abonnement Unibet Coolblue
pi_156157318
Hallo,

Vanaf mijn 16e altijd een wallaroo gereden, en verkocht toen ik mijn rijbewijs in bezit had.

Eigenlijk snel genoeg spijt van gehad. toen ik 22 was, en hier bij de lokale brommerboer een wallaroo tekoop stond deze gekocht.

Dat is inmiddels alweer 6 jaar geleden en hij heeft eens wat liefde nodig. Motorisch is er nooit iets aan geweest en daar zal ik dus ook niks aan gaan doen, zal puur om het uiterlijk gaan.

Vind het alleen een beetje zonde om de orginele kappen te gaan spuiten maar de lak en stickers zijn voortaan gaar.

Verder heb ik 0 verstand van brommers/opknappen dus zou fijn zijn als ik her en der wat hulp of tips kan krijgen.

Ik hoop dat er hier wat wallaroofans zitten :s)

Punten die ik wil gaan aanpakken

* uitlaatje opknappen
* kappen spuiten
* carterkap stralen
* velgen stralen
* hier en daar wat nieuwe onderdelen

Heb helaas maar 1 foto zoals hij er nu bij staat



Zal geen heel rap project worden omdat ik alleen in de weekeinden tijd zal hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Urnotindangr op 17-09-2015 21:09:10 ]
pi_156181565
Vandaag bezig geweest met het uitlaatje.

Bij de cilinder helemaal rot en de bochtjes vervangen door rvs bochtjes.

Roest verwijdert, gestraald en getrommelt.

Voor


Na het stralen


Na het trommelen


Ook demper was gaar, eentje van rvs nagemaakt.






Resultaat mag er zijn vind ik zelf
pi_156182774
ziet er goed uit, alleen die opgelaste stukken op de vernauwing zou ik wel op een andere manier maken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_156182973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:29 schreef densmee het volgende:
ziet er goed uit, alleen die opgelaste stukken op de vernauwing zou ik wel op een andere manier maken.
Je bedoelt die bij de demper?
Dat is gewoon orgineel.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:47:37 #5
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156185653
Precies, dat is origineel en moet je zeker laten zitten.
Heb hier nog een Proma LowBoy bij de oud ijzer bult liggen die afgescheurd is bij de demper.
Opzich zonde, het is een zeldzaam en goed uitlaatje, met een leuke vorm. Helaas is hij wel erg hoogtoerig dus niet voor deze tijd weggelegd (ivm snelheid boetes etc)

Dempertje is mooi!

Ben benieuwd hiernaar :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156185878
Ik lees dit...

quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:37 schreef Urnotindangr het volgende:
Verder heb ik 0 verstand van brommers/opknappen dus zou fijn zijn als ik her en der wat hulp of tips kan krijgen.
ik scroll verder.. last 'ie even een nieuwe uitlaat in elkaar! :D
pi_156186018
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:47 schreef -Richard- het volgende:
Precies, dat is origineel en moet je zeker laten zitten.
Heb hier nog een Proma LowBoy bij de oud ijzer bult liggen die afgescheurd is bij de demper.
Opzich zonde, het is een zeldzaam en goed uitlaatje, met een leuke vorm. Helaas is hij wel erg hoogtoerig dus niet voor deze tijd weggelegd (ivm snelheid boetes etc)

Dempertje is mooi!

Ben benieuwd hiernaar :)
Ik gebruik hem amper voor werk en waar ik woon kom je weinig politie tegen. Ik weet dat er een 70cc en een 17,5 carb onder ligt. Rijd netjes 65-70 en trekt goed door nooit iets aan geweest ook.
pi_156186090
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:53 schreef Nemephis het volgende:
Ik lees dit...

[..]

ik scroll verder.. last 'ie even een nieuwe uitlaat in elkaar! :D
Ben tiglasser :7 heeft verder weinig met brommers te maken. *)
pi_156186393
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:00 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Ben tiglasser :7 heeft verder weinig met brommers te maken. *)
Ik hou het in gedachten als ik nog eens een leuke uitlaat voor mijn brommer nodig heb ;)

quote:
Vind het alleen een beetje zonde om de orginele kappen te gaan spuiten maar de lak en stickers zijn voortaan gaar.
quote:
Stickers op lak / verf verwijderen

Stickers die op lak of verf zitten, moet u voorzichtiger verwijderen. De lak eronder willen we niet of zo min mogelijk beschadigen natuurlijk. De echt goede methode hiervoor is gewoon weer de föhn gebruiken en de stickers warm maken. Met de nagel een hoekje los pulken en trekken. Hoe warmer, hoe makkelijker het zal gaan. Niet te warm maken, want dan word de sticker weer te dun en zacht en scheurt deze heel makkelijk.

Een andere optie zou het gebruik van een caramelschijf zijn. Dit is een schijf die past in een haakse slijptol en is verkrijgbaar bij vele doe-het-zelf zaken.
Door de sticker in contact te laten komen met deze caramelschijf, verpulverd de sticker. Het geeft ontzettend veel stof dat ook nog eens heel statisch geladen is. Dus het zit overal tussen in overal in.
Voordeel is dat het verwijderen van grote stickers of juist heel veel stickers, ontzettend snel gaat. Nadeel is dat men moet opletten dat er geen krassen in de ondergrond gezet worden en dat de ondergrond niet verbrand door de hitte van de sneldraaiende schijf.
bron
  donderdag 17 september 2015 @ 23:20:27 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_156186743
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:00 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Ben tiglasser :7 heeft verder weinig met brommers te maken. *)
zit er wel geluiddempend materiaal in je demper?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_156201533
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:09 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachten als ik nog eens een leuke uitlaat voor mijn brommer nodig heb ;)

[..]


[..]

bron
Thanks ^O^
pi_156201547
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:20 schreef lipje het volgende:

[..]

zit er wel geluiddempend materiaal in je demper?
Nog niet maar hij is via de boutjes open te maken.
pi_156201550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:14 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Thanks ^O^
You're welcome!

Ik zou het eerst met een fohn proberen.
pi_156222163
Ben opzoek naar een kap, heb gereageerd op Mp en 2dehands.be maar geen mens die mijn emails beantwoord.

Iemand die weet ofdat dit netjes te repareren is? Stukje heb ik niet meer.

pi_156245472
Vandaag mijn blokje weer netjes gemaakt, was zwart gespoten net als de carterdeksel. Zag er niet meer uit.



Morge de deksels stralen en trommelen, deze laat ik zo, komt geen lak meer op. Helaas dat er een boutgat is afgebroken.

Net zoals dat mijn gashandvat nog minimaal vast zal, had niet lang meer geduurt voordat ik ergens stil zou staan.


pi_156246345
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:25 schreef Urnotindangr het volgende:
Ben opzoek naar een kap, heb gereageerd op Mp en 2dehands.be maar geen mens die mijn emails beantwoord.

Iemand die weet ofdat dit netjes te repareren is? Stukje heb ik niet meer.

[ afbeelding ]
Ik zou een plaatje Evergreen kopen (een plaat plastic, bij een modelbouwwinkel) wat je er overheen kan lijmen. Je zult het wel een beetje blijven zien maar als je het netjes afwerkt en het in kleur spuit zal het amper opvallen.
pi_156247030
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 16:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik zou een plaatje Evergreen kopen (een plaat plastic, bij een modelbouwwinkel) wat je er overheen kan lijmen. Je zult het wel een beetje blijven zien maar als je het netjes afwerkt en het in kleur spuit zal het amper opvallen.
Heb eindelijk een reactie terug van iemand, hoop dat het iets word, anders hou ik dat in gedachten.
pi_156247063
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Heb eindelijk een reactie terug van iemand, hoop dat het iets word, anders hou ik dat in gedachten.
Als dat niks wordt kun je ook nog bromfietssloperijen een mailtje sturen of ze die kappen hebben.
pi_156247708
Klopt, heb er 1 gevonden, die vraagd 65¤ voor 1 kap. :N
pi_156247953
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 17:56 schreef Urnotindangr het volgende:
Klopt, heb er 1 gevonden, die vraagd 65¤ voor 1 kap. :N
Die is ook niet goed wijs met zo'n vraagprijs 8)7
Even verder zoeken dan maar.
pi_156282622
Carterkappen weer netjes gemaakt weer eerst gestraalt daarna getrommelt. volgende stap is de wielen netjes maken, dat zal een minder fijn klusje worden.



Stralen.



Trommelen.

  dinsdag 22 september 2015 @ 14:10:33 #22
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_156295890
^O^

Voor het mooie nog even een paar blanke lak lagen er over om de getrommelde look te conserveren ?
pi_156296103
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:51 schreef Urnotindangr het volgende:
.. daarna getrommelt.
:? wat is dat?

mooi resultaat in ieder geval :Y
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:21:43 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_156296171
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:? wat is dat?

mooi resultaat in ieder geval :Y
In a nutshell: Trommelen is in een grindbak gooien met slijpmiddel en dan ronddraaien en wachten tot het mooi is. ;)

http://www.deploegtechniek.nl/trommelen/wat-is-trommelen
pi_156296839
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

In a nutshell: Trommelen is in een grindbak gooien met slijpmiddel en dan ronddraaien en wachten tot het mooi is. ;)

http://www.deploegtechniek.nl/trommelen/wat-is-trommelen
Ach ja dat ken ik ook wel, heb zelf nota bene wel eens van die kegeltjes daarvoor moeten bestellen 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')