abonnement Unibet Coolblue
pi_156173239
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef AapNootMuis het volgende:
Wie nog in paddo's wil moet opschieten, nog 4400,- te gaan....
Ik ben er ook maar ingestapt. Leuk verhaal, aardige zekerheden, duidelijke reacties op de vragen.

En die incentive... :Y , jammie
pi_156173265
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef AapNootMuis het volgende:
Wie nog in paddo's wil moet opschieten, nog 4400,- te gaan....
Ik heb er net nog 2 investeerders bij gezet :) Zelf nog wat ingestoken en ik investeer ook voor mijn ouders die ook paddestoelen lusten.
pi_156173308
quote:
99s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:35 schreef CaLeX het volgende:
is er iemand die de nieuwe investeringsovereenkomst al door gepluist heeft op eventuele aanpassingen in de voorwaarden?
Heb hem doorgescand, Zie niet zo veel bijzonders.GVE positionnert zich net als in de vorige overeenkomst geheel als intermediair die geen verandwoordelijkheid neemt aangaande data van leningnemers etc. Verder zag ik dat zo'n afhandeling als met HIN nu expliciet genoemd wordt als mogelijkheid van vervroegd aflossen. Verder zijn er ook wel zaken aangaande hoe de lener zich moet gedragen beter opgenomen.
Maar ik moet het nog een keer echt goed lezen. Maar daar moet je net zin in hebben.................

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-09-2015 17:07:22 ]
pi_156173335
Ik heb de paddo's net ook meegepakt.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:08:13 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156173994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Helemaal niets Ik heb de eerste 52000 voor mijn rekening genomen onder verschillende investeringsnummers, Jij mag de volgende 48000 investeren. Dus ik zou zeggen ga je gang! :)
Beetje flauw ;) Zonder gekheid, waarom is het opvallend dat een leningvrager de huidige afzetmarkt in meer detail gaat beschrijven?
pi_156174174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Beetje flauw ;) Zonder gekheid, waarom is het opvallend dat een leningvrager de huidige afzetmarkt in meer detail gaat beschrijven?
Dat is ook prima. Helaas lees ik in het hele project alleen maar een hoop bla bla en komt het op mij over als ene grote luchtballon. Zoals ik het al eerder gezegd heb, het enige mooie aan het project is de incentive, maar ja, om daar nu minimaal 500 euro voor te betalen.
pi_156174217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:46 schreef rob746 het volgende:
Wat ik wel jammer vindt is dat er geen tussentijdse updates komen vanuit de leners.
Zodat je een beeld krijgt wat er met het geld is gebeurd.
Bijvoorbeeld: Hoe is de verbouwing geworden, hoe is de winkel ingericht, is de bestelde boot op tijd geleverd enz.
Omdat ze de crowd erbij willen betrekken lijkt me dat juist een aardige aanvulling of zien andere dit anders?
Uiteraard is het geld al uitgeleend dus wat dat betreft heeft het geen toegevoegde waarde.
Er worden wel een aantal zaken gedaan:
Investormatch: u kunt het bedrijf in de gaten houden door het bedrijfsprofiel te volgen of regelmatig te bekijken. De ondernemer is verplicht om u eerder kwartaal een update met de huidige stand van zaken te sturen.

Aygodutch: Aygodutch zal daarom gedurende de looptijd de ondernemer volgen en de investeerders op de hoogte stellen van belangrijke financiėle parameters.

KoM: Sparkholder en Kapitaal Op Maat zijn een samenwerking aangegaan en introduceren de ‘Sparkholder API’. Met deze online tool krijgen investeerders een beter en periodiek inzicht in de bedrijven waarin zij hebben geļnvesteerd.

Soms via nieuwsbrief zoals Faja Lobi
pi_156174262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Beetje flauw ;) Zonder gekheid, waarom is het opvallend dat een leningvrager de huidige afzetmarkt in meer detail gaat beschrijven?
ik denk omdat de 'toon" van de pitch niet echt rijmt met de klanten die ze opnoemen.
pi_156174294
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef student2211 het volgende:
Hallo!

Ik volg het forum al een tijdje en vroeg me af of hier iemand was met een Excel-sheet waar ik mijn lopende investeringen mooi in kan bijhouden.
https://www.investormatch(...)nding-portfoliotool/
pi_156174893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:19 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

ik denk omdat de 'toon" van de pitch niet echt rijmt met de klanten die ze opnoemen.
Je heb inderdaad nog wat kapperszaken af te gaan voordat je op een jaarlijkse omzet van 8 ton zit.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156174908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:54 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad nog wat kapperszaken af te gaan voordat je op een jaarlijkse omzet van 8 ton zit.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156175943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er worden wel een aantal zaken gedaan:
Investormatch: u kunt het bedrijf in de gaten houden door het bedrijfsprofiel te volgen of regelmatig te bekijken. De ondernemer is verplicht om u eerder kwartaal een update met de huidige stand van zaken te sturen.

Aygodutch: Aygodutch zal daarom gedurende de looptijd de ondernemer volgen en de investeerders op de hoogte stellen van belangrijke financiėle parameters.

KoM: Sparkholder en Kapitaal Op Maat zijn een samenwerking aangegaan en introduceren de ‘Sparkholder API’. Met deze online tool krijgen investeerders een beter en periodiek inzicht in de bedrijven waarin zij hebben geļnvesteerd.

Soms via nieuwsbrief zoals Faja Lobi
GVE loopt op dit vlak (weer) achter dus, maar wellicht dat ze ook nog iets gaan verzinnen nu ze zoveel extra fee gaan vangen en nu de derdengelden perikelen achter de rug (lijken te) zijn.

Ben even jullie gespreksverslag kwijt Horseman en NaRegenDeZon, maar is hier ook over gesproken bij jullie bezoek?
pi_156176338
Morgen komt bij GvE Crematie Centrum Westerhout weer opnieuw om te investeren. Mensen die van plan zijn hier weer in te investeren?
pi_156178384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef crowd_funder het volgende:
Morgen komt bij GvE Crematie Centrum Westerhout weer opnieuw om te investeren. Mensen die van plan zijn hier weer in te investeren?
Ik denk het wel. Ook hier (ondanks de 5s morgen) een bestaand bedrijf in een bestaande markt. Ik vond de eerste pitch ook degelijk.
pi_156179575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:37 schreef NB1908 het volgende:
Ben even jullie gespreksverslag kwijt Horseman en NaRegenDeZon, maar is hier ook over gesproken bij jullie bezoek?
Dit was het verslag zoals door mij hier geplaatst op woensdag 29 juli 2015 @ 14:00:14:

Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!
pi_156179823
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:48 schreef crowd_funder het volgende:
Morgen komt bij GvE Crematie Centrum Westerhout weer opnieuw om te investeren. Mensen die van plan zijn hier weer in te investeren?
Neig naar ja, met de vergrijzing alleen maar meer werk :)
pi_156179899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:20 schreef crowdiefunder het volgende:
Neig naar ja, met de vergrijzing alleen maar meer werk
Vergrijzing is uitgesteld werk in deze branche! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-09-2015 09:30:22 ]
pi_156185601
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:41 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Ook hier (ondanks de 5s morgen) een bestaand bedrijf in een bestaande markt. Ik vond de eerste pitch ook degelijk.
Is wel hoger risico nu omdat de topholding niet mee tekent. Ik vond het wel een heel mooi project. Vind het jammer dat ie nu 5s is.

Misschien dat ik een iets bescheiden bedrag doe.

Ik slaap er nog een nachtje over :)
pi_156186064
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:04 schreef Xeor het volgende:
Ik ben aan het terug lezen, zit nu bij nummer 48 in de reeks :) , hoeveel investeren jullie gemiddeld per investering?
Tussen de ¤100 en ¤500. In het begin investeerde ik in projecten veelal ¤100, soms ¤200 en bij hele hoge uitzondering ¤300. Tegenwoordig vakar ¤200,-.
pi_156186395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit was het verslag zoals door mij hier geplaatst op woensdag 29 juli 2015 @ 14:00:14:

Heb naar aanleiding van mijn brief aangaande de tariefsverhoging van meer dan 50% voor investeerders gisteren samen met Horseman een bezoek gebracht aan GVE.
We hebben gesproken met Edwin Adams (directeur) en John van der Veld (Riskmanager).
We hebben daar nogmaals gepleit voor een lagere verhoging en een gespreide betaling van de succesfee. Zoals in brief omschreven.
Het zit er jammer genoeg niet in dat dit gaat gebeuren. Volgens GVE zit men met het bedrijf nog steeds in een fase van groei en ontwikkeling en hebben ze het geld op dit moment nodig voor extra personeel dat al aangenomen is en voor extra verbeteringen in de service naar de investeerders. Bovendien vindt men bij GVE dat de verhoging ook kan daar men bijvoorbeeld na de verhoging nog steeds ruim goedkoper is dan bijvoorbeeld Collin voor de investeerders.

Horsman en ik blijven van mening dat een verhoging van zo’n 50% van de inkomsten uit investeerders ten opzichte van de huidige situatie (te) fors is ook al zijn er goede bedoelingen om de service naar investeerders te verbeteren. Dit hebben we ze dan ook nadrukkelijk verteld. Daar GVE op dit moment nog geen mogelijkheid ziet om zonder een nog grotere fee verhoging de fee verspreid te innen, hebben wij gevraagd om een stappenplan om dit naar de toekomst toe wel te gaan doen.

Naast de discussie over de hoogte van de fee en de spreiding van betalen van de fee hebben we het gehad over het feit dat het voor investeerders een doorn in het oog is succes fee te betalen voor een project dat in default raakt. Men heeft belooft hier naar te kijken en zeer binnenkort terug te komen met een plan om dit probleem op te lossen.

Andere zaken die o.a. door ons gevraagd en besproken zijn.
• Diverse defaults en gang van zake daarbij. We hebben gevraagd om een communicatie stappenplan naar investeerders bij defaults, zodat de investeerder weet wanneer hij welke communicatie kan verwachten.
• De problemen met de derde rekening. Ook hier hebben we een stappen plan gevraagd zodat we weten wanneer het een en ander opgelost is. Overigens is het probleem volgens GVE veroorzaakt doordat ING op het laatste moment bestaande contract en nummer niet wilde overzetten naar de stichting. GVE heeft belooft zijn uiterste beste te doen om de betalingen niet te laten vertragen in het verdere overgangsproces.
• Verbeteren van de pitches incl. cijfers en rapporten van alle betrokken b.v.’s, verwijzingen naar eventueel eerdere projecten zowel zakelijk als in privé bij gve
• Situaties met hybrideleningen (deel bank, deel crowd)
• Opnemen van een informatieplicht van de leningnemer in het leen contract
• Realiseren van een zoekfunctie op zowel het openbare als in het “mijn geldvoorelkaar” deel van de site om het opzoeken van projecten te verbeteren en te versnellen.
• Regelmatig versturen van een nieuwsbrief aan investeerders.

Conclusie: We hebben de indruk dat GVE echt werk wil maken van het verbeteren van de informatievoorziening en service naar de investeerder.
We zien de laatste tijd wel wat verbeteringen maar de tijd zal het leren of ze hier echt in slagen.
Wij hier op fok forum zullen ze kritisch blijven volgen.
Deze riante verhoging van de investeerders FEE schept verwachtingen, ben benieuwd of men de verwachtingen waar maakt!

Ohh, dit was voor dat ik het forum begon te volgen! Ik heb GvE hier ook over gemaild dat ik de verhoging aan de hele hoge kant vond en dat ik ook de onderbouwing hoe de fee tot stand komt anders zou doen. Goed dat jullie er zo mee om zijn gegaan. Ondertussen neemt GvE wel zaken mee van jullie lijstje (zoals de fee die niet betaald hoeft te worden bij een default), maar naar mijn mening zijn er inderdaad nog heel wat verbeterslagen te maken. Ik ben dan ook benieuwd hoe ze de inrichting van de klankbordgroep gaan doen.
pi_156193339
quote:
Leuk, nuttig en financieel gezond bedrijfje m.i.
Pecunia non olet
pi_156193361
ah, het crematorium met de groeimarkt in de dood ;)..

Voor degene die zich willen buigen over de projecten binnen GVE:

https://www.geldvoorelkaa(...)ietbeoordelaars.aspx
pi_156193374
quote:
Interesting.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')