abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 december 2015 @ 13:36:59 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158377830
Wanneer: 19 december 2015
Waar: Rijks Restaurant Amsterdam.
Wat en hoe:

We wilden hier al een paar maanden geleden eten en hadden daarvoor gereserveerd, maar men had een dubbelboeking gedaan en dus werd onze reservering destijds door het Rijks geannuleerd met de toezegging dat wanneer wij opnieuw een keer zouden willen reserveren we dan als welkom een glas champagne van het huis zouden krijgen.
Nu dus, ter gelegenheid van mijn verjaardag opnieuw gereserveerd bij dit in de vernieuwde Philipsvleugel van het Rijksmuseum gesitueerde restaurant. Prachtige plek en ook mooi strak ingericht door Paul Linse (architect bekend ook van o.a. het nieuwe NS station in Rotterdam). Totaal is er plaats voor ca. 140 gasten. Het Rijks is een joint venture van het Rijksmuseum en de Vermaatgroep en is nu ruim 1 jaar open en heeft de ambitie om 1 van de beste restaurants van Nederland te worden. De keukenbrigade in de open keuken staat onder leiding van Joris Bijdendijk (voorheen sterrenrestaurant Bridges).



De kaart bestaat uit een aantal a la carte gerechten en een 6-gangen Rijksmenu, daarnaast staan er een paar specialiteiten op de kaart, zoals snoekbaars en ribeye van drooggerijpte Simmetaler of Gasconnerund. De a la carte Rijksgerechten zijn kleine gerechtjes die, wanneer je er 3 of 4 nuttigt toch een complete maaltijd hebt.
Wij werden vol egards ontvangen en werden de hele avond in de watten gelegd door de gerant, Jack.
Zoals beloofd begonnen we met een glas van de huis-champagne, een Delamotte brut. Lekkere frisse en fruitige champagne.


Amuses:
Bij binnenkomst stond al een amuse op tafel, alhoewel we die in eerste instantie niet als amuse herkenden en dachten dat het decoratie was. Wat groene bladeren op een boomstronkje. Het bleek echter dus een amuse te zijn, namelijk koolrabi-bladeren in tempurabeslag gebakken en besprenkeld met sushi-azijn:

De volgende amuse was een schuim van oester en champagne met radijs en zeewier en besprenkeld met maanzaad:


Uiteraard stond er ook lekker brood met boter op tafel en gratis lekker koel water. We besloten om bij de maaltijd een fles Eradus, Sauvignon Blanc 2014 uit Nieuw Zeeland te nemen, Een werkelijk heerlijke geurige wijn, vol met fruittonen.

Daarna namen we elk een aantal losse a la carte gerechten.
Gerecht 1.
Bluezz nam de in zoutkorst gepofte biet met mosterd, bindsla en karnemelk:


Voor mij de geroosterde langoustinestaart met speltvlokken, foreleitjes, tartaar van rauwe langoustine en een currycrème:


Gerecht 2.
Voor Bluezzzeeduivelwang met een peterseliesaus, hazelnootjes, spruitjes en een kervelknolpuree. Hier was een klein foutje door de keuken gemaakt, want 1 van de wangetjes was nog rauw van binnen. Dat uiteraard aan de bediening gemeld en dat werd later op een prima wijze gecompenseerd:


Voor mij de kabeljauw met kokkels, zeewierboter en komkommer:


3e gerecht.
Voor Bluezz de shortrib met granola en zilveruitjes en een jus getrokken van aardappels. Heerlijk!


Ik nam de geroosterde eendenborst met potimaron (een pompoensoort), boekweit en pistache met een balkenbrij gemaakt van eend. Ook erg smakelijk en bijzonder, vooral die balkenbrij.


Desserts.
We sloten in stijl af met 2 overheerlijke desserts.
Voor B. gezouten karamel met een cacaosorbet, pinda's en gepofte rijst met daarbij een 'bouillon' van karamel.


En voor mij was er 'chocolade whisky on the rocks': valrhona chocolade, Millstone whisky en tonkaboonijs.


Als compensatie voor het foutje met de zeeduivelwangen kregen we de dessertwijn gratis van het huis, een prima bij de desserts passende Sauterne, chateau Simon uit de Barsac.

Al met al een heerlijke ervaring. Alle gerechten liefdevol en goed smaakvol klaargemaakt, Een prachtige omgeving en prima bediening. Het wachten is op de Michelinsterren die ongetwijfeld zullen gaan volgen.

Totaal waren we (inclusief de gratis drankjes) 162,50 kwijt.

Prijs-kwaliteit: 9!

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 20-12-2015 15:27:09 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_158378170
Dat ziet er goed uit ^O^
  zondag 20 december 2015 @ 14:10:53 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158378523
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:55 schreef Prego het volgende:
Dat ziet er goed uit ^O^
Ja dit! Aanrader zo te zien :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158378770
Oh, wauw.
Karma is a fucking bitch.
pi_158380114
Dat ziet er zeker heel goed uit, hopelijk niet al te lang de decoratie laten staan;-) Die oester ziet er heel magisch uit ( al la El Bulli).
  zondag 20 december 2015 @ 15:19:38 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158380421
Ziet er inderdaad lekker uit allemaal.
Een dingetje, dat zijn geen sesamzaadjes op je oester, ik denk dat het maanzaad is.
  zondag 20 december 2015 @ 15:26:38 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158380571
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:19 schreef RobinOok het volgende:
Ziet er inderdaad lekker uit allemaal.
Een dingetje, dat zijn geen sesamzaadjes op je oester, ik denk dat het maanzaad is.
Je hebt helemaal gelijk. Ik verander het even in de tekst.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 december 2015 @ 16:00:05 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_158381550
Waar? Hokkai Kitchen Food Fair te IJmuiden.
Hokkai Kitchen kan je normaal gesproken alleen afhalen, maar voor het eerst organiseerden ze een Food Fair in een vishal achter hun verkoopzaak.

Wanneer? 20 december.
Wat at je? Sushi, Sashimi, krabkroketten, inktvisballetjes, gefrituurde garnalen, Wagyu beef steer. De meeste dingen werden voor je neus klaargemaakt.
Impressie? ene foto zonder flits en de ander met :P




Sushi en Sashimi waren erg lekker net zoals wagyu beef steer. Er waren constant koks aan het koken en de sushi aan het klaarmaken. Het was heerlijk, goede vis en lekkere rijst. De garnalen waren ook lekker, zeer lekker korstje.

Kosten? Je betaalde 3e per muntje. In de voorverkoop kreeg je vier muntjes voor de prijs van 3. Sushi in dit bakje, krabkroketten, Sashimi waren twee muntjes, de wagyu steer 3, inktvisballetjes 1. Samen 2 glazen sake a 1,5 muntje heb ik voor 12 muntjes gegeten.

Cijfer? Een dikke 8. Deze Japanner is op alle fronten beter dan Minato Mirai. Ze leveren ook aan vele Japanse zaken in Europa, ze hebben alleen zelf geen eigen restaurant.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:27:05 #234
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158449206
Gegeten bij Holy Smoke in Rotterdam. Iwanius gaf het een paar maanden terug een zesje, ik geef het een vier. De steak was taai en "melig" (de structuur klopt niet, ik weet niet waar dat door komt, heb het wel eens vaker), mijn porkchop was uberdroog en stug. Op de frieten brak ik bijna mijn tanden en leken wel voor een derde keer gefrituurd of 2 uur onder een salamander te hebben gelegen. De gegrilde groenten smaakten naar water en/of karton (stukken mais, schijfjes bleke courgette en bruine asperges).

Het enige voordeel is dat het ook niet erg duur is, maar toch het geld niet waard.
Jammer, zo'n beperkte kaart en dat zelfs niet goed kunnen bereiden. Denk dat je beter terecht kunt bij de eerste de beste shoarmatent.
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:29:05 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158449311
Bedoel je die leverachtige melige structuur die verkeerde deel rundvlees/steak soms heeft?
Jammer zegz kan zo lekker zijn....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:33:25 #236
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158449560
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 21:29 schreef Molo het volgende:
Bedoel je die leverachtige melige structuur die verkeerde deel rundvlees/steak soms heeft?
Jammer zegz kan zo lekker zijn....
Ja, precies dat. Wat is dat?
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:35:00 #237
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_158449643
Echt zonde van die leuke locatie.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 22 december 2015 @ 22:03:03 #238
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_158451002
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 13:36 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 19 december 2015
Waar: Rijks Restaurant Amsterdam.
Wat en hoe:

We wilden hier al een paar maanden geleden eten en hadden daarvoor gereserveerd, maar men had een dubbelboeking gedaan en dus werd onze reservering destijds door het Rijks geannuleerd met de toezegging dat wanneer wij opnieuw een keer zouden willen reserveren we dan als welkom een glas champagne van het huis zouden krijgen.
Nu dus, ter gelegenheid van mijn verjaardag opnieuw gereserveerd bij dit in de vernieuwde Philipsvleugel van het Rijksmuseum gesitueerde restaurant. Prachtige plek en ook mooi strak ingericht door Paul Linse (architect bekend ook van o.a. het nieuwe NS station in Rotterdam). Totaal is er plaats voor ca. 140 gasten. Het Rijks is een joint venture van het Rijksmuseum en de Vermaatgroep en is nu ruim 1 jaar open en heeft de ambitie om 1 van de beste restaurants van Nederland te worden. De keukenbrigade in de open keuken staat onder leiding van Joris Bijdendijk (voorheen sterrenrestaurant Bridges).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De kaart bestaat uit een aantal a la carte gerechten en een 6-gangen Rijksmenu, daarnaast staan er een paar specialiteiten op de kaart, zoals snoekbaars en ribeye van drooggerijpte Simmetaler of Gasconnerund. De a la carte Rijksgerechten zijn kleine gerechtjes die, wanneer je er 3 of 4 nuttigt toch een complete maaltijd hebt.
Wij werden vol egards ontvangen en werden de hele avond in de watten gelegd door de gerant, Jack.
Zoals beloofd begonnen we met een glas van de huis-champagne, een Delamotte brut. Lekkere frisse en fruitige champagne.
[ afbeelding ]

Amuses:
Bij binnenkomst stond al een amuse op tafel, alhoewel we die in eerste instantie niet als amuse herkenden en dachten dat het decoratie was. Wat groene bladeren op een boomstronkje. Het bleek echter dus een amuse te zijn, namelijk koolrabi-bladeren in tempurabeslag gebakken en besprenkeld met sushi-azijn:
[ afbeelding ]
De volgende amuse was een schuim van oester en champagne met radijs en zeewier en besprenkeld met maanzaad:
[ afbeelding ]

Uiteraard stond er ook lekker brood met boter op tafel en gratis lekker koel water. We besloten om bij de maaltijd een fles Eradus, Sauvignon Blanc 2014 uit Nieuw Zeeland te nemen, Een werkelijk heerlijke geurige wijn, vol met fruittonen.

Daarna namen we elk een aantal losse a la carte gerechten.
Gerecht 1.
Bluezz nam de in zoutkorst gepofte biet met mosterd, bindsla en karnemelk:
[ afbeelding ]

Voor mij de geroosterde langoustinestaart met speltvlokken, foreleitjes, tartaar van rauwe langoustine en een currycrème:
[ afbeelding ]

Gerecht 2.
Voor Bluezzzeeduivelwang met een peterseliesaus, hazelnootjes, spruitjes en een kervelknolpuree. Hier was een klein foutje door de keuken gemaakt, want 1 van de wangetjes was nog rauw van binnen. Dat uiteraard aan de bediening gemeld en dat werd later op een prima wijze gecompenseerd:
[ afbeelding ]

Voor mij de kabeljauw met kokkels, zeewierboter en komkommer:
[ afbeelding ]

3e gerecht.
Voor Bluezz de shortrib met granola en zilveruitjes en een jus getrokken van aardappels. Heerlijk!
[ afbeelding ]

Ik nam de geroosterde eendenborst met potimaron (een pompoensoort), boekweit en pistache met een balkenbrij gemaakt van eend. Ook erg smakelijk en bijzonder, vooral die balkenbrij.
[ afbeelding ]

Desserts.
We sloten in stijl af met 2 overheerlijke desserts.
Voor B. gezouten karamel met een cacaosorbet, pinda's en gepofte rijst met daarbij een 'bouillon' van karamel.
[ afbeelding ]

En voor mij was er 'chocolade whisky on the rocks': valrhona chocolade, Millstone whisky en tonkaboonijs.
[ afbeelding ]

Als compensatie voor het foutje met de zeeduivelwangen kregen we de dessertwijn gratis van het huis, een prima bij de desserts passende Sauterne, chateau Simon uit de Barsac.

Al met al een heerlijke ervaring. Alle gerechten liefdevol en goed smaakvol klaargemaakt, Een prachtige omgeving en prima bediening. Het wachten is op de Michelinsterren die ongetwijfeld zullen gaan volgen.

Totaal waren we (inclusief de gratis drankjes) 162,50 kwijt.

Prijs-kwaliteit: 9!
Dit restaurant staat al op mijn lijstje sinds hoorde dat Joris Bijdendijk hier heen was gegaan O+ Ziet er echt heerlijk en doordacht uit :9
吴 曼 迪
pi_158593006
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 13:36 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 19 december 2015
Waar: Rijks Restaurant Amsterdam.
Wat en hoe:

We wilden hier al een paar maanden geleden eten en hadden daarvoor gereserveerd, maar men had een dubbelboeking gedaan en dus werd onze reservering destijds door het Rijks geannuleerd met de toezegging dat wanneer wij opnieuw een keer zouden willen reserveren we dan als welkom een glas champagne van het huis zouden krijgen.
Nu dus, ter gelegenheid van mijn verjaardag opnieuw gereserveerd bij dit in de vernieuwde Philipsvleugel van het Rijksmuseum gesitueerde restaurant. Prachtige plek en ook mooi strak ingericht door Paul Linse (architect bekend ook van o.a. het nieuwe NS station in Rotterdam). Totaal is er plaats voor ca. 140 gasten. Het Rijks is een joint venture van het Rijksmuseum en de Vermaatgroep en is nu ruim 1 jaar open en heeft de ambitie om 1 van de beste restaurants van Nederland te worden. De keukenbrigade in de open keuken staat onder leiding van Joris Bijdendijk (voorheen sterrenrestaurant Bridges).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De kaart bestaat uit een aantal a la carte gerechten en een 6-gangen Rijksmenu, daarnaast staan er een paar specialiteiten op de kaart, zoals snoekbaars en ribeye van drooggerijpte Simmetaler of Gasconnerund. De a la carte Rijksgerechten zijn kleine gerechtjes die, wanneer je er 3 of 4 nuttigt toch een complete maaltijd hebt.
Wij werden vol egards ontvangen en werden de hele avond in de watten gelegd door de gerant, Jack.
Zoals beloofd begonnen we met een glas van de huis-champagne, een Delamotte brut. Lekkere frisse en fruitige champagne.
[ afbeelding ]

Amuses:
Bij binnenkomst stond al een amuse op tafel, alhoewel we die in eerste instantie niet als amuse herkenden en dachten dat het decoratie was. Wat groene bladeren op een boomstronkje. Het bleek echter dus een amuse te zijn, namelijk koolrabi-bladeren in tempurabeslag gebakken en besprenkeld met sushi-azijn:
[ afbeelding ]
De volgende amuse was een schuim van oester en champagne met radijs en zeewier en besprenkeld met maanzaad:
[ afbeelding ]

Uiteraard stond er ook lekker brood met boter op tafel en gratis lekker koel water. We besloten om bij de maaltijd een fles Eradus, Sauvignon Blanc 2014 uit Nieuw Zeeland te nemen, Een werkelijk heerlijke geurige wijn, vol met fruittonen.

Daarna namen we elk een aantal losse a la carte gerechten.
Gerecht 1.
Bluezz nam de in zoutkorst gepofte biet met mosterd, bindsla en karnemelk:
[ afbeelding ]

Voor mij de geroosterde langoustinestaart met speltvlokken, foreleitjes, tartaar van rauwe langoustine en een currycrème:
[ afbeelding ]

Gerecht 2.
Voor Bluezzzeeduivelwang met een peterseliesaus, hazelnootjes, spruitjes en een kervelknolpuree. Hier was een klein foutje door de keuken gemaakt, want 1 van de wangetjes was nog rauw van binnen. Dat uiteraard aan de bediening gemeld en dat werd later op een prima wijze gecompenseerd:
[ afbeelding ]

Voor mij de kabeljauw met kokkels, zeewierboter en komkommer:
[ afbeelding ]

3e gerecht.
Voor Bluezz de shortrib met granola en zilveruitjes en een jus getrokken van aardappels. Heerlijk!
[ afbeelding ]

Ik nam de geroosterde eendenborst met potimaron (een pompoensoort), boekweit en pistache met een balkenbrij gemaakt van eend. Ook erg smakelijk en bijzonder, vooral die balkenbrij.
[ afbeelding ]

Desserts.
We sloten in stijl af met 2 overheerlijke desserts.
Voor B. gezouten karamel met een cacaosorbet, pinda's en gepofte rijst met daarbij een 'bouillon' van karamel.
[ afbeelding ]

En voor mij was er 'chocolade whisky on the rocks': valrhona chocolade, Millstone whisky en tonkaboonijs.
[ afbeelding ]

Als compensatie voor het foutje met de zeeduivelwangen kregen we de dessertwijn gratis van het huis, een prima bij de desserts passende Sauterne, chateau Simon uit de Barsac.

Al met al een heerlijke ervaring. Alle gerechten liefdevol en goed smaakvol klaargemaakt, Een prachtige omgeving en prima bediening. Het wachten is op de Michelinsterren die ongetwijfeld zullen gaan volgen.

Totaal waren we (inclusief de gratis drankjes) 162,50 kwijt.

Prijs-kwaliteit: 9!
Leuk recensie en ziet er veel belovend uit. :s)
  maandag 28 december 2015 @ 11:23:44 #240
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_158596106
In 010 nieuws: Oliebollentest is uit. Beste bollen in Spijkenisse, Richard Visser op 4, en de toko aan het einde van mijn straat op 5. Mooi.

010 vraagje: vriendin heeft trek in falafel, wat is de beste falafel met salad bar tent in 010?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_158670248
Waar:
Las Palmas te Rotterdam (https://restaurantlaspalmas.nl)

Wanneer:
29 dec

Wat at je:
Beide 4 gangen verrassingsmenu

Voorgerecht bestond uit zalm, hummus, hollandse garnaaltjes, witlof en dille. Niet mega bijzonder. Vond de combinatie van zalm/garnalen en de ietwat flauwe hummus ook vreemd.

Tussengerecht 1 was vis (type vergeten, volgens mij schol) met bloemkoolveloute. Veloute was lekker romig, maar de vis viel compleet weg qua smaak.

Tussengerecht 2 was volgens mij kalfssucade met knolselderij en een erwtensaus. Vlees was lekker gekruid, maar helaas erg weinig.

Hoofdgerecht was gegrild en getrancheerd black angus beef met (volgens mij) gebakken spinazie en nog 2 ingredienten waarvan ik naam ben vergeten.

Mijn vrouw had vis als tussengerecht 2 en hoofd. De vis ben ik vergeten, maar beide waren op de huid gebakken en had, naar haar smaak, veel te veel zout.

Kosten:
Menu was 59,95 pp, totaal rekening was 160 euro aangezien ik bijpassende wijnen dronk

Cijfer/Beoordeling:
6.5/10

Pluspunten: de wijnen smaakten erg goed bij de gerechten, de garing was goed en de bediening grotendeels ook. Minpunt vond ik de eerste ober die nogal vlug het eerste glas wijn inschonk en weinig tijd nam om ons van dienst te kunnen zijn. Het eten was helaas ook niet bijzonder lekker. Geen van de gerechten zou ik bijvoorbeeld nog een keer bestellen.

Kortom, ik had meer verwacht voor de prijs. Het was onze tweede keer, maar waarschijnlijk ook (voorlopig) de laatste keer.
  donderdag 31 december 2015 @ 11:46:37 #242
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158706799
Waarom ga je naar Las Palmas als er zoveel wel leuke restaurants zijn, waar je niet betaalt voor de naam van mijnheer den Blijker? Ik heb geloof ik nog nooit een goede recensie gelezen over Las Palmas. Het is of slecht of "niks bijzonders", terwijl je wel de hoofdprijs betaalt.
pi_158707015
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef RobinOok het volgende:
Waarom ga je naar Las Palmas als er zoveel wel leuke restaurants zijn, waar je niet betaalt voor de naam van mijnheer den Blijker? Ik heb geloof ik nog nooit een goede recensie gelezen over Las Palmas. Het is of slecht of "niks bijzonders", terwijl je wel de hoofdprijs betaalt.
Lekker belangrijk wat anderen vinden, tenzij het echt slecht is anders gewoon zelf proberen. Overigens ben ik onlangs ook bij Las Palmas geweest, vond het eten niet verkeerd, inderdaad niet bijzonder en te duur voor wat je krijgt.
  donderdag 31 december 2015 @ 11:56:24 #244
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158707169
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat anderen vinden, tenzij het echt slecht is anders gewoon zelf proberen
Jij kiest gewoon random een restaurant uit? Okay, ook een manier.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 31 december 2015 @ 12:30:10 #245
414785 sirdanilot
pi_158708253
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Jij kiest gewoon random een restaurant uit? Okay, ook een manier.
Ik wel ja, maar dat is vooral omdat ik vooral op vakantie naar restaurants ga en dan heb ik niet altijd internet om iets uit te zoeken en wil je gewoon ergens gaan eten.

Kan leuk zijn hoor ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158708426
Op vakantie ben ik ook wel makkelijker, maar in Nederland zoek ik het toch wel uit. En als ik op stedentripje ga maak ik vaak van te voren een map met toffe eetplekjes. :@ Soms plan ik echt, maar anders kijk ik gewoon even op mijn map wat er in de buurt is wanneer ik trek begin te krijgen.
pi_158708721
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat anderen vinden, tenzij het echt slecht is anders gewoon zelf proberen. Overigens ben ik onlangs ook bij Las Palmas geweest, vond het eten niet verkeerd, inderdaad niet bijzonder en te duur voor wat je krijgt.
Ja tuurlijk is dat belangrijk. Het geeft over het algemeen een goede indicatie van wat je kan verwachten. Foto's ed. zeggen ook veel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 31 december 2015 @ 13:21:02 #248
414785 sirdanilot
pi_158709924
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:35 schreef Myraela het volgende:
Op vakantie ben ik ook wel makkelijker, maar in Nederland zoek ik het toch wel uit. En als ik op stedentripje ga maak ik vaak van te voren een map met toffe eetplekjes. :@ Soms plan ik echt, maar anders kijk ik gewoon even op mijn map wat er in de buurt is wanneer ik trek begin te krijgen.
In NL vraag ik het meestal aan bekenden of ga ik naar iets wat ik al ken, ik ga meestal niet online lopen zoeken. Maar goed dat ben ik dan weer, lekker ouderwetsch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158710470
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:46 schreef RobinOok het volgende:
Waarom ga je naar Las Palmas als er zoveel wel leuke restaurants zijn, waar je niet betaalt voor de naam van mijnheer den Blijker? Ik heb geloof ik nog nooit een goede recensie gelezen over Las Palmas. Het is of slecht of "niks bijzonders", terwijl je wel de hoofdprijs betaalt.
Bijna ieder restaurant heeft online goede en slechte beoordelingen. Daar laten we ons niet teveel door leiden. Het leek ons leuk om het eens te proberen en de eerste keer was lang niet slecht (vooral de risotto was toen heerlijk). Afijn, ik kan nu tenminste zeggen dat ik het heb geprobeerd en ga de volgende keer naar een ander restaurant. Zo bekend zijn wij ook nog niet in Rotterdam...
  donderdag 31 december 2015 @ 13:36:48 #250
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_158710551
Ik maak een lijst van mogelijke restaurants in de buurt van onze vakantie lokatie. Anders wordt dat he-le-maal niks. Het valt nu al vaak tegen, maar als ik dan ook nog een beetje random op zoek moest naar een restaurant werd het echt een ramp. Ik haaaaat dat. Heel soms 'overkomt' ons dat en dat bevalt vrijwel nooit. Je kunt aan de buitenkant van een restaurant slecht afleiden "of het wat is". Een menukaart zegt al iets meer, maar nog steeds vrij weinig. Dus ja, ik vind de ervaring van anderen wel belangrijk in mijn keuze voor een restaurants. Er zijn gewoon teveel shitrestaurants op de wereld om die allemaal zelf te moeten ontmaskeren als shitrestaurant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')