abonnement Unibet Coolblue
pi_156101780
Hij heeft m! :D yeeeaaaahh *O* zo blij
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156101806
^O^ Pinquit! Mijn man gaat het ook niet meer halen voor de bevalling maar misschien is een taxi voor ons allemaal wat minder stressvol :)

En al die babyfoto's O+
pi_156101812
Jaaaaa, gefeliciteerd Pinq!!! Hoera!!!

Mijnes heeft geen rijbewijs. Ik vind autorijden heel erg tof, dus hij heeft het niet echt nodig ook :D Soms wil ie het wel eens, maar het is er nog nooit van gekomen.
pi_156101955
Gefeliciteerd Malteser! *O*
Wat klink je blij en gelukkig O+

Leonietje, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hopelijk ben je snel van die misselijkheid af.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef elamanilo het volgende:
Tof! We komen dan dicht bij elkaar qua uitgerekende datum! Ik ben nu 5 weken en 2 dagen :)
Leuk!
Vorige keer ben ik 7 weken te vroeg bevallen, ik ben nu van plan om het iets langer uit te houden :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Hij heeft m! :D yeeeaaaahh *O* zo blij
Top! ^O^
pi_156102013
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Hij heeft m! :D yeeeaaaahh *O* zo blij
yaaaaaay wat goed!! *O*
:)
pi_156102053
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef Dyre het volgende:
Gefeliciteerd Malteser! *O*
Wat klink je blij en gelukkig O+

Leonietje, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hopelijk ben je snel van die misselijkheid af.

[..]

Leuk!
Vorige keer ben ik 7 weken te vroeg bevallen, ik ben nu van plan om het iets langer uit te houden :D

[..]

Top! ^O^
Ik hoop mee dat je nu een paar weken langer zwanger mag zijn :*

Vorige keer beviel ik met 40+4 :)
pi_156102276
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Hij heeft m! :D yeeeaaaahh *O* zo blij
Top! Gefeliciteerd! :D
Krijg je nog wel meteen een rijbewijs mee bij de gemeente?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156102324
Wat fijn, Pinq!

Ik werd vanmorgen wakker met een hele zere buik, die meer pijn ging doen als ik bewoog. Het was niet een wee ofzo, want het bleef lang pijn doen. Ook voelde ik de baby niet, dus maakte me wat zorgen. Na een tijdje nam de pijn af, en voelde ik de baby. Ik zal wel verkeerd gelegen hebben, ofzo...
pi_156102329
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:58 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Top! Gefeliciteerd! :D
Krijg je nog wel meteen een rijbewijs mee bij de gemeente?
Dat duurde bij mij al 5 werkdagen :{ helaasch
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156102360
Oh wat een heerlijk nieuws Malteser!
En al die babyfoto's, daar slaat mijn hart van op hol!

Hier Gaat het wat minder. Ik verlies al zo'n 12 uur bloed. Het is maar een klein beetje, maar toch. We moeten nu dus even afwachten hoe het gaat. Vandaag hcg geprikt en over morgen weer om te zien of get gestegen/gedaald is. We hebben ook maar een Echo gepland voor zaterdag.
Op zich heb ik dit ook gehad bij de zwangerschap van H, en toen was alles gewoon prima. Maar toch voelt het nu een beetje alsof ik in niemandsland zit. Kan nog alle kanten op...
pi_156102388
Yeaaah pinq *O* fijn!!

Oh dodoria wat spannend.. :*
pi_156102390
Oh bah, dodoria. Dat is flink spannend, inderdaad...
pi_156102417
Get Dodoria :{ spannend, naar dat afwachten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156102485
Welkom Dyre!
En gefeliciteerd met de rijbewijzen!
Misschien wel handig voor man om nog even een paar keer te rijden voor je daadwerkelijk moet bevallen. Ik kan me zo voorstellen dat hij enigszins gestressed achter het stuur zit als jij de persweeen zit op te vangen in de bijrijdersstoel en hij de auto bij ieder stoplicht af laat slaan ;-)
pi_156102490
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat duurde bij mij al 5 werkdagen :{ helaasch
Ohh jammer. Vroeger,.. toen je nog dezelfde middag rondcrosste in de auto van je vader of moeder.
Nou goed. Maar dat redt ie nog makkelijk toch?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156102530
Dank! Man is er lekker nuchter onder en dat zou ik normaal gesproken ook zijn, maar ik voel me heel vreemd. Zullen de hormonen wel zijn.
pi_156102581
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:07 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ohh jammer. Vroeger,.. toen je nog dezelfde middag rondcrosste in de auto van je vader of moeder.
Nou goed. Maar dat redt ie nog makkelijk toch?
Das wel te hopen ja :o ik heb nog een maand als t goed is ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156102679
Spannend Dodoria.

Mijn man heeft wel een rijbewijs, maar ik heb hem toch al geinstrueerd dat hij voorzichtig moet rijden met de baby straks :+. Oh en ik wil nog een keer de route naar het ziekenhuis uittesten qua timings.
pi_156102703
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156102717
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Das wel te hopen ja :o ik heb nog een maand als t goed is ;)
Ik had je UD effe niet voor ogen :D

De kraam belde net voor intake. Dat ons bed niet omhoog kan is niet erg, maar met extra matras is het wel op te lossen. Dacht ik. Blijkt het alsnog 10 cm te laag te zijn :'). Hmpf. Iemand een suggestie? Nog een extra matras erop?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156102979
Malteser gefeliciteerd! Zin in zes linker en zes rechter Twixen nu.

Dydre ook gefeliciteerd! En al die baby foto's O+

Mijn geduld raakt helemaal op, wil zo graag mn jongen op mijn buik hebben. :'(

18 weken nog.
pi_156103055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:
Malteser gefeliciteerd! Zin in zes linker en zes rechter Twixen nu.

Dydre ook gefeliciteerd! En al die baby foto's O+

Mijn geduld raakt helemaal op, wil zo graag mn jongen op mijn buik hebben. :'(

18 weken nog.
En nu is je geduld al op? :D Dat worden zware weken dan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156103308
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:28 schreef Kuukske het volgende:

[..]

En nu is je geduld al op? :D Dat worden zware weken dan.
Nou die weken zijn wel in 1 scheet voorbij :o Ik zit al de hele dag een beetje beduusd te zijn dat ik nu 30 weken ben :o En dat er een geboortekaartje ligt en een bedje is en de babykamer ontworpen is etcetera. Pfoei! Dus Myrr, geniet nog maar even van het zwanger zijn ;)
pi_156103395
Ja weken vliegen wel om inderdaad. Zeker met dank aan werk en peuter.
Nog 7 werkdagen tot verlof :7.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156103461
oooo nog maar 18 weken :D

Yeah Pinq! *O*

Nou ik ben denk ik een interessante case voor de GROW methode. De stats die ze maken met de echo's waren helemaal prima. Baby was 300 gram gegroeid in 2 weken dus helemaal volgens het boekje.
Alleen wanneer ze de bevindingen in de GROW bekijkt dan buigt hij nog steeds behoorlijk af. :? Ze kon het zelf ook niet verklaren. Ze zei ook: als de GROW er niet was dan zou ik je bij de deur vrolijk uitzwaaien. Zegt de VK in opleiding " maar de GROW is er wel." Maar dat is ook alleen omdat ik er vrijwillig aan mee wilde doen. Het is dat er geen volgende komt maar dan zou ik er denk ik niet meer aan meedoen. Ik weet ook niet wat nou helemaal de bedoeling van die GROW is.

O en de VK in opleiding ging mij vertellen wanneer ik moest bellen. Ik heb haar lekker laten praten. De lieverd, zo mooi zoals het in het boekje staat O+ Denk alleen echt niet dat mijn lief gaat wachten met bellen tot de weeën om de vijf minuten komen en een minuut aanhouden. :D
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156103499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Hij heeft m! :D yeeeaaaahh *O* zo blij
Hoppaaaa! In the pocket! Nice!

Noh, ik wil ook zo'n dubbelgevouwen-baby-foto, wat lief!
pi_156103930
Malteser een jochie *G* Gefeliciteerd met Twix! Hoop dat je snel herstelt.

MrPinq gefeliciteerd met zijn rijbewijs!

En dan die rammelbabyfoto's O+ Ik wil ook een dubbelgevouwen babyfoto O+ (Zou dat nog lukken met een 2 maanden oude baby of moet ik maar wachten op nr 2? :7 )
pi_156104097
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:
Malteser gefeliciteerd! Zin in zes linker en zes rechter Twixen nu.

Dydre ook gefeliciteerd! En al die baby foto's O+

Mijn geduld raakt helemaal op, wil zo graag mn jongen op mijn buik hebben. :'(

18 weken nog.
Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)
pi_156104398
Ctg was goed en vruchtwater was iets meer als gisteren, maar hij Had net een mega plas gedaan. Trots op ons vechtertje, ik heb er al wat meer vertrouwen in O+
pi_156104507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)
Komt vanzelf :* Net toen ik geloofde dat hij echt nooit meer uit zichzelf zou komen ( :') ) en bozig ging slapen braken twee uur later mijn vliezen *O* (bij 41+4). Succes met de laatste loodjes!
pi_156104551
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ctg was goed en vruchtwater was iets meer als gisteren, maar hij Had net een mega plas gedaan. Trots op ons vechtertje, ik heb er al wat meer vertrouwen in O+
Ah goed zo :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)
Springen. Pannekoeken. Ananas. Niet op je kop gaan staan.
Errhmm.. Nouja, je geduld wordt vast snel beloond :*. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156104665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:44 schreef Estrys het volgende:
oooo nog maar 18 weken :D

Yeah Pinq! *O*

Nou ik ben denk ik een interessante case voor de GROW methode. De stats die ze maken met de echo's waren helemaal prima. Baby was 300 gram gegroeid in 2 weken dus helemaal volgens het boekje.
Alleen wanneer ze de bevindingen in de GROW bekijkt dan buigt hij nog steeds behoorlijk af. :? Ze kon het zelf ook niet verklaren. Ze zei ook: als de GROW er niet was dan zou ik je bij de deur vrolijk uitzwaaien. Zegt de VK in opleiding " maar de GROW is er wel." Maar dat is ook alleen omdat ik er vrijwillig aan mee wilde doen. Het is dat er geen volgende komt maar dan zou ik er denk ik niet meer aan meedoen. Ik weet ook niet wat nou helemaal de bedoeling van die GROW is.

O en de VK in opleiding ging mij vertellen wanneer ik moest bellen. Ik heb haar lekker laten praten. De lieverd, zo mooi zoals het in het boekje staat O+ Denk alleen echt niet dat mijn lief gaat wachten met bellen tot de weeën om de vijf minuten komen en een minuut aanhouden. :D
Haha wat een bijdehandje :D

De GROW meet het volume van je baarmoeder. Dus in z'n totaliteit alles. Baby, vruchtwater, placenta en alles wat je eventueel nog meer meesjouwt. Je moet het zien als een ballon die opgeblazen wordt zeg maar en die hele ballon wordt gemeten, niet alleen kind wat er in zit dus.
Als de grow dan afbuigt dan moet je dus idd een echo doen om te weten wát er dan afbuigt (90% van de gevallen niks... :') ) je zou dan niet alleen baby moeten meten maar ook vruchtwater.
Ik had het er toevallig net met wup over. Er zitten nogal wat haken en ogen aan die grow methode. Het moet héél precies gebeuren. Je moet eigenlijk plat op je rug liggen met alleen een kussentje onder je hoofd voor t comfort en max een kwartier voor de controle geplast hebben zodat je echt een lege blaas hebt. Veruit de meeste praktijken gaan daar al de mist mee in. Vervolgens moet je met max 2 verloskundigen de metingen uitvoeren. Hoe meer personen meten hoe minder betrouwbaar. En dan is er nog het meten zelf, wat ook echt best een kunst an sich is. Dit plaatje laat het wel aardig zien. Let niet op wat er op staat, dat is nadrukkelijk dus NIET waar de grow naar kijkt ;)


je meet van de top van de baarmoeder, het hoogste punt dus, naar de top van het schaambotje. Je ziet op dit plaatje al dat de zorgverlener niet op de top van het schaambotje zit maar halverwege, scheelt een cm en soms wel anderhalf. Die top van de baarmoeder kan ook lastig zijn. Je pakt het punt vanaf waar de baarmoeder weer zakt zeg maar, daar zit dus nog een stukje achter, net als op het plaatje. Als je te ver doorvoelt dan heb je dus een ruimere uitzetting te pakken.

Kan dus goed zijn dat je de eerste keer komt, dat je baarmoeder te ver is doorgevoeld en je schaambotje enzo. En dat je de tweede keer komt en dat je dan ineens correct gemeten wordt en dat de boel dan véél kleiner lijkt. Terwijl, je hebt het over een cm verschil ongeveer dan.

/lecture. /rant :+

:Y)
anyways... de echo's zijn leidend bij de grow uiteindelijk ;) dus dat mag je ook gewoon als weerwoord tegen die student zeggen. Leuk dat de grow er is, je hebt netjes een echo laten maken en die was goed dús is het goed.
:)
pi_156104791
Van harte gefeliciteerd Malteser!! *O* Veel geluk samen! O+
pi_156104872
Oh pinq wat fijn! *O*
pi_156105118
Ik vergeet *O* *O* *O* voor pinq :@
pi_156105172
Duidelijk verhaal Mignonne. Ik heb nu al denk ik vijf keer achter elkaar dezelfde VK gehad. En voldoe wel aan het kwartier ervoor max. geplast en plat op de rug liggen in principe. Maar om het verloop te bekijken doet ze volgende keer weer een echo. Ik denk dat de VK er een case study van aan het maken is ;) Het zal wel hij groeit prima. Mijn kinderen volgen gewoon hun eigen lijntje O+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156105193
Dat klinkt positief, Cassandra! Goed nieuws! *O* *O* *O* *O*
pi_156105228
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:58 schreef Estrys het volgende:
Duidelijk verhaal Mignonne. Ik heb nu al denk ik vijf keer achter elkaar dezelfde VK gehad. En voldoe wel aan het kwartier ervoor max. geplast en plat op de rug liggen in principe. Maar om het verloop te bekijken doet ze volgende keer weer een echo. Ik denk dat de VK er een case study van aan het maken is ;) Het zal wel hij groeit prima. Mijn kinderen volgen gewoon hun eigen lijntje O+
Haha kan me voorstellen, die ziet de bui de volgende keer alweer hangen :P
Het zal vast wel loslopen :Y
:)
pi_156105480
Ohhh Malteser gefeliciteerd met jullie zoon!

(Wil iemand de naam dmen? Zit op de ipad en die wil geen Pm of dm sturen :/)

Hier alles z'n gangetje... Twijfel of ik voor een angel sound moet gaan of niet. Wil zo graag weer even bevestiging. Voel wel heel soms gekriebel maar das nog zo'n twijfelkriebel ;)
Oh wel vandaag een zak drop gehaald... Bloeddruk is weer historisch laag als ik de sterretjes en duizeligheid mag geloven :) (vorige keer ook... Zittend douchen en zulks)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156106931
Malteser, gefeliciteerd *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:36 schreef Jagärtrut het volgende:
En nu wil ik ook bevallen! Ben benieuwd hoe het met wizzy gaat!
Ik lig bij te komen na een zware maar thuisbevalling van onze dochter Y.lva O+

Gisterochtend bevallen om 8:55 uur. Ze weegt 4015 gram en is 52 cm.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:10:03 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156107008
Gefeliciteerd Wizzy *O*
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:12:51 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_156107077
Wow, de baby's komen nooit alleen!
Gefeliciteerd!!! *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156107104
Wizzy, van hart gefeliciteerd met jullie dochter <3 Wat een mooie naam! Bijkomen en veel knuffelen met z'n allen O+
pi_156107123
Gefeliciteerd Wizzy, mooie naam!!

ohoh, top 15 al :o
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:15:15 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156107142
Gefeliciteerd wizzy! Mooie naam! *O*

Ach jagär, kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt! iedereen haalt je wel in nu! Herkenbaar, al ben ik amper of niet ingehaald. Maar het ongeduld wel herkenbaar.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156107268
Wizzy gefeliciteerd! *O* *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156107550
Jaaa Wizzy, van harte met je dochter *O* Prachtige naam!

Bloes, ik doe elkeer de: "oh maar mignonne staat er niet bij dus de lijst is in het echt veeeeel langer!"-truuk bij mezelf als 't ineens zo snel gaat :D
pi_156107564
Wizzy gefeliciteerd! *O* *O*
pi_156107620
Malteser en Wizzy: Gefeliciteerd!! Kom maar door met die foto's!!

Ennn ik heb een geslachtsbepaling gepland staan over twee weken
Ben zoooo benieuwd!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')