abonnement Unibet Coolblue
pi_155970068
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_155970075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:59 schreef Shandaly het volgende:
Aanhaakpoging!
Ik ben het posten hier een beetje verleerd geloof ik. Ik lees nog wel trouw mee, maar vind vaak dat ik niet zoveel nuttigs toe te voegen heb... :@

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb nu (eindelijk) zelf vakantie, en ze zijn (éindelijk!) hier in de tuin aan de gang om er iets moois van te maken... Over 10 dagen hebben we een heerlijke tuin voor Lars en Femke om in te spelen O+

En Femke... jemig, ik ben verliefd! O+ Ze is zó leuk de laatste tijd! Ze praat echt elke dag meer, er komen steeds meer zinnetjes en haar favoriete uitspraak is "Nog een keer?". (Ik zou multimiljonair zijn als ik voor elke nog-een-keer een euro zou krijgen ;)) Ons kleine papaaitje O+
Ze is nog wel een plakkertje, maar toch voelt het de laatste tijd minder vervelend. Ze wil heel erg graag in de keuken meekijken/helpen met alles. Als ik alleen maar een glas water in wil schenken, komt ze al met haar Ikeatrapje aanschuiven om mee te kijken O+

[ afbeelding ]
pi_155970094
Omdat het jammer is als die happyhappyjoyjoy-post niet wordt gelezen omdat het nr 300 was in het topic, heb ik m even gequote :)
pi_155970114
Oh Cwen, jij doet ook iets in die hoek toch? Vertalen? Tof, kunnen we klanten naar elkaar door verwijzen als nodig :D
pi_155970164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:04 schreef L-E het volgende:
Omdat het jammer is als die happyhappyjoyjoy-post niet wordt gelezen omdat het nr 300 was in het topic, heb ik m even gequote :)
O+

Doe ik de foto zelf nog even opnieuw.. vinnem zo lief!
pi_155970180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:04 schreef L-E het volgende:
Oh Cwen, jij doet ook iets in die hoek toch? Vertalen? Tof, kunnen we klanten naar elkaar door verwijzen als nodig :D
Klopt, vertaling en redactie :Y
Ik houd je in gedachten, zeker!
Home is where the O+ is...
pi_155970198
Shandaly, klinkt heel erg gezellig! O+
Ben benieuwd naar de tuin, en helpen in de keuken is hier ook zo'n hit.
Home is where the O+ is...
pi_155970205
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:07 schreef Cwen het volgende:

[..]

Klopt, vertaling en redactie :Y
Ik houd je in gedachten, zeker!
Oh, jij weet misschien ook wel het eea over zzp'er worden icm ww danwel ziektewet? Ik vind de website van het uwv zo onduidelijk :( Maar goed, daar ga ik je achter de schermen dan een keer mee lastig vallen!
pi_155970211
Ik durfde niet meer te posten. Vier posts van L-E achterelkaar. Ik wilde kijken of ze in haar eentje het topic vol kon maken :D

Shandaly, wat een mooie foto O+
En zo lief dat ze met alles wat er in de keuken gebeurt het Ikea trapje pakt O+
pi_155970225
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, jij weet misschien ook wel het eea over zzp'er worden icm ww danwel ziektewet? Ik vind de website van het uwv zo onduidelijk :( Maar goed, daar ga ik je achter de schermen dan een keer mee lastig vallen!
Ja, daar heb ik zelf ook ingezeten. Leg het graag uit, stuur me even pm :)
Home is where the O+ is...
pi_155970288
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:08 schreef Omentielvo het volgende:
Ik durfde niet meer te posten. Vier posts van L-E achterelkaar. Ik wilde kijken of ze in haar eentje het topic vol kon maken :D

Shandaly, wat een mooie foto O+
En zo lief dat ze met alles wat er in de keuken gebeurt het Ikea trapje pakt O+
Haha het zou me lukken :7
pi_155970850
L-E, het benoemen van emoties herken ik hier ook ja. Ze vertelt het er bijvoorbeeld altijd bij als ze moet huilen :'( N. huilen mama! Ik huilen! Huilen! :'( En dan vervolgens dat ze pijn heeft of geschrokken is of verdrietig :'( <3

En ze was in de ban van 'arme *vulmaarin*, bijvoorbeeld: Arme mama.. Dan gaat ze over mijn arm aaien (ja, arme!) en dan zegt ze: Och arme mama, het komt wel goed, arme mama, agos.. We doen er wel zalf op (dat helpt altijd ;) ). Of: Arme Berepluis (en dan pakt ze hem ook bij z'n armpje natuurlijk!), Kom maar Berepluis, zachtjes aaien, het is al goed Berepluis <3

Ze is echt zo zorgzaam, heel schattig om te zien. Bij kindjes op straat ook, als die moeten huilen, dat trekt ze voor geen meter. Dan moet het kindje toch zeker wel met z'n papa en mama knuffen en liefst wil ze zelf dan ook dat kindje wel knuffelen en aaien en vertellen dat het wel goed zal komen <3

Shandaly, wat wordt ze al groot! Ik herken het meehelpen en kijken in de keuken. Hier is het een grote hit om de kraan op een ministraaltje aan te zetten en dat ze dan met d'r serviesje aanklungelt in de wasbak :D Dan neemt ze ook telkens slokjes <3 En ook het 'nog een keer' hebben we hier ook, vooral met schommelen of rondjes draaien in onze hangstoel, daar krijgt ze echt nooooooit genoeg van!
pi_155971112
Huilende kindjes is hier ook zo'n dingetje, Ela. Dat herken ik wel. Zorgzaam is ze (nog) niet, maar ze komt het me altijd vertellen als er ergens iemand huilt.

En het benoemen is hier ook heel belangrijk. Als ze huilt nemen we de situatie door, wat er gebeurd is: Ellie gevallen, op haar mond, bij de tafel. Nu huilen. Het zijn korte zinnetjes nog die ze zegt, maar ik merk dat het enorm helpt voor haar.
Home is where the O+ is...
pi_155971367
Zorgzame herken ik hier ook. We krijgen zelfs kusjes op onze moedervlekken.
Toen we laatst met het hondje na de dierenarts waren gegaan en haar uitleg hadden gegeven dat ze pijn in haar buikje had, kreeg het hondje echt een kusje op haar buikje en ze heeft het er bijna elke ochtend weer over.

Benoemen is voor mij zelf ook een leermomentje. Maar ik merk wel dat het bij Riley goed werkt. :Y
pi_155971450
Dingen benoemen werkt hier ook heel goed. Zoals dat ze weer terug naar huis komt als ze bijvoorbeeld een dag met opa en oma mee gaat. Dan is het opeens hartstikke leuk en vindt ze het geen probleem om weg te gaan. Of dat ik zelf weer terug kom als ik ga werken. En ook het benoemen als er iets gebeurd is, dat ze is gevallen of dat de kerk bongelt of er een bus langsrijdt of er iets kapot ging of ze mooie muziek hoort.
pi_155972199
Shandaly, die foto is het herposten wel waard! Mooie zeg!

Mijn peuter vraagt me net of hij naar school (PSZ dus) mag. Morgen pas weer, en dan kijkt hij niet meer naar ons om. Dat al vanaf dag 1.. Maar Daan is daarin ook wel erg makkelijk.
Chris is nooit echt gewend aan het kdv, maar met school nooit problemen gehad. Dat had meer te maken met de moeite die Chris had met kleine kinderen. In de schoolklas zijn veel meer sociale regels.

Daan heeft het ook wel over zijn emoties. Hij heeft ook een sterke band met zijn zonnebloem. Die had hij als zaadje geplant bij de PSZ in het voorjaar. En nu staat er een bloem op peuterhoogte in de tuin. Alleen hij laat zijn koppie hangen, al een kleine maand, Dus Daan helemaal in tranen. Zijn bloem was dood. Een paar dagen later weer helemaal blij omdat zijn bloem een vriendje had, stond er een wild viooltje onder te bloeien. Afgelopen week onkruid gewied en het uitgebloeide viooltje ook mee. Boos dat Daan was. Nu was zijn bloem verdrietig omdat zijn vriendje weg was. Dikke tranen en ik moest perse het vriendje terug zetten.
Na een heel verhaal, heen en weer, was de conclusie dat de grote bloem de kleine niet kan missen omdat de grote zelf ook al dood is.
En dat de grote bloem als cadeautje heel veel zaadjes achterlaat, zodat ze volgend jaar veel vriendjes hebben :P
pi_155973952
Nohh wat mooi deepfreeze, van de zonnebloem! En wat een leuk idee :) Ga ik volgend jaar ook doen, samen een zonnebloemzaadje planten en laten groeien.
pi_155974659
Zorgzame kindjes O+
Hier worden er ook altijd kusjes en aaioverdebolletjes uitgedeeld. O+

Vanmiddag met m'n kleine grote wezen winkelen. Hij was uit al z'n longsleeves gegroeid deze zomer :@
Het was zó gezellig! :o :@ Lief, rustig, zei tegen iedereen hoi. Er moesten hondjes geaaid worden, met oude vrouwtjes gekletst.
We hebben nog een lekker broodje gegeten buiten, het was gewoon enorm gezellig met z'n tweeën O+
pi_155974766
Dat klinkt fijn Poes :)
pi_155975229
Ja, wat een enorm gezellig uitstapje Poes! En wat klinkt ie heerlijk, die zoon van je <3
pi_155975743
Dit soort ''simpele'' momenten zijn zo belangrijk voor me O+ Aangezien het niet vanzelfsprekend is helaas. Dus nu geniet ik er 10x extra van O+
pi_155982065
Poes, lekker van genieten!
pi_155982814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:
Zorgzame kindjes O+
Hier worden er ook altijd kusjes en aaioverdebolletjes uitgedeeld. O+

Vanmiddag met m'n kleine grote wezen winkelen. Hij was uit al z'n longsleeves gegroeid deze zomer :@
Het was zó gezellig! :o :@ Lief, rustig, zei tegen iedereen hoi. Er moesten hondjes geaaid worden, met oude vrouwtjes gekletst.
We hebben nog een lekker broodje gegeten buiten, het was gewoon enorm gezellig met z'n tweeën O+
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:44 schreef Poesopstokje het volgende:
Zorgzame kindjes O+
Hier worden er ook altijd kusjes en aaioverdebolletjes uitgedeeld. O+

Vanmiddag met m'n kleine grote wezen winkelen. Hij was uit al z'n longsleeves gegroeid deze zomer :@
Het was zó gezellig! :o :@ Lief, rustig, zei tegen iedereen hoi. Er moesten hondjes geaaid worden, met oude vrouwtjes gekletst.
We hebben nog een lekker broodje gegeten buiten, het was gewoon enorm gezellig met z'n tweeën O+
Dat klinkt toch wel als jullie ultieme momentje samen O+ .. hoe lief!
Het zijn de kleine dingen die het doen he ;)
pi_155982848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:06 schreef Shandaly het volgende:

[..]

O+

Doe ik de foto zelf nog even opnieuw.. vinnem zo lief!
[ afbeelding ]
Jeeeeetje wat is die groot geworden zeg :o
Ik herinner me een meet in Utrecht waar ze ... 4 maanden was? :o

Ik word oud :+ :@
pi_155983900
Die meet was in januari... Toen was ze bijna acht maanden al. Of bedoel je die ene in het park? Toen was ze amper acht weken... ;)
Time flies... O+

Maar idd, ze wordt ineens groot. Letterlijk en figuurlijk. Ben al flink aan het shoppen want bijna niets in haar kledingkast paste nog.
pi_155984123
Welke maat zitten de april/mei-2013-kindjes nu? Sticker zit in 92, en hoewel hij wel echt tenger blijft lijkt hij qua lengte wel iets meer in te lopen op leeftijdgenootjes.
pi_155984197
92/98 hier ook. Maar ook een verdwaalde 86 en vandaag een tuniekje in 104. Heb een jurkje in 92 liggen waar ze in verzuipt en 98 shirtje dat krap aan zit. Het wisselt nogal :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_155984293
Hier koop ik nu ook maat 92. In de kast ligt ook nog veel 86. Maat 98 is echt nog way te groot.
pi_155984306
Ohja, ik hou altijd Hema aan, dat is een goede richtlijn omdat die, in mijn ervaring, wel goed op maat zijn. H&M en Zara zijn flauwekul. Mijn groterd, die bijna 1m40 is heeft nu zara-broeken aan in 122. Kom op zeg :')
pi_155984352
J. is van januari '13, en zit in 86/92/98. Ligt er aan hoe t valt. Hij is denk ik ongeveer 90cm nu en gemiddeld qua gewicht (is goed bijgetrokken *O* )...
pi_155984404
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef mousemicky het volgende:
J. is van januari '13, en zit in 86/92/98. Ligt er aan hoe t valt. Hij is denk ik ongeveer 90cm nu en gemiddeld qua gewicht (is goed bijgetrokken *O* )...
Ik weeg Sticker echt nooit, maar hij zal denk ik echt nooit gemiddeld zijn. In wat dan ook. Hoera O+ :P
pi_155984416
Van de hema koop ik nu 92 en draagt ze ook nog maat 86 :)
Ze is nu 87 cm en 12,5kg.
  donderdag 10 september 2015 @ 21:32:15 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155984480
Shandaly wat een lieverd O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155984611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik weeg Sticker echt nooit, maar hij zal denk ik echt nooit gemiddeld zijn. In wat dan ook. Hoera O+ :P
J. gaat zelf steeds op de weegschaal staan ;), en dan moet ik vertellen hoe zwaar hij is en daarna moet ik er op en vertellen hoe zwaar ik ben, waarna het commentaar 'mama zwaar' volgt :'( }:|

En vooruit, 'op de middellijn van de CB grafiekjes', klinkt beter dan gemiddeld ;) T is wel makkelijk trouwens, passende kleren vinden is opeens een stuk makkelijker geworden :D
pi_155984686
Oh hij staat hier ook wel op de weegschaal, maar ik vind dat best een vertekend beeld geven als je dat afzet tegen een curve die is bijgehouden op een compleet andere weegschaal :)

Ik denk dat Sticker nog steeds de -3 of -4 lijn volgt. De lijn die er zo ver onder zit dat hij niet in het boekje past :D
pi_155984772
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
92/98 hier ook. Maar ook een verdwaalde 86 en vandaag een tuniekje in 104. Heb een jurkje in 92 liggen waar ze in verzuipt en 98 shirtje dat krap aan zit. Het wisselt nogal :').
Mijn meiden zijn ietsje ouder maar echt +1 op alles. Al worden jurkjes in 92 nu wel echt te kort.

Gewicht en lengte echt geen idee. Denk dat ze wel vrij smal zijn. Hema is echt niks voor mijn meiden. Veel te wijd qua broeken en qua shirts zit 98/104 al krap dus die vind ik dan weer niet representatief.

Verder een :W vanuit zonnig Frankrijk. :P
pi_155984773
Afwijkende weegschaal, check. Die van mij is iig veel liever dan die van de gynaecoloog was :(. Bij het consultatiebureau wilde J. de laatste keer (in februari ofzo?) dus niet op de weegschaal, dus geen idee hoe het echt precies zit. Ik denk dat ie zo'n 13kg weegt nu...
pi_155984847
Whehe als ik gynaecoloog of verloskundige was zou ik ook gaan kloten met de weegschaal zodat hij standaard +7 aan gaf. Alle zwangeren over hun theewater :D O+
pi_155984886
Nora is dan van juli 2013, maar zit ook in 92 (en gaat nu wel echt richting 98). Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ze nu is. Ik had haar laatst naast een meetlat proberen te laten staan en dan kwam ik op 88cm (met schoentjes), maar ze wilde niet echt stil blijven staan :P


Wat een leuke foto Shandaly O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155984896
Jij bent ook gemeen zeg :(
pi_155985465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:43 schreef Kyara het volgende:
Jij bent ook gemeen zeg :(
Dank je, ik doe wat ik kan *)
pi_155985926
J.olie gaat inmiddels meer richting 98/104, ze is niet echt lang, ik gok zo'n 95cm. Broekjes maat 92 passen nog wel, ze heeft de korte dikke pootjes van haar moeder vrees ik :') .

En wat een lieve foto van je meisje shandaly!

Nog maar 16 nachtjes en onze kindersurprise word alweer 3!
  donderdag 10 september 2015 @ 22:31:36 #43
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_155986504


Mijn dochter vanmiddag ❤
pi_155986952
Hier een januarikindje. Zit nu in maat 86 bovenkleding en 80 voor broekjes en rokjes. En maat 23 van schoenen.
pi_155986975
PureEvil, die pet :D
Schatje is ze O+
pi_155987223
Ukkies allemaal ;)
(Mijn dame is natuurlijk een stukje ouder :D 1 meter lang alweer, maat 104 :') haar broer deed dat, 1 meter zijn, toen ie 4 was)

En ze is echt zo leuk :D bij zwemles van grote broer moedert ze echt over twee andere kleine zusjes. Gisteren had een meisje zo'n trekhondje mee. Het andere meisje was er even mee aan het spelen. Ging ze hem proberen te pakken voor het meisje van woendat hondje was(want die wilde hem weer). Nou ja dat lukte niet. Loopt ze naar dat meisje toe, iets door haar knieën: 'jij moog hem nu even niet' (oid). Met een wat hoger stemmetje :D echt lief
Maar ze gaat bloemen plukken met die meisjes, of ze plukt bloemen voor ze :D
HHet is soms wel heel jammer voor haar dat ze de jongste is
pi_155991004
B is van november 12.
Boven maat 104/110 :@
Beneden 92/98

95cm en 14,5kg.
pi_155991110
Isa zit in 98 maar sommige kleertjes 104 passen ook (ik vind dat beetje oversized wel schattig). 92 is wel echt aan de krappe kant nu. Ze weegt ruim 14 kg. Verder gaat het prima met haar! Ze slaapt alweer 2 nachten in haar eigen bed en de hele nacht door! Ongelofelijk wat een energie je krijgt van doorslapen ;) Man is echter nog steeds ziek :')

Oh en mijn dochter heeft verkering, met een jongetje van het kdv. Iedereen weet dat ook: je mag niet met M spelen want dat is Isa's vriend en als we het over M hebben zegt ze het ook: dat is MIJN vriend O+ Ze heeft hem ook enorm onder de duim :') Laatst wilde hij met Isa op het springkussen. Isa wilde niet en hij heeft wel een kwartier naast haar staan wachten tot ze wel wilde. Het is zo schattig O+
Sarcasme. Herken het.
pi_155991187
Djenna is van oktober 2012 en die zit nu in 104. Heel soms truitjes 110 maar ligt denk ik meer aan het merk.

Begin oktober naar cb dus dan weet ik haar lengte en gewicht.

Ben benieuwd. Ze krijgt dan de ogentest maar ze zegt niks op commando bij vreemden :')
pi_155991237
April 2013 hier. Ze draagt nog veel 86. Maar na de verbouwing en voor het verhuizen mest ik haar kast uit en gaat ze wel veel over op 92. Want sommige dingen kan ze al wel aan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155991243
En ze zit nu in de fase: laat me met rust. Blijf van me af. Ga toch weg. Ik ben het zat. Nee ik wil niet meer. En ga zo maar door :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155991266
Kaylee is van augustus 2013 en draagt nu voornamelijk nog 86. Weet wel dat de nieuwe garderobe een maatje groter word. Ineens van die hoogwater broeken. Had gelukkig al wat 92 liggen.

Hier ook getroffen door hetgeen wat heerst. Gister al een kacheltje van het kdv opgehaald en vandaag doe ik gewoon gezellig mee...
pi_155991500
Aa, jullie ook al ziek? Beterschap!

Ellie is ook van augustus 2013 en draagt nu 92 en soms al 98. Leggings in 92 zijn te kort, broeken passen nu mooi.

Geen idee hoe groot ze is, laatst maten we zelf 90 cm. De weegschaal is hier ook een hit. Ze woog 12,5 kg maar is veel ziek geweest, dus dat wel wat minder zijn nu.

Oh, en we wilden gisteren uit eten, dus ik vraag: "Sushi, pannekoeken of vis?" Het zeer gedecideerde antwoord was "Sushi!!!" Vervolgens heeft ze het er nog een uur over gehad tot we bij het restaurant waren en zich he-le-maal volgestopt ermee. Mijn kind heeft lievelingseten O+
Home is where the O+ is...
pi_155991515
Tally, hopelijk ks die fase gauw voorbij :*

Cwen, Sushi als lievelingseten O+
Ik eet het zelf niet. Dus geen idee wat Riley ervan zou vinden :D
pi_155991603
Wat leuk dat ellie zo gek is op sushi! Mijn vriend houdt er helaas niet van dus ik eet het amper. Soms belt mn zus op dan gaan de mannen biefstuk en patat eten met de kleintjes en gaan wij voor sushi!

Jullie ook nog steeds ziek dus?
Wel lekkere timing een dag voor mn verjaardag
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:41:40 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155991657
Wauw PE, weet je zeker dat ze nog in het peutertopic hoort? Wat is ze groot! O+

Peuterliefde bij Isa O+

En ehm.. Gezellige fase Tally, hopelijk duurt hij niet zo lang!

Beterschap voor jullie allebei Aapie!

Heerlijk dat Ellie van sushi houdt Cwen! Daar ben ik zelf erg dol op :)
Eigenlijk wel een goed idee om eens met Nora te proberen. Ze is wel dol op vis, maar ze houdt niet zo van rijst ..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155991707
Femke is van mei 2013, en ik ben sinds vorige week aan het shoppen voor 92/98. Ik heb met name moeite met broekjes. Alle meisjesbroeken zijn tegenwoordig skinny, slimfit, of extra slim, of superduper slimfit... En Femke niet. En al zeker niet als er ook nog een luierkontje in moet. Ze zou dan wat billen betreft al in een slimfit 104 passen ofzo, maar de pijpen zijn dan zo lang dat de omslag weer terug komt boven haar knieën... 8)7 Laatste spijkerbroekje heb ik maar bij de jongensafdeling gescoord :9

Wij zijn ook niet zo van de sushi, maar ik vrees dat Femke er geen moeite mee zou hebben. Ons vuilnisbakkie eet nog steeds alles wat je haar voorzet. (Waarschijnlijk vandaar ook bovenstaand 'probleem' :@)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:51 schreef Tally het volgende:
En ze zit nu in de fase: laat me met rust. Blijf van me af. Ga toch weg. Ik ben het zat. Nee ik wil niet meer. En ga zo maar door :')
Klinkt als een vermoeiende fase... c_/ ?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Ben benieuwd. Ze krijgt dan de ogentest maar ze zegt niks op commando bij vreemden :')
Als het goed is, weet een CB-mevrouw daar wel mee om te gaan. Djenna zal de eerste peuter niet zijn die bij vreemden niet veel zegt.

Spirit, wat lief is dat he? Peuterliefde... *; Femke heeft ook een vriendje op het kdv, JJ, en hij woont hier in de straat twee blokken verderop. Als we daar langs lopen of fietsen, wijst ze ook altijd even: "DJEEDJEE!!" O+
En de peuterliefde van Lars - inmiddels kleuterliefde - heeft hier woensdag nog gelunched :)
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:52:40 #58
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155991800
Nora heeft nu heel goed door dat ze door te vragen dingen voorelkaar krijgt. Nu lijkt ze echt heel goed opgevoed, want voor alles vraagt ze 'mag ik ..?'
Ze was afgelopen week uit logeren bij opa en oma en die waren al helemaal verbaasd dat ze bij alles vroeg of het mocht :+
Hadden ze de tosti voor haar in stukjes gesneden, wees ze bij elke hap een stukje aan en vroeg ze of die mocht :P

Sowieso wel leuk om te zien dat ze steeds beter kan uitdrukken wat ze wil.

Toen we haar naar opa en oma brachten vroeg oma aan mijn man en mij of we koffie wilden. Dus ze loopt naar de keuken om het te gaan maken, roept Nora haar na 'mag ik thee!?'
Ze laat zich iig niet meer zomaar overslaan :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 11 september 2015 @ 08:56:12 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155991852
Awwwh, Femke ook al een peuterliefde O+ En Lars zelfs een langlopende relatie al? :+ O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155991913
Jaja... ze zijn verloofd ;) Ze willen later trouwen en dan zijn Femke en T. (haar broertje) hun kinderen. ;)
pi_155992039
Aaaah shandaly dat is wel schattig!

Sylver wat praat ze al goed zeg. Kaylee begint pas net echt te praten. Ze roept wel overal waar we binnenkomen heel hard halloooo. Ze praat voornamelijk in haar eigen taaltje. Nana is banaan en mjaaauw is poes. Wij doen wel ons best om haar de juiste woorden aan te leren
pi_155993049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef L-E het volgende:
Welke maat zitten de april/mei-2013-kindjes nu? Sticker zit in 92, en hoewel hij wel echt tenger blijft lijkt hij qua lengte wel iets meer in te lopen op leeftijdgenootjes.
Aiden is dus van april en zit nu in maat 104/110. Ik geloof dat ie zo'n 98 cm is, lastig te meten en weegt bijna 15 kilo. :)
Hij past van zijn lang zal ze leven niet meer in de maten die sommige van jullie noemen. 86-92 etc., die zijn allang weggestopt.
pi_155993176
Overigens, hoe eten jullie kleintjes?
Aiden is nogal een kliederaar (spelen) dus standaard na het eten even stofzuigen/vegen en zijn handen en gezicht wassen.
Hoe lang duurt die fase nog? Ben het beu. :P
pi_155993914
Herkenbaar probleem shandaly!
Hier is het ook gewoon ook echt haar bouw, brede bovenbenen :')
Nu wordt ze ook wel smaller trouwens en zonder luier scheelt het echt best veel, dus dat is wel fijn :D
pi_155995646
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:17 schreef vencodark het volgende:
Overigens, hoe eten jullie kleintjes?
Aiden is nogal een kliederaar (spelen) dus standaard na het eten even stofzuigen/vegen en zijn handen en gezicht wassen.
Hoe lang duurt die fase nog? Ben het beu. :P
Same here :')
Hij kan nu nét z'n lepel fatsoenlijk naar z'n mond brengen, dat is al heel wat.

Verder inderdaad veel poetsen na de tijd.
pi_155996041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Same here :')
Hij kan nu nét z'n lepel fatsoenlijk naar z'n mond brengen, dat is al heel wat.

Verder inderdaad veel poetsen na de tijd.
Oh hij kan het allemaal wel maar verdomt het soms gewoon. :P
Dan denk ik: "Was hij maar 12 ofzo". :')
pi_155996358
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh hij kan het allemaal wel maar verdomt het soms gewoon. :P
Dan denk ik: "Was hij maar 12 ofzo". :')
Hehe :')
Met bijvoorbeeld spinazie voer ik hem gewoon hoor, want die teringzooi gaat óveral zitten en je krijgt het nóóit schoon :o
pi_155996840
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh hij kan het allemaal wel maar verdomt het soms gewoon. :P
Dan denk ik: "Was hij maar 12 ofzo". :')
Mijn oudste is 8, die kan in ieder geval zijn eigen snoet wassen bij de kraan :P
Daan kan ook wel lekker knoeien, maar hij pakt toch steeds vaker zijn bestek. En gebruikt het handiger..
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:45:11 #69
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_155997470
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh hij kan het allemaal wel maar verdomt het soms gewoon. :P
Dan denk ik: "Was hij maar 12 ofzo". :')
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan niet persé beter is geworden 😂
pi_155999539
Kaylee eet eigenlijk vrij netjes met bestek. Vorkje prikt ze mee en lepel schept ze mee. En tuurlijk gaat er weleens wat naast maar dat is niet structureel.
pi_155999666
M eet heel netjes. Hoeft ook niet echt een slab meer om. De meiden gebruiken wel een vork of lepel maar ook hun handen. Natuurlijk smeren ze als ik even niet kijk van alles in hun haar. Liefst spinazie of yoghurt. Na spinazie trouwens standaard in bad. Maar ik vind dat eigenlijk geen probleem. Voeren doen we al al heel lang niet meer. Wordt ook niet geaccepteerd. Behalve dan hulp bij het laatste beetje.
pi_156000285
Daan en Chris weigerden beide vanaf 12,5 maand om gevoerd te worden. Slabbetjes is ook al een poos terug. Tot 2/2,5 jaar misschien?
Het viel me vorige week wel op dat er steeds minder op de grond ligt. En zijn shirts houden het vaak ook nog wel uit na het avondeten..
pi_156000524
Hier zit ze vooral met een vork in haar ene hand om vervolgens met haar andere hand het eten in haar mond te stoppen. Voeren mag hier al heel lang niet meer. Het liefst zou ze zelf haar vlees ook snijden, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren. Heel af en toe mag ik tussendoor een hapje in haar mond schuiven.
Een bende is het vaak wel. Vanaf wanneer dat dat ook weer goed ging komen ben ik vergeten. Maar Jelle die net vier is eet best netjes al een hele tijd. Denk dat het ergens rond de drie jaar beter ging ;)

Lengte en gewicht hier (eind aug 2013) is ongeveer 88 cm en maat 92. En een kilo of 12 geloof ik (gemeten en gewogen iets voor ze twee werd, ze is volgens mij in de tussentijd nog wat gegroeid)
  vrijdag 11 september 2015 @ 16:23:18 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156001571
Waarom mag ze niet zelf vlees snijden?
  vrijdag 11 september 2015 @ 18:29:54 #75
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156004479
Nora kan heel netjes met bestek eten, maar meestal heeft ze honger en besluit ze dat het met haar handen sneller gaat :P Hier dus vaak ook nog een kliederboel, maar de grond is meestal nog wel schoon.

Aapie; volgens mij is Nora wel snel met praten. Heb nu al een paar keer gehad dat mensen dachten dat ze (bijna) 3 was, ook doordat ze niet heel klein is denk ik. Ik denk dat het best snel zou kunnen gaan met Kaylee nu, als ze nu net meer begint te praten.
Ik verbeter Nora niet als ze een eigen woord gebruikt of een woord verkeerd uitspreekt, maar herhaal dan in een reactie gewoon het juiste woord. Op een gegeven moment neemt ze die dan automatisch over :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156006470
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:29 schreef Sylver_ het volgende:
Nora kan heel netjes met bestek eten, maar meestal heeft ze honger en besluit ze dat het met haar handen sneller gaat :P Hier dus vaak ook nog een kliederboel, maar de grond is meestal nog wel schoon.

Aapie; volgens mij is Nora wel snel met praten. Heb nu al een paar keer gehad dat mensen dachten dat ze (bijna) 3 was, ook doordat ze niet heel klein is denk ik. Ik denk dat het best snel zou kunnen gaan met Kaylee nu, als ze nu net meer begint te praten.
Ik verbeter Nora niet als ze een eigen woord gebruikt of een woord verkeerd uitspreekt, maar herhaal dan in een reactie gewoon het juiste woord. Op een gegeven moment neemt ze die dan automatisch over :)
Ik doe maar even een +1, soms is Nora net Ellie :D.
Home is where the O+ is...
pi_156006611
Hier wordt soms heel netjes gegeten, met bestek, heel aandachtig, en dan belandt vrijwel alles keurig in zijn mond. Maar meestal stopt hij de stronken broccoli in zijn oor terwijl hij een doolhof van rijst maakt op zijn voorhoofd, maar dan wel als hij pas vol zit want er wordt eerst gegeten, geklier is een teken dat hij genoeg heeft. Ik heb in de keukenkast een stapel washandjes liggen en na elke maaltijd wordt hij schoon gepoetst. Snijden mag hij overigens zelf doen, het lukt alleen vaak nog niet goed.
pi_156006754
Luuk is rond de meter en 15.5 kilo. Hij eet bijna niets maar groeit wel. Leeft dus echt van de lucht en de liefde gok ik.
We zijn vandaag weer een keer samen naar de julianatoren geweest. T was weer enorm genieten. Vorige keer dat we er waren was er sprookjes feest. Hij vond de voorstelling toen heel erg eng. Nu was vandaag de voorstelling van Thomas de trein. Luuk wilde eerst de tent niet in. Want eng. Toch gegaan en toen de voorstelling van Thomas begon durfde hij toch te kijken. Op t eind klapte hij enthousiast mee O+
Verder moeten de attracties zo hard mogelijk gaan....

*poef* nu is het weg
pi_156007239
Hier geen nette eter. Ze eet inderdaad ook nog veel met haar handen. Hulp wil ze niet.

Leuke foto KJ.

Wii zijn vandaag naar de Efteling gegaan. Was echt heel erg leuk en Riley heeft ontzettend genoten. O+
pi_156009304
Leuke foto KJ!

En Riley in de Efteling. Post ook even je paddestoel foto! O+
pi_156009341
Mijn hart maakte een sprongetje toen ze vandaag samen en spontaan met z'n drietjes hand in hand in een kringetje in de zon en in de tuin gingen dansen. Je kon me opvegen O+
pi_156009735
Oh wow! Dat lijkt mij echt het schattigste ooit Kyara!
Rammel rammel O+
Leuk Omen! Efteling is tof! En verder ben ik niet gekomen met lezen ;)
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:48:45 #83
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156010561
Haha Cwen, ik herken ook vaak Nora in je beschrijvingen van Ellie :Y

Je zou niet zeggen dat hij weinig eet, kaatje. Grote jongen al! O+

Leuk de Efteling, Omen. Foto? :)

En hoe schattig Kyara! Ik zou ook een plasje zijn O+ O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156010637
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 19:40 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik doe maar even een +1, soms is Nora net Ellie :D.
Ik dacht ook net (na het lezen van je vorige post) 'Huh, dit heb ik toch net gelezen? Weet ze nu al niet meer dat ze dat net verteld heeft?'
Bleek de post van Sylver te zijn :+
pi_156010691
Oh en Ow haat vieze handen dus eet redelijk netjes ;)

En ik heb hem woensdag op de weegschaal gezet: 11.1 kg en 92 cm... Mijn lange dunne O+
pi_156011160
Tally ik herken je post (alweer :') ).
Rosalie kan heel lief zijn en vindt alles goed. Maat ze heeft ook momenten dat ze eigenlijk al hysterisch begint. Dan denk ik 'wat gebeurd er nu dat ze zo hysterisch is?' Volgens mij niks.
Ik ben haar nu wel aan het leren dat ik haar dan vaak juist nìet begrijp, omdat ze tussen het gillen/snikken door gewoon niet goed te verstaan is.
Het is vaak ook wel frustratie dat iets niet lukt.
Op vakantie kwam ze naar me toe: ik moest de handdoek om haar doen zodat ze een koningin was. Ik: :?
Hoe moet dat dan?
Rosalie gelijk over de flos. Na wat verkeerde houdingen kwam ik erachter dat hij onder haar armen door om haar middel gewikkeld moest. Maar mèn, dat kan ik toch ook niet weten.

Ik heb dr kast van Rosalie uitgemest en ze heeft duidelijk een maatje groter nodig. Ze is van eind maart 2013. Maat 92 is neg niet lang genoeg voor het mooie, niet bij haar lijfje en niet bij de mouwen.
Maar geen idee of de h&m ook losse 98 heeft, of dat je alleen 98/104 daar hebt. Ik wil ze eigenlijk nog niet meenemen om te shoppen.
(Bedenk net dat ik in mijn pauze ook mooi naar v&d kan. Dan weet ik dat 98 goed valt. Maar als iemand antwoord op de h&m vraagt heeft: graag).

Met eten wil ze niet geholpen worden (lees: wederom krijsbui) dus het wordt vaak een rommeltje. Ik vind dat niet heel erg, als ze maar lekker eet. Maar mijn vriend kan er wat minder goed tegen dus dan wordt het mopperen en gooit Rosalie uit protest haar kont tegen de krib en eet niet meer. En dan wordt dat weer een issue....*zucht* soms zitten die twee elkaar zo in de weg.

We zijn vannacht thuisgekomen van 2 weken vakantie. We landden om 01.00 op Schiphol. Ze heeft wel even geslapen op schoot, maar alles bij elkaar niet meer dan 2 uurtjes. Daarna in de taxi naar huis. Daarin heeft ze wel liggen slapen. Wexwaren om 03.15 thuis en ik heb ze zo in bed kunnen leggen. Om 09.30 wad ze weer wakker. Helaas met een hele grote voorraad snot en in de loop van de ochtend is ze haar stem verloren. We zijn hem nog steeds aan het zoeken. Sneutje.
Hopelijk knapt ze snel op.
pi_156011224
Kyara, dat is echt lief O+

Jeetje Loj. Echt een lange dunne. Riley is 10,5 kilo en een cm of 86

Hier de paddenstoelfoto O+

pi_156013661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 16:23 schreef PureEvil het volgende:
Waarom mag ze niet zelf vlees snijden?
Ik vind persoonlijk een mes best gevaarlijk voor een peuter :@ (ooit pakt ze hem wel eens bij mij weg, en dan zwaait ze er wat mee in de rondte) en een mes van zon kinderbestekje is dan weer niet scherp genoeg om een stuk vlees mee te snijden. Dus ik wacht er liever nog even mee eigenlijk. Maar misschien ben ik er dan te voorzichtig mee ofzo..
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:54:24 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_156014920
Dat moet je ze gewoon aanleren. Leren dat je mes niet is om mee te zwaaien maar om je vlees te snijden of brood te smeren.

En laten we eerlijk zijn. De meeste messen uit de keukenla zijn niet echt scherp te noemen
pi_156016286
KJ en Omen, wat een lieve foto's!

Danic, beterschap met je meisje... ;(

Hier geen mes, alleen een vork of lepel. Vlees doen we niet aan, dus dat hoeft ook niet gesneden te worden. Groenteburger oid snijd ik zelf in stukjes.
Vind dat eigenlijk niet zo nodig, dat netjes eten. Hark zelf ook alles met een lepel naar binnen :')
pi_156018187
Omen wat een lieve foto!

Kaatje mooi mannetje! Hier krijg Jan genoeg binnen maar warm eten is echt matig maja groeit ook goed!

Jan kan wel helpen met snijden maar dan mesje en wat hij snijd in de hand, is voorzichtig met messen.
Teun is nu echt bezig met bestek gaan eten wil alles zelf doen dus lepel, slagveld valt meestal mee en de hond heeft al bedacht onder zijn stoel te gaan zitten.

Jan was de laatste tijd erg lastig, snel boos en ontzettend lomp. Sins een aantal dagen merk je dat hij een sprongetje heeft gemaakt vooral geestelijk. Praat meer, duidelijker, nieuwe woorden, weet alle plaatjes van kiki deze maand. Kiki voor volgende maand had de gastouder hem laten zien en gaat over het verkeer wist hij alles behalve zebrapad.
Teun pakt het kiki systeem ook goed op komt zelf met kaartjes aan als hij wat gezien heeft, zegt spin en slak

[ Bericht 18% gewijzigd door Goitske op 12-09-2015 07:43:16 ]
pi_156018291
Kyara, dat klinkt als een heerlijk stel! O+

Hier wel een mes. Meestal die van het kinderbestek. Prima om je aardappels en groente doormidden te "snijden". Soms vraagt hij mijn mes, als hij iets als vlees wil snijden. Maar vlees eet hij niet graag, dus dat gebeurd niet zovaak. Als hij mijn mes leent, snijdt hij daar netjes mee. Als je er gekke dingen mee gaat doen, dan kun je het inleveren.
Hij wil ook wel het aardappelschilmesje/scherpe koksmes voor de champignons, maar dat mag hij mooi met een gewoon mes doen. Dat is me wel te scherp. En een gewoon mes werkt ook.

Danic, wel lekker rustig zonder stem ;) nee, geintje: beterschap!

Hier wordt lekker gehoest. Daan was begin van de week ook wat kortaf en mopperig, dat is nu wel over, maar dat hoestje blijft hangen. Vooral begin van de ochtend. Niet meer de halve nacht, dat is al een verbetering ;)

Wij gaan over een uurtje weer richting kleuterzwemmen.
pi_156018812
Zoë: Mama, Féline denkt dat haar broodje en worst er voor de sier liggen.

Waarop Féline antwoord: Ik heb gewoon een beetje rust nodig :')

Ze is ontzettend verkouden en herft gister vanaf 3 uur 's middags tot een uur of 8 bijna aan één stuk gehuild dus ik denk dat die verkoudheid dr wel in de weg zit. Wel vanmorgen pas om half 9 wakker geworden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156035659
Wat een leuke foto Shandaly! :D

Wat goed dat ze zo een taalsprong heeft gemaakt en nu zo goed kletst!

Verder niet bijgelezen.

D is ook al meer aan het kletsen, 2 woordzinnetjes gaan goed. 3woordzinnetjes ook al af en toe. Hij begrijpt ook heel goed wat wij zeggen, al blijft de logopedie om het hoekje kijken als het praten nu weer minder wordt.

Psz gaat goed, hij gaat er graag naartoe. Ook geen traantjes meer bij het weggaan. En je merkt nu al na een paar weken dat hij ook meer en meer met andere 'vreemde' kindjes wil spelen en er contact mee probeert te maken.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_156037285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 19:44 schreef L-E het volgende:
Hier wordt soms heel netjes gegeten, met bestek, heel aandachtig, en dan belandt vrijwel alles keurig in zijn mond. Maar meestal stopt hij de stronken broccoli in zijn oor terwijl hij een doolhof van rijst maakt op zijn voorhoofd, maar dan wel als hij pas vol zit want er wordt eerst gegeten, geklier is een teken dat hij genoeg heeft. Ik heb in de keukenkast een stapel washandjes liggen en na elke maaltijd wordt hij schoon gepoetst. Snijden mag hij overigens zelf doen, het lukt alleen vaak nog niet goed.
+1 op alles! :D Echt zo herkenbaar!

E vraagt trouwens zelf ook vaak om handen poetsen (of liefst nog wassen bij de kraan) tijdens het eten :') En ze eet met kinderbestek. Brood smeren mag ze zelf en kan ze ook best goed, en snijden doet ze hard haar best op, maar ze houdt de messen structureel ondersteboven :')
pi_156037378
Handen wassen is hier ook de bom ja! 'Met heep, mama' :D
pi_156037396
_O- O+!
pi_156037435
En alles zelluf willen doen, mama mag vooral niet helpen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_156037501
Jaaa idd! 'Helf doen, mama' :D
pi_156037694
Van het zelluf doen maak ik maar flink gebruik voordat ze dalijk puber is en ineens niks meer zelf kan( of daar lijkt het
op). Dus maakt Jolie haar bed op, dekt ze tafel, helpt ze met groenten snijden en wassen, en stofzuigen, stoffen en in de gang mag ze dweilen. Afdrogen doen we met 2 handdoeken, zij de 1 ik de ander, dat word gedoogd door madame.
Geweldig leuke leeftijd dit! Zo zoekend naar grenzen, maar toch ook nog zo graag dichtbij je zijn .
pi_156042599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:55 schreef -mandy- het volgende:
En alles zelluf willen doen, mama mag vooral niet helpen
Waag het bijvoorbeeld niet om de deur open te doen, dan wordt ie boos. Dus moet de deur eerst opnieuw dicht zodat hij het zelf weer open mag doen.
Zo zijn er tal van voorbeelden. :)
pi_156042892
Zelluf doen!
Heerlijk! Ik geniet er echt van.
Gewoon dit is zo'n toffe leeftijd.

Zo zitten mijn ventjes nu samen te spelen. Ow is hele fantasieverhalen aan het vertellen aan Js. Geeft hem af en toe een speeltje waar Js dan even mee moet spelen, waar Ow dan weer een verhaal bij verzint.
pi_156044373
Pfoeh hier gisteravond een behoorlijk kippenvel moment gehad met ons Flint.

Zoals elke avond de afgelopen tijd was het weer een grote ellende met slapen. Goed als je erbij bent hysterisch als je weg gaat. We waren alweer ruim een uur verder en ik was naar beneden gegaan en vriendlief naar boven.
Hij zegt tegen Flint kom Flint ga je lekker slapen? Flint ging op de rand van z'n bed zitten kijkt vriendlief recht aan en vraagt ineens en Eremie dan? Vriendlief krijgt spontaan een hartverzakking want Jeremy is zijn overleden broertje! Vriendlief heeft hem gezegd dat ook Jeremy lekker gaat slapen Flint zegt oké gaat liggen en slaapt :{
Alleen het is dus een raadsel hoe hij ineens bij Jeremy komt want we hebben het er eigenlijk nooit over en het is ruim 23 jaar geleden dat hij gestorven is... Zo apart! Vriendlief kwam gewoon helemaal beduusd beneden en moest echt even bijkomen...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156044544
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:34 schreef Ereshkigal het volgende:
Pfoeh hier gisteravond een behoorlijk kippenvel moment gehad met ons Flint.

Zoals elke avond de afgelopen tijd was het weer een grote ellende met slapen. Goed als je erbij bent hysterisch als je weg gaat. We waren alweer ruim een uur verder en ik was naar beneden gegaan en vriendlief naar boven.
Hij zegt tegen Flint kom Flint ga je lekker slapen? Flint ging op de rand van z'n bed zitten kijkt vriendlief recht aan en vraagt ineens en Eremie dan? Vriendlief krijgt spontaan een hartverzakking want Jeremy is zijn overleden broertje! Vriendlief heeft hem gezegd dat ook Jeremy lekker gaat slapen Flint zegt oké gaat liggen en slaapt :{
Alleen het is dus een raadsel hoe hij ineens bij Jeremy komt want we hebben het er eigenlijk nooit over en het is ruim 23 jaar geleden dat hij gestorven is... Zo apart! Vriendlief kwam gewoon helemaal beduusd beneden en moest echt even bijkomen...
Wauw.. kippenvel hier.. Wat bijzonder! O+
pi_156044618
Ja was echt heel apart,Flint is wel heel erg met namen bezig maar van Jeremy noemen we eigenlijk nooit omdat hij nog zo klein is en niet snapt wie dat dat is ( dachten wij ;)) en het kwam zo onverwachts
Mooi idee dat zijn stoere oom op hem Let...hebben we Flint niet voor niks naar hem vernoemd ( Flint Jeremiah)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156044677
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:51 schreef Ereshkigal het volgende:
Ja was echt heel apart,Flint is wel heel erg met namen bezig maar van Jeremy noemen we eigenlijk nooit omdat hij nog zo klein is en niet snapt wie dat dat is ( dachten wij ;)) en het kwam zo onverwachts
Mooi idee dat zijn stoere oom op hem Let...hebben we Flint niet voor niks naar hem vernoemd ( Flint Jeremiah)
Ja O+__! hier.. wat mooi..

Vinden jullie de tijd nu rijp om F over z'n oom te vertellen?
pi_156044899
Flint is net 2 en een half, snapt dus nog niet precies wat er aan de hand is. Het is niet dat het een geheim is ofzo want er staat op de kast een hele grote foto van hem en bij schoonouders natuurlijk ook.
We hebben besloten dat als hij het benoemd dit gewoon serieus te nemen maar het daar verder bij te laten. Wanneer hij straks ouder is kunnen we het hem beter uitleggen. Ome Jeremy hoort er natuurlijk gewoon bij!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156045980
Mooie oplossing zo :Y

Och wat lief.. smelt er van O+
pi_156046602
Klinkt alsof Flint een lijntje heeft met Jeremy :)
pi_156047032
Wat mooi Ereshkigal, ook voor je man, dat zijn broertje op Flint let <3 Ik denk ook dat die kleintjes meer begrijpen dan je denkt en dat je best al iets over hem kunt vertellen :*
pi_156049281
Mooi, Eresh :Y
Fijn dat zijn oom op hem let :*
Home is where the O+ is...
pi_156049451
Kippenvel Eresh O+ :*
pi_156053666
Wow Eresh, wat mooi en bijzonder.
  zondag 13 september 2015 @ 20:21:33 #114
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156057937
Eresh, bijzonder O+.

Afgelopen vrijdag gesprek gehad met de psz leidsters. Schiet me maar lek! Ze verdenken Draak nu van hoogbegaafdheid/hoog sensitief omdat ze 'sociaal wat achter loopt'. Ze speelt veel alleen, praat in zichzelf, plaatst regelmatig de handen op haar oren plaatst en zondert zich dan af en soms zit ze zo in haar eigen wereld zit dat ze onbereikbaar is voor anderen.

Thuis merk ik niets van dit alles, dus mijn eerste reactie was dan ook: hoe zou jij het vinden als je in een groep terecht komt met mensen die 6 niveaus lager communiceren dan jijzelf?
Daar hadden ze geen antwoord op :').
Ze gaan wel zorgen dat er cognitief meer uitdaging komt voor haar. Maar of dat genoeg gaat zijn? Ik geef ze tot aan de herfstvakantie.

Wel heb ik een mailtje gewaagt richting een bevriende kinder-orthopedagoog met onze casus. Even kijken wat hij van de situatie denkt. Misschien zie wij thuis toch dingen over het hoofd.
Hopelijk krijg ik daar morgen een reactie van en dan zien we maar weer verder.

And so the story continues...
  maandag 14 september 2015 @ 16:46:22 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156082042
Als het hoogbegaafdheid zou zijn, dan zou ze toch juist al naar de kleuterklas kunnen? :? Bij Anouk was er ook een jongetje die in juli 4 werd en 2 maanden daarvoor al instroomde in de kleuterklas.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156083041
NTS _O- Geniale opmerking.

Wat naar dat ze zo moeilijk doen en dat je dochter er nu de dupe van is..
  maandag 14 september 2015 @ 19:27:39 #117
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156085958
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Susie het volgende:
Als het hoogbegaafdheid zou zijn, dan zou ze toch juist al naar de kleuterklas kunnen? :? Bij Anouk was er ook een jongetje die in juli 4 werd en 2 maanden daarvoor al instroomde in de kleuterklas.
Ja, áls ze dat al is. Maar daar moet natuurlijk eerst het officiële etiketje voor geplakt worden hè, want zonder etiket kun je niks in deze maatschappij. Idioterie eerste klas :').

Stomme van alles is dat een van haar vriendinnetjes pas eind september jarig is, maar wel al vanaf de eerste week naar school mag want 'dat is ook niks, instromen na 4 weken school' :').

We zullen het zien. Helaas nog geen reactie van de orthopedagoog, morgen eens achteraan bellen.
pi_156086163
Hoogbegaafdheid wordt pas gediagnosticeerd vanaf 4 of 6, en dan nog met een slag om de arm, dus ik vind het heel bijzonder dat een psz zo snel met zo'n term strooit. Zou ik echt niet blij van worden.
pi_156087245
Hoog begaafd en hoog sensitief zijn toch twee verschillende dingen? Vroeg het me even af omdat je er een / tussen schrijft?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156090278
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:03 schreef Estrys het volgende:
Hoog begaafd en hoog sensitief zijn toch twee verschillende dingen? Vroeg het me even af omdat je er een / tussen schrijft?
Zeker verschillend, maar het kan ook samen voorkomen, kan ik je uit ervaring mededelen ;). Plus, ik denk dat ze het hier beide noemden omdat beide zou kunnen.

Ik vind de psz juffen erg voorbarig in het uitdelen van zulke suggesties. Ook zou ik denken dat ze dan al eerder signalen hadden opgevangen?
Home is where the O+ is...
  maandag 14 september 2015 @ 21:22:04 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156090411
Dat jongetje waar ik het over had, heeft een oudere broer en zus, die hoogbegaafd zouden zijn, dus dit jongetje ook :? Ik zag hem toevallig toen ik in juni met Anouk op de kleuterschool aan het kijken was, mijn hart brak, wat zat dat jongetje zielig te kijken. Maar goed, kan ook het moment geweest zijn natuurlijk ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156090534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef L-E het volgende:
Welke maat zitten de april/mei-2013-kindjes nu? Sticker zit in 92, en hoewel hij wel echt tenger blijft lijkt hij qua lengte wel iets meer in te lopen op leeftijdgenootjes.
Mijn juni 2012'je zit boven in 98, onder in 92 nog. Voor het perspectief :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156091022
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:34 schreef L-E het volgende:
Hoogbegaafdheid wordt pas gediagnosticeerd vanaf 4 of 6, en dan nog met een slag om de arm, dus ik vind het heel bijzonder dat een psz zo snel met zo'n term strooit. Zou ik echt niet blij van worden.
Zelfs dan word er nog gesproken van een ontwikkelingsvoorsprong en zeker nog niet over hoogbegaafdheid.
pi_156091043
Wat een gedoe NTS. Frustrerende situatie.

Mijn duo is vandaag voor de allereerste keer naar de psz geweest en ze hebben het prima gehad. Ik kon zonder problemen gaan (J begon al te zwaaien voordat ik überhaupt weg ging en D was vooraf bezorgd of haar banaan dan wel bleef :') ). ze zijn in de kring blijven zitten en ze hebben ook nog gepraat. D heeft zelfs 5 seconden ergens anders gespeeld dan haar zus. En ze gingen huppelend naar huis O+
pi_156091121
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 21:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn juni 2012'je zit boven in 98, onder in 92 nog. Voor het perspectief :+.
Okt 2012 zit in 104 gaat al richting 110
April 2014 in 86 soms al 92

Mijn jongens zijn wel groot vergeleken leeftijdsgenootjes
pi_156091266
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef Kyara het volgende:
Wat een gedoe NTS. Frustrerende situatie.

Mijn duo is vandaag voor de allereerste keer naar de psz geweest en ze hebben het prima gehad. Ik kon zonder problemen gaan (J begon al te zwaaien voordat ik überhaupt weg ging en D was vooraf bezorgd of haar banaan dan wel bleef :') ). ze zijn in de kring blijven zitten en ze hebben ook nog gepraat. D heeft zelfs 5 seconden ergens anders gespeeld dan haar zus. En ze gingen huppelend naar huis O+
O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_156091424
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef Kyara het volgende:
Wat een gedoe NTS. Frustrerende situatie.

Mijn duo is vandaag voor de allereerste keer naar de psz geweest en ze hebben het prima gehad. Ik kon zonder problemen gaan (J begon al te zwaaien voordat ik überhaupt weg ging en D was vooraf bezorgd of haar banaan dan wel bleef :') ). ze zijn in de kring blijven zitten en ze hebben ook nog gepraat. D heeft zelfs 5 seconden ergens anders gespeeld dan haar zus. En ze gingen huppelend naar huis O+
Goed zeg! *O*

NTS wat jammer zo. Alsof ze nu excuses aan het verzinnen zijn...

Eresh wat bijzonder en ook wel een beetje schrikken voor je vriend denk ik!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156091581
Hoogbegaafd zijn hoef je niet een gat voor in de lucht te springen. Vriendin van mij haar zoon is hoog begaafd. Nou je wordt al gek van dat hij alles perfect wil weten, lagere school een drama, speciaal onderwijs voor hoogbegaafde kinderen wat ze zelf moesten betalen, vlak voordat hij naar groep 8 ging kregen ze te horen we kunnen hem in groep 8 ook niks meer bieden dus acuut voortgezet onderwijs moeten regelen ging hij als 10 jarige naar het vwo wat ook al geen uitdaging echt is -O-
  maandag 14 september 2015 @ 21:54:35 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156091789
Wat super Kyara! Fijn dat ze het naar hun zin hebben gehad!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 september 2015 @ 21:56:45 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156091885
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 19:27 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ja, áls ze dat al is. Maar daar moet natuurlijk eerst het officiële etiketje voor geplakt worden hè, want zonder etiket kun je niks in deze maatschappij. Idioterie eerste klas :').

Stomme van alles is dat een van haar vriendinnetjes pas eind september jarig is, maar wel al vanaf de eerste week naar school mag want 'dat is ook niks, instromen na 4 weken school' :').

We zullen het zien. Helaas nog geen reactie van de orthopedagoog, morgen eens achteraan bellen.
Neem trouwens aan dat dat vriendinnetje niet op dezelfde school zit?

Ik wacht trouwens nog steeds op een belletje voor de wendagen :X Ze is pas 24 oktober jarig, maar dat is precies einde herfstvakantie hier.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 14 september 2015 @ 21:59:03 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156091989
Ik zei vandaag tegen Anouk dat ze straks 5 dagen naar school gaat en dus niet meer 2 dagen met mama is. Dat gezichtje van haar, nadenkend en toen opmerkend "maar dan ga ik je missen mama" O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156092049
Aaah Anouk O+
  maandag 14 september 2015 @ 22:00:29 #133
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156092061
Ik ga er ook niet vanuit dat de leidsters het bij het rechte eind hebben. Sterker nog, ik ben er eigenlijk fel op tegen om kinderen op jonge leeftijd al een etiket op te plakken. Kinderen zijn kleine mensen, en iedereen is anders.
Ik ben ook geen sociale mus en ik kan ook niet met grote groepen mensen (veel rumoer) omgaan. En mijn man heeft dat als hij intensief met iets bezig is, je hem een por moet geven voordat hij reageert, want hij hoort dan geen steek. Dus ik denk dat op sociaal gebied Draak gewoon het 'slechtste' van 2 werelden meegekregen heeft en ze echt niet hoogsensitief is. HS belemmert normaal niet alleen het sociale aspect, maar ook de zintuigen. En dat zie ik thuis dus niet.
Het enige waar misschien een kern van waarheid in kan zitten is de hoogbegaafdheid, en daarvoor heb ik dan ook de orthopedagoog ingeschakeld. Draak is naar mijn mening gewoon leergierig en wie ben ik om haar daarin af te remmen.
Maar we zullen eens zien hoe de orthopedagoog reageert.

Aan de ene kant hoop ik op een etiketje, want dan krijgt ze misschien eindelijk ook de erkenning die ze nodig heeft. Maar aan de andere kant zie ik het totaaaaaal niet zitten om zo vroeg al een andere behandeling te moeten krijgen.
  maandag 14 september 2015 @ 22:02:10 #134
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156092170
Susie, jawel hoor, haar vriendinnetje gaat naar dezelfde school.
Schiet me maar lek :').
  maandag 14 september 2015 @ 22:09:17 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156092521
Kinderen uit september direct bij begin schooljaar laten beginnen is standaard bij alle scholen.
Kinderen bij 3 jaar en 8 maanden laten starten niet.
Het is gewoon strak rechtlijnig de regels volgen.
Of het juist is is wat anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156095503
Wow Erish, wat bijzonder! Wow O+

Poeh NTS, wat een apart verhaal weer. Cognitief meer uitdaging zou wel fijn zijn denk ik voor haar. Ik zou het gewoon eisen!
Ik ken iemand van zes die is getest op hoogbegaafdheid. Alleen hebben ze slechts een schatting nu van de hoogte van het IQ, omdat de test niet verder doorging voor zijn leeftijd.

Kyara, wat tof! Je grote meiden! Heb je het gevoel dat je apart spelen moet gaan stimuleren of heb je het vertrouwen dat dat vanzelf wel gaat komen?

Over kdv/psz gesproken... Ow mocht vandaag naar de 3+ groep (dan worden ze hier voor twee uur uit de groep gehaald)! Ik zat natuurlijk de laatste weken te zeuren dat hij in z'n groep geen leeftijdsgenootjes meer had (veel baby's tot 1,5 en 1 meisje van bijna 4) en dat hij ook geen aansluiting had. En omdat hij cognitief best sterk is had ik dit al een tijd geleden geopperd. Hij had veel gehuild (want ja, andere leidster, peuters en omgeving :') ) maar hij bleef er thuis maar over praten. Cognitief had hij het ook echt top gedaan en past hij prima in de groep :) . Gelukkig maar, ik had eindelijk weer eens een happy peuter!
pi_156099683
Jeetje, nts. Heb je alles al voor jezelf op een rijtje kunnen zetten? :*

Kyara, wat fijn dat het zo goed gegaan is O+

Loj, helemaal fijn dat je een happy peuter hebt O+
pi_156100428
Ik zou ze echt niet lang geven NTS. Dat cognitieve kun je thuis ook wel bieden. En de sociale contacten haalt ze daar niet vandaan..
Chris had ook veel moeite met jonge kindjes, dan speelde hij amper meer, omdat ze overal overheen walsen en hun eigen spel spelen. In groep 1 ging dat wel weer goed..
Dan zijn ze misschien gevoelig, en cognitief sterk, ik heb nooit hoogbegaafd of hypersensitief gebruikt. Hij zit die kant wel op, maar in praktijk heb ik er geen stempel voor nodig. En hij ook niet.. Dus we pakten de dingen aan zoals ze voorbij kwamen.

Hier gaan kinderen naar school als ze 4 zijn, ook als het vlak na de vakantie is. Dan stromen ze dus een week of 2 later nog in. Een andere school deed alle kinderen die na de vakantie moesten beginnen om de beurt beginnen. Dus de oudste direct na de vakantie, en dan elke week een nieuw kindje erbij. Die van mijn zusje kon daardoor pas een week na zijn verjaardag beginnen.. Maar die juf had het ook niet helemaal onder controle ;)
pi_156110749
Spammer :D
pi_156120176
Dat moment dat toettoet-auto's vanzelf muziek beginnen af te spelen. :')
pi_156123106
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:37 schreef vencodark het volgende:
Dat moment dat toettoet-auto's vanzelf muziek beginnen af te spelen. :')
Dan staat er bij ons een kat op :').

Fijn Loj, dat je peuter weer vrolijk thuis kwam O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:33:05 #143
378192 -mandy-
I am who I am
pi_156123445
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:37 schreef vencodark het volgende:
Dat moment dat toettoet-auto's vanzelf muziek beginnen af te spelen. :')
Herkenbaar, vooral het oef-moment wanneer het geluidje stopt :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:43:56 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156124022
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:37 schreef vencodark het volgende:
Dat moment dat toettoet-auto's vanzelf muziek beginnen af te spelen. :')
Herkenbaar.. Dat er midden in de nacht iets begint te zingen door de babyfoon ;( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:47:32 #145
378192 -mandy-
I am who I am
pi_156124253
Vooral de politie-auto heeft het vaak hier

Lang leve de uit-knop!! :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_156128145
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 20:37 schreef vencodark het volgende:
Dat moment dat toettoet-auto's vanzelf muziek beginnen af te spelen. :')
Ja, herkenbaar. Je schrikt je wild. De huilbaby pop die spontaan af ging was nog een tandje creepy-er :X
pi_156129024
Oh hou op schei uit. Hoe vaak ik me al niet de tandjes ben geschrokken!

Of dat je denkt dat ze slapen en dat er dan ineens gefluit uit de babyfoon komt. Of een schaduw die voorbij trekt op de babyfooncamera (ws een pluisje, maar ik stond gelijk strak :@ )

fotospam in fototopic
pi_156130931
Ja, dat je opeens gehuil hoort en je baby huilt :P je schrikt je wild hier, luchtalarmpje!

Maar hier in onze kamer toevallig gisternacht. De "ark van Noach" begon opeens te zingen :')
pi_156132967
Hier zag ik ook een keer iets bewegen in Riley's kamer. Dus ik naar boven. Was er een kat door het raam (waar gaas voor zit) naar binnen gekomen.

En met speeltjes is hier die olifant ballenbaan spontaan gaan spelen :D
pi_156133171
Oh, dat hadden wij ooit in de auto! Pop gekregen met sinterklaas bij opa en oma, maar leek stuk te zijn, want deed het niet... En toen wilden we aanrijden, en komt er ineens gehuil uit de achterbak :o Was ook behoorlijk spooky toen...
pi_156133182
Hier ook wel eens gemauw uit de babyfoon gehoord :o
Was buurpoes via het dak door het dakraam gesprongen, figuur..

Billy vond het alleen maar gezellig :D
pi_156143012
Mijn peuter is naar de kapper geweest!
O+
*poef* nu is het weg
pi_156143636
Stoere kuif 8-)
pi_156143702
Ik vind de kleding ook zo tof :)
  woensdag 16 september 2015 @ 16:19:29 #155
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156144267
Wat leuk KJ O+

We kregen zojuist de uitnodiging binnen voor de basisschool :X *stop de tijd* We mogen contact opnemen voor de wendagen. Brief was gericht aan Anouk en er zat een boekje bij "En nu naar de basisschool" van Dolf Verroen en Dagmar Stam. Die laatste maakt zulke leuke tekeningen O+
Vanavond dus was voor te lezen ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156146038
Ennnn vandaag zonder reservekleren terug gekomen *O*
Helemaal zindelijk! O+
pi_156149356
Hier zo soort computer die ineens midden in de nacht zei " bedankt voor het spelen tot ziens!" was net op de kamer bij Flint omdat ik hem hoorde huilen en op het moment dat ik weg wilde gaan begon dat ding ineens... Man ik heb een sprintje getrokken naar ons bed om vervolgens onder de deken te bedenken dat Flint alleen met dat eng ding op de kamer lag haha
Waarschijnlijk heb ik er gewoon tegen aan gestoten ;)

Oh susie dan moet het wel ineens heel dichtbij komen of niet? bevestiging van de wendagen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156150853
Poes, top zeg!

Susie, spannende tijd op komst.
Is dat het boek met als hoofdpersoon een Daan? Die had ik van een vriendin gekregen. Het zou me niet verbazen als Daan daar nog meer van krijg als hij straks 4 wordt :P

Vanaf morgen moet Daan elke dag mee om Chris te brengen, omdat mijn man weer aan het werk gaat. Dan ziet hij de school ook vaak genoeg van binnen.
Zal wel even wennen zijn, ontbijten doet hij meestal niet zo vlot. Kan hij daar ook gelijk aan werken voor hij naar school gaat. >:)
pi_156154251
Poes, wat knap *O*

Susie, dat schiet al op O+
  woensdag 16 september 2015 @ 21:51:12 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156155500
Gaat echt snel ja. Hoofdpersoon in het boekje is Jaap :') (mijn vader heet Jaap). Ze is alleen in de "giraffengroep" geplaatst, terwijl ik had gevraagd naar de "berengroep" ivm vriendinnetje van kdv. Anouk was best even verdrietig erom, maar ik moet toch nog bellen, hopelijk kan het nog gewijzigd. Vind het wel sneu. Aan de andere kant zien ze elkaar wel weer in groep 3 ;)

Wat goed Poes! Mooi gevoel is dat hè? Die trotsheid O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  donderdag 17 september 2015 @ 09:34:19 #161
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156163346
Susie spannend *O* !

DF, hoe ging het vanmorgen?

Pos wat goed *O* !

KJ wat een knapperd O+ !

Zojuist de situatie kunnen bespreken met de orthopedagoog. Hij vind Draak te jong om haar een etiket te geven, maar gaat haar wel observeren op de psz zodat ze kunnen zien in hoeverre er sprake is van gedragsproblematiek of dat het een "ongelukkige" samenloop van karakter en omstandigheden is, en van daar uit zullen we gaan kijken of welke actie er ondernomen gaat worden.
To be continued dus.
pi_156163561
Susie, het zou wel fijn zijn als ze iemand al kent in de groep, hopelijk kan het nog gewijzigd worden!

NTS, fijn dat er even iemand anders meekijkt. Of er nou wel of geen stempeltje uitkomt, iemand van buiten kan toch net even iets anders zien dan de mensen die haar vaker meemaken.

Vanochtend ging goed. al heeft hij lang gedaan over zijn laatste korst. Daardoor maar een paar minuutjes naast Chris tekenfilm gekeken. maar dat was verder geen drama.
Op school ook even gegluurd in een kleuterklas. Maar hij wilde toch nog wel mee naar huis ;)
pi_156163756
Susie, groep 3 duurt nog láng :o Hopelijk kan er nog gewisseld worden.

NTS; een observant ziet meer dan jijzelf of een juf. Hebben we met Billy ook gemerkt. Kan dus geen kwaad, er hoeft niet persé een stempel op toch?

DF; korsten eten? Wat is dat? :o Op tijd op school gekomen dus? Wanneer is de grote dag?
pi_156163992
Nou, als je geen korst eet, krijg je geen tekenflim, dan zijn ze opeens wel eetbaar. En als hij het niet op had gehad, had ik hem alsnog meegenomen. We gingen daarna toch weer naar huis terug. Dus had hij dan nog wel iets kunnen eten.
Hij eet alleen nog steeds geen vlees of kaas op brood. Vlees uberhaupt weinig, tenzij geruld gehakt ergens in, of gehaktbal/hamburger. Kaas ook alleen geraspt over de pasta. Kleine zoetekauw.

Daan hoeft pas na de kerstvakantie te beginnen. Maar grote broer zit er al, dus nu mijn man weer aan het werk is, mag Daan elke dag mee naar school.
  donderdag 17 september 2015 @ 10:31:27 #165
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156164413
Pos, nee, aan de ene kant hoeft er wat mij betreft echt geen etiketje op geplakt te worden. Het is toch een last die ze dan haar hele leven mee moet dragen.

Aan de andere kant hoop ik gewoon dat er gezien word dat Draak met haar capaciteiten momenteel niet meer past in deze setting en dat daar in ieder geval een deskundig oordeel over geveld word, zodat ik niet meer met m'n rug tegen de muur sta tegenover de psz en de basisschool.
Want zo voelt het wel. Ik ben 'maar' een ouder tegenover mensen die geschoold zijn om kinderen les te geven.
  donderdag 17 september 2015 @ 19:11:04 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156177154
Fijn dat er iemand gaat kijken NTS. ^O^

Helaas geen wisseling mogelijk. :'( Maar ze komt wel bij L in de klas, die Anouk erg leuk vond op kdv of Anouk hem ook zo leuk vond, dat moet ik nog ff ontdekken ;) Wendagen staan gepland en maandag een intake met de bso waar ze naartoe gaat.... *stop de tijd!*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156184855
Fijn dat er iets gebeurt NTS.

Ooh Susie, dat gaat snel nu he!

Korstjes worden hier meestal gegeten. Soms niet. Jammer dan.
pi_156185077
Eva at altijd korstjes, totdat Rosalie ze weigerde. Nu eten ze allebei geen korstjes meer.

En Susie, wat balen dat ze niet bij elkaar mogen. Maar, groep giraffe is wel de leukste hoor, Eva zit ook in giraffe
pi_156185433
KJ, wat leuk zijn kapsel. Echt groot al O+

NTS, fijn dat de orthopedagoog gaat observeren :*

Riley eet thuis alleen brood bij ei. En dan zonder korstjes. Op het kdv eet ze wel gewoon brood :D
  vrijdag 18 september 2015 @ 07:22:17 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156190403
Billy zindelijk! *O*

Toffe kuif, kaatje!

Fijn dat er iemand even mee gaat kijken, NTS. Is dat op korte termijn?

Oeh Susie, bijna naar de basisschool! :o

Nora eet meestal geen korstjes, soms wel. Ik vind het geen punt, eet ik ze wel op :Y)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156190424
Jammer Susie! Maar een ander vriendinnetje is ook leuk, ze vindt haar plekje er vast wel :)

Korstjes, ja, soms wel, soms niet. Ik snijd z'n brood nu in 4 stukken, dan hapt hij het brood er tussen uit :') Ik heb het ook wel in kleine stukjes aangeboden, toen at hij de korstjes ook wel eens per ongeluk op.
Maakt me niet zoveel uit eigenlijk, hij krijgt verder voldoende binnen.

(Vorige week ja wezen winkelen, groeispurtje gehad, nu in 104/110 :o )
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:10:32 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156190720
Mijn kind wordt groot O+
We hebben net samen online geshopt bij Next. Hij heeft pyjama's met auto's uitgekozen, sokken met auto's, en een 't shirt met een raceauto. Het lijkt me duidelijk waar meneer van houdt :D :P

Hij wilde eigenlijk ook voor kleine broer uitzoeken, maar die mag voorlopig nog gewoon schattige jumpsuits aan.
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:23:44 #173
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156190866
Grote jongen al, Poes!
Kom jij toevallig uit het noorden? Drenthe/Groningen? :)

Leuk MM! Weet je iig zeker dat hij zijn kleren leuk vindt :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:27:17 #174
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156190900
Hij wil nu al een paar dagen zelf zijn kleren uitzoeken. We hebben dus een compromis: J. zoekt shirt/ trui/ longsleeve uit, en ik pak een bijpassende broek. Dit om te voorkomen dat hij rondloopt in een oranje longsleeve met knalrode broek...
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:31:21 #175
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156190948
Haha, goed compromis :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156191003
Wat leuk om te doen zeg! Online samen shoppen.

In het kader van speelgoed met een eigen leven, had ik net iets anders creepy.
Ik was in de kamer van Rosalie na het aankleden haar haar aan het doen.
Ze stond voor me, met haar gezicht richting haar kamerdeur. Die stond open en dan kijk je zo de overloop op.
Zegt ze ineens: 'mama wie is dat?'
Ik :o wie bedoel je?
R: 'dat kindje daar?
Ik: 'welk kindje, hoe ziet die eruit? Is het een jongetje of een meisje?
R: 'ik denk een jongetje'

Echt hé, brrrrrrr.
Ik was klaar met het staartje, dus ik zeg, loop er eens naar toe dan, wijs hem maar aan.
Loopt ze de gang op zegt ze 'hij is weg *kijkt om de hoek*. En toen constateerde ze dat het de tassen waren die er stonden en dat ze dacht dat het een kindje was.

Ik was gelijk 10 jaar ouder.
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:47:31 #177
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156191093
Danic! :o

Ondanks dat ik niet geloof in spoken zou ik het stiekem toch wel een beetje eng vinden. Maar het waarschijnlijk scharen onder 'fantasie' O-) :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156191108
MM, wat leuk O+

Danic, echt schrikken zeg :o
pi_156191946
MM; stoer, zo'n eigen wil/stijl!

Sylver; Ik ben een Fries :)

Danic :o Wat eng.. hopelijk was het haar fantasie.

(Opa van een vriendje van mij kwam hem als peuter ook 's nachts opzoeken, lijkt me heel eng als ouder zijnde... )
pi_156192242
Mja, ik vind het vind het eng/interessant.
Heb er wel meer te maken mee gehad. Maar ik hou ook graag van duidelijkheid en het is best lastig als je dingen wel voelt, maar niet ziet. Dat is voor mij het enge stuk
pi_156194305
Mijn meiden hebben het altijd over een "blindemannetje" dat blijkbaar altijd op dezelfde plek in de kamer staat. Ik heb me rot gezocht naar een schaduw of weet ik veel wat ze zouden kunnen bedoelen maar ik heb niks kunnen vinden. Maar zelf vinden ze het de normaalste zaak van de wereld.

Maar kinderen zijn ook een stuk intuïtiever en zien/voelen ook meer dingen die wij als volwassenen niet (meer) zien omdat dat stuk al weggerationaliseerd is volgens mij.
pi_156195371
Ja dat hoor je inderdaad vaak als uitleg. Vind ik ook wel heel logisch.
Hoe vaak wordt (werd in het verleden meer gedaan denk ik) het niet weggepraat: 'nee joh er staat toch niks? Nee hoor er is niks'.
En dan wordt dat op een gegeven moment je eigen en 'zie' je zulke dingen niet meer.

Wel bijzonder dat ze hem zien. Kunnen ze ook vertellen hoe hij eruit ziet? Of verschilt dat per kind?
Ziet J iets anders dan D of zien ze hetzelfde?
pi_156196868
Ik zou zoiets toch heel lastig vinden (hier nog niet gebeurd) als m'n kinderen iets zouden zien wat er niet echt is. Ik ben daar zelf echt veel te nuchter voor en geloof er ook absoluut niet in. Maar zou het misschien niet meteen moeten af doen met 'dat kan niet daar staat niemand' maar weet niet of ik dat zou kunnen hoor.
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:14:45 #184
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156197393
Ah Poes, ik zat wel in de richting :)

Ik ben er ook 'te nuchter' voor hillie, maar ik neem wel alles wat ze ziet, hoort, voelt of ervaart serieus. Of dat nu is dat ze bang is voor iets wat (in onze ogen) niet eng is of dingen ziet die ik niet zie. Voor haar is de ervaring/emotie echt en ik vind het belangrijk om daar geen afbreuk aan te doen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156197541
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:37 schreef danic het volgende:
Wat leuk om te doen zeg! Online samen shoppen.

In het kader van speelgoed met een eigen leven, had ik net iets anders creepy.
Ik was in de kamer van Rosalie na het aankleden haar haar aan het doen.
Ze stond voor me, met haar gezicht richting haar kamerdeur. Die stond open en dan kijk je zo de overloop op.
Zegt ze ineens: 'mama wie is dat?'
Ik :o wie bedoel je?
R: 'dat kindje daar?
Ik: 'welk kindje, hoe ziet die eruit? Is het een jongetje of een meisje?
R: 'ik denk een jongetje'

Echt hé, brrrrrrr.
Ik was klaar met het staartje, dus ik zeg, loop er eens naar toe dan, wijs hem maar aan.
Loopt ze de gang op zegt ze 'hij is weg *kijkt om de hoek*. En toen constateerde ze dat het de tassen waren die er stonden en dat ze dacht dat het een kindje was.

Ik was gelijk 10 jaar ouder.
Ik denk dat ik een hartverzakking zou krijgen...
Ik ben echt zo'n held met dat soort dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156197876
Nou, ik kijk ook regelmatig helemaal paranoïde over mn schouder hoor.
Ik heb het een jaar of 10 geleden de overhand laten nemen. Toen werd het te erg en zag ik in iedere schaduw een persoon zeg maar. Ik ging geen ruimte in voordat het licht aan was.
Dat was dus incl therapie, want de druppel was wel dat ik 112 heb gebeld omdat ik geluiden hoorde en dacht dat er iemand in huis was.
Ik ben nog steeds geen held, maar het gaat best goed.

Maar als er dan iets gebeurd als vanmorgen, dan ga ik ook heel scherp kijken en zoeken om te ontdekken wat ze nou ziet.

Hoeft geen nadere verklaring dat de film paranormal activity niets voor mij is.
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:34:42 #187
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156201979
Het is eng, maar toch ook bijzonder tegelijk vind ik dan.
Zo zei Anouk toen ze nog jonger was oma tegen de foto van oma, terwijl wij dat nooit hebben benoemd aan haar. Apart vind ik dat.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156202809
Kyan zei van de week ook dat hij een spook zag. Dus ik vroeg waar en hoj wees naar de deur tussen de woonkamer en de gang. Daar zit glas in. Dus toen we samen goed keken waren wij het zelf. Waarschijnlijk een reflectie gezien.

Gelukkig schrik ik daar niet zo van.
pi_156202875
Stom is dat eigenlijk hè..

Van de week het verhaal van oom en neefje wat zo ontzettend O+ was, en dit is dan weer zo eng.. :@

Ik hoop er niet mee te maken te krijgen, ben al veel te gevoelig voor zulke ''bovennatuurlijke'' zaken en wil dat helemaal niet.
  vrijdag 18 september 2015 @ 18:26:17 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156202926
Oh danic, ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel extra griezelig is. Gelukkig waren het maar tassen!

Noemde Anouk niet iedereen die er iets ouder uitziet oma? Dat doet Nora nu (soms wat ongemakkelijk als de mevr in kwestie nog niet echt heel oud is en nog niet toe is aan oma genoemd te worden :@ ) :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156208383
Vaak is er wel een verklaring, maar ik zou die verklaring ook het liefst snel hebben ;)

Je weet dat je kind binnenkort nog niet zindelijk is als je kind in bad zit en roept "mama, waarom drijft er een poepje voorbij" :X
pi_156209601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:39 schreef danic het volgende:
Wel bijzonder dat ze hem zien. Kunnen ze ook vertellen hoe hij eruit ziet? Of verschilt dat per kind?
Ziet J iets anders dan D of zien ze hetzelfde?
Naar aanleiding van je vraag heb ik het vanavond eens gevraagd. Maar ik kreeg ietwat geïrriteerd te horen dat ie *daar* stond en dat ik zelf maar moest kijken :') Maar hij was wel lief.

Ik liet vandaag mijn meiden onafhankelijk kiezen uit 4 verschillende nagellakjes (allemaal roze nuances) en ze kozen onafhankelijk van elkaar dezelfde. *;

DF, ooh bah :r D was echt een tijdje een badpoeper. Is nu gelukkig weer voorbij. M durft pas sinds kort weer mee in bad.
pi_156209700
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:34 schreef Susie het volgende:
Het is eng, maar toch ook bijzonder tegelijk vind ik dan.
Zo zei Anouk toen ze nog jonger was oma tegen de foto van oma, terwijl wij dat nooit hebben benoemd aan haar. Apart vind ik dat.
Dat doet Bram met de foto van opa.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156211134
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

Naar aanleiding van je vraag heb ik het vanavond eens gevraagd. Maar ik kreeg ietwat geïrriteerd te horen dat ie *daar* stond en dat ik zelf maar moest kijken :') Maar hij was wel lief.

Ik liet vandaag mijn meiden onafhankelijk kiezen uit 4 verschillende nagellakjes (allemaal roze nuances) en ze kozen onafhankelijk van elkaar dezelfde. *;

DF, ooh bah :r D was echt een tijdje een badpoeper. Is nu gelukkig weer voorbij. M durft pas sinds kort weer mee in bad.
:D
Bijdehandjes.

Tja, ik geloof er in een bepaalde mate wel in. Mijn collega doet hier veel mee en ik vertelde het voorval. Ze vroeg of ik misschien een keer een miskraam had gehad.
Nou is dat niet het geval, maar mijn moeder wèl en doe logeerde bij ons. Ik moet eens vragen of ze weet wat het geslacht was (volgens mij was ze bijna 12 weken zwanger nl), want ik heb als kind altijd gezegd dat dat mijn broertje was en later ook dat mijn zusje nog wel een jongetje zou worden :D

Ik heb in het verleden wel eens te horen gekregen dat ik iemand bij me heb, maar diegene wad niet kundig genoeg om te ontdekken wie dat was. Ik ben altijd uitgegaan van een volwassen persoon (mijn oma oid), maar nooit stilgestaan bij het feit dat het een kind kan zijn.

Ik vind het een lastig onderwerp. Ik heb net iets teveel ervaringen om te zeggen dat er niks is, maar heel duidelijk weet ik het ook niet.

(Terwijl ik dit typ heb ik het licht maar weer aangedaan, want ik werd toch wat iebelig zo in het donker in bed :') ).
Maar goed, dit is ook gelijk de reden waarom ik er een bloedhekel aan heb om mensen te laten schrikken.
  vrijdag 18 september 2015 @ 23:59:18 #195
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156212881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 18:26 schreef Sylver_ het volgende:
Oh danic, ik kan me voorstellen dat zoiets dan wel extra griezelig is. Gelukkig waren het maar tassen!

Noemde Anouk niet iedereen die er iets ouder uitziet oma? Dat doet Nora nu (soms wat ongemakkelijk als de mevr in kwestie nog niet echt heel oud is en nog niet toe is aan oma genoemd te worden :@ ) :)
Nope, want ze heeft helemaal geen levende oma ;)

Gatver DF! En toch ook deze ff _O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 19 september 2015 @ 19:53:41 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156226313
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:59 schreef Susie het volgende:

[..]

Nope, want ze heeft helemaal geen levende oma ;)

Gatver DF! En toch ook deze ff _O-
Oh, nee, dat is dan ook niet iets wat echt bij haar ehhm leeft no pun intended!. Wonderlijk hoe dat kan :)


Staat hij altijd op dezelfde plek, Kyara? Wel fijn dattie lief is :)


Deepfreeze, ik moest wel een beetje lachen, sorry :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156227035
Ik moest zo lachen.. Zonet wat foto's van Billy gemaakt. De flits laat meer dingen zien dan in het echt.
Ik ben albino-wit en zijn vader wordt vaak voor een Turk aangezien (donker krullend haar, donkere huid, 100% Fries...)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156227219
Ik vind het prachtig, het idee dat het niet eindigt bij de dood. Ik vind het ook helemaal niet eng, juist heel mooi en geruststellend. Het heeft voor mij ook niets met 'spoken' of 'geesten' te maken, maar alles met energie. En ik voel echt hoe onze dochter bij ons is, Sticker bijvoorbeeld zegt dingen over haar die hij helemaal niet kan weten. Ze is heel dicht bij, en ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat zo'n groot verlies een stuk beter te dragen is als je wel voor zulke dingen open staat :)

Hier ook een badpoeper. Het is werkelijk het enige binnen alle smerigheden van het ouderschap waarvoor ik kokhalzend weg ren en mijn man roep :')
pi_156227704
Mooie woorden LE :)
(Je eerste stukje dan he ;) ) O+

Toffe foto poes!

Verder weinig over Ow te vertellen... Behalve hoe tof hij is O+
Hij kent de de letter "O" van Ow. Dus overal waar hij een O (of 0) ziet roept hij Ow :) . Zag hij vandaag een a (als schrijfletter geschreven) riep hij: mama die O is verkeerd :D
  zaterdag 19 september 2015 @ 20:51:16 #200
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156228049
Dat is zeker fijn L-E. En wat bijzonder dat Sticker die dingen weet O+


Knap hoor Loj, en het begin van leren lezen :Y Hoe vindt hij de 'Q'? ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156228326
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 20:51 schreef Sylver_ het volgende:
Dat is zeker fijn L-E. En wat bijzonder dat Sticker die dingen weet O+


Knap hoor Loj, en het begin van leren lezen :Y Hoe vindt hij de 'Q'? ;)
Goede! Die ga ik hem morgen eens aanbieden ;)
pi_156257221
En? Hoe reageerde hij op de Q :D

Vandaag in de auto vloog er een reiger langs. Maar Riley dacht in eerste instantie dat het een vliegtuig was. Dus wij uitleggen dat het een vogel was. Riley: "Dag vliegtuigvogel" :D

Op de terugweg kon je op sommige momenten de maan al zien. Elke keer als ze hem zag. "Nog een maan" :D
pi_156257313
Nog een maan :D O+

Mijn peuter is er niet ;( Ik vind het zo raar, ik heb ineens zo veel tijd :o

Ga zo lekker bij Oudste liggen, we slapen samen in het grote bed O+
pi_156258595
Vliegtuigvogel <3

Hier regelmatig discussies op de achterbank of het nu de zon of de maan is. Zijn best flinke discussies, soms tot huilen aan toe :')

En gezellig met je oudste O+ Maar ook wel heel vreemd denk ik.
pi_156258761
Hehe zulke discussies hebben ze hier ook ja. Dat Oudste een heel indrukwekkend verhaal houdt over de kern van de aarde, enzo :D , en dat Sticker aan het eind van dat betoog reageert met een 'Eg Niet'.. man man man, hel op aarde op de achterbank hoor :')
pi_156259535
Nou ja dat dus :D

We lagen vanochtend met zijn vijven in bed (en ja, dat was even echt zo idyllisch als het klinkt O+ ) en M begon er over dat hij ook tepels heeft en dat zijn zusjes wel bij hem mochten drinken. Wij hem vertellen dat dat niet kon, mijn man begint ook over melkklieren en zo. Even later zit M ineens in mijn borst te porren en te prikken. Op mijn vraag wat hij aan het doen was, was zijn antwoord "ik ben de melk aan het klieren".
pi_156259579
Hahahahahahahahahaaa! O+
pi_156263708
Kyara! :o :D _O-
pi_156265655
Ah hilarisch Kyara! :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156265773
_O- die M! Kleine slimmerik!
Heb zelf niet zoveel te melden, het loopt gewoon lekker. Ook wel eens fijn!
Lees wel trouw mee hoor!
pi_156266552
Die discussies of het nu de maan of zon is :D
En wat een geweldige opmerking van M O+ _O-

L-E, Stickef zijn 'Eg nie'. Haha _O-

Caro, fijn dat alles lekker loopt O+
pi_156270011
Lol, melk klieren :D

Daan gaat vanaf vrijdag naar een nieuwe groep van de PSZ. Dat komt een stuk beter uit met schooltijden. Nu mijn man werkt, zijn deze tijden toch handiger voor iedereen. Eens kijken of hij net zo goed meedraait in die groep, maar ik verwacht 0,0 problemen ;)

We spelen met Daan tegenwoordig "i see, i see what you don't see and the color is yellow". Hij kent de basiskleuren wel in het Engels, grappig, want hij heeft het zichzelf geleerd van youtube :D
pi_156270437
Ik kom even totaal offtopic spammen omdat you never know :@

F&F / Nieuw huis gezocht voor mij allerliefste rode kater van 9 jaar
Sarcasme. Herken het.
pi_156270646
Spirit hopelijk vind je een fijn huisje voor hem :*
pi_156279900
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:40 schreef Spirit82 het volgende:
Ik kom even totaal offtopic spammen omdat you never know :@

F&F / Nieuw huis gezocht voor mij allerliefste rode kater van 9 jaar
Kut voor je. :*
Ik herken een beetje je dilemma. Hoop dat het goed, tevreden, uitpakt.
pi_156280439
Spirit :*
pi_156280828
:* voor spirit! Dat gaat je echt aan het hart!
pi_156281184
Kyara! Zo grappig! En schattig O+

Spirit, lastig zeg! :*

Die Daan, i see, i see knap!

Mijn peuter vroeg vandaag: mama, waarom heb jij daar au gedaan? En hij wees naar een litteken. Bizar toch, hoe weten ze dat toch! :o
  maandag 21 september 2015 @ 22:15:20 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156283538
Spirit wat sneu :* Ik kan je niet helpen, maar wel succes wensen. :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156284289
Loj, Sticker snapt dat niet hoor. Die zegt bij elk sproetje, moedervlekje en littekentje dat ik 'iets vies' op me heb :D
pi_156284723
Haha. Riley geeft elke moedervlek of sproetje een kusje O+

Riley had een pleister op haar neus. En pleisters zijn geweldig volgens haar. Ik haal ze er nu alleen af, voordat ze gaat slapen. Vorige keer was ik dat vergeten en werd ze overstuur wakker. Ik een halve hartverlamming. Maar er was (terechte) paniek, omdat de pleister weg was :D
pi_156285198
Moedervlekjes proberen ze hier ook weg te poetsen ;) Ook bij henzelf...

Femke slaapt sinds gister onder een dekbedje ipv in een slaapzak, en tot nu toe lijkt ze dat helemaal geweldig te vinden. Toen ik haar vanavond naar bed bracht, gebaarde ze ook al dat ik het dekbedje in moest stoppen, en ze lag al bijna te snurken voordat ik de kamer uit was.. O+
pi_156285249
Wat lief O+
pi_156286428
En die foto die daarbij op facebook had .. O+
pi_156287723
Oe littekens :X ik ben nogal gehavend zeg maar( een snijplank is er niks bij) en regelmatig moeten mama's auws benoemd en aangewezen worden. Helaas ziet ze me ook regelmatig met een nieuwe wond, ik probeer er maar zo luchtig mogelijk over te doen ;). Het feit dat mijn gezondheid niet je van het is drukt al vaak genoeg een stempel op ons huishouden. Maar we maken er het beste van, zo is er overal wel wat, toch?
  dinsdag 22 september 2015 @ 05:33:24 #226
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156288841
Ik kom weer even binnenvallen :') ..

De koek is op.. De thuissituatie wordt me een beetje te veel en ik weet niet waar ik er mee heen moet. Spoiler, want lang verhaal..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156288992
Away :* Ik herken veel, nu geen tijd maar ik kom er op terug!

(Jongens wat een cliffhanger!)
  dinsdag 22 september 2015 @ 08:13:04 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156289281
Away :* Ik herken wel iets, maar Anouk was op dat moment van "wakker worden" niet echt wakker. Niets zeggen, wel auw roepen, maar geen contact kunnen krijgen. Dat begon ook met zachtjes jammeren. Nachtangst noemen ze dat. Dat kan komen door veranderingen, "stress", grote gebeurtenissen. Wellicht in die hoek zoeken (aangezien er best veranderingen zijn geweest bij je?) Wij konden er in ieder geval niets aan veranderen, het ging vanzelf over.
Misschien handig om naar de huisarts te gaan? Die heeft wellicht tips of weet precies wat er aan de hand is.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156290119
Away, goed dat je het zegt, dat is een begin. Klinkt alsof het inderdaad even een pittige periode is. :*
Die nachtangsten heeft mijn oudste ook gehad. Maar niet in deze mate denk ik. Dus ik hoop dat LE een mooi vervolg op de cliffhanger heeft.
Je zou via de huisarts of consultatiebureau ook advies kunnen vragen naar goede instanties. Vaak wordt opvoedzorg van een pedagoog of iets dergelijks wel vergoed als je een verwijzing hebt.
Probeer het ook niet te krampachtig goed te krijgen. Probeer overdag de ontspanning te zoeken, lekker samen koekjes bakken hielp Chris en mij om uit een negatieve cirkel te komen. Al duurde die bij ons niet zo lang.. Dat krampachtige voelde Chris ook altijd aan en hij ging dan meedoen, hij spiegelde mij heel erg. Door zelf te ontspannen (waar je je eerst schuldig over voelt), ontspande hij ook mee.
Sterkte ermee :*
pi_156291251
Och lieve AwayTL :* wat goed dat je het kan benoemen. Je verhaal is ook heel duidelijk.
Het eerste dat in mij opkomt is een kinderpsycholoog. Of dat past bij jullie weet ik niet zeker, maar ik denk van wel. Je kunt daar naartoe verwezen worden door een kinderarts.
Ik ben daar ook geweest (om andere redenen) en wat ik heel prettig vond, is dat er ook heel goed baarde ouders gekeken wordt. Dus niet alleen wat er speelt bij het kindjes, maar ook hoe het met dr ouders gaat, hoe jij je voelt, hoe zich dat reflecteert op het kind en diens gedrag.
Bij mij kwam het erop neer dat ik nog 2 sessies alleen heb gehad. Toen ik vroeg of ik dan wel bij deze psycholoog moest zijn of bij een psycholoog voor volwassenen zei ze: "nee hoor, het gaat toch om jullie? En hoe jij je voelt reflecteert weer naar Eva".
En dat klopt zeker.

Ik zou je verhaal zoals je hierboven hebt gezet, ook aan ze laten lezen. Hij verteld heel duidelijk je probleem
pi_156292486
Wat naar Away :* Mijn helpt het altijd heel erg om het probleem zo duidelijk te verwoorden als jij nu gedaan hebt. Als je het uitspreekt, is het 'echt' en dat is de eerste stap om iets te veranderen. Hopelijk is dit voor jou ook zo! Als ik je zo lees zijn er eigenlijk twee problemen: 1. jullie slapen heel beroerd en 2. jij en je zoon hebben soms moeite om elkaar te begrijpen. En die problemen versterken elkaar, door de moeheid hebben jullie minder begrip voor elkaar en de kans groot dat V slechter gaat slapen door de spanningen die er zijn.

Om de cirkel te doorbreken, is het denk ik op dit moment het meest makkelijk om iets aan het slapen te doen. Zie je daar mogelijkheden voor? Kinderen uit logeren en zelf wat nachten slaap bijtrekken? Vrije dagen opnemen om te slapen overdag? Als V beter reageert op de aanwezigheid van je vriend, is het dan niet een idee dat hij een tijdje als enige V-dienst heeft?

Het fijner met elkaar omgaan is misschien een wat grotere uitdaging. Er zijn een aantal dingen die mij helpen als er periodes zijn waarin we alleen maar botsen. Al eerste afstand. Ik heb de 'mazzel' dat M geregeld een weekend bij zijn vader is, want in die tijd dat hij er niet is lukt het me veel beter te overzien waar het nou misging. En dan begrijp ik vaak helemaal niet meer zo goed waarom ik zo reageerde zoals ik deed. Het helpt mij erg om situaties nog maar eens na te gaan in gedachten en te bedenken hoe ik het anders zou kunnen aanpakken in het vervolg én dat vervolgens ook te proberen. Verder merkt ik dat bij conflicten steeds terugga naar de basis: verbinding tussen ons. We zijn een gezin, we moeten het met elkaar rooien, ook als het niet altijd makkelijk gaat. Heel basaal zoek ik meer fysiek contact met M als we een rotdag hebben. Even spontaan knuffelen, of stoeien of kietelen en samen gek doen. En juist op stap. Samen nieuwe dingen ontdekken en beleven versterkt je band. Heb je tijd om eens een dag niets te moeten? Niet haasten, nergens heen, niet in een stramien? Gewoon samenzijn en een dagje V volgen, in zijn tempo en op zijn manier en alles is goed.

Verder lees ik dat je hem best rationeel/cognitief benadert. "Wat is er? wat voel je? Wat kan ik doen?" Dat zijn best hele moeilijke vragen, zeker midden in de nacht en al helemaal als je nog zo klein bent. Heb je het nodig dat je precies weet wat er aan de hand is? Of kun je hem ook eerst teruggeven wat je ziet: "je bent verdrietig/in de war/boos. Wat akelig." en hem dan aaien, knuffelen en er gewoon voor hem zijn. Hoe pakt je vriend dat aan, werkt dat beter en zou jij da took kunnen? (Ik vind dat zo moeilijk, ik wil alles oplossen, wat een hang naar harmonie. Dus wil ik alle boosheid wegpoetsen. Desnoods met mijn eigen boosheid, wat natuurlijk helemaal belachelijk is. Ik doe nu echt mijn best om de boosheid maar te laten en het niet te zien als een probleem wat ík moet oplossen en alleen mijn grens aan te geven: ik wil niet dat je in mijn oor gilt/ me slaat/ ik word onrustig van je geschreeuw dus ik ga even ergens anders zitten. Maar het helpt wel!) Er zijn ook fijne boeken voor kleine kinderen over gevoelens (mijn lievelingsboek is helaas in het Duits, maar het is prachtig onbevooroordeeld met het idee dat alles emoties prima zijn) wat kan helpen om wijs te worden uit een wirwar van gevoelens. M komt zelf regelmatig met ons boek aanzetten om even te lezen over boos en verdrietig zijn.

Verder komt onmacht en boosheid vaak voort uit een behoefte die niet vervuld wordt. Niet alleen bij je kind maar ook bij jou. Welke behoeftes heb je (behalve slaap :P ) die je niet vervuld ziet als je strubbelingen met V hebt? Voorbeeld: ik kan er soms heel slecht tegen als ik M iets vraag en hij ostentatief meldt dat hij dat niet wil. Bijvoorbeeld niet zijn speelgoed opruimen, of wel steeds weglopen als we ergens koffie drinken. Ik ben gaan nadenken en ontdekte dat ik er zo'n moeite mee heb omdat het me het gevoel geeft dat mijn wensen er niet toe doen. Dat ik me uit de naad werk om 1000 ballen hoog te houden maar dat niemand (en dat is dan in de persoon van M) bedenkt wat ík wil. Dat is natuurlijk nogal een grote verantwoordelijkheid om bij een drie-jarige neer te leggen :') Dus probeer ik ervoor te zorgen ik minder geleefd word door mijn agenda, ik dingen loslaat, ik met mijn partner in gesprek ga over wat ik nodig heb en wat ik wil, dat ik bekijk hoe ik mijn werk meer autonomie krijg etc. Dan wordt mijn behoefte "ik ben er ook nog!" elders vervuld en kan ik het egocentrisme van mijn peuter wel verdragen.

Ok, hele lap tekst :@ Ik sluit me sowieso aan bij Danic: als je denkt dat je hulp kunt gebruiken: doen! Het levert je altijd wat op, een frisse blik van buitenaf.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_156293685
Wat is fok toch weer fijn in zo'n situatie. Goede antwoorden dames! Ik hoop dat je er iets mee kunt away!
pi_156293736
Oh Away, gewoon ff een :*
Slaapgebrek is verschrikkelijk.

Als peuter 's nachts wakker wordt stel ik wel vaak gesloten vragen. Heb je pijn? Ben je niet moe meer? Heb je eng gedroomd. Veel meer krijg ik er dan vaak ook niet uit.

Ik ben trouwens ook vaak bewust met alleen Ow/Js op stap gegaan in de begin periode.

Verder geen tips, maar gewoon een :* , want die kan je gebruiken!


Iemand trouwens een tip voor mij?
Ik loop er tegenaan dat Ow alles wilt waar Js mee aan het spelen is en dit afpakt. Afleiden werkt niet en hij geeft ook heel lief dan ander speelgoed aan Js. Maarja die is het er niet mee eens.
Ook corrigeert Ow Js als iets niet mag. Alleen dat doet hij door Js te duwen.

Ik merk nu dat ik Ow al negatief begin te benaderen als het met Js te maken heeft. (Ow, wat heb je gedaan, Js huilt).
En zo wil ik niet zijn.
pi_156294020
Away, ik denk dat er nu twee dingen spelen: enerzijds het slechte slapen van V. en anderzijds jouw lontje dat logischerwijs op is. Misschien is het goed om dat los van elkaar te bekijken, en niet te denken: 'Met mij gaat het weer goed als hij weer gaat slapen dus dat moeten we regelen' want dan laat je alles daar vanaf hangen en wordt het ook lastig meeveren als het slapen niet goed gaat.

Dus: zorg voor jezelf. Maak met je man afspraken over die nachten, wij hebben dat hier ook en dat werkt: een van ons neemt de nachtdienst voor Sticker op zich, zodat de ander kan slapen. Degene die nachtdienst heeft gehad zoekt dan overdag een moment om wat slaap te pakken. Niet ideaal, maar het is beter dan allebei telkens helemaal niet slapen. Of vraag oma of iemand anders een dagje op de jongens te passen en sluit jezelf op in de badkamer, of neem een zonnebankje, of ga blowen :+ , whatever jij nodig hebt om je emmer te legen. Niet 24/7 in de strijd zitten, dat helpt jullie niets. Afstand doet wonderen.

Hoe oud is V? De nacht is voor veel kinderen best een naar en duister iets. Misschien is hij angstig, misschien voelt hij zich alleen, maar kan hij dat niet uiten. In die zin helpt het ook niet om telkens te vragen wat er is, want weet hij dat wel? Misschien kun je benoemen wat je bij hem ziet gebeuren zonder dat er een oorzaak of oplossing voorhanden is. Wat er precies in hem omgaat kunnen wij vanuit hier niet beoordelen, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat hij behoefte heeft aan veiligheid (schot voor open doel he, dat heeft ieder kind). Zoals je terecht aangeeft heeft hij een heftig jaar achter de rug, dat maakt indruk, en snachts is de tijd om te verwerken. Zeker als het overdag ook moeizaam gaat tussen jullie (heel begrijpelijk) heeft het invloed op de nacht.

Ik denk dat als jij wat meer tijd en ruimte hebt voor hem en alle dingen aan hem die jij moeilijk vindt om mee om te gaan, hij dat zal voelen en de interactie onderling al heel anders wordt. Hier helpt het heel erg om de focus te verleggen. Geen laptop, geen telefoon, ogen sluiten voor de troep in huis, geen haast hebben en alleen maar kijken naar het kind en zijn beleving op dat moment: dit is mijn kind en mijn kind is nu als een idioot aan het krijsen omdat zijn sok niet lekker zit en hoe gaan we hier samen uitkomen op een manier die ons verbindt ipv ons van elkaar verwijdert? Het in-het-nu-leven helpt mij heel erg om niet te vervallen in stemverheffing en ergernis, om duidelijk te houden dat wij elkaar echt heel erg leuk vinden, dat we vriendjes zijn en dat we allebei hetzelfde willen: een fijn gezin zijn. En alle neuzen dezelfde kant op hebben maakt ook dat we veel meer van elkaar kunnen hebben.

Kijk ook naar wat jij nodig hebt in jouw contact met hem, ik merk zelf dat mijn eigen prikkelbaarheid altijd terug te voeren valt op iets van mij (een onzekerheid, een pijnpunt, zoiets) maar eigenlijk niets te maken heeft met hem en wie hij is. Soms triggert een kind iets bij je, dat is niet erg, maar het is zoveel beter te behappen als je weet hoe dat werkt bij jezelf.

Verder hebben wij veel baat gehad bij speltherapie, daar zou je je eens in kunnen verdiepen :)

(Ik schreef dit uren geleden al en vergat te posten, dus misschien ben ik heel erg spuitelfduizend nu, sorry!)
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:18:58 #235
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156294880
Jullie zijn lief O+ . Ben nu aan het werk. Lees alles vanavond goed door en reageer dan wat uitgebreider :* .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:50:33 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156295474
Een :* voor Away!

En een dikke ^O^ voor de lappen tekst hierboven. Volgens mij komen ze allemaal op hetzelfde neer, en dan zal t wel een waarheid als een koe zijn! Hopelijk helpt het :*
pi_156295647
Ik had ook gewoon +1 op CS kunnen doen he :')
pi_156295733
Hihi l-e. Ik denk dat het elkaar goed aanvult. :*

Away :*
pi_156295842
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:59 schreef L-E het volgende:
Ik had ook gewoon +1 op CS kunnen doen he :')
Ach, de kracht zit in de herhaling he? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:31:32 #240
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156296395
Ik heb toch slaapgebrek, zo blijft het beter hangen ^O^
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156296944
Herhaling is de kracht van reclame, maar ik doe wel even +1 op CS en L-E!
Home is where the O+ is...
pi_156301093
Komt ie nogmaals ;)+1 op zowel CS als LE :* .
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:33:57 #243
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156303374
Zo, thuis. Ik heb al jullie mooie adviezen en tips gelezen. Ik heb er heel veel aan! Ik weet niet meer wie wat precies heeft gezegd, dus ik reageer open. Nachtangst, daar lijkt het wel op ja. Blinde paniek van 0 naar 20 in 2 seconden en dan geen connectie kunnen krijgen. In de nacht verschillen ik en vriend er inderdaad van dat hij tegen V zegt: ' ik ben er, ik kom bij je liggen' en ik het helemaal op wil lossen en hem wil troosten. Los laten en er voor hem zijn. Vanuit de oplossingsdrift van mij heb ik er nooit aan gedacht om alleen maar te benoemen wat ik waarneem. Ga ik proberen.

De nachtdienst verdelen we inderdaad, maar er zijn twee kinderen al dan niet tegelijk wakker, dus qua slaap valt daar niks te behalen (we verdelen ons ook op de kamers dmv het logeermatras bij V ). Heb met vriend afgesproken dat hij de komende week de V dienst doet en dat ik het daarna weer ga proberen. (V is trouwens sinds donderdag 3 8-) *O* )

De communicatie is inderdaad een lastiger verhaal. De punten daarin zijn vooral dat ik snel overprikkeld ben en een rustmomentje voor mezelf nodig heb alvorens zen verder te gaan. Ook zou ik het fijn vinden als hij af en toe zelf gaat spelen, zodat ik een kopje koffie kan drinken (maar hij speelt gewoon liever met mij, wat een compliment is) . Het tweede is mijn ongeduld en zijn vermogen om alles te kunnen rekken en 500 minuten over 1 boterham. Is niet erg, maar ik erger mij daar mateloos aan. Het geduld gaat niet beter worden zonder meer slaap, maar de manier waarop ik daar gevolg aan geef is wel iets wat ik kan veranderen.

Ik ga sowieso een afspraak maken bij de ha om te bespreken wat hij er van denkt en wat er eventueel beschikbaar is aan therapie/psycholoog in de omgeving.

Blowen, zou het voor de grap eens moeten proberen. Nog nooit gedaan (nu lijk ik wel een brave Hendrik he ;( )

Om even af te sluiten met een positieve noot.. Kiek nou, helemaal zelf geholpen! :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:00:04 #244
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156304098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:21 schreef Loj het volgende:
Oh Away, gewoon ff een :*
Slaapgebrek is verschrikkelijk.

Als peuter 's nachts wakker wordt stel ik wel vaak gesloten vragen. Heb je pijn? Ben je niet moe meer? Heb je eng gedroomd. Veel meer krijg ik er dan vaak ook niet uit.

Ik ben trouwens ook vaak bewust met alleen Ow/Js op stap gegaan in de begin periode.

Verder geen tips, maar gewoon een :* , want die kan je gebruiken!


Iemand trouwens een tip voor mij?
Ik loop er tegenaan dat Ow alles wilt waar Js mee aan het spelen is en dit afpakt. Afleiden werkt niet en hij geeft ook heel lief dan ander speelgoed aan Js. Maarja die is het er niet mee eens.
Ook corrigeert Ow Js als iets niet mag. Alleen dat doet hij door Js te duwen.

Ik merk nu dat ik Ow al negatief begin te benaderen als het met Js te maken heeft. (Ow, wat heb je gedaan, Js huilt).
En zo wil ik niet zijn.
V doet dit ook sinds kort. Ik geef hem als ik dan weg ga de opdracht dat hij goed op Frans moet passen als grote broer. Als er wel wat gebeurd vraag ik open aan hem 'wat is er gebeurd?' Krijg vaak 'niks' als reactie. Dan ga ik specificeren met de vraag of Frans is gevallen. V geeft dan al vaak antwoord dat hij Frans heeft geduwd. Dat kunnen we dan wel bespreken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156304349
Ach gos, wat een knulletje en wat een toffe taart O+ En mooi hoe je vriend her oplost. Ik ben er voor je, meer heb je als kind niet nodig

Nog even snel mobiel over het treuzelen. Wat ik merk: druk=tegendruk. Hoe harder ik sleur en probeer tempo te maken, hoe minder er gebeurt. Is ook goed te snappen, mijn haast betekent dat ik zijn wens (lekker spelen) afwijst en dan gaat hij zijn uiterste best doen om gezien te worden in zijn behoefte om te blijven spelen. En ik harder trekken etc. Als je haast hebt en wegmoet zou ik kijken of je het met een omweg kan oplossen. Het helpt enorm als ik M verantwoordelijk maak voor ons vertrek; "we gaan zo weg, wat denk je wat we nog moeten doen voor we de deur uit kunnen?" of "het regent, welke schoenen kunnen we dan ook alweer het beste aandoen?" Zo krijg ik hem toch op mijn spoor zonder zijn behoefte af te wijzen. Als je geen haast heb zou ik hem lekker drie uur over een boterham laten doen en er naast gaan zitten met een kopje koffie. Zenn.... c_/

Misschien kun je wel afspraken maken met hem. Kookwekker zetten en afspreken dat hij nu even alleen gaat spelen terwijl mama koffie drinkt. Daarna ben je er weer voor hem. En voor de tv planten op momenten dat je er zo doorheen zit vind ik ook legitiem hoor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_156304803
Wat een fijne reacties weer hier... O+
pi_156304875
Oeh... Zie nu dat mijn post sarcastisch gelezen kan worden. Maar ik bedoel het echt goed! Zo fijn om al die uitgebreide reacties te lezen. Deed mee zelf ook weer herinneren aan dat mijn humeur gekopieerd en dus versterkt wordt door mijn kindjes.
pi_156305601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ach gos, wat een knulletje en wat een toffe taart O+ En mooi hoe je vriend her oplost. Ik ben er voor je, meer heb je als kind niet nodig

Nog even snel mobiel over het treuzelen. Wat ik merk: druk=tegendruk. Hoe harder ik sleur en probeer tempo te maken, hoe minder er gebeurt. Is ook goed te snappen, mijn haast betekent dat ik zijn wens (lekker spelen) afwijst en dan gaat hij zijn uiterste best doen om gezien te worden in zijn behoefte om te blijven spelen. En ik harder trekken etc. Als je haast hebt en wegmoet zou ik kijken of je het met een omweg kan oplossen. Het helpt enorm als ik M verantwoordelijk maak voor ons vertrek; "we gaan zo weg, wat denk je wat we nog moeten doen voor we de deur uit kunnen?" of "het regent, welke schoenen kunnen we dan ook alweer het beste aandoen?" Zo krijg ik hem toch op mijn spoor zonder zijn behoefte af te wijzen. Als je geen haast heb zou ik hem lekker drie uur over een boterham laten doen en er naast gaan zitten met een kopje koffie. Zenn.... c_/


Goeie. :)
Ik geef Aiden ook kleine taken. Sleutel vasthouden, schoenen pakken, iets zoeken om mee te nemen of welke boodschappentas we meenemen. Dat soort 'ongein'. :)
En met andere dingen. Als ik de vaatwasser wilt uitladen gaat hij altijd overal naar grijpen en aanzitten.
Nu helpt hij mij wanneer ik uitlaad, iets aangeef en aanwijs waar het exact mag staan. Dat gaat wel iets langzamer maar ik kan het tenminste rustig opruimen zonder 43 keer moeten zeggen dat hij er vanaf moet blijven.
Zulke kleine verantwoordelijkheden zorgen er voor dat hij niet gaat 'lopen rotzooien'. ;)
pi_156305650
Oh Away, ik voel zo met je mee. Slaapgebrek is killing ;( Isa heeft ook heel lang slecht geslapen en heeft nog steeds periodes dat het slapen slecht gaat, maar zij heeft gelukkig geen nachtangst. Wat ik mis in jouw verhaal, en wat hier heel goed werkt, is fysiek contact. Ik lees dat je hem aait en dat hij in de cosleeper ligt, maar helpt het als je hem bij je pakt? Of misschien tegen elkaar aan slapen? Hier is het verdriet instant over zodra ze tegen een van ons aan plakt. Ik denk dat het met bescherming, veiligheid te maken heeft. Neem je V wel eens bij je op het logeermatras? Ik doe zelf amper een oog dicht als ze bij me ligt helaas, maar ik kan vaak wel wegsneaken als ze eenmaal in ons bed slaapt en ga dan op de bank liggen :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:06:26 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156306089
Die druk = tegendruk is zo waar, en ik vind m ook zo lastig soms... :X

Maar het is wel echt zo dat wat eigen verantwoordelijkheid helpt om je kind mee te krijgen in jouw plan.

Ik word soms alleen helemal tureluurs van het bedenken van een taak of uitdaging als ik eigenlijk gewoon *NU* weg wil / moet :')
pi_156306188
Slechtenachtenmoedersunited!

Onze nachten zijn de hel op aarde, bijna. We zijn heel erg moe. Daar laat ik het maar bij ;(
pi_156306447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:06 schreef LadyBlack het volgende:
Die druk = tegendruk is zo waar, en ik vind m ook zo lastig soms... :X

Maar het is wel echt zo dat wat eigen verantwoordelijkheid helpt om je kind mee te krijgen in jouw plan.

Ik word soms alleen helemal tureluurs van het bedenken van een taak of uitdaging als ik eigenlijk gewoon *NU* weg wil / moet :')
Inderdaad. Soms ben ik er gewoon klaar mee en wil ik weg... Maar nee want:
- Aiden wilt zellûf de deur open doen.
- Aiden wilt zellûf zijn sokken aandoen.
-Aiden wilt zellûf schoenen aandoen.

En natuurlijk zelf jas aan, zelf autorijden ("Nee, Aiden, geef hier die zonnebril, nee, mama hoeft die nu niet op, nee, ga in je stoel. Ja, echt nu! Nu Aiden, hup).
En dan wil ik hem vastzetten:
Aiden: "Nènè doehoen! :(

Pff. :')

Dingen moeten ook gewoon opnieuw gedaan worden als hij het niet heeft mogen/kunnen doen hè. :')
pi_156306506
Helf doen is ook hier de meest gebezigde uitspraak.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:17:53 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156306575
Haha ja E moet ook standaard eerst op mijn zadel zitten of achter het stuur. En pas als we dan geconstateerd hebben dat ik niet in haar stoeltje pas / ze niet bij de trappers of pedalen kan, mogen we op onze eigen plek :')
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:18:41 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156306610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:09 schreef L-E het volgende:
Slechtenachtenmoedersunited!

Onze nachten zijn de hel op aarde, bijna. We zijn heel erg moe. Daar laat ik het maar bij ;(
Hang in there :*

En misschien moet je een koffiecake bakken :9 Gewoon, voor de zekerheid.
pi_156306795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:16 schreef L-E het volgende:
Helf doen is ook hier de meest gebezigde uitspraak.
Hij zegt tenminste nog: Nènè doen.
Dat is ook hijzelf en pas wanneer het niet lukt mag ik komen helpen.
Prima natuurlijk want eerst zelf proberen is alleen maar goed. :)
pi_156307168
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:06 schreef LadyBlack het volgende:
Die druk = tegendruk is zo waar, en ik vind m ook zo lastig soms... :X

Maar het is wel echt zo dat wat eigen verantwoordelijkheid helpt om je kind mee te krijgen in jouw plan.

Ik word soms alleen helemal tureluurs van het bedenken van een taak of uitdaging als ik eigenlijk gewoon *NU* weg wil / moet :')
Oh ja :Y dan begint het te borrelen van binnen en dan denk ik ikwilhelemaalgeenpedagogischeoplossingverzinnenikwilweeeeeeeeeeg! :( Needless to say dat het succesrecept is om het eerstkomende kwartier niet richting de voordeur te bewegen :')

On another note: we gaan volgende maand met peuter naar Disneyland O+ Zo'n zin in!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_156307444
Bij mij borrelt het al de hele dag van binnen. Maar dat heeft andere redenen :')

Wat bij mij ook helpt als het gaat om snel weg moeten, is vooruit plannen. Dus in de ochtend iets eerder op staan, zodat ik al gedoucht ben. Of de tafel heb gedekt, de tas ingepakt en schoenen klaargezet. Dan hoef ik na het wakker worden me alleen maar te focussen op aankleden (wat ik de avond ervoor al klaarleggen waar ik ze dan inspraak in laat hebben. Ze zitten dan in bad en laat ze uit 2 setjes kiezen zeg maar), ontbijten en haren doen.
Meestal hebben we wel wat minuten ver tegenwoordig *O*
pi_156307696
Danic :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:50:06 #260
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156307858
Disney O+ !! Space mountain mocht ik ooit niet in omdat ik nog onder de 1.40 was :( .

Koffiecake? Ik kom :9

Spirit, fysiek contact in bed is al een gepasseerd station, hebben we geprobeerd. Ik zal even schetsen hoe dat hier gaat..:
:D hai papaaaaaaa, ik mag in het grote bed :D
*veegt snot af aan voorhoofd van mama*
Mammmaaaaa? Mag ik nu bij jullie slapen?! :D
'Ja! Dus nu lekker liggen oogjes dicht en kom maar lekker bij mama liggen'
*gaat neus aan neus liggen*
*niest even mama vol in dr face*
Begin te zingen: Daddyfinger daddyfinger where are you.. Etc
Mammaaaaa?
'Grom'
Jij bent zacht O+
'V nu gaan we slapen ;( '
Paaappaaaaa? Niet omdraaien hoor :( :(
*kriebelt mama op dr arm met vingers'
'V, nu gaan we echt slapen'
*begint te kriebelen met de tenen*
:D ik kriebel jou :D
Mammaaaaaa?????!!


;( :') }:|
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156307916
Ik ga even mijn post wissen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_156307996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:46 schreef Clubsoda het volgende:
Danic :')
Wat?
pi_156308079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ach gos, wat een knulletje en wat een toffe taart O+ En mooi hoe je vriend her oplost. Ik ben er voor je, meer heb je als kind niet nodig

Nog even snel mobiel over het treuzelen. Wat ik merk: druk=tegendruk. Hoe harder ik sleur en probeer tempo te maken, hoe minder er gebeurt. Is ook goed te snappen, mijn haast betekent dat ik zijn wens (lekker spelen) afwijst en dan gaat hij zijn uiterste best doen om gezien te worden in zijn behoefte om te blijven spelen. En ik harder trekken etc. Als je haast hebt en wegmoet zou ik kijken of je het met een omweg kan oplossen. Het helpt enorm als ik M verantwoordelijk maak voor ons vertrek; "we gaan zo weg, wat denk je wat we nog moeten doen voor we de deur uit kunnen?" of "het regent, welke schoenen kunnen we dan ook alweer het beste aandoen?" Zo krijg ik hem toch op mijn spoor zonder zijn behoefte af te wijzen. Als je geen haast heb zou ik hem lekker drie uur over een boterham laten doen en er naast gaan zitten met een kopje koffie. Zenn.... c_/

Misschien kun je wel afspraken maken met hem. Kookwekker zetten en afspreken dat hij nu even alleen gaat spelen terwijl mama koffie drinkt. Daarna ben je er weer voor hem. En voor de tv planten op momenten dat je er zo doorheen zit vind ik ook legitiem hoor.
Deze post had ik ook even nodig.

Hier gaat het ook even moeizaam met J. Maar deze tips ga ik zeker toepassen.
Dus dank! :*

En ook even een +1 op je andere post en die van LE.

:* voor Away!
pi_156308082
Hier werkt haasten ook niet. Van wakker worden tot de deur uitgaan kost hier drie kwartier tot een uur. En ik houd daar ook rekening mee.

Gisteren moest ik trouwens zo lachen. Riley kan erg treuzelen op de trap. Dus gisteren zei ik dat tegen haar. Ging zij bij elke tree een dansje maken terwijl ze 'teuzelen, teuzelen, teuzelen' zong :+
pi_156308218
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:09 schreef L-E het volgende:
Slechtenachtenmoedersunited!

Onze nachten zijn de hel op aarde, bijna. We zijn heel erg moe. Daar laat ik het maar bij ;(
:*
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:57:30 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156308220
Dat klinkt wel heel schattig Away O+ (ook al is de timing niet fijn ;) )
Wat ik nog wel toevoegen bij nachtangst (google er anders eens op, of dat het wel echt is)is dat je hem dus niet wakker moet maken, rustig erbij blijven, zorgen dat hij zich niet bezeert. Ik was ook altijd van het vastpakken en praten etc, maar daar werd ze in de "angst" alleen maar bozer van. Ik heb er wel eens huilend bij gezeten, omdat ik niks voor haar kon doen :'( Heel naar.
Maar gelukkig is ook dat over gegaan.
Ook de "normale" ;) slapeloze nachten is hier gaandeweg over gegaan...helaas nog wel 6 uur wakker, dat douchen voordat ze wakker wordt, gaat hem hier niet worden ;)

Wat zijn de tips van CS toch altijd heerlijk bruikbaar ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156308314
Cs, wat leuk. Disney O+

L-e, :*
pi_156308516
Wat een superfijne tips lees ik, ik neem er ook een aantal mee!
En wat een heerlijk jochie met dito taart O+ , en treuzelende Riley O+ . En een knuf voor LE :*
pi_156308733
Oh en Disneyland O+ Supertof!
Wij gaan donderdag naar de Efteling. Helaas is het Carnaval Festival nog dicht wegens onderhoud.

En verder hebben wij morgen een afspraak met de ha voor M voor een doorverwijzing naar een kinderpsycholoog oid. Hij is ontzettend angstig en het belemmert hem toch best wel. Naar school gaan en dan in een klas met 25 rondstuiterende kleuters zou echt een hel voor hem zijn op dit moment plus dat zijn angst het zindelijk worden ook nogal in de weg staat. Kortom, tijd voor actie.
pi_156308789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:55 schreef Omentielvo het volgende:
Hier werkt haasten ook niet. Van wakker worden tot de deur uitgaan kost hier drie kwartier tot een uur. En ik houd daar ook rekening mee.

Gisteren moest ik trouwens zo lachen. Riley kan erg treuzelen op de trap. Dus gisteren zei ik dat tegen haar. Ging zij bij elke tree een dansje maken terwijl ze 'teuzelen, teuzelen, teuzelen' zong :+
Pestkopje hahaha
pi_156308927
Away, bijna al jouw post, herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar. Ik heb geen andere tips dan er al gegeven zijn, hier heeft het zijn uitwerking nog niet gehad helaas. Alleen het laidback tempo herken ik niet, hier moet alles wild en nu, direct. Maar ik geloof dat we bij de bbq al hadden geconstateerd dat onze oudsten wat dat betreft enorme tegenpolen zijn ;). Sterkte, hopelijk geeft het wat kracht, te weten dat je niet alleen bent. Voor mij iig wel :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156313357
Hoi! Ik lees veel maar heb zelf nooit zoveel te melden. Behalve mijn verbazing nu. Wat zeggen jullie kindjes veel :@ Mijnesie heeft niet zo'n grote woordenschat. Volgens het consternatie bureau valt het wel mee maar daar geloof ik niet zo in.

Hij schreeuwt trouwens wel heel cute 'appelboom' en 'ijsbeer'. Ja, schreeuwen is in dit geval cute
pi_156313826
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:06 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi! Ik lees veel maar heb zelf nooit zoveel te melden. Behalve mijn verbazing nu. Wat zeggen jullie kindjes veel :@ Mijnesie heeft niet zo'n grote woordenschat. Volgens het consternatie bureau valt het wel mee maar daar geloof ik niet zo in.

Hij schreeuwt trouwens wel heel cute 'appelboom' en 'ijsbeer'. Ja, schreeuwen is in dit geval cute
Hoe oud is de jouwe nu?
Aiden zei tot afgelopen mei ook niet veel verstaanbaars. Hij was toen net 2. Sindsdien is het wel in een sneltreinvaart gegaan. Vrijwel dagelijks een nieuw supertof woord erbij. :)
pi_156314332
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:06 schreef Hilzillah het volgende:
Hoi! Ik lees veel maar heb zelf nooit zoveel te melden. Behalve mijn verbazing nu. Wat zeggen jullie kindjes veel :@ Mijnesie heeft niet zo'n grote woordenschat. Volgens het consternatie bureau valt het wel mee maar daar geloof ik niet zo in.

Hij schreeuwt trouwens wel heel cute 'appelboom' en 'ijsbeer'. Ja, schreeuwen is in dit geval cute
Mijnes ging pas praten de dag nadat ik bij het CB mijn zorgen hierover had uitgesproken, en een aantekeningetje "over 3 maanden terugkomen, want spraakachterstand" had gekregen... 8)7 Alsof ze dat mee had gekregen en wilde bewijzen dat ze het toch echt wel kon.
Inmiddels komen er dagelijks nieuwe woordjes bij, worden er al zinnetjes gevormd en studeert ze voor papegaai. Komt goed! :*
  woensdag 23 september 2015 @ 07:26:53 #275
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156314343
Oeh, herkenbaar van het treuzelen als je haast hebt. Het gaat hier normaalgesproken best gemoedelijk, behalve op dagen dat we ergens op tijd moeten zijn. Zal wel peuter-eigen zijn :)

Hier ook slechte nachten, de keren dat ze doorgeslapen heeft in 26 maanden zijn op 1 hand te tellen. Het is een goede nacht als ik er maar 1 keer heen hoef en ze na een slokje water gelijk weer gaat slapen. We hebben net zo'n periode gehad van een paar weken, jammer genoeg zijn dat ook fases :P

We hebben een slaapwekker, die stond standaard op 6 uur. Als schaap zijn ogen open doet dan is het tijd om op te staan. Net een week gehad dat ik schaap zelfs op 06.30 kon zetten zonder dat ze een uur lang roept dat ze niet meer wil slapen. Die fase is weer voorbij blijkbaar. Vanochtend was ze om 05.15 wakker, nog een beetje kunnen rekken, maar uiteindelijk hebben we het laatste half uur liedjes gezongen tot schaap zijn oogjes open deed om 06.15u :P
Kon iig nog wel even liggen op het matrasje naast haar bed, dat is beter dan om 05.30 al beneden te zitten :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 23 september 2015 @ 08:12:38 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_156314585
Anouk komt als ze wakker is altijd naar onze kamer (vriend is om 6 uur al weg), soms blijf ze stil, soms is het klaar. Vanmorgen was zo'n ochtend dat ze stil was en hebben we nog heerlijk liggen snoozen tot 7 uur O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_156314800
Hier vandaag ook een vroege vogel. Om half 6 riep ze me. Ze was bang en wilde verder bij mij slapen. Ze heeft geen seconde haar mond meer gehouden. Toch heb ik nog wel kunnen doezelen tot half 7 :D
pi_156314974
Slechte nachten zijn heel bekend. Doorslapen? Wat is dat?
:* voor de mede-lijders.

Hilz, hij is pas net 2 en een knul ;), die starten vaak wat rustiger. Oefen je veel met hem? Hier lees ik voor en dan mag ze de laatste woordjes per zin aanvullen, vindt ze leuk! En ik herhaal wat ze zegt in een vraag of bevestiging, merk dat ze dat zelf fijn vindt om te checken of ik echt snap wat ze bedoelt.
En appelboom en ijsbeer zijn ook heel cool!

Maar goed, Ellie blijkt net als mama een kletskous want de 3,4 en 5-woordzinnetjes vliegen me ineens sinds dit weekend om de oren. De volgorde is nog wat gehusselt, maar dat is heel erg grappig :D. En ze probeert jou en mij te leren _O-

Kyara, heeft hij faalangst? Wat zit hem vooral dwars? Ik herken het van mezelf, is niet makkelijk :*.

Vroeg opstaan doen we dan weer niet, ze is net wakker :). Dat is wel fijn.
Home is where the O+ is...
pi_156314996
Over praten gesproken, ik weet dat Isa heel goed kan praten vergeleken met leeftijdsgenootjes, maar zeggen die van jullie ook zulke grappige dingen? Ik lig werkelijk iedere dag weer in een deuk om iets dat ze zegt. Ik vind het zo geweldig hoe zo'n peuterbrein werkt O+ (kan nu alleen geen enkel voorbeeld bedenken natuurlijk, behalve dat ze gisteren tijdens het tandenpoetsen ineens heel streng STOP! zei, me boos aankeek en sommeerde om "even achteruit" te gaan :') )

En laatst lagen we in bed, kijkt ze me ineens indringend aan en zegt "Mama, jij hebt blauwe ogen!". Ik bedoel... Huh?! HOE?!
Sarcasme. Herken het.
pi_156315134
Ik hoorde vorige week in perfect Nederlands: "Nijntje, Nina, opstaan! Het is ochtend, tijd om naar school te gaan!" _O- Ze is dol op Nijntje.

Ook heeft ze het hele weekend "Waar messen nou?" geroepen, omdat mijn moeder die op vrijdag niet kin vinden :D.
Home is where the O+ is...
pi_156315231
Kyara, lastig is dat, angstig zijn. Ik hoop dat M er iets aan heeft. Chris had er ook wel erg last van, ook met zindelijk worden. Het CB heeft zelf iets autistisch geopperd (mooi niet op basis van 5 minuten consult). Maar gelukkig is hij er wel uit gegroeid, nu met 8 zit hij nog wel aan de verlegen kant, maar niks extreems. Ik herkende veel van mezelf, dus kon het wel redelijk de goede kant opsturen. De juf in de kleuterklas was daarbij ook een goede hulp(laat dat cognitieve maar even, lekker sociaal bezig zijn kost genoeg energie). Ik hoop dat M dan ook zo iemand treft!

En die vroege vogels.. Blij dat ik de mijn na 7 uur uit hun bed moet plukken. Vorige week veel gehoest in de nacht, maar dan ben ik overdag echt niet gezellig. Gelukkig wordt mijn man eerder wakker, dus hij heeft meer rondjes gelopen met water en hoestdrank O+

Ik vind het soms toch wel sneu voor Daan dat hij nr2 is. Ik moet hem nu elke ochtend meeslepen naar school, hij moet mee naar sport van de oudste en zich daar vermaken. Ook in de middag mee naar school, terwijl hij dan net middenin een spel zit. De oudste heeft daar nooit last van gehad. Hij ging ook al naar school toen Daan kwam. Dus dat was altijd doorslapen zolang je wilde in de ochtend. En je moeder kan je dag wel om jouw plannen heen plannen. niet dat Daan er erg veel last van heeft, maar het geeft wel veel meer van die "ik moet nou echt de deur uit met je en trek NU die laarzen aan" momenten.. En dan is het soms een kwestie van in zijn laarzen proppen en brullend achterop de fiets zetten. Eerder beginnen heeft weinig zin, eenmaal de nukken erin, en dan helpt afleiden weinig.. Of we zijn een kwartier te vroeg op school. :P
pi_156315920
@deepfreeze en een korte buiten activiteit voor hem voor het naar school gaan? Soms is 5 minuten op een wipkip hier al een leuk micro uitje. Moet het weer wel een beetje meezitten. oO<
pi_156315998
Dana, bedankt voor het meedenken. Ik krijg hem meestal wel vriendelijk mee hoor. Het is meer de luxe die grote broer had, waar ik me bewust van werd. Naast school wordt nu gebouwd, dus hij wil wel graag de kranen zien daar. Dat werkt nu wel even.
Maar beide keren moet hij de deur uit. En moet ik hem vervolgens van die wipkip af zien te praten. :P
Nog maar 3 maanden, dan mag hij zelf ook op school blijven, is dat probleem helemaal opgelost ;)
pi_156316209
Hilz, over het praten: mijn jongetje zei vlak voor zijn tweede verjaardag alleen nog losse woordjes en heel soms een combi van 2 woorden. Toen wisselde hij van groep op het kdv (van de babygroep naar de groep van 1,5-3 jaar) en toen ging het opeens heel snel naar echte zinnetjes. Ruim een jaar later praat hij als een kleuter volgens mij. Met als laatste nieuwe stopzinnentje: 'Dat moeten we niet hebben hoor!' (anders gaan de auto's botsen en dan gaat hij stuk!! Dat moeten we niet hebben hoor! :'))
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156317318
Hij is net 2. Het zijn voornamelijk onverstaanbare dingen die hij zegt. Ik versta hem wel omdat 24/7. Ik moet er wel om lachen. Zeker als hij keihard Boebieeeeee schreeuwt in de supermarkt :') Boebie = Ruby van Max & Ruby tekenfilm op you tube)
pi_156317567
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:56 schreef Cwen het volgende:
Kyara, heeft hij faalangst? Wat zit hem vooral dwars? Ik herken het van mezelf, is niet makkelijk :*.
Faalangst, veel angst is terug te voeren op angst om te vallen (laat lopen, niet willen/durven klimmen en springen en nu dus ook angst om van/in de wc te vallen) en angst voor (bepaalde) geluid(en). Hij doet wel wel zijn best om zichzelf te confronteren met zijn angsten maar als hij de ene angst overwonnen is dan komt de volgende wel weer.

Het lijkt alsof hij steeds een paar stappen vooruit denkt en dat hij daar ook mee in de knoop komt.

DF, ja dat hoop ik ook. Hij heeft nu ook echt een goede aan de leidster op het kdv. Zij kijkt heel erg naar hem en volgt hem daarin plus blijft bij haar eigen gevoel. Ondanks dat haar collega's het soms anders zien. M voelt zich ook veilig bij haar en dat vind ik ook heel fijn. Hij werd ook wel een beetje verdrietig toen hij zich realiseerde dat zij niet meer gaat naar zijn nieuwe school.

Herken trouwens ook het laatste deel van je post.Hier gaat dat wel beide kanten op. Dat scheelt enerzijds wel maar blijft ook wel moeilijk.
pi_156317654
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:09 schreef Kyara het volgende:
Oh en Disneyland O+ Supertof!
Wij gaan donderdag naar de Efteling. Helaas is het Carnaval Festival nog dicht wegens onderhoud.

En verder hebben wij morgen een afspraak met de ha voor M voor een doorverwijzing naar een kinderpsycholoog oid. Hij is ontzettend angstig en het belemmert hem toch best wel. Naar school gaan en dan in een klas met 25 rondstuiterende kleuters zou echt een hel voor hem zijn op dit moment plus dat zijn angst het zindelijk worden ook nogal in de weg staat. Kortom, tijd voor actie.
Dit wilde ik ook nog even quoten. Wat vervelend dat hij zo angstig is en het hem echt belemmert. Ik hoop dat er goede hulp komt.

Waar ik zelf een beetje tegenaan loop: ik zou ook wel wat meer handvatten willen krijgen voor de omgang met peuter. Maar dan wel op een manier die bij ons past. Ik ben zo bang dat je hulp vraagt en dan à la CB advies krijgt om hem te laten huilen 's nachts of een strafplek te introduceren. Is dat terecht? Of is er wel hulp te vinden die echt gaat om constructieve communicatie?

Ik zit ook te lonken naar Gordon training oid, maar dat is dan altijd 's avonds en dat is dan weer wat lastig als je er allebei aan wil deelnemen (een voorwaarde wat mij betreft).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156317814
Phaidra, ik denk dat dat best wel afhankelijk is van bureau en de betreffende persoon die je spreekt. Je kunt het natuurlijk altijd aankaarten en zelf bepalen wat je doet met hun inbreng.
pi_156318041
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:49 schreef Kyara het volgende:
Phaidra, ik denk dat dat best wel afhankelijk is van bureau en de betreffende persoon die je spreekt. Je kunt het natuurlijk altijd aankaarten en zelf bepalen wat je doet met hun inbreng.
Oh ik bedoelde niet dat ik bij het cb advies ging vragen hoor. Ik zou dan ook eerst via de huisarts om een verwijzing vragen. Maar weet dan niet wat ik zelf zou willen. Wil ik naar een kinderpsycholoog, (ortho)pedagoog, speltherapie? En ik wil met I. ook niet veel verschillende wegen bewandelen (want ik denk dat het best indruk maakt om 'ergens' naartoe te gaan) dus ik wil wel een goede keuze maken en direct op een plek komen waar ik gehoord word, zeg maar. En bekend is met het principe onvoorwaardelijk opvoeden en niet wil dat wij 'de baas zijn' over peuter oid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_156318124
Oh zo. Ja, daar zijn inderdaad verschillende mogelijkheden. Dat is hier minder aan de orde door de aard van het probleem denk ik. Maar ik heb inderdaad ook gekozen om via de ha te gaan en niet via het cb.
pi_156318230
Phaidra, misschien is het goed om je te oriënteren op wat de verschillende type behandelingen kunnen bieden, zonder een beslissing te nemen.
Dan een afspraak hij de ha en eens zien waar hij/zij aan denkt en laten onderbouwen waarom juist die behandelmethode. Als je je van tevoren hebt georiënteerd weet je waar hij het over heeft. En hij bekijkt je situatie natuurlijk met net iets meer afstand dan jezelf, dus zal ook inzichten hebben die jij nu niet hebt.

Volgens mij is het vrij warrig, ik bedoel te zeggen dat ik het open zou bespreken met de ha en afwachten waarmee hij als advies komt.
pi_156319506
Het is misschien ook een beetje geluk hebben Phaidra. Ik kwam bij een moedergroep waar een agoog de leiding had. Een maatschappelijk werkster met opvoedervaring. Ze gebruikten daar de trippleP methode. Deze stond al redelijk dicht bij mijn manier van opvoeden. Maar daar was ook wel ruimte voor andere aanpakken. Zeker met mijn verlegen peuter, tegenover de meeste kinderen daar die eerder te druk/brutaal/agressief waren. Die moeders hebben ook veel gehad aan de methode. Maar ik dus ook. Kwestie van ook je eigen verhaal blijven volgen en niet klakkeloos iemands anders ideeen overnemen. En dan ook niet elke 3 weken een nieuwe aanpak/methode (goh, die kinderen helemaal in de war). Dat je er samen achter staat helpt ook wel. Al zit er ook verschil tussen de manier waarop iemand dat uit. Er is gewoon niet 1 opvoedmanier die werkt, en er zit ook veel overlap in. Het is een samenspel tussen ouders en kind. En als daar die Gordon methode bij past, dan moet je eens rondvragen of dat misschien ook bij jullie thuis kan, als het buitenshuis lastig is qua tijden?

Kyara, Lopen wilde hier ook pas toen hij zeker wist dat het lukte en toen gelijk ook de straat uit..
dat zindelijk worden ook. Kan me nog herinneren dat ik met Chris om mijn nek geklemd hem op de wc zette. Precies steeds de grens opzoeken wat hij nog durfde. Ben begonnen met kleren en al op het deksel van de wc. Daarna zonder deksel, maar met houtgreep om mijn nek, daarna hield ik hem vast onder de oksel, daarna bij zijn handen. En zo verder, maar dan zonder broek aan. Echt stapje voor stapje. Het duurt even, maar het werkte bij hem.
En dan was dat de wc, maar zo ook schommelen, springen, met andere kinderen spelen etc. Steeds de grens opzoeken, maar net binnen veilige grenzen. Misschien dat een psycholoog daar ook wel ondersteuning in kan bieden.
Chris is met 6 jaar ook naar MRT gegaan. Dat is gym voor kinderen die motorisch niet handig zijn. Daar bleek goed dat hij motorisch best zwak was. Binnen een paar weken kreeg hij al meer vertrouwen in zijn bewegingen en hij durft steeds meer. Nu scoort hij ook op leeftijdsniveau prima. Er zijn aan alle kanten wel hulp, maar het is echt even zoeken naar de goede..
  woensdag 23 september 2015 @ 13:27:04 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156319729
Triple P is idd wat je het meest tegenkomt, en wat echt het tegenovergestelde is van onvoorwaardelijk opvoeden. Dat maakt het best lastig om echt iets te vinden voor Phaidra denk ik.

Tischa neve is heel goed op dit gebied. http://grootenklein.nl/ en geeft ook lezingen en cursussen
Ook zitten de meeste mensen die training enzo geven ook op fb op de Onvoorwaardelijke Ouders en de onvoorwaardelijk ouderschap groep )

Ook Eva Bronsveld is echt heel erg fijn, haar boek is ook echt een aanrader :Y

En zaterdag is er in steenwijk een beurs met wat workshops op dit gebied trouwens *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156319777
Phaidra, heb je een workshop van Eva Bronsveld wel eens overwogen? Dat is maar eenmalig, maar wel iets waarvan ik denk dat het zowel bij jou als I past. Ik heb een paar keer op het punt gestaan me aan te melden maar de data passen steeds niet.

Dank voor de complimentjes dames
:*

Wat goed Kyara, dat je hulp inschakelt. Lijkt me helemaal niet fijn voor M om geremd te worden door angsten, en kan me goed voorstellen dat je hem wilt helpen voor hij naar school gaat. Ik hoop dat het jullie veel oplevert! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_156319834
DF, ja dat dus. M heeft al een tijdje fysio gehad en binnenkort daarbij ook nog controle afspraak om te zien of we er nog een paar sessies aan vast moeten plakken. Zoals jij beschrijft doen wij het nu ook met M. Maar goed, zoals gezegd is zindelijkheid niet het enige waar we tegenaan lopen. En hopelijk binnenkort dus hulp daarvoor die bij ons past.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:43:27 #296
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156320115
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:35 schreef Kyara het volgende:

[..]

Faalangst, veel angst is terug te voeren op angst om te vallen (laat lopen, niet willen/durven klimmen en springen en nu dus ook angst om van/in de wc te vallen) en angst voor (bepaalde) geluid(en). Hij doet wel wel zijn best om zichzelf te confronteren met zijn angsten maar als hij de ene angst overwonnen is dan komt de volgende wel weer.

Het lijkt alsof hij steeds een paar stappen vooruit denkt en dat hij daar ook mee in de knoop komt.

DF, ja dat hoop ik ook. Hij heeft nu ook echt een goede aan de leidster op het kdv. Zij kijkt heel erg naar hem en volgt hem daarin plus blijft bij haar eigen gevoel. Ondanks dat haar collega's het soms anders zien. M voelt zich ook veilig bij haar en dat vind ik ook heel fijn. Hij werd ook wel een beetje verdrietig toen hij zich realiseerde dat zij niet meer gaat naar zijn nieuwe school.

Herken trouwens ook het laatste deel van je post.Hier gaat dat wel beide kanten op. Dat scheelt enerzijds wel maar blijft ook wel moeilijk.
Ik herken het trouwens allemaal echt heel erg van mijn middelste.
Die was ook heel angstig en durft nu nogsteeds niet veel met gym.
en zindelijk worden was een zware tijd :@ ik vind het heel dapper dat je ook hulp durft te zoeken :Y

Het is zo moeilijk om te zien als je kleintje zichzelf in de weg zit :Y
Sterkte :*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156320161
C wil pas op de wc sinds er een andere wc-verkleiner is aangeschaft. De vorige was nogal onstabiel, wiebelde veel en er zat geen anti-slip aan de onderkant. Nu gaat ze helemaal zelf naar de wc, alleen zindelijk worden qua poepen wordt hem nog niet.

Ik hoop dat de hulp die jullie inschakelen voor M werkt Kyara :) Voor hem zelf ook niet leuk lijkt me.
  woensdag 23 september 2015 @ 13:56:42 #298
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_156320484
Phaidra, ik denk ook dat Eva Bronsveld je aan zal spreken! Een workshop van haar staat ook hoog op mijn wensenlijst :) In Amsterdam heb je trouwens Bureau Bloei, ik heb de website ooit opgeslagen na goede verhalen daarover (weet alleen niet meer van wie :') , maar omdat wij in dezelfde opvoedhoek zitten meld ik het toch maar ;) )
Oude (on)bekende.
pi_156320737
Thanx moppert :*

Eva Bronsfeld lijkt me ook interessant. Voor mijn temperamentvolle middelste met een hele sterke wil.
pi_156321072
Die cursus van Eva Bronsveld is echt een aanrader. En de ervaringen van andere ouders horen, is ook iets wat ik enorm fijn vond. Het geeft een soort van steun te merken dat je niet de enige bent :D
Het was echt een waardevolle dag.

Ik heb laatst het boek weer opnieuw gelezen en het gaat hier sindsdien gelijk ook weer een stuk beter.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_156321515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:27 schreef Moppert het volgende:
Triple P is idd wat je het meest tegenkomt, en wat echt het tegenovergestelde is van onvoorwaardelijk opvoeden. Dat maakt het best lastig om echt iets te vinden voor Phaidra denk ik.
Klopt, ik heb het ook aangepast naar mijn eigen ideeen. Ik gebruik de gang echt alleen bij uitzondering. Chris heeft er ook niet veel gezeten. Hij liep er soms ook zelf naartoe als hij even wilde kalmeren. Daan zit er ook nauwelijks. Niet eens per maand denk ik. Omdat ik het prima afkan met uitleggen meestal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')