abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 november 2015 @ 14:58:41 #276
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_157470100
't Wordt allemaal steeds minder na elke automatische windows update. Even los van het feit dat ik vrijwel al mijn oude games niet meer kan spelen begint mijn nieuwe Windows 10 pc nu ook met complete freezes die alleen maar met de reset-button kunnen worden verholpen. Hebben meer mensen daar last van?

Daarnaast beginnen de games die ik nog wel kon spelen kuren te vertonen (Football Manager 2012; moet de 3D-camera uitschakelen anders crasht de pc, niet alleen het spel). Loop er sterk over te denken om mijn pc leverancier te vragen m'n oude cd met Windows 7 erop te zetten en windows 10 eraf te halen..... :-(
pi_157477040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:58 schreef Abe_Lenstra het volgende:
't Wordt allemaal steeds minder na elke automatische windows update. Even los van het feit dat ik vrijwel al mijn oude games niet meer kan spelen begint mijn nieuwe Windows 10 pc nu ook met complete freezes die alleen maar met de reset-button kunnen worden verholpen. Hebben meer mensen daar last van?

Daarnaast beginnen de games die ik nog wel kon spelen kuren te vertonen (Football Manager 2012; moet de 3D-camera uitschakelen anders crasht de pc, niet alleen het spel). Loop er sterk over te denken om mijn pc leverancier te vragen m'n oude cd met Windows 7 erop te zetten en windows 10 eraf te halen..... :-(
volledige freezes lijken me eerder hardware problemen.

en wat bedoel je met "crashed de pc" ? blauw scherm, freeze ?
pi_157477131
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 11:02 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Oké ik ga gokken.... ik gok dat jou installatie twéé uur gaat duren.
Maarja, dit ligt ook echt aan de kwaliteit van de HDD.
Een 5 jaar oude HDD presteert slechter dan een nieuwe en het gaat er ook om van welk merk het is.
In mijn laptop, vind ik de HDD niet zo goed, maar ik heb daarnaast ook een SSD dus dan maakt het niet zoveel uit.
een laptop hdd is dan ook vaak 5400 rpm t.o.v. de 7200 rpm in een desktop, dat scheelt al een heleboel
pi_157485250
Tot wanneer kun je gebruik maken van de gratis update?
pi_157485605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 07:34 schreef Loekie1 het volgende:
Tot wanneer kun je gebruik maken van de gratis update?
volgend jaar juli oid? (geen idee wanneer 10 precies is uitgekomen, maar na die datum 1 jaar; als je eenmaal hebt geupgrade is je licentie altijd geldig op dat apparaat
pi_157491370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:58 schreef Abe_Lenstra het volgende:
't Wordt allemaal steeds minder na elke automatische windows update. Even los van het feit dat ik vrijwel al mijn oude games niet meer kan spelen begint mijn nieuwe Windows 10 pc nu ook met complete freezes die alleen maar met de reset-button kunnen worden verholpen. Hebben meer mensen daar last van?

Daarnaast beginnen de games die ik nog wel kon spelen kuren te vertonen (Football Manager 2012; moet de 3D-camera uitschakelen anders crasht de pc, niet alleen het spel). Loop er sterk over te denken om mijn pc leverancier te vragen m'n oude cd met Windows 7 erop te zetten en windows 10 eraf te halen..... :-(
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 20:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

volledige freezes lijken me eerder hardware problemen.

en wat bedoel je met "crashed de pc" ? blauw scherm, freeze ?
Precies wat hij zegt, je kan niets meer doen. Geen beeld, geen geluid (of iets wat op noise lijkt, ook leuk), geen verwerking van de input van het toetsenbord of de muis. Windows kan niet eens meer schakelen naar het gevreesde blauwe scherm. :')
Ik heb het ook wel eens gehad. Bij mij had dit trouwens voor 99% zeker met de grafische kaart te maken, ofwel de hardware (die was uiteindelijk versleten) ofwel de drivers.

Of dat het aan de hardware of de software ligt kan niemand hier aangeven maar ik zou inderdaad ook eens naar de hardware kijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157501526
Ik heb al langer gemerkt in Windows 10 dat er bij Windows Update staat bij geavanceerde opties "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" Ik weet dat dit komt omdat ik bij privacy>feedback en diagnose>diagnose -en verbruiksgegevens dat ik daar heb ingesteld op basis. Heeft het nadelen dat die melding er staat? Het klinkt mij als een bug in de oren eigenlijk. Ik bedoel waarom zou Microsoft anders de mogelijkheid bieden om het op privacy settings lager te zetten. Er staat namelijk ook dat de basis instelling vereist is om Windows goed te laten werken. Moet ik die privacy settings veranderen zodat die melding weg gaat? Als het niet hoeft laat ik het liever zo, want ik moet het dan ook bij iemand anders veranderen namelijk.

Het lijkt er op dat als er staat "sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd" dat je geen lid kunt worden van insider programma. Is dat het enige? Of zijn er meer nadelen van die melding?
pi_157502849
Nieuwe build van Windows 10 vandaag via Updates binnengehaald, werkt tot nu toe prima. Voelt zelfs nog iets meer snappy.

Edge browser kan ook eindelijk normaal omgaan met pagina's vol met embedded videos, voorheen ging ie daar kapot aan :')

Oh en voor privacy gedoe, O&O Shut Up :D
pi_157504609
Ik merk eerlijk gezegd niet zoveel van die nieuwe update. En dan gebruik ik nog Edge ook. Zal het maar positief opvatten. :D
pi_157506373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 23:53 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik merk eerlijk gezegd niet zoveel van die nieuwe update. En dan gebruik ik nog Edge ook. Zal het maar positief opvatten. :D
Al bestaande features zijn meer polished, maar valt idd niet echt op.

Hier een lijst met wat er allemaal aangepast is;
http://www.windowscentral.com/whats-new-windows-10-fall-update
  vrijdag 13 november 2015 @ 07:55:12 #286
13250 Lod
Sapere aude!
pi_157506402
Bij mij wil mijn Windows 10 helemaal niet meer opstarten :( .
Ik krijg even het logo te zien en vervolgens niks meer. De monitor geeft nog even aan dat er geen input is en schakelt dan zelf uit.
Ik heb al een keer een herinstallatie gedaan en toen kreeg ik weer beeld. Tot na de eerste keer opstarten. Geloof niet dat er zelfs maar een update is geweest, laat staan die van de video driver.
Linux doet het gewoon normaal

Andere mensen dit al eens meegemaakt?
GNU Terry Pratchett
pi_157506444
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:55 schreef Lod het volgende:
Bij mij wil mijn Windows 10 helemaal niet meer opstarten :( .
Ik krijg even het logo te zien en vervolgens niks meer. De monitor geeft nog even aan dat er geen input is en schakelt dan zelf uit.
Ik heb al een keer een herinstallatie gedaan en toen kreeg ik weer beeld. Tot na de eerste keer opstarten. Geloof niet dat er zelfs maar een update is geweest, laat staan die van de video driver.
Linux doet het gewoon normaal

Andere mensen dit al eens meegemaakt?
O_O Vreemd ja, zover ik weet installeert Windows 10 automatisch driver updates. Dat moet je zelf uitschakelen als je drivers van de website van je merk videokaart wilt gebruiken.

Safe mode zou moeten werken?

http://www.tomshardware.c(...)fe-mode-windows.html
  vrijdag 13 november 2015 @ 08:45:18 #288
13250 Lod
Sapere aude!
pi_157506775
Oh, daar hebben ze de F8 dus verstopt... Had hem al bijna door mijn keyboard heen geramd.
Dank je, ik ga vanavond eens even kijken.
GNU Terry Pratchett
  maandag 16 november 2015 @ 08:47:31 #289
13250 Lod
Sapere aude!
pi_157592971
Van het weekend de problemen met mijn beeld opgelost. De safe modus opgestart, een paar keer geherinstalleerd en veel gevloek.
En toen bleek dat de hdmi-kabel net een halve millimeter niet ver genoeg in mijn monitor zat :') . Daar achter gekomen omdat ik mijn oude laptop uit de kast had gehaald om toch wat te hebben. En daar deed de monitor het ook al niet op.
GNU Terry Pratchett
pi_157593194
Sinds kort een vreemd probleem met apps uit de store.

Na installatie zie ik wel de snelkoppelingen maar met daaronder een balkje waardoor lijkt of deze nog geïnstalleerd of geüpdate moeten worden. Als ik op de snelkoppeling klik ga ik ook naar de pagina van de app in de store, waar natuurlijk staat dat deze al geïnstalleerd is. Vanuit de store opent de app ook zonder problemen.
pi_157600136
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2015 08:47 schreef Lod het volgende:
Van het weekend de problemen met mijn beeld opgelost. De safe modus opgestart, een paar keer geherinstalleerd en veel gevloek.
En toen bleek dat de hdmi-kabel net een halve millimeter niet ver genoeg in mijn monitor zat :') . Daar achter gekomen omdat ik mijn oude laptop uit de kast had gehaald om toch wat te hebben. En daar deed de monitor het ook al niet op.
Het lag dus niet aan Windows. Ik ben benieuwd bij hoeveel van de andere genoemde problemen (bijv. de spelletjes die ineens niet meer werken) dat ook geldt. :)
Ik wist trouwens ook niet dat je met een HDMI-kabel (of hoe die connector is geplaatst) zo'n probleem kan hebben. Een vaag probleem. :?

Ik had laatst zelf een vaag iets waardoor ik begon te twijfelen of dat het aan Windows zou liggen. Ineens werkte mijn ctrl-toetsen niet meer normaal, met de linker zette ik het mastervolume op 0 en met de rechter ging ik een webpagina terug. Het bleekt te komen door water in het toetsenbord, een dag later werkte het weer normaal. :')
Deze keer. Ik heb zo ook wel eens een toetsenbord helemaal gesloopt, misschien moet ik toch maar geen mechanisch toetsenbord kopen, of voorzchtiger leren zijn. :|W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-11-2015 15:37:56 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157614394
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 november 2015 07:55 schreef Lod het volgende:
Bij mij wil mijn Windows 10 helemaal niet meer opstarten :( .
Ik krijg even het logo te zien en vervolgens niks meer. De monitor geeft nog even aan dat er geen input is en schakelt dan zelf uit.
Ik heb al een keer een herinstallatie gedaan en toen kreeg ik weer beeld. Tot na de eerste keer opstarten. Geloof niet dat er zelfs maar een update is geweest, laat staan die van de video driver.
Linux doet het gewoon normaal

Andere mensen dit al eens meegemaakt?
Clean install gedaan? En nee, ik heb dit nog niet gezien.
pi_157643098
Windows 10 limitation information for VAIO PCs
IMPORTANT: The following compatibility results are based on tests conducted on 30/10/2015, with Windows 10 build number 10240. Since Microsoft is regularly updating Windows 10, the below compatibility information may not be fully up-to-date or accurate after this date.

After you use the "VAIO Update for Windows 10" Upgrade tool and upgrade your computer to Windows 10, certain features (which were previously available on your Sony VAIO PC) may not function as usual or may be removed.

Restrictions on Your Computer

Multi-touch gesture
The click pad, multi-touch gesture function is not supported in Windows 10. The multi-touch gesture setting will be disabled and removed from the VAIO Control Center during the upgrade process. This is applicable to systems that originally came with the multi-touch gesture function.

X-Reality
X-Reality is not supported in Windows 10. The X-reality setting will be disabled and removed from VAIO Control Center during the upgrade process. Affected models: SVD132 / SVF13N / SVF14N / SVF15N / SVJ202 / SVP112 / SVP132 / SVT112 / SVT212 series.

Extended Sheet Battery
The internal battery and external sheet battery status are swapped in the Windows 10 user interface display. This is a limitation in Windows 10, but does not affect battery functionality. Affected models: SVD112 / SVP112 / SVP132 / SVS13A2 / SVS1312 / SVS1313 / SVS1512 series.

Sony Sound Effects
Sony sound effects (xLOUD, ClearPhase, ClearAudio+, S-FORCE, VAIO Sound Utility) are not supported in Windows 10. The Sound Quality setting will be disabled and removed from the VAIO Control Center during the upgrade process. Affected models: SVD112 / SVE1112 / SVE1113 / SVE14A2 / SVE14A3 / SVE1412 / SVE1413 / SVE1512 / SVE1513 / SVE1712 / SVE1713 / SVJ202 / SVS13A2 / SVS1312 / SVS1313 / SVS1512 / SVT1112 / SVT1312 / SVT1313 / SVT1411 / SVT1412 / SVT1511 series.

2D-3D Conversion
2D-3D conversion is not supported in Windows 10. The 2D-3D conversion setting will be disabled and removed from the VAIO Control Center during the upgrade process. Affected models: SVL2412 / SVL2413 / SVL2414 series.

Near-Field Communication (NFC)
There are limitations between the NFC driver and Windows 10. NFC will not work in Windows 10. Affected models: SVD112 / SVF14A1 / SVF1421 / SVF15A1 / SVF1521 / SVJ202 series.

Media Transfer Protocol (MTP)
There are limitations between the Media Transfer Protocol (MTP) and Windows 10. Users cannot copy or move any files from a USB portable device via MTP. It is recommended to use Mass Storage Class (MSC) instead.

Pointing Device Cursor
The cursor from the pointing device will freeze after resuming from (S3) Sleep or (S4) Hibernate. Affected models: SVS13A / SVS131 / SVS151 / SVZ131 series.

Restrictions on Sony Apps

Sony Windows Store Apps
Sony exclusive apps will not be visible via search or browsing in the Windows Store due to a limitation in Windows 10:

Album by Sony
Music by Sony
PlayMemories Mobile
Socialife
TV SideView
VAIO Care
VAIO Clip
VAIO Message Center
VAIO Paper
VAIO Remote control
VAIO Scan
VAIO Tabletop
Socialife
Application name is not displayed on the Start screen tile

Restrictions on other bundled Apps

CyberLink PowerDVD
On SVT2122/SVF1432/SVF1532 series models, an error message appears when trying to play a Blu-ray Disc movie using PowerDVD with Miracast.

Models with switchable Nvidia graphics
An error message appears when trying to play a Blu-ray Disc™ movie using PowerDVD with Nvidia graphics. Affected models: SVS13A2 / SVS1312 / SVS1313 / SVS1512 / SVS1513 series.
Iolo® Premium Tools
Iolo Premium Tools are not compatible with Windows 10. The Iolo Premium Tools' features will be disabled and removed from VAIO Care during the upgrade process.

Intel Experience Center
Intel Experience Center will not be supported in Windows 10 by Intel. Affected models: SVD132 / SVF13N / SVP112 / SVP132 / SVT112 series.

Intel Smart Connect Technology
iSCT does not function correctly in Windows 10 and is uninstalled during the VAIO upgrade process. Systems that originally came with iSCT will have the feature uninstalled during the upgrade process; however, a yellow exclamation mark may appear in "Device Manager" as a side effect. Affected models: SVF13N / SVP112 / SVP132 / SVT112 / SVT212 series.

Windows Store App
On certain applications, there may be some problems related to how the app is displayed within the Windows Store.

Note Anytime
After resuming from sleep, the contents of the note are not displayed. The application will need to be restarted to resolve the issue. Affected models: SVD112 / SVD132 / SVT1121 series.

AMD Quick Stream
The "AMD Quick Stream Error" message will appear during every system boot up. To resolve the issue, either manually uninstall AMD Quick Stream or please visit http://support.amd.com/en(...)treamTechnology.aspx and download their updated AMD Quick Stream Technology application. Affected models: SVE1112 / SVF1441 / SVF1541 series.
pi_157646783
WAARSCHUWING!

De Windows 10 upgrade 1511 van november 2015 verandert een aantal systeem instellingen.
Ik heb dit nu op een aantal machines (clean installs, upgrades, Home, Pro, etc) gecontroleerd:

- Systeemherstel wordt uitgeschakeld
- Geluidsschema wordt teruggezet naar standaard
- Energieschema wordt teruggezet naar standaard (met name logon opties)
- Onedrive wordt weer opgestart

Ik weet echt niet waar die idioten van Microsoft mee bezig zijn.
pi_157646904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:42 schreef oheng het volgende:
WAARSCHUWING!

De Windows 10 upgrade 1511 van november 2015 verandert een aantal systeem instellingen.
Ik heb dit nu op een aantal machines (clean installs, upgrades, Home, Pro, etc) gecontroleerd:

- Systeemherstel wordt uitgeschakeld
- Geluidsschema wordt teruggezet naar standaard
- Energieschema wordt teruggezet naar standaard (met name logon opties)
- Onedrive wordt weer opgestart

Ik weet echt niet waar die idioten van Microsoft mee bezig zijn.
Op al mijn 3 apparaten, laptop, pc en tablet geen problemen gehad met systeemherstel, blijft gewoon actief.

Probleem met apps die niet geinstalleerd leken te zijn maar het wel waren is nu opgelost.
pi_157646993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:42 schreef oheng het volgende:
WAARSCHUWING!

De Windows 10 upgrade 1511 van november 2015 verandert een aantal systeem instellingen.
Ik heb dit nu op een aantal machines (clean installs, upgrades, Home, Pro, etc) gecontroleerd:

- Systeemherstel wordt uitgeschakeld
- Geluidsschema wordt teruggezet naar standaard
- Energieschema wordt teruggezet naar standaard (met name logon opties)
- Onedrive wordt weer opgestart

Ik weet echt niet waar die idioten van Microsoft mee bezig zijn.
Gek ja, als ik finder open krijg ik ook weer quick acces ipv deze computer.
pi_157647222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Op al mijn 3 apparaten, laptop, pc en tablet geen problemen gehad met systeemherstel, blijft gewoon actief.

Probleem met apps die niet geinstalleerd leken te zijn maar het wel waren is nu opgelost.
Het enige wat deze apparaten gemeen hebben is dat:
- ik system restore/systeemherstel handmatig heb ingesteld op bijv. 7% of 12%, en dat heb ik ook voor eventuele andere schijven/partities ingesteld
- het allemaal Nederlandse 64 bit versies zijn.
pi_157647792
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:04 schreef oheng het volgende:

[..]

Het enige wat deze apparaten gemeen hebben is dat:
- ik system restore/systeemherstel handmatig heb ingesteld op bijv. 7% of 12%, en dat heb ik ook voor eventuele andere schijven/partities ingesteld
- het allemaal Nederlandse 64 bit versies zijn.
Tablet is 32 bit engels, laptop 64 bit nederlands en pc 64 bit engels maar bij geen handmatige instellingen, heb nog 1 apparaat te gaan zal die eerst eens handmatig instellen en kijken wat die doet.

Net nog even de energieschema's bekeken en alleen bij de laptop was die terug naar standaard.
pi_157661336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:42 schreef oheng het volgende:
WAARSCHUWING!

De Windows 10 upgrade 1511 van november 2015 verandert een aantal systeem instellingen.
Ik heb dit nu op een aantal machines (clean installs, upgrades, Home, Pro, etc) gecontroleerd:

- Systeemherstel wordt uitgeschakeld
- Geluidsschema wordt teruggezet naar standaard
- Energieschema wordt teruggezet naar standaard (met name logon opties)
- Onedrive wordt weer opgestart

Ik weet echt niet waar die idioten van Microsoft mee bezig zijn.
Heb idd gemerkt dat systeemherstel uit stond na de november update. Ik heb systeemherstel sowieso in Win 10 wel eens handmatig moeten aanzetten. En fast startup stond weer aan na 1511 update.. Ik heb dit uitgezet. Anders configureert hij geen culumitieve updates omdat je bij afsluiten in hibernate gaat. Fast startup uit en je pc rond ze netjes af.
pi_157661769
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 23:02 schreef dennissch het volgende:

[..]

Heb idd gemerkt dat systeemherstel uit stond na de november update. Ik heb systeemherstel sowieso in Win 10 wel eens handmatig moeten aanzetten. En fast startup stond weer aan na 1511 update.. Ik heb dit uitgezet. Anders configureert hij geen culumitieve updates omdat je bij afsluiten in hibernate gaat. Fast startup uit en je pc rond ze netjes af.
Systeemherstel wordt al vaker uitgezet, bijvoorbeeld na de upgrade naar Windows 10. Of van Windows 8 naar 8.1
Maar dat ze dat nu ook al flikken met een update.... ffs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')