abonnement Unibet Coolblue
pi_156576076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het ook niet. Maar er zal wel een nieuwe maatschappij komen in plaats van de KLM als Air France verder KLM kapot wil maken en vandaar de KLM helemaal opgeslokt wordt door Air France.
De meeste zeggen altijd dat Air France de KLM kapot maakt, maar hoe dan precies??? De KLM maakt nog steeds elk jaar winst(wordt wel steeds minder), krijgt binnenkort een jongere vloot. Natuurlijk zijn er wat baantjes van Nederland naar Frankrijk gegaan, maar dat is logisch als je fuseert en het gehele hoofdkantoor in Frankrijk staat. Dat KLM nu ineens 25% van de managers aan de kant wil gaan zetten hadden ze al moeten doen voordat ze samen gingen met Air France zoals wel meerdere dingen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:23:09 #277
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156576217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:16 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

De meeste zeggen altijd dat Air France de KLM kapot maakt, maar hoe dan precies??? De KLM maakt nog steeds elk jaar winst(wordt wel steeds minder), krijgt binnenkort een jongere vloot. Natuurlijk zijn er wat baantjes van Nederland naar Frankrijk gegaan, maar dat is logisch als je fuseert en het gehele hoofdkantoor in Frankrijk staat. Dat KLM nu ineens 25% van de managers aan de kant wil gaan zetten hadden ze al moeten doen voordat ze samen gingen met Air France zoals wel meerdere dingen.
Okay, dan is wel op zich wel slim van Air France dat de Franse tak helemaal van merknaam converteert naar merk KLM France, bijvoorbeeld. Dan is op zich een maatschappij die helemaal op een systeem berust zoals op gelijkstaand aan alle klassen die KLM Holland heeft. En dan is ook op zich niet vreemd dat de merknaam Air France minder populair dan de KLM zelf, want Air France heeft duidelijk veel oudere vloot dan de KLM met vooral veel Airbussen. En Fransen zijn niet zo erg happy om investeren in een nieuwe producten, wat de KLM nu ook bezig zijn met nieuwe World Business Class installeren in haar eigen vliegtuigen. En Air France berust nog steeds op veel luxere First Class, oudere Business Class dan de kLM en matige Economy Class dan de KLM, dat is behoorlijk wel een groot verschil tussen die twee maatschappijen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156576569
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, dan is wel op zich wel slim van Air France dat de Franse tak helemaal van merknaam converteert naar merk KLM France, bijvoorbeeld. Dan is op zich een maatschappij die helemaal op een systeem berust zoals op gelijkstaand aan alle klassen die KLM Holland heeft. En dan is ook op zich niet vreemd dat de merknaam Air France minder populair dan de KLM zelf, want Air France heeft duidelijk veel oudere vloot dan de KLM met vooral veel Airbussen. En Fransen zijn niet zo erg happy om investeren in een nieuwe producten, wat de KLM nu ook bezig zijn met nieuwe World Business Class installeren in haar eigen vliegtuigen. En Air France berust nog steeds op veel luxere First Class, oudere Business Class dan de kLM en matige Economy Class dan de KLM, dat is behoorlijk wel een groot verschil tussen die twee maatschappijen.
Air France investeert ook nog aardig wat, zijn alle cabines aan het verbouwen(zelfs nieuwere First Class), op dit moment de boeing 777's (dit wordt ook deels door KLM gedaan hier in Nederland), hierna komen de a330's en a380's. Nieuwe vliegtuigen willen ze net zo graag als KLM, maar moeten er geld voor vrijmaken, wat nu dus niet lukt door de mislukte CAO.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:43:54 #279
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156576661
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:39 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Air France investeert ook nog aardig wat, zijn alle cabines aan het verbouwen(zelfs nieuwere First Class), op dit moment de boeing 777's (dit wordt ook deels door KLM gedaan hier in Nederland), hierna komen de a330's en a380's. Nieuwe vliegtuigen willen ze net zo graag als KLM, maar moeten er geld voor vrijmaken, wat nu dus niet lukt door de mislukte CAO.
Je weet het ook dat Franse vakbonden zeer machtig zijn in Frankrijk als het om CAO voor de personeel van Air France gaat en ze gaan proberen de managers de mond snoeren wat de vakbond graag wil. De vakbond in Frankrijk wil graag de baas zijn in het bedrijf wat het ook ze vechten voor betere posities van zijn lieden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156581805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:47 schreef Ven1972 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)cties_Fransen__.html
En ik neem aan dat BA toch beter bij de KLM past dan bij Air France.
Dan had je al geen KLM blauw meer gezien op Schiphol.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:51:48 #281
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156581928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan had je al geen KLM blauw meer gezien op Schiphol.
Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156582159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:51 schreef Ven1972 het volgende:
Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?
Van wat ik ooit heb gelezen had KLM onder BA vooral feeder geworden voor BA longhaul en dat KLM dan écht ten dienste had gestaan van BA.
Nu opereren AF en KLM nog enigszins hun eigen diensten maar met codeshares.

Je moet ook niet vergeten dat toen AF en KLM fuseerden KLM er veel slechter voor stond dan nu (en dan AF).
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:38:14 #283
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156583203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:00 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van wat ik ooit heb gelezen had KLM onder BA vooral feeder geworden voor BA longhaul en dat KLM dan écht ten dienste had gestaan van BA.
Nu opereren AF en KLM nog enigszins hun eigen diensten maar met codeshares.

Je moet ook niet vergeten dat toen AF en KLM fuseerden KLM er veel slechter voor stond dan nu (en dan AF).
Klopt, KLM heeft nu heel veel profijt van de fusie met Air France, maar we zien dat het ook nu slechter gaat met Air France zelf. En namelijk maakt KLM nog wel winst onder KLM-Air France. Wat ik ook mij afvraag is dat Air France ook bleef vliegen op verschillende routes die veel verlies maakte voor de fusiebedrijf. En natuurlijk kregen de KLM en Air France ook veel concurrentie op Europese lijndiensten van low-costmaatschappijen zoals RyanAir, EasyJet, , Vueling en WizzAir. Als antwoord hebben Air France en Transavia Nederland een dochtermaatschappij opgericht die naar filosofie van Transavia zelf: Transavia France die vanuit Parijs Orly de vluchten uitvoert naar zakelijke en vakantiebestemmingen.

Over Transavia gesproken is niet alleen goede antwoord op aanval van grotere lowcost-maatschappijen in Europa, maar ook kregen ze ook zwaardere concurrentie van vrachtmaatschappijen die vracht willen afsnoepen van de KLM-AirFrance groep onder meer van Martinair, KLM Cargo en Air France Cargo. Maar ik heb wel indruk dat concurrentie heel ver voorstaat in hun diensten tegenover de Air France-KLM zelf. We weten nu zo goed zeker dat vracht-vloot van KLM-AirFrance afgeslankt wordt onder meer uitfasering van MD-11 Freighters van Martinair zelf.

Ik heb ook gedachte dat er ook meer speelt bij de KLM-Air France veel te veel managers in dienst zijn wat het ook voor logge bedrijfsproces heeft gezorgd waar ook voor lagere personeel heel veel last heeft van gekregen. En hierdoor vertraagt wel besluittempo aanzienlijk met talloze protocollen en procedure door te lopen wat het ook een bedrijfsmaatregel wordt. Waar ook met hoge heren bedoelt wordt heel vaak een vieze spel met elkaar gespeeld zodat ze altijd op eigen gewin is om een bonus in eigen zak te stoppen. Een bedrijfsvoering is soms heel ingewikkeld om goed te begrijpen voor mensen die een lagere functie hebben bij een luchtvaartmaatschappij, wat het ook hun om zaken in het bedrijf gaat. We zien dat ook Fransen in deze holdingmaatschappij inderdaad een forse meerderheid heeft dan Nederlanders zelf, wat het ook op latere termijn wel grote gevolgen heeft voor zelfstandigheid van KLM zelf. Stapsgewijs wordt meer besluiten genomen vanuit Parijs wat het ook met KLM in de toekomst zal gebeuren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156587421
Ji moet niet zulke lange zinnen willen gebruiken..
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:45:07 #285
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156601780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk je dat Britten veel agressiever zouden zijn dan de Fransen als om KLM ging?
Pretty much. BA wilde niet fuseren met KLM. BA wilde KLM domweg overnemen. Alles zou BA worden met een Nederlandse dochteronderneming waar de open skies (NL-US) rechten in zouden komen (alsof de US dat had geaccepteerd).
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:47:46 #286
432997 Ven1972
Man met humor
pi_156601870
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:06 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ji moet niet zulke lange zinnen willen gebruiken..
Ok ik snap het wel, Ik zal wel korte zinnen wel maken dat is op zich wel veel begrijpelijker.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_156601951
Het wordt binnenkort aardig druk op schiphol met vliegtuigen die uit dienst gaan(terug naar de lease maatschappij/woestijn of nieuwe eigenaar) en kisten die weer nieuw in dienst komen.

De A330-200's van KLM gaan nu langzamerhand stuk voor stuk terug naar de lease maatschappij:
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016

De MD11's van Martinair gaan eruit(weet niet precies of die in bezit zijn of lease)
PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016

De B747-400M(die volgens mij in bezit zijn van KLM)de eerst zou eerst al dit jaar gaan, maar doordat ze in bezit zijn kunnen ze wat meer schuiven met uitfaseren, dus kan zomaar weer veranderen.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016

De Fokker 70's gaan nu ook in rap tempo de vloot verlaten. Volgens mij wordt de 1e binnenkort gesloopt in Norwich, waarvan de staart ergens op Schiphol-Oost komt te staan als ik het goed heb... wanneer ze allemaal vertrekken heb ik helaas niet, zal niet zoveel verschillen met de invoering van de Embrear 170.
Van de Fokkers zijn er 7 verkocht aan Air Niugini en voor 5 is een letter of intent getekend met Inselair.

Voor de Fokkers in de plaats komen 17 Embrear's terug, 2x 190's en 15x 170's.
December 2015: 2x 190's: PH-EXE & PH-EXF
2016: 4x 170's
2017: 7x 170's
2018: 4x 170's

Voor de A330-200's en B747's komen de komende jaren B777's & B787's terug
2015: 2x B787-9
2016: 2x B777-300 & 6x B787-9
2017: 2x B777-300(de laatste 2) en 2x 787-9
2018: 1x B787-9
2019: 1x B787-9
2020: 3x B787-10
2021: 3x B787-10
2022: 1x B787-9
2023: 1x B787-9
2024: 1x B787-9

Meeste is van Scramble geplukt.
pi_156603073
Vanwaar de BA 77W op Schiphol? Gebeurt niet zo vaak dacht ik?
Trotse Twentenaar
pi_156603271
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:25 schreef zlotka het volgende:
Vanwaar de BA 77W op Schiphol? Gebeurt niet zo vaak dacht ik?
De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.

En nee, die komen niet vaak op Schiphol.
pi_156603394
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:30 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De Boeing 767 vlucht en een A319 vlucht zijn geannuleerd. Dus even extra passagiers meenemen.

En nee, die komen niet vaak op Schiphol.
Tnx.

Jammer dat het donker is, had wel foto's willen zien
Trotse Twentenaar
pi_156603637
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:34 schreef zlotka het volgende:
Tnx.

Jammer dat het donker is, had wel foto's willen zien
2e stream zie je de kist rechts staan :P : http://www.atcbox.com/airportcams/
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:59:25 #292
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156604418
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:50 schreef Mikey92 het volgende:
Het wordt binnenkort aardig druk op schiphol met vliegtuigen die uit dienst gaan(terug naar de lease maatschappij/woestijn of nieuwe eigenaar) en kisten die weer nieuw in dienst komen.

De A330-200's van KLM gaan nu langzamerhand stuk voor stuk terug naar de lease maatschappij:
PH-AOH p/o Dec2015
PH-AOI p/o Feb2016
PH-AOK p/o May2016
PH-AOL p/o Feb2016

De MD11's van Martinair gaan eruit(weet niet precies of die in bezit zijn of lease)
PH-MCY p/o Jan2016
PH-MCP p/o Apr2016
PH-MCU p/o May2016
PH-MCW p/o May2016

De B747-400M(die volgens mij in bezit zijn van KLM)de eerst zou eerst al dit jaar gaan, maar doordat ze in bezit zijn kunnen ze wat meer schuiven met uitfaseren, dus kan zomaar weer veranderen.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016

De Fokker 70's gaan nu ook in rap tempo de vloot verlaten. Volgens mij wordt de 1e binnenkort gesloopt in Norwich, waarvan de staart ergens op Schiphol-Oost komt te staan als ik het goed heb... wanneer ze allemaal vertrekken heb ik helaas niet, zal niet zoveel verschillen met de invoering van de Embrear 170.
Van de Fokkers zijn er 7 verkocht aan Air Niugini en voor 5 is een letter of intent getekend met Inselair.

Voor de Fokkers in de plaats komen 17 Embrear's terug, 2x 190's en 15x 170's.
December 2015: 2x 190's: PH-EXE & PH-EXF
2016: 4x 170's
2017: 7x 170's
2018: 4x 170's

Voor de A330-200's en B747's komen de komende jaren B777's & B787's terug
2015: 2x B787-9
2016: 2x B777-300 & 6x B787-9
2017: 2x B777-300(de laatste 2) en 2x 787-9
2018: 1x B787-9
2019: 1x B787-9
2020: 3x B787-10
2021: 3x B787-10
2022: 1x B787-9
2023: 1x B787-9
2024: 1x B787-9

Meeste is van Scramble geplukt.
Martinair stop gewoon met bestaan?
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:02:01 #293
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156604527
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:59 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Martinair stop gewoon met bestaan?
Toevallig vandaag op NU.nl: http://www.nu.nl/beurs/40(...)rtinair-piloten.html

:(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156605979
3 van de 747's uit de vrachtvloot van KLM worden beheerd door Martinair. Maar aan gezien KLM en Martinair meer of meer 1 bedrijf zijn veranderd er niet zo veel denk ik. Er blijven na de uitfasering van de MD11's van Martinair dus 4 747's over waarvan 1 in Martinair kleurtjes.
pi_156606301
quote:
0s.gif [b]Op
De B747-400M(die volgens mij in bezit zijn van KLM)de eerst zou eerst al dit jaar gaan, maar doordat ze in bezit zijn kunnen ze wat meer schuiven met uitfaseren, dus kan zomaar weer veranderen.
PH-BFM p/o Jan2016
PH-BFO p/o Jan2016
De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar! Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.
--
pi_156606486
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef inkjet het volgende:

[..]

De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar! Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.
De BFC is alweer wat naar achter geschoven schijnt het,

Overigens net als de uitfasering van de eerste 747 die eigenlijk nog dit jaar geplant stond.
pi_156607493
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef inkjet het volgende:
De BFP, U en V zijn geleased. De laatste nog 8 jaar!
Alledrie in eigendom van KLM.
quote:
Ik zie overigens de BFC nog tussen de M en O voor uitfasering. Eerst de AOH en dan de BFM meen ik me te herinneren en dan BFC, BFO en AOI.
Jep.
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:51 schreef Mikey92 het volgende:
De BFC is alweer wat naar achter geschoven schijnt het,

Overigens net als de uitfasering van de eerste 747 die eigenlijk nog dit jaar geplant stond.
Klopt, -BFC zou december dit jaar de vloot verlaten maar is dus verschoven naar januari 2016.
-BFM zou begin november de vloot verlaten en -BFO eind december.

Dit jaar gaan er dus geen 747's uit de vloot maar wel 1 A330-200 (PH-AOH).
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:26:36 #298
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156607934


Chineesje O+ Vind het wel 1 v/d mooiste A380 liveries denk ik.

1: Etihad
2: Thai
3: China Southern

Als mijn schaamteloze zelfpromotie niet mag hoor ik dat ook graag trouwens, maar vind het wel leuk om af en toe een fotootje te droppen :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156608342
Je vergeet Korean :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:40:36 #300
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_156608419
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:38 schreef Thetallguy het volgende:
Je vergeet Korean :P
Korean op 4! :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')