abonnement Unibet Coolblue
pi_156213456
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156217538
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:17 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Ik pleit toch voor een extra stap, anders is het plannetje misschien zelfs voor kwik, kwek en kwak te doorzien.. ;)
Nee joh, die zijn al van het (teveel aan) extra stappen nemen, dus een grote verandering zou ze zodanig laten schrikken dat ze niet meer in staat zijn om 'briljante verhaallijnen en driedimensionale karakters' te produceren ;)
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156217706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:41 schreef rvtm het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156218890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:53 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nee joh, die zijn al van het (teveel aan) extra stappen nemen, dus een grote verandering zou ze zodanig laten schrikken dat ze niet meer in staat zijn om 'briljante verhaallijnen en driedimensionale karakters' te produceren ;)
Daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben... En anders beweren we gewoon dat ze promotie hebben gekregen en daarom naar de Efteling mogen verkassen ;)
pi_156219211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:21 schreef _Kate_C_ het volgende:

[..]

Daar zou je ook wel eens gelijk in kunnen hebben... En anders beweren we gewoon dat ze promotie hebben gekregen en daarom naar de Efteling mogen verkassen ;)
:D

Rohan heeft al een passende outfit voor zijn nieuwe baan:

Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:05:56 #56
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_156223066
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

:D

Rohan heeft al een passende outfit voor zijn nieuwe baan:

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_156223690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:41 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

:D

Rohan heeft al een passende outfit voor zijn nieuwe baan:

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-

En het erge is dat het hem niet eens verkeerd staat.. ;)
pi_156224229
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:35 schreef _Kate_C_ het volgende:


_O- _O- _O-

En het erge is dat het hem niet eens verkeerd staat.. ;)
Is het carnaval? ;)
pi_156255592
Leuk om te lezen: een interview met Erik de Vogel n.a.v. 25 jaar GTST:

quote:
GTST: ERIK DE VOGEL
18 September 2015

Na een lange zomerstop is Goede Tijden Slechte Tijdens inmiddels al weer drie weken dagelijks te zien. Dit seizoen belooft extra feestelijk te worden, want op 1 oktober bestaat de serie 25 jaar! En dat is heel bijzonder, want nog nooit liep een serie zo lang op de Nederlandse televisie.

Erik de Vogel is bijna niet meer los te zien van GTST. Al sinds 1996 speelt hij de rol van Ludo Sanders. Toch doet hij ontzettend veel naast het opnemen voor ’s lands populairste soapserie.
Tussen het draaien door nam Erik de tijd om het met ons te hebben over zijn rol en de serie en vertelt hij ons wat hij nog meer doet.

Het is een bijna ongekend fenomeen dat je zo lang aan één bepaalde productie verbonden bent. Hoe is dat voor u?
Time flies when you’re having fun.. Ik kwam 20 jaar geleden bij de serie. In eerste instantie omdat ik ervaring wilde opdoen in acteren voor de camera. Mijn toneelschoolopleiding was leerzaam maar acteren voor de camera had geen enkele aandacht. Toch wel een belangrijke skill voor een acteur. Bij GTST kon ik meteen mijn lol op. In een productie waar elke week in een razend tempo vijf afleveringen gedraaid moesten worden kon ik direct een hoop ‘vlieguren’ maken. Werken met drie camera’s tegelijk, een super hoog tempo, veel dynamiek.Maar vooral de kans om in deze serie een nieuw karakter van de grond af op te bouwen en een eigen invulling te kunnen geven aan mijn rol maakten dat ik al snel verslaafd raakte aan het spelen bij GTST.

Wat mij daarbij ook aantrok - en dat is nog steeds zo – is dat het best geruisloos werk is. Ik ga via de achterdeur de studio binnen, speel mijn scènes en ga via de achterdeur weer weg. Geen publiek, geen applaus. De impact van meer dan 1,5 miljoen kijkers elke avond speelt geen enkele rol. Er wordt heel geconcentreerd en in betrekkelijke stilte gewerkt. Dat bevalt mij zeer.

Toen ik kwam bestond de serie vijf jaar en niemand kon toen bevroeden dat het success na 25 jaar nog steeds onverminderd groot zou zijn. En dat gaat ook niet vanzelf. Daar moet elke dag hard voor geknokt worden, vooruit gedacht, bijgestuurd. Nooit gemakzuchtig zijn. Joop van den Ende heeft ooit gezegd: ‘GTST is als een supertanker. Als zo’n zwaar schip eenmaal uit koers is geraakt dan duurt het heel lang voor het daar weer op terug is . Je moet op tijd bijsturen.’ Dat levert een bijzondere dynamiek op. Iedereen is op zijn eigen manier verantwoordelijk. Het is leuk om daar nog steeds deel van uit te maken.

Is Ludo een alter ego van u geworden?
Nee, dat is strikt gescheiden. Wat wel gebeurt als er zoveel mensen zolang kijken naar een serie, is dat men karaktereigenschappen van de rol die je speelt, gaat toedichten aan je persoon. Dat is voor Erik soms best lastig geweest. Ik word ook vaak bij mijn rolfiguur-naam genoemd en niet bij mijn eigen naam. In die zin wordt dat alter-ego je eigenlijk een beetje opgedrongen. Maar mijn karakter staat haaks op dat van Ludo. Dus nee, ik doe mijn pak aan, speel de rol van Ludo en als dat pak uitgaat dan is Ludo ook helemaal weg.

Waar zit voor u na al die jaren nog de uitdaging?
Dat heeft alles te maken met de rol; ik ben nog lang niet uitgekeken op Ludo. En daar kan ik ook goed over sparren met de bedenkers. Maar het heeft ook te maken met het tempo waarin we werken. Ik krijg elke week een nieuw script, dat houdt het fris. Ik weet nooit ver van te voren wat er gaat gebeuren en wat mijn personage gaat doen. Soms lees ik in het script weer dingen waarvan ik denk: ‘Hoe ga ik dat nu weer vormgeven?’. Dat is dan de uitdaging voor mij als acteur. Ik moet er maar voor zorgen dat het gespeeld wordt.
Hoe onmogelijker de situatie, hoe spannender het voor mij is.

Hoe ziet een week bij GTST eruit?
We hebben vaste repetitiedagen op maandag en woensdagochtend. De rest van de week zijn we bezig met draaien. Daarbij nemen we op per set. Dat houdt in dat bijvoorbeeld op één dag alle scènes die zich die week in Ludo’s woonkamer afspelen, worden opgenomen.
Voor de scenes die ik heb op andere sets ben ik present op de overige opnamedagen. Het kan wel eens voorkomen dat spelers maar drie dagen in een week verlangd worden op de set maar vaak ook vijf. Dat hangt samen met hoe groot het aandeel van je personage in het verhaal is op dat moment. Voor mij is die flexibiliteit erg fijn, omdat ik op die manier ook de kans krijg om dingen naast GTST te doen.

Welke scène vergeet u nooit meer?
Het dansen van de Tango bij de Dode Zee in Israël. Maar er zijn naast alle emotionele en romantische scènes ook een flink aantal spannende momenten geweest. Zo herinner ik me nog goed de explosie in Ludo’s huis. Die werd op de set in de studio gefilmd en dat had een enorme impact. De special effects worden altijd gedaan door onze Bas en hij had het die dag ook weer goed voor elkaar. Dat was echt even schrikken. En ik ben ik ook wel eens met een enorm paard de set opgekomen – cadeautje van Ludo voor z’n dochter Nina - wat overigens niet geheel ongevaarlijk was.

Als ik terugdenk aan mooie scènes, kom ik toch snel op de vele buitenopnames en dan vooral de opnames in het buitenland; Israël, Maleisië, Curaçao. Even niet in de studio, filmen in de buitenlucht en vaak op prachtige locaties. Op Curaçao eindigden de draaidagen met een diner aan een lange tafel op het strand met de hele crew. Dat zijn mooie momenten. Als ik dan toevallig ook nog scènes heb samen met mijn vrouw Caroline voelt dat natuurlijk helemaal als een cadeau. Hard werken, maar je bent ook samen op zo’n prachtige plek bent met je geliefde.

Vindt u het soms ook lastig om met uw echtgenote Caroline te spelen?

Nee, dat is het leukste wat er is. Maar in het allereerste begin vond ik het wel lastig om liefdesscenes met Caroline te spelen. Wij waren in werkelijkheid ook verliefd op elkaar maar dat was nog niet ‘in the open’. Ik vond het als acteur een handicap. Het kwam te dichtbij. Al die technici en cameramensen stonden er bovenop, waardoor ik het gevoel kreeg dat het op mijn voorhoofd te lezen stond.

U heeft onlangs gezegd: Als ik stop, stop ik samen met Caroline. Waarom wilt u dat?
Dat heeft te maken met het feit dat we alles wat we doen ook echt met ons tweeën doen. We zijn een team. Een belangrijk aspect van het feit dat ik dit nog steeds doe, is omat ik het samen met Caroline kan doen. GTST is een beetje bij ons leven gaan horen. We hebben er nog steeds veel plezier erin.

Onlangs is alweer het derde seizoen van het reisprogramma Romancing The Globe uitgezonden. Hoe speciaal is dit programma voor u?
Heel speciaal, omdat helemaal van ons is. We produceren het zelf. Het staat daardoor heel dicht bij ons. We hadden allebei altijd al de wens gehad om veel te reizen en veel verschillende plekken van de wereld te zien. Dat is nu uitgemond in een eigen programma, waarvan we zelf de regisseur zijn. Dat geeft ons een enorme vrijheid. Productie, regie, montage en muziekkeuze, alles is in eigen hand. Het is heel fijn om iets te maken dat helemaal van je zelf is.
Daarnaast is het een heel ander vakgebied dan acteren. Het maken van iets moois op een ander vlak neemt met zich mee dat je andere skills onder de knie moet krijgen. Dat is een hele andere manier van creatief bezig zijn en daar genieten wij allebei erg van.

Jullie zijn samen ook al een lange tijd als ambassadeurs verbonden aan de stichting KidsRights…
Ja, sinds de oprichting in 2003. Deze stichting dragen we een heel warm hart toe. KidsRights komt op voor de rechten van kwetsbare kinderen waar ook ter wereld en is initiatiefnemer van de Internationale Kindervredesprijs. Dat is de prijs voor een kind dat zelf vaak uit een schrijnende situatie komt en zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor de rechten van het kind en zich sterk heeft getoond om de situatie van kwetsbare kinderen te verbeteren. In plaats van het eigen hachje te redden springen deze kinderen voor anderen in de bres en ontplooien initiatieven die het lot van andere kwetsbare kinderen een andere wending kan geven. Het zijn ‘changemakers.’ Dat is zo bijzonder.
De prijs wordt elk jaar officiëel uitgereikt in de Ridderzaal door een Nobel Vredesprijswinnaar. Vorig jaar werd dat in het bijzijn van Koning Willem Alexander gedaan door Nobel Vredesprijswinnaar Desmond Tutu. Malala, de Pakistaanse kinderrechtenactiviste die vecht voor het recht op onderwijs voor meisjes wereldwijd won de Kindervredesprijs in 2013 en kreeg vorig jaar de Nobel Vredesprijs toegekend samen met Kailash Satyarthi. KidsRights is ook nauw betrokken bij de projecten van Satyarthi in India waar hij met zijn organisatie kinderen bevrijdt uit situaties van grove uitbuiting, kinderarbeid en slavernij.
Caroline en ik zijn al een aantal keren voor KidsRights bij hem in India op bezoek geweest. Dat was heel indrukwekkend. Het zou mooi zijn als de Internationale Kinder Vredesprijs op den duur een zelfde status verwerft als de Nobelprijs voor de Vrede. Maar ook nu al biedt de Kindervredesprijs de winnaars een internationaal podium. Bovendien zijn ze verenigd in ‘The Youngsters’, waarmee zij met elkaar wereldleiders en politici ertoe bewegen om beter naar kinderen te luisteren. En dat is ook gelijk waar ik op hoop. Dat die kinderen de politiek in gaan en op een dag de wereld echt een stukje beter kunnen maken.

Het nieuwe seizoen van GTST is dagelijks te zien om 20.00 uur op RTL4.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156264004
Als je zo leest dat hij alleen samen met Caroline zou stoppen, dan moeten ze in de soap toch eigenlijk uiteindelijk weer samen komen. :)
pi_156264570
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:49 schreef vencodark het volgende:
Als je zo leest dat hij alleen samen met Caroline zou stoppen, dan moeten ze in de soap toch eigenlijk uiteindelijk weer samen komen. :)
Dat hoeft natuurlijk niet: het kan goed zijn dat de een ooit sterft en de ander vervolgens ontroostbaar Meerdijk verlaat.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156264602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156264632
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 09:33 schreef rvtm het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 21 september 2015 @ 09:48:43 #64
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_156264770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hebben ze flexwet geneuzel voor Beau niet verwerkt toen die bij die Willem zat?
pi_156264869
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:48 schreef Woelli het volgende:

[..]

Maar hebben ze flexwet geneuzel voor Beau niet verwerkt toen die bij die Willem zat?
Dat zou je wel denken ja... Maar die zes maanden is gewoon te toevallig nu.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 21 september 2015 @ 22:11:53 #66
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_156283411
Veel enthousiaste reacties weer hier. De spanning stijgt. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_156283510
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:11 schreef Frey het volgende:
Veel enthousiaste reacties weer hier. De spanning stijgt. :P
Iedereen is betoverd door het sprookje van Prinses Wiet en Prins Chris Zegers Philips van Zuivelhoeve-Diaree :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156284185
Ik wacht wel tot 1 oktober met kijken. Als die uitzending me nog een beetje kan boeien, ga ik wel weer wat vaker kijken denk ik. :)
pi_156284442
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:32 schreef Koosnaam het volgende:
Ik wacht wel tot 1 oktober met kijken. Als die uitzending me nog een beetje kan boeien, ga ik wel weer wat vaker kijken denk ik. :)
Ik heb daar echt een hard hoofd in: zoals het er nu naar uitziet gaat zelfs dat ontzettend tegenvallen... Voor mij dan, tenminste.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156284709
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:40 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik heb daar echt een hard hoofd in: zoals het er nu naar uitziet gaat zelfs dat ontzettend tegenvallen... Voor mij dan, tenminste.
Ik verwacht er ook niet heel veel van.
Maar ja, misschien dat het daardoor nog enigszins mee gaat vallen. :)

Aan de andere kant. Dit heb ik vaker gezegd. En het loopt altijd uit op een teleurstelling de laatste jaren. :')
pi_156284894
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:48 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Ik verwacht er ook niet heel veel van.
Maar ja, misschien dat het daardoor nog enigszins mee gaat vallen. :)

Aan de andere kant. Dit heb ik vaker gezegd. En het loopt altijd uit op een teleurstelling de laatste jaren. :')
Ja... Ik hoop echt dat ze ons positief weten te verrassen, maar op wat flashbacks bij Laura na lijkt het erop dat ze het 25-jarig bestaan niet zo mooi vieren als vijf jaar geleden met de jubileumweek ter ere van het 20-jarig bestaan.

Ik zit namelijk niet te wachten op een zooitje oninteressante k*tpersonages op een klif in Ierland - waar ik ze met alle liefde van af zou laten donderen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156285143
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:54 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ja... Ik hoop echt dat ze ons positief weten te verrassen, maar op wat flashbacks bij Laura na lijkt het erop dat ze het 25-jarig bestaan niet zo mooi vieren als vijf jaar geleden met de jubileumweek ter ere van het 20-jarig bestaan.

Ik zit namelijk niet te wachten op een zooitje oninteressante k*tpersonages op een klif in Ierland - waar ik ze met alle liefde van af zou laten donderen.
Dat zou inderdaad jammer zijn.
Die jubileumweek toen was wel erg leuk ja. :D
Weet jij waar die flashbacks bij Laura over gaan dan?

Dat gebeuren in Ierland lijkt mij ook niet zo heel boeiend. Maar ik ben toch wel benieuwd of er misschien nog een onverwacht personage dan het loodje gaat leggen. :)
pi_156285202
dubbel
pi_156285493
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:02 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad jammer zijn.
Die jubileumweek toen was wel erg leuk ja. :D
Weet jij waar die flashbacks bij Laura over gaan dan?
Dit zeggen ze in het persbericht:

quote:
Met Laura gaat het alles behalve goed. Volkomen uitgeput valt ze in zwijm en ziet ze haar leven aan zich voorbij flitsen. Jef, Janine en Linda zijn hier getuige van en raken in volledig shock.
Dus het zal een compilatie aan hoogte- en dieptepunten van Laura zijn gok ik zo.

quote:
Dat gebeuren in Ierland lijkt mij ook niet zo heel boeiend. Maar ik ben toch wel benieuwd of er misschien nog een onverwacht personage dan het loodje gaat leggen. :)
Iedereen (behalve Anna) mag daar kans maken op die felbegeerde hoofdprijs :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156285747
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:12 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dit zeggen ze in het persbericht:

[..]

Dus het zal een compilatie aan hoogte- en dieptepunten van Laura zijn gok ik zo.

[..]

Iedereen (behalve Anna) mag daar kans maken op die felbegeerde hoofdprijs :P
Wat betreft Laura ben ik dan nog wel nieuwsgierig. :) Misschien denkt ze wel aan Dennis en Noud. :P

En wat dat laatste betreft heb je gelijk. ^O^
Al zou ik Wiet ook nog wel jammer vinden eigenlijk.
pi_156285902
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:19 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Wat betreft Laura ben ik dan nog wel nieuwsgierig. :) Misschien denkt ze wel aan Dennis en Noud. :P
Net als bij de jubileum-dvd, blikt Laura terug op de laatste vijf jaar :P
Dus dat wordt een flashback-feest der... Oh, de flashbacks zijn al voorbij :')

quote:
En wat dat laatste betreft heb je gelijk. ^O^
Al zou ik Wiet ook nog wel jammer vinden eigenlijk.
Het personage Wiet is nu ook gewoon niks meer waard als je het mij vraagt, met die vage Koning Keizer Admiraal van d'r :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156286226
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:23 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Net als bij de jubileum-dvd, blikt Laura terug op de laatste vijf jaar :P
Dus dat wordt een flashback-feest der... Oh, de flashbacks zijn al voorbij :')

[..]

Het personage Wiet is nu ook gewoon niks meer waard als je het mij vraagt, met die vage Koning Keizer Admiraal van d'r :')
Gelukkig moet je bij Laura wel iets verder teruggaan in de tijd. :)
Of er moet voorbij komen, dat ze zich met gasten in de Rozenboom ongevraagd aan het bemoeien is.
Dit zou wel een mooi moment zijn om Sil in de serie terug te laten keren.

Wat betreft Koning Keizer Admiraal zul je wel gelijk hebben. Maar als die mafkees vertrokken is, mag Wiet wel weer samengaan met Anna. Wat mij betreft dan. ;)
pi_156288267
Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Laura. Het kon een enorm onredelijke bemoeial zijn maar als zij verdriet had ging het wel echt ergens om.
Haar gemis van Arnie en Lotje, haar moeilijke huwelijk met Robert. Ze wilde het allemaal zo goed doen.
Ik vind Jette een topactrice eigenlijk. ^O^
Ze straalt iets internationals uit. Als een soort bitch uit een Amerikaanse soap.
Niet het type dat je vroeger als je schoonmoeder wilde hebben. :P
pi_156288434
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:28 schreef vencodark het volgende:
Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Laura. Het kon een enorm onredelijke bemoeial zijn maar als zij verdriet had ging het wel echt ergens om.
Haar gemis van Arnie en Lotje, haar moeilijke huwelijk met Robert. Ze wilde het allemaal zo goed doen.
Ik vind Jette een topactrice eigenlijk. ^O^
Ze straalt iets internationals uit. Als een soort bitch uit een Amerikaanse soap.
Niet het type dat je vroeger als je schoonmoeder wilde hebben. :P
Ben ik met je eens. :)
Ze heeft ook zeker periodes gehad waarin ze zeer onredelijk was en behoorlijk vervelend kon zijn.
Maar acteren kan ze inderdaad wel. En de chemie die ze zeker met Robert in de serie had. _O_
Jammer dat haar rol zo klein is geworden. Maar na die flashbacks ben ik toch wel benieuwd.
pi_156288617
Nog even en Laura zie ik ook nog wel vertrekken. Het is mooi geweest. Wie heeft ze nou nog? -O-
  Spellchecker dinsdag 22 september 2015 @ 08:01:07 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_156289213
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:56 schreef PeterKelder het volgende:
http://www.rtlxl.nl/#!/u/1294d01f-3d73-4752-aaca-e9c965daa4ca

Erik die tussendoor gewoon de krant zit te lezen :D :7
Anton die tussendoor gewoon zijn broek dichtknoopt :D @ 00:31
pi_156291763
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:34 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Gelukkig moet je bij Laura wel iets verder teruggaan in de tijd. :)
Of er moet voorbij komen, dat ze zich met gasten in de Rozenboom ongevraagd aan het bemoeien is.
Daarom zijn die flashbacks ook zo voorbij :P

quote:
Dit zou wel een mooi moment zijn om Sil in de serie terug te laten keren.
Dat zou heel mooi zijn ja, maar ik betwijfel het... Hij zit ook al veel langer in de cel dan hem was opgelegd _O-

quote:
Wat betreft Koning Keizer Admiraal zul je wel gelijk hebben. Maar als die mafkees vertrokken is, mag Wiet wel weer samengaan met Anna. Wat mij betreft dan. ;)
Mja, ik verwacht niet dat die relatie voor de makers heel belangrijk zou zijn, dat zagen we ook al eerder bij Lucas en Menno: nog voor de wittebroodsweken voorbij waren lagen ze al in scheiding. Een relatie is voor deze makers niets meer dan een middel om twee personages een 'verhaallijn' te geven.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156291900
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 02:43 schreef vencodark het volgende:
Nog even en Laura zie ik ook nog wel vertrekken. Het is mooi geweest. Wie heeft ze nou nog? -O-
Daarom zou ik graag zien dat Sil en Robert terugkeren. Geef Laura haar enige nog levende kind en haar grote liefde terug, haal haar weg uit die Rozenboom (geef Linda die taak maar, dat past meer bij haar ambities dan het leiden van een fucking sapjesbar) en geef haar eens per jaar een verhaallijn die recht doet aan het personage.

Maar nee, deze schrijvers geven haar liever niets te doen. En als ze dat al willen doen bij wijze van hoge uitzondering, is het zoiets kinderachtigs en infantiel als het nu lopende verhaallijntje met Jef.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156291985
Mijn hemel wat is Sjors irritant....net een fucking bloedzuiger....ga toch weg gek
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_156292012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:45 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Daarom zou ik graag zien dat Sil en Robert terugkeren. Geef Laura haar enige nog levende kind en haar grote liefde terug, haal haar weg uit die Rozenboom (geef Linda die taak maar, dat past meer bij haar ambities dan het leiden van een fucking sapjesbar) en geef haar eens per jaar een verhaallijn die recht doet aan het personage.

Maar nee, deze schrijvers geven haar liever niets te doen. En als ze dat al willen doen bij wijze van hoge uitzondering, is het zoiets kinderachtigs en infantiel als het nu lopende verhaallijntje met Jef.
Haar verhaalijnen zijn een beetje op, net als haar setpartners, laura die een relatie krijgt met een man en dan bedrogen word zit toch niemand op te wachten?

Of moet ze in haar eentje de boze ludo uit de weg ruimen?
pi_156292303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:51 schreef icloud het volgende:

[..]

Haar verhaalijnen zijn een beetje op, net als haar setpartners, laura die een relatie krijgt met een man en dan bedrogen word zit toch niemand op te wachten?

Of moet ze in haar eentje de boze ludo uit de weg ruimen?
Wie zegt dat ze bedrogen moet worden? Juist niet! Ik pleit er juist voor dat koppels als Robert en Laura en Ludo en Janine dan eens voorgoed bij elkaar blijven. Er zijn genoeg soaps waarin koppels al meer dan 10 jaar bij elkaar zijn. Natuurlijk hebben die problemen, maar dat is logisch. Het is juist de uitdaging voor een soapschrijver om een koppel bij elkaar te houden. Helaas gaan deze schrijvers iedere vorm van uitdaging al jaren uit de weg.

Daarnaast zijn de verhaallijnen helemaal niet op, het is alleen dat deze schrijvers 1) geen verhaallijnen meer kunnen schrijven, en 2) dat ze weigeren de core four (Laura, Jef, Janine en Ludo) iets fatsoenlijks te spelen geven.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156292586
Had weer zakgeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_156292587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:06 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze bedrogen moet worden? Juist niet! Ik pleit er juist voor dat koppels als Robert en Laura en Ludo en Janine dan eens voorgoed bij elkaar blijven. Er zijn genoeg soaps waarin koppels al meer dan 10 jaar bij elkaar zijn. Natuurlijk hebben die problemen, maar dat is logisch. Het is juist de uitdaging voor een soapschrijver om een koppel bij elkaar te houden. Helaas gaan deze schrijvers iedere vorm van uitdaging al jaren uit de weg.

Daarnaast zijn de verhaallijnen helemaal niet op, het is alleen dat deze schrijvers 1) geen verhaallijnen meer kunnen schrijven, en 2) dat ze weigeren de core four (Laura, Jef, Janine en Ludo) iets fatsoenlijks te spelen geven.
Nou inderdaad! ^O^

De foilers van jou en Frey zeggen wat dat betreft genoeg. Laat een aantal leden van de huidige cast vertrekken en introduceer een aantal nieuwe personages, die wel wat boeiends meemaken. En niet alleen liefdesverhaallijntjes.
pi_156293119
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:21 schreef Koosnaam het volgende:

[..]

Nou inderdaad! ^O^

De foilers van jou en Frey zeggen wat dat betreft genoeg. Laat een aantal leden van de huidige cast vertrekken en introduceer een aantal nieuwe personages, die wel wat boeiends meemaken. En niet alleen liefdesverhaallijntjes.
Haha, thanks :D
Natuurlijk, het schrijven van een soap is een vak apart en voor hoofdschrijvers en storyliners een hele puzzel, maar het verzinnen van een (redelijk originele) verhaallijn moet niet moeilijk zijn. Als je (zeker hier in Nederland) de balans van wat wél en niét kan goed in ogen houdt en een variatie van soorten verhaallijnen brengt kom je al een heel eind.

Maar dat is dus waar de huidige schrijvers al jaren in tekortschieten in mijn ogen. En gelukkig zien steeds meer mensen dat.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 22 september 2015 @ 11:50:50 #90
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_156293148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:06 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze bedrogen moet worden? Juist niet! Ik pleit er juist voor dat koppels als Robert en Laura en Ludo en Janine dan eens voorgoed bij elkaar blijven. Er zijn genoeg soaps waarin koppels al meer dan 10 jaar bij elkaar zijn. Natuurlijk hebben die problemen, maar dat is logisch. Het is juist de uitdaging voor een soapschrijver om een koppel bij elkaar te houden. Helaas gaan deze schrijvers iedere vorm van uitdaging al jaren uit de weg.

Daarnaast zijn de verhaallijnen helemaal niet op, het is alleen dat deze schrijvers 1) geen verhaallijnen meer kunnen schrijven, en 2) dat ze weigeren de core four (Laura, Jef, Janine en Ludo) iets fatsoenlijks te spelen geven.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_156293309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:06 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze bedrogen moet worden? Juist niet! Ik pleit er juist voor dat koppels als Robert en Laura en Ludo en Janine dan eens voorgoed bij elkaar blijven. Er zijn genoeg soaps waarin koppels al meer dan 10 jaar bij elkaar zijn. Natuurlijk hebben die problemen, maar dat is logisch. Het is juist de uitdaging voor een soapschrijver om een koppel bij elkaar te houden. Helaas gaan deze schrijvers iedere vorm van uitdaging al jaren uit de weg.

Daarnaast zijn de verhaallijnen helemaal niet op, het is alleen dat deze schrijvers 1) geen verhaallijnen meer kunnen schrijven, en 2) dat ze weigeren de core four (Laura, Jef, Janine en Ludo) iets fatsoenlijks te spelen geven.
Laura is gewoon helmaal op, welke unieke verhaallijn moet ze dan nog spelen?

Je gaat me toch niet vertellen dat je het huwelijk van laura en robert zo geweldig vond? Een constante herhaling herhaling en herhaling.
pi_156293372
The four core is verleden tijd, unieke verhaalijnen raken op, familieleden verlaten de soap.

De grootste groepkijkers zit nu eenmaal niet in de 30-60 jarige, maar daaronder , en die willen graag mensen van hun eigen leeftijd zien, geen oude zak die ooit iets voorstelde en nu alleen maar mag dineren in de rozenboom en dingen mompelen over zijn dochters relatie.
pi_156293406
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef icloud het volgende:

[..]

Laura is gewoon helmaal op, welke unieke verhaallijn moet ze dan nog spelen?
- Ongedaan maken van de babywissel/dood van Arnie
- 'Lotje' duikt op
- Enorm overbezorgd over Sil (omdat dit nog haar enige kind is)
- Hernieuwde liefde met Robert
- Mag haar baan als advocaat weer oppakken (klinkt bizar, maar goed)

quote:
Je gaat me toch niet vertellen dat je het huwelijk van laura en robert zo geweldig vond? Een constante herhaling herhaling en herhaling.
Ik zal niet ontkennen dat er ook bij Robert en Laura een vorm van herhaling was. Maar wat hen als koppel zo bijzonder maakte was de chemie tussen Wilbert en Jette. Als je naar dat verrassingsfilmpje uit GTST Live kijkt zie je dat gewoon meteen weer. Van Robert en Laura een stabiel koppel maken is juist interessant als je het mij vraagt, omdat stabiele koppels in een soap zeldzaam zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156293671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

[quote]- Ongedaan maken van de babywissel/dood van Arnie
hoega je zoiets in godsnaam doen? Zonder arnie zonder denis, je krijgt dan een verhaallijn die nog lachwekkender is dan de babywissel, dit soort omstreden verhallijnen moet je laten rusten, nooit meer over beginnen en vergeten.

quote:
- 'Lotje' duikt op
zelfs in soapland is dit godsonmogelijk, het kind is hartstikke dood, begraven en vergeten, daar kan geen schrijver meer iets aan doen, even los van het feit dat 95% van de kijkers geen idee heeft wie lotje is

Of moet ik hier gaan denken aan een pete jensson verhaallijn? Te belachelijk voor woorden
quote:
- Enorm overbezorgd over Sil (omdat dit nog haar enige kind is)
daar is gern plaats voor noch is rik beschikbaar, een soap is gewoon product van een commercieel bedrijf.


quote:
- Hernieuwde liefde met Robert
twee acteurs kunnen nog zo veel chemie hebben, als er een slechte verhaallijn aan vast zit dan helpt chemie daar niet tegen, niemand zit te wachten op een hereniging, waarna robbert linda gaat dekken, even los van het feit dat wilbert recentelijk heeft gezegd dat hij geen grote langdurige rollen meer speelt en dat hij teleurgesteld is in endemol.
quote:
- Mag haar baan als advocaat weer oppakken (klinkt bizar, maar goed)

1 meerdijkse advocaat is genoeg, daar zitten geen meerdere verhallijnen in, even los van de vraag of ze uberhaupt nog advocaat is.
pi_156293733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:01 schreef icloud het volgende:
The four core is verleden tijd,
Met nieuwe schrijvers die eer doen aan die core four is dat absoluut niet het geval.

quote:
unieke verhaalijnen raken op,
Omdat er nood is aan nieuwe schrijvers.
Daarnaast, 'unieke verhaallijnen' bestaan niet, ze gaan altijd over liefde, vriendschap, familie, carrière etc. Alleen de manier waarop je een verhaallijn schrijft kan een hoop verschil maken. En dat is dus hetgeen wat de huidige schrijvers niet kunnen.

quote:
familieleden verlaten de soap.
Vaak dankzij de schrijvers die op een gegeven moment "niet meer weten wat ze met dat personage moeten". Maar dat is dus makkelijk op te lossen door een paar nieuwe schrijvers met nieuwe ideeën. Daarnaast, het is soap, dus er kunnen makkelijk nieuwe familieleden opduiken. Denk maar aan Mike, Maxime, Daantje, Milan etc.

quote:
De grootste groepkijkers zit nu eenmaal niet in de 30-60 jarige, maar daaronder , en die willen graag mensen van hun eigen leeftijd zien, geen oude zak die ooit iets voorstelde en nu alleen maar mag dineren in de rozenboom en dingen mompelen over zijn dochters relatie.
En dáár maak jij dus dezelfde fout als menig producent of programmadirecteur. De meest succesvolle soaps zijn nog altijd de soaps die een breed palet aan personages biedt, dus van 5 tot 85. Jongeren identificeren zich helemaal niet alleen met personages uit hun eigen leeftijdscategorie, maar ook met de oudere.
Daarnaast wordt GTST uitgezonden op een commerciële zender voor wie de doelgroep 20-49 het meest interessant is voor adverteerders. Alles daaronder of daarboven is leuk, maar niet interessant voor hen, want die zijn niet of nauwelijks te beïnvloeden door reclame. En zowel Fox, als Yorin, als BNN maakten in het (recente) verleden een grote fout door te denken dat een soap alleen gericht op jongeren interessanter is voor de markt, kijk maar naar de laatste jaren van ONM of het geflopte StartUp: daar bestond zo'n 60-90% van de cast uit jongeren tussen de 16-25 jaar. En beide series hebben het niet gered, omdat de beoogde doelgroep (jongeren) daar niet op zat te wachten.

Overigens, jij hebt het nu over een "oude zak die ooit iets voorstelde en nu alleen maar mag dineren in de rozenboom en dingen mompelen over zijn dochters relatie.", en dat jongeren daar niet op zitten te wachten. Ik zie juist op plaatsen als fanclub-sites en social media dat de jongeren graag zouden zien dat Ludo weer eens de bad guy wordt die hij ooit was. Toen was hij volgens hen juist "cool", en nu (net zoals wij zien) een slappe zak.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156293829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:21 schreef PeterKelder het volgende:

Ik zie juist op plaatsen als fanclub-sites en social media dat de jongeren graag zouden zien dat Ludo weer eens de bad guy wordt die hij ooit was. Toen was hij volgens hen juist "cool", en nu (net zoals wij zien) een slappe zak.
Dat ben ik volledig met je eens, maar hoe realistisch is het om ludo weer in de bad modus te krijgen, en vooral hoe? als je zoiets doet moet je ook met een overtuigende unieke verhaallijn komen, immers vergiftigen met alcohol, honderd keren strijden met martine, ontvoering,italiaanse maffie en het vermoorden van zijn schoondochter kunnen de kijkers ook op youtube zien.


Ik zie meer in een linda die jef vermoord(liefst uit een vliegtuig) en laura te grazen neemt terwijl ze doordraait.
pi_156294059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:18 schreef icloud het volgende:

[..]

hoega je zoiets in godsnaam doen?
Hebben zowel Frey als ik al vaker hier uit de doeken gedaan in de topicreeks, ik ga dat niet nog eens herkauwen.

quote:
Zonder arnie zonder denis, je krijgt dan een verhaallijn die nog lachwekkender is dan de babywissel, dit soort omstreden verhallijnen moet je laten rusten, nooit meer over beginnen en vergeten.
Ha, soaps bestaan voor het grote deel uit omstreden verhaallijnen die vaak nog eens gewijzigd worden na verloop van tijd. Dat is soaps eigen, zou je haast kunnen zeggen.

Daarnaast gaat het er om hóe je iets vertelt. Doe je zoiets met een plausibele verklaring, wordt het veelal geaccepteerd door de kijkers.

quote:
[..]

zelfs in soapland is dit godsonmogelijk, het kind is hartstikke dood, begraven en vergeten, daar kan geen schrijver meer iets aan doen, even los van het feit dat 95% van de kijkers geen idee heeft wie lotje is

Of moet ik hier gaan denken aan een pete jensson verhaallijn? Te belachelijk voor woorden
Waarom denk je dat de naam tussen aanhalingstekens stond?
Daarnaast wordt het dan zeker geen Pete Jenssens-achtige verhaallijn, dat gaat zelfs mij iets te ver, hoe spannend het ook kan zijn. En zoals hier boven al gezegd gaat het er om hoe je zoiets vertelt, dat maakt veel verschil.

quote:
[..]

daar is gern plaats voor noch is rik beschikbaar,
Daar kan dan plaats voor gemaakt worden. Daarnaast zijn er meer acteurs in Nederland, mocht Rik Witteveen niet kunnen of willen.

quote:
een soap is gewoon product van een commercieel bedrijf.
Dus kan een verhaallijn niet verteld worden, wil je zeggen? :')
RTL wil graag meer familiaire verhalen zien in GTST, dan is dit daar een goed voorbeeld van. Aan een overbezorgde moeder die zich bezighoudt met het leven van haar zoon uit angst dat hem iets overkomt is niks geks hoor, er zijn daar genoeg van.

quote:
[..]

twee acteurs kunnen nog zo veel chemie hebben, als er een slechte verhaallijn aan vast zit dan helpt chemie daar niet tegen,
Jij gaat er meteen van uit dat er een slechte verhaallijn aan vast zit, maar met schrijvers die het verleden van een serie eer aan willen doen zal dat minder snel gebeuren. Die kijken wel uit en doen er alles aan om zo'n verhaallijn zo goed mogelijk te maken.

quote:
niemand zit te wachten op een hereniging,
Goh, dat klinkt wel heel stellig. Marktonderzoekje gedaan soms?

quote:
waarna robbert linda gaat dekken,
Ook dat heb ik helemaal niet gezegd, dat maak jij er van.

quote:
even los van het feit dat wilbert recentelijk heeft gezegd dat hij geen grote langdurige rollen meer speelt en dat hij teleurgesteld is in endemol.
Wilbert heeft ook niet het eeuwige geld en daarbij was hij niet zozeer teleurgesteld in Endemol, maar in het toenmalige schrijversteam dat hem alleen nog de rol van opa wilde geven. De beste man is acteur en wil zijn tanden kunnen zetten in verhaallijnen, niet meer dan logisch.

quote:
[..]

1 meerdijkse advocaat is genoeg, daar zitten geen meerdere verhallijnen in, even los van de vraag of ze uberhaupt nog advocaat is.
Als het aan mij lag zou Thijs exit zijn, eendimensionale rol en geen sterk acteur.
En nee, Laura is geen advocaat meer, waarom zou ze anders manager van De Rozenboom zijn denk je? Maar het is soap, kijk maar naar Wiet. Die werd na de zomercliff van seizoen 21 veroordeeld tot een jarenlange gevangenisstraf met TBS-behandeling en liep anderhalf jaar later weer vrolijk rond. Dan kan het verbod voor Laura om ooit nog als advocaat aan de slag te gaan evengoed teruggedraaid worden. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd, ook in het echte leven.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156294702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:38 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
[quote]
Hebben zowel Frey als ik al vaker hier uit de doeken gedaan in de topicreeks, ik ga dat niet nog eens herkauwen.
Ik heb geen enkele enigsinds realistische verhaallijn gezien waarmee je dit ongedaan zou kunnen maken.
[..]
quote:
Ha, soaps bestaan voor het grote deel uit omstreden verhaallijnen die vaak nog eens gewijzigd worden na verloop van tijd. Dat is soaps eigen, zou je haast kunnen zeggen.
Soms lopen verhaallijnen zo vast of zijn ze zo omstreden dat er snel overheen moet stappen, er geen enkele realistische manier te bedenken om dit zonder veel gezichtsverlies ongedaan te maken, een tweede wissel of een adminstratieve fout is volledig onrealistisch.
quote:
Daarnaast gaat het er om hóe je iets vertelt. Doe je zoiets met een plausibele verklaring, wordt het veelal geaccepteerd door de kijkers.
nogmaals ik zie niet in welke pausible verklaring je hiervoor nog kunt bedenken, de schrijvers hebben zich flink in de nesten gewerkt met deze ruil,en daar kun je nu nog maar weinig meer mee.
quote:
Waarom denk je dat de naam tussen aanhalingstekens stond?
Daarnaast wordt het dan zeker geen Pete Jenssens-achtige verhaallijn, dat gaat zelfs mij iets te ver, hoe spannend het ook kan zijn. En zoals hier boven al gezegd gaat het er om hoe je zoiets vertelt, dat maakt veel verschil.
Nogmaals zelfs in soapland kun je een begraven persoon niet tot leven wekken, tenzij je er rekening mee houd, de schrijvers van gtst hebben eerder al bewezen dat het enigsinds realistisch moet blijven, kijkers houden niet van totale fictie. een overleden kind 20 jaar later tot leven wekken is dat niet.

Of heeft stenders ze een ziek kind gegeven zodat robert weer snel aan ze werk kon?

quote:
Daar kan dan plaats voor gemaakt worden. Daarnaast zijn er meer acteurs in Nederland, mocht Rik Witteveen niet kunnen of willen
endemol heeft er bewust voor gekozen om alle keren voor rik te kiezen, een recast van een nutteloos karakter waarvoor ook nog eens een ander karakter moet sneuvelen is niet realistisch..

quote:
Dus kan een verhaallijn niet verteld worden, wil je zeggen? :')
RTL wil graag meer familiaire verhalen zien in GTST, dan is dit daar een goed voorbeeld van. Aan een overbezorgde moeder die zich bezighoudt met het leven van haar zoon uit angst dat hem iets overkomt is niks geks hoor, er zijn daar genoeg van.
Nogmaals endemol is geen filantropische instelling, het is commercieel bedrijf die precies hebben berekend uit hoeveel acteurs de cast moet bestaan, de huidige cast is vol,en zeker in deze financiele tijden zullen ze er niet voor kiezen om de cast meer mensen te geven dan noodzakelijk(zoals ze wel deden in de jaren 2000)

quote:
Jij gaat er meteen van uit dat er een slechte verhaallijn aan vast zit, maar met schrijvers die het verleden van een serie eer aan willen doen zal dat minder snel gebeuren. Die kijken wel uit en doen er alles aan om zo'n verhaallijn zo goed mogelijk te maken.
IS er dan een goed verleden tussen robert en laura qua verhaallijnen? ik erken de chemie tussen de acteurs, maar voor de rest waren hun verhaallijnen onderling meer van hetzelfde, steeds weer dezelfde cyclus.

Ik hoef jouw vast niet te vertellen waarom wim zomer met ruzie is weggegaan? die verhaallijnen van vroeger worden geromantiseerd, maar waren echt niet beter.
quote:
Goh, dat klinkt wel heel stellig. Marktonderzoekje gedaan soms?
robert is iemand van vroeger, groot deel van kijkers identificeerd zich niet in hem, hebben daar niet de gevoelens bij die de die hard kijkers hebben en als je zo iemand terug haalt dan heb je een ijzersterke verhaallijn nodig, geen herhaling van overloosgezeik in diverse varianten.
quote:
Ook dat heb ik helemaal niet gezegd, dat maak jij er van.
Nee dat maak ik er niet van je, dat is de conseqentie als je hem terughaalt, dit is het karakter,het hart, de definitie van het karakter robert, als je hem niet vreemd laat gaan herkent niemand hem meer.

quote:
Wilbert heeft ook niet het eeuwige geld en daarbij was hij niet zozeer teleurgesteld in Endemol, maar in het toenmalige schrijversteam dat hem alleen nog de rol van opa wilde geven. De beste man is acteur en wil zijn tanden kunnen zetten in verhaallijnen, niet meer dan logisch.
nee hij heeft recentelijk laten weten dat hij teleurgesteld is in endemol omdat ze nooit een comeback hebben overwogen, terwijl wilbert in zo beetje alle media heeft geroepen dat graag weer terug komt, daarnaast zal hij wel aow en pensioen krijgen denk ik.

quote:
Als het aan mij lag zou Thijs exit zijn, eendimensionale rol en geen sterk acteur.
dat is onrealistisch met de huidige schrijvers en personages, ondanks dat hij van mij ook wel mag vertrekken.
quote:
En nee, Laura is geen advocaat meer, waarom zou ze anders manager van De Rozenboom zijn denk je?
dat heeft niks met elkaar te maken, een advocaat in rust(of met ander werk) kan normaal gezien wel in het register blijven ingeschreven, echter lijkt me dat onrealistisch na het huisarrest vanwege de moord op marry.

quote:
Maar het is soap, kijk maar naar Wiet. Die werd na de zomercliff van seizoen 21 veroordeeld tot een jarenlange gevangenisstraf met TBS-behandeling en liep anderhalf jaar later weer vrolijk rond.
De schrijvers wilde heel graag met pip werken en hebben daar een rol op aangepast.

quote:
Dan kan het verbod voor Laura om ooit nog als advocaat aan de slag te gaan evengoed teruggedraaid worden.
Alles kan maar volgens mij was laura als advocaat geen geweldig personage en was haar relatie met robert nog minder op dat moment, haar hele advocaten lijn draaide om ruzie met robert en een verhouding met philipe, even afgezien van het feit of het realisitisch is om een vrouw die ver over de pensioensleeftijd is nog advocaat te laten zijn.

quote:
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd, ook in het echte leven.
Nogmaals alles kan, maar je moet dit soort verandering niet doen omdat je graag wilt doen of om jouw droombeeld te verwenzelijke, maar omdat ze iets bijdrage, omdat ze een nieuwe boost geven, omdat het nieuwe deuren opent.

Als we dan toch bezig zijn mag bowien dan levend uit het ravijn worden getoverd :9~ :9~ O+ O+ heb jij vast een oplossing voor.
pi_156295143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:09 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele enigsinds realistische verhaallijn gezien waarmee je dit ongedaan zou kunnen maken.
Dan zou ik toch maar eens gaan teruglezen als ik jou was.

quote:
[..]

[..]

Soms lopen verhaallijnen zo vast of zijn ze zo omstreden dat er snel overheen moet stappen, er geen enkele realistische manier te bedenken om dit zonder veel gezichtsverlies ongedaan te maken, een tweede wissel of een adminstratieve fout is volledig onrealistisch.

[..]

nogmaals ik zie niet in welke pausible verklaring je hiervoor nog kunt bedenken, de schrijvers hebben zich flink in de nesten gewerkt met deze ruil,en daar kun je nu nog maar weinig meer mee.
Mensen zien Arnie nog steeds als dé zoon van Robert en Laura. Als je dat in ere weet te herstellen is er geen sprake van gezichtsverlies, maar wordt een stukje nostalgie teruggebracht.

quote:
[..]

Nogmaals zelfs in soapland kun je een begraven persoon niet tot leven wekken, tenzij je er rekening mee houd, de schrijvers van gtst hebben eerder al bewezen dat het enigsinds realistisch moet blijven, kijkers houden niet van totale fictie. een overleden kind 20 jaar later tot leven wekken is dat niet.
Wie zegt dat ik Lotje tot leven wek? Dood is dood, daar ben ik het mee eens. Maar je kunt er altijd een mouw aan passen waardoor er aan getwijfeld wordt.

quote:
Of heeft stenders ze een ziek kind gegeven zodat robert weer snel aan ze werk kon?
Lijkt mij sterk, toen Lotje ziek werd was Stenders er fysiek allang niet meer, naast het feit dat Robert in die tijd ontslag nam in Amerika om zich weer in Nederland te kunnen vestigen.

quote:
[..]

endemol heeft er bewust voor gekozen om alle keren voor rik te kiezen,
Hij is twee periodes binnen één seizoen te zien geweest als Sil.

quote:
een recast van een nutteloos karakter waarvoor ook nog eens een ander karakter moet sneuvelen is niet realistisch..
Hoezo is Sil een nutteloos karakter? Dat maak jij er van, in mijn ogen is Sil een personage met veel mogelijkheden en met een binding naar één van de superkoppels uit 25 jaar GTST.

Een Sasha Kramer, die is pas nutteloos.

quote:
[..]

Nogmaals endemol is geen filantropische instelling, het is commercieel bedrijf die precies hebben berekend uit hoeveel acteurs de cast moet bestaan, de huidige cast is vol,en zeker in deze financiele tijden zullen ze er niet voor kiezen om de cast meer mensen te geven dan noodzakelijk(zoals ze wel deden in de jaren 2000)
Dan gooien we er toch gewoon wat mensen uit? Zijn er genoeg in de huidige cast die geen rol van betekenis meer hebben in de serie, en dan heb ik het niet over de core four.

quote:
[..]

IS er dan een goed verleden tussen robert en laura qua verhaallijnen? ik erken de chemie tussen de acteurs, maar voor de rest waren hun verhaallijnen onderling meer van hetzelfde, steeds weer dezelfde cyclus.
En daarom zou ik er nu juist voor kiezen om niet weer diezelfde cyclus te maken.

quote:
Ik hoef jouw vast niet te vertellen waarom wim zomer met ruzie is weggegaan?
Hij is 1) niet met ruzie weggegaan, en 2) vertrokken omdat hij van de toenmalige producenten moest kiezen voor óf GTST, óf zijn wintercircus. Dat laatste zorgde er namelijk ieder jaar weer voor dat Daniël een paar weken per jaar niet te zien was en de schrijvers daarvoor weer met een oplossing moesten komen.

quote:
die verhaallijnen van vroeger worden geromantiseerd, maar waren echt niet beter.
Ik zal de laatste zijn die dat zal ontkennen. Robert die steeds vreemd ging, Helen die allerlei gekken achter zich aan had, Daniël die de ene na de andere vrouw verloor... Het was zeker niet geweldig, maar altijd nog beter dan waar de huidige schrijvers mee komen.

quote:
[..]

robert is iemand van vroeger, groot deel van kijkers identificeerd zich niet in hem, hebben daar niet de gevoelens bij die de die hard kijkers hebben en als je zo iemand terug haalt dan heb je een ijzersterke verhaallijn nodig, geen herhaling van overloosgezeik in diverse varianten.
Zoals gezegd zou ik er daarom niet voor kiezen om hem weer continue hetzelfde te laten beleven.

quote:
[..]

Nee dat maak ik er niet van je, dat is de conseqentie als je hem terughaalt, dit is het karakter,het hart, de definitie van het karakter robert, als je hem niet vreemd laat gaan herkent niemand hem meer.
En net zeg je nog dat een groot deel van de kijkers hem sowieso niet herkent?
En waarom zou hij per sé moeten vreemdgaan? De suggestie dát hij zou vreemdgaan is al genoeg wat dat betreft. Het hoeft absoluut niet zo te zijn.

quote:
[..]

nee hij heeft recentelijk laten weten dat hij teleurgesteld is in endemol omdat ze nooit een comeback hebben overwogen, terwijl wilbert in zo beetje alle media heeft geroepen dat graag weer terug komt, daarnaast zal hij wel aow en pensioen krijgen denk ik.
Hij is teleurgesteld in de producers en schrijvers van GTST, niet in heel Endemol. Zou ook gek zijn wanneer hij boos is op de webredacteur van All You Need Is Love omdat hij geen comeback mag maken in GTST.

quote:
[..]

dat is onrealistisch met de huidige schrijvers en personages, ondanks dat hij van mij ook wel mag vertrekken.

[..]

dat heeft niks met elkaar te maken, een advocaat in rust(of met ander werk) kan normaal gezien wel in het register blijven ingeschreven, echter lijkt me dat onrealistisch na het huisarrest vanwege de moord op marry.
Dan nog valt daar een mouw aan te passen. Een soap is niet per definitie 100% realistisch. Het is een sprookje die veel weg heeft van de werkelijkheid.

quote:
[..]

De schrijvers wilde heel graag met pip werken en hebben daar een rol op aangepast.
Dan is dat dus ook te doen met Laura.

quote:
[..]

Alles kan maar volgens mij was laura als advocaat geen geweldig personage en was haar relatie met robert nog minder op dat moment, haar hele advocaten lijn draaide om ruzie met robert en een verhouding met philipe,
Dat met Philip vond plaats in seizoen 10 en Laura was al langer aan de slag als advocaat.

quote:
even afgezien van het feit of het realisitisch is om een vrouw die ver over de pensioensleeftijd is nog advocaat te laten zijn.
Hoe oud is ze dan volgens jou, 85?

quote:
[..]

Nogmaals alles kan, maar je moet dit soort verandering niet doen omdat je graag wilt doen of om jouw droombeeld te verwenzelijke, maar omdat ze iets bijdrage, omdat ze een nieuwe boost geven, omdat het nieuwe deuren opent.
Alsof Linda die Jef uit een vliegtuig gooit om hem te vermoorden wel iets toevoegt? Dan is het vroeg of laat exit Linda, heb je ook niks aan.

quote:
Als we dan toch bezig zijn mag bowien dan levend uit het ravijn worden getoverd :9~ :9~ O+ O+ heb jij vast een oplossing voor.
Nee, want zoals gezegd: dood is dood - tenzij we haar lijk niet hebben gezien, maar dat is wel gebeurd. Daarnaast hebben ze haar toen ook al min of meer uit het ravijn getoverd met haar dubbelganger om Ludo een hak te zetten.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_156295226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

- Ongedaan maken van de babywissel/dood van Arnie
- 'Lotje' duikt op
- Enorm overbezorgd over Sil (omdat dit nog haar enige kind is)
- Hernieuwde liefde met Robert
- Mag haar baan als advocaat weer oppakken (klinkt bizar, maar goed)

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er ook bij Robert en Laura een vorm van herhaling was. Maar wat hen als koppel zo bijzonder maakte was de chemie tussen Wilbert en Jette. Als je naar dat verrassingsfilmpje uit GTST Live kijkt zie je dat gewoon meteen weer. Van Robert en Laura een stabiel koppel maken is juist interessant als je het mij vraagt, omdat stabiele koppels in een soap zeldzaam zijn.
Helemaal eens met die babywissel. Dat was de meeste grove fout van de schrijvers. Erger nog, een blunder!
Maar Lotje terughalen is minstens zo erg. :N

Ik heb het al eens eerder gezegt. Ik zou het wel mooi vinden als de soap tot zijn einde loopt, of Jette besluit definitief te stoppen, dat wij Arnie nog eenmaal mogen zien. Ik heb het destijds oprecht een gemis gevonden dat Robert en Laura hem echt nooit meer hebben teruggevonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')