abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 september 2015 @ 14:51:40 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155973562
Je hebt er volgens mij ook wel een paar voor minder dan 50 euro met een krakkemikkig cameraatje, volgens mij best leuk om er mee door het huis naar elkaar briefjes te vliegen :@.

Edit: deze! http://www.banggood.com/D(...)US21043131592013105M
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_155973680
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:49 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Je gaat toch niet meteen 400euro uitgeven...?
Voor 11 euro koop je een h8 mini en kun je kijken of je het leuk vindt, of je gevoel hebt voor het besturen van drones etc. Daarna kan je snel genoeg iets beters kopen, een hobby mag uiteraard geld kosten.
Als beginner zou ik nooit zoveel geld uitgeven tot ik de kleintjes goed onder controle heb.
Was ook mijn redenatie. :) Ondertussen ben ik wel gaan upgraden qua kleine indoor vliegertjes 4 zhe fun of it, hoewel eigenlijk het idee was om uiteindelijk iets te halen om videos mee te schieten buiten...

... maar ja. Legaliteit en alles als je beeldmateriaal voor je short films/commercial werk ofzo wilt. En ook dat ik eigenlijk niet zit te wachten om weilanden op de kiek te zetten. :O
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 00:07 schreef shiznuts het volgende:
Hoewel, dat baat dat ik destijds zo interpreteerde... blijkbaar mogen camera's toch (nog) wel... zolang je je footage maar niet verkoopt of iets en puur recreatief gebruikt... inderdaad met zicht op het toestel (dus geen FPV).

[..]

Waarbij je dus wel mensen hun privacy moet garanderen. Verder dan voornamelijk:

[..]

Is weer een beetje anders wat DARPA zegt in de leaflet namelijk: http://darpas.nl/wp-conte(...)iegen_met_drones.pdf
'*: Ook oefen-, training- en afstelvluchten en vluchten voor foto of video voor eigen (reclame-) doeleinden worden beschouwd als bedrijfsmatige vluchten!'
Kunnen ook lokale verordeningen gelden... dus 100% waterdicht is het niet...

http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)mpje-met-drone.dhtml
Zie verder ook: DIG / Het FOK! multicoptertopic #2
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_155974223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb op marktplaats een Phantom voor 400¤ gekocht, als eerste drone. Oefenen ging zonderproblemen en ik heb pas een crash gehad door links/rechts om te draaien. Als ik hem weer kwijt wil, zal die vast nog rond de 300 waard zijn.

Zo'n goedkope drone daalt dan van 50¤ naar onverkoopbaar, en weinig vlieguren door de wind.
Toch denk ik dat je beter met zo'n goedkope quad kan leren vliegen, je hoeft niet bang te zijn voor crashes e.d. en de principes zijn exact hetzelfde dus de ervaring komt goed van pas als je er meer geld aan wilt uitgeven.
Wat wel lastig is bij sommige mini-multicopters is reserve-onderdelen verkrijgen.
pi_155975169
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:24 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Toch denk ik dat je beter met zo'n goedkope quad kan leren vliegen, je hoeft niet bang te zijn voor crashes e.d. en de principes zijn exact hetzelfde dus de ervaring komt goed van pas als je er meer geld aan wilt uitgeven.
Wat wel lastig is bij sommige mini-multicopters is reserve-onderdelen verkrijgen.
Daarom is het verstandig om bij de bekendste mini en nano's te blijven. Voor de cxz10 en h8 mini zijn. Veel goedkope onderdelen te krijgen. Of je koopt er meerdere....
pi_155976560
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:01 schreef eddepetfokt het volgende:
Of je koopt er meerdere....
Dat is nog helemaal geen gek idee, toen mijn cheap ass quadcoptertje kapot was had ik geluk dat dezelfde nog te koop was, ook voor een habbekrats. Die kapotte heeft gediend als onderdelen-donor.

Fantastisch dingetje trouwens als je eerst alle overbodige dingen/gewicht eraf haalt: Snel, reageert goed en met twee parallel geschakelde batterijen een ruim kwartier vliegtijd.
Dit is mijn Flying Frankenstein

  donderdag 10 september 2015 @ 16:51:46 #31
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_155976626
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:09 schreef Duconda het volgende:

[..]

Dat klinkt interessant! Linkje?
Was maanden terug dat ik ermee bezig was. Weet nu niet meer precies hoe het allemaal zat, maar je moet zo'n kabeltje hebben: http://www.banggood.com/U(...)or-FPV-p-938777.html
En dan iets van een AV transmitter. Misschien meer succes als je op FPV zoekt.

Ik krijg er wel weer zin om ermee door te gaan nu :D
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
pi_155976768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:49 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Welke goedkope drone is eigenlijk sterk genoeg om een kleine actioncam (Sj4000 die ik al heb) omhoog te krijgen? (Dus zo'n ding:)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik gewoon wat filmpjes kunnen maken, en er zijn voor de SJ4000 ook wat DIY kitjes om de beelden draadloos weg te sturen.
Is het mogelijk de behuizing (=extra gewicht) van die camera af te halen?
  donderdag 10 september 2015 @ 17:05:52 #33
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_155976980
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 16:57 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Is het mogelijk de behuizing (=extra gewicht) van die camera af te halen?
Volgens mij wel, er staat volgens mij op youtube een filmpje waarin iemand 'm uit elkaar haalt.
Maar het ding weegt sowieso niet veel, het piep kleine accu'tje is het meeste gewicht.
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  donderdag 10 september 2015 @ 20:36:34 #34
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_155982614
WLToys V222 is ook leuk spul, erg goedkoop en ontzettend veel spare parts te vinden (eveneens goedkoop)
pi_157548705
Ik heb de CX-10 gekocht. Echt heel gaaf gevoel om een beetje door het huis te vliegen:) Wel jammer dat het ding na een weekje stuk is gegaan na een zachte crash. Ik had er een bescherming bij gekocht, maar na een klap stijgt de drone niet meer op. Alsof hij niet genoeg kracht meer heeft. Is het normaal dat deze dingen zo slap zijn, of heb ik het verkeerde merk genomen?

Verder vind ik de Cheerson wel prettig qua gebruik. Als ik 1 stapje omhoog wil, wat raden jullie dan aan? De drone hoeft niet groter te zijn, maar ik vind de accu erg matig (3 minuten vliegen, 10 minuten opladen). Ik zou wel wat extra over hebben voor een langere accuduur of een kortere laadtijd.

Ideeën?
pi_157549236
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:25 schreef Ruif het volgende:
Ik heb de CX-10 gekocht. Echt heel gaaf gevoel om een beetje door het huis te vliegen:) Wel jammer dat het ding na een weekje stuk is gegaan na een zachte crash. Ik had er een bescherming bij gekocht, maar na een klap stijgt de drone niet meer op. Alsof hij niet genoeg kracht meer heeft. Is het normaal dat deze dingen zo slap zijn, of heb ik het verkeerde merk genomen?

Verder vind ik de Cheerson wel prettig qua gebruik. Als ik 1 stapje omhoog wil, wat raden jullie dan aan? De drone hoeft niet groter te zijn, maar ik vind de accu erg matig (3 minuten vliegen, 10 minuten opladen). Ik zou wel wat extra over hebben voor een langere accuduur of een kortere laadtijd.

Ideeën?
Heb je de rotors er af gehad?
pi_157549271
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je de rotors er af gehad?
Ja, een rotor was stuk en die heb ik vervangen. Er zat ook een scheurtje in de behuizing, deze heb ik ook vervangen aangezien ik toch een reserve had. Hoezo?
pi_157549291
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:51 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ja, een rotor was stuk en die heb ik vervangen. Er zat ook een scheurtje in de behuizing, deze heb ik ook vervangen aangezien ik toch een reserve had. Hoezo?
Omdat er 2 soorten rotors (en dus ook reserve rotors) zijn. Met de verkeerde gemonteerd stijgt hij niet maar kiepert hij om.

De motortjes draaien niet allemaal in dezelfde richting dus komt het precies welke rotor je op welke motor drukt.

Ben al 100x gecrasht met minidrones maar nooit meer stukgehad (of kwijtgeraakt) dan een rotor.
pi_157549381
Wil je een qaudcopter.
Crazyflie.
pi_157551884
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat er 2 soorten rotors (en dus ook reserve rotors) zijn. Met de verkeerde gemonteerd stijgt hij niet maar kiepert hij om.

De motortjes draaien niet allemaal in dezelfde richting dus komt het precies welke rotor je op welke motor drukt.

Ben al 100x gecrasht met minidrones maar nooit meer stukgehad (of kwijtgeraakt) dan een rotor.
Hmm, daar had ik geen idee van. De drone kiepert inderdaad om. Hoe kan ik zien waar welke rotor moet?
pi_157552157
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:58 schreef Ruif het volgende:

[..]

Hmm, daar had ik geen idee van. De drone kiepert inderdaad om. Hoe kan ik zien waar welke rotor moet?
Met de laadaansluiting aan de linkerkant:

http://i01.i.aliimg.com/w(...)for-wq-100-cx-10.jpg



Heb hier een CX-10 en daar zitten ze precies zo.
pi_157552431
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met de laadaansluiting aan de linkerkant:

http://i01.i.aliimg.com/w(...)for-wq-100-cx-10.jpg

[ afbeelding ]

Heb hier een CX-10 en daar zitten ze precies zo.
Ik had de rotoren er even afgehaald, en daarna 'gas gegeven'. Daarna scheidde de drone ermee uit en hij doet nu niks meer. Ik wist niet dat de rotoren op een specifieke plek moesten, dus ik vrees dat ik met mijn geknutsel de cheerson heb gesloopt:(
pi_157552489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ik had de rotoren er even afgehaald, en daarna 'gas gegeven'. Daarna scheidde de drone ermee uit en hij doet nu niks meer. Ik wist niet dat de rotoren op een specifieke plek moesten, dus ik vrees dat ik met mijn geknutsel de cheerson heb gesloopt:(
Ik heb de rotors al heel vaak verkeerd erop gedrukt na een crash, kom je vanzelf achter omdat hij dan niet wil opstijgen.

Moet je 'm nu niet gewoon opladen? Of afstandsbediening even uit/aan?
Je moet echt wel wat meer moeite doen om een cx10 te slopen :P
pi_157553606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb de rotors al heel vaak verkeerd erop gedrukt na een crash, kom je vanzelf achter omdat hij dan niet wil opstijgen.

Moet je 'm nu niet gewoon opladen? Of afstandsbediening even uit/aan?
Je moet echt wel wat meer moeite doen om een cx10 te slopen :P
Haha,

ik heb hem opgeladen, maar hij doet helemaal niks.. Ik denk dat ik bij het vervangen van het omhulsel iets geraakt hebt of zo.. Ik schroef hem zo nog even uit elkaar:D
pi_157554218
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb de rotors al heel vaak verkeerd erop gedrukt na een crash, kom je vanzelf achter omdat hij dan niet wil opstijgen.

Moet je 'm nu niet gewoon opladen? Of afstandsbediening even uit/aan?
Je moet echt wel wat meer moeite doen om een cx10 te slopen :P
HIJ VLIEGT WEER! Heel erg bedankt man, ik had het eigenlijk al opgegeven. Ik snap het plaatje niet helemaal, want volgens mij is de linkerkant van je plaatje de 'tail'. Hoe dan ook, jij hebt vanavond iemand blij gemaakt.
pi_157554555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:16 schreef Ruif het volgende:

[..]

HIJ VLIEGT WEER! Heel erg bedankt man, ik had het eigenlijk al opgegeven. Ik snap het plaatje niet helemaal, want volgens mij is de linkerkant van je plaatje de 'tail'. Hoe dan ook, jij hebt vanavond iemand blij gemaakt.
Head / tail = bovenkant / onderkant ;)

Mooi dat ie weer vliegt!
pi_157563070
Die 20 a 30 euro dingen zijn erg leuk om mee te beginnen/oefenen. Ik had mijne bij de Bart Smit gehaald (Revell Nano Quad) maar je hebt heel veel verschillende soorten. Al hoewel ze allemaal uit de zelfde fabriek komen en ongeveer even duur zijn en verschillende namen hebben aangezien ze allemaal hetzelfde eruit zien. Als je dus goedkoop wilt beginnen zou ik zo eentje aanraden. Ze zijn allemaal hetzelfde die 20a30 euro dingen en voor dat geld boeit het sowieso niet dat die beste moet zijn.

Als je geen beginner meer bent en wat professioneler wilt vliegen kan ik de Cheerson CX 20 aanraden met wat ik ervan heb gehoord, gezien en gelezen. Ik wacht momenteel tot ze bij Gearbest die in de EU warehouse hebben zodat ik hem kan bestellen. Het is een mooi, goedkoop ding. GPS, hoogtemeter, electronische gimball support en een mooie afstandsbediening. Hij is makkelijk te modden (staat veel van op youtube). Het is eigenlijk een goedkope chinese variant van de DJI Phantom.

Je hebt ook racers (een beetje tussen die bovenstaande maten in) maar daar heb ik niet zo veel verstand van.

Mijn tip is iig: koop geen kant en klare FPV (first person view) drone. Die kwaliteit van die camera is zo belabberd en het gaat vaak via wifi wat ongelooflijk stoort en een klein bereik heeft. Koop een drone die FPV ready is of een paar honderd gram mee kan nemen zodat je je eigen FPV setje erop kan bevestigen.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  zondag 15 november 2015 @ 17:51:26 #48
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157572652
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:48 schreef Baas_bas het volgende:
Mijn tip is iig: koop geen kant en klare FPV (first person view) drone. Die kwaliteit van die camera is zo belabberd en het gaat vaak via wifi wat ongelooflijk stoort en een klein bereik heeft. Koop een drone die FPV ready is of een paar honderd gram mee kan nemen zodat je je eigen FPV setje erop kan bevestigen.
Of je moet voor wat meer "pro" setjes gaan, die beginnen ook best betaalbaar te worden ;)

http://www.banggood.com/E(...)D603092037630201508A

http://www.tomtop.com/ori(...)copter-rm4352eu.html
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157572705
quote:
16s.gif Op zondag 15 november 2015 17:51 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Of je moet voor wat meer "pro" setjes gaan, die beginnen ook best betaalbaar te worden ;)

http://www.banggood.com/E(...)D603092037630201508A

http://www.tomtop.com/ori(...)copter-rm4352eu.html
Die Eachine Racer zag ik laatst ook ja, die ziet er wel erg leuk uit met dat beeldscherm op de afstandsbediening. Alleen is dat neit echt geschikt voor luchtopnamen. Kan je beter een FPV setje los kopen en die dan gewoon op een hele goede quadcopter zetten.

Die andere ziet er ook wel nice uit moet ik zeggen, Walkera is wel een goed merk volgens mij

Maar het zijn wel beiden racers, dus geen gimbal of zo erop te zetten voor luchtfotos. Kan je beter voor 50 ¤ zelf investeren in een fpv setje (zonder beeldscherm dan dat kost het meeste) en die gewoon op een hele goede quadcopter zetten
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_157573013
JE wordt bedankt trouwens nu vind ik die racers ook weer moeilijk tof :(

En ik was net van plan om toch voor die Cheerson CX 20 te gaan. Nu kan ik weer niet kiezen :( Zo'n moeilijk snel ding is ook wel erg leuk
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')