http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.htmlquote:Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.
Over het algemeen zijn vleugels van nieuwere types al efficiënt genoeg qua aërodynamica, daar zal je niet snel winglets vinden.
Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart, naast Airbus vs Boeing.
De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
Ligt er maar net aan, zeker retrofits willen nog wel een zwaktes hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 04:25 schreef thesystem het volgende:
[..]
http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.html
Een mooi artikel voer de Winglet.
Hoezo heeft een winglet meer onderhoud nodig? Het is toch niet meer dan een niet bewegend deel van de vleugel?
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Nee, ratten omdat simpelweg onbetrouwbaar door er gewoon een hele retourvlucht uit te gooien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Oke, duidelijk. En dat het binnen de voorwaarden was, betwist ik ook niet. Was alleen veul later thuis dan gepland.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Je kan ze ratten noemen, maar ze hebben je wel volgens de gebruikelijke voorwaarden vervoerd.
Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke interpretatie van openbare, onofficiële bronnen
Ook de 1445 is gecancelled. De KZO deed de 1019/20 en 1027/8 maar was zo laat terug dat de 1733 met dit toestel naar Brussel pas rond een uur landde. Overigens moet er dus een ander toestel ingpland zijn geweest voor de 1023.quote:[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.quote:Op maandag 14 september 2015 23:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als Boeing C-32, de militaire variant van de 757. Callsign "Air Force Two".
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.
Net als AF1 wordt gebruikt voor een toestel met de president aan boord.
Irrelevante vraag want dat gebeurd nietquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.ukquote:The revival of Concorde
Plans are in place to resume Concorde flights in the near future, and fans of the aircraft could soon board one in central London
A Concorde aircraft currently on display in France A Concorde aircraft currently on display in France
Enlarge
When Concorde flew for the last time almost 12 years ago it was assumed that it would never enter service again. With financing now secured, however, a group of Concorde experts are confident that the aircraft could recommence flights by the end of this decade. Aviation enthusiasts who may not have the means to fly on board could also have the opportunity to admire an aircraft placed on permanent display in central London.
vette foto!quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
IJdele hoop.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Never gonna happen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Lijkt mij ook nietquote:
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond Concorde echt zo tof op intrepid in NY Wel veel kleiner dan ik verwacht had
Jammer dat ik hem nooit in t echt heb zien vliegen. Was t ding echt zo lawaaiig ?
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder grootquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:58 schreef joers1 het volgende:
Ze ijn idd niet erg groot....vergelijkbaar met de oude Boeing 727?;)
Fantastisch. Toch een van de meest opzienbarende uitvindingen van de mensheid dit toestelquote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.
Daar krijg ik kippenvel van:
Moet je vanaf 00:50 horen; de autoalarmen gaan er van af.
Of deze:
[..]
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).
De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
IJdele hoop.
Kosten met bakken met geld om zo'n ding te laten vliegen en maakt dermate veel lawaai dat je je af kan vragen of er überhaupt een airport is waar hij mag landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |