Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers Amoeba, hiker regio Eindhoven (Autoreset). Jaguargeile kastknuffelaar met een voorliefde voor duiken en zijn Ducati 600SS (1995). CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Vandaag de liefste CP ooit meegemaakt: bij het afleveren van de auto werd ik naar het volgende afhaaladres gebracht (30 km!!!!!). Was ook m'n paraplu in de treinvergeten kwam dus goed van toepassing deze lift
Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet.
Op vrijdag 18 september 2015 09:07 schreef Amoeba het volgende: Echt ik vertrek ook weer eens een keer 's ochtends bij m'n ouders Gelijk afgestraft met een seinstoring in Helmond waardoor ik nu in een afgeladen bus naar Eindje moet.
2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Maandag werk. Staat er bij het ophaaladres een adres in Duiven, wat om en nabij 150km van mijn huisadres is maar het klopte wel gewoon volgens AR dus dit wordt een mooi dagje treinen.
Jup, niemand die dan beschikbaar wil staan, dus ik ben bijna iedere zaterdag aan t werk. Was een paar weken stil maar nu eindelijk weer een belletje. Maandag dan weer niks helaas..
Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef Drowzz het volgende: Iemand ervaring met die pre-check van A? tell me more, ze legden de nadruk wel heel erg op, dat t wel heel precies moest...
Ik heb het één keer moeten doen en het stelt weinig voor i.v.m. andere formulieren waar je heel veel info in moet vullen. Mijn ervaring is dan ook dat A. sowieso nooit moeilijk doet. Dat is trouwens ook wel te zien aan de auto's die je soms voor ze moet rijden.
Vandaag een Twingo... En niet eens een nieuwe.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 18 september 2015 17:47 schreef Dimitri_ het volgende: 2 dagen gechauffeurd in een auto met ACC. Niet geschikt voor comfortabel te cruisen met iemand die achterin zit te werken, alleen op vrij lege snelwegen.
Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
Klopt, heel vervelend als mensen ook te krap voor je gaan rijden als ze je hebben ingehaald.
Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Ja, en bij deze is de kortste volgafstand zo'n 1,5 seconde.. Hierdoor rij je met een groot gat voor je waardoor je continu rechts wordt ingehaald en mensen het gat in duiken waardoor de auto plots zelf weer gaat remmen. Erg irritant!!
Ik heb zelf veel ervaring met Distronic Plus van Mercedes. Werkt prima, maar het is inderdaad erg irritant als mensen het gat dat je cruise control laat vallen gaan benutten om nog even snel die vrachtwagen in te halen. Filerijden met het ding was ook geen optie, vanwege hetzelfde probleem. Hij kan het wel overigens (Traffic Jam Assist). Het is een mooi stukje techniek, maar ik prefereer dan toch gewoon een speed limiter, kun je zelf bepalen hoe groot het gat is en levert een soepelere rit op.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Gisteren een mooie dag gehad. Eerst even 60km getuft in een Mii, vervolgens 7 lousy kilometertjes in een Passat CC. Toen ik die laatste had afgeleverd begon de pret pas. Ik maakte een opmerking over de Porsche Cayenne waarnaast ik 'mijn' auto had geparkeerd, waarop de CP me vertelde dat ie binnen nog een Porsche Panamera en een Aston Martin had staan. Ik mocht van hem wel even gaan kijken omdat het toch al bijna sluitingstijd was, vervolgens even een praatje gemaakt over de auto's en een korte rondleiding gehad. Voor mij als liefhebber van duur en snel spul echt een prachtige afsluiting van de dag! Die Aston Martin was echt geweldig. Ik kan eventueel wel een fotootje uploaden, hoe werkt dat hier?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Natuurlijk, Rotterdam heeft nog energie genoeg want die hebben geen midweekse wedstrijd gehad.
Waarde hechten aan resultaten
Natuurlijk, een overwinning of prijs vieren is heerlijk. Na de overwinning Sevilla vorig jaar heb ik 3 nachten niet geslapen omdat ik stijf stond van de adrenaline en de glimlach niet van m'n gezicht verdween en ik heb een week lang niet kunnen lullen omdat ik me helemaal schor had gezongen en geschreeuwd. Maar in eerste instantie zit ik in De Kuip omdat ik zielsveel van die club hou, niet omdat we hoog op de ranglijst staan ofzo. Als we ergens onderaan van de middenmoot van de Jupiler League zouden spelen zou ik er nog steeds zitten.
Gisteren was dan toch de dag die ik wist dat zou komen: 'mijn' Saab heeft een nieuw baasje gekregen. 3,5 maand in bezit gehad, 6000 km mee gereden, Noorwegen onveilig gemaakt en best wel gehecht aan geraakt. Maar ja, ik heb simpelweg geen auto nodig en als uitwonend student is het eigenlijk ook niet te betalen.
Dus, vorige week zondag te koop gezet, vanaf het begin al voldoende reacties gekregen en gisteren verkocht, voor niet veel minder dan dat ik zelf betaald heb. Wat dat betreft niks te klagen dus, maar ik mis 'm nog wel een beetje.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Saab is niet kapot te krijgen.
Ik heb weer 16 euro onderhoud aan de Ducati hoor! Een gebroken tellerkabel is het euvel.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Een beetje, maar eigenlijk meer preventief, voordat ik ermee op vakantie ben gegaan. Kleine beurt + airco bijgevuld. Bij de kleine beurt zijn de remmen schoongemaakt en is de olie ververst. Verder geen problemen gehad. Combinatie van betrouwbare auto, lage kilometerstand (150k toen ik 'm kocht) en vorige eigenaren die er goed voor gezorgd hebben. Maar je moet ook een beetje geluk hebben denk ik, met oude auto's.
Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef Drowzz het volgende: Had je geen onderhoud eraan dan? mijn BMW heb ik ondertussen alweer ¤1000 onderhoud zitten haha
Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
Had jij niet inmiddels al een keer of 8 je aankoopprijs uitgegeven aan onderhoud? En zie ik ondanks dat niet elke dag weer jou hier posten dat er weer iets kapot is aan die motor?
Valt wel mee:
Nieuwe schakelaar: 40,- Nieuwe tanksluiting: 23,- banden: 200,- ja dat is gewoon duur ketting+tandwielen: 200 keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro Nieuwe stekker: 3 euro Nieuwe gaskabels: 30 euro Nieuwe tellerkabel : 16 euro
Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Oh nice! Heb je een foto? Ik heb zelf een E34, 525i.
Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Nieuwe schakelaar: 40,- Nieuwe tanksluiting: 23,- banden: 200,- ja dat is gewoon duur ketting+tandwielen: 200 keerringen, stofringen en remblokken : 160 euro Nieuwe stekker: 3 euro Nieuwe gaskabels: 30 euro Nieuwe tellerkabel : 16 euro
Dat is zeg maar een jaar onderhoud. Die ketting moet het nu wat langer gaan uithouden, dat schakelaartje had ik gemold, die tanksluiting is gewoon kutplastic. Oja en 50 euro verf voor die kentekenplaathouder. Dan vind ik ~500 per jaar niet veel voor onderhoud.
Nou nou, 10 keer de dagwaarde per jaar uitgeven aan onderhoud mee vinden vallen vind ik wat overdreven hoor.
Ik heb mijn auto overigens nu 9 maanden en heb een nieuwe accu (was nog de originele van 13 jaar geleden, dus na 3 weken vakantie was hij leeg en niet meer tot leven te wekken ) en een reguliere, kleine beurt gehad (daarbij V-snaar vervangen, verder alleen wat nieuwe vloeistoffen ed). Dat was het
Wel binnenkort nieuwe distributie, dus dat wordt een dure jongen. Ben ook benieuwd naar hoe lang m'n banden mee gaan want ik ben niet vies van bochtjes op snelheid nemen en met volgas heb ik wielspin tot de 80km/h ofzo en af en toe een stukje Duitsland meepakken natuurlijk
Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p
Wel lekker uurtjes gemaakt.
Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student
[ Bericht 26% gewijzigd door pfefferkatze op 21-09-2015 22:09:43 ]
Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende: Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p
Wel lekker uurtjes gemaakt.
Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student
Ik woon thuis ja haha en mn auto kost 120 per jaar in wegenbelasting, en 120 verzekering per jaar haha. En heb m niet perse nodig, dus af en toe s wat benzine
Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Prachtige wagen zeg, vooral met die gele koplampen!
Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende: Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p
Wel lekker uurtjes gemaakt.
Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student
Ik ben al een tijdje geen hiker meer maar arbeider Geld is het enige voordeel kan ik melden Hoewel dat er met dat hok van mij wel snel uitgaat. 60 euro per maand wegenbelasting, 40 euro per maand verzekering en ik mag in m'n handjes knijpen met 1 op 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon thuis ja haha en mn auto kost 120 per jaar in wegenbelasting, en 120 verzekering per jaar haha. En heb m niet perse nodig, dus af en toe s wat benzine
Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.
Ik ben al een tijdje geen hiker meer maar arbeider Geld is het enige voordeel kan ik melden Hoewel dat er met dat hok van mij wel snel uitgaat. 60 euro per maand wegenbelasting, 40 euro per maand verzekering en ik mag in m'n handjes knijpen met 1 op 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende: Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p
Wel lekker uurtjes gemaakt.
Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student
Uit huis & eigen motor gaat hier wel. Maargoed dat ding kost me maar 40euro per maand als -ie stilstaat en dat is inclusief afgesloten, verwarmde stalling.
Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.
[..]
Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
650 euro!? Tering man.
Kijk ik puur naar mijn vaste kosten en niet mijn onderhoudskosten (dus boodschappen enzo) hoef ik slechts 30 euro zelf te lappen per maand. Nou tel daar nog 100-150 euro voor boodschappen bij ben ik nog steeds < 200 kwijt.
En die verdien ik meestal wel paar maand, maar dan koop ik weer zoiets onzinnigs als een motor en dan is het geld weer op
Verzekering staat op de naam van een van je ouders dan zeker Ik was voor WA-verzekering rond de ¤45-50 per maand kwijt.
[..]
Ah ja ik ken het arbeidersleven wel al (jaartje fulltime gewerkt) en toen had ik ook mijn eigen auto. Volle tankjes, radio en gadgets, onderhoud; kosten maakten toen niet uit. Nu heb ik rond de ¤550 aan vaste lasten (zonder studiekosten en boodschappen) dus zit het er niet meer in.
Jup 2 liter 6 cilinder op eigen naam is wat prijzig als 19 jarige
Dik, die van jou brult nog wat meer haha. Automaat? Heb je ook een foto? je betaald je wel t laplazerus aan wegenbelasting dan. Ik zit mooi in de overgangsregeling
Ja, hij brult behoorlijk. Er zit van voor tot achter een RVS uitlaat onder dus dat klinkt wel. Heb bewust een handbak gezocht toentertijd.
Op maandag 21 september 2015 21:18 schreef RacerDKB het volgende: Straks rond 22:30 thuis van het hiken vandaag en morgen mag ik er om 07:30 weer eentje ophalen :p
Wel lekker uurtjes gemaakt.
Wonen veel mensen hier nog thuis trouwens dat je een eigen auto in bezit hebt? Vraag me af of ik iets verkeerds doe, ik zou de maandlasten echt niet kunnen veroorloven als uitwondende student
Gaat lekker! Ik zit vandaag werkloos thuis en had vorige week mijn kortste werkdag ooit: 1,5 uur. En dat was met vertraging. Nou ja, hopelijk krijg ik wel werk van morgen, dan sla ik maar even twee colleges over. Werk > studie, jwz.
En ja, ik zou misschien net de wegenbelasting en verzekering kunnen ophoesten als ik de auto had gehouden, maar dan blijft er nooit geld over voor leuke dingen. Laat staan onderhoud. Als ik een auto heb wil ik er wel voor kunnen zorgen, dus dan maar niet.
Sick, en je bent nog student? Veel wegenbelasting haha
Ja ben nog student, en uitwonend. Veel werken om de auto te kunnen betalen. Maargoed, het is hobby. Kost iets van 75 euro belasting en 45 verzekering per maand. Verder gaat er 80 liter in de tank bij een verbruik van 1 op 10. Onderhoud kan ik zelf doen, dus dat scheelt!
Ja ben nog student, en uitwonend. Veel werken om de auto te kunnen betalen. Maargoed, het is hobby. Kost iets van 75 euro belasting en 45 verzekering per maand. Verder gaat er 80 liter in de tank bij een verbruik van 1 op 10. Onderhoud kan ik zelf doen, dus dat scheelt!
[..]
Thanks!!
Bij mij ook hobby idd, ik vond mijn 55 liter al veel hehe, ik doe ook 1 op 10 ongeveer. Doe je een automonteur opleiding of iets in die trend?
Bij mij ook hobby idd, ik vond mijn 55 liter al veel hehe, ik doe ook 1 op 10 ongeveer. Doe je een automonteur opleiding of iets in die trend?
Nee totaal niet, maar mijn vader heeft wel redelijk wat technisch inzicht. Verder kun je je de techniek ook meester maken door veel te lezen etc. Heb bijvoorbeeld een tijd terug de koppeling vervangen aan de hand van een YouTube filmpje. 1,5 dag werk maar scheelt me wel een shitload aan geld.
1:25 hier. En een helm werkt hetzelfde als een dak, radio kan gewoon via speakertjes of oordopjes. Op kou kun je je kleden. Maar ik ga vrijdag behoorlijk veel snelwegkilometers maken op dat ding en misschien dat ik dan op een paar punten terugkom.
Op dinsdag 22 september 2015 17:27 schreef Sarasi het volgende: 1:25 hier. En een helm werkt hetzelfde als een dak, radio kan gewoon via speakertjes of oordopjes. Op kou kun je je kleden. Maar ik ga vrijdag behoorlijk veel snelwegkilometers maken op dat ding en misschien dat ik dan op een paar punten terugkom.
Ja, da's toch geen vergelijk
Of vind jij het niet erg om in de tuin te slapen met een helm op omdat dat "hetzelfde werkt als een dak"?
Of vind jij het niet erg om in de tuin te slapen met een helm op omdat dat "hetzelfde werkt als een dak"?
Als ik in de tuin slaap, doe ik dat ofwel alleen in een slaapzak, ofwel in een tent (die technisch gezien ook geen 'echt' dak heeft). Zelfde vergelijk.
Wel met je eens hoor, wekelijkse boodschappen kun je er al niet mee doen bijvoorbeeld. Maar ik ben student en woon in de stad, dan heb ik niet meer nodig dan een fiets. Motor is for funs.
Op dinsdag 22 september 2015 18:04 schreef Sarasi het volgende: Wel met je eens hoor, wekelijkse boodschappen kun je er al niet mee doen bijvoorbeeld. Maar ik ben student en woon in de stad, dan heb ik niet meer nodig dan een fiets. Motor is for funs.
Dat is zeker waar. Woon ook in het centrum, heb de auto zelden nodig.
Dat is zeker waar. Woon ook in het centrum, heb de auto zelden nodig.
tja, als ik in het centrum zou wonen zou ik kruipend naar het werk kunnen. rij nu 800+ km per week met de Peugeot had beter een diesel kunnen kopen.. Maar straks heb ik ook een motor en woon ik een stuk dichter bij Groningen
Op dinsdag 22 september 2015 18:46 schreef Schaafkaas het volgende: Lijkt erop dat ik morgen gewoon braaf naar college ga, weer niet gebeld helaas. Meh, had juist wel weer zin in hiken.
Ik heb eigenlijk ook geen auto nodig, want woon 7 kilometer van kantoor dus kan dat op de fiets doen. Ondertussen heb ik in 9 maanden tijd 17k op de teller erbij gezet en ben ik 3 keer op de fiets gegaan: 1 keer vrijwillig, 1 keer omdat m'n accu leeg was na 3 weken vakantie en 1 keer omdat we na het werk met collega's bier zouden gaan drinken.
Ik kar nu zo'n 300 km per week. Woon-werkverkeer en op zaterdag naar m'n wedstrijden. Ach, ik betaal 43 per maand verzekering en 30 per maand belasting.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Vanochtend rond 10 uur gebeld voor een spoedje Wieuwerd - Groningen met een A5. Afleveren voor 16 uur dus ik zit nu rustig te wachten op station Mantgum tot iemand mij hier eens op komt halen
Overigens ideaal weer om te hiken vandaag
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Vanochtend een klein ritje van Tiel naar Meerkerk en twee taxi ritjes van de snelweg locatie naar de bushalte. Dat allemaal in een seat leon. Hele fijne auto, alleen ik heb liever een snelheidsbegrenzer dan een gewone cruise control, behalve dan als het heel rustig is. Ik moest zelf naar de feest locatie en het stond er weer behoorlijk vol. Ik denk dat veel leaserijders nog willen profiteren van de voordelige bijstelling tot het einde van dit jaar.
Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen
Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Oprecht veel succes daarmee! Ik ben het hele selectietraject doorgekomen en op het laatst niet geplaatst in een klas. Redelijk zuur na een pittige selectie..
Oprecht veel succes daarmee! Ik ben het hele selectietraject doorgekomen en op het laatst niet geplaatst in een klas. Redelijk zuur na een pittige selectie..
Dat is wel heel zuur inderdaad..
Maar bedankt! Ik wilde op de basisschool altijd al ATC worden en dat verlangen is eigenlijk pas weggeebt toen ik in de bovenbouw van de middelbare een economisch profiel ging doen. Wel altijd bovenmatig geïnteresseerd gebleven in luchtvaart.
Uiteindelijk Bedrijfseconomie gaan studeren en inmiddels alweer bijna 2 jaar werkzaam als boekhouder. Maar de laatste tijd begint het steeds maar weer elke dag op exact dezelfde tijden achter exact dezelfde computer exact dezelfde handelingen doen me steeds meer tegen te staan. en m'n contract wordt waarschijnlijk niet verlengd ivm herorganisatie
Maar ik betrapte me erop dat ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg vond. Dus toen eens goed na gaan denken en na heel lang twijfelen toch besloten om mijn oude droom te gaan najagen. Ben benieuwd!!
Altijd een poging wagen! Heb zelf meegedaan aan de strenge keuring voor de functie vlieger bij de Luchtmacht. Ik kwam verder dan ik ooit durfde te dromen (ik had het vliegershandje volgens de instructeurs), maar ik viel helaas vanwege mijn gehoor af. Ondanks dat, leuke herinneringen aan overgehouden en een officieel vliegerlogboek, met daarin de 5 uren die ik in de simulator heb gevlogen
Op donderdag 24 september 2015 16:23 schreef ManScat het volgende: Het enige chille aan Meerkerk is dat als je de bus mist (zoals ik ) je lekker kan happen bij de snackbar naast de bushalte.
Als er meer lui moeten wachten op de bus, feel free to join
Heb al 4 jaar bij EW gewerkt, ben inmiddels veel te oud, heb geen recht meer op OV én bij die opleiding kan je sowieso geen stufi krijgen
Heb gesolliciteerd voor (de opleiding tot) luchtverkeersleider.
Heb de selectie ook gedaan, maar zoals velen niet gehaald Maar succes ermee, het traject an sich is al best wel gaaf en het werk wat je er eventueel mee kan krijgen natuurlijk des te meer
Ik loop meestal even langs de Plus voor wat fruit en een broodje als ik naar Postkantoor in Meerkerk loop. Misschien die snackbar eens een keer proberen.
Op vrijdag 25 september 2015 07:20 schreef joppie_saus het volgende: KNJB kennende zullen we wel weer beslissen dat het over twee wedstrijden moet, om zo Ajaks een rondje te helpen.
Daar ga ik toch niet vanuit zeg Vorig jaar moesten we uit naar die mensen en toen was het ook gewoon 1 potje.
Niet te geloven inderdaad. Ik mag die auto nog terug brengen zo ook. Had een deal met een FOK!ker in V&A waar ik ff langs wilde, Dordrecht dus, maar die kon ik mooi afzeggen want half uur file wassen en aftanken
Dus weer snel naar Eindhoven voor de return van deze dikke Polo, dus weer 1 km rijden
Voor maandag werk gekregen, iets minder standaard auto's dan normaal maar het blijven typische leasekeuzes Peugeot 508 (2.0 hybride geval van 1735kg), een CT 200h en een DS 3.
Blijft een chique car, mooi veel ruimte met dat chauffeurspakket!
Klopt, dat verlengde is echt de moeite waard. Verder 2 afzonderlijk bestuurbare achterstoelen ipv een bank. Ook kun je vanaf de achterbank of bestuudersstoel ook de passagiersstoel bedienen, best grappig.
Vandaag een aangename verrassing in de A4 die ik moest rijden voor een onderhoudsbeurt, de eigenaar had een SD-kaartje in de auto waarop gelukkig een goede muzieksmaak te zien was. David Bowie, Dire Straits, ZZ Top etc. allemaal even de revue laten passeren in de korte 29km die ik met de auto moest. Leuk rijden zo!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef McAwesome het volgende: Vandaag een aangename verrassing in de A4 die ik moest rijden voor een onderhoudsbeurt, de eigenaar had een SD-kaartje in de auto waarop gelukkig een goede muzieksmaak te zien was. David Bowie, Dire Straits, ZZ Top etc. allemaal even de revue laten passeren in de korte 29km die ik met de auto moest. Leuk rijden zo!
Ik moest ooit een auto van een Arabier rijden die zijn CD in de auto vergeten was.
Verder heb ik vandaag ook Bowie (stukje van Ziggy Stardust) en Dire Straits (Love Over Gold) zitten luisteren. En mijn hele stuur kapotgeslagen in een half uur file op The Stone Roses
Op maandag 28 september 2015 11:34 schreef trolley het volgende: Onderweg naar Franeker om een 308 op te halen voor een spoedje naar 020. Prima dagbesteding zo.
Bij mij toevallig afgegeven? Tegenover het NAC stadium.
Jep, toevallig wel! Vrij laat aangekomen door file onderweg, liftje gekregen van Drilboor en rond half 1 's nachts weer thuis (Groningen). Leuk spoedje.
Is er storing bij EW? Ik krijg geen bevestiging van mijn ritbonnen en autotransport op mijn mail.
edit: even gebeld en ze waren nog niet op de hoogte van een concrete storing, maar hadden net ook al een andere hiker aan de lijn met hetzelfde probleem. Dus we wachten het af. Als je vandaag ritbonnen of autotransport invult, bewaar je gegevens in ieder geval
[ Bericht 18% gewijzigd door pfefferkatze op 28-09-2015 17:34:30 ]
Op maandag 28 september 2015 17:15 schreef RacerDKB het volgende: Is er storing bij EW? Ik krijg geen bevestiging van mijn ritbonnen en autotransport op mijn mail.
edit: even gebeld en ze waren nog niet op de hoogte van een concrete storing, maar hadden net ook al een andere hiker aan de lijn met hetzelfde probleem. Dus we wachten het af. Als je vandaag ritbonnen of autotransport invult, bewaar je gegevens in ieder geval
Dan maakt die ene dag extra uitstellen van m'n ritbonnen van vorige week ook niet zoveel uit
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Jep, toevallig wel! Vrij laat aangekomen door file onderweg, liftje gekregen van Drilboor en rond half 1 's nachts weer thuis (Groningen). Leuk spoedje.
Ah leuk, we krijgen wekelijks tussen de 5 en 10 EW chauffeurs over de vloer. Ik kom alleen vrijwel nooit Fokkers tegen.
Ik mag naar alle waarschijnlijkheid op sollicitatie komen bij Easyway als hiker, hoezee. Lijkt me een toffe bijbaan en om me optimaal voor te bereiden voor als ik op gesprek mag daar wat vraagjes:
- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?
- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.
- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?
Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen, alvast bedankt!
Ah leuk, we krijgen wekelijks tussen de 5 en 10 EW chauffeurs over de vloer. Ik kom alleen vrijwel nooit Fokkers tegen.
Volgende keer dat ik er moet zijn stuur ik je vantevoren een PM! Kan nog wel even duren trouwens, vorige week was ik er voor het eerst in twee jaar hiken. Helpt ook niet dat ik aan de andere kant van het land woon. Maar je weet het nooit met dit baantje.
Zou dit nou nog voor veel extra werkgelegenheid volgende maand zorgen? Of zouden de met deze motoren uitgeruste modellen niet (meer) als leaseauto rond rijden?
Zoo, is alweer een tijdje geleden dat ik me laten zien heb. Wilde eerst alles teruglezen na mijn vakantie en bleef dat eigenlijk een beetje uitstellen.
Roadtrip Stuttgart-Ljubljana-Wenen-(Bratislava-Wenen-)Praag-Berlijn was super. Ford mondeo(sedan) was ook echt optimaal voor 4 personen. Alle overnachtingen via airbnb geregeld wat ook echt aan te raden is.
Daarna eigenlijk niet veel meer gewerkt. De focus even gelegd op de 2 bachelor vakken die ik nog moest halen en alvast een paar mastervakken van de masteropleiding die ik misschien mag gaan volgen(Tu/e maakt daar een beetje een rommeltje van...)
"Het dieselschandaal" vind ik dan weer mooi. Ik heb mijn bacheloreindproject gedaan over waarom je nooit zo energiezuinig kan rijden als de fabrikant belooft. Brandstofverbruik wordt bepaald uit de uitstoot door middel van die testcycli die nu ook onder vuur liggen. Terwijl het ook al jaren bekend is dat de huidige testprocedures niet representatief zijn en er bepaalde fabrikanten zijn die aan cycle beating(het valsspelen door herkennen wanneer een cycle bezig is) doen. Mooi om te zien waar en hoe dat dan eigenlijk gebeurd.
Dondert dan op met vragen die al 10000x eerder gesteld zijn precies daarom is dat stukje in de OP opgenomen
Dondert dan lekker zelf op. Over mijn eerste vraag zie ik slechts een klein stukje staan dat de rijtest niet veel voorstelt. Toch vraag ik me af wat die dan voorstelt en of je er onvoorbereid naar toe kan gaan. Ik vraag gewoon naar de ervaringen van iemand die ook (kortgeleden) die sollicitatieprocedure heeft doorlopen.
Ik zie verder (mijn tweede vraag) nergens staan of je een minimum aan uren hebt e.d.
Over mijn derde vraag zie ik ook niets.staan.
Als je niet bereid bent me te helpen met m'n vragen, prima, reageer dan gewoon lekker niet.
Misschien dat deze reactie arrogant of achterbaks overkomt, maar dat komt wellicht door de houding van sommigen hier. Bepaalde mensen beginnen meteen te janken hier als je een vraag stelt. Niet per se in dit topic, maar over het algemeen op FOK!.
Dus nogmaals, ik zou het erg op prijs stellen als iemand even (kort) antwoord op mijn vragen zou willen geven:
- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?
- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.
- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?
Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Ja de rijtest is enorm moeilijk ( ) maar stelt eigenlijk niet veel meer voor dan een rondje rijden waarbij je laat zien niet als een enorme debiel rond te karren.
De mate waarin je ingezet wordt is afhankelijk van de periode en de regio waaruit je beschikbaar bent. Het is dus nooit met zekerheid te stellen dat je elke dag dat je beschikbaar bent, ook daadwerkelijk ingezet zult worden. Tijdens de maandwissel is het over het algemeen wel drukker qua ritten, maar dit is niet gegarandeerd. EW website: "Ben je structureel tussen de maandag en de vrijdag één dag beschikbaar om te werken?"
Dondert dan lekker zelf op. Over mijn eerste vraag zie ik slechts een klein stukje staan dat de rijtest niet veel voorstelt. Toch vraag ik me af wat die dan voorstelt en of je er onvoorbereid naar toe kan gaan. Ik vraag gewoon naar de ervaringen van iemand die ook (kortgeleden) die sollicitatieprocedure heeft doorlopen.
Ik zie verder (mijn tweede vraag) nergens staan of je een minimum aan uren hebt e.d.
Over mijn derde vraag zie ik ook niets.staan.
Als je niet bereid bent me te helpen met m'n vragen, prima, reageer dan gewoon lekker niet.
Misschien dat deze reactie arrogant of achterbaks overkomt, maar dat komt wellicht door de houding van sommigen hier. Bepaalde mensen beginnen meteen te janken hier als je een vraag stelt. Niet per se in dit topic, maar over het algemeen op FOK!.
Dus nogmaals, ik zou het erg op prijs stellen als iemand even (kort) antwoord op mijn vragen zou willen geven:
- De sollicitatie, hoe is die? Wat wordt er van je gevraagd? Hoe is die rijtest? (vergelijkbaar met een rijexamen of zijn ze daar al gauw tevreden? Op de site zie ik wel wat dingetjes staan maar ik weet niet in hoeverre ik die echt serieus moet nemen. Moet ik me dus goed voorbereiden op die sollicitatie (klinkt wellicht als een knullige vraag)?
- Hoe vrij ben je met deze job? Kan je werken wanneer je wil indien er een rit beschikbaar is? Of heb je ook een minimum aan uren die je per maand ofzo moet werken. Nu heb ik doordeweeks op donderdag standaard vrij, genoeg de tijd om te werken op die dag dus, maar voor de rest van de week is het moeilijk vooruit kijken. het kan best zijn dat ik in een drukke periode terecht kom waarin ik dus geen tijd voor werk heb.
- Wat komt er naast de rit allemaal nog bij kijken? papierwerk, checks etc? Hoeveel tijd ben je daar gemiddeld mee kwijt?
Alvast bedankt.
Goed, vooruit dan maar, al is het maar omdat je mans genoeg bent om weerwoord te geven. Ik zit bij AR, niet bij EW, maar bij mij was je in feite al aangenomen als je wordt uitgenodigd. Je krijgt vooral instructies en uitleg, het is ook met een groep tegelijk. De rijtest is nog geen 5 minuten, bij mij zat je met instructeur en iemand anders in de auto, en ging je een blokje om rijden. Even parkeren en klaar.
Het is werk op oproepbasis, je kan zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent. Er is geen garantie voor werk, zoals je misschien wel hebt gemerkt in dit topic aan de hoeveelheid geklaag af en toe Als je langer niet beschikbaar bent kan je het wel doorgeven bij AR, voor de rest wordt daar niet erg moeilijk over gedaan
Naast de rit moet je zo goed als altijd formulieren invullen, en daarnaast soms/regelmatig tanken, wassen, op schade inspecteren, enzovoort. Uitleg van formulieren en hoe je een auto inspecteert wordt op de sollicitatie uitgelegd
Laat dit afdoende informatie zijn voor alle komende sollicitanten
Dat gezegd hebbende, morgen twee echte scheurijzers, met een gecombineerd vermogen van maar liefst 150 pk. Let wel, over twee auto's gelijk verdeeld ( ): een Fabia van Groningen naar Den Haag, en een Polo bluemotion van 's Gravenzande naar Amersfoort
Op dinsdag 29 september 2015 16:24 schreef Sarasi het volgende: Jullie verpesten allemaal mijn mooie, prachtige, geweldige, bijna een-op-een copypaste uit de OP.
Jij post een copy paste terwijl ik een goed verhaal typ
Goed, vooruit dan maar, al is het maar omdat je mans genoeg bent om weerwoord te geven. Ik zit bij AR, niet bij EW, maar bij mij was je in feite al aangenomen als je wordt uitgenodigd. Je krijgt vooral instructies en uitleg, het is ook met een groep tegelijk. De rijtest is nog geen 5 minuten, bij mij zat je met instructeur en iemand anders in de auto, en ging je een blokje om rijden. Even parkeren en klaar.
Het is werk op oproepbasis, je kan zelf aangeven wanneer je beschikbaar bent. Er is geen garantie voor werk, zoals je misschien wel hebt gemerkt in dit topic aan de hoeveelheid geklaag af en toe Als je langer niet beschikbaar bent kan je het wel doorgeven bij AR, voor de rest wordt daar niet erg moeilijk over gedaan
Naast de rit moet je zo goed als altijd formulieren invullen, en daarnaast soms/regelmatig tanken, wassen, op schade inspecteren, enzovoort. Uitleg van formulieren en hoe je een auto inspecteert wordt op de sollicitatie uitgelegd
Laat dit afdoende informatie zijn voor alle komende sollicitanten
Dat gezegd hebbende, morgen twee echte scheurijzers, met een gecombineerd vermogen van maar liefst 150 pk. Let wel, over twee auto's gelijk verdeeld ( ): een Fabia van Groningen naar Den Haag, en een Polo bluemotion van 's Gravenzande naar Amersfoort
NL en VW?
Ik mag morgen per Leon naar Krimpen a/d IJssel en van Sleeuwijk per Polo ook naar Amersfoort De Leon heeft een 1.6 TDI 110pk motor erin liggen, die is nog wel prima
Ik mag morgen per Leon naar Krimpen a/d IJssel en van Sleeuwijk per Polo ook naar Amersfoort De Leon heeft een 1.6 TDI 110pk motor erin liggen, die is nog wel prima
Ook dat laatste is volgens mij niet waar. Hangt af van welke van de (drie) auto's je krijgt, toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Omdat hier alleen de dikste bakken langskomen, terwijl je waarschijnlijk vaker in een Citroen C1 oid te vinden zal zijn Ik had de rijtest 1,5 jaar terug in die BMW 5 serie, dat was ook een automaat.
Ik zou eerst nog even je schakelen oefenen om daarna echt naar het gesprek te gaan. Als je daar al het verkeer vergeet omdat je moet schakelen . Succes btw om het terrein van EW af te komen, is echt een bijzonder klein terreintje.
Ik heb morgen eind van de ochtend nog een verplichte werkgroep, maar ivm de maandwissel toch mijn beschikbaarheid voor de middag open gezet. Krijg ik een ritopdracht voor een rit van Nijmegen naar een dorp ergens in Zeeland, ophalen na 16:00 en rond 19:00 afleveren Dat is weer niet haalbaar met verplichtingen 's avonds..
Misschien zit er morgen middag nog een ritje in op een meer gangbare tijd!
Was overigens weer een rit voor EW, net als bij de vorige maandwissel
Vandaag 2x een 308 (waarvan ik 1 net opgehaald heb met 2km op de teller )
Ook nog eens 2x 1,5 uur wachten ivm ophaal/aflevertijden. Stoeltje achterover bij een tankstation dan maar. En niet te vergeten, m'n laatste rit is een Jaguar XF.
Ook nog eens 2x 1,5 uur wachten ivm ophaal/aflevertijden. Stoeltje achterover bij een tankstation dan maar. En niet te vergeten, m'n laatste rit is een Jaguar XF.
Ik heb laatste tijd ook veel 308jes gereden, vandaag ook nog eentje. De mosselman liet de lijst van binnenkort af te leveren auto's zien en dat waren geen verkeerde aantallen.
Die nieuwe 308jes hebben een chill infotainmentsysteem; navigatie en bladeren door USB-stick met muziek gaat veel soepeler en gebruiksvriendelijker dan bij de meeste andere wagens.
Vanochtend begonnen in een 308 met kilometerstand 2 en net een C4 afgeleverd met stand 200 500
Ik zit in de trein vanuit Amersfoort Vanaf de locatie daar met een paar senioren-collega's gepraat, waaronder een man die er net werkte en niet wist dat hij formulieren nodig had
Op woensdag 30 september 2015 15:08 schreef underground1009 het volgende: Ik zit in de trein vanuit Amersfoort Vanaf de locatie daar met een paar senioren-collega's gepraat, waaronder een man die er net werkte en niet wist dat hij formulieren nodig had
Ik heb laatste tijd ook veel 308jes gereden, vandaag ook nog eentje. De mosselman liet de lijst van binnenkort af te leveren auto's zien en dat waren geen verkeerde aantallen.
Die nieuwe 308jes hebben een chill infotainmentsysteem; navigatie en bladeren door USB-stick met muziek gaat veel soepeler en gebruiksvriendelijker dan bij de meeste andere wagens.
Vanochtend begonnen in een 308 met kilometerstand 2 en net een C4 afgeleverd met stand 200 500
Dat vind ik ook van die nieuwe Clio's. Werkt soepel, intuïtief. Hebben ze beter voor elkaar dan Volkswagen.
Op woensdag 30 september 2015 16:57 schreef Schaafkaas het volgende: Ideaal dat ik net deze week met de maandwissel alleen op maandag college heb. Drie dagen op rij werk.
Morgen Groningen - Den Haag en Breda - Groningen in een nieuwe Outlander PHEV en een Clio.
Het zal wel druk zijn morgen, krijg net weer een SMS met een smeekbede om morgenochtend te werken. Heb morgen Nijmegen-zaltbommel en een wisselrit weert-hoogvliet. O.a. een nieuwe corsa, mag hopen dat die beter rijdt dan de oude..
Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor
Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef Dudeweiser het volgende: Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor
Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
Mijn Suzuki GS500 kostte 900 euro en ik houd van dat ding. Er is ook een topic in PTA over motorrijles.
Ik heb hier echt zo geen tijd voor, en dan heb ik maar twee vakken a 5 ECTS p.s.
Ik doe gewoon alsof ik er tijd voor heb
Nee mijn minor stelt echt geen kut voor dit semester. Iedere vrijdag van 12 - 17 college, that's it. Hoewel ik vrijdag wel een deadline heb, en morgenavond laat pas tijd heb om daaraan te werken dus, but soit. Nachtje doorhalen desnoods
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op woensdag 30 september 2015 20:40 schreef Dudeweiser het volgende: Vandaag 3 uur gereisd naar het ophaaladres in Willemstad, Volvo V60 naar Putten gereden. Prima wagen hoor
Even offtopic, er zijn hier mensen met een motorrijbewijs+motor toch? ben afgelopen maandag begonnen met lessen voor mijn A2 bewijs en nu dus alvast op zoek naar een leuke 35kw machine. Iemand tips? Budget ligt rond de 1000 euro.
Ik had een TDM850, leuke en goedkope beginnersmotor. Moet je wel terugvoeren.
Mijn Suzuki GS500 kostte 900 euro en ik houd van dat ding. Er is ook een topic in PTA over motorrijles.
ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo? GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo? GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant.
Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant.
Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
Hoeveel lessen hebben jullie gedaan dan? volgend jaar ook a2 halen zodat ik eerder A kan halen
Is 'ie dicht? Gewoon een nieuwe aanmaken dan heur. Ik heb gelest op een CBF500, vind mijn Suzuki een stuk beter rijden, maar ik ben ook een beetje aan de kleine kant.
Ah, niet gereekst, bestaat wel. Heb 'm even geschopt voor je en een TR gedaan.
thanks, ik had gezocht maar alleen dat dichte deel gevonden
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar eentje die uit zichzelf al <35kw is om gedonder met begrenzen en verzekering te voorkomen. Maar eerst dat bewijs maar eens halen, maandag tweede les
Hoeveel lessen hebben jullie gedaan dan? volgend jaar ook a2 halen zodat ik eerder A kan halen
Geen idee. Dankzij een switch van rijschool wel een stuk duurder uit geweest dan de bedoeling was. Denk zo rond de 26 uur totaal? Twee keer AVB en AVD wel netjes bij de eerste poging, evenals theorie. Totale kosten zullen iets boven de 1500 euro hebben gelegen voor m'n rijbewijs, inclusief rijbewijs (spoed) zelf. Plus 810 euro aan een pak en 900 euro aan een motor. Maar onderhoud aan dat ding is het duurste. En benzine.
thanks, ik had gezocht maar alleen dat dichte deel gevonden
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar eentje die uit zichzelf al <35kw is om gedonder met begrenzen en verzekering te voorkomen. Maar eerst dat bewijs maar eens halen, maandag tweede les
Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt.
Geen idee. Dankzij een switch van rijschool wel een stuk duurder uit geweest dan de bedoeling was. Denk zo rond de 26 uur totaal? Twee keer AVB en AVD wel netjes bij de eerste poging, evenals theorie. Totale kosten zullen iets boven de 1500 euro hebben gelegen voor m'n rijbewijs, inclusief rijbewijs (spoed) zelf. Plus 810 euro aan een pak en 900 euro aan een motor. Maar onderhoud aan dat ding is het duurste. En benzine.
[..]
Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt.
En valt er wat te beleven? Ik ga af en toe een dagje touren met vrienden door Nederland met lease-auto van familie, geen benzinekosten enzo. Misschien is Vlissingen wel een (tussen)bestemming waardig, in ieder geval om naar de winkel van Drankgigant.nl te gaan
Moest er een tijdje terug voor werk wel zijn in het fantastische Lewedorp.
Mijn Suzuki is ook gewoon netjes exact 35kW op kenteken. Heerlijk ding hoor. Staan er overal zat te koop dus een proefrit moet te regelen zijn als je je rijbewijs eenmaal hebt.
daarom ben ik ook meer geïnteresseerd in een GS500 ja ik hoop alleen wel wat minder kwijt te zijn, anders mag ik nog bij gaan sparen voor een motor kleding heb ik gelukkig al
Morgen weer eens werken en gelukkig een aantal mooie ritten. Voorthuizen-Almere en Heerenveen-Utrecht.
Vooral met die laatste ben ik erg content. Lekker lang in de trein en dus betaald krijgen om aan school te werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Vlissingen was prima, ben uiteindelijk met nog een andere chauffeur (2 auto's dus) daarheen gereden. Daar hebben we mooi een hapje kunnen eten op de boulevard. De auto betrof zo'n smurf blauwe V60 D6 :p
Net even een Astra ST gedropt in Barneveld, nu lekker wachten op de bus (nog een kwartiertje...). Nog wel even een leuke meeting gehad bij de bushalte met 2 senioren en een student, helaas moesten zij de andere kant op.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
ja dat was er, maar daar is sinds augustus geen nieuw deel meer van gemaakt ofzo? GS500 staat op de lijst ja, samen met de Kawasaki GPZ500 en Honda CBF500
gpz500 is tof. Zodra ik mijn rijbewijs heb staat het grotere broertje, de 600*op mij te wachten. Amerikaanse versie, dus een van de eerste ninja. Qua kosten. Ik was 600¤ voor pak en helm e. D. Kwijt en tot nu toe c. A1500 voor lessen. Helaas 2* gezakt voor avd terwijl ik het best wel had kunnen halen als ik net zo reed als tijdens de lessen.. (ook volgens de instructeur.) in totaal heb ik iets van 25 uur les gehad. Hier komt hopelijk nog maar 2-3 uur bij. Kosten van de motor weet ik nog niet. Tis de oude van mijn pa.
Bij mij op het werk zijn ze gelukkig de echt oude bussen aan het wegdoen. Had vandaag voor de verandering dus eens een sprinter van het huidige model mee, terwijl ik anders altijd het oude model krijg, zonder de bekerhouders etc. Wat een verschil in comfort...
[ Bericht 7% gewijzigd door Marco001 op 04-10-2015 00:03:50 ]
Ik kom uit Leiden, twee avonden weggeweest en was heel tof
En ik heb mijn werk voor morgen binnen, of ik de Porsche 911 van mijn oom even naar de dealer wil rijden hij staat al voor de deur dus vanavond nog even een blokje om denk ik
Iemand die morgenochtend in Waalwijk op het industrieterrein moet zijn? Ik moet er voor 12 zijn, denk dat ik er rond 10 oid ben. Moet niet achteraan zijn maar op een nieuw terrein van hun.
Moest op 2 oktober werken en toen ik terug s'avonds kwam op Leiden Centraal hadden paar (denk ik) arren m'n fiets op de kop terug in het rek gezet. Daar links onder die taxibaan.
Op zondag 4 oktober 2015 22:46 schreef RacerDKB het volgende: Morgen auto afleveren op een adres dat niet in Google Maps voorkomt. Moest gewoon Bing Maps gebruiken om achter te komen waar het is
En waar is dat dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 6 oktober 2015 13:16 schreef TommieAH het volgende: Het is weer gekte bij EW. Dus na college in "normale kleding" nog een spoedje doen.
Ik zag het ja, flinke rits aan spoedjes op facebook. Wilde nog bellen voor Drachten - Amsterdam, maar toen ik thuis kwam van college zag ik dat die verzet was.
Nou ja, hopelijk morgen werken, anders overmorgen of vrijdag. Hoera voor niet verplichte colleges!
Edit: Yes, een wisseltje naar Nieuwegein in een Golf en een mystery car.
[ Bericht 8% gewijzigd door Schaafkaas op 06-10-2015 16:24:33 ]
Ik zag het ja, flinke rits aan spoedjes op facebook. Wilde nog bellen voor Drachten - Amsterdam, maar toen ik thuis kwam van college zag ik dat die verzet was.
Nou ja, hopelijk morgen werken, anders overmorgen of vrijdag. Hoera voor niet verplichte colleges!
Edit: Yes, een wisseltje naar Nieuwegein in een Golf en een mystery car.
Wat een pech zeg! Gelukkig heb je morgen (en misschien overmorgen of vrijdag) wel werk.
Ik word gestalkt door onbekend, maar zolang ik niet opneem kunnen ze me ook niet ontslaan natuurlijk
Vandaag mail gehad van de Luchtverkeersleiding recruitmentding, ze hebben mijn "cv en diploma's als positief beoordeeld" en ik krijg binnen nu en 3 weken informatie over de vervolgstappen
Wat een pech zeg! Gelukkig heb je morgen (en misschien overmorgen of vrijdag) wel werk.
Haha, dank voor je medeleven!
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2015 23:02 schreef Irritatie100 het volgende: Vandaag mail gehad van de Luchtverkeersleiding recruitmentding, ze hebben mijn "cv en diploma's als positief beoordeeld" en ik krijg binnen nu en 3 weken informatie over de vervolgstappen
Nice, goed bezig man! En hoe ga je dit nu combineren met je werk?
Zowaar sinds lange tijd werk voor morgen. Vanuit omgeving Arnhem naar Eindhoven en eind van de middag terug. In waarschijnlijk een VW Polo Ik heb die klant al eerder moeten rijden, dat was toen in een shitstorm. Ik zal eens even kijken of er nog deukjes in het dak van de auto zit van de hagel toen.
Leuke auto's weer op de Easyway-facebook, die Tesla staat geparkeerd bij de IKEA in mijn woonplaats.... zo dicht bij geweest om mijn ritje te zijn dus maar helaas
Krijg morgen wel een Lexus NX300h AWD 25th edition dus heb alsnog niet te klagen.
Ik heb een stageplek! Dus in plaats van wel beschikbaar zijn en geen werk krijgen, zal ik sowieso minder beschikbaar zijn en nog steeds geen werk krijgen.
Zo, mijn drukte is eindelijk ook weer een beetje voorbij. Volgende week vrij om te leren voor tentamens. Wel een beetje in dubio tussen leren en werken. Hopelijk kan je dat combineren door een treinreis naar Groningen, ofzo.
Morgen iig Amsterdam - Utrecht in een Nissan Leaf (inclusief uitgebreide 'hoe-rijd-ik-elektrisch-omschrijving') en Amersfoort - Almere in een Aygo. Niet de meest spannende en lange dag, maar ach..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken
Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb
Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken
Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb
Afstuderen liep wat uit, in april dit jaar afgestudeerd. Daarna wat aangerommeld met EW en nog een laatste tentamen gemaakt in juni. Pas in september voor het eerst de vacaturebank opengetrokken
Neemt niet weg dat ik vanmiddag werd gebeld dat ik een baan heb
Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
Op vrijdag 9 oktober 2015 15:35 schreef jtd10 het volgende: Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
Wauw ja want met de hoeveelheid werk en het aanbod chauffeurs gaan ze dat dan gewoon uitbetalen in plaats van je niet meer bellen voor ritjes!
Op vrijdag 9 oktober 2015 15:35 schreef jtd10 het volgende: Weet niet of het hier al opgemerkt is, maar het feit dat het eerste halfuur (o.i.d.) bij AR niet wordt uitbetaald i.v.m. reistijd, is in strijd met de Europese Wetgeving, zie uitspraak ECLI:EU:C:2015:578. Uitspraak van 10 september, dus maak er gebruik van
Is dit ook van toepassing bij EW waar je niet betaalt krijg voor reistijd binnen je eigen woonplaats? Ga me er nog wel in verdiepen maar misschien heb jij al antwoord.
Coupé of Roadster? Vanochtend toen ik de deur uit ging voor werk stond er een cabrio met dak open voor het stoplicht te wachten Lekker hoor, dak open met een buitentemperatuur van 11°C. Ging er maar van uit dat ze de kachel op z'n warmst aan had.
Vandaag op de snelweg een stukje opgetrokken met een Bugatti Veyron trouwens. Kenteken even gegoogled en is de derde Veyron in Nederland. Catalogusprijs op kenteken ¤1.810.478,- Veel geld voor zo'n lelijke auto.
Coupé of Roadster? Vanochtend toen ik de deur uit ging voor werk stond er een cabrio met dak open voor het stoplicht te wachten Lekker hoor, dak open met een buitentemperatuur van 11°C. Ging er maar van uit dat ze de kachel op z'n warmst aan had.
Vandaag op de snelweg een stukje opgetrokken met een Bugatti Veyron trouwens. Kenteken even gegoogled en is de derde Veyron in Nederland. Catalogusprijs op kenteken ¤1.810.478,- Veel geld voor zo'n lelijke auto.
Een Roadster, maar het dak gaat bij mij niet open met dit weer hoor
Ohja laten we weer alles pikken wat ons door de strot wordt geduwd!!!
Je bent hiermee akkoord gegaan bij het tekenen van het contract, je wist het van te voren en ik heb nog niemand er ooit over horen klagen. Bij andere baantjes krijg je ook geen reistijd uitbetaald hoor.
Je bent hiermee akkoord gegaan bij het tekenen van het contract, je wist het van te voren en ik heb nog niemand er ooit over horen klagen. Bij andere baantjes krijg je ook geen reistijd uitbetaald hoor.
Want in welk universum is dit daadwerkelijk reistijd?
En er hebben meer dan genoeg mensen hun onvrede over geuit, maar het zal wel. Om heel veel geld gaat het nu ook weer niet.
Ik heb een aantal weken geleden wat mails de deur uit gedaan naar verschillende studentchauffeurbedrijven om toch in mijn vijfde jaar bachelor wat bij te gaan klussen. Had vorige week donderdag een sollicitatiegesprek bij Mobiliteitsdiensten Nederland als privéchauffeur, en afgelopen dinsdag bij EW als hiker. Voor beide functies aangenomen (en beide bedrijven weten het van de andere).
Heb gisteren mijn eerste rit voor EW gereden (Hyundai i20, niks spannends), en heb maandag een VW Jetta Hybrid 1.4 en een Ford Focus 1.0 op de planning staan. Als privéchauffeur helaas nog geen klus gekregen.
Op vrijdag 9 oktober 2015 20:42 schreef SytseH het volgende: Ik heb een aantal weken geleden wat mails de deur uit gedaan naar verschillende studentchauffeurbedrijven om toch in mijn vijfde jaar bachelor wat bij te gaan klussen. Had vorige week donderdag een sollicitatiegesprek bij Mobiliteitsdiensten Nederland als privéchauffeur, en afgelopen dinsdag bij EW als hiker. Voor beide functies aangenomen (en beide bedrijven weten het van de andere).
Heb gisteren mijn eerste rit voor EW gereden (Hyundai i20, niks spannends), en heb maandag een VW Jetta Hybrid 1.4 en een Ford Focus 1.0 op de planning staan. Als privéchauffeur helaas nog geen klus gekregen.
Gefeliciteerd! Maar heb je ook op papier staan dat je voor beide bedrijven werkt en/of dat zij daar vanaf weten? Ik weet dat je bij EW namelijk met een concurrentiebeding zit.
@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
Ah ja die achternaam kwam ook maar boven toen ik het kenteken googlede, maar wist niet dat het de eigenaar van Trust was. Nu je dat zegt kan het helemaal wel kloppen, want het was in de buurt van dat Trust kantoor waar een klein helicoptertje op het dak staat.
Ah ja die achternaam kwam ook maar boven toen ik het kenteken googlede, maar wist niet dat het de eigenaar van Trust was. Nu je dat zegt kan het helemaal wel kloppen, want het was in de buurt van dat Trust kantoor waar een klein helicoptertje op het dak staat.
Op vrijdag 9 oktober 2015 11:26 schreef Nucleass het volgende: Langste wisselrit ooit gemaakt van ongeveer 660KM met een Opel vivaro en Hyundai h200i .
Doet me denken aan mijn "dag hiker werkzaamheden". 2x naar Maastricht Centrum vanaf Den Bosch, in de ochtendspits heen, avondspits terug. Zat ook al tegen de 700km op 1 dag. Ff nieuwe stoelen in een auto zetten
Gefeliciteerd! Maar heb je ook op papier staan dat je voor beide bedrijven werkt en/of dat zij daar vanaf weten? Ik weet dat je bij EW namelijk met een concurrentiebeding zit.
@racerdbk: dat zal dan wel de Veyron van de Peridons zijn, eigenaar van Trust. Die zijn wel gek van Bugatti zeg maar
Yes, heb alles geregeld, bij EW is het concurrentiebeding ondertussen ook uit het contract, dus daar heb ik geen risico meer mee.
Op maandag 12 oktober 2015 10:16 schreef Amoeba het volgende: Ik zit hier nu al ruim een half uur te wachten met de vraag of ik dit Duits slagschip mee mag nemen.
Ja, vaag verhaal. Eerst mocht ik die auto niet meenemen. Daarna kwam Easyway 'm halen, toen belde Almere naar de klant en mocht ik 'm meenemen.
Toen belde AR me, die zei dat ik 'm niet mee mocht nemen. Tijdens dat gesprek belde een andere planner me, en toen ik dat eens zei gingen ze intern overleggen.
Maar, wel beter een keer te veel overlegd dan maar denken dat het wel goed zal zijn en een auto maar mee nemen. Doet me denken aan een adres in Meppel of Hoogeveen geloof ik waar ik toen tweeënhalf uur heb mogen wachten. Er was namelijk een ouwe lul die de nieuwe auto van de klant s ochtends had gebracht en dacht dat hij de andere auto weer mee moest nemen zonder dat daar aanleiding toe was. Toen kwam ik dus om die auto op te halen om 'm naar Groningen te brengen, bleek die ander er al bij Harderwijk mee te rijden. Kon ik wachten tot hij weer terug was Toen hij eenmaal terug was ook geen excuses of wat dan ook, alleen een nogal onbescheiden verzoek om naar het station gebracht te worden ! Dat zijn de momenten waarop je wel twijfelt aan de hersencapaciteit van sommige mensen
Zo, eindelijk in het OV terug. Vanmiddag ruim een uur vertraging omdat iemand zich voor de trein had gegooid en net lekker een stukje filerijden op de A20. Volgens de planning ben ik om 19:22 thuis, had vanochtend de trein van 8:08 dus ruim 11 uur betaald krijgen. Hier kan ik wel aan wennen.
Ik was laatst voor de BMW voor distr en vsnaar en waterpomp 300 kwijt, wil wel s weten wat bij jou kost haha
6 meier
Wel inclusief APK dus, maar dat zal zonder APK dan waarschijnlijk ook nog 550 zijn geweest
Meeste zat overigens in het arbeidsloon, het materiaal was iets van 250 ofzo. Maar ja, ik ben een totale noob op klusgebied dus dat werkt niet echt om alleen dat te kopen
Wel inclusief APK dus, maar dat zal zonder APK dan waarschijnlijk ook nog 550 zijn geweest
Meeste zat overigens in het arbeidsloon, het materiaal was iets van 250 ofzo. Maar ja, ik ben een totale noob op klusgebied dus dat werkt niet echt om alleen dat te kopen
Ik was gebeld om een Twingo en een C1 te vervoeren, in de trein zei ik nog, het zou lekker zijn als ze geannuleerd worden, echt prut auto's. Kijkende op mijn mobiel: Gemiste oproep van Privenummer. Terwijl ik net voicemail wil bellen word ik nog eens gebeld, jazeker 2 ritten geannuleerd, maaar wel 2 nieuwe ritten. Morgen dus een VW Crafter 140km besturen en daarna een Seat Leon uit 2014 richting Utrecht crossen vanuit Ehv. Wordt een prima dagje dus
Faalhazen. Ik moet niet naar Winsum, maar naar Wilsum. Tenminste, daar zit het bedrijf en daar bestaat het adres (incl postcode) wel gewoon. Maar even achteraan gemaild.
Op maandag 12 oktober 2015 21:38 schreef Sarasi het volgende: Faalhazen. Ik moet niet naar Winsum, maar naar Wilsum. Tenminste, daar zit het bedrijf en daar bestaat het adres (incl postcode) wel gewoon. Maar even achteraan gemaild.
Maakt niet zo gek veel uit toch? Er vanuit gaande dat je nog steeds in groningen woont?
Maakt niet zo gek veel uit toch? Er vanuit gaande dat je nog steeds in groningen woont?
Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil.
En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil.
En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Ai oke, ik had me niet verdiept in de OV verbindingen
Maar toch niet zo extreem als het verhaal van iemand hier dat ze Haren (Gr.) en Haaren (NB) door elkaar hadden gehaald
Edit: In je eerdere bericht was het nog Oldenzaal trouwens
Best wel veel? Wilsum is bijna een uur minder ver rijden vanaf Oldehove en OV vanaf daar is om te janken, terwijl er vanaf Winsum gewoon twee keer per uur een trein gaat. Ik krijg bijna vijf euro per uur minder voor OV tijd, dus dat maakt dan ook best een verschil.
En niet te vergeten het feit dat ik anders gewoon in Winsum had gestaan. In de ritinfo staat namelijk Winsum.
Niet huilen, dit is echt precies waarvoor je getekend hebt.
Ai oke, ik had me niet verdiept in de OV verbindingen
Maar toch niet zo extreem als het verhaal van iemand hier dat ze Haren (Gr.) en Haaren (NB) door elkaar hadden gehaald
Edit: In je eerdere bericht was het nog Oldenzaal trouwens
Het is ook Oldenzaal, excuus. Het is laat enzo. Het is ook niet extreem, maar het is wel de tweede keer dat ik een niet bestaand adres door krijg van AR en dat vind ik stiekem best slordig. Zeker omdat na een mailtje van mij werd gemeld dat ze het al hadden gezien, maar verder was het blijkbaar niet belangrijk genoeg dat dan ook even naar mij te communiceren.
Het is ook Oldenzaal, excuus. Het is laat enzo. Het is ook niet extreem, maar het is wel de tweede keer dat ik een niet bestaand adres door krijg van AR en dat vind ik stiekem best slordig. Zeker omdat na een mailtje van mij werd gemeld dat ze het al hadden gezien, maar verder was het blijkbaar niet belangrijk genoeg dat dan ook even naar mij te communiceren.
Het is zeker slordig ja, en die reactie is wel een beetje raar Was de postcode eigenlijk wel juist?
quote:
Op maandag 12 oktober 2015 23:02 schreef Amoeba het volgende: Ik heb wel eens in Rozenburg onder Rotterdam staan kijken. Toen ik erachter kwam dat ik in Noord-Holland moest zijn voelde ik me ook best dom.
Heb ik ook ooit bijna gehad. Toen ik werd gebeld zei ik ''ooh ja daar bij rotterdam in de buurt toch?'' waarna ze me erop wezen dat het daar bij schiphol moet zijn. Ik weet niet of het adres ook op beide plekken kan maar anders was ik misschien ook wel de verkeerde kant op gegaan.
Het is zeker slordig ja, en die reactie is wel een beetje raar Was de postcode eigenlijk wel juist?
[..]
Heb ik ook ooit bijna gehad. Toen ik werd gebeld zei ik ''ooh ja daar bij rotterdam in de buurt toch?'' waarna ze me erop wezen dat het daar bij schiphol moet zijn. Ik weet niet of het adres ook op beide plekken kan maar anders was ik misschien ook wel de verkeerde kant op gegaan.
Ik moest laatst rond etenstijd een wagen afleveren in Rijswijk dus had al afgesproken om bij een vriend in Delft te gaan eten maar dat bleek Rijswijk in Brabant vanaf daar duurde het nog wel een paar uur om thuis te komen.
Op maandag 12 oktober 2015 19:56 schreef Dimitri_ het volgende: Morgen chauffeuren in een Model S. Nog een flinke rit ook, dus dat wordt tussendoor laden.
Nee nog nooit! Wel als passagier. Nog tips en trucs zodat ik geen blunder sla bij het wegrijden?
Hij blijft stilstaan als je de rem loslaat, rijdt niet zoals de meeste automaten een stukje vooruit als op de koppeling. Kun je wel aanzetten trouwens, dus ga er niet direct vanuit. Verder zit het schakelpookje aan het stuur en de rest werkt net als elke andere automaat.
De sleutel van de auto kan je gewoon op zak houden, de deurgrepen komen vanzelf uit de auto als je in de buurt komt. Tijdens het instappen start de auto al vanzelf, er zit dus geen startknop op, het is gewoon instappen en wegrijden. Verder rijdt de auto eigenlijk heel gemakkelijk
Ik vond het eerste uur wel vet. Alles ontdekken enzo. Daarna werd het behoorlijk saai ja.
Mijn ritje ging niet door, want ik had geen groene platen bij me en de auto in kwestie was niet verzekerd. Was ook helemaal niks meer van AR, dus ik mocht mooi weer met het OV naar huis. Straks een dagje gemaakt van 7.5 uur, lekker betaald studeren.