waarin het museum zit. Het museum zelf heeft maar een klein deel in gebruik, je moet inderdaad het zijstraatje in aan de rechterkant van de foto op de foto.


[ afbeelding ]
Dit grasveld herken je wel? Links bovenin in beeld zit de ingang ergens. Staat op bordjes ook aangegeven als genocide museum ^O^
Toen ik er was, bleek het KGB museum even gesloten. Jammer. Ik ben bij Vilnius ook bij Panerai geweest - dat maakte veel indruk.
Overal verstand van.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 00:24:56 #107
258802 Yreal
henk..!
pi_162341367
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat ik moet doen als ik in mn eentje door Amsterdam loop, laat staan in Roemenië. Vind er niks aan zo in mn eentje.

Had ooit dagje Oslo in mn eentje gedaan, en iets als een museum of zo is nog wel leuk maar de stad had ik al gauw wel weer gezien.
In oslo is dan ook weer niet zo bizar veel te zien :P
  vrijdag 20 mei 2016 @ 00:25:54 #108
258802 Yreal
henk..!
pi_162341389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:06 schreef Hallojo het volgende:
Zaterdag naar Vilnius. Dat is ook wel een leuk stadje en redelijk onbekend.
Bijzonder vermakelijk stadje ja. Kon het absoluut erg waarderen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 00:29:36 #109
258802 Yreal
henk..!
pi_162341447
Grappig genoeg pakte ik in Vilnius het vliegtuig naar Oslo. Wat overigens wel de voordeligste optie is (als je de goede vlucht aan elkaar kan linken) naar amsterdam vanaf de baltics.
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 00:42:08 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162341734
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 15:31 schreef macondo het volgende:

[..]

Toen ik er was, bleek het KGB museum even gesloten. Jammer. Ik ben bij Vilnius ook bij Panerai geweest - dat maakte veel indruk.
Dat zal wel ja, das toch zo'n plek in het bos waar Joden zijn doodgeschoten in grote aantallen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162342150
quote:
12s.gif Op woensdag 18 mei 2016 05:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ga altijd via Finland.
Heb ik ook gedaan, via Lappeenranta _O_ Maar geloof dat Ryanair daar nu niet meer op vliegt. Was in ieder geval een stuk goedkoper dan een ticket van Amsterdam naar St. Petersburg.
pi_162342180
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 01:09 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, via Lappeenranta _O_ Maar geloof dat Ryanair daar nu niet meer op vliegt. Was in ieder geval een stuk goedkoper dan een ticket van Amsterdam naar St. Petersburg.
Finland is sowieso een apart land.
pi_162342380
Dat vliegveld was in ieder geval het kleinste dat ik ooit heb gezien. Ben lang geleden wel in Helsinki geweest maar ik herinner me vooral veel sneeuw.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:05:03 #114
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_162345477
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 00:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zal wel ja, das toch zo'n plek in het bos waar Joden zijn doodgeschoten in grote aantallen?
Ja, Paneriai bij Vilnius is de naargeestigste plek waar ik ooit geweest ben. Desolaat, creepy bos met lange naaldbomen, een soort rare "pits" waar Joden doodgeschoten zijn.
Overal verstand van.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:25:40 #115
258802 Yreal
henk..!
pi_162351290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:05 schreef macondo het volgende:

[..]

Ja, Paneriai bij Vilnius is de naargeestigste plek waar ik ooit geweest ben. Desolaat, creepy bos met lange naaldbomen, een soort rare "pits" waar Joden doodgeschoten zijn.
Ben je ook in het negende fort bij Kaunas geweest?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:41:38 #116
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_162353480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben je ook in het negende fort bij Kaunas geweest?
Nee, maar wel bij Traktai (oid). Hadden te weinig tijd voor Kaunas.
Overal verstand van.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:52:37 #117
258802 Yreal
henk..!
pi_162353855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Nee, maar wel bij Traktai (oid). Hadden te weinig tijd voor Kaunas.
Ook het enige aan Kaunas dat nog een beetje boeiend was :P
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 14:52:56 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162353865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:41 schreef macondo het volgende:

[..]

Nee, maar wel bij Traktai (oid). Hadden te weinig tijd voor Kaunas.
Trakai :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 14:53:38 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162353878
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ook het enige aan Kaunas dat nog een beetje boeiend was :P
Kaunas heb je na een dag wel gezien ja
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:54:56 #120
258802 Yreal
henk..!
pi_162353916
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kaunas heb je na een dag wel gezien ja
Vond het een beetje eng nadat iedereen riep dat ik in het donker niet naar buiten moest gaan :P
pi_162353972
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vond het een beetje eng nadat iedereen riep dat ik in het donker niet naar buiten moest gaan :P
Waarom was dat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:59:27 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_162354063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom was dat?
Criminaliteit?
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 11:06:25 #123
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176670004
Goed topic! B-).

Na Heidelberg (mooi gelegen) en Darmstadt (leuke art deco wijk) zijn we ook nog een weekend in Würzburg geweest. Vriendelijke stad met een mooi bisschoppelijk paleis en lekkere wijnen.

Deze lente naar Bologna.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176670041
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:06 schreef UIO_AMS het volgende:

Deze lente naar Bologna.
Mijn favoriete stad. O+ Kom er minimaal eens per jaar.
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 11:26:26 #125
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176670397
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn favoriete stad. O+ Kom er minimaal eens per jaar.
Was al wat posts van je tegengekomen. Zie ook TRV / Bologna (Italië) . Ben benieuwd. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176670857
Bamberg, voor het rookbier en nog tientallen andere brouwerijen. Mooi te combineren met Nurnberg.
pi_176672474
Straatsburg is ook zeker aan te raden, voor 1-2 dagen.
pi_176678413
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:29 schreef Alcatranz. het volgende:
Straatsburg is ook zeker aan te raden, voor 1-2 dagen.
Wat is daar te doen dan, behalve het EU parlement zien? Ben er met een vriend doorheen gereden maar het zag er fucking saai uit, dus we zijn niet gestopt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176678495
quote:
5s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:50 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is daar te doen dan, behalve het EU parlement zien? Ben er met een vriend doorheen gereden maar het zag er fucking saai uit, dus we zijn niet gestopt.
Het oude centrum is echt heel mooi.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 22 januari 2018 @ 19:57:33 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176679856
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:55 schreef Nielsch het volgende:
Het oude centrum is echt heel mooi.
Dat. Mooi oud centrum. Stukje verder ligt Colmar wat ook een mooi oud centrum heeft, maar sowieso veel mooie dorpjes/stadjes in de Elzas.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176680592
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat. Mooi oud centrum. Stukje verder ligt Colmar wat ook een mooi oud centrum heeft, maar sowieso veel mooie dorpjes/stadjes in de Elzas.
Ok.

Nouja, ik vond de Duitse straatnamen en de vakwerk huizen in de dorpjes in de Elzas wel geinig. Zonder dat de bewoners ook verder Duits kunnen. Verder in die boerendorpjes geen fuck te doen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176682913
quote:
5s.gif Op maandag 22 januari 2018 18:50 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is daar te doen dan, behalve het EU parlement zien? Ben er met een vriend doorheen gereden maar het zag er fucking saai uit, dus we zijn niet gestopt.
Heb er ooit op doorreis met een paar vrienden een nacht overnacht. Kende het ook niet, maar wat een avond/nacht. Geweldig gezellig daar! Een kater van twee dagen gehad.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 03:20:20 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_176687424
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Heb er ooit op doorreis met een paar vrienden een nacht overnacht. Kende het ook niet, maar wat een avond/nacht. Geweldig gezellig daar! Een kater van twee dagen gehad.
En je Fok! nickname eraan over gehouden? :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_176688113
Het gaat al te lang over Straatsburg, iemand nog andere gems?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 08:53:17 #135
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_176688725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:03 schreef MCH het volgende:
Het gaat al te lang over Straatsburg, iemand nog andere gems?
Ik vond Koblenz wel geinig.
  One tough cookie dinsdag 23 januari 2018 @ 08:58:52 #136
169210 liesje1979
pi_176688810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:03 schreef MCH het volgende:
Het gaat al te lang over Straatsburg, iemand nog andere gems?
Berat natuurlijk.
pi_176688960
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:58 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Berat natuurlijk.
Dat ligt op Mallorca toch? ;)
pi_176689032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:03 schreef MCH het volgende:
Het gaat al te lang over Straatsburg, iemand nog andere gems?
Wat kleinere gems in diezelfde regio
Freiburg, Heidelberg, Idar-Oberstein, Wiesbaden, Baden-Baden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176689066
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 03:20 schreef flipsen het volgende:

[..]

En je Fok! nickname eraan over gehouden? :P
Haha, nee die was al langer geleden ontstaan..
pi_176689083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat kleinere gems in diezelfde regio
Freiburg, Heidelberg, Idar-Oberstein, Wiesbaden, Baden-Baden
St. Avold niet te vergeten.
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 13:37:29 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176693109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:18 schreef RM-rf het volgende:
Wat kleinere gems in diezelfde regio
Freiburg, Heidelberg, Idar-Oberstein, Wiesbaden, Baden-Baden
Heidelberg vond ik leuk. En ze hebben daar restaurant O+ Der Schnitzelbank O+.
Baden-Baden is wel mooi, maar er hangt wel een elitair sfeertje. De omgeving is dan weer wel schitterend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176708141
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 08:03 schreef MCH het volgende:
Het gaat al te lang over Straatsburg, iemand nog andere gems?
Gemsen lopen in de Alpen rond ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 5 februari 2018 @ 03:46:34 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176963433
Ik weet niet of de eisen van de OP nog gelden (makkelijk bereikbaar vanaf Amsterdam met vliegtuig of trein, en in maart goed te doen).

"Ongebruikelijke" steden zijn er natuurlijk genoeg, breek me de bek niet open. De vraag is misschien niet "wat is er te doen", want overal is wel iets, de vraag is of je het leuk vindt. En in "ongebruikelijke steden" zijn het geen gebruikelijke toeristentrekkers.

Mijn tips:

Amiens (Jules Verne stad)
Rennes (hoofdstad Bretagne)
München
Bremen
Kosice (Slowakije)
  maandag 5 februari 2018 @ 07:53:31 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176965067
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heidelberg vond ik leuk. En ze hebben daar restaurant O+ Der Schnitzelbank O+.
Baden-Baden is wel mooi, maar er hangt wel een elitair sfeertje. De omgeving is dan weer wel schitterend.
Dat sfeertje is in heel Baden-Württemberg.

Heeft al iemand een lans gebroken voor het Ruhrgebiet? Dortmund, Duisburg, Bochum, Essen?

Die steden zijn qua uiterlijk niet mooi. Van die steden die het van hun karakter moeten hebben en in dat opzicht dus ongebruikelijk om te bezoeken. Interessante historie en nu overduidelijke problemen. De meeste vriendelijke duitsers, die er allemaal uitzien als Ma Flodder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 5 februari 2018 @ 09:45:14 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176966108
quote:
99s.gif Op maandag 5 februari 2018 07:53 schreef XL het volgende:

Heeft al iemand een lans gebroken voor het Ruhrgebiet? Dortmund, Duisburg, Bochum, Essen?

Die steden zijn qua uiterlijk niet mooi. Van die steden die het van hun karakter moeten hebben en in dat opzicht dus ongebruikelijk om te bezoeken. Interessante historie en nu overduidelijke problemen. De meeste vriendelijke duitsers, die er allemaal uitzien als Ma Flodder.
Je moet weten waar je het moet zoeken in de steden van het Roergebied. Vaak schitterende parken, monumenten uit een industrieel (mijnbouw) verleden, paradijs voor treinspotters, hier en daar een goed museum, perfecte moderne shopping malls. Underground cultuur en sport. Steampunk Mekka. Hier en daar prehistorische en Romeinse zaken.

Het helpt als je je verdiept in de geschiedenis ervan, met name 1920-1979.

Niks mis mer de Duitsers daar.
pi_176968571
Koblenz of Trier iemand?
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 14:47:19 #147
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176971192
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Koblenz of Trier iemand?
Ben nog nooit in Koblenz geweest. Wel langs gereden toen wij in een dorpje in de buurt zaten. Nassau. Interessant dorp vanwege de verbinding met ons koningshuis in een mooie omgeving.

Trier vond ik wel een leuke stad. Maar wij waren daar maar één nacht.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176971347
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ben nog nooit in Koblenz geweest. Wel langs gereden toen wij in een dorpje in de buurt zaten. Nassau. Interessant dorp vanwege de verbinding met ons koningshuis in een mooie omgeving.

Trier vond ik wel een leuke stad. Maar wij waren daar maar één nacht.
Koblenz is mooi hoor. Staat bij mij voor eind maart op de planning.
Ben er ooit een paar uur geweest, toen veel te zien maar zware mist. Nu hopelijk beter weer.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 5 februari 2018 @ 16:21:32 #149
208890 June.
Seriously?
pi_176973577
Niet heel erg "out of the box", maar vond Oslo ook erg mooi. Makkelijk reizen met openbaar vervoer en lopend kun je ook heel wat moois zien. In de winter kun je de citytrip combineren met een dagje skien (iets van 20 min van het centrum) en in de zomer kun je aan de zee/fjord liggen :)
Shine bright like a diamond.
pi_176974158
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ben nog nooit in Koblenz geweest. Wel langs gereden toen wij in een dorpje in de buurt zaten. Nassau. Interessant dorp vanwege de verbinding met ons koningshuis in een mooie omgeving.

Trier vond ik wel een leuke stad. Maar wij waren daar maar één nacht.
Dat is voor Trier stad ook wel genoeg, net als voor Koblenz trouwens. Omgevingen kan je wel langer vermaken.
pi_176974499
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:21 schreef June. het volgende:
Niet heel erg "out of the box", maar vond Oslo ook erg mooi. Makkelijk reizen met openbaar vervoer en lopend kun je ook heel wat moois zien. In de winter kun je de citytrip combineren met een dagje skien (iets van 20 min van het centrum) en in de zomer kun je aan de zee/fjord liggen :)
Ik was er als kind met mijn ouders, voordat wij verder Noorwegen in trokken. Geen hol aan destijds met was jaren 80 ergens.

Ik heb sowieso weinig met de Scandinavische landen: te koud, gastronomisch ook niet echt top (behalve de vis dan, rendier niet echt lekker) en in het Noorden vooral uitgestorven. Er woont bijna geen hond daar, vooral in de steden in het zuiden.

Dat gezegd hebbende geld dit voor Noorwegen en Zweden. Denemarken schijnt Kopenhagen wel leuk te zijn en de eerste LEGOland is wel leuk (wel geweest).
Finland ook nog niet geweest, Helsinki schijnt wel grappig te zijn.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator maandag 5 februari 2018 @ 17:16:48 #152
45833 crew  Fogel
pi_176974761
quote:
9s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik was er als kind met mijn ouders, voordat wij verder Noorwegen in trokken. Geen hol aan destijds met was jaren 80 ergens.

Ik heb sowieso weinig met de Scandinavische landen: te koud, gastronomisch ook niet echt top (behalve de vis dan, rendier niet echt lekker) en in het Noorden vooral uitgestorven. Er woont bijna geen hond daar, vooral in de steden in het zuiden.

Dat gezegd hebbende geld dit voor Noorwegen en Zweden. Denemarken schijnt Kopenhagen wel leuk te zijn en de eerste LEGOland is wel leuk (wel geweest).
Finland ook nog niet geweest, Helsinki schijnt wel grappig te zijn.
Er is dan ook helemaal niks veranderd sinds de jaren 80, dus hou die gedachte vooral vast :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_176974815
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er is dan ook helemaal niks veranderd sinds de jaren 80, dus hou die gedachte vooral vast :D
Ik vind het lastig pijlen of je nu serieus of cynisch bent
  maandag 5 februari 2018 @ 17:54:20 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176975476
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:22 schreef marcb1974 het volgende:
Koblenz of Trier iemand?
Niet iets om enkele dagen te verblijven, tenzij je de wijde omgeving meepikt. Maar dat geldt voor het gros van de middelgrote Duitse steden. Soest, Marburg, Münster, Erfurt, Stuttgart, Schleswig, Hildesheim, Braunschweig, Passau, Kassel, Hameln, Emden, etc etc.
pi_177038910
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 09:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat kleinere gems in diezelfde regio
Freiburg, Heidelberg, Idar-Oberstein, Wiesbaden, Baden-Baden
In diezelfde hoek: Speyer, Cadolzburg, Rothernburg ob der Tauber. Waar die laatste extreem toeristisch is, maar ook erg sprookjesachtig. Maar ik zou in geen van allen meer dan een middagje blijven.

Voor een langer weekend vond ik Konstanz (meer/bergen/stad), Sevilla en Bristol ook geslaagd.
pi_177039282
Ohja, en Brighton.
pi_177039535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ohja, en Brighton.
Ja, Brighton is leuk en prima per trein te bereiken vanaf Londen Gatwick airport!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177039748
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, Brighton is leuk en prima per trein te bereiken vanaf Londen Gatwick airport!
Inderdaad, 20-30 minuten met de trein en je bent al bijna op de pier :)
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 16:27:39 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177059672
quote:
9s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik was er als kind met mijn ouders, voordat wij verder Noorwegen in trokken. Geen hol aan destijds met was jaren 80 ergens.

Ik heb sowieso weinig met de Scandinavische landen: te koud, gastronomisch ook niet echt top (behalve de vis dan, rendier niet echt lekker) en in het Noorden vooral uitgestorven. Er woont bijna geen hond daar, vooral in de steden in het zuiden.

Dat gezegd hebbende geld dit voor Noorwegen en Zweden. Denemarken schijnt Kopenhagen wel leuk te zijn en de eerste LEGOland is wel leuk (wel geweest).
Finland ook nog niet geweest, Helsinki schijnt wel grappig te zijn.
Als dit alleen gebaseerd is op 1 ervaring in de jaren 80 is dat natuurlijk niet echt representatief te noemen ;)

Ik hou van Scandinavië O+ Oslo is een van mijn favoriete steden vanwege de combinatie tussen de zee enerzijds en de bergen anderzijds. Sowieso de natuur in Noorwegen is spectaculair O+

Ik ben ook groot fan van Zweden. De natuur is niet zo spectaculair als in Noorwegen maar de steden zijn sfeervol en de Zweden zijn over het algemeen erg vriendelijk!

Het omgekeerde heb ik met Finland: chagrijnig volk en de natuur is echt niet boeiend. Helsinki vond ik ook veruit de minst interessante stad van Scandinavië.

Oslo, Trondheim, Kopenhagen, Malmö en Gothenburg kun je je prima een weekend vermaken :Y ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 16:28:49 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177059695
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ohja, en Brighton.
Brighton is een leuke stad maar in 1 dag heb je er alles ook wel gezien ;) de omgeving is echter prachtig dus je kunt je goed vermaken voor een paar dagen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177060839
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Brighton is een leuke stad maar in 1 dag heb je er alles ook wel gezien ;) de omgeving is echter prachtig dus je kunt je goed vermaken voor een paar dagen O+
Eens, wow de kliffen bij Eastbourne zijn prachtig.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 17:28:54 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_177060894
De volgende keer Noorwegen wil ik naar een vriendin in Bodø en dan zal het vast via Stavanger gaan. Ik wil het noorderlicht ook nog wel eens zien.
reset
  vrijdag 9 februari 2018 @ 17:37:09 #163
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177061050
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:38 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

In diezelfde hoek: Speyer, Cadolzburg, Rothernburg ob der Tauber. Waar die laatste extreem toeristisch is, maar ook erg sprookjesachtig. Maar ik zou in geen van allen meer dan een middagje blijven.
Bij Rothenburg kun je een mooie rit langs de Tauber maken. Naar Wertheim. Dan kun je westwaarts naar Heidelberg, of meer naar het oosten, Würzburg. Dat zijn allemaal van die middelgrote en kleine steden die best de moeite waard zijn. Marburg, Wetzlar, Worms, Ingelheim... maar je moet je goed inlezen om de parels van de stad te vinden en dan nog is een weekend meestal lang zat, tenzij er een speciaal evenement is.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 18:46:36 #164
208890 June.
Seriously?
pi_177062332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ohja, en Brighton.
In dat kader is Bath ook een leuke stad voor een dag :)
Shine bright like a diamond.
pi_177062544
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:46 schreef June. het volgende:

[..]

In dat kader is Bath ook een leuke stad voor een dag :)
En ook goed te combineren met mijn andere tip Bristol :)
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 20:52:24 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177065237
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:46 schreef June. het volgende:

[..]

In dat kader is Bath ook een leuke stad voor een dag :)
Ja Bath is mooi O+ Een stuk indrukwekkender dan Brighton ook. Brighton heeft vooral de pier maar zo heel boeiend is die ook weer niet ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 9 februari 2018 @ 21:23:18 #167
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_177066308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:55 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

En ook goed te combineren met mijn andere tip Bristol :)
Bristol :D Eigenlijk even een lokquote plaatsen voor Moblo :P Ooit eens geweest met een vriendinnetje, half Engels en haar familie kwam er vandaan. Geslapen bij oma, van oploskoffie gaan houden, maltesers ontdekt (die waren toen nog niet in NL verkrijgbaar, we hebben het over ruim 20 jaar geleden), bingo gespeeld met de hele familie in zo´n bingohall en ontzettend dronken geworden *O* Memorabel tripje :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_177116518
quote:
14s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat. Mooi oud centrum. Stukje verder ligt Colmar wat ook een mooi oud centrum heeft, maar sowieso veel mooie dorpjes/stadjes in de Elzas.
Strassbourg en colmar zijn Mooi rond de kerstperiode...
pi_177116543
Avignon is ook leuk
  zondag 11 februari 2018 @ 20:40:15 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177117101
Of nog steeds Veliko Tarnovo *;
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177119665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Český Krumlov

Mwah, overrated en erg toeristisch.
Somebody that I used to know
  zondag 11 februari 2018 @ 23:13:57 #172
444149 Eejit
What's the craic?
pi_177120093
Ben vorige week een aantal dagen in Newcastle geweest. Ook zeker een aanrader. Leuke stad, mooie omgeving en Schotland is vlakbij.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  maandag 12 februari 2018 @ 00:31:46 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177121229
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:13 schreef Eejit het volgende:
Ben vorige week een aantal dagen in Newcastle geweest. Ook zeker een aanrader. Leuke stad, mooie omgeving en Schotland is vlakbij.
Daar in de buurt: Beamish Museum.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 11:23:27 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186667803
Paar weken terug in Catania geweest. Ook geen gebruikelijke bestemming. Leuke stad wel met goed eten. Niet heel mooi, maar er hangt een prettige sfeer.

Een jaar geleden dus naar Bologna geweest. Minder ongebruikelijk dan Catania, maar we kwamen nog steeds niet bijster veel toeristen tegen. In tegenstelling tot Catania wel een hele mooie stad en ook heerlijk eten daar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 22 juli 2020 @ 12:21:33 #175
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194205883
Bari is ook een toffe stad. Zeker als uitvalsbasis om Apulie (& Matera) te bezoeken.

Verder, uhm.. Braga, Lyon, Cadiz, Cordoba, Huelva,
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:36:17 #176
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194207775
Goeien kick :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 17:38:27 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194209716
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 12:21 schreef Ciclon het volgende:
Bari
Vieze armoedige stad aldus Italiaanse vriend die er woont :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 22 juli 2020 @ 18:24:40 #178
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194210323
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 17:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vieze armoedige stad aldus Italiaanse vriend die er woont :P
Valt best mee. De binnenstad (oude stad) is echt mooi en zomers hangt er een goede sfeer. In de winter schijnt het wel vrij dood te zijn trouwens.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 22:34:47 #179
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194214745
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:36 schreef flipsen het volgende:
Goeien kick :D
Bij een goed topic is een goeie kick altijd welkom. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_194246119
Belgrado
Sarajevo
Split
Dubrovnik


Boligna, Bari en Napoli staan nog wel op mijn wensenlijstje. Verona ook. En Córdoba, Sevilla, Granada, Madrid, Valencia...
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 22:47:42 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194246334
Wat qua steden nog op m'n lijstje staat wat ongebruikelijk is, is Schwerin, de hoofdstad van Mecklenburg-Vorpommern.

Bielefeld is ook ongebruikelijk. :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 juli 2020 @ 09:24:06 #182
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194250399
Lviv
Odessa
Thessaloniki
Patras (veel overblijfselen van antieke oudheid in omgeving)
Trabzon (schitterende natuur in de omgeving)
Plovdiv (1 van de oudste steden in Europa)
Izmir
Zaragoza
Valladolid (Echt Spaans & vele conquistador kwamen hier vandaan)
Nantes (Kathedraal dat vuur spuwd)
Toulouse (niet in de ghetto's komen)
Cluj Napoca
Brno
Grozny
  zaterdag 25 juli 2020 @ 09:28:11 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194250425
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 22:38 schreef Salina het volgende:
Belgrado
Sarajevo
Split
Dubrovnik


Boligna, Bari en Napoli staan nog wel op mijn wensenlijstje. Verona ook. En Córdoba, Sevilla, Granada, Madrid, Valencia...
Dubrovnik is toch niet ongebruikelijk? De mensen daar schreeuwen moord en brand vanwege duizenden toeristen per dag. Pre-corona dan.
pi_194251047
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dubrovnik is toch niet ongebruikelijk? De mensen daar schreeuwen moord en brand vanwege duizenden toeristen per dag. Pre-corona dan.
Klopt, Dubrovnik is leuk maar niet ongebruikelijk.
De andere genoemde steden zijn leuker voor een "ongebruikelijke" stedentrip.

Vanuit Split kun je naar Sibenik, Nationaal Park Keka of naar de eilanden (Hvar, Brac).

Sarajevo en Belgrado zijn ook boeiend met hun geschiedenis.

Dubrovnik noemde ik omdat ik daar ook ben geweest maar hoort niet in dit rijtje thuis inderdaad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 19:05:31 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194256968
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 09:24 schreef Ciclon het volgende:
Lviv
Odessa
Thessaloniki
Patras (veel overblijfselen van antieke oudheid in omgeving)
Trabzon (schitterende natuur in de omgeving)
Plovdiv (1 van de oudste steden in Europa)
Izmir
Zaragoza
Valladolid (Echt Spaans & vele conquistador kwamen hier vandaan)
Nantes (Kathedraal dat vuur spuwd)
Toulouse (niet in de ghetto's komen)
Cluj Napoca
Brno
Grozny
+1 voor Plovdiv
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194257131
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

+1 voor Plovdiv
Kom jij ooit verder dan Emmen?
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 19:38:10 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194257406
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:17 schreef MCH het volgende:

[..]

Kom jij ooit verder dan Emmen?
Dortmund en Essen de afgelopen maand, over twee weken nog naar Normandië. Valt mee dus ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 juli 2020 @ 23:59:20 #188
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194287600
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dortmund en Essen de afgelopen maand, over twee weken nog naar Normandië. Valt mee dus ;)
vond jij Dortmund wat? ik vond het nogal een saaie industrie stad :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194290590
Luik
Eupen
Namen

Charleroi staat nog op het lijstje.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 10:22:45 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194291039
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:59 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

vond jij Dortmund wat? ik vond het nogal een saaie industrie stad :@
Qua stad is Dortmund inderdaad geen porum. Daar was ik vorig jaar al achter gekomen, maar ik was er met een doel: Zeche Zollern.

https://www.lwl.org/indus(...)e-zollern/nederlands
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:35:24 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194291178
Ronda O+
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 18:37:11 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194416051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:13 schreef ArannaeCor het volgende:
Ik weet niet in hoeverre Turijn als stad ongebruikelijk is, maar ik heb mij er vorig jaar prima vermaakt met een maat van me. Leuk centrum en in de avond op een plein muziek wat aanhoren onder het genoeg van een drankje. Ook het bioscoopmuseum is een aanrader. Mocht je niet weten hoe je tramkaartjes moet kopen (zoals wij). De agenten die kaartjes controleren vallen zeer duidelijk op.
Turijn was dit jaar onze voorjaarsbestemming tot corona roet in het eten gooide. Ben er nog steeds benieuwd naar. Wellicht in het najaar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 18:39:39 #193
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194416099
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 11:53 schreef MCH het volgende:
Bamberg, voor het rookbier en nog tientallen andere brouwerijen. Mooi te combineren met Nurnberg.
Over een paar weken maken we een Duits rondje en waarschijnlijk stoppen we ook in Bamberg. Nog lokale tips?

Dresden en Weimar doen we trouwens ook aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_194622388
Nog weinig ongebruikelijke steden bezocht, dus genoeg tips te zien hier.

Vilnius ben ik dan nog geweest. Prachtige stad, lekker eten en drinken. Wel leuk om een paar dagen heen te gaan. Je hebt het wel vrij snel gezien.

Ik zie Valencia ook wel langs komen, vind ik niet bepaald een ongebruikelijke stad. Is best toeristisch.
Al meerdere keren geweest, dit jaar nog. Leuke binnenstad. Leuk strand. Altijd wel prachtig weer.
Maar met een paar dagen heb je het in principe wel gezien, is niet bijzonder veel te zien.
Buiten de oude binnenstad ook vrij doods.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:48:19 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194622657
Vilnius O+
Ik heb het sowieso wel vrij snel weer gezien met het hele concept stad, dus paar dagen is genoeg.

Wel fijn dat het er lekker rustig is en je fatsoenlijk door kunt lopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:53:34 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194622727
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Over een paar weken maken we een Duits rondje en waarschijnlijk stoppen we ook in Bamberg. Nog lokale tips?

Dresden en Weimar doen we trouwens ook aan.
Dagje buiten Dresden kijken en het Sächsische Schweiz verken
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 19 augustus 2020 @ 06:37:53 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194627714
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Over een paar weken maken we een Duits rondje en waarschijnlijk stoppen we ook in Bamberg. Nog lokale tips?

Dresden en Weimar doen we trouwens ook aan.
Bautzen is wel een mooie stad. Ik ben er lang geleden een week geweest en dat was nog niet zo lang na de Wende, dus ik weet niet hoe het met uitgaansmogelijkheden is. Maar voor een dagtrip is het sowieso de moeite waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 07:07:54 #198
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194627765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dagje buiten Dresden kijken en het Sächsische Schweiz verken
We zitten in Saksisch Zwitserland en juist Dresden is de dagtrip.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 08:52:15 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194628331
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 06:37 schreef livelink het volgende:

[..]

Bautzen is wel een mooie stad. Ik ben er lang geleden een week geweest en dat was nog niet zo lang na de Wende, dus ik weet niet hoe het met uitgaansmogelijkheden is. Maar voor een dagtrip is het sowieso de moeite waard.
In Bautzen zitten voor de Wende, dat was meestal niet zo gunstig :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 06:30:44 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_194641633
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 06:37 schreef livelink het volgende:
Bautzen is wel een mooie stad. Ik ben er lang geleden een week geweest en dat was nog niet zo lang na de Wende, dus ik weet niet hoe het met uitgaansmogelijkheden is. Maar voor een dagtrip is het sowieso de moeite waard.
Net even opgezocht. Mooi stadje zo te zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_194655242
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Vilnius O+
Ik heb het sowieso wel vrij snel weer gezien met het hele concept stad, dus paar dagen is genoeg.

Wel fijn dat het er lekker rustig is en je fatsoenlijk door kunt lopen.
Yep, prima stad. Nog vrij onbekend. Ken praktisch niemand die er ooit geweest is.
Ik ga zelf bijna alleen maar naar steden, puur vanwege het reisgemak.
Maar Vilnius hoef je inderdaad niet zo lang heen. Was er 5 dagen geloof ik? En had het wel gezien.
Hooguit nog paar musea die misschien boeiend konden zijn.

Ik was er in nov of dec dus dan is het daar aardig frisjes, dus niet hoogtij gok ik voor toeristen xD. Maar dat is het daar volgens mij sowieso niet. Het is wel druk op sommige punten maar is prima te doen.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:08:37 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194659531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Yep, prima stad. Nog vrij onbekend. Ken praktisch niemand die er ooit geweest is.

Ik best veel.
maar die wonen er maar zonder gekheid, ken wel een aantal, maar niet veel. Maar ja, moet ook net ter voorkoming sprake komen. Heel veel mensen die in de laatste jaren in Berlijn zijn geweest ken ik ook niet ;)

quote:
Ik ga zelf bijna alleen maar naar steden, puur vanwege het reisgemak.
Maar Vilnius hoef je inderdaad niet zo lang heen. Was er 5 dagen geloof ik? En had het wel gezien.
Hooguit nog paar musea die misschien boeiend konden zijn.

Ik was er in nov of dec dus dan is het daar aardig frisjes, dus niet hoogtij gok ik voor toeristen xD. Maar dat is het daar volgens mij sowieso niet. Het is wel druk op sommige punten maar is prima te doen.
Ik ben er een keer in juli geweest en een keer eind augustus. Beide keren was er wel volk, maar je kon nog steeds in normaal tempo door de grote staten lopen zonder dat je mensen aan de kant moet beuken.

Kunst heb ik weinig mee, maar het Energiemuseum en het KGB museum zijn de moeite wel waard. Ze hebben in het hoofdstation nog een klein spoorwegmuseum, niet bijzonder maar ik mocht gratis naar binnen. :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194662522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 10:08 schreef derLudolf het volgende:

Kunst heb ik weinig mee, maar het Energiemuseum en het KGB museum zijn de moeite wel waard. Ze hebben in het hoofdstation nog een klein spoorwegmuseum, niet bijzonder maar ik mocht gratis naar binnen. :D
Ik ook niet veel hoor. Naar een museum gaan is echt 1 van de laatste dingen die ik zou doen op een trip.
Maar Vilnius had ik tijd over en er was niet echt veel te zien en het was ook nog eens koud dus ik was blij om even naar binnen te kunnen.

Energiemuseum klinkt niet zo boeiend haha.
KGB museum had ik ook nog heen gewild maar dat lukte niet meer. Ik ben nog wel naar het museum in het Paleis van de groothertogen geweest. Zeer indrukwekkend om te zien.
Ook in het daar naast gelegen nationaal museum, is wel echt ouderwets allemaal. Niet super boeiend maar heeft een paar mooie collecties.

In elk geval wel een stad om paar dagen heen te gaan. Mooie binnenstad, kleine binnenstad. Lang weekendje weg prima te vermaken en dan is het wel mooi geweest.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:42:20 #204
45833 crew  Fogel
pi_194662579
U¸upis is ook leuk om doorheen te sjouwen als je dan toch in Vilnius bent.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:53:05 #205
357044 Budapestenaar
pi_194665242
Sighișoara al genoemd? Kleurrijk middeleeuws stadje in Transsylvanië.



pi_194834887
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Over een paar weken maken we een Duits rondje en waarschijnlijk stoppen we ook in Bamberg. Nog lokale tips?

Dresden en Weimar doen we trouwens ook aan.
Eigenlijk niet. Als ik nu in die regio kom ben ik vooral in de plaatsen rondom Bamberg te vinden, in rustige dorpjes. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 21:17:09 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')