abonnement Unibet Coolblue
pi_155971669


Welkom in het Centrale U2-topic. De verzamelplaats van U2 adepten op FOK!. Ook toegankelijk voor gewone liefhebbers, geinteresseerden en welke opties je nog meer hebt. U2 haters zullen uiteraard publiekelijk gelynched en verbannen worden ;)

Of, om het in de woorden van Waxxer te zeggen:

quote:
Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!

Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Welkom in het U2-topic!

Bandleden
Paul David Hewson
Oftewel: Bono
Geboren: 10 mei 1960
Zang & Gitaar

David Howell Evans
Oftewel: The Edge
Geboren: 8 augustus 1961
Gitaar, Bas, Piano, Keyboards & Zang

Adam Charles Clayton
Oftewel: Adam Clayton
Geboren: 13 maart 1960
Bas, Gitaar & Synth

Lawrence Joseph Mullen Jr.
Oftewel: Larry Mullen Jr.
Geboren: 31 October 1961
Drums, Percussie, Synth & Zang

Releases

Studio Albums
Boy (1980)
October (1981)
War (1983)
The Unforgettable Fire (1984)
The Joshua Tree (1987)
Achtung Baby (1991)
Zooropa (1993)
Pop (1997)
All That You Can't Leave Behind (2000)
How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)
No Line on the Horizon (2009)
Songs Of Innocense

Diverse Albums (live, compilatie, ep)
Under a Blood Red Sky (1983)
Wide Awake in America (1985)
Rattle and Hum (1988)
Passengers - Original Soundtracks No. 1 (1995)
The Best Of 1980 - 1990 & B-Sides (1998)
The Best Of 1990 - 2000 & B-Sides (2002)
U218 Singles (2006)
The Joshua Tree 20th Anniversary Edition (2007)

Bioscoop/DVD/VHS
Live from Red Rocks: Under a Blood Red Sky (VHS 1983)
Rattle and Hum (1988) (Bioscoop 1988 / VHS 1988 / DVD 1999)
ZOO TV: Live from Sydney (VHS 1994 / DVD 2006)
Popmart: Live from Mexico City (VHS 1998 / DVD 2007)
The Best of 1980-1990 (VHS 1999)
Elevation 2001: Live from Boston (DVD 2001)
The Best of 1990-2000 (VHS 2002 / DVD 2002)
U2 Go Home: Live from Slane Castle Ireland (DVD 2003)
Vertigo 2005: Live from Chicago (DVD 2005)
U218 Videos (2006) (DVD)
U2 3D (Bioscoop 2008)

Meer info over releases
Wiki Engels, Wiki Nederlands

U2 @ FOK!
Eerdere Centrale U2-topics
MUZ / U2
MUZ / U2 #2: How To Dismantle An Atomic Bomb
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 3)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 4)
MUZ / Het Grote U2 Topic (Deel 5)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 6)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 7)
MUZ / Het Grote U2 topic (deeltje 8!)
MUZ / Het Grote U2 topic (deel 9)
MUZ / Het grote U2-topic [Deel 10] ---> Van Boy tot Bomb!
MUZ / U2 is geen topic, U2 is een issue. (Deel 11)
MUZ / [U2] #12 - U218... Voor de 218e keer dezelfde nummers op cd!
MUZ / [U2] #13: Topics
MUZ / [U2] Centraal Topic 14
MUZ / [U2] Centraal topic 15
MUZ / [U2] Centraal topic 16
MUZ / [U2] Centraal topic 17
MUZ / [U2] Centraal topic 18
MUZ / [U2] Centraal topic 19
MUZ / [U2] Topic 20
MUZ / [U2] Centraal topic 21
MUZ / [U2] Centraal topic 22
MUZ / [U2] Centraal topic 23
MUZ / [U2] Centraal topic 24
MUZ / [U2] Centraal topic # 25
MUZ / [U2] Centraal topic 26
MUZ / [U2] Centraal topic 27
MUZ / [U2] Centraal topic # 29
MUZ / [U2] Centraal topic # 30
MUZ / [U2] Centraal topic # 31
MUZ / [U2] Centraal topic #32
MUZ / [U2] Centraal topic #33
MUZ / [U2] Centraal topic #34
MUZ / [U2] Centraal topic #35

Andere U2-gerelateerde topics op fok
MUZ / Concertfilm U2: 3D

Nuttige links buiten FOK!
www.u2.com
http://www.one.org/

Anti-U2 sites
http://www.eliminatebono.com/



De code voor de OP vind je hier.


U2 - iNNOCENCE + eXPERIENCE TOUR 2015

8 & 9 september 2015 in de Ziggo Dome te Amsterdam.

Voorverkoop: maandag 8 december 2014 om 10.00 uur.

Prijzen:
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155971704
Ik zat gisteren in het 30 euro vak (vlak tegen het 71,50 euro vak aan) en zelfs daar was het prima te volgen. Geluid was niet optimaal maar klonk nog steeds zeer goed. Toffe set en nog steeds dichtbij genoeg om alles te zien. Zeer prima avond gehad!

Super dat ze Gloria speelden. Vond ik erg tof. Verder vond ik Bullit The Blue Sky de beste liveversie van het nummer die ik ooit heb gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155972141
WTF ¤180,- voor een kaartje!!! 8)7 8)7 8)7 voor een band die al 15 jaar niets fatsoenlijks heeft uitgebracht... :{
nee, jij dan!
pi_155972410
Ik was in de veronderstelling dat we 150 euro per kaartje hadden betaald (nog steeds giga veel). Maar kennelijk heb ik verdrongen dat het nog ietsje duurder was :D :'( :@

Ach ja, ik heb er nog steeds zin in *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155973064
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:16 schreef Nielsch het volgende:
.
Maar de visuals kreeg je niet echt mee toch?
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 14:30:35 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155973171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:35 schreef Candaasje het volgende:
Oh dit klinkt allemaal goed! Wij gaan zondag! *O*

We hebben met veel geluk (en gevloek op het ticketsysteem) zitplekken in vak 109 kunnen krijgen. Als ik jullie ervaringen zo hoor dus wel prima plekken?!
Op 109 zit je mooi, ter hoogte van het 'tweede podium', waar wel 70% van het concert óf Bono, óf Edge, óf de hele band is te zien. De onderste foto is de videowall tussen de twee podia, op de catwalk dus. Ze spelen hier tussen de viedeoprojecties (geen geweldige foto's maar mijn smartphone is van twee modelletjes geleden ;) )



Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155973222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Op 109 zit je mooi, ter hoogte van het 'tweede podium', waar wel 70% van het concert óf Bono, óf Edge, óf de hele band is te zien. De onderste foto is de videowall tussen de twee podia, op de catwalk dus. Ze spelen hier tussen de viedeoprojecties (geen geweldige foto's maar mijn smartphone is van twee modelletjes geleden ;) )

[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heey, gezien die twee foto's stond je niet heel ver bij mij vandaan. :o :o :o
pi_155973230
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar de visuals kreeg je niet echt mee toch?
Ik kon de schermen op zich goed zien. Vanaf de zijkant zag je de bandleden echter niet goed in het scherm. Dat effect werd echter nog met een camera gestreamed naar het grote scherm achter in de zaal en daar zag je de special effecten prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 14:38:10 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155973293
quote:
9s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:34 schreef Bronson het volgende:

[..]

Heey, gezien die twee foto's stond je niet heel ver bij mij vandaan. :o :o :o
Puike plek! :D
Vond het ook wel grappig dat toen het bijna begon echt iédereen naar het kleine podium aan het loeren was ipv naar de mainstage, met foon in de aanslag. Omdat in recensies had gestaan dat Bono daar ineens zou opduiken. En jawel:

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155973514
Oeh...... klinkt goed en ziet er goed uit :9~

Jongens, het is vandaag pas donderdag. Ik stuiter nu al! :D
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 16:05:14 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155975285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:49 schreef Candaasje het volgende:
Oeh...... klinkt goed en ziet er goed uit :9~

Jongens, het is vandaag pas donderdag. Ik stuiter nu al! :D
Voorpret krijg je er gratis bij. *O*

Voor alle duidelijkheid: mijn foto's zijn dus vanaf de vloer genomen hè, niet vanuit vak 109. Maar wel 'ter hoogte van', alleen dan aan de andere kant van de catwalk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155975776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Voorpret krijg je er gratis bij. *O*

Voor alle duidelijkheid: mijn foto's zijn dus vanaf de vloer genomen hè, niet vanuit vak 109. Maar wel 'ter hoogte van', alleen dan aan de andere kant van de catwalk.
Ja, dat had ik door :Y . Maar het geeft al een goed idee!
pi_155977375
Man man man, wat heb ik afgelopen dinsdag een geweldige avond beleefd!

De heren hadden er duidelijk zin in, en Bono was goed bij stem. Vooral Out of Control vond ik geweldig, wat ging het los vanaf het eerste moment!

Ik kan niet wachten tot ik ze weer kan zien, dit keer in het Sportpaleis.
pi_155977901
Yes yes yes! Wij gaan ook! net nog officiele kaarten kunnen kopen voor zondag :) via ticketmaster dus.

vak 211 rij 8, beetje goed? Had liever staanplaatsen maar beter iets dan niets..
pi_155978583
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:42 schreef kreuk050 het volgende:
Yes yes yes! Wij gaan ook! net nog officiele kaarten kunnen kopen voor zondag :) via ticketmaster dus.

vak 211 rij 8, beetje goed? Had liever staanplaatsen maar beter iets dan niets..
Alle zitplaatsen zijn geweldig bij de Ziggo Dome, je hebt overal perfect zicht. Have fun!
pi_155983010
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:05 schreef Gert het volgende:

[..]

Voorpret krijg je er gratis bij. *O*

Voor alle duidelijkheid: mijn foto's zijn dus vanaf de vloer genomen hè, niet vanuit vak 109. Maar wel 'ter hoogte van', alleen dan aan de andere kant van de catwalk.
Dus ter hoogte 109 heb je het beste zicht?
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 20:57:37 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_155983329
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 20:47 schreef Luni het volgende:

[..]

Dus ter hoogte 109 heb je het beste zicht?
Op het hoofdpodium gaan ze natuurlijk ook wel los. Maar als je veldkaarten hebt dan zou ik in de buurt van het kleine podium gaan staan. Minder gedouw dan vooraan en ze maken heel veel gebruik van de catwalk, het is echt onderdeel van de show, vanaf Iris.
Maar als je beide podia redelijk goed wilt zien ipv één podium heel goed, dan moet je uiteraard in het midden gaan staan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_155998318
Dit zou van de 8e zijn, maar zie Stuck In A Moment nergens in de setlist, ook niet op de 9e :?

  vrijdag 11 september 2015 @ 14:28:57 #19
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_155998650
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:16 schreef Luni het volgende:
Dit zou van de 8e zijn, maar zie Stuck In A Moment nergens in de setlist, ook niet op de 9e :?

Hebben ze ook helemaal niet gespeeld, zeker niet de 8e, daar was ik zelf bij. 9e ook niet als ik setlisten mag geloven.

Ik hoop zondag op Bad en 40 als afsluiter :) voor de rest kan ik er nog wel een paar opschrijven, maar dit lijkt mij realistisch :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_155998861
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:28 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Hebben ze ook helemaal niet gespeeld, zeker niet de 8e, daar was ik zelf bij. 9e ook niet als ik setlisten mag geloven.

Ik hoop zondag op Bad en 40 als afsluiter :) voor de rest kan ik er nog wel een paar opschrijven, maar dit lijkt mij realistisch :)
Nope 9e niet gedaan.
pi_156007981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:28 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Hebben ze ook helemaal niet gespeeld, zeker niet de 8e, daar was ik zelf bij. 9e ook niet als ik setlisten mag geloven.

Ik hoop zondag op Bad en 40 als afsluiter :) voor de rest kan ik er nog wel een paar opschrijven, maar dit lijkt mij realistisch :)
Wordt inderdaad wel weer een keer tijd voor 40.
pi_156020091
Ik had de 8e het gevoel dat Bono zo diep in WOWY zat, dat hij Stars zou doen. Maar helaas :(
pi_156020791
Vandaag dan eindelijk de eerste keer naar U2. :) Bedacht om rond een uurtje of 14:00 die kant op te gaan. We hebben staanplaatsen, en volgens mij zijn de U2- fans allemaal erg fanatiek en heb je anders een vrij crappy plekje op de vloer. Iemand ervaringen hiermee van afgelopen dagen?
pi_156020920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:42 schreef kreuk050 het volgende:
Yes yes yes! Wij gaan ook! net nog officiele kaarten kunnen kopen voor zondag :) via ticketmaster dus.

vak 211 rij 8, beetje goed? Had liever staanplaatsen maar beter iets dan niets..
_O_
pi_156021074
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:00 schreef Hpzone het volgende:
Vandaag dan eindelijk de eerste keer naar U2. :) Bedacht om rond een uurtje of 14:00 die kant op te gaan. We hebben staanplaatsen, en volgens mij zijn de U2- fans allemaal erg fanatiek en heb je anders een vrij crappy plekje op de vloer. Iemand ervaringen hiermee van afgelopen dagen?
Ik ben afgelopen dinsdag om 12.00u in Amsterdam aangekomen. Maar ik had samen met mijn vriendin op 100m vanaf Ziggo Dome een hotel geboekt, dus voor ons is het een iets ander verhaal. Ik heb niks meegekregen van eventuele drukte in het verkeer. Waar moet je vandaan komen? Ik raad je aan voor 16u in Amsterdam aan te komen. Dan kan je nog op je gemakje je auto parkeren. Wij zijn rond 16.30u naar de FEBO gelopen en hebben daar wat gedronken en gegeten. Vervolgens zijn we rond 18u in de rij gaan staan (die tegen die tijd al erg lang was, zeker GA kaarten). De deur gaat ook pas echt om 18.30u open.

Het ligt er aan waar je wilt staan. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet te dicht bij het podium te gaan staan, omdat je dan slecht zicht hebt op het scherm. Wij stonden dicht bij de main stage. Nadeel daarvan is dat je ze bijna niet kan zien (tenzij je lang genoeg bent) wanneer ze op de E-stage staan. Daar staan ze best veel, en die beelden worden nauwelijks op het scherm uitgezonden.

Ik ga binnenkort nog een keer, en dan ben ik van plan iets meer in het midden te gaan staan, of dichter bij de E-stage. Maar ik hoef nog steeds niet vooraan te staan. Als je dit ook wilt, dan hoef je echt niet persé vroeg te gaan. Wat dat betreft is er plek genoeg, en met een klein beetje brutaliteit kom je alsnog nog wel wat naar voren.

De vraag is dus, waar wil je het liefste staan. Wil je echt dicht bij het podium, dan zal je vroeg moeten gaan, dan zal je zeker 16u in de rij moeten staan.
pi_156021158
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 17:42 schreef kreuk050 het volgende:
Yes yes yes! Wij gaan ook! net nog officiele kaarten kunnen kopen voor zondag :) via ticketmaster dus.

vak 211 rij 8, beetje goed? Had liever staanplaatsen maar beter iets dan niets..
Fantastische plaatsen. Niet mijn keus omdat ik graag wil staan, maar verder zit je er prima. De plekken aan de zijkant zijn sowieso de beste deze tour.
pi_156021400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:14 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen dinsdag om 12.00u in Amsterdam aangekomen. Maar ik had samen met mijn vriendin op 100m vanaf Ziggo Dome een hotel geboekt, dus voor ons is het een iets ander verhaal. Ik heb niks meegekregen van eventuele drukte in het verkeer. Waar moet je vandaan komen? Ik raad je aan voor 16u in Amsterdam aan te komen. Dan kan je nog op je gemakje je auto parkeren. Wij zijn rond 16.30u naar de FEBO gelopen en hebben daar wat gedronken en gegeten. Vervolgens zijn we rond 18u in de rij gaan staan (die tegen die tijd al erg lang was, zeker GA kaarten). De deur gaat ook pas echt om 18.30u open.

Het ligt er aan waar je wilt staan. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet te dicht bij het podium te gaan staan, omdat je dan slecht zicht hebt op het scherm. Wij stonden dicht bij de main stage. Nadeel daarvan is dat je ze bijna niet kan zien (tenzij je lang genoeg bent) wanneer ze op de E-stage staan. Daar staan ze best veel, en die beelden worden nauwelijks op het scherm uitgezonden.

Ik ga binnenkort nog een keer, en dan ben ik van plan iets meer in het midden te gaan staan, of dichter bij de E-stage. Maar ik hoef nog steeds niet vooraan te staan. Als je dit ook wilt, dan hoef je echt niet persé vroeg te gaan. Wat dat betreft is er plek genoeg, en met een klein beetje brutaliteit kom je alsnog nog wel wat naar voren.

De vraag is dus, waar wil je het liefste staan. Wil je echt dicht bij het podium, dan zal je vroeg moeten gaan, dan zal je zeker 16u in de rij moeten staan.
Ik ben binnen een half uurtje in Amsterdam vanuit huis. We zijn met twee man sterk en niet al te klein (1,85) dus hoeven ook niet per se vooraan te staan. Ik wil vooral voorkomen dat we door een lakse houding uiteindelijk ergens achteraan eindigen. Ik denk dat we lekker om 14:30 die kant op gaan, en nog ff lekker daar na het parkeren wat te eten/drinken halen bij de FEBO. Staan we rond 15:30/16:00 in de rij en wachten we nog ff 2,5 uur voor we naar binnen kunnen. Het plan is duidelijk, bedankt. ;)
pi_156022153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:29 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Ik ben binnen een half uurtje in Amsterdam vanuit huis. We zijn met twee man sterk en niet al te klein (1,85) dus hoeven ook niet per se vooraan te staan. Ik wil vooral voorkomen dat we door een lakse houding uiteindelijk ergens achteraan eindigen. Ik denk dat we lekker om 14:30 die kant op gaan, en nog ff lekker daar na het parkeren wat te eten/drinken halen bij de FEBO. Staan we rond 15:30/16:00 in de rij en wachten we nog ff 2,5 uur voor we naar binnen kunnen. Het plan is duidelijk, bedankt. ;)
Ik wens je echt onwijs veel plezier! Laat me weten wat je er van vond!
pi_156030356
Morgen eindelijk naar U2, eerste keer 8-)

Twijfel nog hoe laat we bij de Ziggo Dome moeten aankomen. Heb zitplaatsen en een parkeerkaart voor P2. Als ik 18.45 aankom, staat er dan nog steeds een lange rij voor de deur, of is het dan redelijk snel te doen als de deuren eenmaal open zijn? Wil in ieder geval voor de start van de show binnen zijn, maar door die zitplaatsen dus geen gestress om een goede plek. Heb ook geen zin om 3 uur in de rij te staan wat ik hier soms lees.
.
pi_156030438
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:16 schreef Pizzabodem het volgende:
Morgen eindelijk naar U2, eerste keer 8-)

Twijfel nog hoe laat we bij de Ziggo Dome moeten aankomen. Heb zitplaatsen en een parkeerkaart voor P2. Als ik 18.45 aankom, staat er dan nog steeds een lange rij voor de deur, of is het dan redelijk snel te doen als de deuren eenmaal open zijn? Wil in ieder geval voor de start van de show binnen zijn, maar door die zitplaatsen dus geen gestress om een goede plek. Heb ook geen zin om 3 uur in de rij te staan wat ik hier soms lees.
Als je zitplaatsen hebt kun je makkelijk om half 8 bij de ZD aankomen en nog ruim voor aanvang van het concert op je stoel zitten. Heb ik woensdag ook gedaan. 19:37 gingen we in de (best wel lange) rij staan en 19:50 zaten we op onze plekken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156033280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:29 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Ik ben binnen een half uurtje in Amsterdam vanuit huis. We zijn met twee man sterk en niet al te klein (1,85) dus hoeven ook niet per se vooraan te staan. Ik wil vooral voorkomen dat we door een lakse houding uiteindelijk ergens achteraan eindigen. Ik denk dat we lekker om 14:30 die kant op gaan, en nog ff lekker daar na het parkeren wat te eten/drinken halen bij de FEBO. Staan we rond 15:30/16:00 in de rij en wachten we nog ff 2,5 uur voor we naar binnen kunnen. Het plan is duidelijk, bedankt. ;)
Ik denk dat een beetje achteraan op het veld prima plekken zijn. Wil je anders ruilen met vak 211?
pi_156033295


[ Bericht 100% gewijzigd door kreuk050 op 12-09-2015 20:48:26 ]
pi_156039216
O my god wat een avond echt helemaal geweldig vond ik het. Benieuwd naar meer reacties van mensen die vandaag zijn geweest.
pi_156039406
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:08 schreef mararangara het volgende:
O my god wat een avond echt helemaal geweldig vond ik het. Benieuwd naar meer reacties van mensen die vandaag zijn geweest.
Ook net terug. Niet slecht! :)
Hoewel U2 meer een ding van de vriendin is.
Ik heb voor de liefhebbers een redelijk goede geluidsopname van het concert van vanavond.
Ben hem nu aan het uploaden naar google drive. Is een WAV van 1,4 Gb, 2 uur en 22 minuten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156039725
Ohhh die zou ik heel graag downloaden of iets!
pi_156039893
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:30 schreef mararangara het volgende:
Ohhh die zou ik heel graag downloaden of iets!
Hij is op de helft. Uploaden gaat traag.
Ben hem nu aan het luisteren en het klinkt beter dan ik het hoorde in de zaal zelf.
Het is opgenomen met een semi-professioneel recordertje vanaf de 1e ring, vak 101 dus naast het podium. Het recordertje heeft het trouwens niet helemaal overleefd. Ik had hem even op de grond gezet om drank (water..) te halen en toen is er iemand op gaan staan en daardoor is ie 8 stoelen naar links beland. Heb hem na het concert teruggevonden. Hij nam gewoon nog op maar er hing 1 microfoon los.

Omdat hij onder een stoel lag klinkt het verderop iets doffer maar nog steeds wel goed eigenlijk.

Het is volgens mij gewoon een legale opname. Heb het recordertje laten zien aan de beveiliging en die vonden het geen probleem.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156039960
Dan lijkt het me zeker gewoon legaal. Wat een geluk dat hij het nog steeds deed. Ik durfde geen camera mee te nemen dus heb het met mijn telefoon moeten doen. Helaas veel wazige fotos maar zal eens kijken om wat goede hier te plaatsen (ben net nieuw hier dus moet het allemaal nog even doorkrijgen)
pi_156039981
pi_156040133
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:42 schreef mararangara het volgende:
Dan lijkt het me zeker gewoon legaal. Wat een geluk dat hij het nog steeds deed. Ik durfde geen camera mee te nemen dus heb het met mijn telefoon moeten doen. Helaas veel wazige fotos maar zal eens kijken om wat goede hier te plaatsen (ben net nieuw hier dus moet het allemaal nog even doorkrijgen)
Goede camera had ik ook bij me. We waren vroeg en ik ben het gaan vragen bij security.
Was allemaal geen enkel probleem. Daarna lekker gegeten bij VANZZ.
An evening well spent. Zoveel is zeker. Wel een gaatje in de begroting geslagen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156040335
Ahhh dat van die camera had ik moeten weten, had m hier klaar liggen maar durfde het niet aan....Wij zaten al vroeg in de rij voor het veld :-)
pi_156040371
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:06 schreef mararangara het volgende:
Ahhh dat van die camera had ik moeten weten, had m hier klaar liggen maar durfde het niet aan....Wij zaten al vroeg in de rij voor het veld :-)
Ik heb je een DM gestuurd met de link. Laat even weten of het werkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156040449
Hij is m aan het binnenhalen ! Dank je wel!!!
pi_156040543
Helemaal gelukt supergaafbedankt!!!!!
pi_156040545
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:13 schreef mararangara het volgende:
Hij is m aan het binnenhalen ! Dank je wel!!!
Wij zitten hier ook nog steeds te luisteren. Het heeft wel wat, zo'n opname waar je zelf bij bent geweest.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156040554
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:21 schreef mararangara het volgende:
Helemaal gelukt supergaafbedankt!!!!!
Veel plezier ermee. En maak het niet te laat. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156040674
Gaat helemaal goed komen, en dat laatste kan ik niet beloven ;-)

pi_156041021
Wat was die griet bij Mysterious Ways lekker!
pi_156041088
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:54 schreef Luni het volgende:
Wat was die griet bij Mysterious Ways lekker!
Inderdaad! Ze deed lekker mee.

Zou dat gewoon een random dame uit het publiek zijn geweest of toch stiekem een promotiedame?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 13-09-2015 08:13:48 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156044272
Edit; foto's lukken niet...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156044391
Zit weer in de rij sinds 09.30 uur.
#110.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156044421
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:36 schreef CoExist het volgende:
Zit weer in de rij sinds 09.30 uur.
#110.
Dat meen je niet... Hoe laat gaat de zaal open? Is dat ook 18:30 net als gisteren?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156044825
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 02:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inderdaad! Ze deed lekker mee.

Zou dat gewoon een random dame uit het publiek zijn geweest of toch stiekem een promotiedame?
Das wel altijd random...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156045332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:09 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Ik wens je echt onwijs veel plezier! Laat me weten wat je er van vond!
Megatof! We stonden aan de catwalk bijna bij het kleine podium met 2/3 mensen voor ons. Hadden dus echt fantastisch zicht op alles wat er gebeurde. Wat een supergoede band, wat een energie. Dat was echt de moeite waard. :)

Dat lekkertje dat even op het podium mee stond te dansen zag ik wel al langs de catwalk lopen met een bewaker, twee nummers eerder. Doet me toch beetje twijfelen aan hoe echt het was. Desalniettemin was het geen straf om naar te kijken. B-)
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 13:13:54 #54
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156046282
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:25 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Dat lekkertje dat even op het podium mee stond te dansen zag ik wel al langs de catwalk lopen met een bewaker, twee nummers eerder. Doet me toch beetje twijfelen aan hoe echt het was.
Woensdag werd tijdens Mysterious Ways een 'average' dame op het podium uitgenodigd. D.w.z: volslank en niet opvallend aantrekkelijk. Tuurlijk, de crew zorgt dat er iemand uit het publiek klaarstaat wanneer Bono een seintje geeft, dus dat stukje is niet heel spontaan. Maar ik ben er van overtuigd dat het wel gewoon iemand uit het publiek is en geen ingehuurde actrice of zo.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156046679
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat meen je niet... Hoe laat gaat de zaal open? Is dat ook 18:30 net als gisteren?
Yep! 18.30 uur.
Zit weer in het voorste vak. Wel prettig geregeld eigenlijk.

Net wel bijna op de vuist met een stel Fransen die meenden midden in de rij te stappen zonder nummer.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156047181
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_156047395
quote:
Weet je zeker dat dit gisteren was?
In mijn beleving had ze het hele dansje een tablet in haar hand waarmee ze het opnam.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156047415
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit gisteren was?
In mijn beleving had ze het hele dansje een tablet in haar hand waarmee ze het opnam.
Dat was het nummer daarna.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_156047446
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:59 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dat was het nummer daarna.
Aha. Dank.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 14:01:37 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156047456
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit gisteren was?
In mijn beleving had ze het hele dansje een tablet in haar hand waarmee ze het opnam.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156047541
quote:
Die ja. Ik vraag me af waar in de tijd we het filmpje uit #56 moeten plaatsen ten opzichte van dit filmpje.
Of zie ik spoken? (is best mogelijk hoor, was een kort nachtje).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 14:06:45 #62
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156047572
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die ja. Ik vraag me af waar in de tijd we het filmpje uit #56 moeten plaatsen ten opzichte van dit filmpje.
Of zie ik spoken? (is best mogelijk hoor, was een kort nachtje).
Ze werd tijdens Mysterious Ways op het podium uitgenodigd en mocht daarna Elevation filmen voor Meerkat.
Woensdag ging het net zo, alleen was het toen Desire ipv Elevation.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 13 september 2015 @ 14:09:41 #63
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_156047648
_O_ Wat een show gisteravond _O_ Ik zag ze nu voor de tweede keer (vorige keer was voor mij 6 jaar geleden in de Arena), maar dit was veel beter. Ik had af en toe het gevoel dat ik maar een paar meter van ze vandaan stond. En wat een top setlist! Electric Co *O*.

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_156047816




vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156048172
Hier ook een fotootje van mij.

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_156048206
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:33 schreef Felixa het volgende:
Hier ook een fotootje van mij.

[ afbeelding ]
Mooi!
Die videowall was bijzonder sfeerverhogend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156048441
Ik vond het prachtig maar wel jammer dat het soms wat afleidend werkte van de muziek.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_156050550
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 01:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb je een DM gestuurd met de link. Laat even weten of het werkt.
Heb je die link ook voor mij? Ben van U2start waar we ze verzamelen ;)
pi_156050681
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 16:00 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Heb je die link ook voor mij? Ben van U2start waar we ze verzamelen ;)
Komt er aan. Ik ben hem nu per koptelefoon aan het beluisteren en hij is m.i. uitstekend.
Natuurlijk rekening houdend met dat de recorder half kapot was en vanaf 42:32 onder een stoel 8 stoelen verderop geschopt is. Op minuut 8 heb ik het opnamevolume drastisch omlaag gesteld omdat het wat overmoduleerde.
Met de koptelefoon op hoor je trouwens duidelijk als degene waar hij onder de stoel lag weer eens opstaat (dat deed iedereen voortdurend) en de stoel opklapt. Het geluid wordt dan wat helderder en het stereobeeld verschuift iets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 13-09-2015 16:13:32 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156052187
M.I. geen enkel probleem, ik ben heel blij dat je het opgenomen hebt! Als er meer mensen filmpjes/fotos van gister hebben hoor ik het graag, of waar ik ze eventueel kan bekijken!
pi_156052772
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 00:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij is op de helft. Uploaden gaat traag.
Ben hem nu aan het luisteren en het klinkt beter dan ik het hoorde in de zaal zelf.
Het is opgenomen met een semi-professioneel recordertje vanaf de 1e ring, vak 101 dus naast het podium. Het recordertje heeft het trouwens niet helemaal overleefd. Ik had hem even op de grond gezet om drank (water..) te halen en toen is er iemand op gaan staan en daardoor is ie 8 stoelen naar links beland. Heb hem na het concert teruggevonden. Hij nam gewoon nog op maar er hing 1 microfoon los.

Omdat hij onder een stoel lag klinkt het verderop iets doffer maar nog steeds wel goed eigenlijk.

Het is volgens mij gewoon een legale opname. Heb het recordertje laten zien aan de beveiliging en die vonden het geen probleem.
Niet dat het mij boeit maar zonder toestemming van U2 is het wettelijk gezien illegaal. Alsof zo'n beveiligingsknuppel de wet kent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156052806
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 17:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet dat het mij boeit maar zonder toestemming van U2 is het wettelijk gezien illegaal. Alsof zo'n beveiligingsknuppel de wet kent.
Dat denk ik eigenlijk ook. Maar dat maakt het wel aangenaam spannend zo'n illegale "bootleg".
Verder koste het avondje U2 alles inclusief zo'n 600 euro met z'n 2'en (en dan kon ik bij de merchandise het petje voor 40 euro gelukkig nog weerstaan) en daar mag ik best een auditief aandenken van hebben lijkt me. Daar zullen de jongens en meisjes van U2 geen boterham minder om eten.

Ik snap wel dat ik hier een beetje mijn eigen regels maak maar ik ben nou eenmaal dwars van nature.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bart2002 op 13-09-2015 17:31:25 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156055109
Een bootleg van U2 maken is volledig legaal, zolang je hem niet met winst verkoopt.
pi_156055310
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:55 schreef drGoeroe het volgende:
Een bootleg van U2 maken is volledig legaal, zolang je hem niet met winst verkoopt.
Heb je hem al binnen?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156056464
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:55 schreef drGoeroe het volgende:
Een bootleg van U2 maken is volledig legaal, zolang je hem niet met winst verkoopt.
Nee, dat met winst verkopen heeft er niets mee te maken. Opnames maken en die zonder toestemming van de rechthebbende verspreiden is illegaal. Dat heel veel mensen het doen en dat er niet tegen wordt opgetreden maakt het niet ineens legaal.

Ik heb er zelf ook geen problemen mee maar als je de wet erop naslaat is het zeker niet legaal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 13 september 2015 @ 19:41:39 #76
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_156056605
Ik was er gisteravond ook bij. Heel erg toffe show, al had ik het ergens wel wat spannender of spectaculairder verwacht... had gedacht dat ik er meer van onder de indruk zou zijn. Toch een prima avondje gehad :)

Voor die opname houd ik me trouwens ook aanbevolen *O*
  zondag 13 september 2015 @ 19:46:11 #77
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156056746
Voor iedereen die er vanavond bin is.heel veel plezier. Ik zit vakje 207. Goedkoopste kaarten maar prima plekje nog.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156057036
quote:
Ah... Bono heeft zijn lenzen weer gevonden zie ik...
pi_156057181
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:13 schreef Gert het volgende:

[..]

Woensdag werd tijdens Mysterious Ways een 'average' dame op het podium uitgenodigd. D.w.z: volslank en niet opvallend aantrekkelijk. Tuurlijk, de crew zorgt dat er iemand uit het publiek klaarstaat wanneer Bono een seintje geeft, dus dat stukje is niet heel spontaan. Maar ik ben er van overtuigd dat het wel gewoon iemand uit het publiek is en geen ingehuurde actrice of zo.
Average vind ik nog een compliment voor dat mens dat er woensdag was. Ik vond haar eng.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:11:36 #80
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156057565
Live audiostream van het concert vanavond: http://mixlr.com/phofstee/
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156057945
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Average vind ik nog een compliment voor dat mens dat er woensdag was. Ik vond haar eng.
Was idd vrij lelijk en de uitstraling van een zak aardappelen die al een tijdje aan het rotten was. Die van de dinsdag was ook niet de mooiste dame, maar die maakte het nog goed met haar enthousiasme.
pi_156058326
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:11 schreef Gert het volgende:
Live audiostream van het concert vanavond: http://mixlr.com/phofstee/
Ik heb even geluisterd en ik vraag me oprecht af hoe het ze lukt om dit zo k*t te laten klinken.
Het klinkt als een galmkamer waar alle hoog en laag uitgefilterd is maar dan onder water.
Daar worden wij niet blij van.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 13 september 2015 @ 20:32:12 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156058346
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 20:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Was idd vrij lelijk en de uitstraling van een zak aardappelen die al een tijdje aan het rotten was. Die van de dinsdag was ook niet de mooiste dame, maar die maakte het nog goed met haar enthousiasme.
Gelukkig zit jij op FOK! dus hebben we geen foto nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:40:16 #84
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156058632
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb even geluisterd en ik vraag me oprecht af hoe het ze lukt om dit zo k*t te laten klinken.
Het klinkt als een galmkamer waar alle hoog en laag uitgefilterd is maar dan onder water.
Daar worden wij niet blij van.
Er wordt vanaf een smartfoon live gestreamd, hoge verwachtingen hebben mbt het geluid is niet realistisch. Ik doe het er mee. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156058950
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 20:32 schreef Duvel het volgende:

Gelukkig zit jij op FOK! dus hebben we geen foto nodig.
Beetje een domme opmerking als je zelf ook op fok zit.
pi_156059011
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:40 schreef Gert het volgende:

[..]

Er wordt vanaf een smartfoon live gestreamd, hoge verwachtingen hebben mbt het geluid is niet realistisch. Ik doe het er mee. :)
Aha. Dan heb ik niets gezegd. Ik was in de veronderstelling dat hier een officieel tintje aan zat.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 20:58:28 #87
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156059375
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aha. Dan heb ik niets gezegd. Ik was in de veronderstelling dat hier een officieel tintje aan zat.
Nee het is gewoon een bezoeker.
Er zijn trouwens ook twee bezoekers die inclusief beeld streamen, op periscope (uiteraard ook hier geen geweldig geluid/beeld).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 13 september 2015 @ 21:09:36 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156059816
quote:
11s.gif Op zondag 13 september 2015 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Beetje een domme opmerking als je zelf ook op fok zit.
Deze reactie is pas dom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_156060323
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 21:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze reactie is pas dom.
Mee eens. En ik ben van mening dat post #81 overbodig is hier.
Het lijkt er op dat die keiharde, puberale attitude (zoals de reaguurders op geen stijl) hier op dit forum ook de macht aan het overnemen is.

Het lijkt erop dat hij zich speciaal vandaag geregistreerd heeft om zijn gemankeerde mening te posten. Het zou een goed idee zijn dat je tot b.v. 2 weken na registratie alleen kunt meelezen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156060765
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mee eens. En ik ben van mening dat post #81 overbodig is hier.
Het lijkt er op dat die keiharde, puberale attitude (zoals de reaguurders op geen stijl) hier op dit forum ook de macht aan het overnemen is.

Het lijkt erop dat hij zich speciaal vandaag geregistreerd heeft om zijn gemankeerde mening te posten. Het zou een goed idee zijn dat je tot b.v. 2 weken na registratie alleen kunt meelezen.
Beide dames weken gewoon af van de standaard keuzes die je nu eenmaal pleegt te verwachten.

Geen probleem verder, maar ik heb er desondanks een mening over. Ook al mag dat kennelijk niet van jou.
pi_156060879
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef VEM2012 het volgende:
Ook al mag dat kennelijk niet van jou.
Dat mag best maar dan op een iets beschaafder manier zou fijn zijn. Dus niet zoals in #81. Dat kan beter.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156061025
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:33 schreef Bart2002 het volgende:

Dat mag best maar dan op een iets beschaafder manier zou fijn zijn. Dus niet zoals in #81. Dat kan beter.
Het had iets aardiger gekund, maar van de andere kant... Als je dan toch het podium op mag, maak er dan wat van.

(De kwalificatie 'eng' vind ik overigens nog minder vriendelijk hoor)
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 21:44:22 #93
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156061433
Magnificent nu, de eerste uitvoering sinds 2011.

Gefilmd door een niet enge dame. ;)


En nu "The Sweetest Thing'.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156062666
Gisteren geweest, was een geweldig optreden, stonden prima, zo ongeveer voor vak 109 voor die verhoging. Was dat nou de Red Zone waar je achterlijk veel voor betaalde?
pi_156062720
Vond het wel jammer dat ze deze niet deden:


Geniale uitvoering. En geluidskwaliteit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 22:41:56 #96
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156064921
Bad

http://mixlr.com/phofstee/#

-edit- en nu ook nog 40, het 26e nummer van de set. Ze worden verwend vanavond in de ziggo. :)

[ Bericht 62% gewijzigd door Gert op 13-09-2015 22:51:50 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156066094
Ik vind het geweldig dat ze ook de 'minder mooie' mensen op het podium halen, en zo hoort het toch ook. Die zijn net zo goed Fan, betalen net zo veel en zijn niet minder waard als een fotomodel uitstraling. Dit is toch ook waar U2 voor staat, gelijkheid voor iedereen.

40 gaaf, daar werd van de week ook al om gevraagd geloof ik. 2005 was dat ook de afsluiter als ik me niet vergis.
pi_156067029
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:41 schreef Gert het volgende:
Bad

http://mixlr.com/phofstee/#

-edit- en nu ook nog 40, het 26e nummer van de set. Ze worden verwend vanavond in de ziggo. :)
Bad heb ik gisteren gemist!
pi_156067057
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:10 schreef mararangara het volgende:
Ik vind het geweldig dat ze ook de 'minder mooie' mensen op het podium halen, en zo hoort het toch ook. Die zijn net zo goed Fan, betalen net zo veel en zijn niet minder waard als een fotomodel uitstraling. Dit is toch ook waar U2 voor staat, gelijkheid voor iedereen.

40 gaaf, daar werd van de week ook al om gevraagd geloof ik. 2005 was dat ook de afsluiter als ik me niet vergis.
Het meisje van gisteren is een model.

https://instagram.com/laurabreijaert/

Ze deed het leuk, maar vroeg me ook af of het niet ingestudeerd was.
pi_156067293
Datzelfde vroeg ik me ook af hoor. Mijn vriend zei nog het zijn altijd alleen maar 'mooie mensen'
  zondag 13 september 2015 @ 23:58:23 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156067316
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:57 schreef mararangara het volgende:
Datzelfde vroeg ik me ook af hoor. Mijn vriend zei nog het zijn altijd alleen maar 'mooie mensen'
Ach, door je positiviteit vind ik je een mooi figuur op dit forum.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 00:13:36 #102
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156067636
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 23:57 schreef mararangara het volgende:
Datzelfde vroeg ik me ook af hoor. Mijn vriend zei nog het zijn altijd alleen maar 'mooie mensen'
Nou, zoals je hier hebt kunnen lezen zijn het juist niét altijd alleen maar mooie mensen.
Als die van woensdag ingestudeerd was dan hebben ze niet lang genoeg geoefend. ;)
Dus nee, het lijkt me niet dat de sessie Laura dan wél ingestudeerd was. Waarom zouden ze ook.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156067746
Jezus wat een show!
De beste van de 4.

Setlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156068255
*O* Was heeeeeeeeeul tof! *O*

We hadden echt perfect zicht, de visuals waren erg gaaf, het geluid super en Bono & Co waren goed op dreef! En de dame die bij Mysterious ways het podium het op mocht pakte ook even goed haar kans, was erg leuk! :D (Ik had me alleen wel erg verheugd op Elevation, die ontbrak. Gelukkig wel veel andere goede nummers! O.a. Bullet vond ik wel errrrrrg lekker!)

Het publiek moest trouwens wel even op gang komen :? . Helemaal vooraan zag je iedereen wel lekker meespringen, en op het punt waar de band binnen kwam en later fans mochten staan bouwden de fans ook een feestje ^O^ maar mijn zusje en ik leken met nog twee andere dames (die we niet kenden) degenen te zijn die voor wat beweging moesten zorgen in ons vak. Nouja, dat deden we ook gewoon lekker hoor, geen probleem 8-)

En twee mensen achter ons vroegen steeds onvriendelijker aan mijn zusje of we konden gaan zitten want ze konden het (zelf zittend) niet goed zien. Nu hebben we tijdens een rustig nummertje wel even gezeten, maar verder kwamen we toch ook om lekker los te gaan. Erg vervelend dat je misschien niet meer goed kunt staan, maar koop dan een rolstoelticket oid. U2 is nu niet echt rustige luistermuziek dus je kunt verwachten dat mensen willen staan/dansen/springen. Toch? :@ Ze zijn zelfs vroegtijdig weg gegaan met een boze 'daar gaan ze weer'opmerking....

En nu ga ik nog lekker nagenietend mijn bed opzoeken!
pi_156069971
Het was een lange dag wachten , maar een dat was mijn plaatsje aan de barrier zeker waard!



GOD IS A BONO

[ Bericht 6% gewijzigd door CoExist op 14-09-2015 09:18:07 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156070030
Bad en 40 als afsluiter. :o Nice!
pi_156070042
Ik kan inderdaad beamen dat het meisje van woensdag niet het mooiste meisje van de klas is, maar ze was wel enthousiast. Dus dat maakt het ook wel weer leuk.
pi_156070702
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 00:18 schreef CoExist het volgende:
Jezus wat een show!
De beste van de 4.

Setlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fuck, wat een setlist!
  maandag 14 september 2015 @ 09:04:05 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_156070724
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 00:18 schreef CoExist het volgende:
Jezus wat een show!
De beste van de 4.

Setlist:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh! Mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_156070811
Toch vond ik de setlist van woensdag het fijnst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156070833
Maar goed, dat was 'em weer, U2 in Nederland! Heb er onwijs van genoten.

Toch merk ik wel dat ik wat ouder begin te worden en dat het allemaal niet meer zo spannend is als toen ik als 18-jarige naar de Elevation Tour ging. Terwijl dit concert daar met kop en schouders bovenuit stak, zowel qua performance als setlist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156071222
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 07:52 schreef Bronson het volgende:
Ik kan inderdaad beamen dat het meisje van woensdag niet het mooiste meisje van de klas is, maar ze was wel enthousiast. Dus dat maakt het ook wel weer leuk.
Misschien dat ik omdat ik meer bij het hoofdpodium stond ik het anders beoordeel, maar ik vond haar echt niet enthousiast. Die van dinsdag wel, net als die Laura.

En voor de goede orde: daar was mijn opmerking juist primair op gericht: dat ze het podium op mocht en dan een beetje mat blijft. Vind ik zonde.
pi_156071271
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Maar goed, dat was 'em weer, U2 in Nederland! Heb er onwijs van genoten.

Toch merk ik wel dat ik wat ouder begin te worden en dat het allemaal niet meer zo spannend is als toen ik als 18-jarige naar de Elevation Tour ging. Terwijl dit concert daar met kop en schouders bovenuit stak, zowel qua performance als setlist.
Indoor is gewoon altijd intenser. Zoo TV in ahoy staat nog altijd helder op mijn netvlies.

Hoop dan ook niet dat ze komend jaar weer stadions gaan doen.
pi_156071277
Het was mooi O+ Al kon ik soms niet helemaal in de muziek komen omdat je zo om je heen blijft kijken, dus soms even de ogen dicht O+

Alex & Max :D
pi_156071845
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Misschien dat ik omdat ik meer bij het hoofdpodium stond ik het anders beoordeel, maar ik vond haar echt niet enthousiast. Die van dinsdag wel, net als die Laura.

En voor de goede orde: daar was mijn opmerking juist primair op gericht: dat ze het podium op mocht en dan een beetje mat blijft. Vind ik zonde.
Tja, het is nog al wat. Zo het podium opgetrokken worden en dan naast U2 staan!
Ik zou er ook de bibbers van krijgen. Je moet er maar net mee om kunnen gaan.
pi_156071986
De Dublin ticketsale is geen doorkomen aan.
Werd er vrijdag ook al 3x uit gelazerd met mijn U2.com pre sale code en 2x GA tickets in mijn winkel wagen. :(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156072027
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 23:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach, door je positiviteit vind ik je een mooi figuur op dit forum.
pi_156072117
Wat jammer dat het weer afgelopen is. Dat wordt weer een paar jaar wachten, hopelijk komen ze dan weer terug. Ik vond de Ziggo wel een stuk beter als de Arena.
pi_156072541
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Het was mooi O+ Al kon ik soms niet helemaal in de muziek komen omdat je zo om je heen blijft kijken, dus soms even de ogen dicht O+

Alex & Max :D
Vorige keer in de arena zag ik ze nog zitten! :D
pi_156072563
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 00:44 schreef Candaasje het volgende:
*O* Was heeeeeeeeeul tof! *O*

We hadden echt perfect zicht, de visuals waren erg gaaf, het geluid super en Bono & Co waren goed op dreef! En de dame die bij Mysterious ways het podium het op mocht pakte ook even goed haar kans, was erg leuk! :D (Ik had me alleen wel erg verheugd op Elevation, die ontbrak. Gelukkig wel veel andere goede nummers! O.a. Bullet vond ik wel errrrrrg lekker!)

Het publiek moest trouwens wel even op gang komen :? . Helemaal vooraan zag je iedereen wel lekker meespringen, en op het punt waar de band binnen kwam en later fans mochten staan bouwden de fans ook een feestje ^O^ maar mijn zusje en ik leken met nog twee andere dames (die we niet kenden) degenen te zijn die voor wat beweging moesten zorgen in ons vak. Nouja, dat deden we ook gewoon lekker hoor, geen probleem 8-)

En twee mensen achter ons vroegen steeds onvriendelijker aan mijn zusje of we konden gaan zitten want ze konden het (zelf zittend) niet goed zien. Nu hebben we tijdens een rustig nummertje wel even gezeten, maar verder kwamen we toch ook om lekker los te gaan. Erg vervelend dat je misschien niet meer goed kunt staan, maar koop dan een rolstoelticket oid. U2 is nu niet echt rustige luistermuziek dus je kunt verwachten dat mensen willen staan/dansen/springen. Toch? :@ Ze zijn zelfs vroegtijdig weg gegaan met een boze 'daar gaan ze weer'opmerking....

En nu ga ik nog lekker nagenietend mijn bed opzoeken!
Mooi verslag! Ik vind dat altijd een moeilijke kwestie. Ik wil eigenlijk altijd staan! Maar vraag me ook altijd af of ik mensen dan niet teveel stoor. :@
pi_156072893
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:24 schreef mararangara het volgende:
Wat jammer dat het weer afgelopen is. Dat wordt weer een paar jaar wachten, hopelijk komen ze dan weer terug. Ik vond de Ziggo wel een stuk beter als de Arena.
Wie weet volgend jaar een stadion tour...........
pi_156072947
Dat lullige verhoginkje aan de zijkant, was dat nou die Red Zone? Die mensen die er stonden hadden een geel rond ding om der nek hangen.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 11:08:29 #123
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156072993
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:46 schreef debby2015 het volgende:

[..]

Mooi verslag! Ik vind dat altijd een moeilijke kwestie. Ik wil eigenlijk altijd staan! Maar vraag me ook altijd af of ik mensen dan niet teveel stoor. :@
Zelf zou ik ook liever staan. Maar als je dat in een zitvak doet dan dwing je indirect het hele vak achter je om ook te gaan staan. En er zijn ook mensen die graag willen zitten. Daar hebben ze recht op, vind ik.
Misschien is het een idee om in het ziggodome een paar "toegeSTAAN" vakken te maken. Want de veldkaarten zijn altijd zo weg bij grote acts en dan blijven er veel mensen over die eigenlijk ook liever hadden gestaan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 11:12:51 #124
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156073079
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Wie weet volgend jaar een stadion tour...........
Het zou wel afbreuk doen aan hun eigen verhaal van "terug naar de intimiteit". Eigenlijk zou het aan de complete show afbreuk doen. Want in de ziggodome zat niemand écht ver van de actie af. Dat is tweehoog achter in stadions zoals die lelijke bijlmer braadslee wel anders.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156073212
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 00:44 schreef Candaasje het volgende:
*O* Was heeeeeeeeeul tof! *O*

En twee mensen achter ons vroegen steeds onvriendelijker aan mijn zusje of we konden gaan zitten want ze konden het (zelf zittend) niet goed zien. Nu hebben we tijdens een rustig nummertje wel even gezeten, maar verder kwamen we toch ook om lekker los te gaan. Erg vervelend dat je misschien niet meer goed kunt staan, maar koop dan een rolstoelticket oid. U2 is nu niet echt rustige luistermuziek dus je kunt verwachten dat mensen willen staan/dansen/springen. Toch? :@ Ze zijn zelfs vroegtijdig weg gegaan met een boze 'daar gaan ze weer'opmerking....

En nu ga ik nog lekker nagenietend mijn bed opzoeken!
Als je zit plekken koopt, kan je niet andere mensen tot last gaan zijn doordat ze ook moeten staan.
Je bent niet alleen op de wereld en staplekken zijn er niet voor niets.
pi_156073248
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:08 schreef Gert het volgende:

[..]

Zelf zou ik ook liever staan. Maar als je dat in een zitvak doet dan dwing je indirect het hele vak achter je om ook te gaan staan. En er zijn ook mensen die graag willen zitten. Daar hebben ze recht op, vind ik.
Misschien is het een idee om in het ziggodome een paar "toegeSTAAN" vakken te maken. Want de veldkaarten zijn altijd zo weg bij grote acts en dan blijven er veel mensen over die eigenlijk ook liever hadden gestaan.
Ja ik was met iemand die niet lang kon staan. Verder ben ik zelf niet lang, dus met die zitvakken in de ziggodome heb ik tenminste altijd zicht :') Nu doe ik meestal, als het niet teveel stoort, bij de langzame nummers zitten, bij de dansbare nummers staan. Het liefst stond ik de hele show maar wat je ook zegt, er zullen ook veel mensen zijn geweest die al blij zijn met een kaartje (het was tenslotte in een paar minuten uitverkocht), dus dan zullen veel 'staanders' ook hebben moeten 'zitten'
pi_156073275
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2015 11:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je zit plekken koopt, kan je niet andere mensen tot last gaan zijn doordat ze ook moeten staan.
Je bent niet alleen op de wereld en staplekken zijn er niet voor niets.
die staanplekken waren in mum van tijd uitverkocht
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 11:29:06 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156073474
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:20 schreef debby2015 het volgende:

[..]

Ja ik was met iemand die niet lang kon staan. Verder ben ik zelf niet lang, dus met die zitvakken in de ziggodome heb ik tenminste altijd zicht :') Nu doe ik meestal, als het niet teveel stoort, bij de langzame nummers zitten, bij de dansbare nummers staan. Het liefst stond ik de hele show maar wat je ook zegt, er zullen ook veel mensen zijn geweest die al blij zijn met een kaartje (het was tenslotte in een paar minuten uitverkocht), dus dan zullen veel 'staanders' ook hebben moeten 'zitten'
Het is ook best moeilijk om te blijven zitten natuurlijk. ;)
Zelf was ik er op woensdag en wanneer The Edge na het openingsnummer de eerste tonen van Gloria inzet, dan Bono met het "two!, three!, four!" gevolgd door die ziedende rif.. :9 blijf dan maar eens zitten (ik had gelukkig staanplaatsen).

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156073533
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:21 schreef debby2015 het volgende:

[..]

die staanplekken waren in mum van tijd uitverkocht
En dat is dan een probleem voor alle mensen achter je? :')
pi_156073802
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2015 11:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je zit plekken koopt, kan je niet andere mensen tot last gaan zijn doordat ze ook moeten staan.
Je bent niet alleen op de wereld en staplekken zijn er niet voor niets.
Iedereen in het vak stond verder. Eigenlijk in alle eerste ring vakken wel. (In de tweedering zaten wel meer mensen had ik het idee) En met een rustig nummer zijn we ook wel even gaan zitten. Maar naast dat ik U2 absoluut geen zit-muziek vind (en staplekken niet meer te krijgen waren, anders hadden we dat wel gedaan), had ik zelf zittend ook niks kunnen zien. En je mocht niet bij de uitgangen (dus waar niemand zat) staan. Dus dat was ook geen optie.

Ik denk dat je niet echt kunt verwachten bij een concert bij een band zoals U2 dat iedereen blijft zitten. 't Is geen klassiek huiskamerconcert. En als je echt slecht ter been bent, zijn er ook rolstoelplekken. (Ja, dan moet je even een rolstoel regelen.Maar dat zou ik wel doen, als ik zelf niet zou kunnen staan en wel naar U2 zou willen.)

Een apart vak voor mensen die willen zitten (of staan, afhankelijk van het soort concert) is misschien wel een idee :)
pi_156073916
Wat anders: wat vond ik de uitwerking van die 'Berlijnse Muur' gaaf! O+
Echt even een scheiding tussen de verschillende delen van het publiek.


(niet al te beste foonkwaliteit)
pi_156074346
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Een apart vak voor mensen die willen zitten (of staan, afhankelijk van het soort concert) is misschien wel een idee :)
Dat is er dus al :P
pi_156074410
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2015 12:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is er dus al :P
Ja ok :P Maar in dit geval eigenlijk nog te weinig ;)
pi_156074694
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2015 11:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dat is dan een probleem voor alle mensen achter je? :')
Verbaasde mij ook zaterdag. Dan heb je een zitplaats voor 180 euro...
Maar je moest noodgedwongen staan inderdaad, als je iets wilde zien tenminste.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156074731
Enquette gehad over de Collectors Ticket. Wat ik er van vond. Maar aangeven dat ik het een vreselijk ding vond ... een pasje.
pi_156074772
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:28 schreef Young_David het volgende:
Enquette gehad over de Collectors Ticket. Wat ik er van vond. Maar aangeven dat ik het een vreselijk ding vond ... een pasje.
Wat kon je ermee dan?
pi_156074801
Niets. Een pasje met een keycord. In plaats van een uitgeprint papiertje.
pi_156074890
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:28 schreef Young_David het volgende:
Enquette gehad over de Collectors Ticket. Wat ik er van vond. Maar aangeven dat ik het een vreselijk ding vond ... een pasje.
Lollig ook weer...
Ik heb die van mij dus nooit ontvangen in juli met als resultaat dat ik met ongeldige hard copy tickets zat.
Gelukkig had ik al een onderbuikgevoel er overen heb maandag nog gebeld met Ticketmaster. Ze hebben mij toen eTickets toe gemaild.
De collecters tickets worden nu nog nagezonden. :')
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156075027
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Iedereen in het vak stond verder. Eigenlijk in alle eerste ring vakken wel. (In de tweedering zaten wel meer mensen had ik het idee) En met een rustig nummer zijn we ook wel even gaan zitten. Maar naast dat ik U2 absoluut geen zit-muziek vind (en staplekken niet meer te krijgen waren, anders hadden we dat wel gedaan), had ik zelf zittend ook niks kunnen zien. En je mocht niet bij de uitgangen (dus waar niemand zat) staan. Dus dat was ook geen optie.

Ik denk dat je niet echt kunt verwachten bij een concert bij een band zoals U2 dat iedereen blijft zitten. 't Is geen klassiek huiskamerconcert. En als je echt slecht ter been bent, zijn er ook rolstoelplekken. (Ja, dan moet je even een rolstoel regelen.Maar dat zou ik wel doen, als ik zelf niet zou kunnen staan en wel naar U2 zou willen.)

Een apart vak voor mensen die willen zitten (of staan, afhankelijk van het soort concert) is misschien wel een idee :)
Als degene voor je ook staan waardoor jij niks kan zien, zou ik ook gaan staan.
pi_156076894
'Bad' was geweldig! Sowieso top avond! Wat een sfeer :)
pi_156077021
quote:
4s.gif Op maandag 14 september 2015 11:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je zit plekken koopt, kan je niet andere mensen tot last gaan zijn doordat ze ook moeten staan.
Je bent niet alleen op de wereld en staplekken zijn er niet voor niets.
Heel mooi gezegd, alleen weten we allebei dat jij niet zo sociaal bent haha.
pi_156077268


[ Bericht 100% gewijzigd door kreuk050 op 14-09-2015 13:58:59 ]
pi_156077279
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:58 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Het is denk ik alleen een probleem als je iets mankeert dat je niet kan staan. Dan baal je wel als ik voor je sta....zat stond in vak 211 top zicht (liever nog 1 rang naar beneden maar goed)
pi_156077427
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:50 schreef kreuk050 het volgende:

[..]

Heel mooi gezegd, alleen weten we allebei dat jij niet zo sociaal bent haha.
FF pissen

:P
  maandag 14 september 2015 @ 15:58:40 #145
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156080638
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:12 schreef Gert het volgende:

[..]

Het zou wel afbreuk doen aan hun eigen verhaal van "terug naar de intimiteit". Eigenlijk zou het aan de complete show afbreuk doen. Want in de ziggodome zat niemand écht ver van de actie af. Dat is tweehoog achter in stadions zoals die lelijke bijlmer braadslee wel anders.
Ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist een briljant concept. Songs of Innocence ondersteund door een tour in zalen van +/- 15 tot 17 duizend man. Als nederige band wat meer terug naar de routs en intimiteit.

Songs of Experience. Het grote megalomane U2 dat ondersteund wordt door een stadion tour. Het past in mijn optiek prima in het hele concept.

Ik zou het prima vinden om bij de volgende legs gewoon weer een stadiontour te krijgen. Een beetje ala Zoo TV indoor en later Outside Broadcast en Zooropa, Zoomerang etc.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  Moderator maandag 14 september 2015 @ 16:39:43 #146
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156081872
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:58 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist een briljant concept. Songs of Innocence ondersteund door een tour in zalen van +/- 15 tot 17 duizend man. Als nederige band wat meer terug naar de routs en intimiteit.

Songs of Experience. Het grote megalomane U2 dat ondersteund wordt door een stadion tour. Het past in mijn optiek prima in het hele concept.

Ik zou het prima vinden om bij de volgende legs gewoon weer een stadiontour te krijgen. Een beetje ala Zoo TV indoor en later Outside Broadcast en Zooropa, Zoomerang etc.
Ziggodome beviel me heel veel beter dan die afschuwelijke arena. :Y
Voor de rest wel eens met bovenstaande hoor. Ik bedoelde dat ik het niet bij déze tour en plaat vind passen. Dus als ze er nog een extra leg met stadions aan vastknopen om nog even te cashen zou me dat tegenvallen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  maandag 14 september 2015 @ 17:05:37 #147
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156082487
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:39 schreef Gert het volgende:

[..]

Ziggodome beviel me heel veel beter dan die afschuwelijke arena. :Y
Voor de rest wel eens met bovenstaande hoor. Ik bedoelde dat ik het niet bij déze tour en plaat vind passen. Dus als ze er nog een extra leg met stadions aan vastknopen om nog even te cashen zou me dat tegenvallen.
De Arena is inderdaad niet het meest sfeervolle stadion ter wereld nee. Als ze in een stadion gaan spelen volgend jaar, dan ga ik ook zeker weer een concertje in Italie bezoeken. De sfeer aldaar is ver verheven boven het redelijk gezappige Nederlandse publiek.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156082826
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:05 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

De Arena is inderdaad niet het meest sfeervolle stadion ter wereld nee. Als ze in een stadion gaan spelen volgend jaar, dan ga ik ook zeker weer een concertje in Italie bezoeken. De sfeer aldaar is ver verheven boven het redelijk gezappige Nederlandse publiek.
Ach, ze kunnen nog naar De Kuip of het Goffertpark tijdens een zomer tour.

Ik heb het niet zo op de mediterrane U2 fans, ook al zijn ze inderdaad wel sfeervoller dan Henk & Ingrid die "effies" naar U2 gaan.
Gister stonden er ook weer een paar van die vurige Italiaanse en Spaanse grietjes tegen mij aan te duwen dat ze mijn plekje aan de barrier wilden hebben omdat ze zo klein zijn en het is allemaal zo oneerlijk... en nog veel meer boehoehoe met hun groots opgezette Calimero ogen.
Maar wel om 19.00 uur aan komen lopen...

In 2009 Wembley in London en in 2010 het Koning Boudewijnstadion in Brussel bezocht. Vond ik prima te doen. Normale rijen. Geen gezeur.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156084699
Heb ook nog wat mooie pics gemaakt gister:







Volledige set: http://www.u2start.com/photos/by-show-author/1757/Remy/

Ook nog veel video's gemaakt, voor het Amsterdam multicam project. Er komt als het goed is een multicam film van elke Amsterdam show. Als iemand van jullie toevallig nog HD materiaal heeft (dus niet via YouTube, of een smartphone, 1080p only met een echte camera), gelieve te delen: http://www.u2start.com/topic/10090/
pi_156085123
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ach, ze kunnen nog naar De Kuip of het Goffertpark tijdens een zomer tour.

Ik heb het niet zo op de mediterrane U2 fans, ook al zijn ze inderdaad wel sfeervoller dan Henk & Ingrid die "effies" naar U2 gaan.
Gister stonden er ook weer een paar van die vurige Italiaanse en Spaanse grietjes tegen mij aan te duwen dat ze mijn plekje aan de barrier wilden hebben omdat ze zo klein zijn en het is allemaal zo oneerlijk... en nog veel meer boehoehoe met hun groots opgezette Calimero ogen.
Maar wel om 19.00 uur aan komen lopen...

In 2009 Wembley in London en in 2010 het Koning Boudewijnstadion in Brussel bezocht. Vond ik prima te doen. Normale rijen. Geen gezeur.
Dat ligt niet perse aan U2, want alle mediterrane concertgangers bij wat voor concert dan ook zijn zo. :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 14 september 2015 @ 19:15:10 #151
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156085560
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ach, ze kunnen nog naar De Kuip of het Goffertpark tijdens een zomer tour.

Ik heb het niet zo op de mediterrane U2 fans, ook al zijn ze inderdaad wel sfeervoller dan Henk & Ingrid die "effies" naar U2 gaan.
Gister stonden er ook weer een paar van die vurige Italiaanse en Spaanse grietjes tegen mij aan te duwen dat ze mijn plekje aan de barrier wilden hebben omdat ze zo klein zijn en het is allemaal zo oneerlijk... en nog veel meer boehoehoe met hun groots opgezette Calimero ogen.
Maar wel om 19.00 uur aan komen lopen...

In 2009 Wembley in London en in 2010 het Koning Boudewijnstadion in Brussel bezocht. Vond ik prima te doen. Normale rijen. Geen gezeur.
Brussel ben ik in 2005 en 2009 ook geweest. Prima te doen. Holiday Inn hotel ligt er naast, als goede tip. Heb ik overnacht, heerlijk op het terras met vuurkorven een biertje na het concert.

Nadeel is wel de enorme afstand tussen tribune en podium (klote sintelbaan en diepe tribune) als je pech hebt dat je aan de overkant zit. In 2005 had ik dat. 2009 zat ik prima. Zelf vond ik San Siro echt geweldig qua sfeer en beleving. Ik zat op de tribune dus had totaal geen last van opdringerige mensen. De sfeer om het stadion en in het stadion is voor mij ongeëvenaard in Nederland. Cardiff afsluiter ben ik in 2009 ook geweest, ook wel relaxte sfeer en alles goed geregeld.

De Kuip komen ze nooit meer, hoef je niet aan te denken. De Kuip heeft geen contract met Mojo dus vergeet dat gewoon. Goffertpark zit ik al helemaal niet op te wachten, evenmin die sfeerloze bak in Arnhem. In Nederland is er sinds de Arena gewoon geen goed alternatief voor stadionconcerten.

Al vind ik het geluid de laatste jaren daar best meevallen. 360 tour vond ik het prima acceptabel. 2005 1e concert was wel erg slecht met een enorme galm die terugkaatste.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156086332
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:15 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Brussel ben ik in 2005 en 2009 ook geweest. Prima te doen. Holiday Inn hotel ligt er naast, als goede tip. Heb ik overnacht, heerlijk op het terras met vuurkorven een biertje na het concert.

Nadeel is wel de enorme afstand tussen tribune en podium (klote sintelbaan en diepe tribune) als je pech hebt dat je aan de overkant zit. In 2005 had ik dat. 2009 zat ik prima. Zelf vond ik San Siro echt geweldig qua sfeer en beleving. Ik zat op de tribune dus had totaal geen last van opdringerige mensen. De sfeer om het stadion en in het stadion is voor mij ongeëvenaard in Nederland. Cardiff afsluiter ben ik in 2009 ook geweest, ook wel relaxte sfeer en alles goed geregeld.

De Kuip komen ze nooit meer, hoef je niet aan te denken. De Kuip heeft geen contract met Mojo dus vergeet dat gewoon. Goffertpark zit ik al helemaal niet op te wachten, evenmin die sfeerloze bak in Arnhem. In Nederland is er sinds de Arena gewoon geen goed alternatief voor stadionconcerten.

Al vind ik het geluid de laatste jaren daar best meevallen. 360 tour vond ik het prima acceptabel. 2005 1e concert was wel erg slecht met een enorme galm die terugkaatste.
Ik weet het van die contracten. Maar een fan mag toch hopen? ;)

Zitten doe ik niet aan. Ik heb altijd GA en sta vooraan. Easy as that.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 14 september 2015 @ 19:58:46 #153
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156087069
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 19:39 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik weet het van die contracten. Maar een fan mag toch hopen? ;)

Zitten doe ik niet aan. Ik heb altijd GA en sta vooraan. Easy as that.
Ik 50/50 altijd. Veld en Zitplaatsen om mooi de ervaring van het veld en vooraan staan te ervaren. Anderzijds de show vanaf een mooie zitplaats. Dinsdag was gaaf om ze weer van dichtbij te zien, maar de show op zondag oogde voor mij toch weer heel anders door de zitplaats. Best of both worlds :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156089662
Geniale show gisteravond, ik zit nog na te genieten. Hoogtepunt was Bullet The Blue Sky > Zooropa > Streets. Wat een combinatie en wat een gave visuals.
  woensdag 16 september 2015 @ 12:23:57 #155
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156138116
Ik luister de meeste opnames ook alleen maar op mijn hoofdtelefoon. Over de stereo heen vind ik het vaak te karig geluid om het echt lekker hard aan te zetten. Onderweg met beetje EQ tweaken en orgineel flac bestand met goede hoofdtelefoon vind ik het vaak prima acceptabel.

Vind Amsterdam 13-9 opname best te doen. Zit best nog wat duidelijk laag in en de rest helder. Geen perfecte opname, maar zeker acceptabel om aan te horen, hopelijk nog wat betere opnames hierna, maar voor nu ben ik tevreden.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  Moderator donderdag 17 september 2015 @ 20:48:26 #156
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_156181133
Dames en heren U2-fans.

Op FOK! en MUZ staan wij het delen van bootlegs en het bespreken van warez niet toe.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_156187537
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:48 schreef belsen het volgende:
Dames en heren U2-fans.

Op FOK! en MUZ staan wij het delen van bootlegs en het bespreken van warez niet toe.
Want Warez zijn je eigen gemaakte video's van een concert waar je ¤ 75,- voor hebt betaald en die je hebt geüpload bij YouTube?

U2 heeft bootlegs nooit echt een probleem gevonden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:15:05 #158
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156192975
Kneuterigheid ten top...

"illigale" opnames worden hier niet geupload of iets dergelijks.

Anders prima, ga ik wel mooi ergens anders discussieren dan op fok.nl
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:44:57 #159
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156194561
quote:
4s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:48 schreef belsen het volgende:
Dames en heren U2-fans.

Op FOK! en MUZ staan wij het delen van bootlegs en het bespreken van warez niet toe.
En dat gebeurt hier?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:54:20 #160
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156194710
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

En dat gebeurt hier?
Ach er wordt 2x verwezen naar een site waar je iets zou kunnen vinden. Sites die door U2 zelf worden "gesupport". Opnames worden aangemoedigd, enige conditie welke men heeft: verdien er geen geld mee en maak het vrij beschikbaar.

Al die sites verbieden ook opnames waar auteursrechten op worden geschonden. Ik zie het probleem dus niet echt.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156196093
Ik snap het wel een beetje. Voor fok is het ondoenlijk om te controleren welke content wel en welke niet is toegestaan en ze willen gewoon geen verantwoordelijkheid dragen.

Ik snap ook dat jij het flauwekul vindt overigens. ;)
pi_156213125
Het was lang zoeken tussen 3500 foto's (en ook in Death Valley deze zomer) maar ik heb 'm gevonden.


In God's country...

[ Bericht 8% gewijzigd door CoExist op 19-09-2015 04:51:34 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156214661
Volgend jaar nieuw album U2

http://www.nu.nl/muziek/4(...)nt-volgend-jaar.html

Ik wacht ondertussen nog op Songs of Ascent
  zaterdag 19 september 2015 @ 14:28:17 #164
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156220023
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 00:15 schreef CoExist het volgende:
Het was lang zoeken tussen 3500 foto's (en ook in Death Valley deze zomer) maar ik heb 'm gevonden.

[ afbeelding ]
In God's country...
De originele is toch omgehakt?
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156220730
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:28 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

De originele is toch omgehakt?
Neen. Door een storm in eind 2000 omgewaaid. Die boom zal er toen ook al 30 jaar hebben gestaan ofzo.

Ik bedoelde trouwens dat ik de foto had gevonden tussen 3.500 bestanden.

Als je de contouren van de bergen op beide foto's bekijkt is het wel dezelfde plek.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 19 september 2015 @ 17:30:36 #166
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156223568
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 15:05 schreef CoExist het volgende:

[..]

Neen. Door een storm in eind 2000 omgewaaid. Die boom zal er toen ook al 30 jaar hebben gestaan ofzo.

Ik bedoelde trouwens dat ik de foto had gevonden tussen 3.500 bestanden.

Als je de contouren van de bergen op beide foto's bekijkt is het wel dezelfde plek.
Ah oke. Zo bedoel je :) mooie foto hoor.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156254074
U2 concert in Stockholm is zojuist ontruimd.
Een vriend van mij stond op het veld en is naar buiten geëvacueerd.

Ze vermoeden een bom melding of een andere terreur dreiging.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156254565
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:23 schreef CoExist het volgende:
U2 concert in Stockholm is zojuist ontruimd.
Een vriend van mij stond op het veld en is naar buiten geëvacueerd.

Ze vermoeden een bom melding of een andere terreur dreiging.
Tijdens de show?
pi_156254684
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 21:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tijdens de show?
Geen idee.
Info is wat summier.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156254701
Volgens de berichten op Twitter was het concert nog niet begonnen.

Deze is dan stiekem wel leuk:

TheAlPitcher twitterde op zondag 20-09-2015 om 21:22:16 Security searching seats of Globen,for "anything suspicious ".Fans on Floor singing"I still haven't found what I'm looking for" #u2stockholm reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 21:45:13 #171
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156255441
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:32 schreef Felixa het volgende:
Volgens de berichten op Twitter was het concert nog niet begonnen.

Deze is dan stiekem wel leuk:

TheAlPitcher twitterde op zondag 20-09-2015 om 21:22:16 Security searching seats of Globen,for "anything suspicious ".Fans on Floor singing"I still haven't found what I'm looking for" #u2stockholm reageer retweet
:D
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156257610
Er schijnt een bezoeker te zijn gearresteerd die zich voor deed als een politie agent in burger (of in vrije tijd) en een vuurwapen bij zich droeg op het veld in de venue.

Diverse U2 fans zijn al huiswaarts gegaan.

Edit:
22.28 uur de show is geannuleerd.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_156257786
Pfff. Gaan we straks nu ook al zware securitychecks voor concerten krijgen zeker.
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 22:46:18 #174
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156258196
Sneu zeg, voor alle mensen daar die zich er zo op hadden verheugd.
Er wordt ook wel héél erg op safe gespeeld in zulk soort gevallen, heb ik vaak de indruk.
Maar goed, misschien waren er meer (ons nog niet bekende) redenen om de hele zaak af te gelasten dan alleen deze persoon..
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_156259036
Concert is verplaatst naar dinsdag 22 september.
Tickets van vandaag zijn dan ook geldig.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Trouwste user 2022 maandag 21 september 2015 @ 00:39:01 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_156261808
Een concert dat U2 zondagavond zou geven in Stockholm, is afgelast. De Ierse rockband zou in de Globe Arena optreden, maar volgens Zweedse media werd het publiek geëvacueerd nadat er een man met een wapen zou hebben rondgelopen.

De Zweedse krant Expressen schrijft dat de politie op zoek is naar een man die met een pistool een andere persoon bedreigde. De politie zou daarna de concerthal hebben ontruimd. Zowel binnen als buiten waren fans nogal verward, omdat ze niet precies wisten wat er aan de hand was.

Leadzanger Bono en de andere bandleden toeren door Europa in het kader van hun iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour 2015. De band heeft op Twitter laten weten dat het afgelaste concert dinsdag wordt ingehaald. Vorige week trad U2 nog vier keer op in Nederland.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 00:47:45 #177
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156313116
Ze zijn wel aardig 'schadeloos gesteld' daar in Stockholm: 27 nummers maar liefst:

http://www.setlist.fm/set(...)sweden-43f48703.html
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:56:57 #178
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156317946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:47 schreef Gert het volgende:
Ze zijn wel aardig 'schadeloos gesteld' daar in Stockholm: 27 nummers maar liefst:

http://www.setlist.fm/set(...)sweden-43f48703.html
Leuke setlist, Afsluiter bad en 40 net als amsterdam 4 is gewoon prachtig.

27 vind ik alleen heel positief gerekend. Intermezzo tel ik niet mee. Zooropa vind ik persoonlijk meer een intro dan een volwaardig nummer.

Dat hele idee van 2 verschillende avonden hebben ze natuurlijk al van te voren laten varen, maar zelf het verschil per avond vind ik gewoon ernstig beperkt. Ja 4 nummers wisselen ze af, maar de rest ook veel hetzelfde. Vind de afwisseling te beperkt persoonlijk. Ja kristisch zijn mag :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156318069
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:56 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Vind de afwisseling te beperkt persoonlijk. Ja kristisch zijn mag :)
Ben ik met je eens, vond het erg goed, maar ze hebben de keuze uit zo'n groot repertoire, het had van mij ook wat afwisselender gemogen.
pi_156318241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:56 schreef SeaOfRegrets het volgende:

Dat hele idee van 2 verschillende avonden hebben ze natuurlijk al van te voren laten varen, maar zelf het verschil per avond vind ik gewoon ernstig beperkt. Ja 4 nummers wisselen ze af, maar de rest ook veel hetzelfde. Vind de afwisseling te beperkt persoonlijk. Ja kristisch zijn mag :)
De meeste mensen zullen maar 1 concert bezoeken, dus maakt het niet uit dat ze elke avond grotendeels hetzelfde spelen. Sterker nog, baal ervan dat ik deze keer weer op de verkeerde avond was om Bad te horen ... Van mij mag die standaard in de setlist.
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 12:36:51 #181
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_156318723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:56 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Leuke setlist, Afsluiter bad en 40 net als amsterdam 4 is gewoon prachtig.

27 vind ik alleen heel positief gerekend. Intermezzo tel ik niet mee. Zooropa vind ik persoonlijk meer een intro dan een volwaardig nummer.

Dat hele idee van 2 verschillende avonden hebben ze natuurlijk al van te voren laten varen, maar zelf het verschil per avond vind ik gewoon ernstig beperkt. Ja 4 nummers wisselen ze af, maar de rest ook veel hetzelfde. Vind de afwisseling te beperkt persoonlijk. Ja kristisch zijn mag :)
Eens, en The Fly is ook discutabel. Maar ik houd de telling van setlist.fm gewoon aan.

Wat betreft de variatie: een numer of vier vind ik wel netjes. De overgrote meerderheid gaat één keer naar een concert. Degenen die vaker gaan vinden het over het algemeen geen straf om nummers meerdere keren live te horen. En er zijn prachtige visuals gemaakt voor een hoop nummers die tijdens elk concert aan bod moeten komen.

Wat nou écht eens leuk zou zijn is als ze nog eens een tour doen waarin alleen maar nummers gespeeld worden die zelden tot nooit live gedaan zijn, en/of lang geleden. Maar ja, daar zal het wel nooit van komen.
En ik snap ook wel weer dat Bono geen zin heeft om elke avond pak 'm beet 10 nummers te moeten zingen met teksten die hij 25 tot 35 jaar geleden schreef en waar hij al lang overheen gegroeid is.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 23 september 2015 @ 12:38:23 #182
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156318749
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:12 schreef Young_David het volgende:

[..]

De meeste mensen zullen maar 1 concert bezoeken, dus maakt het niet uit dat ze elke avond grotendeels hetzelfde spelen. Sterker nog, baal ervan dat ik deze keer weer op de verkeerde avond was om Bad te horen ... Van mij mag die standaard in de setlist.
In mijn optiek is het toch wel een beetje bekent om in Nederland de laatste te pakken. In 2005 b.v. Whose gonna ride your wild horses en Miss Sarajevo als grote verassingen.

In 2009 tour debut van Until the end of the world en Elevation. One werd naar voren gehaald om Bad te spelen :)

Qua financien was het voor mij mogelijk om 3x te gaan dit jaar. Ofwel Amsterdam 1 en 4 en Antwerpen 2. de 2e en 3e amsterdam heel bewust om de reden overgeslagen. Was dus weer de juiste beslissing :) Bad en 40 op het einde was weer magistraal.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  woensdag 23 september 2015 @ 12:39:54 #183
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156318782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:36 schreef Gert het volgende:

[..]

Eens, en The Fly is ook discutabel. Maar ik houd de telling van setlist.fm gewoon aan.

Wat betreft de variatie: een numer of vier vind ik wel netjes. De overgrote meerderheid gaat één keer naar een concert. Degenen die vaker gaan vinden het over het algemeen geen straf om nummers meerdere keren live te horen. En er zijn prachtige visuals gemaakt voor een hoop nummers die tijdens elk concert aan bod moeten komen.

Wat nou écht eens leuk zou zijn is als ze nog eens een tour doen waarin alleen maar nummers gespeeld worden die zelden tot nooit live gedaan zijn, en/of lang geleden. Maar ja, daar zal het wel nooit van komen.
En ik snap ook wel weer dat Bono geen zin heeft om elke avond pak 'm beet 10 nummers te moeten zingen met teksten die hij 25 tot 35 jaar geleden schreef en waar hij al lang overheen gegroeid is.
De teksten van The Sweetest Thing werden ook gewoon met een ipad voor zijn neus gehouden gedurende Amsterdam 4 :) Je zag hem enkele malen spieken :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  woensdag 23 september 2015 @ 12:42:50 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156318849
Gisteren deze parel op vinyl gescoord:

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156318882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:39 schreef SeaOfRegrets het volgende:

De teksten van The Sweetest Thing werden ook gewoon met een ipad voor zijn neus gehouden gedurende Amsterdam 4 :) Je zag hem enkele malen spieken :)
Bono had al moeite met onthouden van teksten toen alleen Boy uit was. Dus echt verbazingwekkend is het niet. ;)
pi_156348612
Morgen komt Anton Corbijn bij College Tour. Ik was afgelopen weekend bij een lezing van 'm en hij kon heel droog vertellen over z'n avondje Yab Yum met U2 en Herman Brood :D
pi_156368384
Zat gisteren naar Berlijn te luiteren via mixlr en hoorde hoe Elevation verneukt werd door Bono. Zal vast nog wel ergens te horen zijn de komende dagen. Verder ook nog Zoo Station voorbij horen komen.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  vrijdag 25 september 2015 @ 16:41:11 #188
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156375827
Jammer alleen dat Zoo Station niet i.p.v. Invisible erin zat. Invisible is best aardig hoor, maar pakt mij niet. The Fly als pauze nummer en dan knallen met Zoo Station was toch veel gaver geweest.

Het blijft teveel hangen in dat vaste stramien.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156380090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 16:41 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Jammer alleen dat Zoo Station niet i.p.v. Invisible erin zat. Invisible is best aardig hoor, maar pakt mij niet. The Fly als pauze nummer en dan knallen met Zoo Station was toch veel gaver geweest.

Het blijft teveel hangen in dat vaste stramien.
Eens. Ik had graag The Fly, Even Better, Discotheque wel eens willen horen
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_156397587
MOFO en ik zou The Edge "Numb" wel willen horen zingen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:22:59 #191
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_156397709
Mofo had een droom geweest. Zoo Station ook trouwens :p
pi_156397930
Ik zou graag eens HMTMKMKM live willen horen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_156398243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:16 schreef CoExist het volgende:
MOFO en ik zou The Edge "Numb" wel willen horen zingen.
Numb is volgens mij alleen gedaan tijdens Zooropa en Zoomerang. In NL volgens mij ook alleen maar toen ze nog even terug kwamen in Goffertpark.

(En dat was niet echt een hoogtepunt hoor ;))
pi_156587436
14 november wordt het concert uitgezonden op HBO.
pi_156614848
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:09 schreef Luni het volgende:
14 november wordt het concert uitgezonden op HBO.
Nice!
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:46:48 #197
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156616749
Nog anderhalve week en dan gezellig naar Antwerpen 2 :) inclusief 2 nachtjes in een Hotel in het centrum. Heb er weer zin in :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156716295
Mijn liefde voor U2 was een beetje verwaterd, maar na het concert weer helemaal opgeleeft, zit nu naar Denver 1987 te luisteren, goed concert! Wat is jullie favoriete concert?
pi_156759071
Woensdag naar Antwerpen! :) Zin in!
pi_156775944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:19 schreef Luni het volgende:
Mijn liefde voor U2 was een beetje verwaterd, maar na het concert weer helemaal opgeleeft, zit nu naar Denver 1987 te luisteren, goed concert! Wat is jullie favoriete concert?
Dat verandert veel maar op dit moment Popmart Sarajevo, geweldige en unieke show.

Komende twee dagen Antwerpen, zin in ook!
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:15:43 #201
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156786477
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 08:43 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Dat verandert veel maar op dit moment Popmart Sarajevo, geweldige en unieke show.

Komende twee dagen Antwerpen, zin in ook!
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 08:43 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Dat verandert veel maar op dit moment Popmart Sarajevo, geweldige en unieke show.

Komende twee dagen Antwerpen, zin in ook!
Vind Popmart in Santiago de Chile dan toch net iets meer mijn favoriet van die tour. Muzikaal gezien toch bijzonder jammer dat POP zo ondergewaardeerd is.

Gone blaast toch echt menig huidige rock nummer weg. Please is ook simpelweg prachtig.

Woensdag ben ik erbij in Antwerpen. Gelijk 2 dagen in hotelletje voor kleine vakantie. Woensdag U2, donderdag Antwerpen stad en vrijdag de dierentuin :) Heb er zin in.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:52:58 #202
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_156795877
zaterdag ga ik naar Keulen, heeft iemand wat meer informatie over hoe het zit daar met parkeren, en kan je makkelijk wat te eten en te drinken scoren of is het allemaal net zoals bij de Zigo-dome?
pi_156796043
Ik ga morgen naar U2 in Antwerpen. Wil er al naar toe sinds ik m'n 12e ofzo *O*

Beetje jammer alleen dat ik een griep te pakken heb, maar al moet ik kruipen ik ga..
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:50:30 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156797901
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:52 schreef Fietsertje70 het volgende:
zaterdag ga ik naar Keulen, heeft iemand wat meer informatie over hoe het zit daar met parkeren, en kan je makkelijk wat te eten en te drinken scoren of is het allemaal net zoals bij de Zigo-dome?
Het onweert er vaak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:01:51 #205
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156799988
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:52 schreef Fietsertje70 het volgende:
zaterdag ga ik naar Keulen, heeft iemand wat meer informatie over hoe het zit daar met parkeren, en kan je makkelijk wat te eten en te drinken scoren of is het allemaal net zoals bij de Zigo-dome?
Eten scoren bij de Ziggodome is toch niet zo moeilijk? Ja het wordt een snelle hap bij de Burgerking of 2 febo's of wat cafe's, maar het is makkelijk te doen. Ik loop altijd naar de Burgerking op het station. Soms de kleine aan de stationshal, soms het restaurant zelf. Altijd plek, zelfs bij U2.

In keulen ben ik volgens mij in diezelfde arena geweest in 2001. Toen heette hij nog de Koeln Arena volgens mij. Ik ben er maar heel kort geweest. Ik kan mij niet super veel horeca herinneren.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156800115
Kan iemand me vertellen hoe lang de show ongeveer duurt? En als de deuren rond half zeven open gaan, hoe laat zou het concert waarschijnlijk beginnen? Uurtje of 8? (O2 website is daar niet duidelijk in.)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:16:56 #207
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156800260
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Operc het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe lang de show ongeveer duurt? En als de deuren rond half zeven open gaan, hoe laat zou het concert waarschijnlijk beginnen? Uurtje of 8? (O2 website is daar niet duidelijk in.)
Amsterdam: 18:00 de deuren open. Dan rond 20:30 begint de show die tot 22:45 duurt. Show duurt ongeveer 2 uur 15 minuten. Mogelijk vanwege geluidswetten dat er soms iets eerder of juist later begonnen wordt, maar dit zal gemiddeld heel aardig in de richting komen.

Ongeveer 2,5 uur wachten voordat U2 komt. Show duurt 2 uur 15.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:18:44 #208
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156800299
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SeaOfRegrets op 13-10-2015 12:18:55 ]
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156811075
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:16 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Amsterdam: 18:00 de deuren open. Dan rond 20:30 begint de show die tot 22:45 duurt. Show duurt ongeveer 2 uur 15 minuten. Mogelijk vanwege geluidswetten dat er soms iets eerder of juist later begonnen wordt, maar dit zal gemiddeld heel aardig in de richting komen.

Ongeveer 2,5 uur wachten voordat U2 komt. Show duurt 2 uur 15.
Oké, bedankt! :)
pi_156812632
18.30u waren de deuren open in Amsterdam.
pi_156856233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:52 schreef Fietsertje70 het volgende:
zaterdag ga ik naar Keulen, heeft iemand wat meer informatie over hoe het zit daar met parkeren, en kan je makkelijk wat te eten en te drinken scoren of is het allemaal net zoals bij de Zigo-dome?
Je kunt onder de arena parkeren. 5,50 voor de hele dag. Prima te doen! Niet van die afzetter prijzen zoals hier in Nederland.

Antwerpen was ook 5 euro voor een dag, echt top.
pi_156856561
Was een fraaie show in Antwerpen gisteren, zoveel beter qua zaal en opzet dan de 360-tour in 2009. Minder massaal, zo komt het allemaal toch net iets lekkerder binnen. Mooie visuals, prima songs. Jammer dat ik nog altijd The Electric Co. niet live heb kunnen horen maar er zaten wel genoeg songs in de setlist die ik in Amsterdam miste in 2009. :) - helaas ook geen Bad maar je kunt niet alles hebben.

Blijft toch magisch op bij zo'n optreden te zijn. Verveeld heb ik me zeker niet.
pi_156869831
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:29 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Je kunt onder de arena parkeren. 5,50 voor de hele dag. Prima te doen! Niet van die afzetter prijzen zoals hier in Nederland.

Antwerpen was ook 5 euro voor een dag, echt top.
Zo, dat zijn een stuk betere prijzen!
  zondag 18 oktober 2015 @ 09:36:54 #214
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156915573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:46 schreef Mandéra het volgende:
Was een fraaie show in Antwerpen gisteren, zoveel beter qua zaal en opzet dan de 360-tour in 2009. Minder massaal, zo komt het allemaal toch net iets lekkerder binnen. Mooie visuals, prima songs. Jammer dat ik nog altijd The Electric Co. niet live heb kunnen horen maar er zaten wel genoeg songs in de setlist die ik in Amsterdam miste in 2009. :) - helaas ook geen Bad maar je kunt niet alles hebben.

Blijft toch magisch op bij zo'n optreden te zijn. Verveeld heb ik me zeker niet.
Prima show inderdaad, vanwaar ik zat vak 130 (korte zijde b stage) was het algehele publiek ook luidruchtiger dan Amsterdam 1 en 4. Scheelde echt een slok op een borrel. Dat eeuwige gedoe van Nederlanders die vinden dat wij het beste publiek hebben is voor mij maar weer teniet gedaan. Ook antwerpen is sfeervoller dan de Ziggo Dome.

Wel vond ik het geluid in Amsterdam toch een stuk beter. Geluid naar vak 130 toe was best matig voor een Arena concert.

Persoonlijk vond ik het jammer dat ik tot 3x toe nu Out of Control en I will follow heb gehoord als combi. Had toch echt gehoopt op minimaal 1 ander nummer (liefst Gloria, maar The Electric Co. was ook goed geweest)

Voor de rest een prima sfeer, luidruchtig publiek. U2 zelf ook zat er lekker in. Bono goed gehumeurd. Was prima avond. 2 daagjes Antwerpen er achteraan maakte het compleet.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_156949999
Wat een show gister.. Ongelooflijk! Wat blijft Bad toch een parel, ongekend. Dat maakt of breekt een show.

Veel leuke momenten zoals Europese debuut van Party Girl deze tour en een fan (G'lies) die gitaar mocht spelen op twee nummers.

Daarnaast was dit de langste U2 show ooit gespeeld (27 nummers).

En na de show heeft de fan buiten met een groep fans op de van U2 gekregen gitaar nog muziek zitten maken en staan zingen, hier terug te zien: http://katch.me/u2start
pi_156952526
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 18:35 schreef drGoeroe het volgende:
Wat een show gister.. Ongelooflijk! Wat blijft Bad toch een parel, ongekend. Dat maakt of breekt een show.

Veel leuke momenten zoals Europese debuut van Party Girl deze tour en een fan (G'lies) die gitaar mocht spelen op twee nummers.

Daarnaast was dit de langste U2 show ooit gespeeld (27 nummers).

En na de show heeft de fan buiten met een groep fans op de van U2 gekregen gitaar nog muziek zitten maken en staan zingen, hier terug te zien: http://katch.me/u2start
Gaaf! Part Girl, 1 van mijn favorieten, maar nog nooit live meegemaakt.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 15:45:26 #217
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_156993585
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:57 schreef Luni het volgende:

[..]

Gaaf! Part Girl, 1 van mijn favorieten, maar nog nooit live meegemaakt.
Milaan 2009 heb ik hem gehoord, was toen de 18e verjaardag van zijn dochter Eve, die was ook op podium met Champagne erbij. Erg leuk om te zien en te horen toen :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_157539621
quote:
As a result of the ongoing state of emergency across France, the U2 Paris concert scheduled for 14th November will not be going ahead as planned. U2 and Live Nation, along with HBO who were due to live broadcast the Saturday concert, are fully resolved to go ahead with this show at an appropriate time.

Speaking from Paris the band said:

“We watched in disbelief and shock at the unfolding events in Paris and our hearts go out to all the victims and their families across the city tonight.

We are devastated at the loss of life at the Eagles of Death Metal concert and our thoughts and prayers are with the band and their fans.

And we hope and pray that all of our fans in Paris are safe.”
http://www.u2.com/news/title/paris

Heel begrijpelijk.
pi_157548536
I can't believe the news today.
I can't close my eyes and make it go away.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_157550019
Het is inderdaad zo'n dag dat U2 heel toepasselijk is

quote:
Love is clockworks
And cold steel
Fingers too numb to feel
Squeeze the handle
Blow out the candle
Love is blindness

Love is blindness
I don't want to see
Won't you wrap the night
Around me
Oh my love
Blindness

A little death
Without mourning
No call
And no warning
Baby...a dangerous idea
That almost makes sense
quote:
Face down on a broken street
There’s a man in the corner in a pool of misery
I’m in a white van as a red sea covers the ground
Metal crash I can’t tell what it is
But I take a look and now I’m sorry I did.
5:30 on a Friday night 33 good people cut down

I don’t believe anymore
I don’t believe anymore
quote:
Jesus could you take the time
To throw a drowning man a line
Peace on Earth
Tell the ones who hear no sound
Whose sons are living in the ground
Peace on Earth
No whos or whys
No-one cries like a mother cries
For peace on Earth
She never got to say goodbye
To see the colour in his eyes
Now he's in the dirt
Peace on Earth

They're reading names out over the radio
All the folks the rest of us won't get to know
Sean and Julia, Gareth, Ann and Breda
Their lives are bigger, than any big idea
pi_157592050
Ondertussen is er wel een volledige pro-shot van de show opgenomen voor HBO (maar niet officieel uitgezonden) gelekt naar het internet. Show is een mix van Parijs 1 en 2.

Footage is werkelijk waar geweldig, bizarre kwaliteit.
pi_157595496
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 04:10 schreef drGoeroe het volgende:
Ondertussen is er wel een volledige pro-shot van de show opgenomen voor HBO (maar niet officieel uitgezonden) gelekt naar het internet. Show is een mix van Parijs 1 en 2.

Footage is werkelijk waar geweldig, bizarre kwaliteit.
Wow idd, heb 'm inmiddels ook gevonden. Dit is gewoon Blu-Ray kwaliteit. :)
pi_157621785
Beeld is prima, maar het geluid bepaald niet. Hele stukken zijn niet om aan te horen. Dat is wat jammer.

Wat ook opvalt is dat Bono bepaald niet goed meer bij stem is. Dat was stukken beter in Amsterdam.
pi_157643783
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 11:53 schreef Hpzone het volgende:

[..]

Wow idd, heb 'm inmiddels ook gevonden. Dit is gewoon Blu-Ray kwaliteit. :)
PM 8-)
pi_157938563
Mail van U2.com m.b.t. het subscriber programma.

quote:
Dear *****,
Towards the end of each calendar year we reveal news of our annual subscription offer.

With details of the 2016 offer set to be launched in January, a little later than usual, we don't want our subscribers disadvantaged in any way.

As a result all subscribers whose current term ends between October 2015 and January 2016, will now have their subscription period automatically extended until Sunday January 31st 2016.

If you've already signed up again for 2016 - with your renewed term ending between October 2016 and January 2017 - you'll also receive an extension. Your renewed term will run until January 31st 2017 and you'll receive the 2016 gift as soon as it's available.

We'll bring you information on the new offer in January, giving you time to decide if you'd like to renew.

You don't need to take any action now in order to keep your subscription active but if you have any questions, check these FAQ's.

Meantime we're looking forward to sharing with you what's in store for 2016...

best wishes
The U2.com Team
Zojuist ff ingelogd op U2.com en mijn account is inderdaad verlengd tot 31 januari 2016.
Deze zou anders verlopen op 15 december 2015.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_157944286
Tour is bijna ten einde, tijde voor een DVD!
pi_157945027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:41 schreef Luni het volgende:
Tour is bijna ten einde, tijde voor een DVD blu-ray!
pi_157952544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 13:41 schreef Luni het volgende:
Tour is bijna ten einde, tijde voor een DVD!
De show voor HBO zal ongetwijfeld op blu ray uitgebracht worden. En vast ook op dvd voor in de auto. ;)
pi_157965200
“We’re going to put on our best for Paris.”

U2: iNNOCENCE + eXPERIENCE Live in Paris is rescheduled for December 7.
pi_158099974
Het concert van gister, met The Eagles of Death Metal word volgende week ook door de NTR uitgezonden.

http://www.radio2.nl/nieuws/id-7742-eagles-of-death-metal.html
pi_158100598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:18 schreef Young_David het volgende:
Het concert van gister, met The Eagles of Death Metal word volgende week ook door de NTR uitgezonden.

http://www.radio2.nl/nieuws/id-7742-eagles-of-death-metal.html
En voor die tijd kun je hem waarschijnlijk al downloaden... ;)
  woensdag 9 december 2015 @ 16:40:13 #232
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158130973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En voor die tijd kun je hem waarschijnlijk al downloaden... ;)
Hij is gewoon te downloaden. 29GB versie. Bluray kwaliteit :) rechstreeks van de sataliet feed :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158131302
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:40 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Hij is gewoon te downloaden. 29GB versie. Bluray kwaliteit :) rechstreeks van de sataliet feed :)
Ja, dat heb ik met die vorige gedaan. Zaten een paar vreselijke storingen in. Plus 29GB vind ik weer net iets teveel van het goede voor een video van 2 uur :P
  woensdag 9 december 2015 @ 17:12:23 #234
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158131617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:54 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik met die vorige gedaan. Zaten een paar vreselijke storingen in. Plus 29GB vind ik weer net iets teveel van het goede voor een video van 2 uur :P
Ruimte zat op mijn Nas :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  woensdag 9 december 2015 @ 18:59:26 #235
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158133656
6 en 7 december zijn er trouwens beide te downloaden :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158139008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:40 schreef SeaOfRegrets het volgende:

Hij is gewoon te downloaden. 29GB versie. Bluray kwaliteit :) rechstreeks van de sataliet feed :)
I know. Ben de eerste nu aan het binnenhalen, morgen de tweede.

Ook hier ruimte zat op de nas. ;)
pi_158189917
Gister in Dublin aangekomen en ben hier tot woensdag.
Zal ff wat U2 dingen bezoeken de komende dagen.

Heb al wat platenzaken bezocht gister maar veel collectors items en memorabilia zijn door de (buitenlandse) fans gekocht tijdens de Dublin concerten.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_158314205
Zaterdag 19-12 NPO3:22:15
U2: iNNOCENCE + eXPERIENCE Live in Paris
  donderdag 17 december 2015 @ 20:39:46 #239
421234 AmonRamos
Wie dit leest kan lezen!
pi_158314795
Hier zit ook een u2 remix in als je goed zoekt hihi

https://soundcloud.com/ra(...)synthtechno-acid-mix
pi_158359310
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:17 schreef Seß het volgende:
Zaterdag 19-12 NPO3:22:15
U2: iNNOCENCE + eXPERIENCE Live in Paris
Ergens hoop je dat ze de 6e uit gaan zenden (uiteraard doen ze dat niet) ipv de 7e...
pi_158367203
Misschien een stomme vraag maar zaten er in de ziggodome ook mensen achter het hoofdpodium?
pi_158368013
Volgens mij kan dat niet bij Ziggodome. Ben er dit jaar 3 keer geweest, maar nooit mensen erachter gezien.
pi_158368068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:01 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij kan dat niet bij Ziggodome. Ben er dit jaar 3 keer geweest, maar nooit mensen erachter gezien.
Kan idd niet.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:06:30 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158368181
Until the End of the World blijft toch een topper. Vandaag ook nog even op Vinyl geluisterd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:19:32 #245
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158368618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:35 schreef Luni het volgende:
Misschien een stomme vraag maar zaten er in de ziggodome ook mensen achter het hoofdpodium?
Nee, er zit helemaal geen tribune aan de podiumzijde. Antwerpen vond ik misschien daarom iets meer sfeer hebben dan Amsterdam doordat het podium gemaakt is om ook aan de achterzijde mensen te hebben zitten. Ziggodome oogde het erg kaal...
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158368725
Ok
pi_158368746
Grrrr, die lekkere blonde loopt er ook weer.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:30:12 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158368948
Toch leuk dat ze dit uitzenden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158368977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:24 schreef Luni het volgende:
Grrrr, die lekkere blonde loopt er ook weer.
Ja die blonde die in de ziggo dome ook op het podium stond ofnie?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:37:50 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158369241
Zouden jullie die uber box van Achtung Baby kopen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158369701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:37 schreef eriksd het volgende:
Zouden jullie die uber box van Achtung Baby kopen?
Die is al een tijdje op de markt hoor. En verder: ja, kennelijk.
  zaterdag 19 december 2015 @ 23:55:04 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158369774
Hij staat nu voor 217 dollar op amazon.com.
Zal wel een foutje zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158369884
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:30 schreef eriksd het volgende:
Toch leuk dat ze dit uitzenden.
Deels. Het was al lang te downloaden. Enige voordeel is dat je nu ook in 5.1 kan luisteren (althans, ik kan niets met dolby e). Maar dat is maar een beperkt voordeel. Ik vraag mij oprecht af of de figuren die die mix maken een show hebben beluisterd in het publiek.

Vanochtend de download gespeeld met stereotrack op 7.1 set. Klonk zoveel beter en daarmee krijg je de show in huis zoals hij was geluidstechnisch.

De 5.1 variant die ik nu op heb gezet ter referentie stelt van a tot z teleur. Overigens: dat is bij heel erg veel concertregistraties zo.
pi_158369913
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:55 schreef eriksd het volgende:
Hij staat nu voor 217 dollar op amazon.com.
Zal wel een foutje zijn.
Het was geen koopje anders hoor. Al weet ik echt niet meer wat ik er voor betaald heb.
  zondag 20 december 2015 @ 00:03:36 #255
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158370013
Achtung Baby Uber box is voor de liefhebber. Ik heb er ook eentje, leuk dat ze genummerd zijn. In mint conditie, ik doe er niets mee, gewoon voor de heb.

Volgens mij bij release was die rond de 300 euro ofzo? Kan het mij niet meer precies herinneren. 217 dollar is koopje...
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158370034
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 23:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja die blonde die in de ziggo dome ook op het podium stond ofnie?
Ja, zwarte broek wit shirt.
  zondag 20 december 2015 @ 00:05:10 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158370055
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:03 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Achtung Baby Uber box is voor de liefhebber. Ik heb er ook eentje, leuk dat ze genummerd zijn. In mint conditie, ik doe er niets mee, gewoon voor de heb.

Volgens mij bij release was die rond de 300 euro ofzo? Kan het mij niet meer precies herinneren. 217 dollar is koopje...
http://www.amazon.com/Ach(...)_product_top?ie=UTF8

Dacht inderdaad dat hij veel goedkoper was. Kan het er natuurlijk op wagen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158372764
Achtung Baby Über Box was rond de ¤400,- bij de release in 2011 toch?

Ik heb 'm ook staan trouwens. Mooi ding.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 20 december 2015 @ 04:40:48 #259
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158373403
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 02:41 schreef CoExist het volgende:
Achtung Baby Über Box was rond de ¤400,- bij de release in 2011 toch?

Ik heb 'm ook staan trouwens. Mooi ding.
Volgens mij 329 of 349. Zeker niet meer en zeker geen 399 of 400. Volgens mij heb ik hem voor 349 gehaald.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158374430
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 04:40 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Volgens mij 329 of 349. Zeker niet meer en zeker geen 399 of 400. Volgens mij heb ik hem voor 349 gehaald.
Te lang geleden alweer.
Ik had 'm tegen inkoop prijs voor ¤250,-
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_158374448
Concert op NL3 gister was flink bewerkt sinds de HBO versie en degene die te downloaden is. Stuk beter behalve bij Bad: daar hebben ze bijna een halve minuut van het nummer eruit gehaald. Kansloos :r
  zondag 20 december 2015 @ 10:28:47 #262
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158374657
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 10:05 schreef CoExist het volgende:

[..]

Te lang geleden alweer.
Ik had 'm tegen inkoop prijs voor ¤250,-
Zo zo doe maar stoer :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  zondag 20 december 2015 @ 10:38:20 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158374767
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:06 schreef drGoeroe het volgende:
Concert op NL3 gister was flink bewerkt sinds de HBO versie en degene die te downloaden is. Stuk beter behalve bij Bad: daar hebben ze bijna een halve minuut van het nummer eruit gehaald. Kansloos :r
Kabbelt toch maar een beetje door.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 20 december 2015 @ 10:49:30 #264
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158374879
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:06 schreef drGoeroe het volgende:
Concert op NL3 gister was flink bewerkt sinds de HBO versie en degene die te downloaden is. Stuk beter behalve bij Bad: daar hebben ze bijna een halve minuut van het nummer eruit gehaald. Kansloos :r
Wat is er dan allemaal veranderd? Ik heb er met een half oog naar gekeken een paar stukjes. Ik heb die satalite feed versie van de 6e en 7e. Ik neem aan dat er niet meer video/audio in kan zitten? Hooguit minder. Beter gemixed ofzo?
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_158376113
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 10:49 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Wat is er dan allemaal veranderd? Ik heb er met een half oog naar gekeken een paar stukjes. Ik heb die satalite feed versie van de 6e en 7e. Ik neem aan dat er niet meer video/audio in kan zitten? Hooguit minder. Beter gemixed ofzo?
Ja minder. Er zijn stukken uitgeknipt zoals het einde van Elevation is een stuk korter (als alle fans van het podium af gaan, gedag zeggen is korter). En dan Bad.

Verder zijn er extreem veel meer fan shots, closeups en voor allerlei songs nieuwe camera hoeken gebruikt. Ook is er voor mijn gevoel nu sneller en meer van camera gewisseld tijdens nummers.
  zondag 20 december 2015 @ 12:52:16 #266
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_158376911
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 12:09 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Ja minder. Er zijn stukken uitgeknipt zoals het einde van Elevation is een stuk korter (als alle fans van het podium af gaan, gedag zeggen is korter). En dan Bad.

Verder zijn er extreem veel meer fan shots, closeups en voor allerlei songs nieuwe camera hoeken gebruikt. Ook is er voor mijn gevoel nu sneller en meer van camera gewisseld tijdens nummers.
Ik heb een hekel aan teveel close ups. Dan krijg je zo'n videoclip idee i.p.v. een concert registratie. Kijk naar de 360 tour opnames van LA. Die opnames zijn een schande voor de grootsheid van 360.

Klinkt voor mij als een downgrade deze versie. Teveel camera wisselingen en close ups en fan shots boeien mij niets. Ik wil een concert registratie, geen videoclip
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
  zondag 20 december 2015 @ 16:12:49 #267
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158381991
Ik vond het een mooie weergave van de concerten van de afgelopen tour. En vooral met moment waarbij The Eagles of Death Metal erbij kwamen vond ik een kippenvelmoment.

Wel vond ik de close ups van het publiek soms storend. En een enkele keer vond ik het jammer dat Bono zichzelf wat overschreeuwde. Dat viel mij in de Ziggo Dome (ik was bij het derde concert) niet op, maar ik dacht in Iris vond ik het jammer toen hij uit de toon zong.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158386836
Ik vind het wel tof. Ik keek vroeger altijd met m'n pa naar U2 concerten, als de rest al lag te slapen. O+ Hij heeft van die dvd's.

En nu heb ik dus een opname van een concert wat heel veel lijkt op waar ik zelf ben geweest.

Het idee alleen al dat ik ooit misschien wel met m'n eigen kind er naar zit te kijken _O_ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 18:50:26 ]
pi_158399378
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 16:12 schreef Peter88Online het volgende:
Ik vond het een mooie weergave van de concerten van de afgelopen tour. En vooral met moment waarbij The Eagles of Death Metal erbij kwamen vond ik een kippenvelmoment.

Ik vond de dag ervoor met Patti Smith veel passender.

Eodm is leuk als reactie op hetgeen gebeurd is, maar dat had voor mij niet in deze registratie van de concertreeks gehoeven. Het einde met Patti Smith is ook afwijkend van normaal, maar minder gekunsteld.

Ik wil gewoon de beleving van wat ik gezien heb zoveel mogelijk terug. Dat lijkt men nooit zonte begrijpen (ik wil dus ook the fly erin, ik irriteer mij mateloos aan het weglaten van het eerste nummer bij 360, enz).
pi_158463762
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_159527229
Mijn U2.com lidmaatschap is op 1 december kosteloos verlengd naar 31 januari 2016 en zou dus morgen verlopen.
Ik zag vandaag dat mijn lidmaatschap verlengd is tot 16 februari 2016.

En zojuist is het nieuwe subscription gift bekend gemaakt.



quote:
Dear *****,

Introducing the U2ieTour Serigraph Collection ...special to U2.com subscribers in 2016.

A limited edition collection of high quality screen prints, commissioned by the band to celebrate the striking visual iconography of the U2ieTour.

Developed by U2's longtime creative collaborators, musician Gavin Friday and art-director Shaughn McGrath, this special collection is made up of four beautiful prints, produced on heavy paper stock, measuring 60 x 45cm. The set includes band, live performance and on-screen imagery.

As usual, an annual subscription includes music exclusives, one-off video features and access to ticket presales when tour dates are announced.

More news in the week.

Best wishes,

The U2.com Team.

Please note: if your subscription was due to end on January 31st 2016, that term has now been automatically extended to Tuesday Feb 16th. We’ll email you a renewal reminder ahead of that deadline.


[ Bericht 79% gewijzigd door CoExist op 30-01-2016 22:01:21 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 23:44:45 #272
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_159530897
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 21:29 schreef CoExist het volgende:
Mijn U2.com lidmaatschap is op 1 december kosteloos verlengd naar 31 januari 2016 en zou dus morgen verlopen.
Ik zag vandaag dat mijn lidmaatschap verlengd is tot 16 februari 2016.

En zojuist is het nieuwe subscription gift bekend gemaakt.

[ afbeelding ]

[..]

Kreeg de email ook vandaag binnen. Zonde een mooi boek is ook prima als het dan geen cd is, maar een paar "plaatjes" komen onderop in de la te liggen.

Ach ja, de presale mogelijkheden maken een hoop goed...
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_159532611
Ben er totaal niet onder de indruk van. Als je nagaat dat we hier eerder U22 of From the Ground Up voor kregen. Dan maar even niet verlengen.
  zondag 31 januari 2016 @ 09:47:50 #274
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_159534562
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 01:10 schreef Young_David het volgende:
Ben er totaal niet onder de indruk van. Als je nagaat dat we hier eerder U22 of From the Ground Up voor kregen. Dan maar even niet verlengen.
Ik verwacht toch wel een aankonding ergens eind dit jaar voor een nieuwe tour. Denk niet dat een nieuw cadeau dan al uit is. Alleen al voor die presale mogelijkheid en minimaal de mogelijkheid om 1 of 2 concerten te bezoeken zonder het gezeur van de reguliere presale vind ik het geld al waard.

De website zelf van U2 bezoek ik echt nooit. Mijn emailadres van U2 is verziekt door spam, waar ze gewoon ook aan weigeren om iets aan te doen (bijvoorbeeld naamswijziging) doorvoeren. Het ging mij alleen om de cd's boeken en presale code. Het cadeau is in mijn optiek gewoon nutteloos. Boeit mij totaal niet.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_159535021
Mja, het is inderdaad wat zuinigjes van U2. Zeker als je het vergelijkt met U22 en From The Ground Up Music Edition.

Ik heb al 10 jaar een betaald lidmaatschap omdat ik niet het gestress van Ticketmaster wil hebben.
De website zelf is hedendaags niet meer zo boeiend en ook de community op het forum daar is verschrikkelijk.

Ik ga m'n lidmaatschap wel weer verlengen en die litho's verdwijnen ergens in een kast of doos. Zonde.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:52:18 #276
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_160886590
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:32 schreef CoExist het volgende:

[..]

Yep! 18.30 uur.
Zit weer in het voorste vak. Wel prettig geregeld eigenlijk.

Net wel bijna op de vuist met een stel Fransen die meenden midden in de rij te stappen zonder nummer.
Hebben we inderdaad goed geregeld met ons cluppie fans. Relaxte toegang tot ziggodome. Netjes de bandjes uitdelen en iedereen doorsturen naar de tent waar de eerst 450nummertjes uitgedeeld werden. Ja die Fransen waren bloedirritant. Ik stond helemaal vooraan bij the edge en deze Fransen probeerden alsnog vooraan te komen. Subtiel wat beuken uitgedeeld.
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:16:16 #277
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_160887080
Ik heb nog wel een mooi souveniertje kunnen scoren op de 3e avond :)
From the man himself :)

en 4 nachten camping ziggodome was natuurlijk zeer bijzonder : volgend jaar weer :)

There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  donderdag 28 april 2016 @ 19:05:15 #278
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_161781458
Voor de geïnteresseerden. Er is een mooie BluRay van Amsterdam 1 online verschenen. Ondergetekende heeft klein beetje meegeholpen met video beelden afstaan.

De meesten zullen wel weten waar te zoeken
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_161787339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:05 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Er is een mooie BluRay van Amsterdam 1 online verschenen. Ondergetekende heeft klein beetje meegeholpen met video beelden afstaan.

De meesten zullen wel weten waar te zoeken
Ah cool!! Ik heb ook video materiaal afgestaan. Ik ga effe kijken.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_161895723
Heeft iemand al een keer de subscription gift ontvangen?
Of moeten ze die nog versturen?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:17:32 #281
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_161897480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Bronson het volgende:
Heeft iemand al een keer de subscription gift ontvangen?
Of moeten ze die nog versturen?
Die litho's zijn dat? Nee nog niet, ik moet zeggen, ik vergeet ze meestal en na maanden komt het ineens binnen. Duurt altijd heel heel lang.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_161897565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:17 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Die litho's zijn dat? Nee nog niet, ik moet zeggen, ik vergeet ze meestal en na maanden komt het ineens binnen. Duurt altijd heel heel lang.
Ja die ja. Ik vergeet ze normaal gesproken ook. Enkel zijn we thuis de computerkamer aan het opknappen, en daarbij kwam het idee om daar die lithodingen op te hangen.
pi_161897598
Ik word wel weer een keer lid als ze met een goeie gift komen ... of als ze weer gaan touren.
pi_161907334
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:05 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Er is een mooie BluRay van Amsterdam 1 online verschenen. Ondergetekende heeft klein beetje meegeholpen met video beelden afstaan.

De meesten zullen wel weten waar te zoeken
Zeg, duurt het via die website altijd zolang voor je iets binnen hebt?
65kb/sec. ;(
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:58:57 #285
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161907936
Ben weer helemaal verslaafd aan Zooropa _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:36:58 #286
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_161917649
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:47 schreef Bronson het volgende:

[..]

Zeg, duurt het via die website altijd zolang voor je iets binnen hebt?
65kb/sec. ;(
Bij mij met 6 tot 12 mb per seconde, was tijdens het eten en filmpje kijken binnen.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_161918151
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:36 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Bij mij met 6 tot 12 mb per seconde, was tijdens het eten en filmpje kijken binnen.
Dat is dan dikke pech voor mij.
pi_161921500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:05 schreef SeaOfRegrets het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Er is een mooie BluRay van Amsterdam 1 online verschenen. Ondergetekende heeft klein beetje meegeholpen met video beelden afstaan.

De meesten zullen wel weten waar te zoeken
Gedownload ... geen idee hoe ik dat moet afspelen op een mac
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:29:06 #289
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_161923579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:43 schreef Young_David het volgende:

[..]

Gedownload ... geen idee hoe ik dat moet afspelen op een mac
Ik heb geluk, mijn LG TV speelt echt alles af wat ik erin doe. Natuurlijk niet met menu's, maar de bluray zelf kan ik prima afspelen :) Bluray op mijn nas gezet en TV leest hem perfect af.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_161945597
Ik ben nu de show aan het binnen halen (met 13Mbit gelukkig).
Ik sta credited als 1 van de video tapers. Toch leuk. :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162149365
Er komt een live uitvoering!

U2 iNNOCENCE + eXPERIENCE Live In Paris

Meer info vind je op: http://u2.fanfire.com
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162149583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:55 schreef CoExist het volgende:
Er komt een live uitvoering!

U2 iNNOCENCE + eXPERIENCE Live In Paris

Meer info vind je op: http://u2.fanfire.com
Jeuh. Leuk verjaardagscadeautje.
pi_162150168
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:08 schreef Bronson het volgende:

[..]

Jeuh. Leuk verjaardagscadeautje.
Ik ben pas jarig in december maar 10 juni haal ik gewoon die Super Deluxe box van ¤110,-
Relatief nog goedkoop in vergelijking met hun eerder boxen.



[ Bericht 7% gewijzigd door CoExist op 13-05-2016 13:05:05 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162151088
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:38 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik ben pas jarig in december maar 10 juni haal ik gewoon die Super Deluxe box van ¤110,-
Relatief nog goedkoop in vergelijking met hun eerder boxen.

[ afbeelding ]
Week erna jarig, dus komt prima uit.
Die boxen zijn mij dan weer te duur.
pi_162153471
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:38 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik ben pas jarig in december maar 10 juni haal ik gewoon die Super Deluxe box van ¤110,-
Relatief nog goedkoop in vergelijking met hun eerder boxen.

[ afbeelding ]
Ook mijn keuze. Eens kijken waar ik er een kan bestellen, zonder een t-shirt in mijn mik geschoven te krijgen. ;)
pi_162174647
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook mijn keuze. Eens kijken waar ik er een kan bestellen, zonder een t-shirt in mijn mik geschoven te krijgen. ;)
Die van ¤110,- is zonder T-shirt.
Bezorgkosten ¤25,-
En je 25% coupon code werkt niet op de Live In Paris merchandise... Fugly van U2 hoor!

Maar de Super Deluxe Box is besteld.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162175791
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:14 schreef CoExist het volgende:

Die van ¤110,- is zonder T-shirt.
Bezorgkosten ¤25,-
En je 25% coupon code werkt niet op de Live In Paris merchandise... Fugly van U2 hoor!

Maar de Super Deluxe Box is besteld.
Dat die 25% niet werkt heb ik gemerkt.

Ik bestel hem denk ik gewoon in NL. Een vast adresje van mij verwacht in staat te zijn voor 125 de box te kunnen leveren (adviesprijs is ruim 160). Krijg het volgende week te horen.
pi_162176265
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat die 25% niet werkt heb ik gemerkt.

Ik bestel hem denk ik gewoon in NL. Een vast adresje van mij verwacht in staat te zijn voor 125 de box te kunnen leveren (adviesprijs is ruim 160). Krijg het volgende week te horen.
Mja, ik neem die gok niet meer. Heb bij die Achtung Baby Über Deluxe Box in 2011 behoorlijk wat moeite moeten doen. En 3 vaste adresjes gaven nul op het rekest.

Plus hebben ze aardig mijn gunfactor verspeeld door vorig jaar bij Record Store Day die vinyl van U2 te reserveren voor mensen uit een andere woonplaats. Die kwamen hem smiddags wel effe ophalen voor een meerprijs. Terwijl ik 07.00 uur voor de winkel stond.

Ik heb nu ¤135,- betaald. ¤110,- voor de box ¤25,- voor de porto en garantie dat ik hem sowieso krijg.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162181791
De box van Achtung Baby heb ik zonder problemen verkregen.

Mijn adresje is juist gespecialiseerd in lastig te verkrijgen spulletjes.

Ik vind het wel fijn om straks de boel direct af te kunnen halen. Bij U2.com ben ik gewend een half jaar te moeten wachten op de spullen. Zal best anders zijn met deze box, maar toch. ;)
pi_162874370
Zojuist de normale Blu-Ray opgepikt.
Het ziet er weer superstrak uit hoor.

Nu nog effe wachten op de super deluxe box!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_162990550
Geen U2 bij Apple's WWDC 2016. Er gingen geruchten dat ze een nieuwe single zouden releasen. Maar helaas.

Ook nog geen U2 - Live In Paris Super Deluxe Box binnen. :(
Heb Fanfire en U2.com gemaild en gebeld maar er is absolute radio stilte.
Alleen een mail dat 'ie verzonden is maar geen tracking code.
Ik moet mij beheersen om geen unboxing video's op YouTube te zien.

Bolcom is trouwens niet zo symphatiek met de prijs van de Super Deluxe Box.
Van ¤135,- naar ¤155,- naar ¤179,-
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')