abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161420416
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:25 schreef JoPiDo het volgende:
Is dit om vliegtuigverkeer te monitoren? Ik woon vlakbij Rotterdam airport, maar vraag mij af of mijn antenne dan iets zou kunnen bijdragen? Juist omdat ik dicht bij het vliegveld woon?
Ja en ja.
pi_161420831

A Wi-Fi 802.11n + Bluetooth 4.1 (Dual Mode) add-on board for any Pi model with the 40 pins GPIO connector including Pi 2, A+ and B+

https://www.kickstarter.c(...)ust-have-for-pi-zero
Be curious, not judgmental
pi_161421788
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:25 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Is dit om vliegtuigverkeer te monitoren? Ik woon vlakbij Rotterdam airport, maar vraag mij af of mijn antenne dan iets zou kunnen bijdragen? Juist omdat ik dicht bij het vliegveld woon?
In principe is meer altijd beter. Je krijgt iig premium accounts bij de meeste van die tracking websites. Maar als je echt een nuttige bijdrage wilt doen heb je wel een aardig goeie antenne nodig die je hoog (boven de bebouwing en bomen uit) kunt ophangen, anders is het meer voor spek en bonen.

Ik weet niet hoe dicht je bij Rotterdam Airport woont, als je een antenne met zicht op de baan kunt plaatsen zou dat denk ik absoluut een meerwaarde hebben, dekking van iig FR24 is op rotterdam niet tot op de grond.
pi_161423016
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Je kunt je receiver mooi vergelijken met anderen: https://planefinder.net/sharing/receiver/88008

En ze hebben een sjieke statuspagia.
En net ook even de Planefinder client geïnstalleerd.

Feed nu dus naar FlightAware, Flightradar24 en Planefinder. :P
pi_161651974
Vanmiddag even (héél kort*) de Raspberry Pi + Antenne buiten op een heg gezet.
Kabelhaspel vanuit buitenstopcontact naar de Raspberry en daar de 5V-voeding en powerline op aangesloten.

Zoals verwacht; flink verschil.
Dit is op eerste verdieping; achter een raam op het zuid-oosten (de opstelling zoals ik hem nu standaard heb):



En dit is buiten:


Enorme verbetering. Beide beelden maken ook duidelijk dat vrij uitzicht belangrijk is.
Op de bovenste afbeelding is te zien dat mijn dekking richting het noord-westen minder wat dus komt omdat het raam op het zuid-oosten staat.
Op onderste is dekking naar het noord-oosten minder en dat komt omdat ons huis er voor staat.

Ben dus eigenlijk wel razend benieuwd wat voor dekking ik zou krijgen als ik een goede antenne (ik gebruik nu een stock DVB-T antenne) boven op het dak zou plaatsen.
De beoogde locatie is het hoogste punt van ons huis en zo ongeveer het hoogste punt van de buurt. Geen flatgebouwen o.i.d. in de buurt en slechts een paar bomen.

Moet alleen nog een manier verzinnen om een dergelijke antenne op een schuin dak kan plaatsen.
En dat is nog best moeilijk als je niets direct een complete stellage aan het dakbeschot wil schroeven. ;(

Wat overigens wel grappig is dat powerline bij ons erg goed werkt. Lees heel veel verhalen/meningen dat het ruk is, maar ik kan het hier aansluiten in het schuurtje of aan een flinke verlengkabel; verbinding is altijd prima. :9

* heel kort want ik had het nog geen 5 minuten buiten liggen of het begon aardig te regenen.
Geen goede combinatie met een kabelhaspel dat met de stopcontacten omhoog ligt en een open en bloot Raspberry Pi. :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 24-04-2016 02:35:18 ]
pi_161652380
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:25 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
A Wi-Fi 802.11n + Bluetooth 4.1 (Dual Mode) add-on board for any Pi model with the 40 pins GPIO connector including Pi 2, A+ and B+

https://www.kickstarter.c(...)ust-have-for-pi-zero
dat ziet er wel verdomde handig uit..
pi_161663732
@iemand91: heuj je hebt mijn clubgenootje in de PH1210 gespot! http://www.onlinecontest.(...)fo.html?dsId=4931619

Moet zeggen dat ik je ontvangst best goed vind voor met zo'n sprietantennetje.
pi_161665157
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 00:29 schreef KomtTijd... het volgende:
@iemand91: heuj je hebt mijn clubgenootje in de PH1210 gespot! http://www.onlinecontest.(...)fo.html?dsId=4931619

Moet zeggen dat ik je ontvangst best goed vind voor met zo'n sprietantennetje.
Sommigen van die meegeleverde antennes zijn nog best goed ja. Ik had ook nog een telescoopantenne (? zo'n uitklapding zegmaar), die doet het eigenlijk haast net zo goed als de betere antenne die ik nu gebruik, op de waterdichtheid na.

Kan vanuit Londen vliegtuigen over een groot stuk Cornwall en Wales zien bijvoorbeeld. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161671495
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En net ook even de Planefinder client geïnstalleerd.

Feed nu dus naar FlightAware, Flightradar24 en Planefinder. :P
Wat ik me afvraag. Als je dat feed naar die sites, is het dan ook zo dat je de betaalde versies van de apps voor mobiel gratis krijgt?
Do what you love, love what you do!
pi_161672906
Ik heb nog 'n lege Raspberry. Voor zo'n free premium FR24 abbo wil ik die wel aanslingeren :D Eens die antenna + usb stick aanschaffen.

En besteld :7 Gewoon dezelfde dongle, maar dan in China.

[ Bericht 28% gewijzigd door davedavy op 24-04-2016 14:31:46 ]
pi_161673277
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 13:19 schreef kree het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. Als je dat feed naar die sites, is het dan ook zo dat je de betaalde versies van de apps voor mobiel gratis krijgt?
FR24 wel in ieder geval.

Zit op het moment een co-co te maken van Aircell 7. Een zeer hoge kwaliteit coax die we ook in de vliegtuigen hebben zitten tussen transponder en antenne. Maar deze heeft een stranded kern, waardoor je de segmenten niet simpelweg in elkaar kunt prikken maar moet solderen. Wat een tyfuswerk! :'). Maar hij wordt wel mooi.
pi_161692645
Ah, topic om te gaan volgen. Ik heb net een Pi besteld om te gaan gebruiken als mediaspeler en NAS. (Niet heel spannend dus)
pi_161697503
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:23 schreef davedavy het volgende:
Ik heb nog 'n lege Raspberry. Voor zo'n free premium FR24 abbo wil ik die wel aanslingeren :D Eens die antenna + usb stick aanschaffen.

En besteld :7 Gewoon dezelfde dongle, maar dan in China.
China linkje voor die stick?
Wil het ook wel eens proberen maar tis meer voor de lol dus het moet niet teveel kosten.

Heb nog ergens een dikke zwarte coax liggen dus dat is wel leuk om een keer zo'n co-co antenne in elkaar te zetten.
Do what you love, love what you do!
pi_161699092
Raspberry Pi-stichting brengt nieuwe cameramodule met 8-megapixelsensor uit
quote:
De Raspberry Pi-stichting heeft een nieuwe cameramodule voor zijn computerbordjes uitgebracht. De module maakt gebruik van een Sony IMX219-sensor en is ook verkrijgbaar in een variant die gevoelig is voor nabij-infrarood licht.

De nieuwe module volgt de vijfmegapixelvariant uit 2013 op. Voor die cameramodule maakte Raspberry Pi gebruik van een OmniVision OV5647-sensor, die sinds eind 2014 uit productie is. De stichting heeft Sony bereid gevonden om chips te leveren voor de nieuwe module. De gebruikte IMX219 is een bsi-cmos van het 1/4"-formaat. Volgens de makers heeft de nieuwe module niet alleen een hogere resolutie, maar is het een flinke stap vooruit op gebied van beeldkwaliteit, kleurweergave en prestaties bij weinig licht.

Net als de oude cameramodule zal de nieuwe versie beschikbaar zijn in twee varianten. Een variant voor reguliere kleurenbeelden en een model voor nabij-infraroodopnames. De maximale fotoresolutie is 3280x2464 pixels, filmen is mogelijk in resoluties van 1920x1080, 1280x720 of 640x480 pixels bij respectievelijk 30, 60 en 90fps. Het camerabordje meet 25x23x9mm en krijgt dezelfde adviesprijs als zijn voorganger: 25 dollar.
pi_161706802
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 11:45 schreef kree het volgende:

[..]

China linkje voor die stick?
Wil het ook wel eens proberen maar tis meer voor de lol dus het moet niet teveel kosten.

Heb nog ergens een dikke zwarte coax liggen dus dat is wel leuk om een keer zo'n co-co antenne in elkaar te zetten.
http://www.aliexpress.com(...)SDR/32276377337.html
pi_161712822
Als je een nieuwe aanschaft zou ik er een met R820T2 tuner zoeken, zijn even duur maar schijnen ietsje beter te zijn (heb zelf nog niet veel verschil gemerkt).

http://www.aliexpress.com(...)44&SearchText=r820t2
pi_161716004
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 21:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je een nieuwe aanschaft zou ik er een met R820T2 tuner zoeken, zijn even duur maar schijnen ietsje beter te zijn (heb zelf nog niet veel verschil gemerkt).

http://www.aliexpress.com(...)44&SearchText=r820t2
Oei net te laat, moet het sowieso even zien. De coverage is hier denk sowieso al meer dan genoeg. (katwijk) maar vindt t wel leuk om ff te knutselen. Die antennes zijn opzich al interessant.

Heb ooit nog mee gedaan aan dat wireless leiden project. Met zelfgebouwde antenne quad nog wat. Maar geloof dat dat hele project ten gronde is. Ze gebruiken het nu voor geluidsmetingen ook voor vliegtuigen. Geluidsnet.nl was dat.

Jouw antenne al getest?
Do what you love, love what you do!
pi_161723744
Heb een gokje gewaagd en deze jetser besteld:
http://www.aliexpress.com(...)i-2/32603308880.html

Heb mijn OrangePi PC inmiddels draaiende met Ubuntu 15.04, dus dan zou deze het ook moeten doen. Heb nog wat receivers op de planning staan dus kan 'm vast wel gebruiken.
pi_161725054
Ik heb mijn pi binnen, ding is nog kleiner dan ik had ingeschat. :D
pi_161725459
Die van mij komt morgen binnen (Pi 3)! :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_161741502
Ik ben helemaal in de gloria met mijn Pi 3! Het idee alleen al dat ik gewoon een volwaardige PC in mijn binnenzak kan steken en ergens ter plekke aan een tv hang en kan gaan!

Nog wel aan het prutsen met OS'es. Ik had eerst Raspbian met daarop Kodi, dat werkte niet lekker, nu een Openelec image op de SD en dan draait het prima. Morgen probeer ik het nog met een dual-boot, ik wil mijn Pi ook kunnen gebruiken als NAS (samen met een externe HD) en kunnen prutsen met Raspbian.
pi_161744344
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:17 schreef Fixers het volgende:
Ik ben helemaal in de gloria met mijn Pi 3! Het idee alleen al dat ik gewoon een volwaardige PC in mijn binnenzak kan steken en ergens ter plekke aan een tv hang en kan gaan!

Nog wel aan het prutsen met OS'es. Ik had eerst Raspbian met daarop Kodi, dat werkte niet lekker, nu een Openelec image op de SD en dan draait het prima. Morgen probeer ik het nog met een dual-boot, ik wil mijn Pi ook kunnen gebruiken als NAS (samen met een externe HD) en kunnen prutsen met Raspbian.
OSMC is ook nog een optie trouwens, die is wat meer opgeleukt en ze hebben het nag-dialoogje bij opstarten als je "per ongeluk" je Pi uitgezet hebt zonder eerst een shutdown weggehaald bv. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:44:37 #273
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_161818881
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:17 schreef Fixers het volgende:
Ik ben helemaal in de gloria met mijn Pi 3! Het idee alleen al dat ik gewoon een volwaardige PC in mijn binnenzak kan steken en ergens ter plekke aan een tv hang en kan gaan!

Nog wel aan het prutsen met OS'es. Ik had eerst Raspbian met daarop Kodi, dat werkte niet lekker, nu een Openelec image op de SD en dan draait het prima. Morgen probeer ik het nog met een dual-boot, ik wil mijn Pi ook kunnen gebruiken als NAS (samen met een externe HD) en kunnen prutsen met Raspbian.
Check de Noobs installer ook eens, https://www.raspberrypi.org/help/noobs-setup/
Gewoon aanvinken welke distros je op je SD card wil hebben.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_161827526
Ik heb nu Noobs geinstalleerd met Raspbian en Openelec als OS'en. Heb nu wel bij het opstarten eerst zo'n kleurenspectrum op beeld. Ik dacht iets gelezen te hebben dat de software bijgewerkt moet worden. Klopt dat, of kan ik dat gewoon negeren?

Draait als een zonnetje nu, helemaal met de kodi afstandbediening op mijn Android en nu ik eindelijk eens de moeite heb gedaan mijn library te indexeren.
pi_161831324
Dat kleurenspectrum krijg je als de spanning onder de 4,7 volt zit. Voor een klassieke RPi is dat een probleem, voor de B+ en nieuwer meestal niet (die doen het vanaf 3,6v of zo al prima).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')