abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156124078
Volgens het Pentagon heeft Rusland zware tanks geparkeerd op een vliegveld in Syrie, en voegt toe dat hun intenties onduidelijk zijn.

Moskou krijgt internationaal meer druk om haar intenties duidelijk te maken.

Een woordvoerder wilde tegenover Reuters niet direct reageren omdat ze geen uitspraken doen over US intelligence, maar vertelde desondanks dat de recente acties van Rusland suggereren dat Moskou daar een "forward air operating base" aan het voorbereiden is.




quote:
Russia Just Parked Several Tanks at a Syrian Airfield, Pentagon Says

Russia has positioned several tanks at an airfield in Syria, two US officials said on Monday, adding that the intentions of Moscow's latest deployment of heavy military equipment were unclear. Moscow has come under some measure of international pressure in recent days to be more transparent about its moves in Syria, where the Kremlin has been supporting Syrian President Bashar al-Assad in a 4-1/2-year war.

The Pentagon declined to directly comment on the Reuters report, saying it could not discuss US intelligence. But a spokesman said recent actions by Moscow suggested plans to establish a forward air operating base.

"We have seen movement of people and things that would indicate that they plan to use that base there, south of Latakia, as a forward air operating base," Pentagon spokesman Captain Jeff Davis told a news briefing.

One of the US officials, who spoke to Reuters on condition of anonymity, said seven Russian T-90 tanks had been observed at the airfield near Latakia, an Assad stronghold. Both officials said Russia had also stationed artillery that appeared to be arrayed defensively to protect Russian personnel stationed there.

Reuters has previously reported that Russia had deployed about 200 naval infantry soldiers to the airfield, as well as temporary housing units, a portable air traffic control station, and components for an air defense system.

In a sign of the pace of Russia's buildup, Moscow has been sending about two military cargo flights a day to the airfield over the past week, US officials say.

A diplomatic source, speaking to Reuters in the region on condition of anonymity, said the Russians were working to improve the airfield.

"There have been trucks going in and out," the diplomat said. "It appears the runway is not suited to some types of aircraft yet, and they have been doing some improvements."

Russia has said it will continue providing military supplies to Syria, and that its assistance to the Syrian army is in line with international law.

Asked about the Russian military build-up, State Department spokesman John Kirby told reporters Monday: "It certainly appears as though… they are continuing to support — and perhaps even with additional assets — the Assad regime."

The United States is using Syrian airspace to lead a campaign of air strikes against the Islamic State (IS), and a greater Russian presence raises the prospect of the Cold War superpower foes encountering each other on the battlefield. So far, however, Russia has not sent combat aircraft or helicopter gunships to the airfield, the Pentagon said.

Both Moscow and Washington say their enemy is IS, whose fighters control large parts of Syria and Iraq. But Russia supports the government of Assad, while the United States says his presence makes the situation worse.

The Syrian civil war, in which about 250,000 people have died, has caused nearly half of Syria's prewar population of 23 million to flee, with many thousands attempting to reach Europe.
bron

Net als je denkt dat het conflict niet verder kan escaleren, nu maar hopen dat ze vrede komen brengen.
bivd kijkt met u mee.
pi_156124390
Even de IS naar een andere wereld schieten
pi_156124392
Putin zet hakken in het zand, en geeft aan dat zijn steun aan de Syrische president nodig is om ISIS te kunnen verslaan.

quote:
MOSCOW -- Russian President Vladimir Putin on Tuesday strongly defended Moscow's military assistance to the Syrian government, saying it's impossible to defeat the Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) without cooperating with Damascus.
bivd kijkt met u mee.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 15 september 2015 @ 21:52:23 #4
186611 Haags
pi_156124510
Niks mis mee, lekker laten gaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_156124694
Gaat Rusland een keer actie ondernemen, is het weer niet goed :'). Die Putin heeft het oom niet makkelijk met al die haters.
pi_156124787
Zeker zes T-90 tanks, vijftien artillerie stukken, en 36 gepantserde voertuigen nu aanwezig.
bivd kijkt met u mee.
pi_156124893
Obama:

quote:
President Barack Obama cast the buildup as an effort to prop up the embattled leader, warning Moscow against doubling down on Assad.
bivd kijkt met u mee.
pi_156125037
Dit was al eerder bekend joh.
pi_156125164
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaat Rusland een keer actie ondernemen, is het weer niet goed :'). Die Putin heeft het oom niet makkelijk met al die haters.
US zoekt gewoon een reden om een conflict met de Russen te beginnen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156125237
Wordt tijd dat we al die 'vluchtelingen' op cruiseschepen naar de VS verschepen. Het beloofde land nietwaar. Eens kijken hoe snel Amerika ons bevrijdt van IS. Klootzakken hebben het hele Midden-Oosten naar de klote geholpen en gaan dan zeggen dat Rusland the bad guy is. |:(
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_156125238
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:01 schreef MotherFoker het volgende:
Dit was al eerder bekend joh.
Had je dan niet ff een topic kunnen openen?
Dan hadden wij het ook geweten.

NOS wist het gisteren blijkbaar al, maar ik kijk nooit NOS
bivd kijkt met u mee.
pi_156125271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Had je dan niet ff een topic kunnen openen?
Dan hadden wij het ook geweten.

NOS wist het gisteren blijkbaar al, maar ik kijk nooit NOS
Was allang bekend in het Syrië topic joh. En op de FP.
pi_156125332
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaat Rusland een keer actie ondernemen, is het weer niet goed :'). Die Putin heeft het oom niet makkelijk met al die haters.
Vind je het gek als hij zijn eigen veto zo makkelijk aan de kant schuift. De VN heeft blijkbaar zijn beste tijd gehad....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156125368
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

US zoekt gewoon een reden om een conflict met de Russen te beginnen
De stroom vluchtelingen zal wel flink groter worden als die twee gaan strijden voor de overwinning tegen ISIS, ...daar wil je niet bij blijven denk ik.
bivd kijkt met u mee.
pi_156125438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Was allang bekend in het Syrië topic joh. En op de FP.
Is dat zo'n centraal ding, want daar kom ik nooit, FP idem.
bivd kijkt met u mee.
pi_156125495
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Is dat zo'n centraal ding, want daar kom ik nooit, FP idem.
Ja het is een centraal topic, hetzelfde als met het Turkije mengt zich in Syrisch conflict etc.
pi_156125573
Dus Rusland, de aloude bondgenoot van Syrië, gaat helpen om de rotzooi die Amerika heeft gemaakt op te ruimen en dan zou het Ruslands schuld zijn? Wondere wereld..
pi_156125590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ja het is een centraal topic, hetzelfde als met het Turkije mengt zich in Syrisch conflict etc.
Dan weten ze het daar gelukkig ook.
Ik vind centrale topics ruk, daar kun je geen flikker volgen, alles gaat er door elkaar.
bivd kijkt met u mee.
pi_156125650
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef Nemephis het volgende:
Dus Rusland, de aloude bondgenoot van Syrië, gaat helpen om de rotzooi die Amerika heeft gemaakt op te ruimen en dan zou het Ruslands schuld zijn? Wondere wereld..
Dit is echt het enige gevecht dat ik niet leuk zou vinden, en ik ben dol op een goeie rel..
bivd kijkt met u mee.
pi_156125679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

US zoekt gewoon een reden om een conflict met de Russen te beginnen
Ja lekker op afstand op dat eiland, en wij zitten dan met de ellende.
pi_156125694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dan weten ze het daar gelukkig ook.
Ik vind centrale topics ruk, daar kun je geen flikker volgen, alles gaat er door elkaar.
Nah het is wel redelijk op de frontpage begon Amerika al te zeuren erover, maar moeten ze er zelf wat aan doen, maar nee nu gaat Rusland er met de ere titel vandoor dat zij tegen IS vechten. Amerika wil dat liever zelf. nouja als het hun uitkomt ofcourse.
pi_156125784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:10 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dit is echt het enige gevecht dat ik niet leuk zou vinden, en ik ben dol op een goeie rel..
Als je oorlog als een goeie rel ziet ben je ook niet helemaal fris in je hoofd. Just sayin'
pi_156126133
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Als je oorlog als een goeie rel ziet ben je ook niet helemaal fris in je hoofd. Just sayin'
De meeste oorlogen wel, zeker die waarbij de ene partij "vrijheid" gaat brengen bij de andere.
Als je wordt aangevallen als land en je moet je verdedigen is het weer een ander verhaal.
bivd kijkt met u mee.
pi_156126199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef kawotski het volgende:
Wordt tijd dat we al die 'vluchtelingen' op cruiseschepen naar de VS verschepen. Het beloofde land nietwaar. Eens kijken hoe snel Amerika ons bevrijdt van IS. Klootzakken hebben het hele Midden-Oosten naar de klote geholpen en gaan dan zeggen dat Rusland the bad guy is. |:(
De V.S. is al aan het kijken wat het kan doen ten aanzien van de vluchtelingen. Het is vooralsnog bar weinig, maar er lijkt na de foto van dat verdronken jongetje Kurdi eindelijk schot in te komen.

De V.S. bombardeert veel vaker stellingen van I.S. dan andere coalitiepartijen misschien wel dan alle andere coalitiepartijen bij elkaar. Ze levert misschien geen grondtroepen, maar het is ongetwijfeld een van degenen die de strijd tegen I.S. het meest serieus neemt afgezien van misschien de Iraakse regering.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaat Rusland een keer actie ondernemen, is het weer niet goed :'). Die Putin heeft het oom niet makkelijk met al die haters.
De laatste keer dat Rusland actie ondernam, vielen er groene mannetjes een ander land binnen en binnen no time was er een schiereiland dat een referendum afkondigde en zich onmiddelijk daarna bij Rusland aansloot. internationaal waren maar weinigen daar blij mee. Rusland is altijd wel een goede partner in de strijd tegen het terrorisme geweest.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_156126230
Zal me niks verbazen als dit een reactie is op de troepenopbouw van de VS in oost-Europa.
pi_156126314
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal me niks verbazen als dit een reactie is op de troepenopbouw van de VS in oost-Europa.
Ik denk het ook, en kan hem geen ongelijk geven.
Russen zijn meesters in schaken.
bivd kijkt met u mee.
pi_156126779
Toch zijn er stemmen in Rusland die vrezen voor een nieuw Afghanistan.

Forbes: 4 uur geleden:
quote:
Putin Risks Repeating The Soviet Union's Afghanistan Mistake
bivd kijkt met u mee.
pi_156126911
Iemand moet iets doen :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156126971
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:31 schreef bijdehand het volgende:
Iemand moet iets doen :)
Ook waar,.. en de Russen hoeven niet eerst een paar jaar te vergaderen, dat scheelt.
bivd kijkt met u mee.
pi_156127079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Toch zijn er stemmen in Rusland die vrezen voor een nieuw Afghanistan.

Forbes: 4 uur geleden:

[..]

Mag ik vragen... wat er toen allemaal is gebeurd... mijn oom heeft daar toen gevochten maar nouja, hij heeft van dat trauma daar je kan t raden. Dus die heb ik niet meer. Sorry ik durf het niet op te zoeken?
pi_156127217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:33 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Mag ik vragen... wat er toen allemaal is gebeurd... mijn oom heeft daar toen gevochten maar nouja, hij heeft van dat trauma daar je kan t raden. Dus die heb ik niet meer. Sorry ik durf het niet op te zoeken?
Rusland dacht "even" orde te herstellen in Afghanistan, en kreeg billenkoek van de Afghanen.
Een soort Vietman voor de VS, maar dan voor de Russen.

.. En vraag altijd alles wat er op je hart ligt, daar is FOK! voor. ;)
bivd kijkt met u mee.
pi_156127247
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:36 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Rusland dacht "even" orde te herstellen in Afghanistan, en kreeg billenkoek van de Afghanen.
Oh, wow, dat zie je ook niet elke dag.
pi_156127352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:37 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Oh, wow, dat zie je ook niet elke dag.
Zeker niet, omdat Rusland dacht veel sterker te zijn, maar de Afghanen bleken over meer wilskracht te beschikken, ik kan daar alleen maar respect voor hebben.
bivd kijkt met u mee.
pi_156127567
In Syrie hebben ze de steun van de Staat en ook een groot deel van de bevolking. Totaal andere situatie.
pi_156127691
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:41 schreef Confetti het volgende:
In Syrie hebben ze de steun van de Staat en ook een groot deel van de bevolking. Totaal andere situatie.
Dat zal nog maar moeten blijken denk ik.
bivd kijkt met u mee.
pi_156127778
Dit is wel een zorgelijke situatie. Russen in Syrië. Nu nog 1 keer en verkeerd geworpen bom (waar de US meestal mee wegkomt door te zeggen: collateral damage, jammer maar helaas en sorry nog) en we kunnen beginnen aan een conflict zoals we het nog nooit meegemaakt hebben.
pi_156127909
pi_156127913
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:45 schreef Toefjes het volgende:
Dit is wel een zorgelijke situatie. Russen in Syrië. Nu nog 1 keer en verkeerd geworpen bom (waar de US meestal mee wegkomt door te zeggen: collateral damage, jammer maar helaas en sorry nog) en we kunnen beginnen aan een conflict zoals we het nog nooit meegemaakt hebben.
De eerste retoriek begint al te stromen in de VS.

Pentagon wil militaire budget verhogen.

quote:
Russia’s increasing assertiveness in Europe and the Middle East is reshaping the U.S. defense budget for the coming fiscal year, according to Pentagon Comptroller Michael McCord.
quote:
“If you look at” Russia’s behavior, he said, “it’s nothing short of alarming.”
bivd kijkt met u mee.
pi_156127993
Oh komop zeg! In plaats van te lopen janken kan je samenwerken maar nee de USA heeft weer trots hoor.
pi_156128008
quote:
Ben er ook bang voor.

:@
bivd kijkt met u mee.
pi_156128090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:50 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor.

:@
Wat heb je eraan om bang te zijn?
pi_156128272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:52 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Wat heb je eraan om bang te zijn?
Niet veel, maar het zou leuk zijn als er geen 3e wereldoorlog uitbreekt.
bivd kijkt met u mee.
pi_156128317
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:56 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Niet veel, maar het zou leuk zijn als er geen 3e wereldoorlog uitbreekt.
Nee goh, niemand wil dat hé. Maar zover is het nog lang niet, de situatie in Oost Oekraïne waren ze ook al bang voor en dat is nu een frozen conflict.
pi_156128362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:56 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Niet veel, maar het zou leuk zijn als er geen 3e wereldoorlog uitbreekt.
Het zou een zegening zijn voor Europa! Nog meer vluchtelingen die als nieuwe voorbeeld burgers onze economie kunnen komen steunen _O_
pi_156128433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:57 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Nee goh, niemand wil dat hé. Maar zover is het nog lang niet, de situatie in Oost Oekraïne waren ze ook al bang voor en dat is nu een frozen conflict.
Klopt, maar die Amerikanen mikken zo slecht, dat hebben ze in Irak wel laten zien.

Zowel eigen troepen zwaar in de pan gehakt tijdens tank-slagen, maar ook mensen van de pers keihard neergemaaid omdat een tele-lens werd aangezien voor raketwerper.

En zoals Toefjes al zei..

1 verkeerde bom en het zou wel eens "verkeerd begrepen" kunnen worden door de Russen.

En het electronische "Vriend of Vijand" systeem zal de Russen wel niet als "Vriend" herkennen.
bivd kijkt met u mee.
pi_156128459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:50 schreef MotherFoker het volgende:
Oh komop zeg! In plaats van te lopen janken kan je samenwerken maar nee de USA heeft weer trots hoor.
Geen trots, maar een eigen door en door verrotte agenda.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_156128535
We zitten gewoon nog steeds in de koude oorlog en zijn op weg naar een derde wereldoorlog.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_156128536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het zou een zegening zijn voor Europa! Nog meer vluchtelingen die als nieuwe voorbeeld burgers onze economie kunnen komen steunen _O_
Met een derde wereld oorlog kunnen we denk ik onze hele wijze van denken vergeten. Dan gaat het niet meer om economie, allochtoon of autochtoon en of je volgend jaar de iphone 7 of de galaxy S7 neemt. Dan gaat het alleen nog maar om overleven.

En misschien moet je zelf wel vluchten. Dat zou op z'n zachtst gezegd wel ironisch zijn
pi_156128739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Met een derde wereld oorlog kunnen we denk ik onze hele wijze van denken vergeten. Dan gaat het niet meer om economie, allochtoon of autochtoon en of je volgend jaar de iphone 7 of de galaxy S7 neemt. Dan gaat het alleen nog maar om overleven.

En misschien moet je zelf wel vluchten. Dat zou op z'n zachtst gezegd wel ironisch zijn
Die 3e WO komt er toch nooit.

En als er wel een atoombom gegooid wordt, is het snel afgelopen met die oorlog :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_156128848
Beter kan Rusland enkele Tupolev Tu-95 zenden. En enkele nukes droppen op Ar-Raqqah. w/
Ура для россии
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')