abonnement Unibet Coolblue
pi_156214653
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.
Over het algemeen zijn vleugels van nieuwere types al efficiënt genoeg qua aërodynamica, daar zal je niet snel winglets vinden.

Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart, naast Airbus vs Boeing. :P

De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.html

Een mooi artikel voer de Winglet.

Hoezo heeft een winglet meer onderhoud nodig? Het is toch niet meer dan een niet bewegend deel van de vleugel?
pi_156214920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 04:25 schreef thesystem het volgende:

[..]

http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.html

Een mooi artikel voer de Winglet.

Hoezo heeft een winglet meer onderhoud nodig? Het is toch niet meer dan een niet bewegend deel van de vleugel?
Ligt er maar net aan, zeker retrofits willen nog wel een zwaktes hebben.
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:58:28 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156216668
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:04:44 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156216749
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:21:37 #55
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156217919
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?
Nee, ratten omdat simpelweg onbetrouwbaar door er gewoon een hele retourvlucht uit te gooien.

Moet je dus niet het woord RELIABLE als marketing instrument gebruiken. Dit zijn gewoon LCC praktijken. Minder aanbod, genoeg ruimte op volgende vluchten etc. Ben benieuwd of ze dat ook zo opgelost hadden indien alle volgende vluchten wel vol gezeten zouden hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door buzz1291 op 19-09-2015 12:30:12 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 september 2015 @ 12:51:54 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156218428
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.

Je kan ze ratten noemen, maar ze hebben je wel volgens de gebruikelijke voorwaarden vervoerd.

Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke interpretatie van openbare, onofficiële bronnen
So we just called him Fred
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:03:30 #57
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156218629
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.

Je kan ze ratten noemen, maar ze hebben je wel volgens de gebruikelijke voorwaarden vervoerd.

Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke interpretatie van openbare, onofficiële bronnen
Oke, duidelijk. En dat het binnen de voorwaarden was, betwist ik ook niet. Was alleen veul later thuis dan gepland.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156219131
quote:
[..]

Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Ook de 1445 is gecancelled. De KZO deed de 1019/20 en 1027/8 maar was zo laat terug dat de 1733 met dit toestel naar Brussel pas rond een uur landde. Overigens moet er dus een ander toestel ingpland zijn geweest voor de 1023.
Vandaag ging ook niet helemaal lekker: de 1807 ging niet door, maar de KZM was eerder getrand in STR en vloog via CGN terug als 1808.

[ Bericht 1% gewijzigd door inkjet op 19-09-2015 13:52:15 ]
--
pi_156219310
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als Boeing C-32, de militaire variant van de 757. Callsign "Air Force Two".
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.
Net als AF1 wordt gebruikt voor een toestel met de president aan boord.
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:22:59 #60
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156219958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.
Net als AF1 wordt gebruikt voor een toestel met de president aan boord.
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.

Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?

[ Bericht 4% gewijzigd door OEM op 19-09-2015 14:37:14 ]
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 14:52:13 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156220517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:


Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
Irrelevante vraag want dat gebeurd niet

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 19-09-2015 15:06:50 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 19 september 2015 @ 15:07:04 #63
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_156220758
quote:
O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:

[..]

Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.

Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?

En bij vervoer van voormalig presidenten of VP's? :?
pi_156220760

quote:
The revival of Concorde

Plans are in place to resume Concorde flights in the near future, and fans of the aircraft could soon board one in central London

A Concorde aircraft currently on display in France A Concorde aircraft currently on display in France
Enlarge

When Concorde flew for the last time almost 12 years ago it was assumed that it would never enter service again. With financing now secured, however, a group of Concorde experts are confident that the aircraft could recommence flights by the end of this decade. Aviation enthusiasts who may not have the means to fly on board could also have the opportunity to admire an aircraft placed on permanent display in central London.
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
  Moderator zaterdag 19 september 2015 @ 15:08:09 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156220781
quote:
O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:06:11 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156221883
quote:
IJdele hoop.
Kosten met bakken met geld om zo'n ding te laten vliegen en maakt dermate veel lawaai dat je je af kan vragen of er überhaupt een airport is waar hij mag landen.

Je moet als airport ook wel zeker weten dat je banen schoon zijn van rondzwervend rommel dat tegen de vleugels aan kan slaan, anders heb je zo een herhaling van de ramp in 2000.
So we just called him Fred
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:14:45 #69
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156221988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Never gonna happen...
Lijkt mij ook niet
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156222849
Ik vond Concorde echt zo tof op intrepid in NY _O_ Wel veel kleiner dan ik verwacht had

Jammer dat ik hem nooit in t echt heb zien vliegen. Was t ding echt zo lawaaiig ?
  zaterdag 19 september 2015 @ 16:58:17 #71
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_156222892
Ze ijn idd niet erg groot....vergelijkbaar met de oude Boeing 727?;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_156223036
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond Concorde echt zo tof op intrepid in NY _O_ Wel veel kleiner dan ik verwacht had

Jammer dat ik hem nooit in t echt heb zien vliegen. Was t ding echt zo lawaaiig ?
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig. :9~
Daar krijg ik kippenvel van:


Moet je vanaf 00:50 horen; de autoalarmen gaan er van af. _O_

Of deze:


quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:58 schreef joers1 het volgende:
Ze ijn idd niet erg groot....vergelijkbaar met de oude Boeing 727?;)
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).

De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
pi_156223372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig. :9~
Daar krijg ik kippenvel van:


Moet je vanaf 00:50 horen; de autoalarmen gaan er van af. _O_

Of deze:


[..]

Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).

De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
Fantastisch. Toch een van de meest opzienbarende uitvindingen van de mensheid dit toestel ^O^ _O_
pi_156230201
10 maanden geleden zo zelf op de plaat gezet:


KLM MD-11 Farewell flights
by Iemand91, on Flickr

En nu staat Maria er zo bij, Iemand91 vind niet leuk...






Nou ja; blijft ze op een bepaalde manier toch nog wat langer.

En een glimp van de eerste 787-9:



Van mij mogen ze die cheatline rechtdoor laten lopen...
pi_156230980
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

IJdele hoop.
Kosten met bakken met geld om zo'n ding te laten vliegen en maakt dermate veel lawaai dat je je af kan vragen of er überhaupt een airport is waar hij mag landen.
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')